Вишеградската четворка смята, че Франция предлага вредни за ЕС протекционистки мерки

Вишеградската четворка смята, че Франция предлага вредни за ЕС протекционистки мерки

© Reuters



Външните министри на страните от Вишеградската четворка (Полша, Унгария, Чехия и Словакия) осъдиха "протекционистките мерки", които според тях защитава Франция, след среща с френския си колега в Братислава, предаде "Франс прес", цитирана от БТА.


"Има малка разлика между Франция и нашите страни, що се отнася до бъдещето на Европейския съюз. За нас конкурентоспособността е от основно значение", заяви полският външен министър Яцек Чапутович на съвместна пресконференция на петимата министри.


Според него някои от представените от Франция идеи са "протекционистки мерки, които са вредни за ЕС".
Тези думи предизвикаха кратка реакция от френския външен министър Жан-Ив Льо Дриан.




"Не съм съгласен с колегата си по отношение на конкурентоспособността, защото от своя страна смятам, че конкурентоспособността и защитните мерки не са несъвместими. Но понеже не съм дошъл да водя предизборна кампания, ще спра дотук", каза Льо Дриан.


Страните от Вишеградската четворка критикуват европейските решения за командированите работници, реформата на условията на труд и заплащане на шофьорите на камиони в международните превози, както и предложенията за данъчна хармонизация, отбелязва ФП.

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    бившите комунистически страни знаят отлично какво е комунизм т - той върви само в средите на тукашнити бивши партийни секретари и комсомолци от Демократична България

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  2. 2 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 3680 Неутрално

    "...Някои от представените от Франция идеи са "протекционистки мерки, които са вредни за ЕС".
    ============================================================================
    Ами,прави са хората...

    "...конкурентоспособността и защитните мерки не са несъвместими."
    =====================================================================
    Да бе,...:))))))

  3. 3 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4688 Неутрално

    До коментар [#1] от "hhhuuunnnn":

    Да, бе, да. Демократична България са комунисти, а гавазинът на Тато е десен? На Нинова "демокрацията и отне много", но е демократ, а? Къде ви намира Кутев такивя? Мисля си, че Кутев единствен разполага със списък на онези 80%!

  4. 4 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1663 Неутрално

    Вишеград? Защо чехите предадоха каузата на 10-те източноевропейски държави, които се опитваха да блокират разглеждането на Мобилния пакет "Макрон"? Защо Унгария също предаде каузата и не блокира пакета? Вишеград се държаха като типичен централноевропейски съюз - следваха си интересите на региона и зарязаха източните си съюзници. Днес Вишеград смятал, че Франция налага протекционистка политика. Ами, прави са. Така е. Къде спаха, когато трябваше да блокират разглеждането на пакета?

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  5. 5 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4688 Неутрално

    Пакетът "Мобилност" на Макрон има само един недостатък. Прекалено бързо и рязко искат да го въведат. Това би могло да стане постепенно. Иначе е справедливо за един и същ труд французин и българин да получават еднакво заплащане. Нали под статията за немските инвеститори искате да плащат немски заплати!?

  6. 6 Профил на Черен хумор на кило
    Черен хумор на кило
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Хм, а защо тогава не гласуваха против? Или като нашите - едни приказки за пред материала, друго действие в Европа.

  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4688 Любопитно

    До коментар [#4] от "Lou":

    Колега, Вие искате ли български и френски работник да получават (почти) едно и също заплащане за една и съща работа? Искате ли немските (френските) фирми в България да плащат поне близки до немските (френските) заплати?

  8. 8 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4861 Неутрално

    До коментар [#3] от "vassilun":

    +++++++

  9. 9 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3452 Неутрално

    Не може ли да се присъединим към тази Четеорка?

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  10. 10 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3452 Неутрално

    Четворка.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  11. 11 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1663 Неутрално

    До коментар [#4] от "Lou":Колега, Вие искате ли български и френски работник да получават (почти) едно и също заплащане за една и съща работа? Искате ли немските (френските) фирми в България да плащат поне близки до немските (френските) заплати?
    —цитат от коментар 7 на vassilun


    Нищо против заплатите. Всеки работник трябва да си избира сам къде да работи и за колко пари да работи, както и условията на работа. Затова сме граждани на ЕС, а не роби. Пакетът Макрон има огромни недостатъци. Неговата цел е да ограничи влиянието на източноевропейските компании в транспортния бранш. Защото тези компании оперират основно на териториите на големите икономики - на запад от Будапеща. Примери много - задължително прибиране на шофьора и камиона веднъж в месеца в държавата, където е регистрирана фирмата. Но България се намира на 2 000 км от Берлин и Париж - какви ще са разходите на един шофьор от Унгария и какви на един българин? Друг проблем - забранява се нощуването в камионите, а задължително в хотел. Още разходи за фирмите в бранша. Някои български транспортни компании вече обявиха, че ще напускат България и ще се местят на запад. Този бранш е много важен да данъчните постъпления. Всички източноевропейски държави ще пострадат от приемането на пакета.

    Тук е мястото да отбележа, че и аз имам познати шофьори на камиони, които са ми разказвали за нелоялни работодатели. Чел съм и доста новини за изоставени шофьори, за неизплащани заплати и т.н. Във всеки бранш има по няколко такива "робовладелци". Но да се жертват всички български и компании - губи цялата държава и целият източен регион като цяло. Макрон е доволен, все пак. Скоро тълпа от българи и румънци ще заемат работните места във френските транспортни компании. Източният транспортен враг е сразен, да живее френският транспорт!

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  12. 12 Профил на mvu02435512
    mvu02435512
    Рейтинг: 570 Неутрално

    До коментар [#4] от "Lou":Колега, Вие искате ли български и френски работник да получават (почти) едно и също заплащане за една и съща работа? Искате ли немските (френските) фирми в България да плащат поне близки до немските (френските) заплати?
    —цитат от коментар 7 на vassilun


    -БВП Франция-40000 ,България 8000 долара.-Когато се изравнят тия двете числа,тогава ще взимаме еднакви заплати.Докато това стане ще четем глупави коментари от умнокрасавци.

  13. 13 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1655 Весело

    До коментар [#5] от "vassilun":

    Да бе, понеже с декрети се повишават заплатите. Аз викам още утре ББ да направи заплатите по 1 млн. евро направо. Защо ще ги настигаме и изравняваме, нека малко те ни погонят. 😂

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  14. 14 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Много е забавна тезата в която Мкарон искал шофьорите да получавали по голвми заплати,при това българските шофьори,да да цялата работа е пунта мара,защото това което иска франция е да не се подбива нейния бизнес.Защо Германия не плаща през немските си фирми лидъл и кауфланд заплати от по 2 000евро на персонала си,отговора е защото заплатите били такива тук,не сме били достатъчно конкурентни,по продуктивна трябва да бъде продавачката в лидъл че да получи 4 000лв,продавачката във франция работи 4пъти повече,нищо че във франция в сбъбота половината магазин не работи,пък в нделя никой не работи.Едно голяма измама е всичко това,погледнете малкия шрифт и ще видите че повече от 4седмици,не може да се стояло извън страната ти,демек 2за отиване и две за връщане.Истината е че на никой французин не му пука за бълг.шофьор освен ако не работи за него разбира се,но когато подбива цената не се харесва.Та до там с великата конкуренция в ес.Германия си строи северен поток половин европа я плюе,тя вика ама то вали ли,амвриканците викат ша ми купуваш течния газ макар и по скъп,не ме интересува щото ще ядеш мита,пък путин си граби украйна и всички са много принципни в тоя свят,пък китай си прави дъмпинг на всичко и си краде ноу хау и вика ама що се сърдите уа.Лицемерие отвсякъде.

  15. 15 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 652 Неутрално

    До коментар [#11] от "Lou":

    Няма кой да чете,едно време са излъскали мозъка на хората през соца,сега отново им е лъснат на някои хора мозъка.

  16. 16 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3601 Неутрално

    До 11:"Lou"..."Някои български транспортни компании вече обявиха, че ще напускат България и ще се местят на запад. Този бранш е много важен да данъчните постъпления. Всички източноевропейски държави ще пострадат от приемането на пакета...."

    Въпросните фирми са конституирани с предмет на дейност "транспортни оператори" в Западна Европа. Логично е в един момент да се преместят там, да плащат данъци там, и тук единствено да трансферират печалбите си. Както правят Кауфланд ЕООД, Лидл ЕООД, Метро ЕООД.

    Но има и друго. Нямаше ли да е по-логично и ние да се присъединим към тези разговори, вместо Джамбазки да вика и крещи като луд срещу западняците?

  17. 17 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2888 Неутрално

    Не го разбирате вие Наполеончо и туйто. Човекът иска шофьорите да получават по-големи заплати и всички да плащат френски данъци. Който оживее де.

  18. 18 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3601 Неутрално

    До 4:"Lou "....Вишеград? Така е. Къде спаха, когато трябваше да блокират разглеждането на пакета?..."

    Да блокират разглеждането на пакета? И какво щяха да спечелят ТЕ (Чехия)? Както и нашите фирми? Още няколко месеца за да работят както досега? Само идиоти могат да си вярват, че Германия и Франция ще се съгласят хиляди чужди камиони да кръстосват целогодишно пътищата им, да отнемат от дейността на местните фирми и местни служители и шофьори, без да плащат и 1 евро данък там!

  19. 19 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3601 Неутрално

    Най-вероятно Макрон иска работещите фирми във Франция да работят по френските правила, а не по тези от Източна Европа. Не е нелогично.

  20. 20 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 864 Неутрално

    До коментар [#16] от "historama":

    Станишев нещо спомена, че в началото държавите засегнати от пакета "мобилност" са били 14, а вече са 4 или 5. Значи наистина някои са се споразумяли.

  21. 21 Профил на sxn49533317
    sxn49533317
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Два пъти бях във Франция, един път в Париж през февруари 2019, и втори път на 16.04.2019 в Страсбург. Немската полиция ми провери и взе немската идентична карта на граничният град Кел. След 15 минути ми я върна. Изнервен, мислех да ги питам, повтаря се за втори път след проверката в Австрия, като пътувах с Фликсбус към Виена.

    Франзузите доста строят нови жилища за прииждащите нови бежанци. В Германия никакво ново строителство

  22. 22 Профил на sxn49533317
    sxn49533317
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#21:"sxn49533317"][/quote]

    Пред мен човека в автобуса на "Фликсбус", някакъв негър, беше с разрешение за бежанец отпреди 10 години, и международният му паспорт беше изтекъл 2007 г.

    Немските контролиращи полицаи слезнаха, говориха с началството си, и го свалиха от автобуса. За първи път. В Австрия един без международен паспорт от извън ЕС го свалиха от автобуса.Разпитваха ме, но аз не бях го виждал, докато не се качих в Залцбург. Според други свидетели, се е качил в автобуса в Будапеща, Унгария
    Изглежда смятат пътуващите с "Фликсбус" немски граждани за бедняци. Ако пътувам с влака, пътувам пак 4 часа към Мюнхен, понеже има някакъв строеж. При 4-те пътувания от Франкфурт Майн към Мюнхен с ICE, най-бързото е 4 часа.

  23. 23 Профил на sxn49533317
    sxn49533317
    Рейтинг: 217 Неутрално

    При дневният ми изглед в Страсбург, повечето там не работят. На ден дневната карта за зона Страсбург струва 4,20€, с немският град Кел 6,80€

    Имаше доста негри, изглежда безцелно се разхождащи, и пушещи марихуана или друга дрога.

    Досега съм преживял само едно единствено сваляне на негър от ползваното превозно средство. Към период от 20 години

  24. 24 Профил на sxn49533317
    sxn49533317
    Рейтинг: 217 Неутрално

    При дневният ми изглед в Страсбург, повечето там не работят. На ден дневната карта за зона Страсбург струва 4,20€, с немският град Кел 6,80€Имаше доста негри, изглежда безцелно се разхождащи, и пушещи марихуана или друга дрога.Досега съм преживял само едно единствено сваляне на негър от ползваното превозно средство. Към период от 20 години
    —цитат от коментар 23 на sxn49533317


    Пътувал съм и както някои испанци с лъжливата мисъл. че като имам виза за Германия(до 2007 г.), тя без да се доказва важи в околните държави.

    А Анис Амри, атентатора от Берлин, не можеха да го изгонят от Германия, пропадане на правовата държава. Той си касирваше кинти от различните федерални републики

  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5273 Неутрално

    До коментар [#12] от "mvu02435512":

    Много неумен коментр. Виж и сравни колко произвежда един френски шофьор и един български. Тогава прави изводи. Сега сравняваш тикви с чукундури.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5273 Неутрално

    До коментар [#13] от "Darulio":

    Би ли ни обяснил каква е идеята на написаното ? Кой канеше дълги години чужденците с мантрата елате при нас - ще ви работят БЕЗ пари !!!???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на fjp58603113
    fjp58603113
    Рейтинг: 273 Неутрално

    Пакета Макрон трябва да бъде приет и БГ робовладелците да останат без работници . Защо Домусчиев не отиде да спи в камион нон стоп

  28. 28 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2213 Весело

    Малко по малко ще се усетите в какво се е превърнал ЕС(СР). Ама ще е къснооо....

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  29. 29 Профил на fjp58603113
    fjp58603113
    Рейтинг: 273 Неутрално

    До коментар [#28] от "Тюфлекчия":

    Бяхме 500 години под турско робство . 45 години под руско робство . Сега в ЕУ . С личната карта , отивам в Берлин на квартира и започвам.работа за 1600 Евро

  30. 30 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10406 Неутрално

    Идеите ма Макрон са вредни, непропорционални на делларираните цели и асиметрични - защитават френския интерес. Срещу подобен подход насочен против френския бизнес ще скочи и Франция :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  31. 31 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    "конкурентоспособността и защитните мерки не са несъвместими"

    Това е половината истина.
    Когато ограничаваш вноса защитните мерки наистина пречат на конкуренцията.
    Но когато ограничаваш износа с единствена цел да опазиш своите технологии да не попаднат в ръцете на конкурентите пзапазваш конкурентните предомства на своята индустрия.

    подпис
  32. 32 Профил на fjp58603113
    fjp58603113
    Рейтинг: 273 Неутрално

    До коментар [#30] от "penetrating":

    Макрон им тазказа играта на нашите соц олигарси и робовладелци и сега реват на умряло

  33. 33 Профил на fjp58603113
    fjp58603113
    Рейтинг: 273 Неутрално

    До коментар [#31] от "Иван К":

    Колкото и долните русофили комуняги да искат разпада на ЕУ . Тази мечта няма да стане

  34. 34 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1387 Любопитно

    До коментар [#4] от "Lou":Колега, Вие искате ли български и френски работник да получават (почти) едно и също заплащане за една и съща работа? Искате ли немските (френските) фирми в България да плащат поне близки до немските (френските) заплати?
    —цитат от коментар 7 на vassilun


    А вие искате ли централноафриканския/нигерийския и френския работник да получават (почти) едно и също заплащане за една и съща работа? Искате ли немските (френските) фирми в ЦАР/Нигерия да плащат поне близки до немските (френските) заплати?
    А защо не всички работници по всички земни кълбета да получават (почти) едно и също заплащане за една и съща работа?
    Нали всички сме работници (почти) като французите/германците, а?

    А да сте се позамисляли дали това е възможно, а? Маркс, Ленин и Троцки смятаха, че е възможно, ама нещо не им се получи, чудя се защо ли........

    Знанието е сила, информацията - власт
  35. 35 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1387 Весело

    До коментар [#28] от "Тюфлекчия":Бяхме 500 години под турско робство . 45 години под руско робство . Сега в ЕУ . С личната карта , отивам в Берлин на квартира и започвам.работа за 1600 Евро
    —цитат от коментар 29 на fjp58603113


    Като платиш 1200 за наем и транспорт ще си ядеш личната карта за закуска, обяд и вечеря......

    Знанието е сила, информацията - власт
  36. 36 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2230 Неутрално

    "Не съм съгласен с колегата си по отношение на конкурентоспособността, защото от своя страна смятам, че конкурентоспособността и защитните мерки не са несъвместими. Но понеже не съм дошъл да водя предизборна кампания, ще спра дотук"
    *
    Хайде де! В мерките, предложени от Макрон има и разумни като например графиците на командированите шофьори и настаняването им в хотели, а не да спят в тировете. Трябва да се изтъкне, че има и евтини хотели така, че разходите не се непосилни. Обаче изискването да се връщат тировете периодично там, където е регистирана фирмата е откровено протекционистична мярка. Да не говорим, че разкарването на тежки камиони из пътищата на Европа генерира и замърсяване на околната среда, което въвеждащият еколкогични данъци Макрон неволно или по-скоро нарочно е пропуснал.
    Освен това заплатите са предмет на договореност според местното законодателство и не виждам защо само заплатите на шофьорите трябва да подлежат на "европеизация".
    Накратко ако българските превозвачески фирми фалират това ще остави шофьорите безработни, което е добре дошло за френските фирми.

  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5273 Неутрално

    До коментар [#35] от "pag":

    Гледам всички , които заминаха са умрели ! Смешен плач герберасте.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10406 Неутрално

    До коментар [#32] от "fjp58603113":

    Страна е позицията Ви :)
    Едно към едно: "я не сакам на мен да е добре, сакам на Вуте да е зле" :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  39. 39 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2230 Весело

    А защо Макрон не предложи директива за едни и същи субсидии за фермерите в целия ЕС? Колкото получава френският фермер, толкова да получава и българският при едни и същи условия.
    Е, на френския фермер ще му се намалят субсидиите, а на българския ще му се увеличат, обаче това било справедливо, нали?

  40. 40 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1387 Весело

    До коментар [#35] от "pag":Гледам всички , които заминаха са умрели ! Смешен плач герберасте.
    —цитат от коментар 37 на КМЕТ В СЯНКА


    Ма напротив, всички, които заминаха, с 1600 евро на месец си имат шофьори да ги возят с личното S-klasse до строежите, на които бачкат, а после обратно в пентхаузите в Mitte.
    Чудя се само защо ти, дето от всичко разбираш и всичко можеш, още не си заминал за Рая, където те чакат с отворени обятия, червено килимче и цели 1600 евро месечна заплата, ами пъшкаш и се гърчиш под тежкото герберастко робство, ярмо и подтисничество.........

    Знанието е сила, информацията - власт
  41. 41 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 869 Неутрално

    Абсолютно точно. В4 днес е по-голям защитник на ЕС като такъв, отколкото охранените котки Франция и Германия - говорим за мобилността на европейците, която се ограничава, и миграцията отвън, която се насърчава.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  42. 42 Профил на fjp58603113
    fjp58603113
    Рейтинг: 273 Неутрално

    До коментар [#35] от "pag":

    Сина ми е в Берлин . Взима 1400 Е чисто и приятелката му 1400 Е чисто след данъци . Едностаен за 780 Е . Карта за метро 81 Е

  43. 43 Профил на fjp58603113
    fjp58603113
    Рейтинг: 273 Неутрално

    До коментар [#40] от "pag":

    България е най скапаната страна . Мафията и мутрите които са 5 % разказват играта на народа . Мутренска страна

  44. 44 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 864 Неутрално

    А защо Макрон не предложи директива за едни и същи субсидии за фермерите в целия ЕС? Колкото получава френският фермер, толкова да получава и българският при едни и същи условия. ....
    —цитат от коментар 39 на pamela


    Ами я виж къде отиват субсидиите за България? Все при житарите (собственици на ролсове и бентлита).

  45. 45 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 864 Неутрално

    .... Само идиоти могат да си вярват, че Германия и Франция ще се съгласят хиляди чужди камиони да кръстосват целогодишно пътищата им, да отнемат от дейността на местните фирми и местни служители и шофьори, без да плащат и 1 евро данък там!
    —цитат от коментар 18 на historama


    Така е, СЕЩ все още го няма.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK