Агенцията по вписванията търси нова фирма за поддръжка на системите й

Агенцията по вписванията търси нова фирма за поддръжка на системите й

© Надежда Чипева, Капитал



Агенцията по вписванията обявява обществена поръчка за поддръжка на информационните системи. Договорът с "Лирекс БГ", който е бил за срок една година, изтича на 3 май, става известно от съобщение до медиите.


Прогнозната стойност на поръчката за една година е до 429.50 хил. лв. без ДДС. Предвидено е договорът да се сключи за срок две години. За сравнение - предишният договор в бил за 98.6 хил. лв. без ДДС за година, но сега са заложени повече изисквания. Процедурата трябва да приключи до края на април. Компаниите, които отговарят на изискванията, ще бъдат класирани по критерия "най-ниска цена", се посочва в съобщението.


За пръв път от десет години има ново условие пред фирмите - да разполагат с екип от общо 12 висококвалифицирани експерти с различни технологични компетентности, които ще реагират в случай на инциденти, свързани със сигурността. Двама от тях трябва да бъдат на разположение на място. До момента Агенцията е имала изисквания за общо 4 специалисти, които да обслужват поддръжката, и не е поставяла условието да има експерти.




Изпълнителят ще "трябва да извърши висококвалифицирани дейности за постигане на ниски нива на информационни рискове, да ги поддържа регулярно, а освен това трябва да бъде гарантирана поверителността, цялостността и наличността на трансферираната, обработваната и съхранявана информация", пише в съобщението.


Нужно е всички участници в процедурата да притежават актуално удостоверение за сигурност, издадено от Държавната агенция "Национална сигурност" (ДАНС). "Стратегическа цел в управлението на агенцията е гарантирането на сигурността на базите данни", пише в съобщението.


През август 2018 в продължение на около 20 дни Търговският регистър не работеше, като официално не бе оповестена причината за това. Проблемът доведе до смяна в ръководителя на ведомството, който се наложи през есента да обяви поръчка за покупката на още памет, за да не спре работата на агенцията заради липсата на място за съхранение на постъпващата при нея информация.


В края на януари правителството включи Агенцията по вписванията в Списъка на стратегическите обекти и дейности от значение за националната сигурност. Управляващите мотивираха решението си с това, че е нужно да се гарантира нормалното функциониране на агенцията, което налага преосмисляне на съществуващата система за сигурност и въвеждането на допълнителни мерки, роли, верификационни и контролни механизми.


На агенцията е възложено да води и поддържа Имотен регистър, Регистър БУЛСТАТ, Търговски регистър, Регистър на юридическите лица с нестопанска цел и Регистър на имуществените отношения между съпрузите.

Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 959 Неутрално

    Сега е моментът умнокрасивците, които опищяха света за гафа, да демонстрират висок професионализъм и експертност, като кандидатстват със свои фирми за поддръжката на системите. Всички чЕкаме с трепет и вълнение туй невероятно умнокрасиво проявление! Уви, всичките им "капацитети" са разпределени по "институти", "центрове", "лабаратории" и други фантасмагории и пишат-бришат манифести, тезиси и лозУнги на килограм, та са станали за кашмер и срам!

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  3. 3 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Може ли кандидатът да е дипломирана фризьорка? За един прятел питам, бръснар!

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    По- добре козметичка да са гладки пред обществото !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 112 Неутрално

    защо никоя жорнальорка не се интересува какво всъщност се случи, че да се стигне до едномесечен срив на ТР???

    яж бахур
  6. 6 Профил на Куха Лейка
    Куха Лейка
    Рейтинг: 485 Весело

    Или ще са Стемо или ще са Индекс (другото име на Лирекс). Аз залагам на вторите!

  7. 7 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2285 Любопитно

    Каква неустойка ще плати сегашната фирма за гафа ?

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  8. 8 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2285 Весело

    До коментар [#5] от "Моа Преател Тайпи":

    Какво може да се случи?Триене на данни и замитане на следи...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  9. 9 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    До коментар [#3] от "Антикомунист и антиГЕРП":

    Давайте, намерете най-великите експерти да дойдат и да ни покажат как се прави. Разбира се, ще трябва да го направят за малко пари понеже сме най-бедната страна в ЕС и не може да даваме пари за всякакви луксозни неща като скъпи "калинки"

  10. 10 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Само аз ли смятам, че подобна поддръжка е неотменна част от работата на агенцията и трябва да се извършва от нея самата? То сигурно чистачките им са на щат, а пък нещо толкова важно, дори бих казал за националната сигурност, се прави с хвърляне на боб.

  11. 11 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2906 Неутрално

    Да познаем ли кой "наш" човек ще спечели? Аз ще ви кажа: близък е до ГЕРБ

  12. 12 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 408 Неутрално

    До коментар [#11] от "arcanum":

    Ако не е "Информационно обслужване", изборът ще е само между милиционерски ИТ фирми, създадени със стари ДС пари – Сирма, Мусала, ФаДата, Технологика и т.н.

  13. 13 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 112 Неутрално

    До коментар [#9] от "m17":

    ма верно ли е дето m17
    https://knetwork.capital.bg/m17

    бил тоа оръфлек:

    Михаил Владимиров Владов
    Роден е на 05.04.1961 г.завършва през 1991 г.

    Член на политическа партия ГЕРБ.

    Председател на постоянната комисия за връзки с гражданското общество

    https://council.sofia.bg/mihail-vladimirov-vladov

    кви ли са му алтовете?

    яж бахур
  14. 14 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4053 Неутрално

    " За пръв път от десет години има ново условие пред фирмите - да разполагат с екип от общо 12 висококвалифицирани експерти с различни технологични компетентности, които ще реагират в случай на инциденти, свързани със сигурността. Двама от тях трябва да бъдат на разположение на място. До момента Агенцията е имала изисквания за общо 4 специалисти, които да обслужват поддръжката, и не е поставяла условието да има експерти."

    Значи досега признаваме, че при евентуален срив в системата дотука - както се и случи, ние не сме разполагали с компетентни специалисти по спрявянето с кризисната ситуация ? Това излиза от новото изсикване, което досега не е фигурирало в договора с поддържащата регистъра фирма ! Добре, за какво и е плащано тогава ? Какво и как е поддържала ?
    Или може би са прави тези, които твърдят, че след срива задълженията на едни млади хора за много милиони към държавата мистериозно са се заличили...Регистърът бил възстановен без тях......

  15. 15 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4066 Неутрално

    До коментар [#6] от "Куха Лейка":

    Стемо не са никак добре при тия. Индекс също. Бих казал Сирма, те са основните гербави хрантутници въпреки че нямат изобщо идея от поддръжка на подобни системи.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  16. 16 Профил на Подлизурко
    Подлизурко
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Само аз ли смятам, че подобна поддръжка е неотменна част от работата на агенцията и трябва да се извършва от нея самата? То сигурно чистачките им са на щат, а пък нещо толкова важно, дори бих казал за националната сигурност, се прави с хвърляне на боб.
    —цитат от коментар 10 на Калник

    Няма кой кадърен специалист да иде да им работи за 500-600 лв, колкото с заплатата в държавния сектор. 12 човека х 4 500 лв = 54 000 лв на месец :) Външна фирма е по-изгодно.

    😜 ЦИК са с Нетрадиционна сексуална ориентация, ам кви В пука? Безплатна проба- в неделя №12 😜
  17. 17 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4066 Неутрално

    До коментар [#9] от "m17":

    Що трябва да е за малко пари? За да можете да гепите повече ли?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  18. 18 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4066 Неутрално

    И понеже гербавите тролове питат как се правело - еми ей така. Когато имаш договор за поддръжка на важна система, обявяваш поръчка поне три месеца преси изтичането му. На фирмите даваш месец да се подготвят и изпратят оферти, ти ги четеш две седмици, сравняваш ги, на края на втория месец имаш избран и влизаш в директни преговори с него. Подписваш договор и му остават 10тина дни да се запознае със системата в детайл и да започне да я поддържа.

    Когато пуснеш поръчката на 15ти април, а договорът изтича в началото на май, вече си се осрал жестоко.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  19. 19 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 992 Неутрално

    Критерият е "най-ниска цена". С този критерий гарантирано отново ще спечелят най-големите "професионалисти" :)

    Когато си търсиш нещо най-евтино, то получаваш каквото търсиш - най-евтиното. После не трябва да се чудиш защо така и защо онака.

  20. 20 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 112 Неутрално

    До коментар [#16] от "Подлизурко":

    Операция по прикриване на безконтролния главен прокурор. Пак
    https://www.svobodnaevropa.bg/a/29880378.html

    Битката на Боил Банов с правосъдието. Как администрацията (не)чете съдебни решения
    https://www.svobodnaevropa.bg/a/29881407.html

    яж бахур
  21. 21 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5291 Весело
  22. 22 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    Аз не разбирам защо външна фирма трябва да осигурява поддръжката, след като се изисква човек на място. Не могат ли да си наемат свои хора, както всяка обикновена банка? Не знам банка да наема външна поддръжка... Явно целта е да се въртят едни пари и размиват отговорности.

  23. 23 Профил на blackbird
    blackbird
    Рейтинг: 312 Неутрално
  24. 24 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    До коментар [#16] от "Подлизурко":

    Заплатата в държавния сектор отдавна не е 500-600 лв.

  25. 25 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2890 Неутрално

    До коментар [#22] от "Лео":

    Заплатите на държавната администрация са регламентирани и качествен експерт трябва да взима доста по-малко пари от партийните калинки, проблема се заобикаля с изнасяне на експертите във външна фирма, която не е зависима от социалната завист.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  26. 26 Профил на Срам ме е от ГЕРБ
    Срам ме е от ГЕРБ
    Рейтинг: 260 Неутрално

    До коментар [#1] от "Reporter US":

    Сельо, къде се вреш като не разбираш нищо, бе, гербав трол безподобен? Отивай да спасяваш апартаментаджиите, кухо безподобие на трол!

  27. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4066 Неутрално

    До коментар [#22] от "Лео":

    Банките наемат външни хора, понякога няма начин. Тук обаче случая не е такъв.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 28 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 992 Неутрално

    Когато имаш договор за поддръжка на важна система, обявяваш поръчка поне три месеца преси изтичането му. На фирмите даваш месец да се подготвят и изпратят оферти, ти ги четеш две седмици, сравняваш ги, на края на втория месец имаш избран и влизаш в директни преговори с него. Подписваш договор и му остават 10тина дни да се запознае със системата в детайл и да започне да я поддържа.Когато пуснеш поръчката на 15ти април, а договорът изтича в началото на май, вече си се осрал жестоко.
    —цитат от коментар 18 на Darth Plagueis

    Боже мили! Какви директни преговори бе?

    И как "за 10 дена ще се запознае със системата в детайл и започва да я поддържа"? То това да не ти е почистване на входа - показваш му къде е чешмата и мивката, даваш му метлата и парцала и той започва? Пълен лаладжия си!

  29. 29 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11800 Неутрално

    До коментар [#20] от "Моа Преател Тайпи":

    Очевидна атака срещу Панов

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  30. 30 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    До коментар [#10] от "Калник":
    Така е, но какво става ако сами могат да си свършат работата за която им се плаща? Ами няма да има нужда от обществени поръчки, а от тук и гепене а изборите чукат на вратата. Впрочем това е основен похват в държавния сектор за откланяне на средства!

  31. 31 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 959 Неутрално

    До коментар [#1] от "Reporter US":Сельо, къде се вреш като не разбираш нищо, бе, гербав трол безподобен? Отивай да спасяваш апартаментаджиите, кухо безподобие на трол!
    —цитат от коментар 26 на Срам ме е от ГЕРБ


    Не разбрах, къде са ви "експертите", "бизнесмените" и другия "качествен" мат'рял, с който да ударите "простите" гербери у земята? Или вие сте само по лозУнгите, тезисите и манифестите, като позитанските си колеги?

  32. 32 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 959 Неутрално

    Пълен лаладжия си!
    —цитат от коментар 28 на Smoke


    Добро утро. Я покажи един драгалевски комунист, който да не е пълен лаладжия, да го обявим за месия...

  33. 33 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4066 Неутрално

    До коментар [#28] от "Smoke":

    Директните преговори са задължителна част от целия процес. Колкото до 10те дни, тоя въпрос не е към мен. Тия хубавци предлагат толкова за целия процес. Аз твърдя, че участниците трябва да се запознаят със системата в детайл преди оферирането.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  34. 34 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4066 Неутрално

    До коментар [#32] от "Reporter US":

    Да уточним. Герберастията дава 10 дни срок за целия процес. Аз казвам, че са малко, и процесът трае доста повече. Пушещия вика, че и моят срок е малък, и герберастът - дебил в твое лице е съгласен с него.
    Шизофрения в тежка форма.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  35. 35 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 959 Неутрално

    До коментар [#32] от "Reporter US":Да уточним. Герберастията дава 10 дни срок за целия процес. Аз казвам, че са малко, и процесът трае доста повече. Пушещия вика, че и моят срок е малък, и герберастът - дебил в твое лице е съгласен с него.Шизофрения в тежка форма.
    —цитат от коментар 34 на Darth Plagueis


    Ами ние нямаме вина, че вие отбирате и от бизнес толкова, колкото и от всичко останало. Фирмите, имащи капацитет да поддържат системата не са хиляди (но нито една не е на умнокрасивец) и след като бъде избрана, в договора се уточняват срокове и параметри на поддръжката. Тоест, след като бъде избрана фирмата и нейни експерти кажат колко време ще им трябва, за да проведат обучение (т.нар. "скил трансфер" или "хендоувър"), съответния срок се вписва в договора. Междувременно с анекс се удължава поддръжката с текущо поддържащата фирма и т.н. Големи сте капацитети, драгалевските комуня. Нямате понятие от нищо, но пък акъли да раздавате и да плювате - равни нямате. Да напомням ли на какво дередже оставихте държавата 2001 или не е нужно? 75 лв. МРЗ и структурирани мафии във всички сектори, най-вече в здравеопазването. Хайде нема нужда...

  36. 36 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 992 Неутрално

    Директните преговори са задължителна част от целия процес.
    —цитат от коментар 33 на Darth Plagueis

    Никакви директни преговори не са позволени в процедурата по ЗОП, по която са тези поръчки.

    Колкото до 10те дни, тоя въпрос не е към мен. Тия хубавци предлагат толкова за целия процес. Аз твърдя, че участниците трябва да се запознаят със системата в детайл преди оферирането.
    —цитат от коментар 33 на Darth Plagueis

    Никой не им пречи да се запознаят. По време на процедурата по ЗОП могат да задават въпроси и да искат допълнителни материали. Ако не им ги предоставят, могат да обжалват пред КЗК и да искат спиране на поръчката поради липса на достатъчно предоставена информация.

    Сългасен съм с едно - че поръчката е пусната безкрайно късно.

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  38. 38 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#31] от "Reporter US":

    Това не е проста работа и за 18000 евро на месец никоя нормална компания не би се заела, защото е невъзможно да се свърши като хората. Един прост програмист струва на фирмата 3000 евро, а тия искат специалисти по сигурност и екип от 12 човека...

  39. 39 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    До коментар [#1] от "Reporter US":
    Каква експертност да демонстрират кандидатите, като критерият за избор е "най-ниска цена"???
    Прави се една трансформация "трябва->ще" на заданието, пляска се измекярската цена и си в джаза.
    С такива поръчки държавата ще си получи точно, каквото си поръчва - най-евтината услуга. Колко ще е качествена вече е друг въпрос, но него Възложителят така или иначе го е махнал от "конспекта".

  40. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4066 Неутрално

    До коментар [#36] от "Smoke":

    Пречи им да се запознаят късия срок. За да представиш оферта трябва да имаш време. Запознаването става преди оферирането, не след него. 10те дни, които написах са за реалното влизане системата и старт а поддръжката й. Детайлите са уточнени преди това.

    Колкото до прякото договаряне, то е неизменен участник в процеса по участие в търгове. Няма как да сключиш договор с избрания участник, без да договориш с него редица детайли, които не са и няма как да бъдат част от RFP-то по търга. Било то гаранции, неустойки и подобни.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  41. 41 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1299 Весело

    До коментар [#18] от "Darth Plagueis":

    Аре да е половин година най-малко. Щото само жаленето по процедурата е повече от 3 месеца. А 2 седмици преглед на офертите е непосилен срок за "комисията".

  42. 42 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4066 Неутрално

    До коментар [#41] от "Николай Николов":

    Принципно си прав. Изхождам от идеята, че тази комисия би следвало да познава до крайни подробности текущата система, съотетно да може да се ориентира доста бързо в офертите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  43. 43 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1299 Весело

    До коментар [#35] от "Reporter US":
    Хахааааа, безценно:)))
    Я покажи едно задание за поддръжка, по процедура по ЗОП, в което да се казва, че параметрите на поддръжката и сроковете се записват в договора след избора на изпълнител:)
    Това гербероните не сте кадърни една елементарна обществена поръчка да нагласите, камо ли да планирате и избетете изпълнител на поддръжката на критична за администрацията система.

  44. 44 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1299 Весело

    До коментар [#42] от "Darth Plagueis":
    Масовият случай в администрацията е, че липсва елементарен капацитет дори за ежедневно наблюдение, обслужване и администриране на системите. Отделно, идея си нямат от това да си поставят цели, да ги обвържат с някакви дейности и измерими резултати, да управляват проект и т.н. Има чат-пат по някой експерт, който крепи положението, но той не взима решенията.
    Обаче, ако повдигнеш въпроса да си дадат системите поне да им вървят на централна инфраструктура, с резервиране и т.н., или да се дадат разни системи на частни фирми да ги експлоатират - сакън - не може. Зер, зад тия системи има щат от калинки, има поръчки за хардуер, за софтуер, за поддръжка.

  45. 45 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4066 Неутрално

    До коментар [#35] от "Reporter US":

    Сроковете и нивата на поддръжка са ценообразуващи, особено нивата на поддръжка, имайки предвид, че говорим за договор за поддръжка. В тоя ред на мисли, твърдението, че това се уточнява след търга може да е дело само на завършен олигофрен.
    Не по-малко олигофренско е и твърдението за подписването на анекс. Ми ако фирмата не ще анекс, ко?
    Като те гледам, май си объркал понятието хендоувър с хенгоувър. Дебил.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  46. 46 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1299 Весело

    До коментар [#40] от "Darth Plagueis":

    Това по нашия ЗОП не е допустимо. А и при всеобхватната корупция и тотална липса на капацитет у администрацията да управлява проекти си е направо рецепта за катастрофа.

  47. 47 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 992 Неутрално

    Колкото до прякото договаряне, то е неизменен участник в процеса по участие в търгове. Няма как да сключиш договор с избрания участник, без да договориш с него редица детайли, които не са и няма как да бъдат част от RFP-то по търга. Било то гаранции, неустойки и подобни.
    —цитат от коментар 40 на Darth Plagueis

    Отново говориш наизуст. Съгласно настоящите изискванията на ЗОП в тръжните документи трябва да е включен дори и договорът (до последната му дума), който ще бъде сключен между възложителя и изпълнителя. За да участва в търга, изпълнителят предварително се съгласява със съдържанието на договора. Никакви промени не са допустими след това, а камо ли пък гаранции, срокове и неустойки.

  48. 48 Профил на Куха Лейка
    Куха Лейка
    Рейтинг: 485 Неутрално

    Каква неустойка ще плати сегашната фирма за гафа ?
    —цитат от коментар 7 на mitko11


    Ако Лирекс бяха виновни, досега щяха да са ги осъдили един милион пъти! Само, че те са пращали уведомителни писма, че дисковете дават грешки и че RAID при следващия отказал диск ще падне, но някой не е разписал искането за смяна. Не е случайно, че ДАНС засекретиха историята по възстановяването на данните.

  49. 49 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 959 Неутрално

    До коментар [#35] от "Reporter US":Сроковете и нивата на поддръжка са ценообразуващи.
    —цитат от коментар 45 на Darth Plagueis


    И квооо? Не може да подпишеш договор, че поддръжката е за пет години и започва след три месеца? Я посочи една фирма, дето може да поеме съпорт от друга, без да е преминал определен срок на трансформация, в зависимост от сложността на системите? Умни бе, затуй два мандата са под опашката на коня, с тенденция да останат завинаги там.

  50. 50 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1299 Весело

    В случая най-вероятно поддръжката на ТР ще си я вземе пак Лирекс.
    Краткият срок за събиране на оферти и избор на изпълнител не е проблем, защото с критерий "най-ниска цена" техническо предложение може да направи (почти) всеки. От останалите големи ИТ комании най-вероятно никой няма да се литне да кандидатства тепърва да поддържа ТР на най-ниска цена и то при положение, че системата в момента е абсолютен жабурняк.
    Е, винаги го има рискът измекяри като "Информационно обслужване" или Контракс да се шмугнат с дъмпингова цена и тогава ще има як сеир.

  51. 51 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1299 Весело

    До коментар [#49] от "Reporter US":
    Защо някой трябва да посочва фирма, която да може да поеме поддръжката веднага?
    Какво значение има може или не може, след като в заданието герберските калинки са написали "трябва"?? Всичките кандидати ще си напишат "ще", независимо дали могат или не могат.

  52. 52 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 959 Неутрално

    До коментар [#35] от "Reporter US":Хахааааа, безценно:)))Я покажи едно задание за поддръжка, по процедура по ЗОП, в което да се казва, че параметрите на поддръжката и сроковете се записват в договора след избора на изпълнител:)Това гербероните не сте кадърни една елементарна обществена поръчка да нагласите, камо ли да планирате и избетете изпълнител на поддръжката на критична за администрацията система.
    —цитат от коментар 43 на Николай Николов


    Я ти покажи едно, в което да пише, че поддръжката започва на следващия ден след подписването на договора? Не че не е възможно - ако става дума за пддръжка на офисни барутници под Уин 7, но тук говорим за специализирани системи с бекъпи, архиви и т.н. Въпреки това, ако е стандартен хардуер и софтуер, и от първия ден могат да го поемат. така или иначе, тотално изхвърляне е вашето драгалевско кудкудякане - ма те не можели беее, да поддържат и да управляват, само драгалевските мурзилки, дето са толкова некадърни, че нямат пари наема за партийния дом да си платят, са най-знаещи и можещи! А ГЕРБ вече десет години управляват и системи, и хардуер, и софтуер. И електронно правителство въвеждат, и електронни документи, че и еврокомисарят (европейският министър) по цифровизация - пак от ГЕРБ. ама те нищо не умеели, а драгалевските дрипльовци с големите уста всичко могат... ама на лозунги и манифести само.

  53. 53 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 959 Неутрално

    До коментар [#49] от "Reporter US":Защо някой трябва да посочва фирма, която да може да поеме поддръжката веднага?Какво значение има може или не може, след като в заданието герберските калинки са написали "трябва"?? Всичките кандидати ще си напишат "ще", независимо дали могат или не могат.
    —цитат от коментар 51 на Николай Николов


    хайде да не ми се правиш на интересен, договорите на държавните институции са си стандартни от времето на Виденов още и не са променяни от години. Работил съм и с НЗОК и със съдилищата, и с НОИ, и с ДФЗ, самото министерство на земеделието, МФ, ВСС - всички договори са 1:1 еднакви. Все ГЕРБ ви в устата, сякаш ние сме се родили вчера и не знаем какви некадърници и крадци бяхте от червеното и лилявото БКП...

  54. 54 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1299 Весело

    До коментар [#52] от "Reporter US":

    Ъм, това в каква връзка???
    Параметрите на качество на поддръжката (времена за реакция, времена за отстраняване на проблем според приоритета и т.н.) се записват в заданието. Сроковете за изпълнение на различните задачи се записват в заданието или се оставят на кандидатите да ги предложат и обосноват, като техническото предложение на избрания изпълнител става неразделна част от договора. Няма вариант, при който след избора на изпълнител да бъдат уточнявани параметри на поддръжката. Както беше посочено по-горе, тези параметри са ценнобразуващи и ЗОП не допуска да бъдат променяни, защото това би означавало анекс на договора.
    Горните неща нямат нищо общо с това дали на новия изпълнител ще му бъде даден "буферен" период, през който да приеме системата от предишния изпълнител.
    Не те знам ти с какво се занимаваш, но аз работя в ИТ сектора от 20 години и съм участвал (участвам и в момента) в на практика всички дейности от жизнения цикъл на разни "специализирани системи с бекъпи, архиви и т.н.", включително и ключови компоненти на електронното управление. Нагледал съм се на обществени поръчки с всякакъв обхват и, за разлика от теб, точно по тази тема не пиша наизуст.

  55. 55 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1299 Весело

    До коментар [#53] от "Reporter US":

    Не е вярно. Договорите няма как да са същите, защото има нов ЗОП. Най-малкото след Тройната коалиция в ЗОП бяха премахнати възможностите за раздуване на бюджета и срока, заради които имаше скандали с ремонта на летище София и изграждането на Терминал 2. Иначе, капацитетът на администрацията да провежда обществени поръчки и да управлява проекти изобщо не е по-висок, дори напротив. Пък ти си пей за лилявите. Дано поне ти плащат за глупостите, дето ги пишеш, че само в ролята на полезен идиот си яко вътре:)

  56. 56 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2340 Неутрално

    Правилната фирма си търси Агенция по вписвания за облагородяване и издояване

  57. 57 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 112 Неутрално

    Само, че те са пращали уведомителни писма, че дисковете дават грешки и че RAID при следващия отказал диск ще падне
    —цитат от коментар 48 на Куха Лейка


    селтак, таа простотия не е един прос РЕЙД. а кво стана с лъжите на онва гробарско мекере Дончев? -- дето четири диска се били наговорили да гръмнат едновременно???

    лентата мислим нема сми изобщо я споменаваме? бахти малоумните гробаро-мафиотски трол-лейки дет сте

    яж бахур
  58. 58 Профил на Куха Лейка
    Куха Лейка
    Рейтинг: 485 Неутрално

    До коментар [#57] от "Моа Преател Тайпи":

    Я ни обясни като не е RAID, какво ?

  59. 59 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    До коментар [#57] от "Моа Преател Тайпи":

    Те не са отказали 4 диска едновременно. По-скоро са отпадали един по един за някакъв период. RAID контролерът може крепи положението до момента, в който изправните дискове в масива паднат под минимума, от който може да бъде възстановена информацията. Поддръжката е сигнализирала към АВ да купи ниви дискове, за да попълни масива, но всичко е потъвало. А за архив на лента дали и колко е имало изобщо никой не е говорил.
    Отделно, че това с 4 гръмнали диска може и да е просто партенка, колкото да дадат АйТи-подобно обяснение пред медиите. Кой знае какъв батак е реално, дали някой няма интерес от тоя срив, какви са били политиките са създаване на резервни копия и т.н. Долнопробна порнография отвсякъде. С коне...

  60. 60 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4066 Неутрално

    До коментар [#49] от "Reporter US":

    Продължаваш да не разбираш за какво иде реч. Няма изненада тук.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  61. 61 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4066 Неутрално

    До коментар [#52] от "Reporter US":

    Това, че Герб вече 10 години управляват системи е видно


    А ГЕРБ вече десет години управляват и системи, и хардуер, и софтуер.
    —цитат от коментар 52 на Reporter US



    договорите на държавните институции са си стандартни от времето на Виденов още и не са променяни от години.
    —цитат от коментар 53 на Reporter US


    Еми толкова за герберастията….

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  62. 62 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1000 Неутрално

    До коментар [#12] от "irobot":

    Сирма и Технологица работят на доста високо ниво и ако има гаф проблема няма да е с тях, а най верояртно с калинката съчинила заданието

  63. 63 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 992 Неутрално

    Те не са отказали 4 диска едновременно. По-скоро са отпадали един по един за някакъв период.
    —цитат от коментар 59 на Николай Николов

    Ползвали са бавни голямокапацитетни дискове (които съответно изискват повече време за инициализиране на резервен диск с информацията от оптадналия диск). Имало е проблем с климатика и се е вдигнала много температурата в помещението. От високата температура първо е отпаднал 1 диск. Дисковият масив започнал инициализиране на резервен диск. През това време е отпаднал още 1 диск. Започнало е инициализиране на втори резервен диск. Това допълнително натоварило останалите дискове и тогава (преди да е завършило инициализирането на втория диск) са отпаднали още няколко диска и всичко свършило.

    Знам подробности за това откъде и как след това са възстановявали информацията, но това е такава сага, че не е за публично разправяне :)))

  64. 64 Профил на sep23603233
    sep23603233
    Рейтинг: 67 Неутрално

    До коментар [#22] от "Лео":

    Банките често работят с външни контрактори, и освен базовата оперативна поддръжка да работи инфраструктурата, поддръжката на специфичният софтуер или решения е външна.

    <<<NO GDPR CONSENT WAS EVER GIVEN, TOO .!.. ..!.>>> Вятърът - враг №1 на Народната Милиция .!.. ..!. Born and raised as a FREE INDIVIDUAL fought his way on a path damn spiritual !
  65. 65 Профил на sep23603233
    sep23603233
    Рейтинг: 67 Весело

    До коментар [#30] от "telqk":

    Не съм видял говнернментско тяло да върши работа де.

    <<<NO GDPR CONSENT WAS EVER GIVEN, TOO .!.. ..!.>>> Вятърът - враг №1 на Народната Милиция .!.. ..!. Born and raised as a FREE INDIVIDUAL fought his way on a path damn spiritual !
  66. 66 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 112 Неутрално

    До коментар [#59] от "Николай Николов":

    не знам доколко може да си има доверие на Валя Ахчива, па и тва текстче ми мяза на част от димките, де мятат, ма:

    "На 05.08.18, в 00,45 ч. се поврежда първи диск от дисковия масив.
    На 09.08.18, в 17,36 ч. се поврежда втория диск.
    На 09.08.18, в 17,43 ч. се поврежда третия диск.
    На 09.08.18, в 18,04 ч. се поврежда и четвъртия диск.

    Поради краткия интервал, в който се повреждат дисковете от една и съща дискова група, става невъзможно възстановяването на нормалната работоспособност на Търговския регистър."

    https://offnews.bg/obshtestvo/targovskiat-registar-hronologia-na-sriva-i-razsledvaneto-699286.html

    кофти че не намирам сега обществената поръчка, за хардуер, ма сичко си беше дублирано, включително и "лентови библиотеки". защо е нямало читав архив на лентиу само един господ знае. аз може и бъкел да не отбирам, ма не мога да приема, че "нормално" възстановяване от лента отнема месец

    яж бахур




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK