Държавата остава на летище "София" и след концесионирането му, каза министър Желязков

Държавата остава на летище "София" и след концесионирането му, каза министър Желязков

© Велко Ангелов



Държавата ще остане на летище "София" и след неговото концесиониране, чрез граничния, митническия, санитарния и ветеринарния контрол, каза днес пред БНТ министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков. Той отбеляза, че аеропорта остава държавен през целия период и всичко изградено там ще бъде държавно.


Както е известно напред в конкурса продължават всички петима кандидати. Те предлагат между почти 20 млн. евро и 32.8 млн. евро годишно концесионно възнаграждение на държавата


Желязков посочи също, че международният мениджър, който ще управлява летището, има ангажимент пред държавата да осигури всички дейности, които представляват държавния суверенитет.




Министърът на транспорта допълни, че петте кандидати са международни световноизвестни оператори и всеки от тях има шанс да спечели надпреварата за определяне на концесионер. Желязков припомни, че съотношението на критериите за оценяване е 55% за концесионното възнаграждение, а 45 на сто се формират от бизнес планът и предложенията за развитието на летището


Той не се ангажира със срок кога ще стане ясен концесионерът, като поясни, че се касае за сложен процес, тъй като всяко едно предложение, което представлява инвестиционен план за развитие на летището през следващите 35 години, всъщност е бизнес модел за този период. Росен Желязков коментира, че международната практика е летищата и всички дейности, "неприсъщи на държавата" да бъдат отдавани на концесия.


Желязков определи аргумента, че летището не трябва да бъде отдавано на концесия, тъй като е обект от стратегическо значение за страната, като несериозен, защото летищата във Варна и Бургас, както "Лукойл", мобилните оператори и др. също за обекти от стратегическо значение, но са притежание на чужди компании.


Желязков потвърди, че концесионните такси от летище "София" ще влизат в Държавния фонд за гарантиране устойчивост на държавната пенсионна система. Първоначалната концесионна такса, в размер на 550 млн. лв, ще влезе в бюджета и може да се използва за изплащане на дълговете на БДЖ и НКЖИ към държавата. Според министъра железниците са в стабилно състояние и вървят към развитие.

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1804 Неутрално

    Министър Костинброд награден с министерски пост,заради далаверата Костинброд.

  2. 2 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7049 Неутрално

    "Той не се ангажира със срок кога ще стане ясен концесионерът, като поясни, че се касае за сложен процес"

    Няма що, сложен корупционен процес

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  3. Защо ли имам лоши спомени от подобно "оставане на държавата в управлението някъде си"
    Някой ще ми припомни ли?

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  4. 4 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    До коментар [#1] от "Toni Ivanov":

    Румянче ги може нещата.

  5. 5 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 760 Неутрално

    До коментар [#3] от "Rosen Nikolov":

    "Държавата остава на летище София..."

    "Държавата остава в ТЕЦ "Варна"...

  6. 6 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3607 Любопитно

    Гледам на снимката, че много хубав часовник има този министър.
    Колко карата ли е ...

  7. 7 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 695 Весело

    "Първоначалната концесионна такса, в размер на 550 млн. лв, ще влезе в бюджета и може да се използва за изплащане на дълговете на БДЖ и НКЖИ към държавата."
    Е те това е министерска мисъл! Какъв ли тъпак ще да е министъра, да изкаже подобна мисъл публично!?

  8. 8 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    "Желязков определи аргумента, че летището не трябва да бъде отдавано на концесия, тъй като е обект от стратегическо значение за страната, като несериозен, защото летищата във Варна и Бургас, както "Лукойл", мобилните оператори и др. също за обекти от стратегическо значение, но са притежание на чужди компании"

    Това е крайно тъпо. Държавата ( тоя дето я представя) оправдава и мотивира свой намерения и постъпки със свой минали действия. Че ние така може да си подписваме серийно Букурещки, Цариградски и Ньойски мирни дговори.

  9. 9 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 833 Неутрално

    Крайно наложително е тази пародия на летище да бъде дадена на професионалисти. Малкото пъти, когато кацам в София, това място е отблъскващо, тъмно и празно, пълно с начумерен обслужващ персонал.

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  10. 10 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2597 Разстроено

    Този е пълен неадекватник! Едва ли не държавата давала на концесия само търговските площи! Ясно е че се готвят да дават летището на турците които за парлама са си намерили френски съдружник. Целта е да намалят полетите до минимум и всички полети да се поемат от новото летище в Истанбул!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK