Френският парламент одобри приватизацията на Aеroports de Paris

Френският парламент одобри приватизацията на Aеroports de Paris

© Reuters



Френският парламент окончателно одобри днес спорния план за приватизация на парижкия летищен оператор "Аеропор дьо Пари" - А Де Пе (Aеroports de Paris - ADP), управляващ летищата Шарл-де-Гол, Орли и Бурже, предаде "Франс прес", цитирана от БТА.


Планът за приватизация на групата А Де Пе - един от световните лидери, в който френската държава има дял от 50.63% - предизвиква остра съпротива. Близо 250 депутати от радикалната левица и дясната опозиция започнаха за първи път процедура за референдум, за да попречат на правителството да продаде "кокошката със златните яйца".


Тази процедура е въведена със закон от 2008 година и изисква подкрепата на 10 процента от гласоподавателите (4.5 милиона души). Подготвят се и жалби пред Конституционния съвет.


"Аеропор дьо Пари" е сред петимата кандидати за придобиване на летище София, съобщи "Франс прес", позовавайки се на българското министерство на транспорта. Френският оператор участва в консорциум с турската компания "ТАБ Хавалиманрали" (TAB Havalimanrali).

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 678 Неутрално

    "Аеропор дьо Пари" е сред петима кандидати за придобиване на летище София.
    ----
    Нашата кокоща със златни яйца няма да я дадат на "Аеропор дьо Пари", защото може да спре да пуска без митническа проверка пътниците на цял полет :). Някой трябва да контролира безконтролното влизане в ЕС. И други работи.

  2. 2 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1354 Любопитно

    Френският парламент окончателно одобри днес спорния план за приватизация на парижкия летищен оператор "Аеропор дьо Пари" - А Де Пе (Aеroports de Paris - ADP), управляващ летищата Шарл-де-Гол, Орли и Бурже, предаде "Франс прес", цитирана от БТА.
    "Аеропор дьо Пари" е сред петима кандидати за придобиване на летище София, съобщи "Франс прес", позовавайки се на българското министерство на транспорта.

    Добре де, ако се приватизира ,,Аеро...." кой е истинският мераклия за летище София? ..Аерофлот" ли? Е, така само си питам.

  3. 3 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2461 Неутрално

    До коментар [#1] от "4u4o":

    митнически контрол и паспортна проверка не е част от задачите и задълженията на летищния оператор, а на държавните институции, намиращи се на летището.

    Тоест операторът трябва да достави будка с ток и кабели за интранет, а дали в будката има човек, който да проверява и как да проверява е работа на МВР.

  4. 4 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3017 Весело

    До коментар [#1] от "4u4o":

    Объркали сте се, друже. Летището може да е държавно, може да е на концесия, може да е и частно. Ама не му е работата да си пъха носа в граничните и митническите проверки. Тях във всички случаи ги извършваме ние - от Гранична полиция и Агенция "Митници". Поради което ще си пускаме който, когато и както си искаме.

  5. 5 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 2774 Неутрално

    Типична дясна политика е продажбата на летището, а левите си искат да е държавно за да уреждат шуробаджанаци.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  6. 6 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 831 Весело

    До коментар [#4] от "Един препатил":

    А, почнахте ли да предлагате налонови калцуни на проверяваните, че да не шляпат “боси по асфалта”?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4785 Неутрално

    До коментар [#1] от "4u4o":

    Само че митническата и граничната проверка по летищата не са задължение на летищния оператор, а на държавните митници и гранична полиция! Но пък мисленето не е силна страна за много форумци от онези 80%!

  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4785 Неутрално

    До коментар [#2] от "koko65bg":

    Ако можеше и да четеш и да мислиш, не би задавал тъпи въпроси!

  9. 9 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 831 Неутрално

    До коментар [#7] от "vassilun":

    Уф, га че ни земат у тоа шинген, чи тея бюрократи да си намерят истинска работа?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  10. 10 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4785 Неутрално

    До коментар [#9] от "Bullet":

    За Шенген съм на 100%! И не мисля, че сме много по-зле от Унгария или от Полша в момента. Чувствам се прецакан, че трябва да показвам лична карта / паспорт на летищата в Германия, Испания, Австрия и Франция като летя до София!

  11. 11 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 831 Неутрално

    До коментар [#10] от "vassilun":

    Те така и така нищоправят. Не може на летището да кацне един самолет, пък митническите джандари да ме питат “от къде идвате?” Ами, как да не им “сипеш” на таквиз?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  12. 12 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1354 Неутрално

    До коментар [#8] от "vassilun":


    До коментар [#2] от "koko65bg":Ако можеше и да четеш и да мислиш, не би задавал тъпи въпроси!
    —цитат от коментар 8 на vassilun


    А вие, ако можехте да разбирате като четете не бихте давали тъпи отговори.

  13. 13 Профил на jvr26585378
    jvr26585378
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Познавайки ги отлично (французите)....ви уверявам, че няма да има приватизация на летището им....))))

  14. 14 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    Колко били прости французите - толкова години след "прехода" и още имат държавно летище. Опа, забравих, при тях е нямало преход, винаги са имали и частна и държавна собственост.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK