Кандидатите за летище "София" предлагат на държавата между 20 и 32.8 млн. евро годишно

Кандидатите за летище "София" предлагат на държавата между 20 и 32.8 млн. евро годишно

© Stoyan Nenov, Reuters



Петте консорциума, които участват в процедурата за отдаване на концесия на летище "София предлагат между почти 20 млн. евро и 32.8 млн. евро годишно концесионно възнаграждение на държавата. Това се разбра при днешното отваряне на ценовите оферти на кандидатите.


И петте кандидата са допуснати да продължат участие в процедурата.


Консорциум "Витоша" с водещ член летището в Манчестър предложи 19.948 млн. евро годишно концесионно възнаграждение. Размер на планираните инвестиции: 1.003 млрд. евро.




Операторът на летището във Франкфурт Fraport оферира 21 млн. евро годишно плащане и инвестиции от 615 млн. евро.


Консормциум SofConnect с водещ партньор летището в Мюнхен е готов да плаща 24.542 млн. евро годишно и да инвестира 608 млн. евро.


Предложението на консорциума, в който водеща роля има летището в Копенхаген, е за 26.05 млн. евро без да е посочен конкретен размер на планираните инвестиции.


Най-голяма е сумата на годишното концесионно възнаграждение, предложена от групата Airport de Рaris - 32.824 млн. евро. Заложените инвестиции са за 903 млн. евро


Очаква се в следващите десет дни комисията да приключи с оценката на кандидатите. Относителната тежест на финансовите предложения е 55%, а на техническите предложения - 45%, уточни транспортният министър Росен Желязков. Той подчерта, че както до сега ще се разчита и на експертната оценка на международните консултанти по процедурата от Международната финансова корпорация (МФК), част от групата на Световната банка, в партньорство с Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР).


Според условията на процедурата срокът на концесията е 35 години с възможност за удължаване като победилият участник се ангажира да изгради трети терминал, да разшири втория и евентуално да построи нова писта за срока на концесията. Трябва да бъдат инвестирани най-малко 1.17 млрд. лв. (600 млн. евро). Авансовото концесионно плащане е минимум 550 млн. лв. без ДДС.

Коментари (70)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 404 Неутрално

    Двете най-силни оферти с общ финансов ефект около 2 милиарда евро са на Манчестър и на Париж. Другите 3 оферти са с около 500млн. по-ниски.

  2. 2 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 978 Весело

    даже не покриват кражбата "Белене"

    дълбоко убеден съм, че страната се управлява от подкупни, финансово неграмотни безполезници.

  3. 3 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Днес е денят на Европа, но днес е денят и на България.

    Днес е добър ден за българската демокрация.

    Можело значи да се правят процедури в България по световен стандарт.

    Отлагаше се няколко пъти процедурата за концесията на летище София, но това беше защото потенциалните инвеститори искаха законови промени, за да бъдат спокойни и да участват в процедурата.

    Екипът на министерството на транспорта ги инициара и промените минаха експресно през народното събрание. Инвеститорите получиха зелена светлина. И ето ти резултататът.

    Предполагам, че консултантите по процедурата от Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие също спомогнаха доста за добрите оферти.
    Това е новина, която чакам сигурно от 15 години.

    Предполагам, че главните редактори на Дневник и Капитал отчаяно сега търсят как негативно да представят тази новина, все пак, съвсем в разгара на предизборната кампания сме, но за мен, това е много, много положителна новина за България.

    Поне засега добре забавяте новината. Почти всички медии в България, и големи и малки, досега вече имат по няколко новини от днес публикувани по темата. Но не и тук!

    Предполагам, че очакваната скоро новина за завода на Фолксваген, нея въобще даже няма да я отразите...

    Но да се върнем на темата.

    Нов терминал,изриване на стария със земята, по-добра инфраструктура, добре управлявано дружество, което ще има всички стимули, да развива добре летището.

    Плюс, надявам се, много скоро освен много по-добрите финансови резултати, летището да започне да изглежда така, както изглеждат модерните летища по света. И не говорим само за удобства и нормалност. Говорим и за това, как изглежда и страната в очите на туристи и бизнесмени, които са решили да посетят България. Нека първият им и последният им досег със страната също да е положителен като емоция.
    А и много, много добър знак за всички потенциални инвеститори от целия свят е това.

    В сайта на Инвестор от преди часове, сигурно, има сравнително подробно инфо за офертите на консорциумите.

    Изненедващо за мен, Фрапорт са доста надолу като оферта, възнажграждения, инвестиции и очакван пътникопоток.

    Също има изненада за мен и за това, че Манчестър Еърпорт Груп дават най-ниска оферта за концесионно заплащане. А те имаха, мисля, най- сериозен ПР в България...

    Французите дават най-високата оферта. А оценката ще бъда 55% тежест на финансовата част, 45 на техническата.

    И тъй като не са много близки една до друга финансовте предложения на кандидатите, предполагам, че французите са фаворити.
    Но който и да спечели от кандидатите, софийското летище само след няколко години ще изглежда много, много по-добре.

    Ето съкратен линк към статията в Инвестор.
    https://bit.ly/2VbgBBI
    А ето и линк към стрийминга от мин. на транспорта. Мога да кажа, че идеята е много добра, но ...ужасен звук има видеото. Но става за гледане. Близо 4 часа е.
    https://www.youtube.com/watch?v=nCC45GofS2I

  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4657 Любопитно

    Какво става с дълга от 60 млн. на "България Ер" към Летище София?!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  5. 5 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Но сигурно трябва да се погледне и общо инвестициите, които предлагат

    Aéroports de Paris Group – общо инвестиции 903 млн евро
    Københavns Lufthavn – общо инвестиции - 500 млн евро
    Летище Мюнхен с фонда Meridiam-общо инвест 608 млн евро
    Франкфурт Fraport – общо инвестиции 616 млн евро
    Манчестър Еърпорт Груп – общо инвестиции 1.290 млрд евро

    Тоест, в този случаи, имаме ситуация в която французите, в консорциум с турци, предлагат годишно концесионно възнаграждение от 32,8 млн. Евро ( и общо инвестиции за 903 млн евро )
    А англичаните,в консорциум с китайци, одишно концесионно възнаграждение от 19,948 млн. Евро (и общо инвестиции за 1,29 млд евро)

    Тоест, борбата ми се струва е между тези два кандидата.

  6. 6 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    Залагам на концесионерите на плажове на Слънчака. Те знаят как.

  7. 7 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8121 Неутрално

    Дано този път да е както трябва.

  8. 8 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 603 Неутрално

    Kajete kolko e pechAlbata v momenta!

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  9. 9 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 945 Разстроено

    Ами май наистина турците ще получат летището.

  10. 10 Профил на keipax
    keipax
    Рейтинг: 555 Любопитно

    Дневник, моля дайте информация за концесията на летището в Белград. Навремето отразявахте паралелно процесите.

  11. 11 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Добри са офертите. Много по-добри, отколкото сега България получава от летището. Пък и като се сложат всички допълнителни инвестиции към договора, които са длъжни да изпълнят концесионерите, да се чудим защо толкова време се бави концесията. Но не винаги най-скъпата оферта е най-добра, трябва да се гледа от кандидатите доказано най-добре се справя с управлението на летища.

  12. 12 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 603 Неутрално

    До коментар [#11] от "есе":

    I kolko e pechalbata v momenta?

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  13. 13 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 945 Разстроено

    Дневник, моля дайте информация за концесията на летището в Белград. Навремето отразявахте паралелно процесите.
    —цитат от коментар 10 на keipax

    "Белградското летище "Никола Тесла" бе дадено за 25 години под концесия на френската компания "Венси еърпортс" (Vinci Airports)....
    "Венси еърпортс" плати 501 млн. евро и обеща да инвестира 730 млн. евро в нова инфраструктура..."
    https://www.dnevnik.bg/sviat/2019/02/14/3390234_frenski_gigant_poe_upravlenieto_na_letishteto_v_belgrad/

  14. 14 Профил на Димитрова
    Димитрова
    Рейтинг: 318 Неутрално

    До коментар [#4] от "hamiltonf":

    Ами продължават да си го плащат както са се договорили с летището. Не знам какво очакваш да става??? Не търси под вола теле...

  15. 15 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#12] от "Tru Soulja":

    "Летище София" отчете 12.6 млн. ева. печалба за изминалата година

    А сега всеки от кандидатите предлага по над 20 млн. евро на година

  16. 16 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 943 Неутрално

    Какво става с дълга от 60 млн. на "България Ер" към Летище София?!
    —цитат от коментар 4 на hamiltonf


    Отговориха ли ти ТИМаджийските демидж контрольорки?

    Имат апетити тези русковарненски мутри и към София, съмнение да няма!

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  17. 17 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4657 Весело

    До коментар [#14] от "Димитрова":

    "Под вола теле", "теле" на стойност 8 цифри?! Колко години не плащаха, това държавна помощ ли е?! Чакам да отговориш, Тимаджиева...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  18. 18 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 943 Гневно

    До коментар [#14] от "Димитрова":"Под вола теле", "теле" на стойност 8 цифри?! Колко години не плащаха, това държавна помощ ли е?! Чакам да отговориш, Тимаджиева...
    —цитат от коментар 17 на hamiltonf


    Точно държавна помощ си е и е редно да се разсмърди в Брюксел!
    Никое друго летище няма да позволи на БъГъ Ер да влачи такъв дълг!!

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4631 Неутрално

    До коментар [#11] от "есе":I kolko e pechalbata v momenta?
    —цитат от коментар 12 на Tru Soulja


    Пишете на български, моля!

  20. 20 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#12] от "Tru Soulja":

    и по точно: "Печалба 12.6 млн. лв. отчита "Летище София" за изминалата 2018 г., което е с 10.8% повече спрямо година по-рано. Това става ясно от публикувания отчет на аерогарата малко преди отварянето на офертите на кандидат-концесионерите. За предходната година приходите на дружеството са общо 168 млн. лв., което е с 20.9 млн. лв., или с 14.2%, повече от тези за 2017 г.

    Основният ръст на приходите на летището идва от т.нар. приходи от продажби – 109.4 млн. лв., които се увеличават с 15.6%. Останалите 58.8 млн. лв. се водят приходи от финансирания. Това на практика са разходите на летищния оператор, които следва да бъдат покрити от летищните такси на аерогарата, като таксите се водят разходоориентирани, т.е. летището може само да покрива нуждите за своята дейност, но не и да трупа печалба по това направление."

  21. 21 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4631 Неутрално

    Моят фаворит е Airport de Рaris! Може да пуснат и автономни влакчета от единиа до другия телминал както на CDG 2Е!

  22. 22 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#21] от "vassilun":

    обаче са заявили, че ще разчитат само на кредит, никакво лично участие нямат

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  24. 24 Профил на boras
    boras
    Рейтинг: 232 Неутрално

    Офертата на французите наистина е впечатляваща на фона последната отчетена печалба на летище София. Притеснява ме единствено турското участие но да видим!

  25. 25 Профил на kalata
    kalata
    Рейтинг: 25 Неутрално

    Аз съм доволен, че най- накрая има движение по концесията на летището. Вероятно най- лошият вариант ще е да го вземат турците, като се има предвид с кого са в комбина. Всички останали са се доказали като добри стопани.

  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4631 Неутрално

    До коментар [#21] от "vassilun":обаче са заявили, че ще разчитат само на кредит, никакво лично участие нямат
    —цитат от коментар 22 на есе


    Не виждам проблем в това! Кредитът ще бъде даден вероятно от голяма банка на Airport de Рaris и ще бъде обслужван от тях!

  27. 27 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    До коментар [#13] от "Panda":

    освен това Vinci ще плаща м/у €4,3 и €16млн. годишна концесионна такса за белградското л-ще, обслужващо в момента 5,3 млн. пасажери.

  28. 28 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#24] от "boras":

    френско-турското партньорското всъщност е турско-френски-руско, ако не ме лъже паметта от една статия тук, в която бяха разчоплили по-сериозно. дано бъркам.

  29. 29 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4657 Неутрално

    До коментар [#15] от "есе":

    И от печалбата Държавата получава само процент?! Смятай за какво крадене е ставало дума? А сега, без да си мърда пръста ще взима 10 пъти повече.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  30. 30 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    Някой знае ли какви са приходите на летището от летищни такси и други постъпления, за да си направим сметката концесионерите какви печалби ще реализират и доколко размерът на предлаганите концесионни възнаграждения към държавата е приемлив.

  31. 31 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    И нали не сте забравили, че идеята им на гербавите комунисти, да изсипят тези пари в пробитата каца БДЖ?!!!

  32. 32 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    [quote#23:"Reporter US"][/quote]

    Ти си от онези идиоти, на които Костов все им е виновен и заради него не можете да живеете царски и богаташки, нали?!!!
    А, бе - миндил - ако не беше Костов, още щеше да се редиш по опашки за олио и хляб, да вземаш по 3 долара пенсия и да не можеш да мръднеш извън страната, дори за ден!!!
    Докато те обират и лъжат ежедневно комунистите от ГЕРБ и БСП, с прякото участие на ДПС и разните му там патриоти и волести, ти и на сън виждаш Костов, който те оножда постоянно, а?!!!
    Ами наслаждавай се!!!

  33. 33 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    Не трябва да се вторачваме в приходите от концесията. Щото те се получават от летищните такси. Които ги плащат пасажерите - т.е. ние и вие.

    Аз смятам, че концесията трябва да има тавам върху размера на летищните такси, а да се концентрира върху броя пътници. Ние имаме интерес пътнико-потокът да расте. Това е меродавното в случая. А не дали ще вземем 5 милиона годишно повече. Щото тези 5 милиона, нямат кой знае какво съществено значение (държавата всяка година харчи милиарди).

    Другото е, че предишните концесии (на летищата във Варна и Бургас) имаха клауза забраняваща развитието на летища в радиус от 150км. Ако се допусне такава клауза и сега това би било ужасна грешка. Щото в радиус от 150км е не само Пловдив, но и няколко други потенциални летища (бивши военни летища, които могат да бъдат развити).

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  34. 34 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    До коментар [#30] от "tacheaux":

    Печалба 12.6 млн. лв. отчита "Летище София" за изминалата 2018 г., което е с 10.8% повече спрямо година по-рано. Това става ясно от публикувания отчет на аерогарата малко преди отварянето на офертите на кандидат-концесионерите. За предходната година приходите на дружеството са общо 168 млн. лв., което е с 20.9 млн. лв., или с 14.2%, повече от тези за 2017 г.


    Основният ръст на приходите на летището идва от т.нар. приходи от продажби – 109.4 млн. лв., които се увеличават с 15.6%. Останалите 58.8 млн. лв. се водят приходи от финансирания. Това на практика са разходите на летищния оператор, които следва да бъдат покрити от летищните такси на аерогарата, като таксите се водят разходоориентирани, т.е. летището може само да покрива нуждите за своята дейност, но не и да трупа печалба по това направление.


    Реално отчетените такси за изминалата година са в размер на 106 млн. лв. От тях най-сериозната част (37.9 млн. лв.) са за такса сигурност, от такса кацане са 33.4 млн. лв., а от такса пътник – 30 млн. лв.

  35. 35 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4631 Неутрално

    И нали не сте забравили, че идеята им на гербавите комунисти, да изсипят тези пари в пробитата каца БДЖ?!!!
    —цитат от коментар 31 на Капабланка


    Това е сериозния проблем! Дано поне преструктурират БДЖ преди да налеят парите!

  36. 36 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 945 Любопитно

    Моят фаворит е Airport de Рaris! Може да пуснат и автономни влакчета от единиа до другия телминал както на CDG 2Е!
    —цитат от коментар 21 на vassilun


    Ryanair и Wizz Аir допуснати ли са на Airport de Рaris?

  37. 37 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4631 Неутрално

    До коментар [#36] от "Panda":

    "Ryanair и Wizz Аir допуснати ли са на Airport de Рaris?"

    Не зная. Може да летят от Т1.

    Виждам само EasyJet на Т2. При това имат много полети.

  38. 38 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 629 Любопитно

    Кандидатите за летище "София" са готови да плащат между 20 и 32.8 млн. евро годишно?!
    - ако концесионните такси са сравними или надвишават годишните печалбите, които има летището към момента и тенденциата е растяща?!

    До коментар [#20] от "есе":
    "Печалба 12.6 млн. лв. отчита "Летище София" за изминалата 2018 г., което е с 10.8% повече спрямо година по-рано. Това става ясно от публикувания отчет на аерогарата малко преди отварянето на офертите на кандидат-концесионерите. За предходната година приходите на дружеството са общо 168 млн. лв., което е с 20.9 млн. лв., или с 14.2%, повече от тези за 2017 г. Основният ръст на приходите на летището идва от т.нар. приходи от продажби – 109.4 млн. лв., които се увеличават с 15.6%. Останалите 58.8 млн. лв. се водят приходи от финансирания. Това на практика са разходите на летищния оператор, които следва да бъдат покрити от летищните такси на аерогарата, като таксите се водят разходоориентирани, т.е. летището може само да покрива нуждите за своята дейност, но не и да трупа печалба по това направление."

  39. 39 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Не зная. Може да летят от Т1.Виждам само EasyJet на Т2. .
    —цитат от коментар 37 на vassilun

    Ryanair и Wizz Air не са допуснати до Париж.
    Пратени са на Буве.
    Няма значение, те играят само с името си.
    Реално ще оперира TAV.

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    Аз да попитам "експертите", как разбраха цената дали е висока или ниска?

    Ще им дам и жокерче! Поровете се в майските и априлските отчети преди 2009 та година и вижте колко дивидент вкярваше летището в хазната преди да дойдат гербавите крадци на власт.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  42. 42 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1369 Любопитно

    Който и да е дойде, ще е по-добре от това държавата да управлява летището.
    Мен повече ме безпокои какво ще правят с парите от концесията - ако ги дадат на БДЖ, ще е танто за кукуригу, както се казва.
    Да видим.

  43. 43 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    До коментар [#38] от "Emil Dimov":

    Откакто гербавите калинки поеха властта, летището пепели по толкова 12-14 милиона на година, въпреки че трафикът непрекъснато се увеличава и се инвестира в нов терминал. При крадливата тройна печелеше по 30-40 милиона на година.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  44. 44 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#5] от "rwn":

    "А англичаните,в консорциум с китайци, одишно концесионно възнаграждение от 19,948 млн. Евро (и общо инвестиции за 1,29 млд евро)"

    Дай линк къде ги видя тия на числа на общите инвестиции !

  45. 45 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    До коментар [#42] от "boevbisser":

    Ма разбира се бе! То при крадливата тройна БНБ вкарваше в хазната по 40-50 милиона дивидент годишно, а сега вкарва по един геврек щото непрекъснато е на загуба.
    БТ вкарваше по 200 милиона, ама шишковците и ушковците си го поделиха и сега го осребряват.

    При РВД е ачик ачик. При крадливата тройна и лошия Орешарски по 25-40 милиона. При стабилните шишковци двойно по-малко въпреки огромния трафик. Ама нали плащат заплата на озеленителя на гробищни паркове. Тива е по важно.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  46. 46 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    А да! Пропуснах последната златна рибка - Кинтекс. И те кихаха здраво, ама сега контрабандата с оръжието за умерените главорези става с пряко договаряне с партнерите и държавния търговец съвсем издъхна.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  47. 47 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 748 Неутрално

    вижте колко дивидент вкярваше летището в хазната преди да дойдат гербавите крадци на власт.
    —цитат от коментар 41 на tribiri


    При "гербавите крадци" България се превърна и все още върви уверено към облика, инфраструктурата и организацията на съвременна европейска страна, другарю лъжец и крадец! А аз още чакам някоя драгалевска или позитанска мурзилка да ми покаже КАКВО Е ПОСТРОЕНО ЗА ГРАЖДАНИТЕ от тия, дето според форумните тролове УЖ не били крадци? Споделете, другарю, за какво бяха похарчени огромните приходи от летището, за които дрънкате по-горе? Псочете ми ЕДНО НЕЩО, което е останало от крадеца Костов, крадеца Кобургготски и крадеца Станишев? Чекам!

  48. 48 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#44] от "dorn":

    От Инвестор съм ги взел данните. Статията там е от 12:54 часа.
    Ето линка отново, в мнение номр 3 също го има.
    https://bit.ly/2VbgBBI

    Ето какво има написано там:

    Най-ниската оферта за концесионно възнаграждение е на консорциума „Витоша“, в който влизат „Манчестър Еърпорт Груп Оувърсийз Инвестмънтс Лимитид“ и BCEGI Кънстракшън (Великобритания) Лтд. Офертата на консорциума включва общо инвестиции в размер на 1,29 млрд. евро и годишно концесионно възнаграждение от 19,948 млн. евро. Прогнозираните годишно авиационни приходи се изчисляват на 308,9 млн. евро. Очаква се мрежата от международни дестинации да се разшири до 150 дестинации. Концесията ще генерира 1,7 млрд. евро печалба за България за целия период.

    Прогнозираният общ размер на капиталовите разходи на консорциума за периода възлизат на около 1 млрд. евро., като за първите 10 години се очаква размерът им да достигне 460 млн. евро.

    Предвижда се и изграждане на Терминал 3, който да замени все още действащия Терминал 1. "


    Тук новината излезе точно 2 часа по-късно, като преди малко я ъпдейтнаха, че беше досега писание на шестокласник....

    Предполагам, че след няколко дни ще има по детайлно инфо в други медии. Добре ще да се види в табличен вид всичко.

    Консултантите по сделката са сериозни и вярвам, че ще се избере най-доброто в дългосрочен план.


  49. 49 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#14] от "Димитрова":

    Трибуквено тролче, може би си служител в Трибуквието, та дай ни по-конкретна информация за изплащането на дълга, защото последните достъпни в Интернет данни от 2017-2018 показват, че се увеличава и водят дела, за да протакат! Западен концесионер няма да им пусне подобен гювеч.

  50. 50 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2465 Неутрално

    Манчестър или Де Пари. Фрапорт са добри, но ще се получи монопол със Варна и Бургас ако сега вземат и Враждебна.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  51. 51 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2465 Неутрално

    До коментар [#3] от "rwn":

    благодаря за статията, добра информация. Силно се надявам само, да няма някакви скрити каузи срещу разработването на летище Пловдив...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  52. 52 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    До коментар [#47] от "Reporter US":

    Какъв си ти бе цървул, че да ме наричаш крадец и лъжец! Прочети ми подписа и бегай у лево!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  53. 53 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Който и да е дойде, ще е по-добре от това държавата да управлява летището.Мен повече ме безпокои какво ще правят с парите от концесията - ако ги дадат на БДЖ, ще е танто за кукуригу, както се казва.Да видим.
    —цитат от коментар 42 на boevbisser


    Скапаното БДЖ, отдавна трябваше да го закрият и да дадат линиите на концесии с търгове. НКЖИ си остава държавна, получава си наем от частните транспортни компании, а социалнослаби, пенсионери, инвалиди, ученици и студенти получават ваучери за по-евтино пътуване, като държавата ги плаща, и пак ще ѝ излиза по-евтино, отколкото всяка година да налива в тая черна дупка по 200милиона лева, които се крадат, услугата е с трагично качество, 40 годишни миризливи влакове, които често се палят, страхотни закъснения, блъсканица по празници и почивни дни.

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  55. 55 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3400 Неутрално

    Ужас! Герберите съвсем са свалили гащи към чужди инвеститори!
    По-добре да си привикат някой шеф на летище да ми дадат двой заплата и готово!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  56. 56 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    а социалнослаби, пенсионери, инвалиди, ученици и студенти получават ваучери за по-евтино пътуване, като държавата ги плаща, и пак ще ѝ излиза по-евтино, отколкото всяка година да налива в тая черна дупка по 200милиона лева, които се крадат, услугата е с трагично качество, 40 годишни миризливи влакове, които често се палят, страхотни закъснения, блъсканица по празници и почивни дни.
    —цитат от коментар 53 на grigoo

    В 10-ката!

    По-добре да дават ваучери за безплатни билети за автобус на пенсионери и студенти. Пък те да ги харчат за който превозвач искат. Автобусите с всичките си кусури са по-надежни от БДЖ-то.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  57. 57 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3836 Неутрално

    " Най-голяма е сумата на годишното концесионно възнаграждение, предложена от групата Airport de Рaris - 32.824 млн. евро. Заложените инвестиции са за 903 млн. евро"

    Мисля, че според двата основни критерия - годишно концесионно възнаграждение и инвестиции, победителят се явяват французите. Офертата им може да превърне летището ни в едно много по - модерно летище, с по - голяма посещаемост, сигурност и удобство на полетите !

  58. 58 Профил на riazor_bg
    riazor_bg
    Рейтинг: 242 Гневно

    Дано НЕ са французи+турци.

    Едно приче ми каза, че турците са спечелили в Македония заради обещанието да направят карго летище. Такова няма. А държавата (не концесионерът) събсидира с милиони УИЗер, за да отваря нови линии.
    В Загреб, където пък франсетата главни, няма ни Раянер, ни Уизер

    Моля се за Манчестър или който и да е от другите!

  59. 59 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#56] от "Николай Николов":

    Аз искам частни влакове, нови, удобни и бързи - от София до Бургас например да стига за 3 часа, колкото е и с кола, а не да се пътува 6-7 часа и то в най-добрия случай. Искам във ваковете да има бизнес вагон с ел. контакти, масичка/подложка за лаптоп и т.н., вагон ресторант за дългите линии и наистина експресни влакове, които да спират само на Пловдив от София до Бургас, а не както сега бързи влакове, ама спират на всяка спирка и село. Искам да има конкуренция между частни компании и качествена услуга, а не една държавна фирма застинала в 1975г с огромен персонал, неоптимизирана работа, кражби, некадърност и в резултат услуга със супер трагично качество, за която плащаме всички ние данъкоплтаците!

  60. 60 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    До коментар [#54] от "Reporter US":

    Избърши си монитора и се напъни да съставиш смислено изречение! Това че 3-4 от подчинените ти тролчета ти слагат плюсове не значи, че си казал нещо. Правят го защото им плащаш заплати.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  61. 61 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    За предходната година приходите на дружеството са общо 168 млн. лв., което е с 20.9 млн. лв., или с 14.2%, повече от тези за 2017 г.
    —цитат от коментар 34 на Нинов


    То кат са направи хесап, излиза че и добрия стопанин прави толкоз.

    Revenue
    Aviation 1,890 +4.3%
    Retail and services 1,000

    2,9 милярда / 281 млн калпака * 7 млн калпака = 72 млн еврп

    https://bit.ly/2PXNC3d

  62. 62 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 990 Весело

    Тия дето поставят пейки за 10 000 лева, сега ще концесионират летището! Всеки народ заслужава управниците си! Но демокрацията гарантирано дава по-лоши дори от колкото заслужаваме! Пътували сте с евтини билети? Е, до тук. ; ) Сега летищните такси ще станат повече от евтиникте ви билети бе! Нищо. Избирали сме ги! Не са ни ги избирали нито американците, нито турците, нито руснаците.

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  63. 63 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 990 Весело

    Тия дето поставят пейки за 10 000 лева, сега ще концесионират летището! Всеки народ заслужава управниците си! Но демокрацията гарантирано дава по-лоши дори от колкото заслужаваме! Пътували сте с евтини билети? Е, до тук. ; ) Сега летищните такси ще станат повече от евтиникте ви билети бе! Нищо. Избирали сме ги! Не са ни ги избирали нито американците, нито турците, нито руснаците

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  64. 64 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 990 Любопитно

    софийска вода отиде ли в по-добри ръце!? ЕРП-тата отидоха ли в по-добри ръце?! Нефтохим отиде ли в по-добри ръце?! Преди да напуснеш демократичния рай-България-и да отидеш в по-добри ръце-плащаш или на Пеевски-за крематориума,или на ****** концесионер, за да напуснеш- територията на демокрация и просперитет- жив! Демокрацията стартира, когато НА ВХОДА и на ИЗХОДА застанаха правилните! Демокрацията НИКОГА няма да свърши. 35 години на входа и на изхода на България ще седят концесионери! А над 50% от работещите българи работят ИЗВЪН демократичния рай-България.

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  65. 65 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1144 Весело

    мюнхен требе да изберат, че е у средата и нема напъни я към годишен наем, я към цялостни инвестици, ми разумна германска прагматичност, трети тереминал и отсъствие на турко-рушняко-читайско-тимажийски подопечни...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  66. 66 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    Аз искам частни влакове, нови, удобни и бързи - от София до Бургас например да стига за 3 часа, колкото е и с кола, а не да се пътува 6-7 часа и то в най-добрия случай. Искам във ваковете да има бизнес вагон с ел. контакти, масичка/подложка за лаптоп и т.н., вагон ресторант за дългите линии и наистина експресни влакове, които да спират само на Пловдив от София до Бургас, а не както сега бързи влакове, ама спират на всяка спирка и село. Искам да има конкуренция между частни компании и качествена услуга, а не една държавна фирма застинала в 1975г с огромен персонал, неоптимизирана работа, кражби, некадърност и в резултат услуга със супер трагично качество, за която плащаме всички ние данъкоплтаците!
    —цитат от коментар 59 на grigoo

    Това добре.
    Но ще платиш ли 120 лв. за един билет от София до Бургас в такъв влак?

  67. 67 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 841 Неутрално

    Концесионните такси, предлагани за следващите 35 г. са съизмерими с печалбата на летище София от преди 10 г. при наполовина по-малък трафик, отколкото е сега.

    Никога повече мутри начело на България.
  68. 68 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 699 Неутрално

    [quote#66:"Virgin"][/quote]

    И кой ти каза, че билета ще струва 120лв? Само да се премахне по-голямата част от огромния ненужен персонал на бдж и може да бъде на печалба със сегашните цени. Да не говорим за кражби от поръчки, билети по левче от кондуктура, ремонтите по старите влакове и т.н. Иначе за такъв влак, който описах по-горе е ясно, че ще е малко по-скъпо и съм готов да дам даже повече отколкото цената на автобус. Не мисля че би струвало повече от 40лв в посока. Ще видим 2024г когато ще се либерализира пазара за жп транспортните услуги, дали държавата ще направи достатъчно да се появи конкуренция в жп транспорта или ще наливаме още милиарди в бездънната каца бдж.

  69. 69 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 629 Разстроено

    Кандидатите за летище "София" предлагат на държавата ........?!!!!!!

    До коментар [#42] от "boevbisser":
    Който и да е дойде, ще е по-добре от това държавата да управлява летището?
    Мен повече ме безпокои какво ще правят с парите от концесията - ако ги дадат на БДЖ, "ще е танто за кукуригу", както се казва. Да видим!

    Нещата са ясни освен КОЙ трябва да си много "малоумен", за да замениш "златна кокошка" за "драглив кон" па бил и той "частен", а не държавен!!!!
    А относно БДЖ, там нещата са ясни - повече от 10 години управление на "баце" с малки прекъсвания от "страшнишки" + "диган" + "дедо" компанията умишлено се води към фалит и то умишлено въпреки обществения интерес, но "частният" е много по важен, щото "материала" кучета го яли и освен да го държат на вержка да гласува за мъчителите си (Хелзински синдром!) за нищо друго не става - "на умрело куче нож не се вади"?!!!!

  70. 70 Профил на Marinov
    Marinov
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Колко време още ще избират кандидат за тая концесия...

    Marinov




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK