Пет европейски оператора кандидатстват за концесията на летището в София

летище София

© Stoyan Nenov, Reuters

летище София



Пет кандидата са подали оферти за концесията на летище "София", съобщи "Капитал".


Това са Manchester Airports Group, Fraport , Aéroports de Paris Group, летище Мюнхен с фонда Meridiam и летище Копенхаген. По-късно Министерството на транспорта официално потвърди информацията.


Днес изтече срокът за подаване на оферти, удължаван неколкократно, последния път - заради промените в Закона за концесиите, публикуването на които в "Държавен вестник" се забави. Срещу концесионирането се обяви БСП, която дори подаде сигнал до прокуратурата срещу действията на кабинета. Държавното обвинение обаче не намери основания да се намеси.




Концесията е за срок от 35 години с възможност за удължаване. Бъдещият концесионер трябва да изгради нов трети терминал на летището, да разшири втория и евентуално да построи нова писта за срока на концесията. Трябва да бъдат инвестирани най-малко 1.17 млрд. лв. (600 млн. евро). Авансовото концесионно плащане е минимум 550 млн. лв. без ДДС.


Предстои комисия да прецени кои от компаниите да допусне до участие в процедурата. Офертите на допуснатите ще бъдат отворени в открито заседание на 9 май 2019 г.


Manchester Airports Group (MAG) потвърди интереса си в офицално в съобщение до медиите. Компанията притежава и управлява три летища във Великобритания. Това са Манчестър, лондонското "Станстед" и Ийст Мидландс, което е специализирано в превоза на товари. Трите аерогари заедно обслужват близо 60 млн. пътници годишно, 70 авиокомпании и 745 хил. тона карго. Министерството на транспорта уточнява, че компанията се явява в консорциум с BCEGI Кънстракшън (Великобритания) Лтд, с едноличен собственик Бейджин Кънстракшън Ейнджиниринг Гру под името консорциум "Витоша".


Aéroports de Paris Group оперира три парижки летища. Глобално групата управлява 26 летища в света през 2017 г., през които са преминали 228 млн. пътници. Офертата е подадена съвместно с ТАВ Хавалиманларъ Холдинг" А. Ш.


Операторът на летището във Франкфурт Fraport вече има силно присъствие на авиационния пазар в България като оператор на двете черноморски летища Варна и Бургас. Дружеството има 60% участие в дружеството концесионер "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" с партньор компания от групата на "Химимпорт".


Кандидат е летището в Мюнхен, която ще участва заедно с фонда Meridiam. Фондът Meridiam е базиран в Париж, като е с фокус инфраструктурни проекти в Европа, Северна Америка и Африка.


Летището в Копенхаген, собственост на Københavns Lufthavn, управлява и летището в Малмьо. Неговата оферта е от името на консорциум ССБ София Еърпорт Джей Ви с водещ член ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ.

Коментари (99)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Хубавото е, че говорим за сериозни, европейски кандидати (изключае индииците).
    Честно казано предпочитам да не бъде Фрапорт, защото вече държат морските летища, а и връзката с ТИМ е гореща.
    От всички летища в европа, най-хубавото и организирано, на което съм бил е Мюнхен, така че стискам палци за германците.

  2. 2 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    До коментар [#1] от "Софиянец":

    И аз гласувам с две ръце. Мюнхен е най-лесното за ориентиране летище, на което съм бил.

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  3. 3 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6645 Неутрално

    До коментар [#1] от "Софиянец":

    Да, Мюнхен терминал 2 може да бъде образец за нас

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  4. 4 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 969 Неутрално

    ТИКВАТА ИЛИ ШОПАРА ШЕ ГО ПОБАРА ЧРЕЗ ПОДСТАВЕНАЦИ , ПОСЛЕ ШЕ ИМА БУЛГАРТАБАК

  5. 5 Профил на kalata
    kalata
    Рейтинг: 40 Любопитно

    До коментар [#1] от "Софиянец":

    Аз пък мисля, че това е голям плюс, защото виждаме реалната работа, която е свършена по морските ни летища и колко много се разраснаха през последните години.

  6. 6 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 827 Неутрално

    ТИМ и ДП с кой го предствалява?
    Пак фрапорт ли?

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5727 Неутрално

    До коментар [#1] от "Софиянец":

    Те са фаворитите. За съжаление.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на dobrev
    dobrev
    Рейтинг: 262 Неутрално

    До коментар [#1] от "Софиянец":

    Индийци не участват. А Фрапорт се доказаха, че могат да управляват успешно летища и в България. Несериозно е да се говори за български връзки, предвид че управляват десетки летища из целия свят. Според мен всеки един от кандидатите ще се прави по-добре от държавата, като Мюнхен и Фрапорт са доказаните фаворити.

  9. 9 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3232 Неутрално

    "Европейски" е думата, която ме спечели в този текст!

  10. 10 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1637 Разстроено

    Тея конкурси се правят от кумова срама. Ясно е, че ще го харижат на ТИМ, които пък от своя страна ще положат успешни усилия да изгонят лоу костовете и ще опростят колосалните дългове на БГ еър.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  11. 11 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1417 Весело

    Ама още ли не е отдадено на концесия това летище. Малеее, амчи то по продължителност се превърна в сапунен сериал!

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  12. 12 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    Добре е че няма турски фирми които не трябва да бъдат допускани до стратегическа инфраструктура като летищата ни!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  13. 13 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    Взеха великолепната дъвка на червените, че турска компания ще вземе на концесия летището.
    Не знам сега какви ще ги къдрят - най-вероятно ще се наложи да замълчат позорно.
    УжасТ!
    Иначе от изброените всички изглеждат читави.

    Доброто е заразно
  14. 14 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    До коментар [#1] от "Софиянец":

    Какво им има на морските летища?
    Аз бях доста впечатлена от бургаското м.г.
    В смисъл приятно впечатлена.

    Доброто е заразно
  15. 15 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 321 Неутрално

    С две ръце за Мюнхен. Най-доброто летище в Европа

  16. 16 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 3091 Неутрално

    Тъй като при всяка германска компания, стъпила в България, след непродължително изследване се напипва руска връзка, по-добре ще бъде, ако този път дадат правата на западно-европейски концесионер!

  17. 17 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#14] от "АзКлавдия":

    Не казвам, че са лоши, напротив. Но от гледна точка на конкуренция е добре да имаме друг концесионер за София

  18. 18 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3493 Весело

    Тъй като при всяка германска компания, стъпила в България, след непродължително изследване се напипва руска връзка, по-добре ще бъде, ако този път дадат правата на западно-европейски концесионер!
    —цитат от коментар 16 на Practic


    Би ли позвънил на Фолксваген, че не ги щем, понеже са с руска връзка, че аз в момента съм заета на другия телефон?

    Доброто е заразно
  19. 19 Профил на gogo2010
    gogo2010
    Рейтинг: 19 Неутрално

    Взеха великолепната дъвка на червените, че турска компания ще вземе на концесия летището.Не знам сега какви ще ги къдрят - най-вероятно ще се наложи да замълчат позорно.УжасТ! Иначе от изброените всички изглеждат читави.
    —цитат от коментар 13 на АзКлавдия


    Турците участват като част от Aéroports de Paris Group (https://en.wikipedia.org/wiki/Groupe_ADP )

  20. 20 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1843 Весело

    До коментар [#1] от "Софиянец":И аз гласувам с две ръце. Мюнхен е най-лесното за ориентиране летище, на което съм бил.
    —цитат от коментар 2 на nv


    А и обслужването им е уникално - някой от нас при едно прекачване преди много години нещо се бяхме отплеснали в една от бирариите вънка та когато се появихме за чекирането 35мин преди полета служителката погледна билета, пребледня за половин секунда, затвори си гишето, хвана ни за ръка прекара ни през някакви преки коридори и ни натовари в самолета таман преди да затворят вратата...

  21. 21 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1320 Весело

    Дано хората от Мюнхен и дано не усетят възможност да се попългари работата.
    Иначе Мюнхен или Копенхаген...тия от Париж....бягай далеч,бягайййй!

  22. 22 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3876 Неутрално

    " Manchester Airports Group (MAG) потвърди интереса си в офицално в съобщение до медиите. Компанията притежава и управлява три летища във Великобритания. Това са Манчестър, лондонското "Станстед" и Ийст Мидландс, което е специализирано в превоза на товари. Трите аерогари заедно обслужват близо 60 млн. пътници годишно, 70 авиокомпании и 745 хил. тона карго."

    Сериозни кандидати, дано и заявените инвестиционни намерения се изпълнят коректно и докрай, за да може да развием най - после в една по - сериозна степен летището си в София. Мисля, че има немалък потенциал в тази посока.

  23. 23 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    До коментар [#17] от "Софиянец":

    Да, така да.
    Е, а ние с гайдите какво да кажем.... Тъкмо малко живнаха перспективите за пловдивското летище и потенциалният инвеститор взе, че падна от оная стена във Франция и всичко се разсъхна.
    Ако изобщо е щяло да се състои, де.

    Доброто е заразно
  24. 24 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    До коментар [#17] от "Софиянец":

    Ами те всъщност няма ли да бъдат отрязани от КЗК, като се замисля? Няма ли да имат прекалено голяма пазарна концентрация?
    Не знам, говоря наизуст, нямам идея каква е регулацията в тази сфера.

    Доброто е заразно
  25. 25 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 997 Неутрално

    Мюнхен най-лесното за ориентиране - друг път. От Софийското по-лесно няма, е може би Варненското и Бургаското. Има 20 изхода, та ако се объркваш и на него … Не знам какво си мислят тези оператори че ще изкарат, но е малко несериозна работа. А този 3-ти терминал за какво е, ако не за карго. След отваряне на летището в Истанбул, да разширяват Софийското, не ми се вижда рентабилно. Истанбул покри всичко, а ние не сме се юрнали да пълним самолетите. Имаше смисъл преди да фалират Балкан, която поддържаше линии до САЩ, Канада, ЮАР, Сингапур, Малайзия, Индонезия и Тайланд. Тогава разчитаха на пътници от съседните държави. Сега - всичко отива при турците. Вътрешните полети също не кой-знае какъв дял. Та какво смятат да правят кандидат-концесионерите с това умряло летище, изобщо не знам.

  26. 26 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3493 Весело

    До коментар [#19] от "gogo2010":

    Участват, дрънци. Турската компания е собственост на АДП, не собственик.


    Доброто е заразно
  27. 27 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    Мюнхен е най-лесното за ориентиране летище, на което съм бил.
    —цитат от коментар 2 на nv


    Мислиш ли, че концесионерът ще престрои летището, защото не му харесва? Просто трябва да се вземат едни комисиони и едни пари да отиват в чужбина вместо да остават тук. Видяхме как ЕРП на чужда държава се "оправя" по-добре с нашето, очаквам същото да стане и с летището.

  28. 28 Профил на Милен Минчев
    Милен Минчев
    Рейтинг: 799 Неутрално

    Дано да са Франкфурт, в краен случай другите германци - Мюнхен. Но турци и китайци, маскирани като французи, айде няма нужда. Фрапорт, Суис порт, ремонтната база на Луфтханза са най-хубавите неща, които са се случвали на Бг-гражданската авиация.

  29. 29 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3169 Неутрално

    Мюнхен нямат опит извън Мюнхен, където са построили ново л-ще на зелено.

    От всички кандидати най-голям международен опит има Фрапорт с 14 л-ща в Гърция, Анталия в Турция, Лима в Перу, Любляна в Словения, Питсбърг в САЩ

  30. 30 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3169 Неутрално



    летището в Мюнхен е хубаво, защото е ново и не е разширявано, за разлика от франкфуртското, което през 1949 год. е изглеждало като софийската автогара.

    От тогава постоянно е надграждано и за това не е красиво и удобно.

  31. 31 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    Концесията е за срок от 35 години с възможност за удължаване. Бъдещият концесионер трябва да изгради нов трети терминал на летището, да разшири втория и евентуално да построи нова писта за срока на концесията.

    ==============================================================

    Това ще е наистина прекрасно, ако стане. Има ли вече идея къде да е Т3? А трета писта - на изток от сегашното летище или на север, на мястото на хатгарите на ВВС?

    Иначе може да се мисли за изграждане на ново и разширяване на Т1, като бъде свързан с "топла връзка" с разширения Т2. Така поне ще се ползва сегашната спирка на метрото. Иначе, ако има нов Т3 от северната страна, то ще може да ползва третия метродиаметър. Ама става малко разхвърляно - всеки терминал със собствена линия на метрото.

    Както и да е... Мюнхен наистина е най-добре организираното летище в Европа и това определено е плюс за оператора му. Парижките летища са другият голям фаворит, поне за мен, но скоро ще бъдат приватизирани и това може да даде отражение и върху кандидатурата им за летище София. Фрапорт пък вече има опит на местния пазар, но както се вижда от Варна и Бургас, май са доста пестеливи по отношение на модернизацията. Няма мнение за Манчестър и Копенхаген, освен може би фактът, че имат опит с не толкова големи летища, каквото е и София.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  32. 32 Профил на Ivan Prodanov
    Ivan Prodanov
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Пак ще има пари за крадене.

    Иван Костов е за съд!
  33. 33 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    До коментар [#27] от "Лео":

    Аз от моето ЕРП съм си съвсем доволна, а от работата им като топлофикация - още повече (същата компания, ЕВН).
    Единственият проблем с тях беше през прословутата 2013, когато получихме необяснимите двойни и тройни сметки.
    Онова беше някаква национална мушенгия обаче, сигурна съм.
    Как пък не се намери някой да я разследва?
    О, забравих, терасите и шпакловките са по-важни.

    Доброто е заразно
  34. 34 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    И по темата за ЕВН, без да им правя реклама - би било добре някой да разкаже по нерекламен начин на българското гражданство какви чудеса сътвориха те в Столипиново, за да си вдигнат плащането на сметки до почти същите нива като в останалите квартали на Пловдив.
    И не, не е само заради това, че качиха табла на недостъпни места и пр. Имаха цяла програма за работа с местните, която си струва да се копира мот-а-мо.

    Доброто е заразно
  35. 35 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3169 Неутрално


    освен изброените в пост 29, Фрапорт държи още две л-ща в Бразилия: Порто Алегре и Форталеза.

  36. 36 Профил на gogo2010
    gogo2010
    Рейтинг: 19 Неутрално

    До коментар [#26] от "АзКлавдия":

    ADP има 46% в TAV, а не 100%. TAV на практика оперират летищата в Истанбул (включително Ататюрк), Анкара, Македония, Грузия, отскоро и това в Загреб. По логиката на само на акционерното участие следва, че ADP оперират всички тези летища, но истината е по-различна, просто французите комбинират своя и турския опит, като за летищата в Източна Европа разчитат на оператора TAV http://www.tavyatirimciiliskileri.com/en-EN/pages/ShareholderStructure.aspx

  37. 37 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    Някой да ми обясни със свои думи, защо искат да отдават на концесия летището? Не искат да печелят от него на ползу роду, така ли? А искат да печелят от концесионера еднократно на ползу неведому, така ли? Цяла съм в слух!

    Мърфи е оптимист!
  38. 38 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    Тъй като при всяка германска компания, стъпила в България, след непродължително изследване се напипва руска връзка, по-добре ще бъде, ако този път дадат правата на западно-европейски концесионер!
    —цитат от коментар 16 на Practic


    Защото германските компании не са западно-европейски нали? Много си убедителен, повЕрвах ти!

  39. 39 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3493 Весело

    До коментар [#36] от "gogo2010":

    Ъъъъъ... ти четеш ли изобщо какво пишеш? След като французите имат 46% от турския оператор, то това какво значи - че турският оператор има също контролно участие при французите ли?
    Накъдрил си ги едни...
    Ако видиш списъка с компании, в които АДП има участие, то ще кажеш, че и чилийци ще участват в София.
    Успокой се малко и внимавай.

    Доброто е заразно
  40. 40 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3169 Неутрално

    Фрапорт е търгувано на борсата публично акционерно дружество, влизащо в индекса MDAX50 (петдесетте най-големи германски средни акционерни дружества).

    Големите акционери са:
    31,31% = Провинция Хесен
    20,16% = Предприятие за Комунални Услуги (Енегро, Газ, Вода е Канализация) Франкфурт
    8,44% = Луфханза

  41. 41 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    Някой да ми обясни със свои думи, защо искат да отдават на концесия летището? Не искат да печелят от него на ползу роду, така ли? А искат да печелят от концесионера еднократно на ползу неведому, така ли? Цяла съм в слух!
    —цитат от коментар 37 на султана глаушева


    Имам дълъг отговор, но късият е: за да не се превръща в партийна хранилка.
    Държавата категорично не е добър стопанин.

    Доброто е заразно
  42. 42 Профил на gogo2010
    gogo2010
    Рейтинг: 19 Неутрално

    До коментар [#39] от "АзКлавдия":

    Не е необходимо да ме квалифицирате, успокоявате или да ми говорите на "ти". Погледнете структурата на проектите на летищата в Загреб и Скопие и ролите на АДП и ТАВ,почететее малко и след това поучавайте, моля

  43. 43 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3169 Неутрално

    До коментар [#37] от "султана глаушева":

    Ами гърците си дадоха 14те летища на концесия, защото:
    - получиха големи пари на куп
    - ще получават ежегодни такси, които са вързани към оборота
    - оттърваха се от поддръжката на инфраструктурата, която беше в плачевно състояние
    - надявят се новият оператор да докара повече полети = повече туристи

  44. 44 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    До коментар [#42] от "gogo2010":

    Тук говоря на "ти" на всички, не се чувствай нито обиден, нито поласкан.
    Кой и как участва в управлението си е решение на компанията.
    По темата: говорим за контрол и собственост, не за управленски решения.
    В този смисъл да твърдиш, че в АДП има турско участие, е нелепица и лъжа.
    Да твърдиш, че в ТАВ има фреско участие, е коректно и вярно.
    ОК?

    Доброто е заразно
  45. 45 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Незнам какво толкова му харесвате на Мюнхен, отнема страшно много време да се премине през проверките и да се стигне до гейта. Паркигите са доста далеч от летището и от там до терминала се стига само с с-бан, който нито е бърз, нито е редовен. За мен образец за летище е Шипхол (Амстердам).

  46. 46 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Трябваше двата терминала да ги дадат по отделно на концесия, като Терминал 1 можеше да стане хъб на някоя лоу-кост авиокомпания!

  47. 47 Профил на gogo2010
    gogo2010
    Рейтинг: 19 Неутрално

    До коментар [#44] от "АзКлавдия":

    Написах, че турците участват като част от Aéroports de Paris Group. Спирам да пиша, за инфо може да погледнете официалната информация на страницата на МТИТС, там TAV официално e посочен като част от консорциума на ADP. Моля не ми отговаряйте

    https://www.mtitc.government.bg/bg/category/1/otvoreni-byaha-zayavleniyata-za-uchastie-v-procedurata-za-koncesiya-na-letishte-sofiya

  48. 48 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3493 Весело

    До коментар [#47] от "gogo2010":

    Чилийците също участват.
    Моля, не ми отговаряй.

    Доброто е заразно
  49. 49 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    До коментар [#43] от "Нинов":
    Ха сега де! Хората, дето имат пари накуп, гледат как да гиинвестират в нещо, дето ще им носи постоянен доход, защото парите накуп се харчат много, ама много лесно! С този аргумент ме уби! А за инвестиции в инфраструктура, това ли е първостепенната цел на който и да било концесионер, или печалбата?

    Мърфи е оптимист!
  50. 50 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    Трябваше двата терминала да ги дадат по отделно на концесия, като Терминал 1 можеше да стане хъб на някоя лоу-кост авиокомпания!
    —цитат от коментар 46 на silverman


    А кой ще отговаря за пистите? СТига глупости, Т1 може да е хуб и при един концесионер на летището.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  51. 51 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1319 Весело

    А за инвестиции в инфраструктура, това ли е първостепенната цел на който и да било концесионер, или печалбата?
    —цитат от коментар 49 на султана глаушева


    Султанке ма, без инфраструктура, нЕма печалба. Ясно?

    По-добре пиши за окончанията в ж.р., там си ненадмината. :)))))))))

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  52. 52 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3169 Неутрално

    До коментар [#49] от "султана глаушева":

    значи, това не са мои лични аргументи, а тези на гръцкото правителство и на гръцкия туристически бизнес, смятайки, че повече файда ще има ако шитнат л-щата на гадните шваби, пък нека те да им берат грижата.

    Според мен л-ще и пристанище са ценни неща и най-добре би било ако не държавата, поне общината да ги оперира. Ако София, Варна и Бургас не могат да се справят - да ги дадат на община Плевен... тя да ги оперира... дъгоо.

  53. 53 Профил на superspas
    superspas
    Рейтинг: 456 Неутрално

    До коментар [#37] от "султана глаушева":
    Данни от отчетите за 2017 та:
    -летища Варна и Бургас 3'442 Хил. пътници, печалба след данъци 16'890 хил.лв
    -летища София 6'490 хил.пътници 11'400 хил.лв.

  54. 54 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Некадърните гербаджии обричат въздушния ни транспорт на десетилетия застой с тая концесия. София има нужда от ново, по-големо летище на ново место, което да поеме ръста на трафика, а не от концесия на старото. То е за бутане.

  55. 55 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Да го дават на варненските герои и да приключват еФтините полети от София, както непрекъснато приключват от Бургас и Варна. Фрапорт ако са стратегически инвеститор, държава е лайно.

  56. 56 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    Некадърните гербаджии обричат въздушния ни транспорт на десетилетия застой с тая концесия. София има нужда от ново, по-големо летище на ново место, което да поеме ръста на трафика, а не от концесия на старото. То е за бутане.
    —цитат от коментар 54 на izt21595181


    Айде да мислим първо! С тази концесия се освобождава ресурс за държавата, която може сама или заедно със стратегически съинвеститор да строи летище София-Запад (около сегашната писта Кондорфей). Мястото е супер - в близост до "Струма" и новият скоростен път (а защо не и магистрала?) между Кюстендил и "Тракия", съответно на равно разстояние от София, Боровец и Банско.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  57. 57 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#54] от "izt21595181":

    Абсолютно - на София и трябва ново летище, в посока Сливница. С построяването на още една писта ще се увеличат полетите, замърсяването и шума над централната част на града.

    Това е, южните квартали на София ще станат единственото място годно за живеене - без шум от самолети, и с по-чист въздух заради близостта с планината.

  58. 58 Профил на uff20395761
    uff20395761
    Рейтинг: 18 Неутрално

    До коментар [#12] от "Julian Mall":

    С изключенте на името съдържащо " хаваалани" ))

  59. 59 Профил на leo1971
    leo1971
    Рейтинг: 517 Неутрално

    егаси, тия па къде се бутат ... ся как ще го извъртим за да го вземат "наще" м'мчета ....

  60. 60 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 1080 Гневно

    Пет европейски оператора кандидатстват за концесията на летището в София?!
    - до тука добре, ама защо трябва да даваш "златната кокошка" на концесия като летището е на печалба? За мнозина е ясно, че там има лобизъм и нечий интереси, за да се смени собственоста на летището! Защо ли?

    До коментар [#4] от "reply":
    ТИКВАТА ИЛИ ШОПАРА ШЕ ГО ПО "ОБАРА" ЧРЕЗ ПОДСТАВЕНИ ЛИЦА, А ПОСЛЕ ШЕ ИМА БУЛГАРТАБАК?!

  61. 61 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    Тъй като при всяка германска компания, стъпила в България, след непродължително изследване се напипва руска връзка, по-добре ще бъде, ако този път дадат правата на западно-европейски концесионер!
    —цитат от коментар 16 на Practic

    След германските не знам, но зад ТИМ руската връзка е гарантирано като от ГЕРБ

  62. 62 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    До коментар [#20] от "lustmord":

    Нас така с едно бусче и по тайни коридори ни преведоха миналата Коледа, за да не изпуснем връзката за Лисабон.

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  63. 63 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1311 Весело

    До коментар [#49] от "султана глаушева":

    За вас комунистите печалба винаги е била мръсна дума, ако не е във вашите джобове.

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  64. 64 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    До коментар [#52] от "Нинов":
    Аз знам едно: летища и пристанища са от стратегическо значение за една страна. Когато стане напечено, първо удрят там. Да си дадеш точно това на концесия, е изстрел в главата.

    Мърфи е оптимист!
  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  66. 66 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2977 Весело

    Цитат:
    " Aéroports de Paris Group оперира три парижки летища. Глобално групата управлява 26 летища в света през 2017 г., през които са преминали 228 млн. пътници. Офертата е подадена съвместно с ТАВ Хавалиманларъ Холдинг" А. Ш."

    Туй как ви звучи мадам -ТАВ Хавалиманларъ Холдинг" А. Ш. ?! Като дъФка на клонираните брят'чеди, нали?! ;)

    До коментар [#13] от "АзКлавдия":"Взеха великолепната дъвка на червените, че турска компания ще вземе на концесия летището.
    Не знам сега какви ще ги къдрят - най-вероятно ще се наложи да замълчат позорно.
    УжасТ!
    Иначе от изброените всички изглеждат читави."

  67. 67 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Айде да мислим първо! С тази концесия се освобождава ресурс за държавата, която може сама или заедно със стратегически съинвеститор да строи летище София-Запад
    —цитат от коментар 56 на c.b.o.


    Ами "айде мисли първо" тогава. В концесията ще има клауза, според която държавата не може да строи ново летище до 100 км от настоящото, в противен случай ще плаща огромна неустойка. Това първо. Второ, не ни требват две, три, пет малки софийски летища, а едно големо, за да може София да се превърне в транспортен свързващ хъб.

  68. 68 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    До коментар [#53] от "superspas":
    Е, и? Какво идва да покаже това? Че печалбата е малка? Ами това са стратегически обекти. Да сложат кадърна управа. Но да не ги харизват! Като печалбата стане повече, какво от това? Ще отиде за плащане на неустойки по задраскани договори, компенсации на съборени банки и прочие милиарди, хвърлени на вятъра!

    Мърфи е оптимист!
  69. 69 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    Някой да ми обясни със свои думи, защо искат да отдават на концесия летището?
    —цитат от коментар 37 на султана глаушева


    Това е работа във висша степен загадЪчна. Ако турим настрана лозУнга за лошия и добрия стопанин, къде беше интересен 90- тях години и после овехтя, официално посочената причина е "да земеме сега 600 млн да платим загубите на бедежето". Обаче явно е нефелна понеже откак се точи концесията , вече няколко пъти в края на годината бюджетните излишъци са по - големи, отколкото тея 600 млн , дето "нема откъде другаде да ги земеме". Плюс ако се земе 600 млн държавен дълг, ше е на макс 2% лихва , обаче за да ги спестиме, ше дадем актив вероятно по схемата с 16-тях % държавногарантирана печалба

  70. 70 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 683 Неутрално

    С построяването на още една писта ще се увеличат полетите, замърсяването и шума над централната част на града
    —цитат от коментар 57 на skeptichen


    Проблемът е, че втора писта не се предвижда да има в концесията, а и нема и место за нея. Което и обрича летище София на невъзможност за сериозно бъдещо развитие и ръст на трафика. Остава и ограничението откъм часове на полетите, породено от близостта до жилищни райони, както и лошите климатични условия по принцип.

  71. 71 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    До коментар [#62] от "nv":
    Кои сме “ние, комунистите”, аланкоолу? Ще се изправиш ли да доказваш що за комунистка съм аз? Толкова ли ти е акъла, че не вдяваш, че можеш да коментираш написаното от мен, но не и самата мен? Как не ви ограмотиха, малко от малко! Тези приказки в къщи на жена си, ясно?

    Мърфи е оптимист!
  72. 72 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8960 Неутрално

    По-рано Московски казваше, че с парите от концесията на летището, ще оправяме БДЖ-то. Дали и след него ще е така?

  73. 73 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    Фрапорт би трябвал изобщо да не бъдат допускани за участие- не може и трите български международни летища да бъдат собственост ( концесия) на една фирма. Това си е монопол откъдето и да го погледнеш - цените могат да стигнат до самолетни височини. Тогава пък съвсем ще изгоним инвеститорите.

    Натиск, постоянство и търпение.
  74. 74 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    До коментар [#62] от "nv":
    И питал ли си The Smiths, дали можеш да ползваш тяхна снимка за аватарче?

    Мърфи е оптимист!
  75. 75 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Мнение на един друг форум:
    КЗК трябва да се намеси и да спре Фрапорт - над 10 гръцки летища + всички де факто работещи летища в България си е тотален монопол над региона.

  76. 76 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    ББ вижда че властта му се изплъзва и бърза да дава концесии.
    Как ще остави комисионните така.

  77. 77 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    Въпросче:летищата в Мюнхен, Париж, Копенхаген и Манчестер на концесия ли са отдадени?

    Мърфи е оптимист!
  78. 78 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    Второ, не ни требват две, три, пет малки софийски летища, а едно големо, за да може София да се превърне в транспортен свързващ хъб.
    —цитат от коментар 67 на izt21595181


    Определено си скаран с мисленето! Какъв хъб в сянката на мега-летището Истанбул? Да не говорим, че и Атина (туризъм) и Букурещ (население) са по-натоварени от София. Хъб на какво ще го правим нашето голямо и празно летище?

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  79. 79 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1794 Весело

    Как да разбираме: "евентуално да построи"?

  80. 80 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2556 Неутрално

    Държавата категорично не е добър стопанин.
    —цитат от коментар 41 на АзКлавдия

    Ами от петте кандидати, само Летище Копенхаген не е държавно (макар че и там държавата държи едни 39 %).
    Любимата ти EVN и тя е с мажоритарно държавно участие.

  81. 81 Профил на superspas
    superspas
    Рейтинг: 456 Неутрално

    До коментар [#68] от "султана глаушева":

    Ще рече, че БГ държавата обикновено е лош стопанин и не желае да слага кадърен управленски персонал, което пък обикновено води до създаване на "държавни хранилки" , лоши резултати и лоша услуга за клиента. В някоя скандинавска държава може и да сте права, но по нашите ширини е друга работа.

  82. 82 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2556 Неутрално

    Ето ги и петте участника:
    1. Консорциум „Витоша“ с водещ член Манчестър Еърпорт Груп Оувърсийз Инвестмънтс Лимитид. Участник в консорциума е и BCEGI Кънстракшън (Великобритания) Лтд, с едноличен собственик Бейджин Кънстракшън Ейнджиниринг Груп;
    2. Консорциум „Соф Кънект“ с водещ член Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено Флугхафен Мюнхен;
    3. Консорциум ССБ София Еърпорт ДжейВи с водещ член ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено Копенхаген Еърпортс А/С;
    4. „Фрапорт България“ ЕАД. За изпълнението на изискването за технически способности и финансови възможности е посочено Фрапорт АГ Франкфурт Еърпорт Сървисис Уърлдуайд;
    5. Консорциум „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ и „ТАВ Хавалиманларъ Холдинг“ А. Ш. с водещ член „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено „Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ.

  83. 83 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    Въпросче:летищата в Мюнхен, Париж, Копенхаген и Манчестер на концесия ли са отдадени?
    —цитат от коментар 77 на султана глаушева


    Не.
    Но този въпрос никой не си задаваше когато двете морски летища вкупом бяха предадени на Химимпорт ТИМ). Въпреки че е известна руската връзка. И когато за 2 години всички работещи бяха съкратени, или почти всички.
    Сега ще се започне съкращение и на столичани, свикнали на работа в държавни институции и фирми. Май затова е целия вой?

  84. 84 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    Цялата тупурдия е за едно 600 млн евро, за да ги налеят в БДЖ.

    В същото време шайката на ГЕРБ отделя 1,104 млрд евро (2 пъти повече) за една тръба, която ЕВЕНТУАЛНО щяла да се изплати след 20 години!

    БАСИ Инвестицията! Щяла да се изплати (според Атанас Тасев) след 20г. (евентуално)
    След това някои се чудят защо сме били най-бедни!

  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  86. 86 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3958 Неутрално

    Добре е че няма турски фирми които не трябва да бъдат допускани до стратегическа инфраструктура като летищата ни!
    —цитат от коментар 12 на Julian Mall


    Статията прочете ли я?

    Aéroports de Paris Group оперира три парижки летища. Глобално групата управлява 26 летища в света през 2017 г., през които са преминали 228 млн. пътници. Офертата е подадена съвместно с ТАВ Хавалиманларъ Холдинг" А. Ш.

  87. 87 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3958 Неутрално

    летището в Мюнхен е хубаво, защото е ново и не е разширявано, за разлика от франкфуртското, което през 1949 год. е изглеждало като софийската автогара.От тогава постоянно е надграждано и за това не е красиво и удобно.
    —цитат от коментар 30 на Нинов


    Наскоро построиха в Мюнхен сателитен терминал на терминал 2.
    Така, че и там се разширява, но първоначалният план терминалите да бъдат дълги коридори има едно предимство - в един дълъг коридор няма как да се загубиш :)

  88. 88 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3958 Неутрално

    Некадърните гербаджии обричат въздушния ни транспорт на десетилетия застой с тая концесия. София има нужда от ново, по-големо летище на ново место, което да поеме ръста на трафика, а не от концесия на старото. То е за бутане.
    —цитат от коментар 54 на izt21595181


    Какъв трафик на софийското летище, не ставай за смях.

    Трафик има между 6 и 8 сутринта, когато излитат нискотарифките и първите полети на ТИМ ер. Софийското летище има под 100 полета на ден. Хийтроу има над 600.

  89. 89 Профил на deasly
    deasly
    Рейтинг: 103 Неутрално

    Фрапорт нали държат Варна и Бургас, а сега и София ще вземат? КЗК нещо?

  90. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  91. 91 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    Който и да спечели, ще е добре за България. Това, което е притеснително поне за мен, е обещанието първоначалната сума да отиде в държавното БДЖ. Няма по-лесен начин от този за пропиляване на половин милиард, а и като гледам накъде отиват работите с правителството, прилича на "последно десет".
    пп. и интересно какво ще стане с дълга на ТИМ към сегашното летище - говореше се за едни 50-60 млн.лв. все пак.

  92. 92 Профил на felipeeee
    felipeeee
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#91] от "boevbisser":

    Така е, време е летището да се освободи от задушващата прегръдка на комунистите. А за дълговете си има погасителни планове, които не касаят сделката. Като Ексоресбанк бяха купени от ДСК, да не е да са опростени дълговете на потребителите?

    bezsmyrten
  93. 93 Профил на kalata
    kalata
    Рейтинг: 40 Неутрално

    До коментар [#83] от "historama":

    Аз там виждам немска връзка, след като Фрапорт са немска компания. И мисля, че е нормално да се съкрати толкова персонал след като всички бяха назначени по шуробаджанашка връзка и си клатеха краката получавайки си заплатите необезпокоявано.

  94. 94 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    До коментар [#71] от "султана глаушева":

    Комунистка си до мозъка на костите си, не се прави. Все едно от вчера ти чета постовете.

    А жена ми, за разлика от тебе, не виси по форумите и получава петцифрена заплата.

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  95. 95 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    До коментар [#74] от "султана глаушева":

    Все едно си чувала за Smiths.

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  96. 96 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#70] от "izt21595181":

    Да, наистина няма място за втора писта, но тогава защо в статията пише че се очаква да бъде построена нова писта? Не разбирам и аз каква е идеята.

  97. 97 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Какъв трафик на софийското летище
    —цитат от коментар 88 на FourOhFive


    Не мисля да отговарям на бавноразвиващ идиот, който има проблеми с осмислянето на прост текст. Накарай некой грамотен около теб да прочете изречението, което си цитирал и да ти го разтълкува като за слабоумен, аз немам такова желание.

  98. 98 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    До коментар [#94] от "nv":
    “А жена ми, за разлика от тебе, не виси по форумите и получава петцифрена заплата.”
    ========
    Хахаха! Тя ли те издържа? Защото ти висиш по фирумите и не си научил и най-елементарното - можеш да коментираш написаното, но не и писалия! Вдяна ли? Не, нали? Питай жена си, тя ще ти обясни!

    Мърфи е оптимист!
  99. 99 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    До коментар [#95] от "nv":
    Изобщо не съм чувала за тях. Но съм чувала какво е reverse image search и знам, че такива като теб се кичат с чужди пера! Е, само намерих перата, с които се кичиш ти, нито повече, нито по-малко!
    И отбележи, че това е форум, а не група за взаимно подпомагане на ...знаеш какво. Хайде, със здраве! С мен до тук! Поздрави на жена ти с петцифрената заплата!

    Мърфи е оптимист!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK