БДЖ ще възложи модернизация на локомотивите, за да могат да се движат със 160 км/ч

БДЖ ще възложи модернизация на локомотивите, за да могат да се движат със 160 км/ч

© Цветелина Белутова, Капитал



БДЖ води разговори с производителя на локомотивите "Шкода" за тяхната модернизация, за да могат да се движат със 160 км/ч. Това съобщи Министерството на транспорта след днешната кръгла маса по проект "Закупуване на нов подвижен състав за нуждите на БДЖ и инвестициите в националната железопътна инфраструктура".


Предвижда се след ремонта експлоатационната годност на локомотивите да се удължи с 20 години. Планът е средно всяка година до 2022 г. да се извършват по 15 капитални ремонта годишно.


Планът на новото ръководство на железницата, което встъпи в длъжност в началото на годината, отказвайки се да купи нови влакове за близо 650 млн. лв., е да достави до края на тази година 100 вагона втора ръка, ползвани досега от "Дойче бан". По първоначални изчисления, необходимата инвестиция ще бъде по-ниска от тази за реновирането и модернизирането на собствените вагони, се казва в съобщение на дружеството.




До 2022 г. се предвиждат усилени ремонти на подвижния състав, така че да няма недостиг на вагони, мотриси и локомотиви на дневна база. Ремонтът на 46 мотриси "Сименс - Дезиро" ще осигури пътуванията по крайградските линии за следващите 12-13 г.


Планът за времето до 2030 г. включва още тази година да се обяви поръчка за доставка на 10-15 бр. мотриси за средни разстояния, а след това и на 30 до 50 бр. нови, съвременни вагона за 160 км/ч. Разчетите са, че с това ще се осигурят над 4000 места за пътуванията на средни и дълги разстояния, които по удобство и време да конкурират автомобилния транспорт.


Доставката на първата част от новия подвижен състав по първоначални проучвания и с оглед натовареността на световния ЖП пазар се очаква не по-рано от средата на 2023 г. Планираната инвестиция е в размер на повече от 100 млн. евро, разсрочена подходящо в рамките на 7 години, без да затруднява финансовото състояние на дружеството.


За времето след 2030 г. се планира подготовка за поетапна подмяна на мотрисите "Сименс Дезиро" и на вагоните и локомотивите за транснационалните линии, които са достигнали крайния си експлоатационен ресурс.


Министърът на транспорта Росен Желязков отбеляза, цитиран от пресслужбата си, че националният железопътен превозвач трябва да убеди обществото, че се развива във възходяща тенденция, за да запази единствената и лидерска позиция в пътническите превози за да бъде доставчикът на тази основна услуга по договор с държавата и след 2024 г., когато пазарът ще се либерализира.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK