Няма доволни от тол-таксите, превозвачите ги наричат безумни

Плановете на МРРБ са тол-системата да обхване 10 800 км от общо 20 000 км републиканска пътна мрежа

© Юлия Лазарова

Плановете на МРРБ са тол-системата да обхване 10 800 км от общо 20 000 км републиканска пътна мрежа



Собственици на автобусни компании и превозвачи в паркове от камиони се обявиха единодушно срещу планираните тол-такси, който трябва да влязат в сила от 16 август. Вчера бяха съобщени разчетите за плащането на всеки изминат километър от републиканските пътища. От Министерството на регионалното развитие обявиха, че предстоят разговори с превозвачите по параметрите.


Буквално часове след пресконференцията на министър Аврамова собствениците на автобуси и колегите им от бизнеса с превоз на стоки се обвиниха едни други, че са по-облагодетелствани. Общото е, че и двете страни искат държавата да направи промени.


"Няма как да се приравни един автобус с камион до 12 тона", каза днес пред БНР председателят на Сдружението на автобусните превозвачи Васил Пиронков. Според разчетите, представени вчера от регионалното министерство, микробусите и товарните автомобили до 12 тона ще плащат 15 стотинки , а автобусите 10 стотинки за километър, ако са от най-ниската екокатегория. Ако превозните средства са чисто нови, сумата ще е наполовина.




Пиронков се оплака, че, от една страна, държавата задължава превозвачите да возят с отстъпки 12 правоимащи групи хора, забранява им да променят цените преди изтичане на договорите, а от друга, повишава разходите им. Той обясни, че автобусните превозвачи ще настояват за намаляване на таксата.


"Ако досега от 14 хил. автобуса получават 11 млн. от винетни стикери, при новото - с броя километри, които минават тези автобуси, ще трябва да се плащат между 56 и 67 млн. Това е около 7-8 пъти увеличение на транспортната услуга на километър", изчисли Васил Пиронков.


В същото време също пред БНР изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев коментира, че предложените такси за товарни автомобили над 12 тона са "поредното безумно предложение, което се прави към автомобилния бизнес". И заяви, че приемането на тези такси ще окаже влияние върху инфлационните процеси и ще доведе до поскъпването на стоките за крайния потребител.


Пред "24 часа" днес Арабаджиев казва, че автобусите плащат десет пъти по-малко от камионите. Той изчисли, че за изминаването на километър магистрала в България е 42.4 стотинки срещу 24.6 стотинки в Германия.


Няма доволни от тол-таксите, превозвачите ги наричат безумни

Ключови думи към статията:

Коментари (118)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    Изненадани?????
    И само да попитам ПР-ите на МРРБ Къде ви беше предкампанията

  2. 2 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 468 Весело

    Хайдеее, автобусната мафия ще има да реве. А и камионите ще им пригласят.... Щото пътищата трябва да са без пари, като в добрия соц....

    И по възможност ЖП-то да бъде лееекичко затрито, да няма много конкуренция.....

  3. 3 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1920 Весело

    Сега едни леки протести и Баце за три дни е клекнал, знаем го този филм.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2405 Неутрално

    Защо всички сравняват с Германия? Германия има официална политика да кроссубсидира автомобилния транспорт по чисто икономически причини. Богати са, така са решили, правят го. С тях не можем да се мерим и сравняваме!

    В повечето страни на Европа, камиони, автобуси, че и автомобилите си плащат доста дебело за това, че са на пътя. Сравнявайте с Италия, Франция, Унгария, Словения, че и Гърция и Сърбия ако щете, навсякъде е доста по-скъпо от България (в момента).

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    Аз питам къде са задължителните безплатни алтернативи ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 615 Неутрално

    а като претоварвате камионите не ревете. ай сиктир.

  7. 7 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Безплатно е само сиренето в капана за мишки - Адам Смит Богатството на народите!!!
    Не е лошо това комуноидите да почетете поне малко преди да се правите на умници!!!!

  8. 8 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2145 Неутрално

    В момента всички, без значение дали ползват транспортни услуги или не, плащат през данъците си поддръжката на пътищата; с тол-таксите се въвежда справедливост и се преминава към схема ползваш-плащаш.
    Проблемите на автобусните превозвачи са свързани не със самите тол такси, ами със законодателството, което не позволява изменения на договорените с общините цени на превоз и в тази насока трябва да се търси решение.

    Изобщо, колкото повече "пазар" се вкарва в тоя сектор, толкова повече ще се подобрят нещата. Затова и досегашните участници на пазара са толкова изплашени и почват с лобирането за изменения.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  9. 9 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 1967 Весело

    В Белгия магистралите са осветени. Дайте и ние като тях.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  10. 10 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2145 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Няма "безплатни" алтернативи. Има алтернативи, за поддръжката на които се заплаща от общинския/държавния бюджет.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  11. 11 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 845 Неутрално

    шАфиорите,идете и вижте палатите на *шефовете*,например на пимаджията в пловдивско - ще разберете защо са ви малки заплатите и нямате осигуровки!

  12. 12 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1605 Любопитно

    ЛилетУ Винеткова-Толтаксова и фирмата, която се е облажила, нали са доволни. Не знам колко куфарчета с пари са си сменили собственика, или ЛилетУ е на процент?

    мурзилка
  13. 13 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1249 Весело

    Днес идва Пакет "Мобилност", после тол таксите.. Сикаджийската хлебарка този път ще я настъпят ПИМКовците. А на лизачите ще им останат сал едни апартаменти.

  14. 14 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1605 Любопитно

    Само в България магистралите са безплатни, а обикновените пътища, са платени.

    мурзилка
  15. 15 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1994 Неутрално

    Ще ме светнете ли нещо? Тези камиончета "Евро 6" по-малко ли хабят асфалта от "Евро 1 и 2"? Ако ще си говорим за "еко" политика, хайде ако може да е чрез екотаксите и местните данъци.

  16. 16 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2145 Неутрално

    До коментар [#15] от "Günther":

    +++++
    Пак се омазват различни понятия, за да може накрая от целия тюрлюгювеч да излезе някой далаверка.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  17. 17 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2104 Неутрално

    Не съм чул случай някой бранш да трябва да плаща и да не реве. Всеки иска да му е безплатно. Ама няма.

  18. 18 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3264 Любопитно

    Много ясно е че превозвачите ще скачат...с тол системата "сивите и черни курсове"излизат наяве!!!Както и "декрарираният"разход на гориво.............Системата свежда до минимум криенето на часове зад волана!И шефовете ще започнат да "губят"!!

    До истината се достига с познание!
  19. 19 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#15] от "Günther":

    По-екологични са и практиката в Европа показва, че това е най-лесния начин да накараш собствениците на транспортните фирми да поддържат по-нов автопарк. 99% от българските фирми, които возят в Европа оперират с камиони Евро 5 и 6.

  20. 20 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Кой ви е казал, че пътищата са безплатни? Плащат се винетки.
    В много страни в Европа има винетки, в други - няма нищо.
    А и навсякъде има алтернативни пътища, за които не се плаща нищо от водача.
    Ние правим поредната глупост

  21. 21 Профил на tall_ship
    tall_ship
    Рейтинг: 637 Неутрално

    Ами време е да разберем, че ако искаме да имаме хубави пътища трябва да плащаме за направата и поддръжката им. може да се спори по предлаганите тарифи, но да някакъв вариант трябва да се стигне иначе ...... дупки и ......мааму...дее...

  22. 22 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#20] от "Yavor Raychev":

    Принципно сте прав. В Испания, Франция, Германия и Италия почти навсякъде има алтернативни маршрути на платените пътища, въпреки, че постепенно и те намаляват. Всяка година Франция и Германия увеличават платените т.нар "национали" или първокласни и вторкласни пътища.

  23. 23 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1589 Весело

    Аз съм с велосипедче, боли ще шпека!

    В Русия съм! В Русия съм!
  24. 24 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    До коментар [#22] от "encor3":

    В Германия освен магистралите и близо 5 000 км от останалата пътна мрежа е платена.

  25. 25 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1589 Весело

    Обаче не е ли много яко, че ще търщкам асфалта безплатно с велосипедчето, хаха!

    В Русия съм! В Русия съм!
  26. 26 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 5111 Неутрално

    Пак недогледано, пак недоизпипано, пак недомислено

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  27. 27 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1994 Неутрално

    До коментар [#15] от "Günther":По-екологични са и практиката в Европа показва, че това е най-лесния начин да накараш собствениците на транспортните фирми да поддържат по-нов автопарк. 99% от българските фирми, които возят в Европа оперират с камиони Евро 5 и 6.
    —цитат от коментар 19 на encor3


    За екологичността, няма спор. Въпросът е за поддръжката на пътищата. Затова питам, по-малко ли амортизират пътната настилка?

  28. 28 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2145 Неутрално

    До коментар [#20] от "Yavor Raychev":

    Винетките са най-най-най-тъпият възможен начин да плащаш за пътища. В България заради "социален" натиск цената на винетките се поддържа ниска и в крайна сметка всички плащат задружно.
    Най-голяма е тежестта за пенсионерите, които не пътуват, но плащат през всяка стотинка платен ДДС кефа на другите.
    И обратно - по-заможните, които по 4-5 пъти в годината изминават стотици километри я за да отидат на море, я на планина, я за друго, плащат само винетките (парите от които НЕ СТИГАТ за поддръжка на пътищата и всяка година е необходим трансфер на средства от държавния бюджет) и шапка на тояга.

    Истината е, че най-справедливо е да се въведе схема на принципа ползваш-плащаш. Тол-таксите са точно това.

    До коментар [#19] от "encor3":

    Политика се прави през данъците, не чрез таксите!

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  29. 29 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1994 Неутрално

    Иначе, вижте тази статия. Въвеждането на тол такси е сравнително добро решение. Не е идеалното, но става. Другия вариант беше да вдигнат цените на винетките 7 - 8 пъти и щеше да има вой.
    Но проблемите са много по-големи. Вижте тази статия, нищо че е насочена към ЖП-то
    https://geopolitica.eu/aktualno/2953-sbarkanata-zhelezopatna-politika-na-sofiya
    В нея пак се задават интересни въпроси

  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Гневно




    До коментар [#21] от "tall_ship":

    Досега не плащаме ли ?!?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Гневно

    До коментар [#26] от "neut":

    Пак крадливо.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Весело

    До коментар [#7] от "selqnin":

    Наистина ли си толкова умен ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#27] от "Günther":

    Просто още една крадлива политика. Колко ГЕРБерастко !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2242 Весело

    До коментар [#28] от "Darulio":

    Най-справедливата система отдавна е въведена - акциз върху цената на горивото.

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  35. 35 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3224 Неутрално

    Не съм против тол таксите - без тях няма съвсем никаква надежда за що годе прилични пътища. Тайната, както обикновено, е в дозировката - т.е. компетентни хора да анализират, обсъдят с всички засегнати, да се види чуждия опит и след това да се приеме.
    Като гледам събитията от последната година, няма една промяна, предложена от държавата, която да се случи нормално, да не изброявам - касови апарати, пенсии...
    Поне по скромното ми мнение експертният потенциал на това управление е изчерпан, а в такива случаи най-доброто са избори, независимо кой какво казва - така повече не става.

  36. 36 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2343 Любопитно

    За да има все пак някой доволен, може би е редно държавата да плаща на камионите, че и ползват магистралите. И колкото си по натоварен или претоварен, толкова повече.

  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#24] от "zle_platen_trol":

    И как точно е платена ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#35] от "boevbisser":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  39. 39 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3551 Любопитно

    Къде е сега Джамбазки да защитава интересите на превозвачите?

  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#34] от "mitko11":

    Това е истината и отразява максимално всички параметри на участниците в Движението. При нас обаче акцизите се крадат от много години и не се ползват за пътната мрежа. По-горе се изказват много "учени" индивиди,които обаче хал хабер си нямат за истината или нарочно лъжат в полза на ШАЙКАТА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5175 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Няма такова нещо "безплатна ЗАДЪЛЖИТЕЛНА алтернатива", Кмете! Има го в Сев. Корея и Куба.

  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#39] от "Fiji":

    Говорим за интереса на цялото общество. Всеки е участник и ползувател на пътната мрежа. Как така изваднъж ТОл системата обхвана 10 000 км. пътища ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    Алтернативни пътища безплатни в БГ има само за политиците, щото те нищо не плащат от своя джоб. Народа им плаща мишторията.

    мурзилка
  44. 44 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    До коментар [#32] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Слава Богу не сте Вие човекът чиято оценка е меродавна и валидна!!!
    Колко съм умен са преценили хората които са ме възпитали - при Вас този компонент очевидно липсва - както и хората които са ми дали образование и онези които са ме наели на работа
    Така че за мен Вие се ДОВИЖДАНЕ!!!!!!!

