Пътищата в тол - системата намаляха с 40%

Пътищата в тол - системата намаляха с 40%

© Велко Ангелов



Обхватът на тол-системата няма да е 10 хил. км, а по-скоро около 6 хил. км. Третокласните пътища отпадат напълно от облагане с тол, а и някои от второкласните. Общинските автобусни превозвачи няма да плащат тол-такси.


Това са някои от евентуалните промени в системата, която би трябвало да заработи през март догодина вместо в средата на август тази, съобщи "Капитал" след вчерашното първо заседание на Обществения консултативен съвет по тол-системата. Негов председател е регионалният зам.-министър Николай Нанков.


Изчисляването на дължимите такси ще става на база тегло на превозното средство, брой оси, екологичен клас и класификация на пътя, по който минава. Нанков цитира цени между 0.39 лв. и 0.26 лв. на километър изминат път за тир над 12 т. с повече от три оси, който пътува по магистрала.




Автобусните превозвачи, които имат общински договори, имали "социална функция" и затова няма да плащат тол-такси. Основна причина е, че имат договори за няколко години, като там няма как да има смяна на цените. Автобусите за екскурзии, работници и ученици обаче ще дължат такси.


В момента предложеният от МРРБ обхват на пътната мрежа (виж картата) е намален почти 50% от април - на около 5900 км, като за пътищата от втори клас ще се правят още по-детайлни анализи, каза зам.-министърът. По думите на Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи, те ще настояват да се облага само онази част от второкласната мрежа, по която минава транзитен трафик.

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3715 Любопитно

    Хм! То третокласните, а и голяма част от второкласните пътища са много зле! Каква тол система за лунни кратери?

  2. 2 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 608 Любопитно

    Чудя се някой дали е проверявал състоянието на алтернативните шосета - преди няколко месеца се бях объркал и тръгнах по стария път между Ихтиман и Вакарел - ситуацията беше по-зле от Афганистан и Сомалия - дупки по 30см една до друга и тук-там малко нацепен асфалт - 15км за час и 10 минути...

  3. 3 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3474 Неутрално

    До коментар [#2] от "lustmord":

    Алтернативни шосета, на практика няма. С преминаването по пътища втори и трети клас, рискуваш много сериозно.

    Бивш tww09306483.
  4. 4 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Дупе да им е яко на пътищата, изключени от тол-системата. И на ползващите ги.

  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5244 Неутрално

    С влизането на тол системата ще настане голяма бъркотия по второ и треторазрядните пътища, вероятно и ПТП

  6. 6 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 882 Неутрално

    На края байхай ще го надене на шибания мит'рял и тия с годишните винетки от 97лв. за сега ще плащат 100% за пътщата за разлика от сега като плащат само 70%.

  7. 7 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3861 Разстроено

    Залагам, че ще тече много кръв !!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  8. 8 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3474 Неутрално

    До коментар [#7] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Така е...! Овцете като ги колят, тече кръв. ГЕРБ-аджиите ще крадат по още няколко стотин милиона през съмнителни фирми, които управляват ТОЛ-системата. Глупаците гласуващи за ГЕРБ, ще чакат светлото бъдеще и хубавите пътища, дето им ги обещава Бойко...! :)))

    Бивш tww09306483.
  9. 9 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    За големите тирове това трябваше да е вече въведено. Който не иска - има ЖП

  10. 10 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6867 Неутрално

    Наближават избори, а после ще видим ...

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  11. 11 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 963 Неутрално

    Трябваше просто една система да се чарджат транзитните тежкотоварни между входящ и изходящ митнически пункт. Просто евтино и ефективно.

    Не да се правят сложна система от пунктове и камери които да разчитали номера за 1 млрд лева, отгоре на това постоянен персонал от 600 човека + служебни автомобили и гради, дето струват още 50-100 милиона всяка година.

    После се хвали ББ че това било печатница за пари, дали е печатница или ги бръсне повечето от населението чиито стоки се транспортират по тази пътна мрежа.

  12. 12 Профил на Loco Motion
    Loco Motion
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Ма за кви второкласни пътища в тол системата изобщо ми говорите?!?!?! Това сериозно и се обсъжда "някои" да останат!!!!

  13. 13 Профил на Marinov
    Marinov
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Ако се гледа качеството на пътищата, още би трябвало да се намали обхватът. Не е редно да се плаща тол такса за главни пътища осеяни с трапове.

    Marinov




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK