"Амазон" закрива платформата си за продажби в Китай

"Амазон" закрива платформата си за продажби в Китай

© Reuters



Гигантът в онлайн търговията "Амазон" (Amazon) съобщи, че затваря платформата си в Китай от 18 юли, тъй като американската компания се съсредоточава върху по-печелившия бизнес да продава чуждестранни стоки и да предоставя облачни услуги в страната с най-голямо население в света, предаде "Ройтерс".


Това решение разкрива до каква степен местните конкуренти на "Амазон" в онлайн търговията са попречили на компанията да набере инерция в Китай. Според проучване на фирмата "Айрисърч глобъл" (iResearch Global) компаниите "Алибаба" (Alibaba) и "ДжейДи.ком" (JD.com) са контролирали 82 процента от китайската онлайн търговия миналата година.


Говорител на "Амазон" каза днес пред "Ройтерс", че онлайн търговецът предупреждава продавачите, че няма повече да поддържа платформа за продажби, нито ще предоставя услуги на китайския сайт на "Амазон" - Amazon.cn. Работим в тясно сътрудничество с нашите продавачи, за да гарантираме плавен преход и да продължим да предоставяме най-добрата възможна услуга за потребителите, посочи говорителката в изявление.




Продавачите, които искат да продължат да продават чрез "Амазон" извън Китай, могат да го правят чрез "Амазон глобъл селинг" (Amazon Global Selling), се посочва още в съобщението.


Източници уточниха, че пазаруващите от "Амазон" в Китай няма да могат да купуват стоки от трети търговци в страната, но ще могат да поръчват от САЩ, Великобритания, Германия и Япония чрез глобалната платформа на компанията. Говорителят на "Амазон" отбеляза, че компанията ще продължи да инвестира и расте в Китай чрез "Амазон глобъл стор" (Amazon Global Store), "Глобъл селинг" (Global Selling), електронните книги "Киндъл" (Kindle). "Амазон уеб сървисис" (Amazon Web Services), подразделението на компанията за облачни услуги, също ще бъде запазено.


Оттеглянето на най-голямата компания за онлайн търговия в света се случва на фона на общото забавяне на растежа на електронната търговия в Китай. "Алибаба" отчете през януари най-бавния растеж на печалбата си от 2016 година, а ДжейДи отговаря на променящата се бизнес среда със закриване на работни места.

Ключови думи към статията:

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2263 Неутрално

    Амазон започва мощно да се развива в логистиката. Тепърва ще има изненадани. Например в Австрия.

    The best way to predict the future is to invent it.
  2. 2 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 5111 Неутрално

    А у нас въобще не е откривана такава платформа

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  3. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2263 Неутрално

    А у нас въобще не е откривана такава платформа
    —цитат от коментар 2 на neut


    Пазарът тук е нищожен, а и има големи играчи на marketplace пазара - единия е olx, а другия emag.

    The best way to predict the future is to invent it.
  4. 4 Профил на Артър Дент
    Артър Дент
    Рейтинг: 666 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":

    Бихте ли ми обяснили защо Австрия? Не е заяждане, наистина нямам представа.

  5. 5 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2416 Весело

    Хитро!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  6. 6 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1591 Неутрално





    До коментар [#2] от "neut":

    Ами ние нямаме население колкото един средн по големина град в Китай , а и предвид застарялото население та реалните отенецални клиенти, които ще пазаруват са 2-3 милиона човека максимум

  7. 7 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 617 Неутрално

    До коментар [#6] от "Иван К.":

    200-300 хиляди по-скоро...


    До коментар [#3] от "EU defender":

    ОЛХ е за стоки втора употреба, Амазон не продават такива.

    Просто изразяваме личното си мнение!
  8. 8 Профил на Dreamep
    Dreamep
    Рейтинг: 315 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":Бихте ли ми обяснили защо Австрия? Не е заяждане, наистина нямам представа.
    —цитат от коментар 4 на Артър Дент


    Не знам за Австрия, но в много страни Амазон развиват логистична дейност. Обикновено купуват някоя малка фирма за логистика и я в последствия я развиват. Но паралено с това си ползват и останалите "конкуренти".

  9. 9 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2263 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":Бихте ли ми обяснили защо Австрия? Не е заяждане, наистина нямам представа.
    —цитат от коментар 4 на Артър Дент


    До 2-3 месеца DHL paket напуска Австрия. Причината е Амазон.

    The best way to predict the future is to invent it.
  10. 10 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2263 Неутрално

    До коментар [#7] от "Чичкото":

    Не само. Има и много нови. OLX е класически marketplace.

    The best way to predict the future is to invent it.
  11. 11 Профил на Miguel Ramierez
    Miguel Ramierez
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    До коментар [#3] от "EU defender":

    Пазарът не е малък, а прост и беден.

    1.618




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK