Стратегии за успешна онлайн търговия обсъдиха специалисти от сектора

Стратегии за успешна онлайн търговия обсъдиха специалисти от сектора

© Дневник



Стратегията за разпространение на съдържание по всички възможни канали (омниченъл) е успешният метод за привличане на потребители в електронната търговия. Около това мнение се обединиха специалисти от водещи компании на форума "Успешни стратегии за електронна търговия" в София днес.


Тенденциите в електронната търговия, иновациите при логистиката и доставките, новият регламент на Европейския съюз за геоблокирането и все по-често използваните мобилни плащания са част от темите, които бяха засегнати в четвъртото издание на събитието. В него участваха над 300 експерти, заемащи ръководни позиции в различни фирми.


Пред посетителите в "София Ивент Център" Матеуш Гордън, който е директор на дигиталната трансформация в PwC, говори както за начините на разпространение на информацията за продуктите така и за самото й съдържание. Според него търговците е необходимо да ангажират бъдещите си клиенти с всяко свое послание. "Нужно е да се набляга на ползите от продуктите, а не на по-ниската им цена", заяви експертът. Той каза, че според прогнози през 2020 г. видеото ще заема 85% от целия трафик в интернет и затова е препоръчително да се залага на този канал. Матеуш Гордън вмъкна и използването на т.нар. "подсилена реалност", като метод, който също допринася за привличането повече потребители.




Политическият секретар на Европейската омниченъл и онлайн търговска организация (EMOTA) Керето Гормсен коментира темата за правилата, въведени от Европейския съюз неотдавна. Той заяви, че резултатите към този момент не са много добри и е необходимо компаниите да се фокусират в изграждането на по-голямо доверие в клиентите. Гормсен добави, че в България, макар и бавно, електронната търговия се развива. "Трябва да приемете европейския пазар, като ваш собствен", каза още той.


Стратегии за успешна онлайн търговия обсъдиха специалисти от сектора

© Дневник


Българите правят най-много онлайн покупки в разделите за мода и за дома и градината, заяви директорът на eMag за страната Андрей Попеску. Той каза, че компанията намира стабилен пазар в България, тъй като стандартът се е повишил през последните години. Най-много поръчки се регистрират от София, Пловдив и Бургас. Попеску изтъкна времето за доставка като определящ фактор за удовлетвореността на потребителите.


Въпреки развитието на електронната търговия физическите магазини все още имат значение. Така смята редакторът на Retail Week Джон Райън. Според него магазините за хранителни стоки имат най-голям потенциал да се развиват днес, но предприемачите трябва да вложат повече усилия в иновативни и креативни приспособления. Райън даде пример с магазин в Китай. "Влязох в магазина и служителите ме убедиха да си взема капучино от машината вътре. Чаках приготвянето му около 2-3 минути и това не ми хареса. Когато го взех обаче, установих, че автоматът е сканирал моето лице и го беше изобразил върху капучиното. Подобни идеи дават възможност на клиентите да се насладят на момента". Редакторът засегна и темата за Брекзит, като коментира, че неяснотата около бъдещето на Великобритания обърква клиентите и те стават по-предпазливи.

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    Важното е кешовица да има. Иначе определено предпочитам да пазарувам онлайн.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12648 Неутрално

    Все още потенциал. Кога ли ще разцъфне...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1707 Весело

    доде некой мъдруват как да пращат колети и да приемат кредитни карти, други вече туриха алекса у къщята на хората, та да ѝ поръчват напрао с блага дума, а дронове и роботи да им носат поръчаното подир час-два

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK