"5 хил. км. пътища ще се извадят от тол системата" - абсолютни циркаджии След още някой протест байхай ще извади всички пътища от тол системата и пак както до сега леките автомобили ще плащат целия масрав както е до сега, с тази разлика че ще се хрантутят и още няколко хилки администрация!
Така е, железниците са европейски приоритет, но не и български. Колкото и да се опитват да ни убеждават от клето правителство в обратното, просто им липсва желание за развитие на сектора. Очевидно е, че всички усилия са насочени в посока шосейния транспорт, строителството, асфалта, бизнесът с горива. Т.е. анти-европейски. Защото ако беше вярно, че сме се загрижили за железницата ни, нямаше да говорим за 160 км./ч. за 2025г. Това звучи повече от абсурдно, особено на фона на последните ремонти на жп трасета, които са дори за 130 км./ч. Каква е идеята на господин Желязков - да извадим един милиарди, незнайно откъде и да започнем наново да ремонтираме всички основни трасета за по-високи скорости? Какво им е оправданието, че не го направиха досега и защо насила трябваше да се случат (някои продължават да се случват) Пловдив - Свиленград, Дунав мост - 2 и линията за Северна Македония, и то при положение, че това са сред най-важните за ЕС коридори? Знам, че ще се обършат с предишните, а предишните - с тия преди тях, само че времето си минава и България не просто изостава, тя отказва да развива алтернативен на автомобилния транспорт. Ще си плаща глобите, ще загуби финансирания по ОП, но важното е, че ще има евтини коли и гориво за малки и големи.
"Няколко дни по-рано премиерът Борисов се вози на влак със същата скорост и обяви, че трябва да се разработи стратегия, с която населението да бъде убедено да пътува с влак вместо с кола."
Няма нужда да се убеждава населението в нищо, това не е партийно събрание. Ако хората имат удобен, достъпен, регулярен и максимално близък до цена=качество транспорт, те сами ще предпочетат какъв транспорт да използват. Може господин премиерът да пробва да убеди първом сам себе си и да слезе от джипката и зад камерите.
... Така се стига до строежа на първата железопътна линия в нашите земи, започнал с издаването на ферман от Султана през септември 1861г. Но Турция нямала нито парите, нито кадрите да се справи сама с тази задача. Първите „кандидати“ които искали да и помогна в този строежа и експлоатацията на линията били Стефан Богориди и Димитър Гешов, които си били дори осигурили подкрепата на великия везир Рашид . Но английските съюзници на Портата, виждали как печалбите напускат джобовете им и под техен три годишен натиск (в Османската Империя нищо не става бързо), проекта бил даден на сънародниците им, братя Бъркли.
Хенри и Тревор Бъркли и тяхното акционерно дружество „Rustshuk - Varna Railways Company”, получили 99-годишна концесия през октомври 1863 г. и започнали строежа в следващия сезон – на 21 май 1864г. първата копка направил сам валията на Русе – Ариф паша.
Има сведения в английските парламентарни протоколи от онова време, за скандални разследвания в корупция на свързани лица с дунавската концесия, в които е замесен и един от техните политици – Уилям Гладстон - финансов министър. Така в нашите източници от онова време, той също е сочен като участник в строежа. Най-вероятно да е бил съакционер с братята, което явно много им е помогнало в спора с конкуренцията сред родните им предприемачи.
Строежът започнал от двете крайни точки на линията – Варна и Русе. През първата година работа вървяла ускорено, не без оказваното пълно съдействие и от новия валия – Мидхад паша. Чрез ангарията която той наредил към местното население, бил подготвен терена за почти 2/3 от трасето. Към края от лятото на 1865г. били положени вече 32 км релсов път от към Варна и над 22 км от посока на Русе. Скандалното в този строеж е употребата на трошен камък, добиван при разрушаването на старите български столици Плиска и Велики Преслав. Те били запазени макар и в руини, с каменните крепости и градовете в тях, повече от 500-600 години!!!
Първите „работни“ влакове се теглели от два малки локомотива производство от Белгия, които обслужвали линията с работници и материали чрез около 80 малки двутонни вагона. Така едновремено се правели и приемните сгради, малките станции, рововета и мостовете. Една от трудностите били изграждането на виадукта при „Кайнали дере“ с дължина 230 и височина 25 метра над местния „гранд каньон“.
Заради нередовните доставки на релси от Европа, първоначалните планове, през септември 1866г. линията да бъде пусната в експлоатация се провалили. На следващия месец – дата 26 октомври 1866г.(7 ноември нов стил) Мидхад паша официално вече пропътувал цялото разстояние чрез влак.
Дължината на линията е 225 км ...
Такива ми ти работи. Тогава, с бакиите, както се вижда от текста, с всичките му закъснения и неуредици - ПЕТ години!
Добре де, мама му стара, не могат ли тези хора да мислят с 20 години напред? Тръгнали да смятат скоростта на линията София - Бургас. Защо не вземат да мислят по европейски и не гледат българския участък на линията Мюнхен - Бургас? И като проектират нещо, да харчат пари, поне да е за възможност за 400 км/ч. Съвсем друг е въпросът дали има композиции, които да се движат така...
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Бай Дик нали 2009-та каза,че до 2012-та ще се движат с толко'?Има стари интервюта - прочетете!Ама и ний сме жалки,че ги търпим 10 (ДЕСЕТ) години.Те какво са ни виновни,че сме ги оставили на европейско лапане за милиарди и сме се оставили самотек?!
Битката за пътници между автобусният и железопътният транспорт ще е жестока, понеже ДПС получава приходите си от автобусни фирми. БДЖ е редовно източвано, като сега Мая Манолова се е прицелила в апетитни имоти и ги приватизира с поставени лица.
Точно. Като ще дават милиард, да го правят с перспектива поне за 50 години напред, а не след 2025 пак да искат милиарди защото скоростите били много ниски.
То сегашните влакове в покой се палят, какво остава ако вдигнат 160км/ч. Сигурно ще се изпаряват във въздуха. Между другото, машините на Шкода могат и над 200км/ч да вдигат. В Тубата има клипчета. Инфраструктура, Байчо, инфраструктура и инвестиции, а не крадене!
Опасно е толкова бързо да се движат влакове... Трябва по някакъв начин да намалят скоростта... На знам, ама ако някой японец чете новината какво ли ще си помисли?
Колко пъти отлагане? Тази скорост трябваше да е факт още преди 5-7 години. След всеки пореден ремонт на отсечки струващи няколкостотин милиона, сроковете все се удължаваха. В един момент спряха да говорят и за срокове. Експресите от 5.30ч преди ремонтите, по време на ремонтите пътуваха по над 8ч. След години на ремонти няколко отсечки построени, вложени милиарди и завършен над половината път, няма и един т.н. експрес минаващ пътя за под 6ч при положение, че беше обещано да са под 4ч още преди години.
Гледам, че масово коментиращите са се вторачили върху съвременноста и обслужване на пътникопоток. Нищо подобно!
Сорри, но това по обективни причини просто не е актуално. Тези трасета са в логистиката на Югоизточния фланг на НАТО. И затова се захванаха, че няма не искам, няма недей! А Баце ако не се захване - ще Му духнат под опашката на момента! И 160 км/час за такава цел са достатъчни.
Друг въпрос е, че нашичките калинки пак я влачат и ще я влачат както си НЕмогат ...
Имаше един документален филм на английски в ютуб за железниците на Балканите, и като започнах да го гледам си викам, дано само не минат през България, е тук е... Нашите вагони вътре са ужас, скъсани седалки, надраскано, мръсно, мирише, стари вагони, всичко се разпада... И във филма наистина не показаха БДЖ, не минаха през България. Тръгнаха от Турция с влак, през Гърция, Македония, Сърбия...
Като чета тук коментарите и ми става тъжно за малките душици, които ги пишат. Вие знаете ли как се строи жп-линия, знаете ли колко струва, как се поддържа? Всъщност тъпакът съм аз, че падам на нивото на троловете и селските критикари. И 60 км/ч не заслужават повечето от вас.
Аз пък си мислех, че е оная на Валерко.... тюх Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
1944-45г. дали са изгорели наполовина с концесията? Да не се присетят сега наследниците, че го закъсахме... А лично мен ще ми е притеснително да се возя във влак със 160км/ч, но зависи от фирмата, която ще изпълни проекта! Иначе много ми се иска да се случи, а дядо ми беше началник влак...
" Няколко дни по-рано премиерът Борисов се вози на влак със същата скорост и обяви, че трябва да се разработи стратегия, с която населението да бъде убедено да пътува с влак вместо с кола."
А дали Премиерът няма да се съгласи, че ще е нужна стратегия за да бъдат убедени циганите да не бият кондукторите и другите пътници във влака. Или поне да си купуват билет за това да ги бият...
Ами за Ганьо дето не е излизал от село Долно Нанагорнище 160кмч са нещо извънземно… А всеки излизал от село мойе да се досети колко е смешно в 21век да се тупаш по гърдите че едва 2025 на една отсечка пт 250км, влаковете ти ще развиват светлинната скорост от 160кмч.... 40 години преход за 200км трасе за костенурки. В Китай през 2025 ще летят влаковете сигурно
"Изгорели" са при Малинов. Подследният, вече успешен опит. Опитите за вземане на железниците в българска собственост започват още от Освобождението, по-скоро плахо и "аджамийската", после след Независимостта от 1908 вече съвсем целенасочено и насериозно, но едва при Малинов успяваме.
Влаковете между София и Бургас -------------- Пак София + Източна Румелия. А в Княжеството ще има ли влакове изобщо? Ма то няма нужда де, хора не останаха там...
София-Пловдив по тази равна тепсия Тракия, 248км, дето и хълм от 10метра височина няма, трябва да е максимум 1ч30мин В Германия от 15г през час отпътуват влакове Берлин-Хановър, 240км, 1 час 35мин... Също Лондон-Портсмут.. И много други примери
160 скорост не е лошо, но кога ще се обърне внимание на другия проблем, чието решение не изисква и лев инвистиция - основното забавяне на пътуванията идва не толкова от низката скорост, а от това, че БВ спира на всяка керемида. Кому е нужно БВ да спира в ентото село за да слезе 1 бабичка. В резултат София - Бургас 400 км. за 7 ч. Сами си изчислете средната скорост. БВ затова е бърз за да спира само в големите градове, а те по линията са 5-6. Там е основния пътникопоток, за който трябва да се работи. За останалите си има ПВ и автобусен транспорт. 4 часа София - Бургас и при сегашното състояние на БДЖ е възможно само с малка реорганизация на разписанието. Да видим колко хора тогава ще ползват автобусен транспорт. Да ама атобусните фирми не харесват това, а видимо тяхното лоби в министерството на транспорта е сериозно. Министерството да спре да работи за частни интереси, а да защити обществения.!!!
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.
Със Шкода могат да се договорят,всъщност сегашните тъй наречени R-ки са със скорост до 140 км.Ще се смени покривното оборудване-ВВК -Трафа ще поработят по редукторните кутии и ТЕД и ще сменят веригите за управление и защита с електроника.Дотук добре.Ще купят 15- 20 вагона за този участък София - Бургас - София и дотук добре.Разстоянието е 450 КМ между София и Бургас по ЖП,Сега да помислим-километър ЖП струва между 20 и 35 милиона лева с всичкото.Като се започне от железен път,електрическа контактна мрежа,ЖП гари и гарови съоръжения,пътна маркировка и съоръжения.Ако предположим,че 150 км има готовност значи остават 300 км.Ако пишем по 25 милиона на километър ще излезе,че държавата трябва да плаща по около милиард и 250 милиона в продължение на 6 години само за това трасе.Разбира се това са си мои груби сметки щото нямам никакви конкретни данни,но пък ако помага ЕС с поне 500 милиона евро на година може и да стане.
София-Пловдив по тази равна тепсия Тракия, 248км, дето и хълм от 10метра височина няма, трябва да е максимум 1ч30минВ Германия от 15г през час отпътуват влакове Берлин-Хановър, 240км, 1 час 35мин... Също Лондон-Портсмут.. И много други примери
Този напън за 160км е малко странен. Щото за да качат километрите от 130 до 160 се изисква коригиране на някои завои. Май и сигнализацията трябва да се ъпгрейдва. Което си е маса пари за сравнително малка промяна.
Малко е нелепо да имаме няколко участъка със скорост от 160км а в останалата мрежа скоростта да пада до 60км. По-добре да ги направят всичките за 130км.
""Като чета тук коментарите и ми става тъжно за малките душици, които ги пишат. Вие знаете ли как се строи жп-линия, знаете ли колко струва, как се поддържа? Всъщност тъпакът съм аз, че падам на нивото на троловете и селските критикари. И 60 км/ч не заслужават повечето от вас.""
Как се строяли жп линии. По готови трасета, някой и на по сто години ли? Да ти е известно, че лошата контактна мрежа също е причина за ниска скорост? Какво пречи да е поддържана както трябва и инвестирането в нея не е толкова голямо както при релсите и другите съоръжения.
Да, сметките са приблизителна такива. Става дума за огромни суми за страна като България. Но като гледам тук коментиращите, направо се плаша. Ясно е, част от пишещите са от дежурната пропогандна машина на този сайт, ама все пак е много притеснително това, да не си даваш сметка къде е била България като инфраструктура, къде е сега и къде ще е след 3-4 години.
След този скъпия участък, където около Костенец ще е доста тежък и труден за правене, но след като се направи, София- Пловдив ще е около 1 час и 10 минути. Плюс това, взимат сега от Дойче Бан вагони, тоест, вагонния състав за 3-4 години ще бъде съвсем друг.
Най-интересното е, че всъщност, либерализацията на пътническите жп превози наближава и БДЖ ще е монополист до 2024 година. След това, ще има най-вероятно поне няколко оператора. Очакванията са, че най-вероятно Дойче Бан ще се включи. Те сега са в товарния транспорт вече тук, плюс това и купиха и завода в Карлово, тоест, разполагат се стратегически. Е, там най-вероятно ще е интересно при бъдещата голяма инвестиция на автомобилопроизводител, но това е друга тема.
Но така или иначе, идеята е БДЖ до изтичането на договара и до 2024 , да е в прилична форма и да може да предложи конкурентен продукт.
Ако спазят плановете, които са обявили, а те са изпълними и премерени като амбици, въможности и цели, железниците в България ще изглеждат много по-добре след няколко години.
Тия почнаха като руснаците дето всичките им новости са в бъдеще време.
В края на 2023 нека разгледаме пак долните коментари
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/04/28/4477090_ima_zaginali_pri_nova_vulna_ruski_raketi_sreshtu/comments#comment-51
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/02/4491180_zelenski_naredi_proverka_zashto_ukrainci_zaginaha/comments#comment-33
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/12/4494361_ukraina_obiavi_za_osvobodeni_tri_sela_v_donecka_oblast/comments#comment-157
То трасето ще позволява 160 км/ч.,ама влаковете дали ще се движат с тази скорост?!Защото по магистрала "Тракия" Пловдив -София с кола е 65-70 мин.,а с влака-3 часа....Ще се кача на влак,когато цъфнат налъмите!
Пичове и мацки, предлагам да не гледаме Китай и Япония, че те са друга бира. Техните влакчета, които вдигат 500 км/ч не са по релси. Ние нека да си гледаме френската TGV, британската EuroStar или немските Интерсити Експрес. И като се правят планове, трябва да се мисли като за линии Варшава - Букурещ - София - Атина, Тирана - Бургас/Варна, Париж - Истанбул е ясен. Това е за мисленето за НКЖИ. А БДЖ да взема лицензи и да пуска повече влакове до Солун, а не да разчита на румънския превозвач за линията Букурещ - Силун
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
"Влаковете между София и Бургас ще се движат със 160 км/ч до 2025 г., каза министър Желязков" ========================================================================= Ще... Що е време - занапред е...:)))
До коментар [#51] от "chicago514":Да, сметките са приблизителна такива. Става дума за огромни суми за страна като България. Но като гледам тук коментиращите, направо се плаша. Ясно е, част от пишещите са от дежурната пропогандна машина на този сайт, ама все пак е много притеснително това, да не си даваш сметка къде е била България като инфраструктура, къде е сега и къде ще е след 3-4 години.След този скъпия участък, където около Костенец ще е доста тежък и труден за правене, но след като се направи, София- Пловдив ще е около 1 час и 10 минути. Плюс това, взимат сега от Дойче Бан вагони, тоест, вагонния състав за 3-4 години ще бъде съвсем друг. Най-интересното е, че всъщност, либерализацията на пътническите жп превози наближава и БДЖ ще е монополист до 2024 година. След това, ще има най-вероятно поне няколко оператора. Очакванията са, че най-вероятно Дойче Бан ще се включи. Те сега са в товарния транспорт вече тук, плюс това и купиха и завода в Карлово, тоест, разполагат се стратегически. Е, там най-вероятно ще е интересно при бъдещата голяма инвестиция на автомобилопроизводител, но това е друга тема.Но така или иначе, идеята е БДЖ до изтичането на договара и до 2024 , да е в прилична форма и да може да предложи конкурентен продукт.Ако спазят плановете, които са обявили, а те са изпълними и премерени като амбици, въможности и цели, железниците в България ще изглеждат много по-добре след няколко години.
Работата е там, че всичко описано от вас е някаква случайна поредица от действия, кръпки, които не дават яснота, кога и как ще се оправи цялата картинка и бдж да работи като нормална фабрика евентуално с леко побутване.
Тук там нещо се прави, ама накрая, какво ще се получи...
mr. Gorbachev, tear down this wall!
То трасето ще позволява 160 км/ч.,ама влаковете дали ще се движат с тази скорост?!Защото по магистрала "Тракия" Пловдив -София с кола е 65-70 мин.,а с влака-3 часа....Ще се кача на влак,когато цъфнат налъмите!
Работата е там, че се работи по няколко посоки. Добро, лошо, работи се.
Има големи интереси, обжалват се постоянно поръчките. Това от една страна.
От друга, някакви фантастични неща се иска от хората.
Ако приемем, че по-нагоре коментиращите не са всички от пропагандата на този сайт, а са просто хора, които не са информирани и просто няма какво да правят с живото си и коментират навсякъде, по инерция, без да имат идея за какво става, то ето какво ще напиша:
Лион- Париж, високоскоростната линия струва около 7 милиарда.
Има ли нужда да се обяснява, че не сме Франция и това няма как да се случи тук.
Нито има смисъл от такива инвестиции въобще.
Железниците са тромава и нереформирана система. Плюс много, много губаща система. Не си спомняма вече броя на правителствата, които се опитваха да я реформират и докъде я докараха тази система. От целия спектър бяха, и леви,и и десни и всякакви други коалиционни правителства.
Но, не искат стачки, нали. Кое правителство иска. Нито пък имат мениджърски капацитет. Тоест, това е много сложно нещо. Да се намери баланс и да се намерят хората за тази работа.
Кое е добре засега сопред мен.
Че не се планират да се дават 500-600 милиона за нови локомотиви, които са за 15 вагона, например, защото, от това няма смисъл. 15 вагона вече никога няма да има по българските железни пътища. Говорим за пътнически влакове, разбира се. не говорим за товарните.
Но, да се ремонтират тези локомотив, които имаме, плюс само няколко нови локомотива, звучи добре.
Работи се по рехабилитация на железните пътища. това е добре.
Внос на вагони от Дойче Бан, това е добре.
Бавно, мудно, това не е добре. Но човек трябва да си дава сметка къде живее и какви са възможностите тук.
Най-позитивната новина е в края на материала - няма да дадат приходите от концесията на летището за дълговете на БДЖ. А дали в България ще се движи влак със 160 км. в час - да не бързаме да се радваме, от 15-20 г. все подобни обещания слушаме....
Те преди години и нови влакове обещаха. Но и досега са в окаяно състояние. Преди седмица пътувах до Плевен и през цялото време се страхувах, да не се разпадне вагона. По едно време замириса силно на изгоряло и помислих, че горим. После някакъв пътник каза, че това било от спирачките.
през 2016 г. ББ обеща , че след 2 г. ще пътуваме с влакове със скорост 160 км/ час за 2 часа до морето 🤷♀️🥺😡, а 3 г. след обещанието пътуваме за 8 часа с 50 км/ час, но сега обещава същото за 2025 г. и така до безкрай ...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Darth Plagueis
Рейтинг: 1374 НеутралноМилиард за 70 км участ? Евала!!!!
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИ що 160, при положение, че текущият стандарт в Европа е 200? С мотрисите кво стана?
telqk
Рейтинг: 442 Неутрално"5 хил. км. пътища ще се извадят от тол системата" - абсолютни циркаджии
След още някой протест байхай ще извади всички пътища от тол системата и пак както до сега леките автомобили ще плащат целия масрав както е до сега, с тази разлика че ще се хрантутят и още няколко хилки администрация!
okok
Рейтинг: 234 НеутралноА нещо за севера? Ни магистрала, ни влакове, ни бизнес...
deinakz
Рейтинг: 8 НеутралноТака е, железниците са европейски приоритет, но не и български. Колкото и да се опитват да ни убеждават от клето правителство в обратното, просто им липсва желание за развитие на сектора. Очевидно е, че всички усилия са насочени в посока шосейния транспорт, строителството, асфалта, бизнесът с горива. Т.е. анти-европейски. Защото ако беше вярно, че сме се загрижили за железницата ни, нямаше да говорим за 160 км./ч. за 2025г. Това звучи повече от абсурдно, особено на фона на последните ремонти на жп трасета, които са дори за 130 км./ч. Каква е идеята на господин Желязков - да извадим един милиарди, незнайно откъде и да започнем наново да ремонтираме всички основни трасета за по-високи скорости? Какво им е оправданието, че не го направиха досега и защо насила трябваше да се случат (някои продължават да се случват) Пловдив - Свиленград, Дунав мост - 2 и линията за Северна Македония, и то при положение, че това са сред най-важните за ЕС коридори? Знам, че ще се обършат с предишните, а предишните - с тия преди тях, само че времето си минава и България не просто изостава, тя отказва да развива алтернативен на автомобилния транспорт. Ще си плаща глобите, ще загуби финансирания по ОП, но важното е, че ще има евтини коли и гориво за малки и големи.
parcaleste
Рейтинг: 1118 Неутрално2025-а с колко ще се движат?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4408 НеутралноЖелязков, хайде не бий тъпана за нероден Петко, че ставате много смешни и малки !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!izt21595181
Рейтинг: 272 НеутралноПълна пародия по гербаджийски. Каквито са им нескопосани магистралите, такива и ЖП-линиите. 160 км/ч и то през 2025 г. звучи трагикомично.
deinakz
Рейтинг: 8 Неутрално"Няколко дни по-рано премиерът Борисов се вози на влак със същата скорост и обяви, че трябва да се разработи стратегия, с която населението да бъде убедено да пътува с влак вместо с кола."
Няма нужда да се убеждава населението в нищо, това не е партийно събрание. Ако хората имат удобен, достъпен, регулярен и максимално близък до цена=качество транспорт, те сами ще предпочетат какъв транспорт да използват. Може господин премиерът да пробва да убеди първом сам себе си и да слезе от джипката и зад камерите.
selqnin
Рейтинг: 1856 НеутралноХа дано, ама надали!
А тоалетните във влаковете ще може ли да се използват...или ще изглеждат като ....сега?!
s_topuzov
Рейтинг: 329 ВеселоСтрахотна снимка! Перспективата ги кара да изглеждат кат много малки човечета, стъпили върху огромна релса :D
valtoro
Рейтинг: 953 НеутралноПоредното гръмко биене във гърдите, знаеме после какво се случва
кой прибира лъвския пай и какво е качеството а свършеното !!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4408 НеутралноДо коментар [#9] от "selqnin":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Не мисли , че е случайно.
xm...
Рейтинг: 1366 Неутрално"ДО" 2025 година? Шест години?
Ашколсун!
... Така се стига до строежа на първата железопътна линия в нашите земи, започнал с издаването на ферман от Султана през септември 1861г. Но Турция нямала нито парите, нито кадрите да се справи сама с тази задача. Първите „кандидати“ които искали да и помогна в този строежа и експлоатацията на линията били Стефан Богориди и Димитър Гешов, които си били дори осигурили подкрепата на великия везир Рашид . Но английските съюзници на Портата, виждали как печалбите напускат джобовете им и под техен три годишен натиск (в Османската Империя нищо не става бързо), проекта бил даден на сънародниците им, братя Бъркли.
Хенри и Тревор Бъркли и тяхното акционерно дружество „Rustshuk - Varna Railways Company”, получили 99-годишна концесия през октомври 1863 г. и започнали строежа в следващия сезон – на 21 май 1864г. първата копка направил сам валията на Русе – Ариф паша.
Има сведения в английските парламентарни протоколи от онова време, за скандални разследвания в корупция на свързани лица с дунавската концесия, в които е замесен и един от техните политици – Уилям Гладстон - финансов министър. Така в нашите източници от онова време, той също е сочен като участник в строежа. Най-вероятно да е бил съакционер с братята, което явно много им е помогнало в спора с конкуренцията сред родните им предприемачи.
Строежът започнал от двете крайни точки на линията – Варна и Русе. През първата година работа вървяла ускорено, не без оказваното пълно съдействие и от новия валия – Мидхад паша. Чрез ангарията която той наредил към местното население, бил подготвен терена за почти 2/3 от трасето. Към края от лятото на 1865г. били положени вече 32 км релсов път от към Варна и над 22 км от посока на Русе. Скандалното в този строеж е употребата на трошен камък, добиван при разрушаването на старите български столици Плиска и Велики Преслав. Те били запазени макар и в руини, с каменните крепости и градовете в тях, повече от 500-600 години!!!
Първите „работни“ влакове се теглели от два малки локомотива производство от Белгия, които обслужвали линията с работници и материали чрез около 80 малки двутонни вагона. Така едновремено се правели и приемните сгради, малките станции, рововета и мостовете. Една от трудностите били изграждането на виадукта при „Кайнали дере“ с дължина 230 и височина 25 метра над местния „гранд каньон“.
Заради нередовните доставки на релси от Европа, първоначалните планове, през септември 1866г. линията да бъде пусната в експлоатация се провалили. На следващия месец – дата 26 октомври 1866г.(7 ноември нов стил) Мидхад паша официално вече пропътувал цялото разстояние чрез влак.
Дължината на линията е 225 км ...
Такива ми ти работи.
Тогава, с бакиите, както се вижда от текста, с всичките му закъснения и неуредици - ПЕТ години!
Аман от клинки!
selqnin
Рейтинг: 1856 НеутралноДо коментар [#12] от "КМЕТ В СЯНКА":
Извинете ме, но не успях да проследя "дълбочината и проникновеността" на концептуалната Ви мисъл???
Къде е конспирацията?
xm...
Рейтинг: 1366 Весело++++++++++++++ !
И не е само перспективата.
Напоследък явно се доказа и на практика, че релсата е "непосилна" за тях!
Прочее ... липсва ми в този кадър и контекст един виден дрОгар. Валерко.
Щото и той има прОблем с "релсата" ...
telqk
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#10] от "s_topuzov":
Това е гепаджийска релса с повишена мощност, затова е по-голяма!
Rosen Dimitrov
Рейтинг: 442 РазстроеноПрез 2025 хората ще карат Hyperloop с 500..., а ние ще целуваме ръка за 160 км/ч...?! Народе???
whitemare
Рейтинг: 800 НеутралноТя и магистрала Хемус трябваше преди 3-4 години да е готова, а в Шенген да сме влезли преди 7-8 години, щото една барака оставало да се боядиса.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнациanarhochristian
Рейтинг: 605 Неутрално"Влаковете между София и Бургас ще се движат със 160 км/ч до 2025 г."
А след 2025-та?
1gmbh1
Рейтинг: 442 Неутрално"Влаковете между София и Бургас ще се движат със 160 км/ч до 2025 г.""
Варна-Мездра кога ?
Какво става с Плачквци-Кръстец-Дъбово? Или там ще си остане, борон Хирш, че и по-зле.
Petko Popov
Рейтинг: 225 НеутралноНай- голямата локумена фабрика продължава да работи,произвежда локум който го няма на пазара, ятките са гранясали.
Gustav
Рейтинг: 1819 НеутралноДобре де, мама му стара, не могат ли тези хора да мислят с 20 години напред? Тръгнали да смятат скоростта на линията София - Бургас. Защо не вземат да мислят по европейски и не гледат българския участък на линията Мюнхен - Бургас? И като проектират нещо, да харчат пари, поне да е за възможност за 400 км/ч. Съвсем друг е въпросът дали има композиции, които да се движат така...
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472deacon
Рейтинг: 378 ГневноБай Дик нали 2009-та каза,че до 2012-та ще се движат с толко'?Има стари интервюта - прочетете!Ама и ний сме жалки,че ги търпим 10 (ДЕСЕТ) години.Те какво са ни виновни,че сме ги оставили на европейско лапане за милиарди и сме се оставили самотек?!
Сахаров
Рейтинг: 286 НеутралноВсички числа от статията са всъщност доста притеснителни
I shave with Occam's razorxm...
Рейтинг: 1366 ВеселоМи ... ще легнат да си починат след епохалното усилие, доволни, че са отговорили на повелята на баце!
Прочее ... Баце да вземе да си изкара "книжка за влак" дотогава.
За да го бръмне тържествено и Севделина Арнаутова да ни го пусне по Баце ТВ.
Кортик
Рейтинг: 2798 НеутралноБитката за пътници между автобусният и железопътният транспорт ще е жестока, понеже ДПС получава приходите си от автобусни фирми. БДЖ е редовно източвано, като сега Мая Манолова се е прицелила в апетитни имоти и ги приватизира с поставени лица.
Червена линия, червен картонdorn
Рейтинг: 1364 НеутралноДо коментар [#22] от "Günther":
Точно. Като ще дават милиард, да го правят с перспектива поне за 50 години напред, а не след 2025 пак да искат милиарди защото скоростите били много ниски.
Grosskopf
Рейтинг: 504 НеутралноТова го дъвкаме не знам вече колко години. За съжаление това е най-старата "новина", която намерих по темата - https://www.dnes.bg/obshtestvo/2010/02/11/ot-plovdiv-za-burgas-vlakove-shte-hvyrchat-sys-160-km-chas.85927 ,2
Но имам ясен спомен как още по времето на Евгени Чачев се говореше, че до няколко години я достигаме тая скорост, тъкмо се бяхме сдобили с някаква ултра-модерна машина за полагане на релсов път.
k_man
Рейтинг: 236 НеутралноТо сегашните влакове в покой се палят, какво остава ако вдигнат 160км/ч. Сигурно ще се изпаряват във въздуха.
Между другото, машините на Шкода могат и над 200км/ч да вдигат. В Тубата има клипчета.
Инфраструктура, Байчо, инфраструктура и инвестиции, а не крадене!
k_man
Рейтинг: 236 НеутралноДо коментар [#29] от "k_man":
Допълнение: Новите машини Шкода.
anonimnii
Рейтинг: 3309 НеутралноОпасно е толкова бързо да се движат влакове...
Трябва по някакъв начин да намалят скоростта...
На знам, ама ако някой японец чете новината какво ли ще си помисли?
tri
Рейтинг: 447 НеутралноКолко пъти отлагане? Тази скорост трябваше да е факт още преди 5-7 години. След всеки пореден ремонт на отсечки струващи няколкостотин милиона, сроковете все се удължаваха. В един момент спряха да говорят и за срокове.
Експресите от 5.30ч преди ремонтите, по време на ремонтите пътуваха по над 8ч.
След години на ремонти няколко отсечки построени, вложени милиарди и завършен над половината път, няма и един т.н. експрес минаващ пътя за под 6ч при положение, че беше обещано да са под 4ч още преди години.
xm...
Рейтинг: 1366 НеутралноГледам, че масово коментиращите са се вторачили върху съвременноста и обслужване на пътникопоток.
Нищо подобно!
Сорри, но това по обективни причини просто не е актуално.
Тези трасета са в логистиката на Югоизточния фланг на НАТО. И затова се захванаха, че няма не искам, няма недей! А Баце ако не се захване - ще Му духнат под опашката на момента!
И 160 км/час за такава цел са достатъчни.
Друг въпрос е, че нашичките калинки пак я влачат и ще я влачат както си НЕмогат ...
Така че - това е, батенца!
Petko Popov
Рейтинг: 225 НеутралноСофия- Плобдив за 3 саата или средна скорост 40км. без закъсненията. Трай коньо за зелена морава!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4408 НеутралноДо коментар [#14] от "selqnin":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Кой разбрал разбрал.
anonimnii
Рейтинг: 3309 НеутралноИмаше един документален филм на английски в ютуб за железниците на Балканите, и като започнах да го гледам си викам, дано само не минат през България, е тук е... Нашите вагони вътре са ужас, скъсани седалки, надраскано, мръсно, мирише, стари вагони, всичко се разпада... И във филма наистина не показаха БДЖ, не минаха през България. Тръгнаха от Турция с влак, през Гърция, Македония, Сърбия...
penetrating
Рейтинг: 8485 ВеселоНаближават избори и влиза в обръщение забранената от Борисов дума "ще". Няма страшно и той я използва актвино....
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertxax
Рейтинг: 225 НеутралноКато чета тук коментарите и ми става тъжно за малките душици, които ги пишат. Вие знаете ли как се строи жп-линия, знаете ли колко струва, как се поддържа? Всъщност тъпакът съм аз, че падам на нивото на троловете и селските критикари. И 60 км/ч не заслужават повечето от вас.
Matrix
Рейтинг: 244 НеутралноАз пък си мислех, че е оная на Валерко.... тюх
Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
Tademan
Рейтинг: 782 РазстроеноДо коментар [#13] от "xm...":
1944-45г. дали са изгорели наполовина с концесията? Да не се присетят сега наследниците, че го закъсахме... А лично мен ще ми е притеснително да се возя във влак със 160км/ч, но зависи от фирмата, която ще изпълни проекта! Иначе много ми се иска да се случи, а дядо ми беше началник влак...
selqnin
Рейтинг: 1856 ВеселоДо коментар [#35] от "КМЕТ В СЯНКА":
Мистиката, която излъчвате безутешно срази интелекта ми - цял ден ще мисля къде е "Конспирацията в БДЖ"!!!
sa6
Рейтинг: 2062 Неутрално" Няколко дни по-рано премиерът Борисов се вози на влак със същата скорост и обяви, че трябва да се разработи стратегия, с която населението да бъде убедено да пътува с влак вместо с кола."
ЕвроатлантидаА дали Премиерът няма да се съгласи, че ще е нужна стратегия за да бъдат убедени циганите да не бият кондукторите и другите пътници във влака. Или поне да си купуват билет за това да ги бият...
Toni Bonboni
Рейтинг: 307 НеутралноАми за Ганьо дето не е излизал от село Долно Нанагорнище 160кмч са нещо извънземно… А всеки излизал от село мойе да се досети колко е смешно в 21век да се тупаш по гърдите че едва 2025 на една отсечка пт 250км, влаковете ти ще развиват светлинната скорост от 160кмч.... 40 години преход за 200км трасе за костенурки. В Китай през 2025 ще летят влаковете сигурно
putinxujlo
Рейтинг: 3151 Неутрално🙄😏До 2025 г. в други страни влаковете ще пътуват със скорост от 500 км/ч
"Чуждестранен агент"xm...
Рейтинг: 1366 Неутрално"Изгорели" са при Малинов.
Подследният, вече успешен опит.
Опитите за вземане на железниците в българска собственост започват още от Освобождението, по-скоро плахо и "аджамийската", после след Независимостта от 1908 вече съвсем целенасочено и насериозно, но едва при Малинов успяваме.
gogo63
Рейтинг: 442 НеутралноВлаковете между София и Бургас
--------------
Пак София + Източна Румелия. А в Княжеството ще има ли влакове изобщо? Ма то няма нужда де, хора не останаха там...
Toni Bonboni
Рейтинг: 307 НеутралноСофия-Пловдив по тази равна тепсия Тракия, 248км, дето и хълм от 10метра височина няма, трябва да е максимум 1ч30мин
В Германия от 15г през час отпътуват влакове Берлин-Хановър, 240км, 1 час 35мин...
Също Лондон-Портсмут.. И много други примери
Toni Bonboni
Рейтинг: 307 Неутралнов Китай от 2 3г е факт 500кмч
https://www.youtube.com/watch?v=hbyU9hSswBQ
Суджук Герберите
Рейтинг: 442 НеутралноА до Варна ни магистрална, ни влак.
Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!Морски
Рейтинг: 442 Неутрално160 скорост не е лошо, но кога ще се обърне внимание на другия проблем, чието решение не изисква и лев инвистиция - основното забавяне на пътуванията идва не толкова от низката скорост, а от това, че БВ спира на всяка керемида. Кому е нужно БВ да спира в ентото село за да слезе 1 бабичка. В резултат София - Бургас 400 км. за 7 ч. Сами си изчислете средната скорост.
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.БВ затова е бърз за да спира само в големите градове, а те по линията са 5-6. Там е основния пътникопоток, за който трябва да се работи. За останалите си има ПВ и автобусен транспорт.
4 часа София - Бургас и при сегашното състояние на БДЖ е възможно само с малка реорганизация на разписанието. Да видим колко хора тогава ще ползват автобусен транспорт.
Да ама атобусните фирми не харесват това, а видимо тяхното лоби в министерството на транспорта е сериозно.
Министерството да спре да работи за частни интереси, а да защити обществения.!!!
chicago514
Рейтинг: 1057 ВеселоСъс Шкода могат да се договорят,всъщност сегашните тъй наречени R-ки са със скорост до 140 км.Ще се смени покривното оборудване-ВВК -Трафа ще поработят по редукторните кутии и ТЕД и ще сменят веригите за управление и защита с електроника.Дотук добре.Ще купят 15- 20 вагона за този участък София - Бургас - София и дотук добре.Разстоянието е 450 КМ между София и Бургас по ЖП,Сега да помислим-километър ЖП струва между 20 и 35 милиона лева с всичкото.Като се започне от железен път,електрическа контактна мрежа,ЖП гари и гарови съоръжения,пътна маркировка и съоръжения.Ако предположим,че 150 км има готовност значи остават 300 км.Ако пишем по 25 милиона на километър ще излезе,че държавата трябва да плаща по около милиард и 250 милиона в продължение на 6 години само за това трасе.Разбира се това са си мои груби сметки щото нямам никакви конкретни данни,но пък ако помага ЕС с поне 500 милиона евро на година може и да стане.
Николов
Рейтинг: 852 НеутралноПловдив е на равно, но трасето минава и през не до там лесни участъци - около Костенец например хич не е равно.
Като направят ремонта София -Пловдив ще е около час ако влака не спира никъде.
Николов
Рейтинг: 852 НеутралноТози напън за 160км е малко странен. Щото за да качат километрите от 130 до 160 се изисква коригиране на някои завои. Май и сигнализацията трябва да се ъпгрейдва. Което си е маса пари за сравнително малка промяна.
Малко е нелепо да имаме няколко участъка със скорост от 160км а в останалата мрежа скоростта да пада до 60км. По-добре да ги направят всичките за 130км.
putinxujlo
Рейтинг: 3151 НеутралноДо коментар [#48] от "b0b069":
"Чуждестранен агент"в Китай от 2 3г е факт 500кмч
====//=========
За обикновени, пътнически казвам))
1gmbh1
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#38] от "xax":
""Като чета тук коментарите и ми става тъжно за малките душици, които ги пишат. Вие знаете ли как се строи жп-линия, знаете ли колко струва, как се поддържа? Всъщност тъпакът съм аз, че падам на нивото на троловете и селските критикари. И 60 км/ч не заслужават повечето от вас.""
Как се строяли жп линии. По готови трасета, някой и на по сто години ли?
Да ти е известно, че лошата контактна мрежа също е причина за ниска скорост?
Какво пречи да е поддържана както трябва и инвестирането в нея не е толкова голямо както при релсите и другите съоръжения.
rwn
Рейтинг: 339 НеутралноДо коментар [#51] от "chicago514":
Да, сметките са приблизителна такива. Става дума за огромни суми за страна като България. Но като гледам тук коментиращите, направо се плаша. Ясно е, част от пишещите са от дежурната пропогандна машина на този сайт, ама все пак е много притеснително това, да не си даваш сметка къде е била България като инфраструктура, къде е сега и къде ще е след 3-4 години.
След този скъпия участък, където около Костенец ще е доста тежък и труден за правене, но след като се направи, София- Пловдив ще е около 1 час и 10 минути. Плюс това, взимат сега от Дойче Бан вагони, тоест, вагонния състав за 3-4 години ще бъде съвсем друг.
Най-интересното е, че всъщност, либерализацията на пътническите жп превози наближава и БДЖ ще е монополист до 2024 година. След това, ще има най-вероятно поне няколко оператора.
Очакванията са, че най-вероятно Дойче Бан ще се включи. Те сега са в товарния транспорт вече тук, плюс това и купиха и завода в Карлово, тоест, разполагат се стратегически.
Е, там най-вероятно ще е интересно при бъдещата голяма инвестиция на автомобилопроизводител, но това е друга тема.
Но така или иначе, идеята е БДЖ до изтичането на договара и до 2024 , да е в прилична форма и да може да предложи конкурентен продукт.
Ако спазят плановете, които са обявили, а те са изпълними и премерени като амбици, въможности и цели, железниците в България ще изглеждат много по-добре след няколко години.
herbaltea
Рейтинг: 783 ВеселоТия почнаха като руснаците дето всичките им новости са в бъдеще време.
В края на 2023 нека разгледаме пак долните коментари https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/04/28/4477090_ima_zaginali_pri_nova_vulna_ruski_raketi_sreshtu/comments#comment-51 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/02/4491180_zelenski_naredi_proverka_zashto_ukrainci_zaginaha/comments#comment-33 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/12/4494361_ukraina_obiavi_za_osvobodeni_tri_sela_v_donecka_oblast/comments#comment-157Черноморец
Рейтинг: 279 НеутралноСилно !
Ridiculous Върнете стария сайт!
Рейтинг: 837 НеутралноДо коментар [#31] от "anonim440":
Да, особено ако циганчетата продължат да хвърлят камъни по влаковете, които преминават покрай махалите.
Slick
Рейтинг: 442 ЛюбопитноТадуф-тадуф?
val1320
Рейтинг: 416 НеутралноТо трасето ще позволява 160 км/ч.,ама влаковете дали ще се движат с тази скорост?!Защото по магистрала "Тракия" Пловдив -София с кола е 65-70 мин.,а с влака-3 часа....Ще се кача на влак,когато цъфнат налъмите!
Mr Jackpot
Рейтинг: 22 Весело"ЩЕ..." - край на коментара :D
Toni Bonboni
Рейтинг: 307 Неутрално[quote#52:"Николай Николов"][/quote]
Извинявай, имах предвид Пловдив Бургас.. гресшка
foxhd
Рейтинг: 228 РазстроеноСмешно е да говорят за 2025 г , първо щяха да купуват нови влакове сега ще ремонтират старите гробници.
свети георги груп от последните дни на герп
Рейтинг: 442 Веселое нали няколко години ремонтираха линията от софия до пловдив,сега наново ли:)))
blaserr93lrs2
Рейтинг: 442 Неутралноhttps://www.nasa.gov/specials/apollo50th/back.html
Значи човек ще стъпи отново на луната преди БДЖ да е заприличало на железница!!
Кортик
Рейтинг: 2798 НеутралноТенденцията е правилна, не трябва да се намалява темпото и дано започнат се пускат маршрути с висок стандарт. Искаме излизане от блатото!
Червена линия, червен картонqke05665501
Рейтинг: 279 Неутралноза Севера Белене + турски + квадратен.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Gustav
Рейтинг: 1819 НеутралноПичове и мацки, предлагам да не гледаме Китай и Япония, че те са друга бира. Техните влакчета, които вдигат 500 км/ч не са по релси. Ние нека да си гледаме френската TGV, британската EuroStar или немските Интерсити Експрес. И като се правят планове, трябва да се мисли като за линии Варшава - Букурещ - София - Атина, Тирана - Бургас/Варна, Париж - Истанбул е ясен.
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472Това е за мисленето за НКЖИ. А БДЖ да взема лицензи и да пуска повече влакове до Солун, а не да разчита на румънския превозвач за линията Букурещ - Силун
Valeri Ivanov
Рейтинг: 497 Любопитно"Влаковете между София и Бургас ще се движат със 160 км/ч до 2025 г., каза министър Желязков"
=========================================================================
Ще... Що е време - занапред е...:)))
karatista
Рейтинг: 2953 НеутралноДо коментар [#56] от "rwn":
Работата е там, че всичко описано от вас е някаква случайна поредица от действия, кръпки, които не дават яснота, кога и как ще се оправи цялата картинка и бдж да работи като нормална фабрика евентуално с леко побутване.
Тук там нещо се прави, ама накрая, какво ще се получи... mr. Gorbachev, tear down this wall!
chicago514
Рейтинг: 1057 НеутралноАко това което казват стане хич няма да разбереш кога ще цъфнат налъмите и кога ще се качиш на влак.
rwn
Рейтинг: 339 НеутралноДо коментар [#72] от "karatista":
Работата е там, че се работи по няколко посоки. Добро, лошо, работи се.
Има големи интереси, обжалват се постоянно поръчките.
Това от една страна.
От друга, някакви фантастични неща се иска от хората.
Ако приемем, че по-нагоре коментиращите не са всички от пропагандата на този сайт, а са просто хора, които не са информирани и просто няма какво да правят с живото си и коментират навсякъде, по инерция, без да имат идея за какво става, то ето какво ще напиша:
Лион- Париж, високоскоростната линия струва около 7 милиарда.
Има ли нужда да се обяснява, че не сме Франция и това няма как да се случи тук.
Нито има смисъл от такива инвестиции въобще.
Железниците са тромава и нереформирана система. Плюс много, много губаща система.
Не си спомняма вече броя на правителствата, които се опитваха да я реформират и докъде я докараха тази система. От целия спектър бяха, и леви,и и десни и всякакви други коалиционни правителства.
Но, не искат стачки, нали. Кое правителство иска. Нито пък имат мениджърски капацитет. Тоест, това е много сложно нещо. Да се намери баланс и да се намерят хората за тази работа.
Кое е добре засега сопред мен.
Че не се планират да се дават 500-600 милиона за нови локомотиви, които са за 15 вагона, например, защото, от това няма смисъл. 15 вагона вече никога няма да има по българските железни пътища. Говорим за пътнически влакове, разбира се. не говорим за товарните.
Но, да се ремонтират тези локомотив, които имаме, плюс само няколко нови локомотива, звучи добре.
Работи се по рехабилитация на железните пътища. това е добре.
Внос на вагони от Дойче Бан, това е добре.
Бавно, мудно, това не е добре. Но човек трябва да си дава сметка къде живее и какви са възможностите тук.
boevbisser
Рейтинг: 2338 ВеселоНай-позитивната новина е в края на материала - няма да дадат приходите от концесията на летището за дълговете на БДЖ.
А дали в България ще се движи влак със 160 км. в час - да не бързаме да се радваме, от 15-20 г. все подобни обещания слушаме....
Роси
Рейтинг: 7295 НеутралноТе преди години и нови влакове обещаха. Но и досега са в окаяно състояние. Преди седмица пътувах до Плевен и през цялото време се страхувах, да не се разпадне вагона. По едно време замириса силно на изгоряло и помислих, че горим. После някакъв пътник каза, че това било от спирачките.
Peni Nikol
Рейтинг: 3149 НеутралноЩе ... ама друг път, до 140 може с ремонтиран и изряден железен път.
Peni NikolPeni Nikol
Рейтинг: 3149 НеутралноЩе ... ама друг път, до 140 може с ремонтиран и изряден железен път.
Peni Nikolhistorama
Рейтинг: 660 Неутралноважното е, че в София се прави аквапарк, с тържествено откриване за Коледа.
А Северът - кучета го яли!
Rossonero
Рейтинг: 1463 НеутралноПон1ма шес-пет..
historama
Рейтинг: 660 НеутралноВече 10 години сме на власт, все "ще", "ще"...
И все ремонти, ремонти, ремонти.... И най-вече "усвояване", "усвояване"..., и данък русия!
Veshin
Рейтинг: 442 Неутралнопрез 2016 г. ББ обеща , че след 2 г. ще пътуваме с влакове със скорост 160 км/ час за 2 часа до морето 🤷♀️🥺😡, а 3 г. след обещанието пътуваме за 8 часа с 50 км/ час, но сега обещава същото за 2025 г. и така до безкрай ...
Vanya Ilieva