БДЖ ще възложи модернизация на локомотивите, за да могат да се движат със 160 км/ч

БДЖ ще възложи модернизация на локомотивите, за да могат да се движат със 160 км/ч

© Цветелина Белутова, Капитал



БДЖ води разговори с производителя на локомотивите "Шкода" за тяхната модернизация, за да могат да се движат със 160 км/ч. Това съобщи Министерството на транспорта след днешната кръгла маса по проект "Закупуване на нов подвижен състав за нуждите на БДЖ и инвестициите в националната железопътна инфраструктура".


Предвижда се след ремонта експлоатационната годност на локомотивите да се удължи с 20 години. Планът е средно всяка година до 2022 г. да се извършват по 15 капитални ремонта годишно.


Планът на новото ръководство на железницата, което встъпи в длъжност в началото на годината, отказвайки се да купи нови влакове за близо 650 млн. лв., е да достави до края на тази година 100 вагона втора ръка, ползвани досега от "Дойче бан". По първоначални изчисления, необходимата инвестиция ще бъде по-ниска от тази за реновирането и модернизирането на собствените вагони, се казва в съобщение на дружеството.




До 2022 г. се предвиждат усилени ремонти на подвижния състав, така че да няма недостиг на вагони, мотриси и локомотиви на дневна база. Ремонтът на 46 мотриси "Сименс - Дезиро" ще осигури пътуванията по крайградските линии за следващите 12-13 г.


Планът за времето до 2030 г. включва още тази година да се обяви поръчка за доставка на 10-15 бр. мотриси за средни разстояния, а след това и на 30 до 50 бр. нови, съвременни вагона за 160 км/ч. Разчетите са, че с това ще се осигурят над 4000 места за пътуванията на средни и дълги разстояния, които по удобство и време да конкурират автомобилния транспорт.


Доставката на първата част от новия подвижен състав по първоначални проучвания и с оглед натовареността на световния ЖП пазар се очаква не по-рано от средата на 2023 г. Планираната инвестиция е в размер на повече от 100 млн. евро, разсрочена подходящо в рамките на 7 години, без да затруднява финансовото състояние на дружеството.


За времето след 2030 г. се планира подготовка за поетапна подмяна на мотрисите "Сименс Дезиро" и на вагоните и локомотивите за транснационалните линии, които са достигнали крайния си експлоатационен ресурс.


Министърът на транспорта Росен Желязков отбеляза, цитиран от пресслужбата си, че националният железопътен превозвач трябва да убеди обществото, че се развива във възходяща тенденция, за да запази единствената и лидерска позиция в пътническите превози за да бъде доставчикът на тази основна услуга по договор с държавата и след 2024 г., когато пазарът ще се либерализира.

Коментари (94)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6699 Неутрално

    В Булгаристан до 2030 г. железниците с максимална скорост 160 км/ч. Къде сме ние - в миналия век!

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5495 Неутрално

    И защо не ги поръчаха досега бе другарю юбиляр ?!?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5495 Неутрално

    До коментар [#1] от "neut":

    Засега само релсите а някога,може би, и подвижния състав.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8964 Любопитно

    Че колко железни пътища имаме за такава скорост, има да тракат ония ми ти вагони :).

  5. 5 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Яко далавери, кражби и комисионни се заформят и тук.

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5495 Неутрално

    До коментар [#5] от "Големи яйца:)":

    Една от блажните хранилки на ГЕРБ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 965 Неутрално

    БДЖ е във фалит. Кви локомотиви, кви 5 лв...

    Всеки ден до изборите ще има такива "новини", които са всъщност просто едни пожелания.

    Достатъчно е човек да напише в Гугъл за "Хемус", "Черно море" и т.н.

  8. 8 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    На някой завой дано де не изхвърчи някой вагон при 160/ч, че в Гърция нашите вагони при закачането на гръцки локомотив (който се движи осезаемо по-бързо от българските локомотиви) подкачат като луди. То си е страшно. Не може да се надяваме на чудеса. Ако не са пригодени тези стари вагони да се движат при такава скорост да не стане беля?

  9. 9 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    Тези са в перманентен фалит с астрономически дългове. Само потъват едни стотици милиони там без никакво развитие на сектора или напъни за оздравяването му. Също като Здравната каса.

  10. 10 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 1038 Весело

    Сетила се Мара да се побара! :)

  11. 11 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    Едно не разбирам при червените тролове - дойде Герб и започна да краде и всичко се срина? А до тогава България беше идеална? Локомотивите хвърчаха с 300 км/ч? Никой не крадеше (Техноимпекс)? Магистрали имаше? Инфраструктурата беше изградена?.. хората имаха високи доходи?..

  12. 12 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5196 Неутрално

    Нито релсите ни, нито вагоните ни, нито локомотивите ни са за високи скорости. Пак лъже някой

  13. 13 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    А иначе на България всичко и е такова, закърпено. Кръпка тук, кръпка там. Като прокъсана дреха. Няма да се промени това. Защото няма визия за бъдещето, няма идеи, няма умни хора. Няма какво да се лъжем. Комунистът не е умен. Защото комуниста е като дяволът. Колкото са по-умни комунистите, толкова по-зле, защото золумите, които правят са по-големи. Трябват хора некомунисти, чисти. Трябва лустрация, забрана на комунизма като учение, забрана на комунстическите символи, махане на комунистическите "паметници", тази идеология трябва да бъде обявена за престъпна и хората, които проповядват комунизма да влизат в затвора. И народа трябва да го иска това. Никой няма да му спусне отгоре нещо хубаво. Народа като не става...

  14. 14 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1183 Неутрално

    Да не забравят, да взема нАучния екип от Графа, че да не стане като с релсите на трамвая....

  15. 15 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Трябваше ли Борисов да се качи на влак, та да се разработят в БДЖ-то?

  16. 16 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1636 Весело

    Трябваше ли Борисов да се качи на влак, та да се разработят в БДЖ-то?
    —цитат от коментар 15 на jmf29537805


    Член първи от Конституцията в Народна Борисовска Република:
    - Бойко Борисов е баща и майка на нацията. Без неговата думи нищо не се случва и нищо не може да се случи.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  17. 17 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 925 Неутрално

    С един кьорфишек два заека.
    Оправдание на перманентното източване и неефективното изразходване на средства.
    Вдъхване на надежда у хиляди разтревожени работници и служители на БДЖ и семействата им, които ще се хванат като удавници за сламка, и ще продължат да подкрепят точно тези, които се гъбаркат с тях.
    "Влюбеният се смее в сънищата си и плаче, когато се пробуди"
    Бих добавил към влюбените и преметнатите жепейци...


  18. 18 Профил на kdesen
    kdesen
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Всяка седмица има новина за запалил се локомотив на БДЖ. Тези ли локомотиви ще "модернизират"?

    А защо не модернизират така и автомобилите на НСО, а всяка година купуват нови...

  19. 19 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#18] от "kdesen":

    Защото в тези коли се возят те. На влак не се качват.

  20. 20 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 502 Весело

    "Боже Дано да стигна Жив" ще възложи модернизация на локомотивите, за да могат да се движат със 160 км/ч?!!
    - голям смях!!!!

    До коментар [#1] от "neut":
    В Булгаристан до 2030 г. железниците с максимална скорост 160 км/ч. Къде сме ние - в миналия век! (за справка преди 100г. ж.п. вагоните от царската композиция са били предвидени да се движат с такава скорост при максимална скорост на локомотивите за това време от 70 км/ч. При положение, че комшийте ни от Турция, Гърция и Румъния подържат скорости на свойте влакове до 250 км/ч., а влаковете стрели в Япония и Китай и тези на магнитни възглавници в западна Европа - Германия, Франция и Великобритания се движат с до 2x250 км/ч!!!!!

  21. 21 Профил на juu30603811
    juu30603811
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Нужна е незабавна либерализация на пътническите жп превози. С ремонтите, които вървят по европейски програми и нормални европейски превозвачи има шанс жп транспортът да се надигне и най-после да конкурира автомобилният. С БДЖ този шанс клони към нулата. Сто пъти по-удобно, безопасно, а и по-бързо би било пътуването София - Пловдив или София - Бургас с нормална жп услуга отколкото с кола или автобус.

  22. 22 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3751 Неутрално

    Е, то няма инфраструктура за 160 км в час.
    В Царство България е имало кантонери на секи километър по линиите.
    Днес 90% от тех са уволнени...

  23. 23 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 608 Любопитно

    До коментар [#21] от "juu30603811":

    Какво значи либерализация на пътническите Жп превози? Като как го разбираш това нещо?

  24. 24 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    През 210 г. ли кога ще има бързи влакове например с 250 км/ч?

  25. 25 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4991 Неутрално

    До коментар [#8] от "anonim440":

    Вагоните втора употреба от Дойче Бан, определето няма да имат проблем при 160 км/ч.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  26. 26 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4991 Неутрално

    До коментар [#23] от "Големи яйца:)":

    Частни влакове, възможност на други държавни оператори да водят в БГ. Например френското ТеЖеВе вози из Германия.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  27. 27 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1879 Весело

    Абе що просто не черпят локомотивите, с някоя от известните и рекламирани енергийни напитки. Така те направо ще литнат и без ремонт.

    мурзилка
  28. 28 Профил на juu30603811
    juu30603811
    Рейтинг: 33 Неутрално

    До коментар [#23] от "Големи яйца:)":

    Като Дойче бан и TGV да могат спокойно да се конкурират с БДЖ по трасета, които те преценят за рентабилни разбира се. След модернизациите, които текат направленията София-Пловдив-Бургас и София-Пловдив-Свиленград с абсолютна сигурност ще предизвикат такъв интерес. В момента в България това е забранено със закон. Защо ли? Навлизането на частни превозвачи не само ще подобри услугата драстично, но ще накара и БДЖ да се вземе в ръце и да догонва поне малко нормалните превозвачи ако иска да съществува изобщо.

  29. 29 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4411 Любопитно

    Ако това стане ще "сваля шапка" на чехите!Локомотивите у нас масово са в окаяно състояние!

  30. 30 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4411 Неутрално

    До коментар [#1] от "neut":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    И не само БДЖ е с декади назад.......................!!!!Като цяло сме на десетилетия назад спрямо Белия Свят/ за съжаление/

  31. 31 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1854 Весело

    Кмете радвай се на юбиляра, че след две седмици ти вдига пенсията на 1200 лева ..
    Цял живот си бил на хранилка при комунистите и чак сега ще те огрее...

    А иначе София-Пловдив и София Бургас ще позволяват скорости до 200 км, през 2022 година, така, че до тогава все ще са модернизирали влакове, пък и има опция от немските железници да ни дадат сегашния си подвижен състав на доста ниски цени.

  32. 32 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#26] от "Незнайко в Слънчевия град":

    На теория всичко звучи възможно, но на практика много често е нереализируемо. Първото и важно условие за да има интерес от частни превозвачи е да има добре изградена жп инфраструктура. Тоест влаковете да имат висока скорост и да са конкурентни на автобусите. В момента средната скорост на жп линиите е по-ниска отколкото по време на комунизма, по-ниска от проектната за линии които са строени преди 50-60 години. Това означава, че жп инфраструктурата не се поддържа и за да не е опасна за влаковете, в много участъци има намаление на скоростта. Никой частен превозвач не би се интересувал да работи в България при тоя условия.

  33. 33 Профил на nikidimi
    nikidimi
    Рейтинг: 637 Неутрално

    До коментар [#28] от "juu30603811":

    Теоретично да, но на практика едни частен оператор трябва да използва текущите гари и текущите трасета. Пък и да се съобразява с БДЖ - влаковете не могат да се изпреварват (освен на гарите) и когато те не си спазват разписанието и се движат с 50км/ч, то частния превоз става едно приключение, с което надали някоя сериозна компания би се занимавала. Едно да е работиш заедно с Дойче Бан, друго е с БДЖ

  34. 34 Профил на juu30603811
    juu30603811
    Рейтинг: 33 Неутрално

    До коментар [#32] от "Големи яйца:)":

    Те нека да махнат законовата забрана, а частниците сами ще преценят да дойдат или не. Няма какво да ги мислим тях. И не си прав за инфрструктурата. В момента по линията Пловдив - Свиленград влаковете свободно могат да се движат със 160 км/час. След модернизацията, която тече по София - Бургас и там ще е така, даже ще може да се достиа до 200 км/час. Естествено никой няма да има интерес да вози по линия Русе - Мездра например, къдто инфраструктурата е в плачевно състияние. Но възможността София-Пловдив да се взима за час и даже по-малко по новото трасе без коли, задръствания и напрежение ще доведе до сериозен поток пътници, които ще търсят адекватна услуга, която БДЖ не е в състияние да предостави.

  35. 35 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 761 Неутрално

    На тези, които говорят за частни превози и либерализация, казвал съм го и преди. БДЖ вози не вози само Софиянци до морето или до Пловдив. Всъщност именно тия дестинации ще останат, ако железопътният транспорт се приватизира. Само че, БДЖ има много по-голяма социална функция. Хората от много населени места, дори не чак толкова малки или отдалечени, нямат друг удобен транспорт. Частникът ще изрезе тези непечеливши спирки и линии и ще разреди трафикът така, че да му носи пари, без да отчита нуждите на хората. То се оказа, че хората от Крумово, дето са на хвърлей от Пловдив, при опит за едно оптимизиране на разписанието не могат да отидат на работа или да си заведат децата на училище. Какво да говорим за родопските села.

  36. 36 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Не знам как е в Европа, но в Япония подвижният състав е частен. Има много превозвачи и влакове, но инфраструктурата е държавна. Държавата е осигурила трасета за 320 км/ч за скоростния влак, докато обикновените понякога се движат и с 40 км/ч.
    Та в тази връзка - ти осигури подходяща инфрструктура, пък пускай превозвачи - те ще си плащат за ползването на пътя, и ще събират пари от билети - просто като гъба, ама пари иска...

  37. 37 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#28] от "juu30603811":

    Моля те, не говори за Дойче бан и ТЖВ да се конкурират с БДЖ в България защото звучи смешно. Инфраструктурата е собственост на НКЖИ която инвестира пари в поддържането й. БДЖ плаща за ползването на инфраструктурата. В момента има няколко линии които са печеливши, като с печалбата се покриват загубите на други линии. Всеки би искал да прилага линията София-Бургас когато бъде модернизирана изцяло, ма никой няма да иска Плевен-Каспичан например... Защото е губеща. Тогава какво правим? Режем 80% от линиите и там хората да го духат?
    Като даваш пример за Германия - допреди няколко години имаше закон там който забраняваше автобусни превози на дълги дистанции, тоест Дойче Бан която е държавна имаше абсолютен монопол в това отношение. На практика в България би означавало от София до Варна, до Бургас, до Видин да се пътува само с влакове.

  38. 38 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 761 Неутрално

    А иначе, в товарните превози е либерализирано. Има доста частни оператори, включително и румънските железници оперират.

  39. 39 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3681 Неутрално

    Трябва да се опънат линии тип маглев, за да краднат по-малко и ще се избият за по-малко от 4 години!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  40. 40 Профил на juu30603811
    juu30603811
    Рейтинг: 33 Неутрално

    До коментар [#35] от "anton83":

    БДЖ не може и не трябва да има социална функция. Социалните функции са за социалните служби. БДЖ е превозвач. И нека не бъда разбран грешно. Не казвам, че хората от малките села и градчета не трябва да имат удобен транспорт. Но този транспорт, ако ще е социални функция, трябва да се поеме финансово от съответните социални служби, които да осигурят карти за автобус или влак или те самите да правят такива превози. Точно защото БДЖ от години е поело функцията на социален патронаж, което е неестествено за един превозвач, сега е във фалит. И некадърното управление спомага, разбира се.

  41. 41 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1263 Любопитно

    чакай сега за метрото нови влакчета за "провинцията" стари тунинговани бараки аре малко се стегне.Бате Буда малко да погледне подвижният състав на раята,оня ден се качи на един австрийски локомотив на частна фирма и се насра,а кога ще имаме ние такива ???

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  42. 42 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 623 Неутрално

    До коментар [#36] от "georgi_ww":

    Ако тия в БДЖ, като държавна фирма имаха акъл, щяха да инвестират в инфраструктурата и както викаш да отдават трасетата за ползване. Най-малкото ще си избият дълга, дори и да трябва да преустановят пътническите превози за сметка на частни фирми. А ако имат умело ръководство надали ще им е проблем и да си оправят дълговете, че и да са на печалба.

    This is the place where puddings die.
  43. 43 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#34] от "juu30603811":

    Знаеш ли колко пари са инвестирани по линията София-Бургас и все още се инвестират? Говоря за дофинансиране към парите по ОП Транспорт? И някой да дойде наготово и да печели от тази линия, а пък държавата да продължава да дотира БДЖ за която ще останат само губещите линии? Не е ли по-добро да се спре да се краде, да се инвестира в инфраструктура и да бъдат привлечени повече пътници, както е в нормалните държави. Повече пътници, повече приходи, повече поддръжка на железния път и най-вече подобряване на услугата. Тогава вече могат да либерализират каквото искат.

  44. 44 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 683 Неутрално

    В Булгаристан до 2030 г. железниците с максимална скорост 160 км/ч. Къде сме ние - в миналия век!
    —цитат от коментар 1 на neut


    100 години назад, къде!

  45. 45 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1263 Любопитно

    До коментар [#36] от "georgi_ww":Ако тия в БДЖ, като държавна фирма имаха акъл, щяха да инвестират в инфраструктурата и както викаш да отдават трасетата за ползване. Най-малкото ще си избият дълга, дори и да трябва да преустановят пътническите превози за сметка на частни фирми. А ако имат умело ръководство надали ще им е проблем и да си оправят дълговете, че и да са на печалба.
    —цитат от коментар 42 на Deadpudding


    пиле БДЖ притежава подвижният състав ЖЕЛЕЗНИЯТ ПЪТ Е НА НКЖИ две държавни структури на който общото е едно ЖЕЛЯЗО :)

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  46. 46 Профил на juu30603811
    juu30603811
    Рейтинг: 33 Неутрално

    До коментар [#37] от "Големи яйца:)":

    Айде да ми обясниш защо по дяволите след като една линия е губеща тя трябва да стои и да изсмуква печалбите на печелившата? Каква е пазарната логика тук? Така каквито и влакове да вземе, БДЖ няма да изплува от тинята. Знам, че хората от малките села и градове трябва да имат достъп до областните центрове. Но да държим цели линии и да движим цели влакове, което изобщо не е евтино начинание за няколко десетки хора е лудост. Вместо това може да се организира адекватен общински транспорт с автобуси, малки или големи, които може да се субсидират от държавата, които могат да се движат според това колко пътници има и които даже могат да са безплатни или на символични цени за социално слаби пътници. Ще ни излезе в пъти по-евтино и няма да излиза от джоба на БДЖ. БДЖ трябва да започне да се държи като превозвач, а не като социална служба. Нелепо е това състояние на нещата.

  47. 47 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 761 Неутрално

    До коментар [#35] от "anton83":БДЖ не може и не трябва да има социална функция. Социалните функции са за социалните служби. БДЖ е превозвач. И нека не бъда разбран грешно. Не казвам, че хората от малките села и градчета не трябва да имат удобен транспорт. Но този транспорт, ако ще е социални функция, трябва да се поеме финансово от съответните социални служби, които да осигурят карти за автобус или влак или те самите да правят такива превози. Точно защото БДЖ от години е поело функцията на социален патронаж, което е неестествено за един превозвач, сега е във фалит. И некадърното управление спомага, разбира се.
    —цитат от коментар 40 на juu30603811



    Може би грешно се изразих или прекалено буквално ме разбра. Не е казано, че хората, които ползват железницата са социално слаби. Просто нямат друг удобен транспорт.
    Идеята социалното министерство да се занимава с транспорта на милион и повече души е абсурдна. Да не говорим, че ще е ужасно скъпа и равнозначна на това, което се случва с БДЖ. Ще се дават маса пари пак от нашите данъци. Ккаъв е смисълът? Железниците бяха целенасочено разбити още от 90те снедълновидни или директно лобистки решения. Които облагодетелстваха автобусния транспорт.
    А доколкото знам, в Европа масово ЖП транспорта е субсидиран от държавата и ДБ и Френските железници са държавни

  48. 48 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1263 Любопитно

    До коментар [#37] от "Големи яйца:)":Айде да ми обясниш защо по дяволите след като една линия е губеща тя трябва да стои и да изсмуква печалбите на печелившата? Каква е пазарната логика тук? Така каквито и влакове да вземе, БДЖ няма да изплува от тинята. Знам, че хората от малките села и градове трябва да имат достъп до областните центрове. Но да държим цели линии и да движим цели влакове, което изобщо не е евтино начинание за няколко десетки хора е лудост. Вместо това може да се организира адекватен общински транспорт с автобуси, малки или големи, които може да се субсидират от държавата, които могат да се движат според това колко пътници има и които даже могат да са безплатни или на символични цени за социално слаби пътници. Ще ни излезе в пъти по-евтино и няма да излиза от джоба на БДЖ. БДЖ трябва да започне да се държи като превозвач, а не като социална служба. Нелепо е това състояние на нещата.
    —цитат от коментар 46 на juu30603811


    :D ти знешли колко пари за ремонти,дизел,ток,заплати и т.н "УСВОЯВАТ":D:D:D затова ;)

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  49. 49 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#40] от "juu30603811":

    Човек, навсякъде по-света железниците са държавни и имат и социална функция. Тоест пенсионери, студенти и ученици ползват преференциални цени при пътувания с влакове. Въпросът е, че навсякъде по света този вид транспорт бива развиван, а не унищожаван както у нас заради нечии лобита. Поинтересувай се големите автобусни превозвачи на кого са собственост и много неща ще ти станат ясни.

  50. 50 Профил на juu30603811
    juu30603811
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Не е ли по-добро да се спре да се краде, да се инвестира в инфраструктура и да бъдат привлечени повече пътници, както е в нормалните държави. Повече пътници, повече приходи, повече поддръжка на железния път и най-вече подобряване на услугата.
    —цитат от коментар 43 на Големи яйца:)


    Ами 30 години правителства на всякакви партии и няколко различни ръководители в БДЖ доказаха, че това е невъзможно. Значи да стоим и да чакаме някой да благоволи да спре да краде и да започне реално да работи за подобряване на услугата и привличане на пътници? И дотогава какво да правим? Да се блъскам по колите и автобусите? БДЖ няма само да тръгне да се оправя, ако не бъде конкурирано от частни превозвачи.

  51. 51 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1263 Любопитно

    ПС: 99.9 процента от работещите в БДЖ карат дизелови лични коли :D:D:D:D:D

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  52. 52 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    Чува се силен вой на червено-гушести собаки и жалки позитанки :)))

  53. 53 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    Кмете, предай поздрави на майка си, мила и отзивчива рускиня е :)))

  54. 54 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 761 Неутрално

    До коментар [#50] от "juu30603811":

    Ти пък! На кого от назначаваното временно ръководство му дреме за компанията? Конкуренция, чудесно! Ще стане като с товарните превози, ще се появят фирми на наши хора, които ще возаят до Бургас два пъти дневно спирайки само 4те големи града по линията. Ще убият БДЖ и на никой управляващ няма да му пука. А сетне ще продадат каквото остане.
    Това, което ги спира е цунамито, което ще предизвика липсата на транспорт за стотици хиляди българи. Тия хора, все пак, гласуват.

  55. 55 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#46] от "juu30603811":

    Човек, ти си абсолютен буквалист.:) Дори и в най-развитите държави и железници има губещи линии, но не се закриват. Точно защото една железница има и социална функция. Затова навсякъде се дотира от държавите. По-твоята логика трябва да зачеркнем цяла Северна България. Ебати мисленетп. И да понеже в Южна България се наляха десетки милиарди за магистрали и жп инфраструктура, да оставим само там действаща железницата.
    Железницата навсякъде е елемент от националната сигурност. Навсякъде. Отделно от най-големите работодатели.

  56. 56 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#24] от "anonim440":

    Имах предвид 2100 г.

  57. 57 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    След като се либерализира пазара през 2024 г. да видим какво ще се случи.

  58. 58 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    До коментар [#55] от "Големи яйца:)":

    Ама тези държави не са били комунистически - там е важното, другарю комунист ;)

  59. 59 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    БДЖ има много по-голяма социална функция. Хората от много населени места, дори не чак толкова малки или отдалечени, нямат друг удобен транспорт. Частникът ще изрезе тези непечеливши спирки
    —цитат от коментар 35 на anton83


    Защо трябва БДЖ да я изпълнява тази социална функция?

    Да пуснат субсидиран автобусен транспорт - ще излезе в пъти по-евтино. Просто се обявява концесия за субсидирана линия (Public Service Obligation) и който частник поиска най-малка субсидия - печели.

    Защото едно е межди Горно Надолнище и Мало Голямо да се движи маршрутка, съвсем друго е да се движат няколкостотин тона желязо. Сметнете разликата в горивото дето ще го изхаби влака в сравнение с маршрутката.

    А иначе единствената социална функция в която БДЖ е незаменима е да бъде хранилка на над 10 хиляди души и да осигурява възможност за далавера на техните шефове.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  60. 60 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 739 Неутрално

    "Естествено никой няма да има интерес да вози по линия Русе - Мездра например, къдто инфраструктурата е в плачевно състияние. "

    Няма ин5терес ли? Я да се пуснат поне два влака,които могат да стигат от София до Русе за три и половина часа,ще видим пълни влакове и фалирали автобусни фирми.Както си знаем обаче,че Северна България е такава излишна територия за страната ни,то гражданите на Плевен,В.Търново,Русе и др.ще останат само с мечтите си…..

  61. 61 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    До коментар [#46] от "juu30603811":Човек, ти си абсолютен буквалист.:) Дори и в най-развитите държави и железници има губещи линии, но не се закриват.
    —цитат от коментар 55 на Големи яйца:)


    Закриват се и още как. В ЮК след 60-те са закрити хиляди мили жп линии. Ето един пример: https://en.wikipedia.org/wiki/Varsity_Line

    Просто през 50-те и 60-те на Запад масово навлизат автомобилите и от там жп пътниците намаляват.

    У нас този процес започна през 90-те. Тогава и у нас започнаха да се закриват линии.

    Общо у нас до сега са закрити около 300км линии (от общо над 4000км).

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  62. 62 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 761 Неутрално

    До коментар [#59] от "Николай Николов":

    Първо-сигурен ли си, че ще излезе по евтино и, че това няма да е начин за поредното източване на държавата чрез свързани с управляващите фирми? А зимата, като пътя за горно нанадолнище не е почистен? Ж.П транспортът съществува защото по принцип е по-евтин и в пъти по-екологичен от автомобилният. Освен теснолинейкатата в Родопите, комай не остана пътническа линия по, която да оперират дизелови влакове. Може би само от Добрич до границата с Румъния. А в нормалните държави е и по-бърз. Ако си гледал картата на линиите ще видиш, че като цяло няма такива свързващи нищо с нищо. Пример, линията от София до Варна свързва една сурия малки населени места. Това е линия, по която тъй или иначе ще има влакове. Но на частника няма да му отърва да се спира на повечето гари, защото всяко спиране и тръгване е разход. Значи от там ще минава влак. но няма да спира, а отделно ще плащаме на някой местен дерибей да осъществява дублиращ автобусен транспорт по линияита няколко пъти на ден по завишени РАЗБИРА СЕ, цени.

  63. 63 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 761 Неутрално

    До коментар [#61] от "Николай Николов":

    ЮК е голямо изключение. Тъкмо защото Тачър либерализира сектора. Раздели оператори на линии от превозвачи. Самите британци не смятат тези действия за успешни. А ние изобщо не можем да се сравняваме с гъстотата на линиите във Великобритания. Там дори са имали специални туристически линии до някви крайбрежни селца в Корнуъл да речем

  64. 64 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1962 Неутрално

    Ало БДЖ вие в час ли сте??? Ние нямаме изградени релсови пътища,за да се движат влаковете с 160 км/час. Вагоните цистерни ви се обръщат при скорост 70 км/час. Вие искате да изтрепите пътниците си?

  65. 65 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2063 Неутрално

    проблемът не са локомотивите , а железният път не е за 160 км/ч

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  66. 66 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1814 Весело

    До коментар [#36] от "georgi_ww":Ако тия в БДЖ, като държавна фирма имаха акъл, щяха да инвестират в инфраструктурата и както викаш да отдават трасетата за ползване. Най-малкото ще си избият дълга, дори и да трябва да преустановят пътническите превози за сметка на частни фирми. А ако имат умело ръководство надали ще им е проблем и да си оправят дълговете, че и да са на печалба.
    —цитат от коментар 42 на Deadpudding


    Можеха също да си изкопаят един петролен кладенец в Саудитска Арабия и дизела да им е без пари, ама нямат акъл и това си е.

  67. 67 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8843 Неутрално

    Тези локомотиви стават само за скрап, каква модернизация. Трябват нови локомотиви.

  68. 68 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1814 Неутрално

    До коментар [#66] от "usero":

    Освен акъла, инфраструктурата е собственост на една друга фирма, НКЖИ, саудитският петрол също, та трябва да признаем, че има и обективни причини да не могат да се възползват от гениалните ни съвети, все пак.

  69. 69 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4032 Неутрално

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Щото оше ви изплашат дълговете от Тройнта.

  70. 70 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5495 Весело

    До коментар [#53] от "mop36557620":

    Сладък си !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  71. 71 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5495 Весело

    До коментар [#69] от "yanne":

    ВЕрно ли ?!?!? А не е ли от ВСВ ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  72. 72 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1814 Неутрално

    "Естествено никой няма да има интерес да вози по линия Русе - Мездра например, къдто инфраструктурата е в плачевно състияние. "Няма ин5терес ли? Я да се пуснат поне два влака,които могат да стигат от София до Русе за три и половина часа,ще видим пълни влакове и фалирали автобусни фирми.Както си знаем обаче,че Северна България е такава излишна територия за страната ни,то гражданите на Плевен,В.Търново,Русе и др.ще останат само с мечтите си…..
    —цитат от коментар 60 на miho45


    По същия начин някои разправят, че нямало интерес да се опитваш да квасиш морето. Няма ин5терес ли? Я да се пуснат поне два влака, пълни с истинско кисело мляко, направено от морска вода и да видим пълни тумбаци и фалирали млекари. Както си знаем обаче , че пълните тумбаци са такава излишна грижа за управниците ни, то гражданите на Варна, Бургас, Ахтопол и др. ще останат само с мечтите си…..

  73. 73 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 885 Неутрално

    Твърде късно! Първо трябваше да е железницата, после магистралите!

  74. 74 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 885 Неутрално

    До коментар [#35] от "anton83":

    Не си прав тук,скоро бях Португалия, Лисабон до синтра с влак си е приключение! Спира навсякъде! Да не говорим, че се препълни и хората си сядаха по земята!

  75. 75 Профил на orv29575252
    orv29575252
    Рейтинг: 36 Неутрално

    До коментар [#27] от "Маршалов":

    "Умоляват се пътниците да не променят скоростта на влака, като предлагат спиртни напитки на машиниста" - от текста на една песен.

  76. 76 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#35] от "anton83":Не си прав тук,скоро бях Португалия, Лисабон до синтра с влак си е приключение! Спира навсякъде! Да не говорим, че се препълни и хората си сядаха по земята!
    —цитат от коментар 74 на rincewind


    Трябва да изчезнат малките спирки и да останат големите дестинации с няколко преразпределения в централна България! Не може да спираш целия състав за да слезе 1 човек, това е абсурд! Губиш време и пътници по този начин и дори печелившите линии стават губещи!
    Губещи линии.. ами лесно е решението, правиш обществена поръчка за транспорт. Ти плащаш на БДЖ билета, а те на транспортна фирма чрез обществена поръчка и си пътуваш с автобус, така БДЖ гарантира дестинацията и дори може да е на 0 загуба. Понеже едно е да платиш на транспортна фирма да превози 5 човека, друго е да пратиш цял влак, дори и да има загуба, тя е много по-малка.

  77. 77 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1123 Весело

    "БДЖ ще възложи модернизация на локомотивите...."

    Бравос!
    Аджибуй да вземе мерки и за тотална модернизация на всички двуместни, три или четириколесни дрезинки, че да могат да вдигат , къде стоте клм в час.
    Нищо че радиусите на жп-мрежата у нас, не позволяват вдигане на повече от 80 км/час, ама то по -важно е да усвоЕваме евросредствата на теа "глупендъри"...

  78. 78 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2948 Неутрално
  79. 79 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 581 Весело

    В Царство България е имало кантонери на секи километър по линиите.Днес 90% от тех са уволнени...
    —цитат от коментар 22 на palav_nik
    Мен ако питаш, 100% са починали, но разбирам какво искаш да кажеш. При 160 км/ч един локомотив ще трябва да омита по 2-3 москвича, тръгнали да пресичат прелеза на свалена бариера и работеща светлинна и звукова сигнализация. Може би това искат да модернизират на локомотивите - да сложат здрава триъгълна конструкция отпред, която да изгребва колата и да я изхвърля настрани, без да се налага намаляване на скоростта.

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  80. 80 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 605 Гневно

    Сега като му турим едно Нитро на Москала и ще фръкне!

    Закривайте я тази железница, бе!
    Цялата!

  81. 81 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 663 Неутрално

    Аз на български трен не се качвам - или закъсняват, или дерайлира, или се палят.
    И на български асансьор не се качвам - падат!
    Използвам личен автомобил Евро5, велосипед и собствените си крака.

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  82. 82 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 605 Гневно

    Оня ден от новините: Влака Левски-Свищов закъсва на гара Морава и ЕДИНСТВЕНИЯ пътник бил прибран от НАЧАЛНИК гарата?!
    Това ако не е идиотизъм - не знам кое.
    По тази линия отдавна няма товарни влакове!
    Колко билета са продадени по линията Габрово-Г.Оряховица и колко товари са превозени по линията Димитровград-Руси?

    Как си живее елктората от Дядо Йоцо гледа, а? Ма това е вече преди 130 години!
    Колко товари возят нещастниците от Солун да София и навътре?
    Няма място за железница из територията.

  83. 83 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 605 Разстроено

    Сички говорят за пътнически превози, нали?
    На рязстояние до 400км железницата и самолета са на еднакви цени - проблема е времето.
    Но Откъде пътници за влак София-Варна? София-Бургас?
    Превоза на пътници е странична дейност за железницата. А някои искат да се издържа от този вид превози. Сър?

  84. 84 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    ЮК е голямо изключение. Тъкмо защото Тачър либерализира сектора. Раздели оператори на линии от превозвачи.
    —цитат от коментар 63 на anton83


    Че кво му е на изключението ,мрежата къде е държавна не може се изхранва от таксите къде чарджи честните частници и зема 60% държавна субсидия. Ако дигне таксите честните частници ше изпофалират и изчезнат яко дим . Плюс туй държавата тях башка ги субсидира скрито

    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0155998214000416

  85. 85 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4640 Весело

    Ха ха @ Летящият холандец”?!

    klimentm
  86. 86 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    До коментар [#70] от "КМЕТ В СЯНКА":Сладък си !

    Майка ти е по-сладка ;)
    Рускиня... а знаем какви ... сладурани ... са те ;)

  87. 87 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Железопътният транспорт работи на загуба по принцип. Във всички държави. И е на дотации. И точно за това трябва да е държавен. А и защото структурата му (заради линиите, общата организация на влаковете) обуславя монопол.

    Няма как да се търси пазарен принцип в жп транспорта.

    Разбира се, трябва да се оптимизира колкото може повече. Ако трябва да се закрият някои спирки и линии.
    Вкарването на вагони от Германия е добро решение. Вероятно и цената е добра.
    Принципно тези неща струват милиарди.

    Но линиите вероятно са много зле.
    А линиите Бургас София са помлени още през 70те и 80те, като всичката руда за Кремиковци са я докарвали с кораби и са я пренасяли с влакови композиции.
    Затова и падат скоростите на експреса Бургас София. От 4 часа, става 5 после 6 и тн.
    Без линии няма сигурен и високоскоростен транспорт.

    А ако ще се правят промени, трябва да се направят наведнъж, за да се изгради наново доверието в хората. Аз лично не съм се качвал на влак от около 20 години. Близките ми също.

  88. 88 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 408 Неутрално

    [quote#59:"Николай Николов"][/quote]

    Така е! Всичко това трябва да се сметне и да се реши.

    Времената са други. Железопътният транспорт не е това, което е било преди 50 години.
    А за модерен нямаме топки. Той струва милиарди и милиарди.
    Нито пък чак толкова голямо население и територия.

    В края на краищата, ако на автобус не му излиза сметката да ходи до някое село, на влак ли ще му излиза!?
    Това, че ЖП транспорта бил евтин е МИТ. Още от соца.

  89. 89 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4640 Весело

    До коментар [#87] от "Тангра":

    Точно и абсолютно вярно!

    klimentm
  90. 90 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    Железопътният транспорт работи на загуба по принцип. Във всички държави. И е на дотации. И точно за това трябва да е държавен. А и защото структурата му (заради линиите, общата организация на влаковете) обуславя монопол.Няма как да се търси пазарен принцип в жп транспорта
    —цитат от коментар 87 на Тангра


    Прав сте само отчасти. Държавни са обикновено компаниите поддържащи трасетата. У нас това е НКЖИ. Операторите (т.е. компанниите извърпващи превозите) на много места са частни. В ЮК почти всички са частни. В Германия - преобладават държавните, но има и частни.

    У нас частни оператори има само в товарните превози. Те с всяка изминала година подяждат пазарния дял на БДЖ. Просто както и на всякъде другаде частните компании са по-добре управлявани от държавните.

    У нас при пътническите превози БДЖ все още има монопол. Но то е изкуствено създаден - просто субсидиите не се раздават на конкурсен принцип, а отиват директно у БДЖ. Т.е. частниците нямат шанс.

    Но така ще е до 2024-та. След това и у нас влиза в действие европейската директива за либерализация на жп транспорта. От там нататък субсидиите ще трябва да се раздават на конкурсен принцип.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  91. 91 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    Времената са други. Железопътният транспорт не е това, което е било преди 50 години.А за модерен нямаме топки. Той струва милиарди и милиарди.Нито пък чак толкова голямо население и територия.В края на краищата, ако на автобус не му излиза сметката да ходи до някое село, на влак ли ще му излиза!?Това, че ЖП транспорта бил евтин е МИТ. Още от соца.
    —цитат от коментар 88 на Тангра


    Реално жп транспортът въпреки нововъведенията (TGV, MAGLEV и пр.) е технология от 19-ти век. През 20-ти век излязоха сериозни конкуренти на тази технология - за кратките разстояния това е автомобилът, за по-големите е самолетът. Така, че по отношение на пътническите превози жп. транспортът е на доизживяване. С 2 изключения:

    (1) превоз на средни разстояния (400-500км) когато за кола разстоянието е малко дълго, а за самолет малко късо.

    (2) commute - т.е. превоз на хора живеещи в предградия или сателитни градове до местоработата им.

    У нас поради размерите на страната в (1) се вписват само 5 дестинации (София - Русе, София - Бургас, София - Варна и Пловдив - Русе и Пловдив - Варна). От тях 2 вече са поети от самолети. А за другите по-евтин вариант ще е да се пуснат субсидирани полети отколкото да се хвърлят милиарди за възстановяване на трасетата.

    И така остава (2) - това са кратки маршрути в радиус около София (напр. София - Перник), Пловдив (напр. Пловдив - Карлово, Пловдив - Асеновград), Варна (напр Варна - Добрич) и Бургас (напр. Бургас - Сл. Бряг). Последните две биха изисквали корекция на съществуващи трасета или направо нови участъци (напр. между Поморие и Сл. Бряг). Но като цяло става дума за общо около 300км линии (т.е. под 10% от общата дължина на жп. мрежата в БГ). Това са реално трасетата дето си струва да бъдат модернизирани. Но дори и този ъпгрейд би струвал поне 2-3 милиарда лева, което си е сериозна сума.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  92. 92 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    До коментар [#1] от "neut":

    Не се знае дали ще стане, но важното е да ни "убедят" да запомним тези 160кмч...поне до изборите

  93. 93 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 502 Разстроено

    БДЖ ще възложи модернизация на локомотивите .....?!!!

    До коментар [#40] от "juu30603811":
    БДЖ не може и не трябва да има социална функция. Социалните функции са за социалните служби. БДЖ е превозвач. (да, но е държавен и ако социалните функции не са държавни чий са?) И нека не бъда разбран грешно. (просто мислиш грешно или така са ти казали да мислиш, ако изобщо ....?!) Точно защото БДЖ от години е поело функцията на социален патронаж, което е неестествено за един превозвач, сега е във фалит. (да във фалит е, защото след 2000г. го менажират почти едни и същи хора, на които като на теб са им "казали" какво е "правилно и какво не", а именно да се съсипе ж.п. транспорта, защото така ще се "удари едно рамо" на автобусния транспорт, а там нещата са свързани с горивата и Лукойл!!!) И некадърното управление спомага, разбира се.

  94. 94 Профил на nikolai lazarov
    nikolai lazarov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Каква модернизация на 40,50годишни локомотиви.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK