България вече се готви да обжалва в съда на ЕС пакета "Мобилност", ако бъде приет

Росен Желязков

© Велко Ангелов

Росен Желязков



България е мобилизирана да не допусне новите правила за международните превози в ЕС да бъдат приети от сегашния състав на Европейския парламент, но ако това се случи идната седмица, планира да заведе дело срещу акта в Съда на ЕС. Това съобщи в интервю за БНР транспортният министър Росен Желязков.


Министърът подчерта, че България ще опита да не допусне точката да влезе в дневния ред, чието гласуване е утре, 25 март. "Ако на 27-и влезе това за разглеждане - за това да има множество предложения, в това число и компромисни текстове, за да се получи ако не резултатът, който целим – да не бъде гласувано, то поне да се приемат текстове, по-близки до нашите компромиси", каза Желязков.


Стремежът на България е неблагоприятният за българските транспортни компании нормативен акт да не се приема по време на румънското председателство на Съвета на ЕС, което приключва в края на юни и да остане за гласуване от следващия състав на Европейския парламент. Ако това не стане, вече се изследват възможностите за завеждане на дело в Съда на ЕС.




Пакетът "Мобилност" не трябва да мине в този вид, каза Желязков и добави: "Това е един гювеч, един мишмаш от законодателни предложения, за което съм сигурен, че ако влезе на заседание на 27 март, голяма част от членовете на ЕП няма да знаят за какво гласуват". По думите му ако се приемат неблагоприятните текстове, средните и малки компании ще са най-потърпевши.


В началото на януари комисията по транспорт на Европейския парламент подкрепи предложението камионите, извършващи товарни превози в ЕС, да се връщат веднъж на три седмици в държавата, където е регистрирана фирмата собственик. Това бе само един от трите доклада, които обсъждаше транспортната комисияq (повече за тях четете тук) засягащи условията за извършването на международни пътни превози. Отхвърлени бяха двата доклада, свързани с почивките на водачите и техните възнаграждения.


Желязков изрази надежда президентът да пусне за публикуване в "Държавен вестник" измененията в Закона за концесиите, които целяха да облекчат условията за концесиониране на летище "София". Промените бяха приети от Народното събрание на 14 март. Веднага след като публикацията в държавното официално издание излезе, срокът за подаване на документи - 3 април, ще бъде удължен със седмица.

Ключови думи към статията:

Коментари (85)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2385 Неутрално

    България СРЕЩУ своите шофьори.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  2. 2 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    До коментар [#1] от "Боян Таксиров":

    Доживях да ти сложа +!

  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11778 Неутрално

    Че защо ще обжалват, нали според ГЕРБ победихме?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2738 Неутрално

    Добър подход при защита на българските интереси, време е да се създаде специален фонд за лобиране за български каузи. Трябва да се спонсорират действия, филми и публикации защитаващи доброто име на България

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5477 Неутрално

    Това с концесиите не ми харесва.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    До коментар [#4] от "korc":
    То такъв фонд съществува но като повечето неща на геп е държавна тайна. Почваш да лобираш и като те забележа те карат насила да купиш евтини апартаменти я на зелено я на червено!

  7. 7 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2164 Неутрално

    Ае, нали вече имаме право на вето. Освен това ветото на страните от ЕС не е като президенсткото вето. Доколкото ми е известно, ветото на страна от ЕС е непреодолимо, освен ако страната не реши да го оттегли.

    мурзилка
  8. 8 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    Ей, какви оптимисти.
    Ще съдят значи ЕС в съда на ЕС, бравос!

    Модератора е неадекватен!
  9. 9 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 3140 Гневно

    За да защитават интересите на ,,клетите" собственици на ,,Бугати"!

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  10. 10 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    Аз живея и плащам данъци в Испания.Категорично съм против това,българските бейове,да идват с тировете и да трошат пътищата и инфраструктурата.Масово шофьорите ги осигуряват на минималната.Аз съм на 1600 евро и внасям в испанската хазна по 700 евро на месец.И защо трябва българския бей да живее от моите данъци.Пълно е с румънски и полски бусове.Както и с бг камиони.Да си ходят там,където ги осигуряват.На минимална.Аре стига аванти.Идват трошат пътищата и си заминават.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  11. 11 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    В началото на януари комисията по транспорт на Европейския парламент подкрепи предложението камионите, извършващи товарни превози в ЕС, да се връщат веднъж на три седмици в държавата, където е регистрирана фирмата собственик.
    *
    Което е неприкрит лобизъм след като регламентирането на почивките на шофьорите е едно и има някаква логика да се осигурят по-нормални усовия за работа, а безцелното разкарване на камионите само и само да се повишат разходите на фирмите съвсем друго.

  12. 12 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    До коментар [#1] от "Боян Таксиров":

    А-ха! И каква логика намираш в това на всеки три седмици камионите да се разкарват до България? С какво това подобрява условията на работа на шофьорите?

  13. 13 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2623 Гневно

    До коментар [#10] от "Петър Петров":

    Живей си в Испания и не ни давай акъл. Защото вашите камиони са на въздушни възглавници, нали?

  14. 14 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    До коментар [#13] от "stedim":

    Да не са.Ама плащат данъци.А българските камиони не плащат нищо.Че и осигуровки не плащат.Шофъор на 480 лева заплата.Пародия.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  15. 15 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    Аз живея и плащам данъци в Испания.Категорично съм против това,българските бейове,да идват с тировете и да трошат пътищата и инфраструктурата.Масово шофьорите ги осигуряват на минималната.Аз съм на 1600 евро и внасям в испанската хазна по 700 евро на месец.И защо трябва българския бей да живее от моите данъци.Пълно е с румънски и полски бусове.Както и с бг камиони.Да си ходят там,където ги осигуряват.На минимална.Аре стига аванти.Идват трошат пътищата и си заминават.
    —цитат от коментар 10 на Петър Петров


    Уважаеми г-н Петров, в ЕС има няколко основни свободи - на движение, на работа. Както вие сте отишли в Испания свободен да заемете едно работно място на някой испанец и така се обрекли съответния испанец на глад и мизерия, за да напълните собствения си търбух, а Испания ви е приела и ви е разрешила да работите там, така и българските шофьори имат право за карат камионите си в коя да е държава от ЕС свободно, стига да не нарушават съответните закони.

    Причината за българския протест не заплатата на българския шофьор. България няма нищо напротив това правило. България протестира срещу абсурдното правило всеки шофьор да се връща на всеки 3 седмици в родната си държава и дори камионът на съответния шофьор да се прибира. Ако шофьорът е от Чехия, бълха го ухапала. Но България се намира на 2 000 км от Берлин и Париж и на 3000 км от Мадрид. Разходите за пътни на съответните шофьори всеки месец ще бъдат огромни. А когато се налага и камионът да пълни гориво на празен ход,за да се връща в България, тогава вече са непосилни.
    И още нещо. Новият пакет задължава шофьорите да нощуват в хотели, като им забранява повече да спят в камионите си. Представете си, г-н Петров, какви разходи за хотели трябва да има шофьорът или собственикът на транспортната компания. А къде ще се паркират тировете, когато шофьорът е в хотела, вятър и мъгла.
    Но Вие, г-н Петров, не се тревожете за транспортния бизнес в България. Живейте си в Испания и си взимайте заплатата, която щеше да я взима някой испанец, ако не бяхте взели работното му място. Като сте толкова справедлив, защо не се върнете в България да работите за 1000 лв на месец, а сте отишли в Испания, че да ощетявате "испанеца", за когото толкова много жалеете?

    И като говорим за автобуси, да ви осведомя, г-н Петров, че в момента се подготвя и нов пакет за автобусните превози. В момента всяка държава може да ограничи вътрешните си превози само за местни компании. С новия пакет всяка компания от коя да е държава в ЕС може да оперира в коя да е друга държава. С две думи - 5 германски, 5 френски и 5 италиански компании идват в България и превземат вътрешния автобусния транспорт, но пък българските транспортни фирми са ограничени за превози в западните държави. Усещате ли, г-н Петров, колко лобистки са тези пакети, унищожаващи транспортните сектори в Източна Европа?

    Самият пакет "Мобилност" е нарушение на свободата на движение на работната ръка и дефакто е нарушение на Лисабонския договор.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  16. 16 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Пакетът "Мобилност" има за цел с регулации, т.е. непазарни методи, да направи автомобилния транспорт на германци и французи конкурентен на източноевропейския. Ако някой си мисли, че преследва социална справедливост, то жестоко се лъже. Апропо, шофьорите на тирове са едни от най-добре платените служители в България.

  17. 17 Профил на Кейгецу
    Кейгецу
    Рейтинг: 12 Неутрално

    [quote#15:"Lou"][/quote]

    Точно обратното е вярно - действията на българските превозвачи са в нарушение на правилата за свободно движение в ЕС, по-конкретно на:

    - Директива 2004/38/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 29 април 2004 година относно правото на граждани на Съюза и на членове на техните семейства да се движат и да пребивават свободно на територията на държавите–членки,
    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=celex :32004L0038

    -РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 492/2011 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА
    от 5 април 2011 година относно свободното движение на работници в Съюза
    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=celex :32011R0492

    Така че изходът от обжалването в Съда на ЕС е ясен. Затова и се мъчат да забавят колкото се може повече гласуването.

  18. 18 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 651 Неутрално

    Най-добре да въведат минимално заплащане на шофьорите в целия ЕС, и да въведат еднакви ставки за данъци във всички държави . Така вече всички превозвачи ще бъдат поставени в еднакви условия . Е , нашите чорбаджии няма пак да са доволни , ама то ако не бяха ниските доходи и данъци в България - то техния бизнес изобщо нямаше да съществува , а щяха да си карат само по направление България - Западна Европа и обратно !

  19. 19 Профил на GreenBush
    GreenBush
    Рейтинг: 888 Гневно

    Добър подход при защита на българските интереси, време е да се създаде специален фонд за лобиране за български каузи. Трябва да се спонсорират действия, филми и публикации защитаващи доброто име на България
    —цитат от коментар 4 на korc


    Случващото се няма общо с българският интерес а само българско лоби, което като масовите бг работодатели не искат да плащат осигуровки и по нормални работни условия на служителите си. Знаеш ли, че заплатата на един шофьор е 560 лева а всичко отгоре му се плаща като командировъчни? Спят в кабините си, готвят си в камиона като някой бедуини и баня виждат веднъж на месец вероятно? Това което се случва е разрушаван на този модел на работа в ЕС. ГЕРБ в лицето на бг правителство а и с последните скандали през последните месеци без съмнение обслужва тези лобита. Дори твърдя, че българските правителства не са направили нито едно значимо нещо за тоя народ тука за последните 10-15 години. Ако не беше ЕС, мобилните оператори още щяха да дерат кожи на старите си тарифи както се случва с банките в момента. България се намира в най-мръсната форма на капитализма. Не знам да има друга държа от ЕС, която да експлоатира така местното си население.

  20. 20 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2707 Неутрално

    Че защо ще обжалват, нали според ГЕРБ победихме?
    —цитат от коментар 3 на penetrating


    Аз слушах онзи евродепутат, дето името му не е известно, но е известен с героизма, че прпътувал 2000 км. из Европа с един тираджия. Същия, дето обяви, че сме победили.

    Та преди два- три дни същият обясняваше напоително- победата се състояла в това, че дори да гласували незнамси кво на първо четене, докато се стигнело до второ четене- този европарламент трябвало да си ходи. Демек- като се спазват процедурите- нямало да остане време да се гласува окончателно.

    Водещата го засече- винаги ли били такива процедурите. И онзи- винаги били такива.

    Което не разбрах как било "наша победа". В смисъл- няма да има второ четене заради процедурите, а не заради нас.

    А- и никой не гарантира, че след евроизборите няма да си го гласуват като пичове.

    Ма иначе- те победили!

    P.S.: Няма да взема отношение по въпроса- дали ако вземат, че го приемат- не е победа...

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  21. 21 Профил на lon01600906
    lon01600906
    Рейтинг: 72 Неутрално

    България европейската държава на тираджийската мафия и зърнари те мултимилионери...

    Sic transit gloria mundi
  22. 22 Профил на lon01600906
    lon01600906
    Рейтинг: 72 Неутрално

    До коментар [#7] от "Маршалов":

    И кой ще посмее да го наложи това - Бай Йес,сър ли?

    Sic transit gloria mundi
  23. 23 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2423 Весело

    До коментар [#15] от "Lou":

    Уважаеми Лоу,

    "Самият пакет "Мобилност" е нарушение на свободата на движение на работната ръка и дефакто е нарушение на Лисабонския договор."

    Не зная какво точно сте чели но не виждам как точно определяте, че "пакет Мобилност" е в нарушение на основен принцип на ЕС.

    За да не влизаме в излишна полемика ще си позволя да акцентирам на това че :
    "Свободното движение" и "Правото на пребиваване" включително при търсене на работа или при работа е ОСНОВЕН принцип на ЕС.
    Като такъв всяко нещо което го наруши, много лесно може да бъде атакувано и обезсилено/отменено по съответния предвиден за целта ред.

    Четейки статията явно администрацията на РБ ще се пробва да го отмение.

    Предлагам ви да изчакаме да видим крайния резултат, преди да пишем такива въодушевени и дълги "обяснителни" коментари, които са освен това и неверни:)
    Но да не ви го обяснявам Аз, изчакайте да видите резултата и в мотивите на решението ще можете да разберете къде грешите:)

    Модератора е неадекватен!
  24. 24 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3352 Неутрално

    По-добре да се оплачат на арменския поп. В Брюксел никой няма да ги чуе.

  25. 25 Профил на Прокопеевски
    Прокопеевски
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Финтираха ни с френски финес, леко и тънко.
    Изклатиха ни културно.
    Но аз не мисля, че управляващите ни са изненадани. Напротив, били са наясно.
    Тогава ситуацията беше взривоопасна за тях и те намериха начин да замажат нещата. Отклониха ударите от себе си.

  26. 26 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2423 Весело

    До коментар [#16] от "pavian":

    Транспортният бизнес е регулиран бизнес поради своето естество.
    Регулациите които важат за всички не може да бъдат неконкурентни.

    Ако беше така, съвсем спокойно всеки може да се обърне към съответните органи чиято дейност е да защитават свободната конкуренция.
    В ЕС има достатъчно такива, та вместо обяснения, давайте внесете официални жалби и готово:)

    Модератора е неадекватен!
  27. 27 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    До коментар [#17] от "Кейгецу":

    :)

    Модератора е неадекватен!
  28. 28 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4555 Неутрално

    Предизборни изхвърляня !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  29. 29 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 686 Весело

    много долен е този транспортен бизнес.Заплата 2000-2500 евро на месец да спиш като скот.В щатите за хората бачкат за 6000-7000 долара.Заплатите са много ниски в европа за тази професия.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  30. 30 Профил на Баш петко
    Баш петко
    Рейтинг: 9 Весело
  31. 31 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    До коментар [#4] от "korc":

    Това, което малкото мозък, който имам не побира е защо имаш 13 минуса.

    Ще си позволя да те цитирам, за да може повече хора да го видят.

    копи/пейст от пост № 4.

    Добър подход при защита на българските интереси, време е да се създаде специален фонд за лобиране за български каузи. Трябва да се спонсорират действия, филми и публикации защитаващи доброто име на България

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  32. 32 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    До коментар [#28] от "'ΕΡΕΒΟΣ":


    Предизборни изхвърляня !!!
    —цитат от коментар 28 на 'ΕΡΕΒΟΣ


    Що трещиш глупости?

    Винаги са имали такава позиция, а то не би и могло да е друга.

    Не знам сами ли сме. Румънците дали не са в нашето положение.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  33. 33 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    До коментар [#29] от "In my world":

    А тук с хиляда ЛЕВА по-лесно ли е?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  34. 34 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    До коментар [#24] от "Judjuk":

    Викаш да няма разочаровани въобще да не се опитва нищо, а?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  35. 35 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    Единственият шанс в скоро време да се появят медицински кадри в България е да има лош Брекзит и те да се върнат:)

  36. 36 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    До коментар [#22] от "lon01600906":


    До коментар [#7] от "Маршалов":И кой ще посмее да го наложи това - Бай Йес,сър ли?
    —цитат от коментар 22 на lon01600906


    Нещо си объркало двата щата.

    Мадам „YES“ беше........пръмовица.

    Няма "бай", схвана ли?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  37. 37 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    До коментар [#35] от "patilanskomeze":

    Никой не може да направи толкова лош Брекзит, че тук да е по-добре от Великобритания за сестрите, че и не само. И дори ягодите им няма да останат на полето и аспержите.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  38. 38 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3352 Неутрално

    До коментар [#24] от "Judjuk":Викаш да няма разочаровани въобще да не се опитва нищо, а?
    —цитат от коментар 34 на Росен съм аз а Путлер ще капитулира


    Викам че каквото и да направят, файда йок. Ма не съм против евровярващите да се помолят. Росене, знаеш че не съм злонамерен.

  39. 39 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    До коментар [#19] от "GreenBush":

    Наясно ли си, че българските тираджии ВЕЧНО са били (без много пари на ръка)........."560 лева а всичко отгоре му се плаща като командировъчни? Спят в кабините си, готвят си в камиона като някой бедуини и баня виждат веднъж на месец вероятно"?????????????????

    Имам двама приятели тираджии. Единият вече не е между живите от около 7 години.
    Ако беше жив щеше да стане на 60 тази година.
    За банята не е истина. Май имало паркинги, където се плаща, но има бани. Така или иначе не смърдят на скунксове, но само това.

    Сега поне получават достатъчно пари.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  40. 40 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2707 Неутрално

    много долен е този транспортен бизнес.Заплата 2000-2500 евро на месец да спиш като скот.В щатите за хората бачкат за 6000-7000 долара.Заплатите са много ниски в европа за тази професия.
    —цитат от коментар 29 на In my world


    Ами като има кой да го прави за 2.5К- така ще е. Утре ако някой се навие да кара и за 1000 лева- него ще наемат.

    Докато в Китай има кой да сглобява- за кашонче Кока-Кола на месец- така ще е.

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  41. 41 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    До коментар [#38] от "Judjuk":

    Ами война до последно. Това е.
    Вето едва ли можем да наложим, ама все някой може да ни подкрепи.
    Затова е нужно да имаме лоби, както казва човека в пост № 4.

    От друга страна подбиваме цените...заплащането на тамошните шофьори, но какво да правят шофьорите.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  42. 42 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 686 Весело




    До коментар [#40] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":

    като влезнат украйнците заплатите ще падат още и още.Тая професия е умряла няма никакво бъдеще.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  43. 43 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3352 Неутрално

    "Ами война до последно. Това е."
    До коментар [#41] от "Росен съм аз а Путлер ще капитулира":

    Война с Брюксел!!!?? Майтапиш ли се? По-скоро се опитай да убедиш аверите си, че тази дискриминация на нашите шофьори показва де факто, двойния стандарт в ЕС и липсата на всякакви ценности. Щото на мене не ми вярват. А има вопиюща нужда най-после да спрем да се джавкаме и да се обединим. Иначе ще сме съпътстваща жертва.

  44. 44 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    До коментар [#43] от "Judjuk":

    Двоен стандарт е имало винаги и винаги е имало нужда от време за да изчезне.
    Справка САЩ. Изтока и дивия запад.
    Е, запада отдавна не е див.
    В нашият случай изтока спира да е захлюпен.

    пример:
    Двойният стандарт в храните.
    Кауфланд, хубав немски салам от 16 или повече лева килото.
    Сега искат да го продадат за 7 лева парчето (700 грама май беше) и си стои там като паметник на глупостта за двойният стандарт. Да, преди 3 или 4 години си купих точно, когато са го сменили със салам за България и повече не си купих от него.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  45. 45 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4555 Неутрално

    До коментар [#32] от "Росен съм аз а Путлер ще капитулира":

    По-спокойно Роска ! Статията не е за Русия !!
    След европредседателството, както предвидих, почти всекидневно падат от Брюксел и разните комисии тупаници и ритници.
    Към теми дето трябва да се лобира и работи не се подхожда с рогата напред !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  46. 46 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#26] от "Ivan_":

    До коментар [#16] от "pavian":... Регулациите които важат за всички не може да бъдат неконкурентни...
    —цитат от коментар 26 на Ivan_


    Би било вярно, ако регулацията важеше еднакво за всички. Само че по ред причини основният развоз на товари е в западната част на Европа. И камионите на Гюнтер и Жискар си въртят из Франция и Германия, а и да излязат - поне веднъж на три седмици се прибират в страната. Регулацията практически не ги засяга.
    Това не важи за българските, полските, румънските машини. Те трябва да се съобразяват с разстоянията, да се отказват от далечни поръчки и да харчат пари за празни курсове на всяка трета седмица. При това положение кой печели: Иван, Радуй и Збигнев или Гюнтер и Жискар? Схващаш ли защо тази излишна регулация е протекционистична?

  47. 47 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    До коментар [#39] от "Росен съм аз а Путлер ще капитулира":

    В зависимост от мястата за почивка разположени покрай транспортни коридори (магистрали) имаш места, в които имаш безплатни бани.
    Обикновенно това са големи пространства част от тях наблюдавани с камери, в които имаш безплатно паркинг, тоалетни, бани, места за хранене и малък парк.
    Отделно на същото място има мотел, бензиностанция, заведение за хранене и евентуално сервиз, като последните от изречението са платени.

    Има много повече подобни по-малки места в които няма бани, но към тоалетните има големи умивалници и отделно умивалници за миене на краката.
    Тоест не можеш да си вземеш душ, но можеш да се обслужиш за всичко останало...

    Модератора е неадекватен!
  48. 48 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2423 Любопитно

    До коментар [#46] от "pavian":

    "Би било вярно, ако регулацията важеше еднакво за всички. Само че по ред причини основният развоз на товари е в западната част на Европа. "

    Това не оборва ли тезата ти, че регулацията не е еднаква за всички?

    Сега остава да обясниш какво НЕЕДНАКВО има ЕДНАКВАТА за всички КОМПАНИИ регулация.
    Ако нещо не успяваш да разбереш тя би важала за всички ЕС регистрирани транспортни компании.
    Това как са разпределени товарите географски какво влияние оказва върху регулирането на база юридическо лице?

    Модератора е неадекватен!
  49. 49 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Весело

    До коментар [#48] от "Ivan_":

    Френският президент налага приемането на регулация, която няма да се отрази на френските превозвачи, но сериозно ще затрудни източноевропейските им конкуренти. По-просто не мога да го обясня, извинявай :)))

  50. 50 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2423 Весело

    До коментар [#49] от "pavian":

    Пробвай, необходимо е!

    Не е важно дали ще се отрази, важно е ще важи ли за тях.
    Ако важи за тях къде е "неконкурентността" на въпросната регулация?

    Ако важи за всички, не може да е неконкурентна:)

    Модератора е неадекватен!
  51. 51 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Любопитно

    До коментар [#50] от "Ivan_":

    До коментар [#49] от "pavian":... Не е важно дали ще се отрази, важно е ще важи ли за тях.Ако важи за тях къде е "неконкурентността" на въпросната регулация?Ако важи за всички, не може да е неконкурентна:)
    —цитат от коментар 50 на Ivan_


    Ти сериозно ли?!

  52. 52 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    До коментар [#51] от "pavian":

    Как мислиш?

    Модератора е неадекватен!
  53. 53 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2423 Любопитно

    До коментар [#51] от "pavian":

    Хайде пробвай с различен пример да видим ще разбереш ли?
    От началото на тази календарна година във Исапния приеха регулация, с която задължиха абсолютно всеки, който има лиценз за превоз на пътници да смени задният си номер с нов, който е син с бели надписи.
    Това е:
    1. регулация
    2. Важи за всички (в случа всички са тези с испанска лицензия)
    3. Няма да засегне много превозвачи (на практика не засяга никой който няма испанска лицензия)

    Сега как мислиш, неконкурентна ли е въпросната регулация?

    Модератора е неадекватен!
  54. 54 Профил на lon01600906
    lon01600906
    Рейтинг: 72 Неутрално

    До коментар [#36] от "Росен съм аз а Путлер ще капитулира":

    Добре,Бай Конграчулейшънс ли ще наложи вето?!
    ББ е бетер Мадам Yes,sir!

    Sic transit gloria mundi
  55. 55 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Весело

    До коментар [#53] от "Ivan_":

    Не съм запознат с устройството на пътническия превоз в Испания, затова предлагам хипотеза, при която в Испания половината оператори на градски и междуградски линии не са испански. Като така тази регулация не ги засяга. Единствено местните са натоварени с финансовата тежест по преоборудване с въпросните табели.
    В този хипотетичен случай испанските превозвачи търпят загуби, чуждестранните - не. Т.е. регулацията е срещу местните в услуга на чуждестранните.

  56. 56 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Весело

    Да те върна във Франция и тировете с още една хипотетична ситуация.
    Президентът Макрон знае, че френските пътни полицаи слабо или никак не говорят чужди езици. В името на безопасността по пътищата във Франция тежко превозно средство могат да управляват единствено шофьори, ползващи френски език. Тази регулация очевидно удря по чуждестранните превозвачи. Та въпросът ми е засяга ли тя конкуренцията, ако изискването да говорят френски се отнася едновременно и за френските и за чуждестранните водчи?

    До коментар [#49] от "pavian":... Не е важно дали ще се отрази, важно е ще важи ли за тях.Ако важи за тях къде е "неконкурентността" на въпросната регулация?Ако важи за всички, не може да е неконкурентна:)
    —цитат от коментар 50 на Ivan_


  57. 57 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2423 Весело

    До коментар [#55] от "pavian":

    "затова предлагам хипотеза, при която в Испания половината оператори на градски и междуградски линии не са испански."

    Така, ето виждаш ли колко бързо, лесно и самостоятелно стигна до същината на проблема с българските превозвачи:)

    Та понеже това е регулиран транспорт, а регулациите в различните държави са РАЗЛИЧНИ, когато имаш транспортна компания, която работи в държава извън регистрацията си става проблем. Та за да се разреши този проблем е необходимо:
    1. Да си смениш регистрацията
    или
    2. Да не работиш постоянно в третата държава.

    И понеже някой хора смята че са много хитри и могат да са регистрирнаи във България, пък 100% от времето да работят във Франция, им правят въпросната общоевропейска регулация.

    Сега ти съвсем погрешно смяташ, че тя е НЕКОНКУРЕНТНА.
    Не не е неконкурентна, защото важи ЗА ВСИЧКИ.

    Ти обаче се лужеш че понеже нямало да се отрази на френските компании било проблем.
    Ми, не не е проблем, тя и на българските компании (които не работят във Франция) няма да се отрази...

    Та успяваш ли сега да се ориентираш или?

    ПП. Ако това ти е имагинерно, отговори си на въпросът кой, как и къде дава удистовереност за техническа безопасност (ГТП) на регистрирани във България камиони, например...

    Модератора е неадекватен!
  58. 58 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2738 Неутрално

    Това, което мозъка не побира е защо имаш 13 минуса.
    —цитат от коментар 31 на Росен съм аз а Путлер ще капитулира


    Защото с такива фондове от Сърбия и Русия се хранят антибългарските тролове във форума. Неотдавна се разбра за едни 20 милиона $ за елитен екип от Холивуд, платими от сръбското правителство.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  59. 59 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Любопитно

    До коментар [#57] от "Ivan_":

    Да де, ама Франция не може да наложи тези рестрикции законно (противоречат на законодателството на ЕС), затова ги облича в социални алабализми и така ги прокарва в Европейския парламент. Но както и да ги формулира, те по същество са протекционистични за френския превозвачески бизнес. И каква ще е следващата стъпка? Няма да разрешат на български производители да внасят във Франция земедлска продукция, защото заплащането на земеделските работници в България е по-ниско, отколкото във Франция? Казусът е същия, а и земеделското лоби там е много силно...

  60. 60 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2423 Весело

    До коментар [#56] от "pavian":

    Така:

    1. Френският президент какво знае е без значение.
    2. Френските полицаи дали говорят друг език е без значение.
    3. Това което е от значение е, че когато си във Франция официалният език за контакт с френски административни власти е френски. Та ако те спре френски полицай и ти говори на френски не можеш да му кажеш копче защото той е длъжностно лице и е длъжен в качеството си на такова да използва френски. По същата причина ще ти издаде документ изготвен на френски и съгласно френската нормативна уредба.

    Така сега на въпросите ти по-същество.
    Ако се въведе регулация, която да изисква всеки водач на камион на територият на Франция, да владее френски език то този закон НЯМА да е в конфликт със закон за защита на конкуренцията.
    Точно защото се отнася за всички и не третира различните компании по различен начин.
    Сега един такъв закон би бил според мен в разрез с друго ЕС законодателство, но не и с това за конкурентност.

    Опасявам се, че това е нещото, което не разбираш. НЕ се нарушава конкурентост ако не третираш по-разлчичен начин.
    Та французите явно са си опекли нещата и са направили една добра за тях регулация, която може да е несправедлива, но е ЗАКОННА (зависи какво точно ще се приеме, понеже си лафиме в моемента хипотетично)...

    И най-важното, Французите във случая са прави. Това което нашите правят е неморално. Възползват се от вратички в законите, за да постигнат конкурентно предимство. Не е незаконно, но и когато със закон им затворят тези вратички също не е незаконно:)

    Модератора е неадекватен!
  61. 61 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    До коментар [#59] от "pavian":

    Значи, ако ги наложи с влязал в сила закон, ще са си съвсем законни, въпреки че може едновременно с това да са и наистина 100% протекция на френските компании:)

    Много е важно как точно ще е изготвен закона.
    Опасявам се, че французите съвсем коректно и по учебник ще си свършат работата.

    Повтарям прдният си коментар, но:
    И най-важното, Французите във случая са прави. Това което нашите правят е неморално. Възползват се от вратички в законите, за да постигнат конкурентно предимство. Не е незаконно, но и когато със закон им затворят тези вратички също не е незаконно:)

    Модератора е неадекватен!
  62. 62 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    До коментар [#59] от "pavian":

    "Казусът е същия, а и земеделското лоби там е много силно..."

    Казусът въобще не е същия.
    Опасявам се, че не разбираш добре ситуацията.

    Едното е услуга, която се извършва изцяло на френска територия.
    Другото е внос на стока...

    Модератора е неадекватен!
  63. 63 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#60] от "Ivan_":

    Че аз никъде не съм коментирал дали е законно или морално Макрон да прави каквото трябва, за да защити френските превозвачи от дъмпинга на източноевропейците. Коментарът ми е, че както и да е облечена, тази регулация е протекционистична и в ущърб на българските превозвачи.

  64. 64 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Любопитно

    До коментар [#62] от "Ivan_":

    Според теб продаването на услуга е различно от продаването на стока?

  65. 65 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    До коментар [#63] от "pavian":

    "Коментарът ми е, че както и да е облечена, тази регулация е протекционистична и в ущърб на българските превозвачи."

    Това също е доста дискусионно.
    Че е протекционистична съм съгласен на 100%.
    Сега можем да си поговорим какво всъщност защитава.

    Дали е във ущърб на българските превозвачи?
    Чисто частно като финансов резултат най-вероятно е негативна промяна.
    Сега дали това е лошо обаче?
    Колко е стабиелн и конкурентен един бизнес който разчита на подобен модел като изпозваният от българските превозвачи?

    Модератора е неадекватен!
  66. 66 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    До коментар [#64] от "pavian":

    Разбира се, че е различно.
    Единственото общо е, че имаш продажба иначе разликите може да са драстични.

    Модератора е неадекватен!
  67. 67 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#65] от "Ivan_":

    Най-вероятно голямата част ще фалират. Имам предвид по-малките фирми. Просто всички са се набълбукали с кредити за машини и бази. Много малко ще успеят да се преструктурират. Пък и не виждам как. Най-много да се юрнат пак да карат из Близкия изток.

  68. 68 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#66] от "Ivan_":

    С това твърдо не съм съгласен. Услугата е стока като всяка друга.

  69. 69 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    До коментар [#67] от "pavian":

    Дори и да е цинично, ,това рисковете да правиш бизнес.

    Въпросът е че тези които оцелят следва да са по-конкурентни...

    Модератора е неадекватен!
  70. 70 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    До коментар [#68] от "pavian":

    :)

    Е, разбира се, че не е вярно!
    Защо така смяташ, просто ми е интересно да видя, може да успея да разбера в какво се бъркаш.

    Може би един пресилен пример.
    Най-древната професия - проституция.
    Продават услуга след продажбата "стоката си остава при продавача:), при стоката след продажбата купувача взема продаденот ои при продавача не остава нищо от стоката:)

    Модератора е неадекватен!
  71. 71 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#70] от "Ivan_":

    Пресилен е, но върши работа :)

    Клиентът наема тялото, но получава преживяване. При "жрицата" си остава, хм, инструментът ѝ, но клиентът си е получил, каквото е търсел, то не е останало при дамата. Тя ще продаде услугите си и на следващия клиент, и той пък ще си тръгне с неговото преживяване. По същия начин, ако им продаваше чорапи, те биха били еднакви като материя, плетка, шарка, но всеки щеше да си е с неговия чифт :)

  72. 72 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    До коментар [#71] от "pavian":

    Надявал съм да съм помогнал:)

    В интерес на истината има и други примери, но този е по-екзотичен, а и претендира да е най-старата професия.

    Модератора е неадекватен!
  73. 73 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Любопитно

    Ъъъъ, боя се, че не разбирам. Направих паралел между стоката "преживяване" и стоката "чорапи". И в двата случая е продадено нещо. Къде е разминаването с тезата ми, че услугата е стока?

  74. 74 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4186 Неутрално

    До коментар [#1] от "Боян Таксиров":А-ха! И каква логика намираш в това на всеки три седмици камионите да се разкарват до България? С какво това подобрява условията на работа на шофьорите?
    —цитат от коментар 12 на pamela


    Ти добре ли си? Какви са тези "бг" фирми с по над 300 големи камиона, учредени с цел да работят във Франция? Откъде са парите? Пак ли руски офшорки?

  75. 75 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4186 Неутрално

    До 63
    "...тази регулация е протекционистична и в ущърб на българските превозвачи...."

    и защитаваща местните данъкоплатци! За това сети ли се?

  76. 76 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 529 Весело

    До коментар [#75] от "historama":

    Да, сетил съм се. Не коментирам дали е правилно или грешно, а какъв характер има. Ма това го пише в първата част на поуста, който цитираш.

  77. 77 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4186 Неутрално

    До 15
    "....Но Вие, г-н Петров, не се тревожете за транспортния бизнес в България. ..."

    Кой в случая не е разбрал, че става дума за правене на бизнес във Франция?
    Какво им пречи да си регистрират фирмите във Франция?

  78. 78 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4186 Неутрално

    До 76
    Не съм съгласен нашите мутроевродерутати да ходят да се карат с цяла Европа заради интересите на двама-трима собственици на Бугати. Като желаят толкова много да работят във Франция, нека си регистрират фирмите там. Както Белведере (Катаржина), Метро, Лидл, Кауфланд си регистрираха фирми тук, и плащат тук данъци, така и тези мутри с незнайно откъде намерени такива огромни капитали да си регистрират фирмите там.

  79. 79 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4186 Неутрално

    Между другото защо се замълча за руската таксиджийска офшорка на "Максим"? Защото е российска ли?

  80. 80 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    До коментар [#68] от "pavian"::)Е, разбира се, че не е вярно!Защо така смяташ, просто ми е интересно да видя, може да успея да разбера в какво се бъркаш.Може би един пресилен пример.Най-древната професия - проституция.Продават услуга след продажбата "стоката си остава при продавача:), при стоката след продажбата купувача взема продаденот ои при продавача не остава нищо от стоката:)
    —цитат от коментар 70 на Ivan_


    дори и при проституцията нещата са противозаконни, защото жрицата получава пари, и не издава никакъв фискален документ

  81. 81 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    До коментар [#73] от "pavian":

    Продажба имаш само когато собствеността се сменя.
    Като едната страна (продавач) получава пари (обикновенно), а другата страна (купувач) получава нещото, което се продава.

    Когато нещото, което се продава е реално, физично съществуващо нещо се продава стока. Чорапи.
    Когато нещото, което се продава е абстрактно, не е реално съществуващо се продава услуга. Сексуална услуга.

    В резултат на горното имаш в последствие всякакви разлики.

    В нашият случай имаш транспортна услуга.
    Това означава, че аз като клиент заплащам на теб като продавач да ми транспортираш моята вещ/стока от т. А до т. Б.
    Продавача не продава нищо реално. И в т.А и в т.Б транспортираното нещо е едно и също, не се е променило, няма и смяна на собствеността върху него.
    Съответно купувача не получава нищо реално от продавача. Получава част от времето на продавача.

    Когато си говорим за продажаба на стока и респективно промяна на собственост всъщност си говорим за това кой притежава правата върху стоката, със всички произтичащи от това неща и как правото на собственост върху стоката се прехвърля от продавача върху купувача.
    Когато си говорим за продажба на услуга нищо от горното не е така. Нямаш никакво прхвърляне на собственост. Продавача е предоставил единствено част от своето време, груби казано. Времето обаче е доста имагинерно нещо.:)



    Модератора е неадекватен!
  82. 82 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2423 Весело

    До коментар [#80] от "shumkar":

    ?!?

    От къде реши подобно нещо?
    Даже във България не е така.

    Модератора е неадекватен!
  83. 83 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    До коментар [#82] от "Ivan_":

    прав си, малко е пресилено, предполагам че и местните момичета там не издават касови бончета. Но не съм съгласен, че транспортната услуга не е стока. В някои държави (особено в ЕС, САЩ) производството на услуги имат важен дял в националните икономики. напр. за туризма, в Западна Европа се говори за туристическа индустрия, и не става дума само за хотели, ресторанти, а дори и нещо елементарно, като един екскурзоводо да се спре пред едно дърво, и да говори за него пред 40 туристи в продължение на 15 мин. А транспортната услуга е нещо много сериозно - инвестираш 1/2 млн евро в камион, слагаш му вътре шофьор със заплата, осигуровки, и го изпращаш във Франция за да извършва специализирани услуги - транспорт на товари. Стотици камиони, които кръстосват цяла Франция, издаващи някакви фактури с чуждестранни сметки, които се признават от местния счетоводен закон като разход, но местният фиск не получава и 1 цент - ни ДДС, ни осигуровки, ни ДОД!
    Само нахален балканец може да си мисли, че това ще продължава вечно!

  84. 84 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    До 81
    "Продавача е предоставил единствено част от своето време, груби казано. Времето обаче е доста имагинерно нещо.:).."
    Малко по-горе споменах за един екскуррзовод, който говори 15 мин. пред 40 човека, и може да излезе, че е предоставил само своето време. само че дали някой необразован манго ще прикове вниманието на 40 човека за 15 мин.? Нека да не си губим времето във взаимни убеждения, но дори една фисококвалифицирана хирургическа операция също е услуга.

    Добре че на някой зъболекар не му е хрумнало да обзаведе един стоматологичен кабинет в кемпер, и да отиде да вади зъби във Франция - на двойно по-ниски цени.

  85. 85 Профил на vha02605737
    vha02605737
    Рейтинг: 240 Неутрално

    До коментар [#78] от "historama":

    Да си регистрират фирмите в Франция, за да плащат данаците си там ,вместо в България??? По-какъв начин смяташ, че това е добре за България?

    Лидл, продават стотици стоки на компании, които не си плащат данаците в България, а продват тук, много често конкурирайки се с Български фирми производители?

    Предприемачите от транспортния бизнес, създават условия за работа на изключително много българи, и им дават възможността да си изкарват прехраната, честно ! Мисля, казаха по новините че близо 400 000 семейства се изхранват от тази работа.. (заплати над 3000лв) ...

    Немога да разбера, защо когато сме добри в нещо и биеме западняците, искаме да се самопрецакаме? Някакво завиждане, че някои си купил Бугати като дава честнна възможност за прехрана на 400 000 Българи ли?

    89та мина преди 30 години, хайде да влизаме в новото време и да гледаме, какво можем да направим за другия, а не как да го прецакаме !





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK