Много на душмани кмете! Пак се изказваш по "инерция" без да казваш по коя методология си изчислил, че е много. Може би по "кметската". В Сърбия разстоянието от Димитровград до Белград(330км) струва 24.5 евро. Близо 15 ст. на км. Ама щом ти казваш, че е много, значи е така. Остава само да покриеш разликата.
Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
Не толкова, по-малко. И не е нужно да с деление до стотна от стотинката, защото явно се е ползвала някаква формула, за да се получи това число. Та питам каква ли е... Все пак разстоянието София - Бургас излиза към 250 лева, бетер Германия за капеството на пътя, за който се искат тия пари...
Абе недей да ги тъниш тия сметки, щото накрая контрата пак ще е в нас и гарантирано няма да е половин с'тинка на кофичка. Все едно не знаеш къде живееш, та само тънки сметки пра' йш. Цената трябва да е поносима и съпоставима с предоставяната услуга. А услугата (в случая пътища) е калпава. Изобщо не съм против да не се плаща, ама айде ся, ще се правим на по-големи турци от ходжата...
Има! Предлагам ти да минеш по една такава алтернатива между 2 областни града през една община. Русе - Кубрат - Разград! Карам Пежо 407 и стълклото се пукна от изкривяване на купето. То не че магистралите ни са супер, но останалото са гробници!
"А случайно да знаете, че и в България ще има безплатни алтернативни на магистралите?" =========== Така би трябвало. А излиза, че и други пътища ще бъдат обхванати от Тол системата. Чети: "На този етап предложението е да се таксуват около 50% от републиканската пътна мрежа, т.е. около 10 000 км."
78 ст на км е безумие и крайния резултат би бил плачевен. В нито един от предварителните варианти в анализа на СБ нямаше такава такса. То и 40 ст си бяха бая, то 78 е не просто прекомерно. Крайният вариант ще е заобикаляне нарстраната ни от трафика и намаляване на приходите, а не увеличение. Най-безболезнено би било ако всичко се качи на влак, но ме съмнява. При нашата ситуация не виждам турски или румънски ТИР, който ще даде за транзит 300-400 лв., а не да ни заобиколи.
Нека ти дам пример: Пътувах с пълна кола комби (Фолксваген джета двойка) с 5 души по "магистралата" на 60 км преди Варна, като друснах с 90 км/ч в една широка и дълбока дупка (обхващаше толкова широк участък, че нямаше как да я избегна) с четирите гуми. До Варна две от гумите спаднаха, и четирите немски стоманени джанти бяха силно изкривени! Добре, че гумите бяха високопрофилни и добре напомпани, иначе можеше да се обърнем на прав участък на българска "магистрала"!
ГЕРБерче мамино , това "ЩЕ" на коя дата ще го бъде наистина, като не сте оправили 1 км от обходите ?!?!? КЪДЕ СА ПАРИТЕ ОТ ВИНЕТКИТЕ И АКЦИЗА НА ГОРИВАТА !?!?!?
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
Да видим цените през призмата на превозвачите! За да работи рентабилно един камион, така наречения "ТИР" трябва да прави по 6000км на месец. приемаме, че половината ще е през тол-гишетата, половината не. Тоест 3000км ще ги плаща. 3000 х0.78 =2340лв това по 12 месеца=28 080 ...при сегашна винетка 1340лв се вижда, 1е е ужасно много.
Гледай отвисоко падналия,само ако си се навел да му подадеш ръка!You were given the choice between war and dishonour. You chose dishonour, and you will have war
С оглед факта, че сме транзитна държава бих казал, че е правилно камионите да плащат повече, за да се възползваме като държава от географското местоположение. Иначе разходът за поддръжка и съроеж на тия 20000 км най-вероятно около 1 000 000 на км на всеки 20тина години та да събираме милиард годишно е ок. За автобусите бих правил сравнението 12 коли с по 4 човека да трябва да платят поне 2 пъти повече от автобус за 50 човека като екологична мярка и стимул за намаление на трафика.
До коментар [#22] от "nikolaimi": А не е ли ужасно малко цена от 1.8ст/км преизчислено през годишна винетка за същите тези 6000км месечно? И кой обжалва въвеждането на тол система години наред?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 НеутралноМного е!!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!geordgeo
Рейтинг: 1247 ЛюбопитноПред БНР представител на Съюза на международните превозвачи заяви, че за тировете тол таксата ще е 78.6 ст. на километър.
При тая цена на км очаквайте протести и масово поскъпване на стоките. По-интересното е как се е стигнало до нея...
Веселин Дечев
Рейтинг: 4177 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "Дългия":
В Русия съм! В Русия съм!Добре, а ти колко искаш да е??
todor._89
Рейтинг: 1164 ВеселоДо коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":
Много на душмани кмете! Пак се изказваш по "инерция" без да казваш по коя методология си изчислил, че е много. Може би по "кметската". В Сърбия разстоянието от Димитровград до Белград(330км) струва 24.5 евро. Близо 15 ст. на км. Ама щом ти казваш, че е много, значи е така. Остава само да покриеш разликата. Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
geordgeo
Рейтинг: 1247 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "Веселин Дечев":
Не толкова, по-малко. И не е нужно да с деление до стотна от стотинката, защото явно се е ползвала някаква формула, за да се получи това число. Та питам каква ли е... Все пак разстоянието София - Бургас излиза към 250 лева, бетер Германия за капеството на пътя, за който се искат тия пари...
Веселин Дечев
Рейтинг: 4177 ВеселоДо коментар [#5] от "Дългия":
В Русия съм! В Русия съм!"Все пак разстоянието София - Бургас излиза към 250 лева"
Тоест при 30 тона товар - около 9 лева на тон.
2000 кофички мляко са това, дори повепе. Излиза по половин стотинка на кофичка! Уаааау!
Костадин Иванов
Рейтинг: 4386 ВеселоДо коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":
Еретик"Много е!!!"
===========
Не се притеснявай, нали ще ги събира Корнелия.
qwerty
Рейтинг: 631 НеутралноМдааа, и на кофичката кисело като и сложат акциз, ДДС и данък печалба и станало тамън 2 кофички.
Да ви имам оптимизма на коментиращите!
Jesuit
Рейтинг: 294 Любопитно"На този етап предложението е да се таксуват около 50% от републиканската пътна мрежа, т.е. около 10 000 км."
Да бяха 10 000 км магистрали, как да е. Ама не са. Къде има такава система за обикновените пътища?
yavooor
Рейтинг: 1540 Неутрално...да събира от тол такси около 1.16 млрд. лв. на година.
Това в апартаменти колко е?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 НеутралноДо коментар [#4] от "todor._89":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!А случайно знаеш ли, че има безплатни алтернативи на магистралите в Сърбия ? И то пътища в добро състояние.
geordgeo
Рейтинг: 1247 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "Веселин Дечев":
Абе недей да ги тъниш тия сметки, щото накрая контрата пак ще е в нас и гарантирано няма да е половин с'тинка на кофичка. Все едно не знаеш къде живееш, та само тънки сметки пра' йш. Цената трябва да е поносима и съпоставима с предоставяната услуга. А услугата (в случая пътища) е калпава. Изобщо не съм против да не се плаща, ама айде ся, ще се правим на по-големи турци от ходжата...
nema_labavo
Рейтинг: 1402 НеутралноА случайно да знаете, че и в България ще има безплатни алтернативни на магистралите?
ПАСТОРА
Рейтинг: 736 НеутралноДо коментар [#13] от "nema_labavo":
Има! Предлагам ти да минеш по една такава алтернатива между 2 областни града през една община.
Русе - Кубрат - Разград!
Карам Пежо 407 и стълклото се пукна от изкривяване на купето.
То не че магистралите ни са супер, но останалото са гробници!
Костадин Иванов
Рейтинг: 4386 НеутралноДо коментар [#13] от "nema_labavo":
Еретик"А случайно да знаете, че и в България ще има безплатни алтернативни на магистралите?"
===========
Така би трябвало. А излиза, че и други пътища ще бъдат обхванати от Тол системата.
Чети:
"На този етап предложението е да се таксуват около 50% от републиканската пътна мрежа, т.е. около 10 000 км."
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 НеутралноДо коментар [#13] от "nema_labavo":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Засега няма.
pet fire
Рейтинг: 3365 НеутралноДо коментар [#14] от "ПАСТОРА":
++++++++
Хи-хи
Рейтинг: 1779 НеутралноДо коментар [#14] от "ПАСТОРА":
Абе за пътищата си прав. Ама я ни обясни как се е изкривило купето, че е много интересно
ivanko77
Рейтинг: 487 Неутрално78 ст на км е безумие и крайния резултат би бил плачевен. В нито един от предварителните варианти в анализа на СБ нямаше такава такса. То и 40 ст си бяха бая, то 78 е не просто прекомерно. Крайният вариант ще е заобикаляне нарстраната ни от трафика и намаляване на приходите, а не увеличение. Най-безболезнено би било ако всичко се качи на влак, но ме съмнява. При нашата ситуация не виждам турски или румънски ТИР, който ще даде за транзит 300-400 лв., а не да ни заобиколи.
vankata1
Рейтинг: 1779 НеутралноНека ти дам пример: Пътувах с пълна кола комби (Фолксваген джета двойка) с 5 души по "магистралата" на 60 км преди Варна, като друснах с 90 км/ч в една широка и дълбока дупка (обхващаше толкова широк участък, че нямаше как да я избегна) с четирите гуми. До Варна две от гумите спаднаха, и четирите немски стоманени джанти бяха силно изкривени! Добре, че гумите бяха високопрофилни и добре напомпани, иначе можеше да се обърнем на прав участък на българска "магистрала"!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 ГневноДо коментар [#13] от "nema_labavo":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ГЕРБерче мамино , това "ЩЕ" на коя дата ще го бъде наистина, като не сте оправили 1 км от обходите ?!?!?
КЪДЕ СА ПАРИТЕ ОТ ВИНЕТКИТЕ И АКЦИЗА НА ГОРИВАТА !?!?!?
nikolaimi
Рейтинг: 602 НеутралноДа видим цените през призмата на превозвачите!
Гледай отвисоко падналия,само ако си се навел да му подадеш ръка!You were given the choice between war and dishonour. You chose dishonour, and you will have warЗа да работи рентабилно един камион, така наречения "ТИР"
трябва да прави по 6000км на месец.
приемаме, че половината ще е през тол-гишетата, половината не.
Тоест 3000км ще ги плаща. 3000 х0.78 =2340лв
това по 12 месеца=28 080 ...при сегашна винетка 1340лв се вижда, 1е е ужасно много.
ivan_v
Рейтинг: 256 НеутралноДо коментар [#13] от "nema_labavo":
кога?
Batezuzi
Рейтинг: 1689 НеутралноС оглед факта, че сме транзитна държава бих казал, че е правилно камионите да плащат повече, за да се възползваме като държава от географското местоположение. Иначе разходът за поддръжка и съроеж на тия 20000 км най-вероятно около 1 000 000 на км на всеки 20тина години та да събираме милиард годишно е ок. За автобусите бих правил сравнението 12 коли с по 4 човека да трябва да платят поне 2 пъти повече от автобус за 50 човека като екологична мярка и стимул за намаление на трафика.
acarid
Рейтинг: 719 НеутралноДо коментар [#22] от "nikolaimi": А не е ли ужасно малко цена от 1.8ст/км преизчислено през годишна винетка за същите тези 6000км месечно? И кой обжалва въвеждането на тол система години наред?