  45. 45 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#41] от "vassilun":

    Има но няма да споря с теб. Отиди , ограмоти се и ела пак. Има правила в цяла Европа за алтернативните варианти на ТОЛ системите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  46. 46 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#44] от "selqnin":

    Показахте на всички нивото си . Сбогом и друг път не се афиширайте толкова неграмотно. Дори не сте разбрал какво съм ви попитал. Или сте нещо гузен по темата ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  47. 47 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2437 Весело

    А нима сте очаквали нещо друго- напр.намаляване или поне задържане на сегашните такси ?! Прочее, останалите "водачи на МПС" ще сме следващите потърпевши- може би след годинка.
    Така че слагайте жилетките и действайте, докато не се откажат от толсистемата!

  48. 48 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    До коментар [#24] от "zle_platen_trol":И как точно е платена ?
    —цитат от коментар 37 на КМЕТ В СЯНКА



    До коментар [#37] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Странно, как многознайко, като теб не знае, че в Германия магистралите и 4 700 км федерални пътища са платени за МПС над 7.5 тона.
    Кмете, кмете, друг път, като решиш да се правиш на велик поне се ограмоти, че да не се излагаш. Уж си често в Германия, а не знаеш елементарни неща.

  49. 49 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1935 Неутрално

    От гледна точка на асфалта, единственото важно е колко тона е мепесето.

  50. 50 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#48] от "zle_platen_trol":

    Не съм ТИРаджия. Говоря като шофьор на кола и знам, че там всичко е в горивата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  51. 51 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1935 Неутрално

    До коментар [#28] от "Darulio":Най-справедливата система отдавна е въведена - акциз върху цената на горивото.
    —цитат от коментар 34 на mitko11


    Така е за колите с Бг регистрация. За чуждите - тол такса. Иначе турският тираджия ще напълни резервоара в Турция и ще мине транзит безплатно през България.

  52. 52 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#49] от "galapagas":

    Явно за ГЕПИ не е така.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  53. 53 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    До коментар [#2] от "babameca":
    Тъпанар Прост!!!! В Германия таксите са 15 цента на километар. Не е нормално в България да са 2,5 пъти по високи. Ако ги направят 0,78 ст. държавата ще фалира. Направете разлика между българските и немските пътища. НЕ Е СЕРИОЗНО!!!

    Машини прости, народ неук.
  54. 54 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    До коментар [#50] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ами отбягвай да си на всяка манджа мерудия. Айде, нали си мой човек да научиш още нещо. За товарни автомобили над 7.5 тона в Германия се плаща. При това скъпо. Все още има алтернативи, но стават все по- малко, а и не винаги излиза сметката да обикаляш с натоварен камион. И понеже си много мой човек ще ти кажа, че има и изключения. За военни конвои, циркове и други атракциони, както разбира се и за полиция, пожарна и т.н. Между другото обмислят много сериозно тол такси и за леките коли, но поне засега удоволствието е " безплатно " .

  55. 55 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#51] от "galapagas":

    Преди години имаше мярка - големи глоби ако влезнеш с пълен резервоар.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  56. 56 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2343 Весело

    До коментар [#48] от "zle_platen_trol":Не съм ТИРаджия. Говоря като шофьор на кола и знам, че там всичко е в горивата.
    —цитат от коментар 50 на КМЕТ В СЯНКА


    Абе ти и Кмет не си, ама......

  57. 57 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Весело

    До коментар [#48] от "zle_platen_trol":

    И ти знаеш ли кои пътища са федерални ? И какъв % са от цялата пътна мрежа ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  58. 58 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Весело

    До коментар [#56] от "nema_labavo":

    Ами какво да те правя като нямаш базисна грамотност да разбереш написаното ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  59. 59 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#48] от "zle_platen_trol":

    Мерси . Вече се ограмотих. И пак системата им е много по-умна и много по-справедлива.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  60. 60 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1994 Неутрално

    До коментар [#51] от "galapagas":

    Така е. Но не случайно посочих статия от Списание "Геополитика". Ако се разчита само на акциза, така се стимулира движението по пътищата с лични автомобили, което пък води до безумен трафик, тапи и задръствания. Минивариант на това нещо се вижда в София, с билетче 1.60.

  61. 61 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    До коментар [#53] от "Zizu":

    Първо правете разлика между 0.78 и 0.078 лв. Ако можете разбира се. После е добре да знаете, че в Германия таксите зависят от Евро категорията, теглото и осите на МПС. Така например камион камион с Евро 2, над 18 тона, с 4 оси плаща по 24 цента на километЪр. Не на последно място, преди да наречете някого тъпанар проверете собствените си писания, че са пълни с глупости.

  62. 62 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    До коментар [#59] от "КМЕТ В СЯНКА":

    За теб винаги кмете. Разбира се, че системата им ще е по-умна, по- справедлива и със сигурност по- добре работеща от нашата. Какво да се прави кмете, те са германци, ние не.

  63. 63 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2343 Весело

    До коментар [#58] от "КМЕТ В СЯНКА":

    А, не се налага да правиш нещо, само продължавай в същия дух.Получава ти се добре:)

  64. 64 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    До коментар [#23] от "Веселин Дечев":

    Ама и шпек ли имаш,откога?

    Тиква под наем.
  65. 65 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 931 Неутрално

    В момента един транспорт от Варна до Русе или обратно на 24тн. товар е между 350 и 450 лева без ДДС. Ако влязат така цените за един сравнително съвременен камион евро 5, стойността ще скочи с около 130 лв. или около 30 %. Само за информация.

  66. 66 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    До коментар [#65] от "encor3"

    Абсурд. Ще изгледаме епизод пореден. Някой взема решение. Потърпевшите се разбунтуват. Негово величества излиза и отсича: да се реши проблема. След което се приемат такси, които да устройват и едната, и другата страна. Пределно ясно е, че така обявени таксите са високи, но то ще е пазарлък, държавата ще иска,превозвачите няма да дават. Все някъде ще се споразумеят.

  67. 67 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#66] от "zle_platen_trol":

    Мога да се съглася, защото този филм сме го гледали не веднъж. Как някой излиза и казва в "винетките трябва да струват 300лв." И после "оправяме" положението на 97 лв. Или дори по-скорошния случай как ГО трябвало да бъде 700 лв. и после я вдигнаха "само" с 30%

  68. 68 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 772 Любопитно

    И защо трябва да се стимулира замърсяващия автомобилен транспорт? Защо не се на залага на железопътния? Друг е въпроса, че ЖП-транспорта не е готов да даде алтернатива, но това е малко като яйцето и кокошката.

    Според мен целият транзит на тировете трябва да се качва на вагони още от границата и да пътува така до излизане. Хем и шофьорите ще могат да ударят една бира на спокойствие, да дремнат, да се изкъпят и в същото време да минават стотици километри. И няма да се трошат магистралите, да се обръщат тирове с поспаланковци, да се замърсява въздуха и т.н. Косвените ползи ще са много повече от евентуалните трудности и преки разходи и то за всички.

    @)----,--'--
  69. 69 Профил на ДСиБ
    ДСиБ
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Тези тол-таксите не са високи, 6-7ст на км е да речем София-Бургас общо 20лв, това е по-малко от един автобусен билет.

  70. 70 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3497 Неутрално

    "Ако досега от 14 хил. автобуса получават 11 млн. от винетни стикери, при новото - с броя километри, които минават тези автобуси, ще трябва да се плащат между 56 и 67 млн. Това е около 7-8 пъти увеличение на транспортната услуга на километър", изчисли Васил Пиронков.
    =============
    Този бърка увеличаването на перо от разходите с цената на цялата услуга.
    Едва ли е от неразбиране, ама ако мине.

    Еретик
  71. 71 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    "планираните тол-такси, коЙто трябва да влязат"
    някой не е бил в час, когато се е изучавало правилото на "Й"

  72. 72 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3497 Весело

    До коментар [#64] от "TzZar":

    За единия шпек работи.

    Еретик
  73. 73 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1331 Неутрално



    До коментар [#53] от "Zizu":Първо правете разлика между 0.78 и 0.078 лв. Ако можете разбира се. После е добре да знаете, че в Германия таксите зависят от Евро категорията, теглото и осите на МПС. Така например камион камион с Евро 2, над 18 тона, с 4 оси плаща по 24 цента на километЪр. Не на последно място, преди да наречете някого тъпанар проверете собствените си писания, че са пълни с глупости.
    —цитат от коментар 61 на zle_platen_trol

    Без да влизам в тона на колегата, действително пишеш глупости, и явно мисленето и смятането не са ти силна страна. Преди да се обидиш, погледни собствените си писания, че иначе сам се присмиваш на себе си.
    Според приведения от теб пример, каминон евро 2 над 18 тона с 4 оси плаща в Германия по 48 стотинки на километър, а в България би платил между 84 и 94 стотинки, тоест, НАД ДВА ПЪТИ ПОВЕЧЕ.

  74. 74 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    До коментар [#73] от "Yotce":

    Само дето в Германия тези такси вече се плащат, а тук са обект на обсъждане и със сигурност ще бъдат много по- ниски.

  75. 75 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 192 Неутрално

    До коментар [#34] от "mitko11":

    "Най-справедливата система отдавна е въведена - акциз върху цената на горивото."

    Не е точно най-справедливата. Турските тирове зареждат в Турция и минават транзит. Ще платят акциз точно 0,00лв.

  76. 76 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1136 Гневно

    КРАЙНО ВРЕМЕ Е да оправят железниците и да започнат хората да ги ползват.
    Логиката на депутата "на шурея ми/олигарха ми автобусната фирма" трябва да се изкорени.
    Не може да се закопават железниците целенасочено за сметка на много по-замърсяващите автобуси, само заради лична сметка на шепа хора.
    Така че - ДА ПЛАЩАТ СКЪПА ВИНЕТКА.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  77. 77 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    До коментар [#9] от "Николай Колев":

    В Белгия са осветени и безплатни, а във Франция са СКЪПО платени и тумни.
    Акде стига сме се сравняваши с най-богатите в света, а?!?

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  78. 78 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 761 Весело

    Обявяването на тол-таксите и воят на превозвачите прилича на упътването в книжката на National Geographic за Капълъ Чаршъ - отивате в Истанбул на пазара и питате дадена стока за цената й. Продавачът с усмивка ще Ви каже изключително/непосилно висока цена за този продукт. Вие се усмихнете и предложете ужасно ниска цена за него, иначе няма да си го купите. След пауза от няколко секунди и двете страни ще се усмихнете и ще започнете да говорите за нормални цени за продукта :):) Пробвал съм го, работи, подозирам и тук така ще стане - ще излезе баш Продавача и ще каже - да се намалят наполовина цените и хоп - магически изчисленията на министерството ще се нагодят към неговите слова ... :):):)

  79. 79 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    До коментар [#41] от "vassilun":

    Е тука си в голяма грешка.
    Навсякъде в Европа се плащат само магистралите, като на всяка има алтернативен безплатен път.
    Само в България и Румъния се плаща всичко.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  81. 81 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    Каква прекрасна статия щеше да се получи..... ако журналистите бяха качили една таблица как е в другите европейски държави... в Турция.
    Ся робовладелците ще ревнат че 94 ст на км са много, но ако във Франция или Унгария е повече??? Тогава защо тук да не е така.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  82. 82 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#77] от "Athanatos":

    А в Либия как са знаеш ли ? Тя поне не е богата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  83. 83 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#79] от "Athanatos":

    Той е "специалист" гербераст от ЦАР.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  84. 84 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#81] от "chichka":

    Заедно с таблица на доходите по възрастови групи.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  85. 85 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 260 Любопитно

    До коментар [#20] от "Yavor Raychev":

    Във връзка с алтернативните "безплатни" пътища дето ги имало навсякъде из Европа...я пробвай да стигнеш от София до Катерини например без да стъпиш на магистрала и да платиш такса ;)...

  86. 86 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    До коментар [#85] от "06210311":

    Има вариант. По- дълъг и по- неудобен. Но все пак го има. Всеки си прави сметката. Между другото гърците масово избягват магистралите, които, както добре знаем не са особено евтини.

  87. 87 Профил на MrHide
    MrHide
    Рейтинг: 342 Весело

    До коментар [#9] от "Николай Колев":

    Да, така е! Първият път си помислих, че "тея балъци са забравили да изключат осветлението", но после разбрах, че са си го направили така за удобство и сигурност. Също така ограничението е 120км/ч, а за качеството на настилката няма смисъл да се говори...

    Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering. I sense much fear in you.
  88. 88 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#81] от "chichka":

    Еми проверете чичка. В днешно време има едно чудо на чудесата наречено гугъл, който помага ако не си супер мързелив.
    И все пак за ЕВРО 5 към тази година:
    България /предлагано/ - 63 ст.
    Германия - 40 ст.
    Франция /средно защото има различни оператори/ - 44 ст.
    Испания /средно защото има различни оператори/ - 18 ст.
    Белгия - 40 ст.
    Хайде сравнявайте.

  89. 89 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 260 Неутрално

    До коментар [#86] от "zle_platen_trol":

    Хайде сега има...има но реално няма. Не е въпроса да издребняваме в един или друг пример а в това, да проумеен, че пътищата струват пари и най-справедливо е те да бъдат платени от тези които ги ползват. За къси тип "междуселски" разстояния хората ще бъдат облекчени не плащайки нищо пряко за ползването на пътя. От друга страна за няколко стотин км. разстояние да се търси "безплатна алтернатива" е меко казано нелепо.

  90. 90 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3497 Неутрално

    До коментар [#79] от "Athanatos":

    "Само в България и Румъния се плаща всичко."
    ==============
    Пътувай по-често или чети повечко!
    Австрия, Словения и Унгария са с винетки.
    Не са само те, но там поне често ходя.

    Еретик
  91. 91 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4155 Неутрално

    При тези ремонти на ремонтите - толкова.
    Ако искате по-добри и по-сигурни пътища -по-скъпо.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  92. 92 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2742 Неутрално

    Ако досега от 14 хил. автобуса получават 11 млн. от винетни стикери, при новото - с броя километри, които минават тези автобуси, ще трябва да се плащат между 56 и 67 млн. Това е около 7-8 пъти увеличение на транспортната услуга на километър", изчисли Васил Пиронков.
    ----
    Ами досега ние задружно ви субсидирахме бизнесчетата с нашите данъци и ДДС! Сега искаш не искаш ще плащаш чич Васко, това е положението. Ползваш - плащаш. Няма вече 20 коли с една винетка. После защо имало неподържани пътища.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  93. 93 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Тол такси трябва да има само за чуждестранните тирове, без усложнения- просто едно плащане на границата. За Българските камиони не трябва да има - да остане винетната система..

  94. 94 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    Бе като се има впредвид че по-голямата часст от парите в бюджвета се окраждат, напълно прави са всички които не искат да плащат на крадците. Сега пълно безумие е да се трепеш и някакви апартаментни крадци да те щавят като гергьовденско яре всеки месец.

  95. 95 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 593 Неутрално

    [quote#8:"Darulio"]В момента всички, без значение дали ползват транспортни услуги или не, плащат през данъците си поддръжката на пътищата; с тол-таксите се въвежда справедливост и се преминава към схема ползваш-плащаш.

    Далульо, ами ако ползващия неможе да плати - ще си стои в къщи. Затова идеята трябва да е - всички да платят по малко, а не ползващия много. Та нима сега ние не плащаме за 1 милион инвалиди, 60% от които фалшиви. А сега да платим отделно и за пътя. Ама ние плащаме през акцизите на горивата. Сега да платиме и за пътя. Е къде ще му излезе края.

  96. 96 Профил на kilmer
    kilmer
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Стига са ревали да плащат както е по цял свят!!!

  97. 97 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    Аз не съм видял, някой да му искат такса и той да е доволен от това, хехе.

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  98. 98 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 423 Неутрално

    добре де , видяхме предложените цени , но не видяхме предложението за разпределение на приходите от тея такси ? защото със сигурност ще стане като със винетките , парите изчезват ,пътищата разбити но пък безброй камери дебнат кой не си е платил ,или за това е дала пари световната банка ? или пък се отблагодарява с няколко служби за сочната далавера ?

  99. 99 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#96] от "kilmer":

    То проблема е, че ще плащаш ти, но си прекалено кух за да го разбереш.

  100. 100 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    До коментар [#87] от "MrHide":

    Има една нужда от балансиране на енергийната система!!! Ако не работи нощното осветление трябва да си спрат половината електропроизводство!!! Нали затова ние строихме Чаира. Помисли ако направим и Белене.... вечер трябва да спираме трите реактора и сутрин да ги пускаме!

    Русия- проказата на планетата Земя.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK