Транспортният бранш настоява тол-системата да се тества поне половин година

Транспортният бранш настоява тол-системата да се тества поне половин година

© Надежда Чипева, Капитал



Задължителен шестмесечен тестови период на тол-системата искат в обединена позиция браншовите сдружения в сектор "Транспорт" и "Спедиция".


Транспортният бранш подкрепя въвеждането на тол системата в България, но при ясни правила, спазени технически изисквания и прозрачност, се заявява в позицията, оповестена на пресконференция в Националния пресклуб на БТА.


Обявеният от МРРБ срок за въвеждане на системата е 15 август и дотогава остават три месеца, а разбрахме, че утре е датата, която официално се обявява за начало на тестовия период на системата, отбеляза Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи и допълни, че целият процес е белязан с много неясноти.




От транспортния бранш отбелязват важността на наличието на изградените пътни рамки и съответното оборудване и камери, което е част от системата за контрол. Те настояват за стриктно спазване на техническите изисквания при изграждане на тол системата и посочват, че това е най-сигурната гаранция тя да бъде въведена без рискове и без възможности за създаване на хаос.


Мартин Димитров, специалист по информационни технологии, обясни, че контролът при преминаването се извършва от порталните рамки, които трябва да са 420, като 100 от тях да са нови. Изграждането им е част от договора с фирмата изпълнител. Ако няма портални рамки, няма метод пътната агенция да разбере кой минава гратис, коментира той.


Сдруженията настояват още да им бъде предоставена картата с построените пътни рамки и прилежащото им оборудване с координати на местоположението им преди началото на тестовете.


Сред исканията са тол системата да обхваща само магистрали и пътища първи клас, които са част от европейските транспортни коридори. В България транзитният трафик е доста голям и фокусът трябва да бъде насочен към транзитното движение и да бъде облекчен режимът за операторите на вътрешния пазар, отбеляза Арабаджиев.


Транспортният и спедиторски бизнес предлага при определяне на размера на тол таксите в България да се приеме германската система, но съобразена с БВП на България, който е около пет пъти по-малък от този на Германия.
Сред исканията им е да се разгледа възможността за приемане на облекчения на превозвачите на вътрешния пазар, чиято дейност има социални функции, подобно и на автобусните превози - например превозите за доставка на стоки от първа необходимост.


Според сдруженията към момента диалогът с МРРБ е формален, а липсата на яснота и навременна информация създават предпоставки за хаос в бизнеса и несигурност за населението. Позицията с исканията и предложенията ще бъде предоставена и на премиера с искане за съдействие.


Не смятаме, че формата на диалог с правителството и администрацията е протест, никой от нас не желае да влиза в конфронтация, но, ако трябва да направим протест, ще го направим, вярвам, че няма да се стига дотам, коментира в отговор на въпрос Магдалена Милтенова от Конфедерацията на автобусните превозвачи.

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2572 Неутрално

    Защо само половин година. Нека се тества 10 години за да спестим от такси

    подпис
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8436 Весело

    До коментар [#1] от "Иван К":

    Хич НЯМА нужда да се тества!
    Кога някоя система не е заработвала на УРА от раз, и отлично в Р България !!! :)

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 2059 Неутрално

    Отново се искат префернции за фирми доставчици на социални услуги или храни!!!!!!
    ЗАщо просто не започнете да плащате ,както плащат всички премиващи тежкотоварни средства???

    Нали тогава всеки превоз ще бъде писан в командировачният лист като социлана услуга или превоз на храни???

    Крайно време е превозните средства,които най-много пътуват и използват пътната мрежа да започнат да плащат

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  4. 4 Профил на KA2
    KA2
    Рейтинг: 3272 Неутрално

    Джанбазки си прави политика на база транспорт. А сега мълчи като малката булка . Ами тол таксата да не е по-малък шамар за фирмите от транспортния бранш?Хайде бори се бе Джамбазки , къде се скри?

  5. 5 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    Уффф, и тол системата е една гняз.... Дори не ми се коментира...Идеята е отлична, но изпълнението е подчинено на схеми и схемички с цел облагодетелстване на бизнесмени, техните фирми, определени политици и определени политически партии.

  6. 6 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    Това по света от кога го има...

  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4947 Любопитно

    Уффф, и тол системата е една гняз.... Дори не ми се коментира...Идеята е отлична, но изпълнението е подчинено на схеми и схемички с цел облагодетелстване на бизнесмени, техните фирми, определени политици и определени политически партии.
    —цитат от коментар 5 на cmy12603507


    Нещо по-конкретно имате ли? Или само общи приказки?!

  8. 8 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    До коментар [#7] от "vassilun": Аполитична съм и не ми се влиза в обяснителен режим- просто знам конкретни неща, но ми е крайно ДОСАДНО и не искам да ги споделям публично. При това е и изборно време, а и без това политическите тролове във форума считат коментарите ми за тролстване, защото написаното от мен не съвпада с партийната им линия...

  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4303 Неутрално

    Джанбазки си прави политика на база транспорт. А сега мълчи като малката булка . Ами тол таксата да не е по-малък шамар за фирмите от транспортния бранш?Хайде бори се бе Джамбазки , къде се скри?
    —цитат от коментар 4 на KA2

    Не ми се вярва, да каже ,че претоварения турски транзит ще продължава да руши пътната структура през планинските проходи ще е на сметка а родните фирми дето въртят из ЕС ще се оплакват!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 2059 Весело

    До коментар [#8] от "cmy12603507":

    Язък

    бях приготвила семките за раздумката.
    А Вие отново-нищо,та може и да са прави колегите във форума-кой знае

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  11. 11 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1592 Любопитно

    "Десните" етатисти не си ли дават сметка, че когато държавата скубе бизнеса го отнасят потребителите? Или за тях е важно на аз да съм добре, а Вуте да е зле?

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  12. 12 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2886 Неутрално

    Нема а се пуашите! След две седмици най- много, системата ще сдаде багажа, щото е правена за малко пари, за наши хора и от наши фирми, а качество - йок. Така, че - :"Много шум за нищо"(от Уилям Шекспир).

  13. 13 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#12] от "Vlado Nikolov":

    Прав сте, само че не е за налко пари

  14. 14 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    До коментар [#10] от "nessarox": Няма как да споделям публично неща, които са ми казани в качеството ми на адвокат. Това решава проблема, нали...

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  16. 16 Профил на alvell
    alvell
    Рейтинг: 510 Неутрално

    Много ще ми е интересно какви ще са коментарите,когато таксите станат масови,а не само за тежкотоварни.....
    Аз лично едвам понасям винетката,като се има в предвид през колко дупки минавам ежедневно.
    За повече от 14 години плащане на винетки не виждам видим ефект от тези пари в качеството на пътищата.
    Ако не бяха парите от ЕС досега щеше да е плачевно.

  17. 17 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8585 Неутрално

    Транспортния бранш ли ще управлява държавата.

  18. 18 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    В момента камионите в България карат с винетки и плащат 5 пъти по-малко, отколкото в съседна Сърбия, където си плащат на километър, но не съм ги чул да са се отказали да преминават от там.
    Пътищата ни се разбиват най-вече от десетките хиляди турски тирове, които минават транзитно през България и е крайно време , да започнат да си плащат за това.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK