Предлага се тол-таксата да е 10 ст. на км за камиони до 12 тона

Предлага се тол-таксата да е 10 ст. на км за камиони до 12 тона

© Надежда Чипева, Капитал



Министерството на регионалното развитие и благоустройството започва днес разговори с превозвачите за размера на таксите, които ще се начисляват за използване на републиканската пътна мрежа с въвеждането на тол-системата за тежкотоварни автомобили над 3.5 тона от 16 август 2019 г.


Тол-таксата да е 10 ст. на км за камионите между 3.5 и 12 т, предлага Министерството на регионалното развитие. За по-тежките автомобили таксите ще са по-високи, се казва в съобщение на ведомството без да се уточнява конкретна сума.


От днес министерството започва разговори с превозвачите за уточняване на размера на таксите. Проектотарифите са изработени от експерти на Световната банка, която е консултант на агенция "Пътна инфраструктура".




На този етап предложението е да се таксуват около 50% от републиканската пътна мрежа, т.е. около 10 000 км. Останалите 10 000 км и 20 000 км общинска пътна мрежа ще са безплатни за тежкотоварните автомобили над 3.5 т.


Зам.-министърът на регионалното развитие Николай Нанков каза, цитиран от "Фокус", че желанието на държавата е да прояви разбиране към транспортния бранш, който е в очакване на затягане на европейските регулации с пакета "Мобилност". "Реверансът, който правим с това предложение за цени, е към онези автомобили, които возят на къси разстояния – вътрешните превози. При автобусите и камионите от 3.5 т и 12 т цените ще са най-ниски в ЕС, точно за да направим реверанс към българския бизнес", заяви Нанков.


Държавата очаква да събира от тол такси около 1.16 млрд. лв. на година. "Общите приходи, които са заложени да бъдат събрани, са в същия размер, който държавата получава като средства от винетки от тези превозвачи. Т.е. държавата ще събира същия размер от тези превозвачи като обща сума, но в самия бранш тежестите ще бъдат преразпределени – тези, които пътуват повече, ще заплащат повече", коментира регионалният министър Петя Аврамова.


Пред БНР представител на Съюза на международните превозвачи заяви, че за тировете тол таксата ще е 78.6 ст. на километър. Според Йордан Арабаджиев от съюза приемането на тези такси ще окаже влияние върху инфлационните процеси и ще доведе до поскъпването на стоките за крайния потребител.

Ключови думи към статията:

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5178 Неутрално

    Много е!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1157 Любопитно

    Пред БНР представител на Съюза на международните превозвачи заяви, че за тировете тол таксата ще е 78.6 ст. на километър.

    При тая цена на км очаквайте протести и масово поскъпване на стоките. По-интересното е как се е стигнало до нея...

  3. 3 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1430 Любопитно

    До коментар [#2] от "Дългия":

    Добре, а ти колко искаш да е??

    В Русия съм! В Русия съм!
  4. 4 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1237 Весело

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":


    Много е!!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Много на душмани кмете! Пак се изказваш по "инерция" без да казваш по коя методология си изчислил, че е много. Може би по "кметската". В Сърбия разстоянието от Димитровград до Белград(330км) струва 24.5 евро. Близо 15 ст. на км. Ама щом ти казваш, че е много, значи е така. Остава само да покриеш разликата.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  5. 5 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1157 Любопитно

    До коментар [#3] от "Веселин Дечев":

    Не толкова, по-малко. И не е нужно да с деление до стотна от стотинката, защото явно се е ползвала някаква формула, за да се получи това число. Та питам каква ли е... Все пак разстоянието София - Бургас излиза към 250 лева, бетер Германия за капеството на пътя, за който се искат тия пари...

  6. 6 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1430 Весело

    До коментар [#5] от "Дългия":

    "Все пак разстоянието София - Бургас излиза към 250 лева"

    Тоест при 30 тона товар - около 9 лева на тон.
    2000 кофички мляко са това, дори повепе. Излиза по половин стотинка на кофичка! Уаааау!

    В Русия съм! В Русия съм!
  7. 7 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3244 Весело

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    "Много е!!!"
    ===========
    Не се притеснявай, нали ще ги събира Корнелия.

    Еретик
  8. 8 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Мдааа, и на кофичката кисело като и сложат акциз, ДДС и данък печалба и станало тамън 2 кофички.

    Да ви имам оптимизма на коментиращите!

  9. 9 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 398 Любопитно

    "На този етап предложението е да се таксуват около 50% от републиканската пътна мрежа, т.е. около 10 000 км."

    Да бяха 10 000 км магистрали, как да е. Ама не са. Къде има такава система за обикновените пътища?

  10. 10 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 896 Неутрално

    ...да събира от тол такси около 1.16 млрд. лв. на година.

    Това в апартаменти колко е?

  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5178 Неутрално

    До коментар [#4] от "todor._89":

    А случайно знаеш ли, че има безплатни алтернативи на магистралите в Сърбия ? И то пътища в добро състояние.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1157 Любопитно

    До коментар [#6] от "Веселин Дечев":

    Абе недей да ги тъниш тия сметки, щото накрая контрата пак ще е в нас и гарантирано няма да е половин с'тинка на кофичка. Все едно не знаеш къде живееш, та само тънки сметки пра' йш. Цената трябва да е поносима и съпоставима с предоставяната услуга. А услугата (в случая пътища) е калпава. Изобщо не съм против да не се плаща, ама айде ся, ще се правим на по-големи турци от ходжата...

  13. 13 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    А случайно да знаете, че и в България ще има безплатни алтернативни на магистралите?

  14. 14 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 748 Неутрално

    До коментар [#13] от "nema_labavo":

    Има! Предлагам ти да минеш по една такава алтернатива между 2 областни града през една община.
    Русе - Кубрат - Разград!
    Карам Пежо 407 и стълклото се пукна от изкривяване на купето.
    То не че магистралите ни са супер, но останалото са гробници!

  15. 15 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    До коментар [#13] от "nema_labavo":

    "А случайно да знаете, че и в България ще има безплатни алтернативни на магистралите?"
    ===========
    Така би трябвало. А излиза, че и други пътища ще бъдат обхванати от Тол системата.
    Чети:
    "На този етап предложението е да се таксуват около 50% от републиканската пътна мрежа, т.е. около 10 000 км."

    Еретик
  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5178 Неутрално

    До коментар [#13] от "nema_labavo":

    Засега няма.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4853 Неутрално

    До коментар [#14] от "ПАСТОРА":

    ++++++++

  18. 18 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1733 Неутрално

    До коментар [#14] от "ПАСТОРА":

    Абе за пътищата си прав. Ама я ни обясни как се е изкривило купето, че е много интересно

  19. 19 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 521 Неутрално

    78 ст на км е безумие и крайния резултат би бил плачевен. В нито един от предварителните варианти в анализа на СБ нямаше такава такса. То и 40 ст си бяха бая, то 78 е не просто прекомерно. Крайният вариант ще е заобикаляне нарстраната ни от трафика и намаляване на приходите, а не увеличение. Най-безболезнено би било ако всичко се качи на влак, но ме съмнява. При нашата ситуация не виждам турски или румънски ТИР, който ще даде за транзит 300-400 лв., а не да ни заобиколи.

  20. 20 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#14] от "ПАСТОРА":Абе за пътищата си прав. Ама я ни обясни как се е изкривило купето, че е много интересно
    —цитат от коментар 18 на Хи-хи


    Нека ти дам пример: Пътувах с пълна кола комби (Фолксваген джета двойка) с 5 души по "магистралата" на 60 км преди Варна, като друснах с 90 км/ч в една широка и дълбока дупка (обхващаше толкова широк участък, че нямаше как да я избегна) с четирите гуми. До Варна две от гумите спаднаха, и четирите немски стоманени джанти бяха силно изкривени! Добре, че гумите бяха високопрофилни и добре напомпани, иначе можеше да се обърнем на прав участък на българска "магистрала"!

  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5178 Гневно

    До коментар [#13] от "nema_labavo":

    ГЕРБерче мамино , това "ЩЕ" на коя дата ще го бъде наистина, като не сте оправили 1 км от обходите ?!?!?
    КЪДЕ СА ПАРИТЕ ОТ ВИНЕТКИТЕ И АКЦИЗА НА ГОРИВАТА !?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на nikolaimi
    nikolaimi
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Да видим цените през призмата на превозвачите!
    За да работи рентабилно един камион, така наречения "ТИР"
    трябва да прави по 6000км на месец.
    приемаме, че половината ще е през тол-гишетата, половината не.
    Тоест 3000км ще ги плаща. 3000 х0.78 =2340лв
    това по 12 месеца=28 080 ...при сегашна винетка 1340лв се вижда, 1е е ужасно много.

    Гледай отвисоко падналия,само ако си се навел да му подадеш ръка!You were given the choice between war and dishonour. You chose dishonour, and you will have war
  23. 23 Профил на ivan_v
    ivan_v
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#13] от "nema_labavo":

    кога?

  24. 24 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 493 Неутрално

    С оглед факта, че сме транзитна държава бих казал, че е правилно камионите да плащат повече, за да се възползваме като държава от географското местоположение. Иначе разходът за поддръжка и съроеж на тия 20000 км най-вероятно около 1 000 000 на км на всеки 20тина години та да събираме милиард годишно е ок. За автобусите бих правил сравнението 12 коли с по 4 човека да трябва да платят поне 2 пъти повече от автобус за 50 човека като екологична мярка и стимул за намаление на трафика.

  25. 25 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#22] от "nikolaimi": А не е ли ужасно малко цена от 1.8ст/км преизчислено през годишна винетка за същите тези 6000км месечно? И кой обжалва въвеждането на тол система години наред?

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK