България ще настоява отново да се разгледа пакета "Мобилност I"

България ще настоява отново да се разгледа пакета "Мобилност I"

© Велко Ангелов



Ще настояваме отново да бъде разгледано на първо четене законодателното предложение по отделните досиета на пакета "Мобилност I", каза на брифинг министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, цитиран от агенция "Фокус".


Според приетите на първо четене текстове шофьорите на ТИР-ове трябва да почиват извън кабината на камиона, да се връщат на всеки четири седмици в България, а размерът на командировъчните да бъде според държавата, в която са изпратени.


Министърът обясни, че по покана на министерството е била направена среща с почти всички български евродепутати от новия европейски парламент. "Някои не можаха да дойдат, но важното е, че се усети консенсусът на националната позиция по отношение на пакета "Мобилност I", обясни Желязков.




Той посочи, че в момента има институционална несигурност поради това, че двама от докладчиците на пакета вече не са членове на ЕП. "Настояваме отново да бъде разгледано на първо четене законодателното предложение по отделните досиета. Ще търсим подкрепата и на другите държави, с които имаме сходни виждания, като по този начин увеличим Групата на единомислещите", каза още транспортният министър.


Той посочи, че има три полета на действие – Съвет, Комисия по транспорт и индустрия. "Важно е да се направи максимален ефект на всички три нива, за да се оптимизират досиетата", обясни Желязков.


Той посочи, че в края на юли е поискана среща с новото председателство на парламента и транспортната комисия, ако към този момент има новоизбрани председатели. "Имаме пълно единодушие за тази триада от действия, която ще предприемем", каза още Желязков.


Според него България има достатъчно време да убеди ЕК, ЕП и Европейския съвет в нуждата от по-балансирани текстове по пакета "Мобилност I". Шансът за успех се увеличавал и от смяната на състава на евродепутатите.


Министърът посочи, че ще бъде поискана оценка и на ниво Европейски парламент, като ще се търси оценка и на ниво индустрия. "Всички теми ще покажат, че предложението на ЕК, свързано основно със социалните права на работещите в сектора и запазване на екологията на Европа, няма да бъде добър като резултат от сегашните текстове", каза още Желязков. Той посочи, че в сегашния си вид пакетът ще наруши социалните права и ще утежни екологичната обстановка в Европа.

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Глупави ограничения за бизнеса, които правят Европа по-неефективна!

  2. 2 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 1094 Неутрално
  3. 3 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 3086 Неутрално

    Пакета мобилност е внесен в ЕП преди пет години. Къде спаха тогава? Или някой яхна вълната за да бъде преизбран за депутат .
    Аман. Ако бяхме шарани на бастун щяха да ни ловят.

    SHADOWS of SOFIA
  4. 4 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1477 Гневно

    Изтърваха питомното, ще гонят дивото.

    Пакета мобилност е внесен в ЕП преди пет години. Къде спаха тогава? Или някой яхна вълната за да бъде преизбран за депутат .Аман. Ако бяхме шарани на бастун щяха да ни ловят.
    —цитат от коментар 3 на KA2

    +++++

  5. 5 Профил на frankfurtski
    frankfurtski
    Рейтинг: 287 Неутрално

    Писна ми австрийски и швейцарски фирми да регистрират камионите си в България и Румъния и да набират доброволни роби ....айде виктор и да хранят администрацията родна...

  6. 6 Профил на frankfurtski
    frankfurtski
    Рейтинг: 287 Неутрално

    Да щото в Австрия и Швейцария камионите няма да минават метар на годишен преглед и ще трябва да плащат европейски осигуровки и заплати и това висене по магистралите само за източно европейци и неплатено.....а и застраховките на камионите и ДАИ а частният бизнес така или иначе на сапун

  7. 7 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 750 Весело

    Льо Пен не харесва това...

  8. 8 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    този пакет може сега да е лош за нашите фирми и работещите там ,но изравняването на условията в ЕС и България и Румъния е много добро начинание ,защото наближава момента ,когато поради емисиите и отделяния СО , регулацията върху всички пътувания и замърсявания от там на природата ,ще станат супер жестоки и празен камион няма да пътува накъдето и да е ,така ,че нещата вървят към още по драстични санкции ,промени и рестрикции .

  9. 9 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    Българските превозвачи бъркат Европарламента с Бойко Борисов май.
    Има ТОЛ система, но тежкотоварните камиони -най-големите замърсители, измислиха какви ли не причини само и само да не плащат.
    И то летен сезон:най-натовареният.

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  10. 10 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8452 Неутрално

    Вместо нашите евродепутати да поискат някаква промяна, но тя да е в интерес на шофьорите, те искат промените в интерес само на работодателите.

  11. 11 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 343 Неутрално

    Европа говори за екология, а в същото време иска празни камиони да кръстосват континента. Няма логика.

  12. 12 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5244 Неутрално

    "България ще настоява отново да се разгледа пакета "Мобилност I"

    От рано започват пиар акциите, парламента не е конструиран още.

  13. 13 Профил на reformatorr
    reformatorr
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#11] от "ivant88":

    Не съм чул някой да задължава празни курсове. Товари се движат във всички посоки. Добре че е Европа за да предпази нашите шофьори от робство. А иначе синдикати си имаме бол, ама никаква работа не вършат.

  14. 14 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Добре че е Европа за да предпази нашите шофьори от робство.
    —цитат от коментар 13 на reformatorr
    Ма си наивен :) Дреме й на Европа за "робството" на нашите шофьори. Европа (Макрон) се дразни, че нашите шофьори работят на по-малка заплата и се осигуряват на много по-ниска сума от френските им колеги, заради което не влизат достатъчно пари във френския бюджет.

    Ако пък познаваше някой шофьор, който работи международни курсове, и го беше разпитал, въобще нямаше да издумаш за "робство". Почиват редовно, печелят добре... по-добре, отколкото тук :-/ Не са за жалене хората.

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  15. 15 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 961 Неутрално

    До коментар [#8] от "edin drug":

    От статията:
    "шофьорите на ТИР-ове трябва да почиват извън кабината на камиона,"
    Усещаш ли как ти издишат разсъжденията?

  16. 16 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    "Ще търсим подкрепата и на другите държави, с които имаме сходни виждания, като по този начин увеличим Групата на единомислещите", каза още транспортният министър...."

    Дали Франция и Германия са между тези държави?

  17. 17 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#16] от "historama":

    търси се подкрепа от навлеците





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK