Моделът за "бонус-малус" в "Гражданска отговорност" е почти готов

При встъпването си в длъжност през март председателят на КФН Бойко Атанасов обяви въвеждането на системата за свой приоритет.

© Надежда Чипева, Капитал

При встъпването си в длъжност през март председателят на КФН Бойко Атанасов обяви въвеждането на системата за свой приоритет.



В края на лятото обществеността ще бъде запозната с модела, по който системата "бонус - малус" ще бъде прилагана към задължителната застраховка "Гражданска отговорност". Това съобщи Комисията за финансов надзор, която е готова със своя вариант на модела, но, преди да го публикува, иска да го съгласува с Министерството на транспорта и с Министерството на вътрешните работи.


Идеята на модела "бонус - малус" е рисковите водачи на пътя да плащат по-скъпо "Гражданска отговорност", а за добросъвестните тя да е по-евтина.


Най-новите предложения са изготвени на база точни изчисления за бъдещото влияние на системата както върху гражданите и юридическите лица, така и върху застрахователите, уверява КФН. Включени са показатели за устойчивост и ефективност на системата, като всичко това е на база на коментарите на обществото от представения през 2018 г. модел, се казва в съобщението.




През миналата година КФН подготви проект за наредба, който получи много критики и в крайна сметка така и не беше предложен за приемане. Тогава се коментираха параметри на оскъпяване с до 400% и спестяване до 25%. С встъпването си в длъжност през март сегашният председател Бойко Атанасов обяви въвеждането на системата за приоритет като увери, че то ще стане само след широко предварително обсъждане.


Ръководството на КФН днес уверява, че ще предложи финалния вариант за обсъждане пред граждани, юридически лица, правителствени и неправителствени организации, застрахователи и Асоциацията на българските застрахователи, медии до края на лятото на 2019 г. След общественото обсъждане ще последва период за оптимизация на системата в зависимост от получените предложения и препоръки.


.

Коментари (80)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4572 Весело

    Ураааааа........................................

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5690 Неутрално

    Когато се въведе ГО преди години ни обясняваха и ОБЕЩАВАХА, че тя няма да генерира печалби по ДЕФИНИЦИЯ за застрахователите а сега вече е техен основен ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН източник за печалби !
    ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ !!! КОЖОДЕРИ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5690 Неутрално

    До коментар [#1] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Не бързай да се радваш. Прочети още веднъж внимателно какво е казал новият стражар на интересите на застрахователите. Между редовте е заровена истината.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2243 Весело

    Абе никак не е добре тази система "малус-фалос".
    Хората предпочитат големи работи, не такива недоносчета

    Бог да благослови Америка за България!
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5690 Неутрално

    До коментар [#4] от "Günther":

    Ще ти се стори бая голема. вЕрвай им !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на strk
    strk
    Рейтинг: 285 Неутрално

    За 2 години гражданската ми се е качила с около 100лв и вече гони 400лв. А нямам нарушения от над 10 години, не че това има значение де. Носят се слухове за група адвокати, която се храни с искове с парите от гражданска отговорност. При 4 милиона регистрирани МПС-та, годишно в граждански потъват вероятно поне 1 милиард лева.

  7. 7 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3295 Неутрално

    Май, който има нарушения ще плаща тройно, а който няма пак същото!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  8. 8 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    Начии, хубаво е да се наказват с 400% виновните, ама що наградата(бонусът) за "стари" и опитни водами е едва мижавите 20% ей това не ми го побира акълът. На теория има достатъчно много драйвери, които са в кофти положение и ще плащат над редовната цена, така че ще може да се покрие една много по-висока отстъпка за примерните водачи, без да намалее съществено печалбата на застрахователите. Така че защо не дават по-висок процент бонус. Явно просто мутрозастрахователите ни са твърде алчни и не дават на дупедатите да решат по-голям процент.

    мурзилка
  9. 9 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2227 Неутрално
  10. 10 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4523 Неутрално

    Много съдържателни коментари има по-горе! Бравос, колеги!

    Истината е една - застраховка на водача, а не на автомобила! Водачът предизвиква катастрофа, а не автомобила!

  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5690 Неутрално

    До коментар [#6] от "strk":

    Яко се краде. И съдилищата са в играта и самите застрахователи защото има ресто.
    Ако ГО е губеща, както всички замесени дружно ни облъчват, ЗАЩО милинките горки застрахователи НЕСЕ ОТКАЖАТ от нея!?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    За 2 години гражданската ми се е качила с около 100лв и вече гони 400лв. А нямам нарушения от над 10 години, не че това има значение де. Носят се слухове за група адвокати, която се храни с искове с парите от гражданска отговорност. При 4 милиона регистрирани МПС-та, годишно в граждански потъват вероятно поне 1 милиард лева.
    —цитат от коментар 6 на strk


    и там има вълци, като на всяко място с големи далавери.

    мурзилка
  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5690 Неутрално

    До коментар [#10] от "vassilun":

    Милинките искат и на водача и на автомобила !!! ГЕРБЕРАСТИ СЪР !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1270 Неутрално

    Ала-балос! Застраховката трябва да е на водача - ЗАДЪЛЖИТЕЛНА! за обезщетяване на пострадал от него и по желание на автомобила - втора.

  15. 15 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    Бонус-Фалус.Бонуса е за застрахователите фалуса е за шофьорите.

  16. 16 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 907 Неутрално

    Кой знае каква тесла пак ще се опитат да внесат. Това че тези крадци в управлението само мислят как да вземат повече пари и нещо да окрадат а не да направят нещата по-нормални. Покрай бонус-малус просто ще админситрират увеличение на цените.

  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5690 Неутрално

    До коментар [#16] от "jobssboj":

    Гаранция !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3295 Неутрално

    Начии, хубаво е да се наказват с 400% виновните, ама що наградата(бонусът) за "стари" и опитни водами е едва мижавите 20% ей това не ми го побира акълът. На теория има достатъчно много драйвери, които са в кофти положение и ще плащат над редовната цена, така че ще може да се покрие една много по-висока отстъпка за примерните водачи, без да намалее съществено печалбата на застрахователите. Така че защо не дават по-висок процент бонус. Явно просто мутрозастрахователите ни са твърде алчни и не дават на дупедатите да решат по-голям процент.
    —цитат от коментар 8 на Маршалов


    Щом веднъж "застрахователите" са се докопали до едни пари, как си представяш да отстъпят от тях?!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  19. 19 Профил на prx15601314
    prx15601314
    Рейтинг: 357 Неутрално

    И това ще осерат нашите дупедати. Една система приложена в много държави.
    "Моделът за "бонус-малус" в "Гражданска отговорност" е почти готов" АБЕ ЕЙЙЙ ДЯВОЛИ ТЯ ОТДАВНА Е ИЗМИСЛЕНА. ПРОСТО КОПИРАЙТЕ ОТ ДРУГИТЕ СТРАНИ И Я ПРИЛОЖЕТЕ 1:1 А НЕ ДА МИ ИЗМИСЛЯТЕ ГЛУПОСТИ

  20. 20 Профил на Animals As Leaders
    Animals As Leaders
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Още един Бойко, мале мила!!!

  21. 21 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Идеята на модела "бонус - малус" е рисковите водачи на пътя да плащат по-скъпо "Гражданска отговорност", а за добросъвестните тя да е по-евтина. ??? и как ;системата; ще определя кои водачи са рискови ? по броя доноси , по роднинските връзки , по измислените нарушения на ;закона; ,по броя на нанесените щети , или и тия ще ни възпитават превантивно с тоягата защото на някой не му стигат пари за остров

  22. 22 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    [quote#18:"lz2"][/quote]

    Мдаа, пък това дори не са ония малките пари от преди "бонус"-фалосът, а едни бая по-големи, които ще се съберат от големият процент на фалосът.

    мурзилка
  23. 23 Профил на tanomano
    tanomano
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Явно в България са измислили ново застраховане, в него няма да има математика защото едноклетъчните си нямат представа от него. Кой реши че този чичко който цял живот е бил данъчен ще направи бонус-маус. НЕКАДЪРНИЦИ!!!

  24. 24 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 811 Неутрално

    свещи да си купувате с тия пари мутри нещастни,душевадци, кола за 500лв и за 500000лв еднакво , малоумници гнусни

  25. 25 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4127 Неутрално

    Беше крайно време за това нещо

  26. 26 Профил на schroeder
    schroeder
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Идеята за бонус и малус не лоша като концепция, но нашите застрахователи просто ще дерат кожи с това нововъведение.

  27. 27 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Гневно

    А кога ще се заемат с наредбата, по която (не)плащат обезщетения?
    Едната кола вече я обезобразиха с "алтернативни" части.

  28. 28 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Гневно

    До коментар [#24] от "reply":

    Всъщност не си прав. Колата за 500 лева може да причини щети, колкото и тази за 500000 лева.

  29. 29 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Гневно

    До коментар [#26] от "schroeder":

    Не е лоша, но застрахователите нямат интерес от нея. Ако имаха, досега щяха да я прилагат без намесата на държавата. Сигурно от 20 години я дъвчат...
    Вместо да харчат административен ресурс да я прилагат и да се конкурират реално, нашите застрахователи предпочитат ГО да продължи да има статут на квази данък. И още по-добре ако държавата им я разработи и спусне задължително за всички - няма да се налага да се изостря конкуренцията.

  30. 30 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 3191 Неутрално

    ,,Почти готова” в Българските управленски среди е много разтеглив израз! Тя и тол- системата преди една година беше ,,почти готова”...

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  31. 31 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1920 Весело

    Моделът за "бонус-малус" в "Гражданска отговорност" е почти готов
    -------------------------------------------

    Така е. Повече от десет години е така!

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  32. 32 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#28] от "sasoss":

    кола от 70 коня и кола от 500 коня се удрят в дърво с 90 км /ч ? я ми кажи резултата

  33. 33 Профил на К.Константинов
    К.Константинов
    Рейтинг: 463 Неутрално

    А какво е "рисков водач"? Тоя, който не спира на знак "Стоп"? Ами макар и нарушител, добрият водач 100 пъти няма да спре на стопа и няма да допусне ПТП, а калпавият ще спре на знака и ще тръгне в неподходящ момент... Според мен рисков е тоя, който е довел до застрахователни щети един или по-вече пъти. Това е най-правилния критерий, парите, парите за обезщетения.

  34. 34 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    До коментар [#4] от "Günther":

    Системата е а"фaлoc-aнyc" както винаги е било

  35. 35 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Весело

    До коментар [#32] от "rossen4i4o":

    Най-вероятно в колата от 70 коня ще има повече и по-тежко пострадали. Съответно ще се плащат по-големи обезщетения по ГО.
    Други въпроси?

  36. 36 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#33] от "К.Константинов":

    А водач с десетки глоби за превишена скорост и водач без нито една , твоя "най-правилен" критерий не ги различава и съвсем не отменя по-големия риск за единия. Все пак става дума за статистика и теория на вероятностите, а не за частни случаи.

  37. 37 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1824 Неутрално

    ... продължавам да недоумявам по какви причини ГО ще да е задължителна???(освен за официализиран грабеж на населението) ... и защо изобщо съществува! ГРАБЕЖ!

    *** т..е. аз съм в "застрахован" автомобил и ако се случи случка си получавам обезщетението... какво значение има дали ме е блъснал застрахован или незастрахован автомобил.... а и откъде накъде ще се плаща застраховка на автомобила, а не да е застрахован "автомобилиста"... А???

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  38. 38 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1824 Неутрално

    А какво е "рисков водач"? Тоя, който не спира на знак "Стоп"? Ами макар и нарушител, добрият водач 100 пъти няма да спре на стопа и няма да допусне ПТП, а калпавият ще спре на знака и ще тръгне в неподходящ момент... Според мен рисков е тоя, който е довел до застрахователни щети един или по-вече пъти. Това е най-правилния критерий, парите, парите за обезщетения.
    —цитат от коментар 33 на К.Константинов


    ... ей, пише се ПОВЕЧЕ... та, първо иди на училище, а после ще ми "ръсиш мозък".... ясно ли е? )

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  39. 39 Профил на К.Константинов
    К.Константинов
    Рейтинг: 463 Неутрално

    До коментар [#36] от "sasoss":

    По принцип си прав, но тоя с многото глоби и статистически, и на практика ще има вероятно и много ПТП-та и съответно ще ощетява застрахователя с много пари. Те двете, нарушенията и парите са свързани, едното води до другото, но ми се струва, че парите са по-точният критерий и по-приемливият от гледна точка на застрахователя.

  40. 40 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1824 Неутрално

    До коментар [#24] от "reply":Всъщност не си прав. Колата за 500 лева може да причини щети, колкото и тази за 500000 лева.
    —цитат от коментар 28 на sasoss


    ... колата, сама по себе си, не причинява нищо ... нали така )

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  41. 41 Профил на Petio Petkov
    Petio Petkov
    Рейтинг: 19 Неутрално

    Застрахователите ни, с помощта на силното си лоби ни готвят "тесла" по три основни линии:
    1. Чрез увеличаване на началното равнище на ГО, което и сега е 50% над румънското;
    2. Чрез налагане на бонус-малус с максимални равнища 25% на бонуса и 400% на малуса (у съседите е 50% бонус и 80% малус)
    3. Чрез вкарване в бонус-малус на всички нарушения (надвишил скоростта, говорил по телефона, не спрял на пешеходна пътека...), което в рамките на 3-5 години ще ни постави всички в малуса.
    В Румъния, Франция, Италия и в други европейски държави се броят само нарушенията, довели до плащане на застрахователни обезщетения - признати от нарушителя или от съда - за останалите има глоби и точки. При това, при покриване на щетата, коефициентът бонус-малус не се променя.
    Парадоксалното е в цялата тази ситуация е, че Евроинс, ДаллБогг, а отскоро и още един наш застраховател, работят и печелят добре в Румъния (Евроинс е сред най-силните) при по-нииски нива на ГО, заплащат по-големи обезщетения на пострадали и на роднини на загинали в ПТП, а тук реват че са на загуба

  42. 42 Профил на Petio Petkov
    Petio Petkov
    Рейтинг: 19 Неутрално

    Ето каква ГО плащат в Румъния:
    Тръгва се от следните равнища -
    Минимално - 271 лв (над 60 години, под 1200 куб.см.) и 397 лева (под 30 години, 1200 куб.см)
    Маскимално - 574 лева (над 60 години, 2000 - 2500 куб.см.) 836 лева (под 30 години, 2000 -2500 куб. см.)
    бонусът е 50%, а малусът – до 80%. Така шофьор без нарушения, довели до застрахователно събитие (с най-голям бонус) тръгва от 136 лв и 200 лв – при крайните възрастови категории и до 1200 куб.см и стига до 287 и съответно 418 лв. при големите двигатели
    С най-големия малус – от 487 и 714,6 лева при най-малките двигатели до 1033 и 1504 лв. при най-големите
    Застраховките на възрастовите категории от 30 до 60 години са почти идентични с минималната - за шофьори над 60 години.
    източник – сайта на Румънския финансов надзор (АСФ) - нивата са от март 2019 - https://asfromania.ro/informatii-publice/infografi...

  43. 43 Профил на К.Константинов
    К.Константинов
    Рейтинг: 463 Неутрално

    До коментар [#38] от "о сандо":

    След твоята забележка за правописа тръгнах засрамен да си търся дипломата по българска филология за да я изгоря, но не намерих такава. Намерих само една за локомотивен машинист, ама нея за една сбъркана дума няма да я горя.

  44. 44 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2249 Неутрално

    До коментар [#31] от "Манчо":

    От този почти готов модел , ми изтичат на д 5000 за каско , към 1200 за граждански на няколко коли , над 2000 местни данъци , над 40000 данъци и осигуровки годишно , срещу което държавата не ми дава нищо , като ми се случи застрахователно събитие ме въртят и сучат да не ми платят , не ми мият улицата нито веднъж годишно ,не ми прибират боклуците например във Варна , щото тесни улиците на целия квартал и неасфалтирани , а в другия град в който живея пък си чистя сам улицата от праха ,от листата , от снега ,пълня си сам дупките с асфалт ,който сам купувам, щото общината не и стигат 2000 лв данък ,който плащам ,а на улицата ми плащат още 100 човека .Всичко в тази държава е долна измама , крадене и лъжа и източване на парите ни и енергията ни с измислени хватки от супер раздутата администрация , за застрахователите сме дойни крави и догодина с този болус малус ще ни разкажат игрите с 100 % още увеличение на всички , същото замислят и в здравеопазването ,доплащане и частни застраховки със стотици месечно , щом сме овча нация о т идиоти ,така ще бъде до последния овен ,останал тук да го стрижат разни червени тарикати .

  45. 45 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    А какво е "рисков водач"? Тоя, който не спира на знак "Стоп"? Ами макар и нарушител, добрият водач 100 пъти няма да спре на стопа и няма да допусне ПТП, а калпавият ще спре на знака и ще тръгне в неподходящ момент... Според мен рисков е тоя, който е довел до застрахователни щети един или по-вече пъти. Това е най-правилния критерий, парите, парите за обезщетения.
    —цитат от коментар 33 на К.Константинов


    На стоп е задължително да се спира. Това е закон и този който не го е изпълнил, трябва датърпи последствия, независимо дали има, или няма, причинено ПТП в резултат на закононарушението му и не тия които не спират на Б2, не са добри водачи, а престъпници.

    мурзилка
  46. 46 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    Ще увеличат печалбите на застрахователите.

    Аз съм ЗА, само защото си мисля, че колите не трябва да са толкова много, някои се надявам да се откажат!

  47. 47 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    До коментар [#26] от "schroeder":

    Съгласен съм. Не знам как точно е в други държави, но от опита ми с родните застрахователи става ясно че винаги ще се опитат да те метнат. Твърде вероятно е доста хора изведнъж да се окаже че трябва да плащат повече а намалението ако изобщо го има за някой ще е нищожно. В момента в който се окаже че тази система е по-неизгодна за застрахователите веднага ще върнат старата.

  48. 48 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4523 Неутрално

    До коментар [#32] от "rossen4i4o":

    Честно казано, колата от 500 коня би имала доста по-малко поражения! Евтините коли (70 коня) са по-опасни от скъпите при удар с еднаква скорост!

  49. 49 Профил на keepwalking
    keepwalking
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Ако някой се сеща тоя бургаската батка дето спря автобуса на Тракия ,дето искаше да бие шофьора щото му беше убил скоростта .
    Тоя имаше 50 акта.Баща ми 40 години шофьор има един акт щото забравил че му е изтекла гражданската.

    Това редно ли е джигита ,дето кара като луд и застрашава другите участници в движението да плаща едно и съща сума за гражданска както прилежния шофьор ..?Дефакто в момента баща ми плаща 100 лв и за джигита да няма никаква санкция и той да плаща 100 лв за ГО ..Това редно ли е ?

    За това съм твърдо за бонус малус .Във всяка развита държава има такава система от години само при нас няма .

  50. 50 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    Ако някой се сеща тоя бургаската батка дето спря автобуса на Тракия ,дето искаше да бие шофьора щото му беше убил скоростта . Тоя имаше 50 акта.Баща ми 40 години шофьор има един акт щото забравил че му е изтекла гражданската. Това редно ли е джигита ,дето кара като луд и застрашава другите участници в движението да плаща едно и съща сума за гражданска както прилежния шофьор ..?Дефакто в момента баща ми плаща 100 лв и за джигита да няма никаква санкция и той да плаща 100 лв за ГО ..Това редно ли е ?За това съм твърдо за бонус малус .Във всяка развита държава има такава система от години само при нас няма .
    —цитат от коментар 49 на keepwalking


    Въпросният джигит не е само за малус, той е за затвора.

    мурзилка
  51. 51 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 623 Неутрално

    Хамилтона колко ще плаща?

  52. 52 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5690 Неутрално

    До коментар [#44] от "edin drug":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  53. 53 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5690 Неутрално

    До коментар [#49] от "keepwalking":

    Въпросът е в чия полза ще работи системата - дали в полза на Обществото или в полза на "застрахователите" !?!? Вие как мислите - накъде ще се наклонят везните ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  54. 54 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4039 Неутрално

    и здравния модел бил почти готов .... е там ще е ... малуса

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  55. 55 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    Ето каква ГО плащат в Румъния:Тръгва се от следните равнища -Минимално - 271 лв (над 60 години, под 1200 куб.см.) и 397 лева (под 30 години, 1200 куб.см)Маскимално - 574 лева (над 60 години, 2000 - 2500 куб.см.) 836 лева (под 30 години, 2000 -2500 куб. см.) бонусът е 50%, а малусът – до 80%. Така шофьор без нарушения, довели до застрахователно събитие (с най-голям бонус) тръгва от 136 лв и 200 лв – при крайните възрастови категории и до 1200 куб.см и стига до 287 и съответно 418 лв. при големите двигателиС най-големия малус – от 487 и 714,6 лева при най-малките двигатели до 1033 и 1504 лв. при най-големитеЗастраховките на възрастовите категории от 30 до 60 години са почти идентични с минималната - за шофьори над 60 години.източник – сайта на Румънския финансов надзор (АСФ) - нивата са от март 2019 - https://asfromania.ro/informatii-publice/infografi...
    —цитат от коментар 42 на Petio Petkov


    Бонус 50% доста повече се ядва от мижавите до 25% у нас и е добро основание да се кара внимателно.

    мурзилка
  56. 56 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    До коментар [#36] от "sasoss":

    Напротив, става дума точни за частен въпрос.
    Теория на вероятностите тук не е приложима - не може да налагаш наказание за вероятно бъдещо допуснато ПТП. Защото задтрахователите плащат само ако има ПТП.
    Това че някой няма глоба за превишена скорост, не значи, че не нарушава!
    Може да ползва антиеадар, навигация (която му казва полицаите), просто да е късметлия или да бъда рушвети всеки път, като го спрат.
    А друг да наруши само веднуж, к точно тогава да го хванат.
    НЯМА шофьор, който да не нарушава правилата - волно или неволно.
    Затоса -правилмото е -малус само и единствено аки си причинил ПТП и си вкарал застрахователя си в разход.
    За останалите нарушения ти вече си наказан, като са ти наложили глоба от КАТ.
    Не е допустимо за едно нарушение да има две наказания.
    А и застрахователите не са орган, който да налага наказания.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  57. 57 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    До коментар [#45] от "Маршалов":

    И затова ЗДВП предвожда съответната глоба.
    Застрахователя какъв е, че да налага и той наказание?!?

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  58. 58 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2110 Неутрално

    До коментар [#29] от "sasoss":
    "Не е лоша, но застрахователите нямат интерес от нея. Ако имаха, досега щяха да я прилагат без намесата на държавата."

    Мани интереса на застрахователите. Те нямат техническата възможност да я прилагат системата бонус-малус (рискът за ПТП е функция от нарушенията на водачите, които (не) се водят от КАТ).
    Проблемът е "държавата", която в едно с транспортните фирми договорят (обществена поръчка) далеч, далеч по-ниска застраховка от тази за "простите граждани". Един личен автомобил (дядо ти Пешо) изминава годишно 5 хил. км, един служебен автомобил изминава минимум 25 хил. км (автобусите по 500 хил. км). Сиреч, пет пъти повече време е на пътя с риск за ПТП.

  59. 59 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1221 Неутрално

    Ето една проста схема - ако нямаш нарушения (актове) и птп през годината, на следващата получаваш 5% остъпка, а ако имаш - увеличава ти се вноската с 10%-20% в зависимост от нарушенията. И така всяка година, докато стигне 50% бонуса и 100% малуса. Ако имаш маулус, а през годината нямаш нарушения, следващата той ти се намалява с годишната стъпка. Така шофьорите ще бъдат стимулирани в дългосрочен период да бъдат съвестни. Освен това тая застраховка трябва да е лична на шофьора. Защото отговорността е негова, не на автомобила. Ако шофьор, който няма автомобил прави нарушения нон стоп с други коли, какви ще са санкциите за него? Примерно с наетите автомобили? Или споделените, или откраднатите?

    Уважавай различното мнение, когато е подплътено с аргументи
  60. 60 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2227 Весело

    До коментар [#45] от "Маршалов":И затова ЗДВП предвожда съответната глоба.Застрахователя какъв е, че да налага и той наказание?!?
    —цитат от коментар 57 на Athanatos


    Алчен кучи син и не той не налага наказания, просто си увеличава печалбата.

    мурзилка
  61. 61 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#45] от "Маршалов":

    знака СТОП , е спри ,осигури предимство , защо да спираш когато има видимост и няма никой с ПРЕДИМСТВО , ти спираш ли на пешоходна пътека когато няма пешоходци , само за да се огледаш дали от някъде не идва пешоходец ?

  62. 62 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    До коментар [#45] от "Маршалов":знака СТОП , е спри ,осигури предимство , защо да спираш когато има видимост и няма никой с ПРЕДИМСТВО , ти спираш ли на пешоходна пътека когато няма пешоходци , само за да се огледаш дали от някъде не идва пешоходец ?
    —цитат от коментар 61 на rossen4i4o


    Детко, иди отново си изучи образованието. После иди и изкарай и шофьорските курсове, ама ей така с положен труд от твоя страна и да е честно, а не с подкупи, или купуване на свидетелството за правоуправление. Разбира се, нямам нищо против ако не спреш самонадеяно на някой стоп преди завой и те отнесе някой ТИР. Така ще бъдат спасени вероятни невинни жертви.

    мурзилка
  63. 63 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#56] от "Athanatos":

    Напротив. Застрахователите оценяват риск (би трябвало).Те не оценяват бай Танатос колко добър шофьор, а какъв риск носи. За целта ползват статистика и математика, а не субективно мнение.
    Няма никакво двойно наказание. За нарушенията на пътя КАТ налага образно казано наказание, а за застрахователите това е бизнес. Човекът с много глоби за превишена скорост е с по-голям риск да направи ПТП, съответно застрахователя събира пропорционално по-голяма премия. Същото е като с възрастовиет групи. Малкия танатос е супер шофьор, но е в групата с най-голям риск и съответно с най-голяма застраховка. Но ти се оплкваш САМО от това, защо за глоби би могло да има увеличение. Да позная ли защо?!
    Има една приказка, че българина най-мрази да настине и да се мине. Можем да я перефразираме, че мрази да му се налага да плаща и ако все пак се налага, то да не е повече от комшията. Всички се оплакваме от хаоса и несправедливостите със застраховките, но когато някой нещо се опитва да направи, започва носене от десет кладенеца вода защо това няма смисъл. Само да не се настине или мине. Със сигурност новата система, спусната от държавата ще има много кусури. Но да бъде критикувана (при това предварително) на принципа "само да не ми бръкне в джоба" е малко лицемерно. Всъщност няма нужда да откриваме топлата вода. Има принципи и системи, които работят по света.

  64. 64 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Весело

    До коментар [#61] от "rossen4i4o":

    Да знаеш, че се разконспирира тотално. :) :)
    Дали не е добре да започнеш с това какво е това животно "закон"?
    Мислех, че с въпроса за колите с различна мощност е някаква грешка и си мислел за застраховка Каско, а не ГО. Но май проблемът е фундаментален...

  65. 65 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 718 Неутрално

    А какво е "рисков водач"? ... Според мен рисков е тоя, който е довел до застрахователни щети един или по-вече пъти.
    —цитат от коментар 33 на К.Константинов

    По този критерий най-безрискови са 18-годишните пишлемета, които вчера са взели книжки - просто са нямали още време да причинят щети.
    Просто критерия "възраст" или "шофьорски стаж" е недостатъчен. Ти може да си изкарал книжка на 18 и до 28 да не си сядал в кола, нарушения не си правил... книжката ти е валидна 10 години, но си забравил вече как се кара - рисков водач ли си?
    Най-разумно е като във Франция например - младите почват автоматично като висок риск, и с всяка година стаж без произшествия трупат бонус. Но за стаж се брои само времето, когато си имал застраховка на твое име. Ако си карал колата на баба си, в системата не ти се отчита. Така и тарикатите, които прехвърлят колата на учинайка си (за да хванат по-голям бонус) в един момент ще увиснат, защото учинайката ще умре или ще натрупа малус, а тарикатът се оказва без стаж и в групата с висок риск.

  66. 66 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#62] от "Маршалов":

    абе , доземляк може да съм и по възрастен от теб , и внимавай какво пожелаваш на другите , да не се подхлъзнеш на някоя стълба и да си строшиш празната тиква

  67. 67 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#64] от "sasoss":

    човече елементарна механика е , кола от 70 коня ще тежи 1 тон , кола от 500 коня 4 тона , едната ще се спре в дървото , другата ще продължи като го изкорени или отреже , каква е щетата ??? а , ако защитаваш тезата за по евтина гражданска на скъпи автомобили , регистриран като трактор , поне си изтупай прахта под фуражката

  68. 68 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Весело

    До коментар [#67] от "rossen4i4o":

    Както писах при теб проблемът е фундаментален!
    Синдром на Дънинг-Крюгер?
    Още веднъж да те попитам - правиш ли разлика между ГО и Каско? Да не питам за закони на физиката, а?

  69. 69 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Весело

    До коментар [#67] от "rossen4i4o":

    Ами дай да направим ГО според теглото на автомобила? :) :)
    При равни други условия кола с 70 коня и кола с 500 коня ще предизвикат еднакви поражения върху едно и също дърво. Т.е. при едно и също тегло и една и съща скорост няма значение колко струва колата. Разликата ще е само в пораженията върху колата и на хората в нея. В тази кола със 70 коня ще има по-големи обезщетения по ГО за пътниците.
    В колата с 500 коня ще има по-големи обезщетения по КАСКО за колата. Но пък каското е според стойността на автомобила. Така, че не виждам несправедливост.
    Само не ми обяснявай как колите за половин милион тежат все по 4 тона и отгоре, а колите за 500 лева са все по 700 кг.

  70. 70 Профил на Marinov
    Marinov
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Това "почти" хич не ми вдъхва доверие, от колко време вече се изготвя този модел. Същата работа като и с тол системата и какво ли още не.

    Marinov
  71. 71 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    До коментар [#56] от "Athanatos":
    за застрахователите това е бизнес.
    Човекът с много глоби за превишена скорост е с по-голям риск да направи ПТП
    ***
    Има принципи и системи, които работят по света.
    —цитат от коментар 63 на sasoss


    Първите ти две твърдения са погрешни.
    Бизнес е, ако клиентът има свободната воля да купи или не даден продукт.
    Когато купуването на продукта е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, то това е ПРИНУДА и СПЕКУЛАТИВЕН МОНОПОЛ. За какъв бизнес говорим тук?!?
    Второто път е абсолютно погрешно. Няма НИКАКВА връзка между броя на глобите и риска да направиш ПТП.
    Повече глоби означават много повече шофиране и много повече навъртяни километри - следователно - много повече опит. От там - много по-малък риск да направиш ПТП.

    Кой е по-опасен на пътя - човек, навъртащ по 50 хил. км годишно и с 3 глоби за скорост от скрити камери на ограничения на безумни места, или човек, навъртащ по 3 хил. км годишно без нито една глоба?!?
    Мен би ме било много повече страх от втория - човек без изградени реакции при рискова ситуация.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  72. 72 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    Има принципи и системи, които работят по света.
    —цитат от коментар 63 на sasoss

    Относно последното ти твърдение - да, прав си.
    И именно това казвам и аз - да се приложи някоя работеща система, а не да се мисли такава, чиято единствена цел е да повиши средната цена на застраховките.

    В повечето държави, където има такива системи, малусът се базира единствено на причинени ПТП с доказана вина. Правиш щети на застрахователя - повишава ти се застраховката. Няма връзка между нарушенията, за които си плащаш глобата и премията към застрахователя.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  73. 73 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    Няма връзка между нарушенията, за които си плащаш глобата и премията към застрахователя.
    —цитат от коментар 72 на Athanatos


    С пример може ли? Ама документален, не ЕЖК.

    мурзилка
  74. 74 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#64] от "sasoss":

    явно полирания ти мозък не може да схване че в градски условия , малката кола ще счупи витрината и ще спре , голямата има към 60% вероятност да убие някой вътре , а щом твърдиш че съм болен и имам незнам какъв си синдром , ще отида да искам инвалидна пенсия на база твоите твърдения

  75. 75 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1824 Неутрално

    До коментар [#38] от "о сандо":След твоята забележка за правописа тръгнах засрамен да си търся дипломата по българска филология за да я изгоря, но не намерих такава. Намерих само една за локомотивен машинист, ама нея за една сбъркана дума няма да я горя.
    —цитат от коментар 43 на К.Константинов


    ... чичка, ти и гимназиална диплома (валидна) на свое име не можеш да откриеш, та... а и "роднините" ти са на същия хал, че и по-зле... сменяй форума, молим и 'айде, със здраве )

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  76. 76 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Весело

    Повече глоби означават много повече шофиране и много повече навъртяни километри
    —цитат от коментар 71 на Athanatos

    Е, сам се опровергаваш. При повече шофиране риска от ПТП е по-голям. Именно затова, например в Холандия, застраховката се прави и според изминатите километри.


    Кой е по-опасен на пътя - човек, навъртащ по 50 хил. км годишно и с 3 глоби за скорост от скрити камери на ограничения на безумни места, или човек, навъртащ по 3 хил. км годишно без нито една глоба?!?
    —цитат от коментар 71 на Athanatos

    Очевидно е - човекът с 50 хил. километра. :) :) :) По обективни причини. Бъркаш частния субективен случай със статистиката и математиката. Сигурно холандските застрахователи нищо не разбират. как не се са сетили да те питат как да си изчисляват риска...

  77. 77 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Весело

    До коментар [#72] от "Athanatos":

    Имаме допирна точка!!
    Мисля, че не взеха някоя система наготово заради лобитата. На застрахователи, на автопревозвачи... Някой вече го спомена. Ние, средностатическите застраховани по ГО, да го духаме и да плащаме уж застраховка, а на практика данък.

  78. 78 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Весело

    До коментар [#74] от "rossen4i4o":

    Успех! Имаш огромен шанс.
    Дали си спомняш какво си писал в първите си постове по темата? Може би да и затова започна това усукване, ама тонажа, ама витрината... Вземи напиши нещо и за СТОПа, че да се отсрамиш.

  79. 79 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    До коментар [#72] от "Athanatos":Имаме допирна точка!! Мисля, че не взеха някоя система наготово заради лобитата. На застрахователи, на автопревозвачи... Някой вече го спомена. Ние, средностатическите застраховани по ГО, да го духаме и да плащаме уж застраховка, а на практика данък.
    —цитат от коментар 77 на sasoss


    От данъците поне имаме някаква полза и ние, поне част от тях се връща към нас със сигурност.

    мурзилка
  80. 80 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 440 Неутрално

    гледам доста гущери без опашки са изпълзяли да защитават измислени закони , не че малко крадът но искат още , все едно някой им е длъжен





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK