Разширението на Южната дъга в София ще може да започне до края на годината

Разширението на Южната дъга в София ще може да започне до края на годината

© Георги Кожухаров



Разширението на Южната дъга в София ще може да започне до края на годината. Другата седмица Регионалното министерство (МРРБ) ще поиска предварително изпълнение на отчуждителните процедури за участъка от пътен възел "Цариградско шосе" до "Младост". Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройство Петя Аврамова по време на парламентарния контрол, цитирана от БТА.


Участъкът от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост" е един от двата последни за изграждането на Южната дъга. Министърът информира, че другата седмица ще бъдат предприети действия по искане за предварително изпълнение на отчуждителните процедури на имоти за държавни нужди за този пътен участък, което става възможно с окончателно приетите промени в Закона за държавната собственост отпреди 2 дни.


Процедурата за бързо отчуждаване на частни имоти вече ще е приложима не само за такива, на мястото на които ще има магистрали и електропроводи, но и за такива, върху които ще се изградят тех паркове. С новите текстове съдът се задължава да се произнася в седемдневен срок, а не до 1 месец, както досега, по искане за предварително изпълнение на актове за отчуждаване, направени в защита на "особено важни държавни или обществени интереси". Предложението за промяната е на трима депутати от ГЕРБ




Участъкът от Южната дъга е с дължина 5.8 километра, а цената за изпълнение му е близо 119 млн. лв. без ДДС, припомни министърът. Предстои подписване на договор с изпълнителя за инженеринг, определен от "Агенция "Пътна инфраструктура" за изпълнител на обществената поръчка за проектиране и строителство на обекта през февруари тази година. Подписването на договора с избрания изпълнител е било възпрепятствано, защото е имало жалба в Комисията за защита на конкуренцията, като към настоящия момент вече има решение на комисията в полза на възложителя. Срокът за проектиране на обекта е 180 дни, а за строителство - над 700 календарни дни.


За обществената поръчка за определяне на консултант по проекта са подадени 12 оферти и сега комисията разглежда техническите предложения, след това ще се отворят и ценовите оферти на допуснатите участници. Успоредно с това пътната агенция провежда отчуждителна процедура. Министърът съобщи, че към момента има образувани над 69 съдебни производства от частни собственици пред Софийския административен съд срещу размера постановеното обезщетение.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4412 Неутрално

    Вместо да правим скъпи и прескъпи ненужни ремонти , подобни на този на ул."Граф Игнатиев", можеше да се отделят тези пари за нещо абсолютно необходимо и належащо, каквото е разширението на южната дъга в този участък , където стават километрични задръствания от коли. Години наред се търпи това положение , но ние продължаваме да прахосваме пари за глупави преустройства на централни улици и площади .

  2. 2 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1276 Любопитно

    Крайно време беше! И дори сега ми се струва, че пак има туткане, дано се задействат нещата!

  3. 3 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3805 Неутрално

    До коментар [#2] от "Дългия":

    Така е. Някои неща у назе са епохални по своето случване.

  4. 4 Профил на rotor
    rotor
    Рейтинг: 511 Неутрално

    И от бул. Бъкстон до кръговото на Люлин, дето започва магистрала Люлин ще се влачим с часове. Ай сиктир.

    "Успехът не е окончателен, провалът не е фатален! Онова, което е от значение, е куражът да продължиш!" Уинстън Чърчил / " Success is not final, failure is not fatal! It is the courage to continue that counts!" Winston Churchill
  5. 5 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    Избори идат, обещания валят!

    Eddie lives... somewhere in time!
  6. 6 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#4] от "rotor":

    По обратната страна през Тангентата като нищо може да стигнеш по-бързо...

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  7. 7 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#4] от "rotor":

    Там ще трябва да направят тунел, който да минава под Цар Борис 3 и Никола Петков... Не виждам иначе как ще стане. Така че 2030 евентуално...

    Аз съвсем сериозно казвам, че по обратната страна ще става по-бързо...

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  8. 8 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4412 Неутрално

    До коментар [#7] от "nv":
    "Там ще трябва да направят тунел, който да минава под Цар Борис 3 и Никола Петков... Не виждам иначе как ще стане. Така че 2030 евентуално..."

    По-право, като терен по удачно е да се направи естакада над Цар Борис и Никола Петков, но най-напред трябва да се направят ремонти и преустройства на площади като тези около Александър Невски и останалите улици в центъра на София. Едни плочки и павета ще заменяме с други. До тогава ще клечим на тези кръстовища с часове. Въпрос на приоритет на градските власти.

  9. 9 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2146 Неутрално

    Да бъде, чакам с нетърпение.

  10. 10 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#8] от "tacheaux":

    И малките улици из кварталите трябва да се преасфалтират...

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  11. 11 Профил на dragalevski
    dragalevski
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Тоа, че ще се прави тази последна част от Южната дъга е позитивна новина. Но цената от 119!!! милиона лева за няма и 6 км е чудовищно висока. Там теренът е равен като тепсия....

  12. 12 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    До коментар [#11] от "dragalevski":

    Вероятно заради пътните възли, поне 4, цената е такава.

    Eddie lives... somewhere in time!
  13. 13 Профил на filip2
    filip2
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#11] от "dragalevski":

    Отчуждаването на имотите според мен вдига цената. Ако приемем, че всичко останало е точно, дължина 5800 метра, широчина 50 м. 5800х50=290000 м2х100 евро=29 милиона евро = 58 милиона лв. И остават малко над 60 милиона за строежа. Е, ще има и за джоба на няКОЙ.

  14. 14 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2154 Любопитно

    Тиквеници а детелината на Севрената Скоростната тангента кога ще я пуснете след като има няма 800 метра и от двете страни към Металснаб надлез Надежда и в другата посока Кубратово, Световрачене - Окловръстен път!
    Инак ламБите светят по целата детелина!

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  15. 15 Профил на Иван Раданов
    Иван Раданов
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Ремонтите вътре в града са работа на общината, а Софийското околовръстно се прави от държавата (АПИ). Не може да се прехвърлят пари от едното в другото.

    В този участък Младост - Цариградско трябва да се построят 2 големи моста (слизането от Младост към Горубляне и над Искър), една голяма детелина на Самоковско шосе и няколко по-малки. Километрите не са много, но съоръженията са много и скъпи. Отделно отчужденията ще струват доста също.

    Но това трябва да се построи, свръх натоварен участък е и не може да стои така.

  16. 16 Профил на Miguel Ramierez
    Miguel Ramierez
    Рейтинг: 984 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK