Отстранената от строежа на "Турски поток" фирма е внесла жалба в комисията за конкуренция

Отстранената от строежа на "Турски поток" фирма е внесла жалба в комисията за конкуренция

© Георги Кожухаров



Консорциумът от Саудитска Арабия "Аркад", който бе отстранен от конкурса за строителство на "Турски поток" на българска територия, е подал жалба в Комисията за защита на конкуренцията. През миналата седмица ръководството на "Булгартрансгаз" взе безпрецедентното решение да отстрани компанията, избрана за строител, като мотивира това с неподадени в срок документи. Повече по темата четете тук.


Антимонополният орган вече е започнал процес по случая, което означава, че "Булгартрансгаз" трябва да поиска предварително изпълнение на решението си да сключи договор със свързаното с Русия обединение "Газово развитие и разширение в България", за да може строителството на газопровода да започне, съобщава "Капитал".


Изданието посочва, че ако комисията установи, че консорциумът е бил отстранен неправилно, може да наложи глоба на държавното дружество до 10% от стойността на договора, което в случая е 214 млн. лева.




В същото време "Булгартрансгаз" е поела ангажимент пред "Газпром", че още от началото на 2020 г. ще осигури техническа възможност за пренос на природен газ в посока Сърбия. Ако това не се случи, ще има значителни по размер негативни последици за държавното дружество.


Конкретните мотиви в жалбата на "Аркад" не са публично известни.


Обединение "Газово развитие и разширение в България" е съставено от Консорциум "Варна 1" (учредено от италианската "Бонати" и германската "Макс Щрайхер", които изграждат сухоземната част от "Северен поток 2") и българския клон на люксембургската "Комплишънс дивелъпмънт".


Преди да изтече валидността на офертата на "Аркад", останалият на второ място консорциум "Газово развитие и разширение в България" изпраща писмо до "Булгартрансгаз", че подновява валидността на офертата си и заедно с това прави 31.5% отстъпка от обявената цена. В случая вместо поисканите по-рано 1.6 млрд. евро сумата става 1.1 млрд. евро - толкова, колкото е и офертата на отстранената компания, припомня "Капитал". Изданието посочва и че от публикуваните от "Булгартрансгаз" протоколи се разбира, че "Комплишънс дивелъпмънт" ще осигури срещу лихва и необходимото финансиране за проекта, или около 2.15 млрд. лв. без ДДС.

Ключови думи към статията:

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5155 Неутрално

    Решението е лично на началника и е да платим още от данък Русия. За втори път прецаква арабите след КТБ.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2310 Неутрално

    И отново познах.....

    Сега СА ще обжалват. И накрая Газпром ще спре проекта...
    —цитат от коментар 33 на EU defender


    https://www.dnevnik.bg/biznes/2019/05/28/3912696_stroiteliat_na_bulgarskata_chast_ot_turski_potok_e/

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4680 Неутрално

    "Комплишънс дивелъпмънт" ще осигури срещу лихва и необходимото финансиране за проекта или около 2.15 млрд. лв. без ДДС."

    Що не го разследват този "български клон" и от къде ще подсигури това финансиране.

  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2859 Неутрално

    аналолий карпов/ малките букви не са правописна грешка, а знак на отношение/ли е внесъл сигнала...???

  5. 5 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2562 Неутрално

    До коментар [#2] от "EU defender":

    В същото време "Булгартрансгаз" е поела ангажимент пред "Газпром", че още от началото на 2020 г. ще осигури техническа възможност за пренос на природен газ в посока Сърбия. Ако това не се случи, ще има значителни по размер негативни последици за държавното дружество.

    Що не четеш статията?

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  6. 6 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2391 Неутрално

    Ако са само 6 месеца, да почват да правят връзка София - Цариброд.

  7. 7 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2061 Весело

    До коментар [#2] от "EU defender":

    много познаваш и за Тръмп позна и за Сирия и за Путин и за Кримския мост Въобще всичко

    гошо
  8. 8 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2310 Неутрално

    До коментар [#5] от "Noise":

    Как по-точно да стане при положение, че изграждането е над 600 дни? Тик так.

    The best way to predict the future is to invent it.
  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4724 Разстроено

    До коментар [#5] от "Noise":

    Да, още "данък Русия"! А пенсионерите и бедните да продължават да гласуват за БСП2 (ГЕРБ) И БСП!

  10. 10 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 874 Неутрално

    Всичко в България е фалшиво - като почнем от избора на главен прокурор, минем през обществените поръчки и свършим с търговете за пАток - навсякъде е предварително ясно кой трябва да спечели.

    Помните ли преди 2 години търга за доставка на Microsoft-лицензи за държавната администрация? За 55-65 милиона лева. Откак свят светува тези търгове ги печели фирмата-касичка ЦАПК Прогрес на другаря Пламен Матеев - масон и агент на ДС. Та преди 2 години се получи някаква инфекция, където една друга фирма подаде оферта с малко по-ниска цена от ЦАПК и беше класирана на 1-во място. Настана ужас и суматоха. Накрая всички се взеха в ръце, прекратиха търга и насрочиха нов търг, където спечели ... ама разбира се - ЦАПК Прогрес :)

  11. 11 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3810 Неутрално

    "... В същото време "Булгартрансгаз" е поела ангажимент пред "Газпром", че още от началото на 2020 г. ще осигури техническа възможност за пренос на природен газ в посока Сърбия. Ако това не се случи, ще има значителни по размер негативни последици за държавното дружество..."!

    Хм-м-м-м...! И как се поемат такива ангажименти? Кой ги е поел? Как е упълномощен...?

    Бивш tww09306483.
  12. 12 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2310 Неутрално

    Булгартрансгаз може да изпълни ангажимента към Газпром като просто направи интерконектор със Сърбия.
    Тогава турски поток става излишен.
    Е по него ще минава и азерски газ :)

    The best way to predict the future is to invent it.
  13. 13 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 505 Весело

    До коментар [#6] от "cinik":

    БЪлгарското трасе на "Турски поток" изобщо няма да минава през София, а северно от нея ! Тук единственият стратегически важен обект за "Булгартрансгаз" е хранилището в Чирен...

  14. 14 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2968 Неутрално

    "Комплишънс дивелъпмънт" ще осигури срещу лихва и необходимото финансиране за проекта или около 2.15 млрд. лв. без ДДС."Що не го разследват този "български клон" и от къде ще подсигури това финансиране.
    —цитат от коментар 3 на pet_fire



    Ей, много си капризен, ей !
    И кой да го разследва ? Цацаров, Гешев, Терасов, ДАНС ?
    Кой е луд да реже клона на който седи ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  15. 15 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 660 Неутрално

    '... ако комисията установи, че консорциумът е бил отстранен неправилно, може да наложи глоба на държавното дружество до 10% от стойността на договора, което в случая е 214 млн. лева."

    Олеле, този пАток още не се почнали да го строят, и вече ще почнат да ни жулят с глоби и неустойки, които в крайна сметка ние данъкоплатците ще плащаме.

    Май ще стане както с Белене: едно безкрайно доене и стрижене на народонаселението от страна на гасударите...

  16. 16 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2968 Неутрално

    аналолий карпов/ малките букви не са правописна грешка, а знак на отношение/ли е внесъл сигнала...???
    —цитат от коментар 4 на selqnin



    Не обезателно ...
    Вчера др. паргов е посетил тов. карпов и го е уверил, тръбата ще се строи, строежът на АЕЦ " Белене " е " необратим процес " и, че Черно море ще бъде използвано само за мирни цели ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  17. 17 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2562 Неутрално

    До коментар [#9] от "vassilun":

    Тук съм съгласен с притесненията.Дали точно с твоята формулировка, е друг въпрос.Но за мен е недопустимо да се поемат подобни , фиксирани ангажименти.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  18. 18 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    До коментар [#15] от "shisharko":
    "Май ще стане както с Белене: едно безкрайно доене и стрижене на народонаселението от страна на гасударите…"

    Това е целта на занятието. Данък Русия не само трябва да продължи да се плаща , но трябва да се увеличи неговия размер.

    Колко актуално звучи Ботев:

    "Кажи ми, кажи, бедний народе
    Кой те в таз робска люлка люлее"

  19. 19 Профил на Рол
    Рол
    Рейтинг: 541 Неутрално

    "Комплишънс дивелъпмънт" ще осигури срещу лихва и необходимото финансиране за проекта, или около 2.15 млрд. лв. без ДДС"
    За този кредит не трябва ли обществена поръчка.
    Та колко ще са лихвите,сроковете,нак.лихви и т.н.

  20. 20 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    "... В същото време "Булгартрансгаз" е поела ангажимент пред "Газпром", че още от началото на 2020 г. ще осигури техническа възможност за пренос на природен газ в посока Сърбия. Ако това не се случи, ще има значителни по размер негативни последици за държавното дружество..."!Хм-м-м-м...! И как се поемат такива ангажименти? Кой ги е поел? Как е упълномощен...?
    —цитат от коментар 11 на Petleshev


    Това е нещо като поръчването на ядрените реактори.
    Поръчват се ненужни неща от Русия за милиарди, почваме да строим за обслужване на руската геополитика газопровод за милиарди. Българите са така ошашавени , че вместо да потърси сметка на тези , които ограбват държавата в особено големи размери, избира ги за министри и премиери, а се гневи на хора като Александър Йорданов , който разкрива тези неща.

  21. 21 Профил на carlosestrada
    carlosestrada
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    булгаристанските овце задължително трябва да плащат данък рАссийка, докато не се събудят от рашистанския си робски сън

  22. 22 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 2091 Весело

    До коментар [#3] от "pet_fire":

    Тоз “български“ троянски кон ще вкара дружеството и държавката в нови разходи от типа на неустойки, глоби, рушвети и хълцане!

    Малинчо
  23. 23 Профил на Ну погоди
    Ну погоди
    Рейтинг: 81 Неутрално

    До коментар [#2] от "EU defender":

    Да, позна, както с Кримския мост и Северен 2:-)...Касандра и Нострадамус се обарнаха в гроба:-)...

  24. 24 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 2091 Весело

    До коментар [#20] от "tacheaux":

    Какво разкрива толкова Сашето? Сигурно е, че е неподкупен, щото е чист като сълза поет или описател на една отминала дивотия, превърнала се в съвремието в шашмалогия!

    Малинчо
  25. 25 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11031 Любопитно

    "..В същото време "Булгартрансгаз" е поела ангажимент пред "Газпром", че още от началото на 2020 г. ще осигури техническа възможност за пренос на природен газ в посока Сърбия. Ако това не се случи, ще има значителни по размер негативни последици за държавното дружество..."

    ЗАЩО???

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  26. 26 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 2091 Весело

    До коментар [#21] от "carlosestrada":

    Ами като си нямат нефт и газ имат две възможности - да си произведат или купят. Ако не могат да си произведат, имат две възможности - да купят от Турция или от Азербайджан. Ако купят от Турция - имат две възможности - да стане скоро или да не стане никога. Ако не стане никога, обаче, възниква само една възможност - да остане без горива, от което ще се стъжни живота на народонаселението. А ако се стъжни - възможностите са пак две - да срита тия управляващи и...така нататък!

    Малинчо
  27. 27 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5479 Неутрално

    До коментар [#3] от "pet_fire":Тоз “български“ троянски кон ще вкара дружеството и държавката в нови разходи от типа на неустойки, глоби, рушвети и хълцане!
    —цитат от коментар 22 на Малинчо Паков


    Тези, които са ПОДПИСВАЛИ ДОГОВОРИТЕ С НЕУСТОЙКИ

    ГЛОБИ РУШВЕТИ И ХЪЛЦАНЕ

    Те са тези, КОИТО ИЗТОЧВАТ БЪЛГАРИЯ С МИЛИАРДИ В ПОСОКА РУСИЯ

    ЗА ДАНЪК РУСИЯ

  28. 28 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5479 Неутрално

    "..В същото време "Булгартрансгаз" е поела ангажимент пред "Газпром", че още от началото на 2020 г. ще осигури техническа възможност за пренос на природен газ в посока Сърбия. Ако това не се случи, ще има значителни по размер негативни последици за държавното дружество..."ЗАЩО???
    —цитат от коментар 25 на penetrating


    Ако е зависяло от тях е щяло да поемат ангажимент още от началото на 2019

    С ТРОЙНИ ПО РАЗМЕР НЕУСТОЙКИ

  29. 29 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 704 Неутрално

    При положение,че разни безродници са сключили договор,който явно не може да се изпълни отново ще се плаща поредния данък Русия.
    Но от управляващите руски подлоги ГЕРБ,ДПС,"патриоти" с руски знамена и "опозицията" в лицето на анти българската БКП-БСП абсолютна кремълска слуга толкова.
    Но за това си има причина и тя е:
    Материала,материала.

  30. 30 Профил на krummm
    krummm
    Рейтинг: 598 Неутрално

    По-рано ние строяхме в арабските страни, сега те - у нас.

  31. 31 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 2091 Неутрално

    До коментар [#27] от "Hawaii":

    Хайуейчо, що не кажеш направо, че Бг изхранваше СССР, че дрешките, които експортираше там ставаха за миене на пода, че унгарските плодове, зеленчуци и консерви сритаха българските заради високото им качество, че благодарение на нашите космонавти руснаците отидоха на Луната...и т.н.?

    Малинчо
  32. 32 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 2091 Неутрално

    До коментар [#25] от "penetrating":

    Защото така се прави в света на добрия бизнес - за да получиш достъп до участие и инвестиции - даваш гаранции! Другото у чисто технически въпрос!!!

    Малинчо
  33. 33 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#9] от "vassilun":Тук съм съгласен с притесненията.Дали точно с твоята формулировка, е друг въпрос.Но за мен е недопустимо да се поемат подобни , фиксирани ангажименти.
    —цитат от коментар 17 на Noise


    Би трябвало в договора да е предиведено такова забавяне, от типа на административно-съдебна процедура, която по закон може да забави изпълнението. Тогава би следвало да не дължи неустойка към руснаците. Или поне да се надяваме, че някой се е сетил да го направи така.

  34. 34 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2108 Любопитно

    До коментар [#25] от "penetrating":

    За 3 милиарда лева за изтребителите - конкурс, обществена поръчка, парламентарни дебати, преговори с евентуални доставчици на правителствено ниво...
    За 3 милиарда лева ненужен паралелен поток - тайно подписване на невъзможни договори с ясното съзнание, че ще се плащат неустойки...
    За 19 милиарда лева /10 милиарда евро/ за строеж на АЕЦ"Белене" - никакви конкурси, обществени поръчки.....Еднолични решения, основани на 3 пъти променян клиентелистки доклад от БАН, едностранно намаляване на цената за пренос на газ, за да се съгласи Газпром на договор.И отново изправяне обществото пред свършени факти - уж няма инвеститор повече от 10 години, който да вложи пари без държавни гаранции за гарантирано изкупуване на ток по високи цени, а всичко се подготвя отново за подарък на АтомЕкспортСтрой.....

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  35. 35 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2108 Весело

    До коментар [#26] от "Малинчо Паков":

    Вече внасяме американски втечнен газ с 30% по евтино от руския. И това го чухме лично от устата на другаря Румен Радев. Така че с грешните си прогнозюи може да пиеш една студена.... вода....

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  36. 36 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8124 Неутрално

    Тези не разбраха ли, че не само те, ами никой няма да строи.

  37. 37 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5479 Неутрално

    До коментар [#27] от "Hawaii":Хайуейчо, що не кажеш направо, че Бг изхранваше СССР, че дрешките, които експортираше там ставаха за миене на пода,
    —цитат от коментар 31 на Малинчо Паков


    Душа,
    Точно по СЪВЕТСКО ВРЕМЕ отидох пременен С БЪЛГАРСКИТЕ СИ ДРЕШКИ в СССР
    СЪВЕТСКИТЕ ДРУЗЬЯ само дето не ме съблякоха на момента,
    настървени от желанието си да КУПЯТ БЪЛГАРСКИТЕ МИ ДРЕШКИ.
    Тези, които за РУСКИТЕ ТРОЛЬОВЕ ставали били само за миене на подове.
    В СЪВЕТСКИТЕ МАГАЗИНИ за КОНФЕКЦИЯ, говорим за МАСКВА,
    имаше някакви СМЕШНИ ОБРАЗЦИ на платнени рокли, с кройка от 50-те години
    на миналия век, мъжки панталони и сака като тези на Вълка от Ну погоди......
    Айде ся не ни превъзнасяйте СССР-то от мерак да се харесате на
    ГАСУДАРИТЕ СИ, ха-хааааааа

  38. 38 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2310 Неутрално

    До коментар [#13] от "dr_al_hussaini":

    Камилоебец, турски поток няма да има.

    The best way to predict the future is to invent it.
  39. 39 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#34] от "mitko11":

    Не е лошо да четеш повече преди да пишеш. Има обявление в Офиц. вестник на ЕС за Белене. Второ, това не е обществена поръчка за сега, тъй като държавата няма да е възложител и няма да плаща. Що пишеш глупости?

  40. 40 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#26] от "Малинчо Паков":Вече внасяме американски втечнен газ с 30% по евтино от руския. И това го чухме лично от устата на другаря Румен Радев. Така че с грешните си прогнозюи може да пиеш една студена.... вода....
    —цитат от коментар 35 на mitko11


    Ти изобщо представа имаш ли как се внася тоя американски газ? Че сделката е само виртуална и става суап по цената, а реално този "американски втечнен газ" пак е руски, и идва по тръбата на по-ниска цена.

  41. 41 Профил на Прокопеевски
    Прокопеевски
    Рейтинг: 879 Неутрално

    В пазарната икономика с административни врътки, с
    геополитически диктат и други хватки може само да се забави даден процес, но не и да се спре.
    Руският природен газ е най-евтин и най-изгоден за и ще си пробива път през всякакви изкуствено създадени препятствия.
    Защото потребителите го искат и защото такава е пазарната логика.
    "Турски поток" вече е реалност и факт.
    С това са наясно дори и завистниците и конкурентите на проекта.
    Те не хранят илюзия да го спрат, а само да го отложат, така, че да не е готов за експлоатация при изтичането на транзитния договор през Украйна.

  42. 42 Профил на tisho
    tisho
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#25] от "penetrating":

    Да не е за сефте! Назначени продажни малоумници и безродници с лопата да ги ринеш. Един е сал бат Бойко с неговия Хъб , нарисуван на салфетка ,ооп май беше тоалетна хартия.

    Мързеливо-завистлив сеирджия
  43. 43 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 744 Неутрално

    До коментар [#30] от "krummm":

    ...Нямам спомен, България да строила газопроводи или нефтопроводи.
    и не пиши глупости....
    България , от пролетарски интернационализъм по указание на големия брат , в някои арабски държави е доставяла ..... оръжия и муниции, за "Бог да прости империализма" ..
    почти безплатно...

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  44. 44 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11031 Весело

    До коментар [#32] от "Малинчо Паков":

    (Изумено) Моля? Бизнесът, "добият" бизнес на Газпром беше сакнкциониран, ние се отказахме от санкциите в наша полза. За да бъдем "наказани" от нарушителя.
    Този бизнес в нормална пазарна икономика води към затвора подписалите/обещалите.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  45. 45 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11031 Весело

    До коментар [#34] от "mitko11":

    А някои го наричат добър бизнес. Прави са, но за кого?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  46. 46 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11031 Неутрално

    До коментар [#42] от "tisho":

    Третия път стомната се чупи...
    Да видим...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK