
© Велко Ангелов
Обхватът на тол-системата няма да е 10 хил. км, а по-скоро около 6 хил. км. Третокласните пътища отпадат напълно от облагане с тол, а и някои от второкласните. Общинските автобусни превозвачи няма да плащат тол-такси.
Това са някои от евентуалните промени в системата, която би трябвало да заработи през март догодина вместо в средата на август тази, съобщи "Капитал" след вчерашното първо заседание на Обществения консултативен съвет по тол-системата. Негов председател е регионалният зам.-министър Николай Нанков.
Изчисляването на дължимите такси ще става на база тегло на превозното средство, брой оси, екологичен клас и класификация на пътя, по който минава. Нанков цитира цени между 0.39 лв. и 0.26 лв. на километър изминат път за тир над 12 т. с повече от три оси, който пътува по магистрала.
Автобусните превозвачи, които имат общински договори, имали "социална функция" и затова няма да плащат тол-такси. Основна причина е, че имат договори за няколко години, като там няма как да има смяна на цените. Автобусите за екскурзии, работници и ученици обаче ще дължат такси.
В момента предложеният от МРРБ обхват на пътната мрежа (виж картата) е намален почти 50% от април - на около 5900 км, като за пътищата от втори клас ще се правят още по-детайлни анализи, каза зам.-министърът. По думите на Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи, те ще настояват да се облага само онази част от второкласната мрежа, по която минава транзитен трафик.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3139 ЛюбопитноХм! То третокласните, а и голяма част от второкласните пътища са много зле! Каква тол система за лунни кратери?
lustmord
Рейтинг: 326 ЛюбопитноЧудя се някой дали е проверявал състоянието на алтернативните шосета - преди няколко месеца се бях объркал и тръгнах по стария път между Ихтиман и Вакарел - ситуацията беше по-зле от Афганистан и Сомалия - дупки по 30см една до друга и тук-там малко нацепен асфалт - 15км за час и 10 минути...
Petleshev
Рейтинг: 3162 НеутралноДо коментар [#2] от "lustmord":
Бивш tww09306483.Алтернативни шосета, на практика няма. С преминаването по пътища втори и трети клас, рискуваш много сериозно.
Smoke
Рейтинг: 617 НеутралноДупе да им е яко на пътищата, изключени от тол-системата. И на ползващите ги.
pet_fire
Рейтинг: 5305 НеутралноС влизането на тол системата ще настане голяма бъркотия по второ и треторазрядните пътища, вероятно и ПТП
telqk
Рейтинг: 1421 НеутралноНа края байхай ще го надене на шибания мит'рял и тия с годишните винетки от 97лв. за сега ще плащат 100% за пътщата за разлика от сега като плащат само 70%.
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2868 РазстроеноЗалагам, че ще тече много кръв !!
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Petleshev
Рейтинг: 3162 НеутралноДо коментар [#7] от "'ΕΡΕΒΟΣ":
Бивш tww09306483.Така е...! Овцете като ги колят, тече кръв. ГЕРБ-аджиите ще крадат по още няколко стотин милиона през съмнителни фирми, които управляват ТОЛ-системата. Глупаците гласуващи за ГЕРБ, ще чакат светлото бъдеще и хубавите пътища, дето им ги обещава Бойко...! :)))
Хи-хи
Рейтинг: 1505 НеутралноЗа големите тирове това трябваше да е вече въведено. Който не иска - има ЖП
neut
Рейтинг: 4761 НеутралноНаближават избори, а после ще видим ...
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the resteverlast666
Рейтинг: 1201 НеутралноТрябваше просто една система да се чарджат транзитните тежкотоварни между входящ и изходящ митнически пункт. Просто евтино и ефективно.
Не да се правят сложна система от пунктове и камери които да разчитали номера за 1 млрд лева, отгоре на това постоянен персонал от 600 човека + служебни автомобили и гради, дето струват още 50-100 милиона всяка година.
После се хвали ББ че това било печатница за пари, дали е печатница или ги бръсне повечето от населението чиито стоки се транспортират по тази пътна мрежа.
Loco Motion
Рейтинг: 226 НеутралноМа за кви второкласни пътища в тол системата изобщо ми говорите?!?!?! Това сериозно и се обсъжда "някои" да останат!!!!
Marinov
Рейтинг: 71 НеутралноАко се гледа качеството на пътищата, още би трябвало да се намали обхватът. Не е редно да се плаща тол такса за главни пътища осеяни с трапове.
Marinov