Антимонополната комисия спря такситата "Максим"

Таксиметровите шофьори организираха протест срещу "Такси Максим" през март, няколко дни след като КЗК започна проверка на дружеството.

© Цветелина Белутова, Капитал

Таксиметровите шофьори организираха протест срещу "Такси Максим" през март, няколко дни след като КЗК започна проверка на дружеството.



Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) нареди на компанията за споделени пътувания "Максим" да спре да работи в България. Дружеството възнамерява да продължи да работи в България и ще обжалва, съобщи "Капитал".


Фирмата е руският еквивалент на американската Uber, която също беше блокирана в България през 2015 г.


"Такси Максим" е глобена от КЗК с 3520 лв., или 8% от приходите за 2018 г. Оборотът за миналата година - 44 хил. лв., обаче изглежда нереалистично нисък и разкрива един от проблемите, за които става дума и в решението на КЗК – липсата на отчетност от дружеството и сред шофьорите, които превозват пътници чрез приложението, без да имат таксиметрови апарати, коментира изданието.

Решението на регулатора се основава на сигнали от общо 13 лица, агенции, сдружения и компании, сред които Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", "Национален таксиметров синдикат", "Съюз такси", "ТаксиМи", "Таксистарс". В решението си КЗК посочва, че "услугата, предлагана от мобилно приложение, представлява превоз на пътници срещу заплащане с леки автомобили. Автомобилите са без отличителни знаци и без електронен таксиметров апарат с фискална памет, какъвто се изисква съгласно нормативната уредба за превоз на пътници".


Пред "Капитал" руската компания коментира, че ще проучи решението на КЗК и при наличие на разногласия ще обжалва в съда. "Планираме служба "Максим" да продължи работата си в страната", коментират от дружеството.
Според фирмата информационните услуги на компанията дават възможност да се приемат поръчки за пътуване както от лицензирани таксиметрови шофьори, така и от частни водачи. Според дружеството това са различни ситуации - таксиметровият шофьор печели от професионалната си дейност, а частният предлага еднократна услуга и компенсира пътните си разходи.

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    Правилно. Щом няма Юбер, не трябва да има и руското менте. 44 000 лева годишни приход? Типично за руснаци са укривали и приходи и печалби.
    Вън от България!!!!

    The best way to predict the future is to invent it.
  2. 2 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6350 Неутрално

    "Планираме служба "Максим" да продължи работата си в страната"

    Нахалство, гьонсуратлък

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4162 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":
    Щом може да го ползват обикновени таксиджии с аматьори какъв точно е проблема, дане говорим ,че оборотите са им смешни?
    Евробакалии, бензиностанции и няколко чуждестранно базирани сайта, въртят милиарди оборот ама явно се поддържат с няколко обсадни НПО и КЗК изобщо не пита дали плащат ДДС ,акцизи и мита!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на СашкоСашев
    СашкоСашев
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Таксиметровите фирми не искат да се променят в крак с новите технологии а в същото време надяват вой ако технологична компания навлезе на пазара независимо от коя държава е.

  5. 5 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    Забележете колко са нагли руснаците. Щели да си работят. нелегално. После защо сме ги мразели.

    The best way to predict the future is to invent it.
  6. 6 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2166 Неутрално

    Крайно време беше.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  7. 7 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2383 Неутрално

    Абсолютно правилно! Тарикати тип "Юбер" не трябва да се допускат изобщо. Без значение дали са американци, руснаци, китайци или са от европейските ни партньори

    Бог да благослови Америка за България!
  8. 8 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2383 Неутрално

    Таксиметровите фирми не искат да се променят в крак с новите технологии а в същото време надяват вой ако технологична компания навлезе на пазара независимо от коя държава е.
    —цитат от коментар 4 на СашкоСашев


    Таксиметровите фирми се променят в крак с новите технологии и пример за това са приложения като Такси Ми и Такси Стар

    Бог да благослови Америка за България!
  9. 9 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 298 Неутрално

    Напротив, пазара трябва да е максимално свободен. Защо точно да няма таксита Убер? За да може бакшишите да лъжат чужденците и старите хората от летището или от гарата?

  10. 10 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Тази комисия за защита на конкуренцията май трябва да се преименува в комисия за защита от конкуренция.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  11. 11 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8679 Неутрално

    "липсата на отчетност от дружеството и сред шофьорите, които превозват пътници чрез приложението, без да имат таксиметрови апарати"

    Айде, така да отиват да рРаботят в Москва, ако може.

  12. 12 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    До коментар [#9] от "Yavor Raychev":

    "Напротив, пазара трябва да е максимално свободен. Защо точно да няма таксита Убер? За да може бакшишите да лъжат чужденците и старите хората от летището или от гарата?"

    Приказваш глупости. Проблема не е в "таксита Убер", а в това частни коли, неплащащи данъци и неподлежащи на нормативен контрол и с нелицензирани водачи да извършват таксиметрови услуги. Юбер не пожелаха да си лицензират дейността и затова ги изгониха. Същото важи и за Максим.

  13. 13 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    При положение че "Максим" се ограничи да ползва само регистрирани таксита и те са само посредник между клиента и превозвача, ще настъпи битка през кого да мине поръчката. Въпрос на технологии и реклама.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  14. 14 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2383 Неутрално

    При положение че "Максим" се ограничи да ползва само регистрирани таксита и те са само посредник между клиента и превозвача, ще настъпи битка през кого да мине поръчката. Въпрос на технологии и реклама.
    —цитат от коментар 13 на korc


    Ще им се разбие "бизнес моделът" със спестяването на разходите :)

    Бог да благослови Америка за България!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK