Влаковете между София и Бургас ще се движат със 160 км/ч до 2025 г., каза министър Желязков

Министърът на транспорта Росен Желязков и премиерът при инспекцията по-рано през седмицата на полагането на релси в отсечката София - Елин Пелин

© Правителствена Информационна Служба

Министърът на транспорта Росен Желязков и премиерът при инспекцията по-рано през седмицата на полагането на релси в отсечката София - Елин Пелин



Влаковете между София и Бургас ще се движат със 160 км/ч до 2025 г., каза днес по Би Ти Ви министърът на транспорта Росен Желязков. Той обяви, че за да стане това факт, е необходим ремонт на участък от Елин Пелин до Костенец, който ще струва 1 млрд. лева.


Освен това се налага ремонт на пътен възел в Пловдив, за да има безпроблемно пресичане на града от влаковете. Ще се работи и по завършването на проекта за комуникация между влаковете и инфраструктурата в участъка между Пловдив и Бургас.


Вчера беше съобщено, че БДЖ води разговори с производителя на локомотивите "Шкода" за тяхната модернизация, за да могат да се движат със 160 км/ч. Няколко дни по-рано премиерът Борисов се вози на влак със същата скорост и обяви, че трябва да се разработи стратегия, с която населението да бъде убедено да пътува с влак вместо с кола.




"Железниците са европейски приоритет и с всички целенасочени мултимилиардни инвестиции в цяла Европа това е бъдещето - безопасно, природосъобразно и удобно", каза днес Желязков.


Той обяви, че до края на месеца ще бъдат обявени подробности за новата система на БДЖ за купуване на билети онлайн и през ПОС терминали, извън касите на железниците. Част от нея е и възможността билет да се купи и в самия влак.


5 хил. км пътища ще се извадят от тол-системата


Коментирайки недоволството на превозвачите от въвеждането на тол-системата, Желязков обяви, че вече се предприемат стъпки към изваждане на 5 хил. километра пътища от нейния обхват, като се плаща само за ползването на магистралите, първокласните пътища и част от второкласните.


Според министъра, след като това стане, няма да има основания за поскъпване на билетите за автобус и стоките. Росен Желязков каза още, че с превозвачите има диалог, разбиране и добра чуваемост, което ще доведе до постигане на съгласие. Попитан от кога ще заработи тол-системата за товарните автомобили и автобусите, която първоначално трябваше да започне да действа на 15 август, той прогнозира, че това ще стане след около до 6 месеца тестови период.


В отговор на въпрос Росен Желязков изрази увереност, че концесионерът на летище София ще бъде избран до средата на юли. Той уточни, че от нея държавата ще получи над 2 млрд. лева.


Първоначалната вноска от 550 млн. лева без ДДС ще се преведат към бюджета, като ще се решава допълнително дали с тях да се погаси дългът на БДЖ, или да се използват за него друго. Годишните вноски по концесията ще отиват във фонда за подпомагане на пенсионната система.

Коментари (81)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3896 Неутрално

    Милиард за 70 км участ? Евала!!!!
    И що 160, при положение, че текущият стандарт в Европа е 200? С мотрисите кво стана?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  2. 2 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    "5 хил. км. пътища ще се извадят от тол системата" - абсолютни циркаджии
    След още някой протест байхай ще извади всички пътища от тол системата и пак както до сега леките автомобили ще плащат целия масрав както е до сега, с тази разлика че ще се хрантутят и още няколко хилки администрация!

  3. 3 Профил на okok
    okok
    Рейтинг: 225 Неутрално

    А нещо за севера? Ни магистрала, ни влакове, ни бизнес...

  4. 4 Профил на deinakz
    deinakz
    Рейтинг: 69 Неутрално

    Така е, железниците са европейски приоритет, но не и български. Колкото и да се опитват да ни убеждават от клето правителство в обратното, просто им липсва желание за развитие на сектора. Очевидно е, че всички усилия са насочени в посока шосейния транспорт, строителството, асфалта, бизнесът с горива. Т.е. анти-европейски. Защото ако беше вярно, че сме се загрижили за железницата ни, нямаше да говорим за 160 км./ч. за 2025г. Това звучи повече от абсурдно, особено на фона на последните ремонти на жп трасета, които са дори за 130 км./ч. Каква е идеята на господин Желязков - да извадим един милиарди, незнайно откъде и да започнем наново да ремонтираме всички основни трасета за по-високи скорости? Какво им е оправданието, че не го направиха досега и защо насила трябваше да се случат (някои продължават да се случват) Пловдив - Свиленград, Дунав мост - 2 и линията за Северна Македония, и то при положение, че това са сред най-важните за ЕС коридори? Знам, че ще се обършат с предишните, а предишните - с тия преди тях, само че времето си минава и България не просто изостава, тя отказва да развива алтернативен на автомобилния транспорт. Ще си плаща глобите, ще загуби финансирания по ОП, но важното е, че ще има евтини коли и гориво за малки и големи.

  5. 5 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 590 Неутрално

    2025-а с колко ще се движат?

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5910 Неутрално

    Желязков, хайде не бий тъпана за нероден Петко, че ставате много смешни и малки !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 651 Неутрално

    Пълна пародия по гербаджийски. Каквито са им нескопосани магистралите, такива и ЖП-линиите. 160 км/ч и то през 2025 г. звучи трагикомично.

  8. 8 Профил на deinakz
    deinakz
    Рейтинг: 69 Неутрално

    "Няколко дни по-рано премиерът Борисов се вози на влак със същата скорост и обяви, че трябва да се разработи стратегия, с която населението да бъде убедено да пътува с влак вместо с кола."

    Няма нужда да се убеждава населението в нищо, това не е партийно събрание. Ако хората имат удобен, достъпен, регулярен и максимално близък до цена=качество транспорт, те сами ще предпочетат какъв транспорт да използват. Може господин премиерът да пробва да убеди първом сам себе си и да слезе от джипката и зад камерите.

  9. 9 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3082 Неутрално

    Ха дано, ама надали!
    А тоалетните във влаковете ще може ли да се използват...или ще изглеждат като ....сега?!

  10. 10 Профил на s_topuzov
    s_topuzov
    Рейтинг: 308 Весело

    Страхотна снимка! Перспективата ги кара да изглеждат кат много малки човечета, стъпили върху огромна релса :D

  11. 11 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 943 Неутрално

    Поредното гръмко биене във гърдите, знаеме после какво се случва
    кой прибира лъвския пай и какво е качеството а свършеното !!!

  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5910 Неутрално

    До коментар [#9] от "selqnin":

    Не мисли , че е случайно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3615 Неутрално

    "ДО" 2025 година? Шест години?
    Ашколсун!

    ... Така се стига до строежа на първата железопътна линия в нашите земи, започнал с издаването на ферман от Султана през септември 1861г. Но Турция нямала нито парите, нито кадрите да се справи сама с тази задача. Първите „кандидати“ които искали да и помогна в този строежа и експлоатацията на линията били Стефан Богориди и Димитър Гешов, които си били дори осигурили подкрепата на великия везир Рашид . Но английските съюзници на Портата, виждали как печалбите напускат джобовете им и под техен три годишен натиск (в Османската Империя нищо не става бързо), проекта бил даден на сънародниците им, братя Бъркли.

    Хенри и Тревор Бъркли и тяхното акционерно дружество „Rustshuk - Varna Railways Company”, получили 99-годишна концесия през октомври 1863 г. и започнали строежа в следващия сезон – на 21 май 1864г. първата копка направил сам валията на Русе – Ариф паша.

    Има сведения в английските парламентарни протоколи от онова време, за скандални разследвания в корупция на свързани лица с дунавската концесия, в които е замесен и един от техните политици – Уилям Гладстон - финансов министър. Така в нашите източници от онова време, той също е сочен като участник в строежа. Най-вероятно да е бил съакционер с братята, което явно много им е помогнало в спора с конкуренцията сред родните им предприемачи.

    Строежът започнал от двете крайни точки на линията – Варна и Русе. През първата година работа вървяла ускорено, не без оказваното пълно съдействие и от новия валия – Мидхад паша. Чрез ангарията която той наредил към местното население, бил подготвен терена за почти 2/3 от трасето. Към края от лятото на 1865г. били положени вече 32 км релсов път от към Варна и над 22 км от посока на Русе. Скандалното в този строеж е употребата на трошен камък, добиван при разрушаването на старите български столици Плиска и Велики Преслав. Те били запазени макар и в руини, с каменните крепости и градовете в тях, повече от 500-600 години!!!

    Първите „работни“ влакове се теглели от два малки локомотива производство от Белгия, които обслужвали линията с работници и материали чрез около 80 малки двутонни вагона. Така едновремено се правели и приемните сгради, малките станции, рововета и мостовете. Една от трудностите били изграждането на виадукта при „Кайнали дере“ с дължина 230 и височина 25 метра над местния „гранд каньон“.

    Заради нередовните доставки на релси от Европа, първоначалните планове, през септември 1866г. линията да бъде пусната в експлоатация се провалили. На следващия месец – дата 26 октомври 1866г.(7 ноември нов стил) Мидхад паша официално вече пропътувал цялото разстояние чрез влак.

    Дължината на линията е 225 км ...

    Такива ми ти работи.
    Тогава, с бакиите, както се вижда от текста, с всичките му закъснения и неуредици - ПЕТ години!

    Аман от клинки!

  14. 14 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3082 Неутрално

    До коментар [#12] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Извинете ме, но не успях да проследя "дълбочината и проникновеността" на концептуалната Ви мисъл???
    Къде е конспирацията?

  15. 15 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3615 Весело

    Страхотна снимка! Перспективата ги кара да изглеждат кат много малки човечета, стъпили върху огромна релса :D
    —цитат от коментар 10 на s_topuzov

    ++++++++++++++ !

    И не е само перспективата.
    Напоследък явно се доказа и на практика, че релсата е "непосилна" за тях!

    Прочее ... липсва ми в този кадър и контекст един виден дрОгар. Валерко.
    Щото и той има прОблем с "релсата" ...

  16. 16 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    До коментар [#10] от "s_topuzov":

    Това е гепаджийска релса с повишена мощност, затова е по-голяма!

  17. 17 Профил на bosev.asen
    bosev.asen
    Рейтинг: 559 Разстроено

    През 2025 хората ще карат Hyperloop с 500..., а ние ще целуваме ръка за 160 км/ч...?! Народе???

  18. 18 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    Тя и магистрала Хемус трябваше преди 3-4 години да е готова, а в Шенген да сме влезли преди 7-8 години, щото една барака оставало да се боядиса.

    Уважавай различното мнение, когато е подплътено с аргументи
  19. 19 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1634 Неутрално

    "Влаковете между София и Бургас ще се движат със 160 км/ч до 2025 г."

    А след 2025-та?

  20. 20 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2988 Неутрално

    "Влаковете между София и Бургас ще се движат със 160 км/ч до 2025 г.""

    Варна-Мездра кога ?
    Какво става с Плачквци-Кръстец-Дъбово? Или там ще си остане, борон Хирш, че и по-зле.

  21. 21 Профил на Petko Popov
    Petko Popov
    Рейтинг: 312 Неутрално

    Най- голямата локумена фабрика продължава да работи,произвежда локум който го няма на пазара, ятките са гранясали.

  22. 22 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2283 Неутрално

    Добре де, мама му стара, не могат ли тези хора да мислят с 20 години напред? Тръгнали да смятат скоростта на линията София - Бургас. Защо не вземат да мислят по европейски и не гледат българския участък на линията Мюнхен - Бургас? И като проектират нещо, да харчат пари, поне да е за възможност за 400 км/ч. Съвсем друг е въпросът дали има композиции, които да се движат така...

    Бог да благослови Америка за България!
  23. 23 Профил на deacon
    deacon
    Рейтинг: 266 Гневно

    Бай Дик нали 2009-та каза,че до 2012-та ще се движат с толко'?Има стари интервюта - прочетете!Ама и ний сме жалки,че ги търпим 10 (ДЕСЕТ) години.Те какво са ни виновни,че сме ги оставили на европейско лапане за милиарди и сме се оставили самотек?!

  24. 24 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Всички числа от статията са всъщност доста притеснителни

    I shave with Occam's razor
  25. 25 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3615 Весело

    "Влаковете между София и Бургас ще се движат със 160 км/ч до 2025 г."А след 2025-та?
    —цитат от коментар 19 на anarhochristian

    Ми ... ще легнат да си починат след епохалното усилие, доволни, че са отговорили на повелята на баце!

    Прочее ... Баце да вземе да си изкара "книжка за влак" дотогава.
    За да го бръмне тържествено и Севделина Арнаутова да ни го пусне по Баце ТВ.

  26. 26 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2767 Неутрално

    Битката за пътници между автобусният и железопътният транспорт ще е жестока, понеже ДПС получава приходите си от автобусни фирми. БДЖ е редовно източвано, като сега Мая Манолова се е прицелила в апетитни имоти и ги приватизира с поставени лица.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  27. 27 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    До коментар [#22] от "Günther":

    Точно. Като ще дават милиард, да го правят с перспектива поне за 50 години напред, а не след 2025 пак да искат милиарди защото скоростите били много ниски.

    Натиск, постоянство и търпение.
  28. 28 Профил на Grosskopf
    Grosskopf
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Това го дъвкаме не знам вече колко години. За съжаление това е най-старата "новина", която намерих по темата - https://www.dnes.bg/obshtestvo/2010/02/11/ot-plovdiv-za-burgas-vlakove-shte-hvyrchat-sys-160-km-chas.85927 ,2
    Но имам ясен спомен как още по времето на Евгени Чачев се говореше, че до няколко години я достигаме тая скорост, тъкмо се бяхме сдобили с някаква ултра-модерна машина за полагане на релсов път.

  29. 29 Профил на k_man
    k_man
    Рейтинг: 293 Неутрално

    То сегашните влакове в покой се палят, какво остава ако вдигнат 160км/ч. Сигурно ще се изпаряват във въздуха.
    Между другото, машините на Шкода могат и над 200км/ч да вдигат. В Тубата има клипчета.
    Инфраструктура, Байчо, инфраструктура и инвестиции, а не крадене!

  30. 30 Профил на k_man
    k_man
    Рейтинг: 293 Неутрално

    До коментар [#29] от "k_man":

    Допълнение: Новите машини Шкода.

  31. 31 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2990 Неутрално

    Опасно е толкова бързо да се движат влакове...
    Трябва по някакъв начин да намалят скоростта...
    На знам, ама ако някой японец чете новината какво ли ще си помисли?

  32. 32 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Колко пъти отлагане? Тази скорост трябваше да е факт още преди 5-7 години. След всеки пореден ремонт на отсечки струващи няколкостотин милиона, сроковете все се удължаваха. В един момент спряха да говорят и за срокове.
    Експресите от 5.30ч преди ремонтите, по време на ремонтите пътуваха по над 8ч.
    След години на ремонти няколко отсечки построени, вложени милиарди и завършен над половината път, няма и един т.н. експрес минаващ пътя за под 6ч при положение, че беше обещано да са под 4ч още преди години.

  33. 33 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3615 Неутрално

    Гледам, че масово коментиращите са се вторачили върху съвременноста и обслужване на пътникопоток.
    Нищо подобно!

    Сорри, но това по обективни причини просто не е актуално.
    Тези трасета са в логистиката на Югоизточния фланг на НАТО. И затова се захванаха, че няма не искам, няма недей! А Баце ако не се захване - ще Му духнат под опашката на момента!
    И 160 км/час за такава цел са достатъчни.

    Друг въпрос е, че нашичките калинки пак я влачат и ще я влачат както си НЕмогат ...

    Така че - това е, батенца!

  34. 34 Профил на Petko Popov
    Petko Popov
    Рейтинг: 312 Неутрално

    София- Плобдив за 3 саата или средна скорост 40км. без закъсненията. Трай коньо за зелена морава!

  35. 35 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5910 Неутрално

    До коментар [#14] от "selqnin":

    Кой разбрал разбрал.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  36. 36 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2990 Неутрално

    Имаше един документален филм на английски в ютуб за железниците на Балканите, и като започнах да го гледам си викам, дано само не минат през България, е тук е... Нашите вагони вътре са ужас, скъсани седалки, надраскано, мръсно, мирише, стари вагони, всичко се разпада... И във филма наистина не показаха БДЖ, не минаха през България. Тръгнаха от Турция с влак, през Гърция, Македония, Сърбия...

  37. 37 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11438 Весело

    Наближават избори и влиза в обръщение забранената от Борисов дума "ще". Няма страшно и той я използва актвино....

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  38. 38 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 292 Неутрално

    Като чета тук коментарите и ми става тъжно за малките душици, които ги пишат. Вие знаете ли как се строи жп-линия, знаете ли колко струва, как се поддържа? Всъщност тъпакът съм аз, че падам на нивото на троловете и селските критикари. И 60 км/ч не заслужават повечето от вас.

  39. 39 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 339 Неутрално

    До коментар [#10] от "s_topuzov":Това е гепаджийска релса с повишена мощност, затова е по-голяма!
    —цитат от коментар 16 на telqk


    Аз пък си мислех, че е оная на Валерко.... тюх

    Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
  40. 40 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 900 Разстроено

    До коментар [#13] от "xm...":

    1944-45г. дали са изгорели наполовина с концесията? Да не се присетят сега наследниците, че го закъсахме... А лично мен ще ми е притеснително да се возя във влак със 160км/ч, но зависи от фирмата, която ще изпълни проекта! Иначе много ми се иска да се случи, а дядо ми беше началник влак...

  41. 41 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3082 Весело

    До коментар [#35] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Мистиката, която излъчвате безутешно срази интелекта ми - цял ден ще мисля къде е "Конспирацията в БДЖ"!!!

  42. 42 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 804 Неутрално

    " Няколко дни по-рано премиерът Борисов се вози на влак със същата скорост и обяви, че трябва да се разработи стратегия, с която населението да бъде убедено да пътува с влак вместо с кола."


    А дали Премиерът няма да се съгласи, че ще е нужна стратегия за да бъдат убедени циганите да не бият кондукторите и другите пътници във влака. Или поне да си купуват билет за това да ги бият...

    Евроатлантида
  43. 43 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 855 Неутрално

    Ами за Ганьо дето не е излизал от село Долно Нанагорнище 160кмч са нещо извънземно… А всеки излизал от село мойе да се досети колко е смешно в 21век да се тупаш по гърдите че едва 2025 на една отсечка пт 250км, влаковете ти ще развиват светлинната скорост от 160кмч.... 40 години преход за 200км трасе за костенурки. В Китай през 2025 ще летят влаковете сигурно

  44. 44 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3273 Неутрално

    🙄😏До 2025 г. в други страни влаковете ще пътуват със скорост от 500 км/ч

  45. 45 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3615 Неутрално

    До коментар [#13] от "xm...": 1944-45г. дали са изгорели наполовина с концесията?...
    —цитат от коментар 40 на Tademan

    "Изгорели" са при Малинов.
    Подследният, вече успешен опит.
    Опитите за вземане на железниците в българска собственост започват още от Освобождението, по-скоро плахо и "аджамийската", после след Независимостта от 1908 вече съвсем целенасочено и насериозно, но едва при Малинов успяваме.

  46. 46 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Влаковете между София и Бургас
    --------------
    Пак София + Източна Румелия. А в Княжеството ще има ли влакове изобщо? Ма то няма нужда де, хора не останаха там...

  47. 47 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 855 Неутрално

    София-Пловдив по тази равна тепсия Тракия, 248км, дето и хълм от 10метра височина няма, трябва да е максимум 1ч30мин
    В Германия от 15г през час отпътуват влакове Берлин-Хановър, 240км, 1 час 35мин...
    Също Лондон-Портсмут.. И много други примери

  48. 48 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 855 Неутрално

    🙄😏До 2025 г. в други страни влаковете ще пътуват със скорост от 500 км/ч
    —цитат от коментар 44 на putinxujlo


    в Китай от 2 3г е факт 500кмч
    https://www.youtube.com/watch?v=hbyU9hSswBQ

  49. 49 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1897 Неутрално

    А до Варна ни магистрална, ни влак.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  50. 50 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 499 Неутрално

    160 скорост не е лошо, но кога ще се обърне внимание на другия проблем, чието решение не изисква и лев инвистиция - основното забавяне на пътуванията идва не толкова от низката скорост, а от това, че БВ спира на всяка керемида. Кому е нужно БВ да спира в ентото село за да слезе 1 бабичка. В резултат София - Бургас 400 км. за 7 ч. Сами си изчислете средната скорост.
    БВ затова е бърз за да спира само в големите градове, а те по линията са 5-6. Там е основния пътникопоток, за който трябва да се работи. За останалите си има ПВ и автобусен транспорт.
    4 часа София - Бургас и при сегашното състояние на БДЖ е възможно само с малка реорганизация на разписанието. Да видим колко хора тогава ще ползват автобусен транспорт.
    Да ама атобусните фирми не харесват това, а видимо тяхното лоби в министерството на транспорта е сериозно.
    Министерството да спре да работи за частни интереси, а да защити обществения.!!!

    Морски
  51. 51 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2635 Весело

    Със Шкода могат да се договорят,всъщност сегашните тъй наречени R-ки са със скорост до 140 км.Ще се смени покривното оборудване-ВВК -Трафа ще поработят по редукторните кутии и ТЕД и ще сменят веригите за управление и защита с електроника.Дотук добре.Ще купят 15- 20 вагона за този участък София - Бургас - София и дотук добре.Разстоянието е 450 КМ между София и Бургас по ЖП,Сега да помислим-километър ЖП струва между 20 и 35 милиона лева с всичкото.Като се започне от железен път,електрическа контактна мрежа,ЖП гари и гарови съоръжения,пътна маркировка и съоръжения.Ако предположим,че 150 км има готовност значи остават 300 км.Ако пишем по 25 милиона на километър ще излезе,че държавата трябва да плаща по около милиард и 250 милиона в продължение на 6 години само за това трасе.Разбира се това са си мои груби сметки щото нямам никакви конкретни данни,но пък ако помага ЕС с поне 500 милиона евро на година може и да стане.

  52. 52 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    София-Пловдив по тази равна тепсия Тракия, 248км, дето и хълм от 10метра височина няма, трябва да е максимум 1ч30минВ Германия от 15г през час отпътуват влакове Берлин-Хановър, 240км, 1 час 35мин... Също Лондон-Портсмут.. И много други примери
    —цитат от коментар 47 на b0b069


    Пловдив е на равно, но трасето минава и през не до там лесни участъци - около Костенец например хич не е равно.

    Като направят ремонта София -Пловдив ще е около час ако влака не спира никъде.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  53. 53 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    Този напън за 160км е малко странен. Щото за да качат километрите от 130 до 160 се изисква коригиране на някои завои. Май и сигнализацията трябва да се ъпгрейдва. Което си е маса пари за сравнително малка промяна.

    Малко е нелепо да имаме няколко участъка със скорост от 160км а в останалата мрежа скоростта да пада до 60км. По-добре да ги направят всичките за 130км.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  54. 54 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3273 Неутрално

    До коментар [#48] от "b0b069":

    в Китай от 2 3г е факт 500кмч
    ====//=========
    За обикновени, пътнически казвам))

  55. 55 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2988 Неутрално

    До коментар [#38] от "xax":

    ""Като чета тук коментарите и ми става тъжно за малките душици, които ги пишат. Вие знаете ли как се строи жп-линия, знаете ли колко струва, как се поддържа? Всъщност тъпакът съм аз, че падам на нивото на троловете и селските критикари. И 60 км/ч не заслужават повечето от вас.""

    Как се строяли жп линии. По готови трасета, някой и на по сто години ли?
    Да ти е известно, че лошата контактна мрежа също е причина за ниска скорост?
    Какво пречи да е поддържана както трябва и инвестирането в нея не е толкова голямо както при релсите и другите съоръжения.

  56. 56 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#51] от "chicago514":

    Да, сметките са приблизителна такива. Става дума за огромни суми за страна като България. Но като гледам тук коментиращите, направо се плаша. Ясно е, част от пишещите са от дежурната пропогандна машина на този сайт, ама все пак е много притеснително това, да не си даваш сметка къде е била България като инфраструктура, къде е сега и къде ще е след 3-4 години.


    След този скъпия участък, където около Костенец ще е доста тежък и труден за правене, но след като се направи, София- Пловдив ще е около 1 час и 10 минути. Плюс това, взимат сега от Дойче Бан вагони, тоест, вагонния състав за 3-4 години ще бъде съвсем друг.

    Най-интересното е, че всъщност, либерализацията на пътническите жп превози наближава и БДЖ ще е монополист до 2024 година. След това, ще има най-вероятно поне няколко оператора.
    Очакванията са, че най-вероятно Дойче Бан ще се включи. Те сега са в товарния транспорт вече тук, плюс това и купиха и завода в Карлово, тоест, разполагат се стратегически.
    Е, там най-вероятно ще е интересно при бъдещата голяма инвестиция на автомобилопроизводител, но това е друга тема.

    Но така или иначе, идеята е БДЖ до изтичането на договара и до 2024 , да е в прилична форма и да може да предложи конкурентен продукт.

    Ако спазят плановете, които са обявили, а те са изпълними и премерени като амбици, въможности и цели, железниците в България ще изглеждат много по-добре след няколко години.





  57. 57 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 502 Весело

    Тия почнаха като руснаците дето всичките им новости са в бъдеще време.

  58. 58 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 1264 Неутрално
  59. 59 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#31] от "anonim440":

    Да, особено ако циганчетата продължат да хвърлят камъни по влаковете, които преминават покрай махалите.

  60. 60 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2785 Любопитно
  61. 61 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 518 Неутрално

    То трасето ще позволява 160 км/ч.,ама влаковете дали ще се движат с тази скорост?!Защото по магистрала "Тракия" Пловдив -София с кола е 65-70 мин.,а с влака-3 часа....Ще се кача на влак,когато цъфнат налъмите!

  62. 62 Профил на blakov
    blakov
    Рейтинг: 13 Весело

    "ЩЕ..." - край на коментара :D

  63. 63 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 855 Неутрално

    [quote#52:"Николай Николов"][/quote]

    Извинявай, имах предвид Пловдив Бургас.. гресшка

  64. 64 Профил на foxhd
    foxhd
    Рейтинг: 262 Разстроено

    Смешно е да говорят за 2025 г , първо щяха да купуват нови влакове сега ще ремонтират старите гробници.

  65. 65 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 959 Весело

    е нали няколко години ремонтираха линията от софия до пловдив,сега наново ли:)))

  66. 66 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 462 Неутрално

    https://www.nasa.gov/specials/apollo50th/back.html

    Значи човек ще стъпи отново на луната преди БДЖ да е заприличало на железница!!

  67. 67 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2767 Неутрално

    Тенденцията е правилна, не трябва да се намалява темпото и дано започнат се пускат маршрути с висок стандарт. Искаме излизане от блатото!

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  68. 68 Профил на doo08488440
    doo08488440
    Рейтинг: 540 Неутрално


    А нещо за севера? Ни магистрала, ни влакове, ни бизнес...
    —цитат от коментар 3 на okok


    за Севера Белене + турски + квадратен.

  69. 69
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  70. 70 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2283 Неутрално

    Пичове и мацки, предлагам да не гледаме Китай и Япония, че те са друга бира. Техните влакчета, които вдигат 500 км/ч не са по релси. Ние нека да си гледаме френската TGV, британската EuroStar или немските Интерсити Експрес. И като се правят планове, трябва да се мисли като за линии Варшава - Букурещ - София - Атина, Тирана - Бургас/Варна, Париж - Истанбул е ясен.
    Това е за мисленето за НКЖИ. А БДЖ да взема лицензи и да пуска повече влакове до Солун, а не да разчита на румънския превозвач за линията Букурещ - Силун

    Бог да благослови Америка за България!
  71. 71 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 3562 Любопитно

    "Влаковете между София и Бургас ще се движат със 160 км/ч до 2025 г., каза министър Желязков"
    =========================================================================
    Ще... Що е време - занапред е...:)))

  72. 72 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    До коментар [#56] от "rwn":


    До коментар [#51] от "chicago514":Да, сметките са приблизителна такива. Става дума за огромни суми за страна като България. Но като гледам тук коментиращите, направо се плаша. Ясно е, част от пишещите са от дежурната пропогандна машина на този сайт, ама все пак е много притеснително това, да не си даваш сметка къде е била България като инфраструктура, къде е сега и къде ще е след 3-4 години.След този скъпия участък, където около Костенец ще е доста тежък и труден за правене, но след като се направи, София- Пловдив ще е около 1 час и 10 минути. Плюс това, взимат сега от Дойче Бан вагони, тоест, вагонния състав за 3-4 години ще бъде съвсем друг. Най-интересното е, че всъщност, либерализацията на пътническите жп превози наближава и БДЖ ще е монополист до 2024 година. След това, ще има най-вероятно поне няколко оператора. Очакванията са, че най-вероятно Дойче Бан ще се включи. Те сега са в товарния транспорт вече тук, плюс това и купиха и завода в Карлово, тоест, разполагат се стратегически. Е, там най-вероятно ще е интересно при бъдещата голяма инвестиция на автомобилопроизводител, но това е друга тема.Но така или иначе, идеята е БДЖ до изтичането на договара и до 2024 , да е в прилична форма и да може да предложи конкурентен продукт.Ако спазят плановете, които са обявили, а те са изпълними и премерени като амбици, въможности и цели, железниците в България ще изглеждат много по-добре след няколко години.
    —цитат от коментар 56 на rwn


    Работата е там, че всичко описано от вас е някаква случайна поредица от действия, кръпки, които не дават яснота, кога и как ще се оправи цялата картинка и бдж да работи като нормална фабрика евентуално с леко побутване.

    Тук там нещо се прави, ама накрая, какво ще се получи...

  73. 73 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2635 Неутрално

    То трасето ще позволява 160 км/ч.,ама влаковете дали ще се движат с тази скорост?!Защото по магистрала "Тракия" Пловдив -София с кола е 65-70 мин.,а с влака-3 часа....Ще се кача на влак,когато цъфнат налъмите!
    —цитат от коментар 61 на val1320

    Ако това което казват стане хич няма да разбереш кога ще цъфнат налъмите и кога ще се качиш на влак.

  74. 74 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#72] от "karatista":

    Работата е там, че се работи по няколко посоки. Добро, лошо, работи се.

    Има големи интереси, обжалват се постоянно поръчките.
    Това от една страна.

    От друга, някакви фантастични неща се иска от хората.

    Ако приемем, че по-нагоре коментиращите не са всички от пропагандата на този сайт, а са просто хора, които не са информирани и просто няма какво да правят с живото си и коментират навсякъде, по инерция, без да имат идея за какво става, то ето какво ще напиша:

    Лион- Париж, високоскоростната линия струва около 7 милиарда.

    Има ли нужда да се обяснява, че не сме Франция и това няма как да се случи тук.

    Нито има смисъл от такива инвестиции въобще.

    Железниците са тромава и нереформирана система. Плюс много, много губаща система.
    Не си спомняма вече броя на правителствата, които се опитваха да я реформират и докъде я докараха тази система. От целия спектър бяха, и леви,и и десни и всякакви други коалиционни правителства.

    Но, не искат стачки, нали. Кое правителство иска. Нито пък имат мениджърски капацитет. Тоест, това е много сложно нещо. Да се намери баланс и да се намерят хората за тази работа.

    Кое е добре засега сопред мен.

    Че не се планират да се дават 500-600 милиона за нови локомотиви, които са за 15 вагона, например, защото, от това няма смисъл. 15 вагона вече никога няма да има по българските железни пътища. Говорим за пътнически влакове, разбира се. не говорим за товарните.

    Но, да се ремонтират тези локомотив, които имаме, плюс само няколко нови локомотива, звучи добре.

    Работи се по рехабилитация на железните пътища. това е добре.

    Внос на вагони от Дойче Бан, това е добре.

    Бавно, мудно, това не е добре. Но човек трябва да си дава сметка къде живее и какви са възможностите тук.

  75. 75 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1740 Весело

    Най-позитивната новина е в края на материала - няма да дадат приходите от концесията на летището за дълговете на БДЖ.
    А дали в България ще се движи влак със 160 км. в час - да не бързаме да се радваме, от 15-20 г. все подобни обещания слушаме....

  76. 76 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8649 Неутрално

    Те преди години и нови влакове обещаха. Но и досега са в окаяно състояние. Преди седмица пътувах до Плевен и през цялото време се страхувах, да не се разпадне вагона. По едно време замириса силно на изгоряло и помислих, че горим. После някакъв пътник каза, че това било от спирачките.

  77. 77 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9309 Неутрално

    Ще ... ама друг път, до 140 може с ремонтиран и изряден железен път.

  78. 78 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9309 Неутрално

    Ще ... ама друг път, до 140 може с ремонтиран и изряден железен път.

  79. 79 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    А нещо за севера? Ни магистрала, ни влакове, ни бизнес...
    —цитат от коментар 3 на okok


    важното е, че в София се прави аквапарк, с тържествено откриване за Коледа.
    А Северът - кучета го яли!

  80. 80 Профил на Mia san Bayern!
    Mia san Bayern!
    Рейтинг: 1806 Неутрално

    Пон1ма шес-пет..

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  81. 81 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    Вече 10 години сме на власт, все "ще", "ще"...
    И все ремонти, ремонти, ремонти.... И най-вече "усвояване", "усвояване"..., и данък русия!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK