Когато се въведе ГО преди години ни обясняваха и ОБЕЩАВАХА, че тя няма да генерира печалби по ДЕФИНИЦИЯ за застрахователите а сега вече е техен основен ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН източник за печалби ! ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ !!! КОЖОДЕРИ !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
Не бързай да се радваш. Прочети още веднъж внимателно какво е казал новият стражар на интересите на застрахователите. Между редовте е заровена истината.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
Абе никак не е добре тази система "малус-фалос". Хората предпочитат големи работи, не такива недоносчета
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
За 2 години гражданската ми се е качила с около 100лв и вече гони 400лв. А нямам нарушения от над 10 години, не че това има значение де. Носят се слухове за група адвокати, която се храни с искове с парите от гражданска отговорност. При 4 милиона регистрирани МПС-та, годишно в граждански потъват вероятно поне 1 милиард лева.
Начии, хубаво е да се наказват с 400% виновните, ама що наградата(бонусът) за "стари" и опитни водами е едва мижавите 20% ей това не ми го побира акълът. На теория има достатъчно много драйвери, които са в кофти положение и ще плащат над редовната цена, така че ще може да се покрие една много по-висока отстъпка за примерните водачи, без да намалее съществено печалбата на застрахователите. Така че защо не дават по-висок процент бонус. Явно просто мутрозастрахователите ни са твърде алчни и не дават на дупедатите да решат по-голям процент.
Яко се краде. И съдилищата са в играта и самите застрахователи защото има ресто. Ако ГО е губеща, както всички замесени дружно ни облъчват, ЗАЩО милинките горки застрахователи НЕСЕ ОТКАЖАТ от нея!?!?!?
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
За 2 години гражданската ми се е качила с около 100лв и вече гони 400лв. А нямам нарушения от над 10 години, не че това има значение де. Носят се слухове за група адвокати, която се храни с искове с парите от гражданска отговорност. При 4 милиона регистрирани МПС-та, годишно в граждански потъват вероятно поне 1 милиард лева.
Кой знае каква тесла пак ще се опитат да внесат. Това че тези крадци в управлението само мислят как да вземат повече пари и нещо да окрадат а не да направят нещата по-нормални. Покрай бонус-малус просто ще админситрират увеличение на цените.
Начии, хубаво е да се наказват с 400% виновните, ама що наградата(бонусът) за "стари" и опитни водами е едва мижавите 20% ей това не ми го побира акълът. На теория има достатъчно много драйвери, които са в кофти положение и ще плащат над редовната цена, така че ще може да се покрие една много по-висока отстъпка за примерните водачи, без да намалее съществено печалбата на застрахователите. Така че защо не дават по-висок процент бонус. Явно просто мутрозастрахователите ни са твърде алчни и не дават на дупедатите да решат по-голям процент.
И това ще осерат нашите дупедати. Една система приложена в много държави. "Моделът за "бонус-малус" в "Гражданска отговорност" е почти готов" АБЕ ЕЙЙЙ ДЯВОЛИ ТЯ ОТДАВНА Е ИЗМИСЛЕНА. ПРОСТО КОПИРАЙТЕ ОТ ДРУГИТЕ СТРАНИ И Я ПРИЛОЖЕТЕ 1:1 А НЕ ДА МИ ИЗМИСЛЯТЕ ГЛУПОСТИ
Идеята на модела "бонус - малус" е рисковите водачи на пътя да плащат по-скъпо "Гражданска отговорност", а за добросъвестните тя да е по-евтина. ??? и как ;системата; ще определя кои водачи са рискови ? по броя доноси , по роднинските връзки , по измислените нарушения на ;закона; ,по броя на нанесените щети , или и тия ще ни възпитават превантивно с тоягата защото на някой не му стигат пари за остров
Явно в България са измислили ново застраховане, в него няма да има математика защото едноклетъчните си нямат представа от него. Кой реши че този чичко който цял живот е бил данъчен ще направи бонус-маус. НЕКАДЪРНИЦИ!!!
Не е лоша, но застрахователите нямат интерес от нея. Ако имаха, досега щяха да я прилагат без намесата на държавата. Сигурно от 20 години я дъвчат... Вместо да харчат административен ресурс да я прилагат и да се конкурират реално, нашите застрахователи предпочитат ГО да продължи да има статут на квази данък. И още по-добре ако държавата им я разработи и спусне задължително за всички - няма да се налага да се изостря конкуренцията.
А какво е "рисков водач"? Тоя, който не спира на знак "Стоп"? Ами макар и нарушител, добрият водач 100 пъти няма да спре на стопа и няма да допусне ПТП, а калпавият ще спре на знака и ще тръгне в неподходящ момент... Според мен рисков е тоя, който е довел до застрахователни щети един или по-вече пъти. Това е най-правилния критерий, парите, парите за обезщетения.
А водач с десетки глоби за превишена скорост и водач без нито една , твоя "най-правилен" критерий не ги различава и съвсем не отменя по-големия риск за единия. Все пак става дума за статистика и теория на вероятностите, а не за частни случаи.
... продължавам да недоумявам по какви причини ГО ще да е задължителна???(освен за официализиран грабеж на населението) ... и защо изобщо съществува! ГРАБЕЖ!
*** т..е. аз съм в "застрахован" автомобил и ако се случи случка си получавам обезщетението... какво значение има дали ме е блъснал застрахован или незастрахован автомобил.... а и откъде накъде ще се плаща застраховка на автомобила, а не да е застрахован "автомобилиста"... А???
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
А какво е "рисков водач"? Тоя, който не спира на знак "Стоп"? Ами макар и нарушител, добрият водач 100 пъти няма да спре на стопа и няма да допусне ПТП, а калпавият ще спре на знака и ще тръгне в неподходящ момент... Според мен рисков е тоя, който е довел до застрахователни щети един или по-вече пъти. Това е най-правилния критерий, парите, парите за обезщетения.
... ей, пише се ПОВЕЧЕ... та, първо иди на училище, а после ще ми "ръсиш мозък".... ясно ли е? )
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
По принцип си прав, но тоя с многото глоби и статистически, и на практика ще има вероятно и много ПТП-та и съответно ще ощетява застрахователя с много пари. Те двете, нарушенията и парите са свързани, едното води до другото, но ми се струва, че парите са по-точният критерий и по-приемливият от гледна точка на застрахователя.
Застрахователите ни, с помощта на силното си лоби ни готвят "тесла" по три основни линии: 1. Чрез увеличаване на началното равнище на ГО, което и сега е 50% над румънското; 2. Чрез налагане на бонус-малус с максимални равнища 25% на бонуса и 400% на малуса (у съседите е 50% бонус и 80% малус) 3. Чрез вкарване в бонус-малус на всички нарушения (надвишил скоростта, говорил по телефона, не спрял на пешеходна пътека...), което в рамките на 3-5 години ще ни постави всички в малуса. В Румъния, Франция, Италия и в други европейски държави се броят само нарушенията, довели до плащане на застрахователни обезщетения - признати от нарушителя или от съда - за останалите има глоби и точки. При това, при покриване на щетата, коефициентът бонус-малус не се променя. Парадоксалното е в цялата тази ситуация е, че Евроинс, ДаллБогг, а отскоро и още един наш застраховател, работят и печелят добре в Румъния (Евроинс е сред най-силните) при по-нииски нива на ГО, заплащат по-големи обезщетения на пострадали и на роднини на загинали в ПТП, а тук реват че са на загуба
Ето каква ГО плащат в Румъния: Тръгва се от следните равнища - Минимално - 271 лв (над 60 години, под 1200 куб.см.) и 397 лева (под 30 години, 1200 куб.см) Маскимално - 574 лева (над 60 години, 2000 - 2500 куб.см.) 836 лева (под 30 години, 2000 -2500 куб. см.) бонусът е 50%, а малусът – до 80%. Така шофьор без нарушения, довели до застрахователно събитие (с най-голям бонус) тръгва от 136 лв и 200 лв – при крайните възрастови категории и до 1200 куб.см и стига до 287 и съответно 418 лв. при големите двигатели С най-големия малус – от 487 и 714,6 лева при най-малките двигатели до 1033 и 1504 лв. при най-големите Застраховките на възрастовите категории от 30 до 60 години са почти идентични с минималната - за шофьори над 60 години. източник – сайта на Румънския финансов надзор (АСФ) - нивата са от март 2019 - https://asfromania.ro/informatii-publice/infografi...
След твоята забележка за правописа тръгнах засрамен да си търся дипломата по българска филология за да я изгоря, но не намерих такава. Намерих само една за локомотивен машинист, ама нея за една сбъркана дума няма да я горя.
От този почти готов модел , ми изтичат на д 5000 за каско , към 1200 за граждански на няколко коли , над 2000 местни данъци , над 40000 данъци и осигуровки годишно , срещу което държавата не ми дава нищо , като ми се случи застрахователно събитие ме въртят и сучат да не ми платят , не ми мият улицата нито веднъж годишно ,не ми прибират боклуците например във Варна , щото тесни улиците на целия квартал и неасфалтирани , а в другия град в който живея пък си чистя сам улицата от праха ,от листата , от снега ,пълня си сам дупките с асфалт ,който сам купувам, щото общината не и стигат 2000 лв данък ,който плащам ,а на улицата ми плащат още 100 човека .Всичко в тази държава е долна измама , крадене и лъжа и източване на парите ни и енергията ни с измислени хватки от супер раздутата администрация , за застрахователите сме дойни крави и догодина с този болус малус ще ни разкажат игрите с 100 % още увеличение на всички , същото замислят и в здравеопазването ,доплащане и частни застраховки със стотици месечно , щом сме овча нация о т идиоти ,така ще бъде до последния овен ,останал тук да го стрижат разни червени тарикати .
А какво е "рисков водач"? Тоя, който не спира на знак "Стоп"? Ами макар и нарушител, добрият водач 100 пъти няма да спре на стопа и няма да допусне ПТП, а калпавият ще спре на знака и ще тръгне в неподходящ момент... Според мен рисков е тоя, който е довел до застрахователни щети един или по-вече пъти. Това е най-правилния критерий, парите, парите за обезщетения.
На стоп е задължително да се спира. Това е закон и този който не го е изпълнил, трябва датърпи последствия, независимо дали има, или няма, причинено ПТП в резултат на закононарушението му и не тия които не спират на Б2, не са добри водачи, а престъпници.
мурзилка
Съгласен съм. Не знам как точно е в други държави, но от опита ми с родните застрахователи става ясно че винаги ще се опитат да те метнат. Твърде вероятно е доста хора изведнъж да се окаже че трябва да плащат повече а намалението ако изобщо го има за някой ще е нищожно. В момента в който се окаже че тази система е по-неизгодна за застрахователите веднага ще върнат старата.
Ако някой се сеща тоя бургаската батка дето спря автобуса на Тракия ,дето искаше да бие шофьора щото му беше убил скоростта . Тоя имаше 50 акта.Баща ми 40 години шофьор има един акт щото забравил че му е изтекла гражданската.
Това редно ли е джигита ,дето кара като луд и застрашава другите участници в движението да плаща едно и съща сума за гражданска както прилежния шофьор ..?Дефакто в момента баща ми плаща 100 лв и за джигита да няма никаква санкция и той да плаща 100 лв за ГО ..Това редно ли е ?
За това съм твърдо за бонус малус .Във всяка развита държава има такава система от години само при нас няма .
Ако някой се сеща тоя бургаската батка дето спря автобуса на Тракия ,дето искаше да бие шофьора щото му беше убил скоростта . Тоя имаше 50 акта.Баща ми 40 години шофьор има един акт щото забравил че му е изтекла гражданската. Това редно ли е джигита ,дето кара като луд и застрашава другите участници в движението да плаща едно и съща сума за гражданска както прилежния шофьор ..?Дефакто в момента баща ми плаща 100 лв и за джигита да няма никаква санкция и той да плаща 100 лв за ГО ..Това редно ли е ?За това съм твърдо за бонус малус .Във всяка развита държава има такава система от години само при нас няма .
Въпросът е в чия полза ще работи системата - дали в полза на Обществото или в полза на "застрахователите" !?!? Вие как мислите - накъде ще се наклонят везните ?
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
Ето каква ГО плащат в Румъния:Тръгва се от следните равнища -Минимално - 271 лв (над 60 години, под 1200 куб.см.) и 397 лева (под 30 години, 1200 куб.см)Маскимално - 574 лева (над 60 години, 2000 - 2500 куб.см.) 836 лева (под 30 години, 2000 -2500 куб. см.) бонусът е 50%, а малусът – до 80%. Така шофьор без нарушения, довели до застрахователно събитие (с най-голям бонус) тръгва от 136 лв и 200 лв – при крайните възрастови категории и до 1200 куб.см и стига до 287 и съответно 418 лв. при големите двигателиС най-големия малус – от 487 и 714,6 лева при най-малките двигатели до 1033 и 1504 лв. при най-големитеЗастраховките на възрастовите категории от 30 до 60 години са почти идентични с минималната - за шофьори над 60 години.източник – сайта на Румънския финансов надзор (АСФ) - нивата са от март 2019 - https://asfromania.ro/informatii-publice/infografi...
Напротив, става дума точни за частен въпрос. Теория на вероятностите тук не е приложима - не може да налагаш наказание за вероятно бъдещо допуснато ПТП. Защото задтрахователите плащат само ако има ПТП. Това че някой няма глоба за превишена скорост, не значи, че не нарушава! Може да ползва антиеадар, навигация (която му казва полицаите), просто да е късметлия или да бъда рушвети всеки път, като го спрат. А друг да наруши само веднуж, к точно тогава да го хванат. НЯМА шофьор, който да не нарушава правилата - волно или неволно. Затоса -правилмото е -малус само и единствено аки си причинил ПТП и си вкарал застрахователя си в разход. За останалите нарушения ти вече си наказан, като са ти наложили глоба от КАТ. Не е допустимо за едно нарушение да има две наказания. А и застрахователите не са орган, който да налага наказания.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
До коментар [#29] от "sasoss": "Не е лоша, но застрахователите нямат интерес от нея. Ако имаха, досега щяха да я прилагат без намесата на държавата."
Мани интереса на застрахователите. Те нямат техническата възможност да я прилагат системата бонус-малус (рискът за ПТП е функция от нарушенията на водачите, които (не) се водят от КАТ). Проблемът е "държавата", която в едно с транспортните фирми договорят (обществена поръчка) далеч, далеч по-ниска застраховка от тази за "простите граждани". Един личен автомобил (дядо ти Пешо) изминава годишно 5 хил. км, един служебен автомобил изминава минимум 25 хил. км (автобусите по 500 хил. км). Сиреч, пет пъти повече време е на пътя с риск за ПТП.
Ето една проста схема - ако нямаш нарушения (актове) и птп през годината, на следващата получаваш 5% остъпка, а ако имаш - увеличава ти се вноската с 10%-20% в зависимост от нарушенията. И така всяка година, докато стигне 50% бонуса и 100% малуса. Ако имаш маулус, а през годината нямаш нарушения, следващата той ти се намалява с годишната стъпка. Така шофьорите ще бъдат стимулирани в дългосрочен период да бъдат съвестни. Освен това тая застраховка трябва да е лична на шофьора. Защото отговорността е негова, не на автомобила. Ако шофьор, който няма автомобил прави нарушения нон стоп с други коли, какви ще са санкциите за него? Примерно с наетите автомобили? Или споделените, или откраднатите?
"Проблемът на света е, че глупавите са самоуверени, а умните винаги се колебаят" Бертранд Ръсел
знака СТОП , е спри ,осигури предимство , защо да спираш когато има видимост и няма никой с ПРЕДИМСТВО , ти спираш ли на пешоходна пътека когато няма пешоходци , само за да се огледаш дали от някъде не идва пешоходец ?
До коментар [#45] от "Маршалов":знака СТОП , е спри ,осигури предимство , защо да спираш когато има видимост и няма никой с ПРЕДИМСТВО , ти спираш ли на пешоходна пътека когато няма пешоходци , само за да се огледаш дали от някъде не идва пешоходец ?
Детко, иди отново си изучи образованието. После иди и изкарай и шофьорските курсове, ама ей така с положен труд от твоя страна и да е честно, а не с подкупи, или купуване на свидетелството за правоуправление. Разбира се, нямам нищо против ако не спреш самонадеяно на някой стоп преди завой и те отнесе някой ТИР. Така ще бъдат спасени вероятни невинни жертви.
мурзилка
Напротив. Застрахователите оценяват риск (би трябвало).Те не оценяват бай Танатос колко добър шофьор, а какъв риск носи. За целта ползват статистика и математика, а не субективно мнение. Няма никакво двойно наказание. За нарушенията на пътя КАТ налага образно казано наказание, а за застрахователите това е бизнес. Човекът с много глоби за превишена скорост е с по-голям риск да направи ПТП, съответно застрахователя събира пропорционално по-голяма премия. Същото е като с възрастовиет групи. Малкия танатос е супер шофьор, но е в групата с най-голям риск и съответно с най-голяма застраховка. Но ти се оплкваш САМО от това, защо за глоби би могло да има увеличение. Да позная ли защо?! Има една приказка, че българина най-мрази да настине и да се мине. Можем да я перефразираме, че мрази да му се налага да плаща и ако все пак се налага, то да не е повече от комшията. Всички се оплакваме от хаоса и несправедливостите със застраховките, но когато някой нещо се опитва да направи, започва носене от десет кладенеца вода защо това няма смисъл. Само да не се настине или мине. Със сигурност новата система, спусната от държавата ще има много кусури. Но да бъде критикувана (при това предварително) на принципа "само да не ми бръкне в джоба" е малко лицемерно. Всъщност няма нужда да откриваме топлата вода. Има принципи и системи, които работят по света.
Да знаеш, че се разконспирира тотално. :) :) Дали не е добре да започнеш с това какво е това животно "закон"? Мислех, че с въпроса за колите с различна мощност е някаква грешка и си мислел за застраховка Каско, а не ГО. Но май проблемът е фундаментален...
По този критерий най-безрискови са 18-годишните пишлемета, които вчера са взели книжки - просто са нямали още време да причинят щети. Просто критерия "възраст" или "шофьорски стаж" е недостатъчен. Ти може да си изкарал книжка на 18 и до 28 да не си сядал в кола, нарушения не си правил... книжката ти е валидна 10 години, но си забравил вече как се кара - рисков водач ли си? Най-разумно е като във Франция например - младите почват автоматично като висок риск, и с всяка година стаж без произшествия трупат бонус. Но за стаж се брои само времето, когато си имал застраховка на твое име. Ако си карал колата на баба си, в системата не ти се отчита. Така и тарикатите, които прехвърлят колата на учинайка си (за да хванат по-голям бонус) в един момент ще увиснат, защото учинайката ще умре или ще натрупа малус, а тарикатът се оказва без стаж и в групата с висок риск.
абе , доземляк може да съм и по възрастен от теб , и внимавай какво пожелаваш на другите , да не се подхлъзнеш на някоя стълба и да си строшиш празната тиква
човече елементарна механика е , кола от 70 коня ще тежи 1 тон , кола от 500 коня 4 тона , едната ще се спре в дървото , другата ще продължи като го изкорени или отреже , каква е щетата ??? а , ако защитаваш тезата за по евтина гражданска на скъпи автомобили , регистриран като трактор , поне си изтупай прахта под фуражката
Както писах при теб проблемът е фундаментален! Синдром на Дънинг-Крюгер? Още веднъж да те попитам - правиш ли разлика между ГО и Каско? Да не питам за закони на физиката, а?
Ами дай да направим ГО според теглото на автомобила? :) :) При равни други условия кола с 70 коня и кола с 500 коня ще предизвикат еднакви поражения върху едно и също дърво. Т.е. при едно и също тегло и една и съща скорост няма значение колко струва колата. Разликата ще е само в пораженията върху колата и на хората в нея. В тази кола със 70 коня ще има по-големи обезщетения по ГО за пътниците. В колата с 500 коня ще има по-големи обезщетения по КАСКО за колата. Но пък каското е според стойността на автомобила. Така, че не виждам несправедливост. Само не ми обяснявай как колите за половин милион тежат все по 4 тона и отгоре, а колите за 500 лева са все по 700 кг.
До коментар [#56] от "Athanatos": за застрахователите това е бизнес. Човекът с много глоби за превишена скорост е с по-голям риск да направи ПТП *** Има принципи и системи, които работят по света.
Първите ти две твърдения са погрешни. Бизнес е, ако клиентът има свободната воля да купи или не даден продукт. Когато купуването на продукта е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, то това е ПРИНУДА и СПЕКУЛАТИВЕН МОНОПОЛ. За какъв бизнес говорим тук?!? Второто път е абсолютно погрешно. Няма НИКАКВА връзка между броя на глобите и риска да направиш ПТП. Повече глоби означават много повече шофиране и много повече навъртяни километри - следователно - много повече опит. От там - много по-малък риск да направиш ПТП.
Кой е по-опасен на пътя - човек, навъртащ по 50 хил. км годишно и с 3 глоби за скорост от скрити камери на ограничения на безумни места, или човек, навъртащ по 3 хил. км годишно без нито една глоба?!? Мен би ме било много повече страх от втория - човек без изградени реакции при рискова ситуация. Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
Има принципи и системи, които работят по света. —цитат от коментар 63 на sasoss
Относно последното ти твърдение - да, прав си. И именно това казвам и аз - да се приложи някоя работеща система, а не да се мисли такава, чиято единствена цел е да повиши средната цена на застраховките.
В повечето държави, където има такива системи, малусът се базира единствено на причинени ПТП с доказана вина. Правиш щети на застрахователя - повишава ти се застраховката. Няма връзка между нарушенията, за които си плащаш глобата и премията към застрахователя.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
явно полирания ти мозък не може да схване че в градски условия , малката кола ще счупи витрината и ще спре , голямата има към 60% вероятност да убие някой вътре , а щом твърдиш че съм болен и имам незнам какъв си синдром , ще отида да искам инвалидна пенсия на база твоите твърдения
До коментар [#38] от "о сандо":След твоята забележка за правописа тръгнах засрамен да си търся дипломата по българска филология за да я изгоря, но не намерих такава. Намерих само една за локомотивен машинист, ама нея за една сбъркана дума няма да я горя.
... чичка, ти и гимназиална диплома (валидна) на свое име не можеш да откриеш, та... а и "роднините" ти са на същия хал, че и по-зле... сменяй форума, молим и 'айде, със здраве )
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
Е, сам се опровергаваш. При повече шофиране риска от ПТП е по-голям. Именно затова, например в Холандия, застраховката се прави и според изминатите километри.
Кой е по-опасен на пътя - човек, навъртащ по 50 хил. км годишно и с 3 глоби за скорост от скрити камери на ограничения на безумни места, или човек, навъртащ по 3 хил. км годишно без нито една глоба?!?
Очевидно е - човекът с 50 хил. километра. :) :) :) По обективни причини. Бъркаш частния субективен случай със статистиката и математиката. Сигурно холандските застрахователи нищо не разбират. как не се са сетили да те питат как да си изчисляват риска...
Имаме допирна точка!! Мисля, че не взеха някоя система наготово заради лобитата. На застрахователи, на автопревозвачи... Някой вече го спомена. Ние, средностатическите застраховани по ГО, да го духаме и да плащаме уж застраховка, а на практика данък.
Успех! Имаш огромен шанс. Дали си спомняш какво си писал в първите си постове по темата? Може би да и затова започна това усукване, ама тонажа, ама витрината... Вземи напиши нещо и за СТОПа, че да се отсрамиш.
До коментар [#72] от "Athanatos":Имаме допирна точка!! Мисля, че не взеха някоя система наготово заради лобитата. На застрахователи, на автопревозвачи... Някой вече го спомена. Ние, средностатическите застраховани по ГО, да го духаме и да плащаме уж застраховка, а на практика данък.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2791 ВеселоУраааааа........................................
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3720 НеутралноКогато се въведе ГО преди години ни обясняваха и ОБЕЩАВАХА, че тя няма да генерира печалби по ДЕФИНИЦИЯ за застрахователите а сега вече е техен основен ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН източник за печалби !
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ !!! КОЖОДЕРИ !!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3720 НеутралноДо коментар [#1] от "'ΕΡΕΒΟΣ":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Не бързай да се радваш. Прочети още веднъж внимателно какво е казал новият стражар на интересите на застрахователите. Между редовте е заровена истината.
Günther
Рейтинг: 720 ВеселоАбе никак не е добре тази система "малус-фалос".
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472Хората предпочитат големи работи, не такива недоносчета
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3720 НеутралноДо коментар [#4] от "Günther":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ще ти се стори бая голема. вЕрвай им !!!
strk
Рейтинг: 217 НеутралноЗа 2 години гражданската ми се е качила с около 100лв и вече гони 400лв. А нямам нарушения от над 10 години, не че това има значение де. Носят се слухове за група адвокати, която се храни с искове с парите от гражданска отговорност. При 4 милиона регистрирани МПС-та, годишно в граждански потъват вероятно поне 1 милиард лева.
lz2
Рейтинг: 1986 НеутралноМай, който има нарушения ще плаща тройно, а който няма пак същото!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Маршалов
Рейтинг: 479 НеутралноНачии, хубаво е да се наказват с 400% виновните, ама що наградата(бонусът) за "стари" и опитни водами е едва мижавите 20% ей това не ми го побира акълът. На теория има достатъчно много драйвери, които са в кофти положение и ще плащат над редовната цена, така че ще може да се покрие една много по-висока отстъпка за примерните водачи, без да намалее съществено печалбата на застрахователите. Така че защо не дават по-висок процент бонус. Явно просто мутрозастрахователите ни са твърде алчни и не дават на дупедатите да решат по-голям процент.
мурзилкаМаршалов
Рейтинг: 479 Неутралнопардон, 25%
мурзилкаvassilun
Рейтинг: 4591 НеутралноМного съдържателни коментари има по-горе! Бравос, колеги!
Истината е една - застраховка на водача, а не на автомобила! Водачът предизвиква катастрофа, а не автомобила!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3720 НеутралноДо коментар [#6] от "strk":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Яко се краде. И съдилищата са в играта и самите застрахователи защото има ресто.
Ако ГО е губеща, както всички замесени дружно ни облъчват, ЗАЩО милинките горки застрахователи НЕСЕ ОТКАЖАТ от нея!?!?!?
Маршалов
Рейтинг: 479 Неутралнои там има вълци, като на всяко място с големи далавери. мурзилка
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3720 НеутралноДо коментар [#10] от "vassilun":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Милинките искат и на водача и на автомобила !!! ГЕРБЕРАСТИ СЪР !!!
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 1435 НеутралноАла-балос! Застраховката трябва да е на водача - ЗАДЪЛЖИТЕЛНА! за обезщетяване на пострадал от него и по желание на автомобила - втора.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1291 НеутралноБонус-Фалус.Бонуса е за застрахователите фалуса е за шофьорите.
Damian Damianov
Рейтинг: 217 НеутралноКой знае каква тесла пак ще се опитат да внесат. Това че тези крадци в управлението само мислят как да вземат повече пари и нещо да окрадат а не да направят нещата по-нормални. Покрай бонус-малус просто ще админситрират увеличение на цените.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3720 НеутралноДо коментар [#16] от "jobssboj":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Гаранция !
lz2
Рейтинг: 1986 НеутралноЩом веднъж "застрахователите" са се докопали до едни пари, как си представяш да отстъпят от тях?! ПравописА е поле за изява на неграмотните!
prx15601314
Рейтинг: 250 НеутралноИ това ще осерат нашите дупедати. Една система приложена в много държави.
"Моделът за "бонус-малус" в "Гражданска отговорност" е почти готов" АБЕ ЕЙЙЙ ДЯВОЛИ ТЯ ОТДАВНА Е ИЗМИСЛЕНА. ПРОСТО КОПИРАЙТЕ ОТ ДРУГИТЕ СТРАНИ И Я ПРИЛОЖЕТЕ 1:1 А НЕ ДА МИ ИЗМИСЛЯТЕ ГЛУПОСТИ
Animals As Leaders
Рейтинг: 392 НеутралноОще един Бойко, мале мила!!!
rossen4i4o
Рейтинг: 226 НеутралноИдеята на модела "бонус - малус" е рисковите водачи на пътя да плащат по-скъпо "Гражданска отговорност", а за добросъвестните тя да е по-евтина. ??? и как ;системата; ще определя кои водачи са рискови ? по броя доноси , по роднинските връзки , по измислените нарушения на ;закона; ,по броя на нанесените щети , или и тия ще ни възпитават превантивно с тоягата защото на някой не му стигат пари за остров
Маршалов
Рейтинг: 479 Неутрално[quote#18:"lz2"][/quote]
мурзилкаМдаа, пък това дори не са ония малките пари от преди "бонус"-фалосът, а едни бая по-големи, които ще се съберат от големият процент на фалосът.
tanomano
Рейтинг: 217 НеутралноЯвно в България са измислили ново застраховане, в него няма да има математика защото едноклетъчните си нямат представа от него. Кой реши че този чичко който цял живот е бил данъчен ще направи бонус-маус. НЕКАДЪРНИЦИ!!!
reply
Рейтинг: 673 Неутралносвещи да си купувате с тия пари мутри нещастни,душевадци, кола за 500лв и за 500000лв еднакво , малоумници гнусни
bat_plamen
Рейтинг: 4401 НеутралноБеше крайно време за това нещо
schroeder
Рейтинг: 262 НеутралноИдеята за бонус и малус не лоша като концепция, но нашите застрахователи просто ще дерат кожи с това нововъведение.
sasoss
Рейтинг: 524 ГневноА кога ще се заемат с наредбата, по която (не)плащат обезщетения?
Едната кола вече я обезобразиха с "алтернативни" части.
sasoss
Рейтинг: 524 ГневноДо коментар [#24] от "reply":
Всъщност не си прав. Колата за 500 лева може да причини щети, колкото и тази за 500000 лева.
sasoss
Рейтинг: 524 ГневноДо коментар [#26] от "schroeder":
Не е лоша, но застрахователите нямат интерес от нея. Ако имаха, досега щяха да я прилагат без намесата на държавата. Сигурно от 20 години я дъвчат...
Вместо да харчат административен ресурс да я прилагат и да се конкурират реално, нашите застрахователи предпочитат ГО да продължи да има статут на квази данък. И още по-добре ако държавата им я разработи и спусне задължително за всички - няма да се налага да се изостря конкуренцията.
С Стоянов
Рейтинг: 1105 Неутрално,,Почти готова” в Българските управленски среди е много разтеглив израз! Тя и тол- системата преди една година беше ,,почти готова”...
ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВОМанчо
Рейтинг: 1573 ВеселоМоделът за "бонус-малус" в "Гражданска отговорност" е почти готов
Мараба, С-ДС доносници!-------------------------------------------
Така е. Повече от десет години е така!
rossen4i4o
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#28] от "sasoss":
кола от 70 коня и кола от 500 коня се удрят в дърво с 90 км /ч ? я ми кажи резултата
Джелсомино
Рейтинг: 447 НеутралноА какво е "рисков водач"? Тоя, който не спира на знак "Стоп"? Ами макар и нарушител, добрият водач 100 пъти няма да спре на стопа и няма да допусне ПТП, а калпавият ще спре на знака и ще тръгне в неподходящ момент... Според мен рисков е тоя, който е довел до застрахователни щети един или по-вече пъти. Това е най-правилния критерий, парите, парите за обезщетения.
uq
Рейтинг: 1001 НеутралноДо коментар [#4] от "Günther":
Системата е а"фaлoc-aнyc" както винаги е било
sasoss
Рейтинг: 524 ВеселоДо коментар [#32] от "rossen4i4o":
Най-вероятно в колата от 70 коня ще има повече и по-тежко пострадали. Съответно ще се плащат по-големи обезщетения по ГО.
Други въпроси?
sasoss
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#33] от "К.Константинов":
А водач с десетки глоби за превишена скорост и водач без нито една , твоя "най-правилен" критерий не ги различава и съвсем не отменя по-големия риск за единия. Все пак става дума за статистика и теория на вероятностите, а не за частни случаи.
axd14700100
Рейтинг: 479 Неутрално... продължавам да недоумявам по какви причини ГО ще да е задължителна???(освен за официализиран грабеж на населението) ... и защо изобщо съществува! ГРАБЕЖ!
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф*** т..е. аз съм в "застрахован" автомобил и ако се случи случка си получавам обезщетението... какво значение има дали ме е блъснал застрахован или незастрахован автомобил.... а и откъде накъде ще се плаща застраховка на автомобила, а не да е застрахован "автомобилиста"... А???
axd14700100
Рейтинг: 479 Неутрално... ей, пише се ПОВЕЧЕ... та, първо иди на училище, а после ще ми "ръсиш мозък".... ясно ли е? ) "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
Джелсомино
Рейтинг: 447 НеутралноДо коментар [#36] от "sasoss":
По принцип си прав, но тоя с многото глоби и статистически, и на практика ще има вероятно и много ПТП-та и съответно ще ощетява застрахователя с много пари. Те двете, нарушенията и парите са свързани, едното води до другото, но ми се струва, че парите са по-точният критерий и по-приемливият от гледна точка на застрахователя.
axd14700100
Рейтинг: 479 Неутрално... колата, сама по себе си, не причинява нищо ... нали така ) "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
Petio Petkov
Рейтинг: 8 НеутралноЗастрахователите ни, с помощта на силното си лоби ни готвят "тесла" по три основни линии:
1. Чрез увеличаване на началното равнище на ГО, което и сега е 50% над румънското;
2. Чрез налагане на бонус-малус с максимални равнища 25% на бонуса и 400% на малуса (у съседите е 50% бонус и 80% малус)
3. Чрез вкарване в бонус-малус на всички нарушения (надвишил скоростта, говорил по телефона, не спрял на пешеходна пътека...), което в рамките на 3-5 години ще ни постави всички в малуса.
В Румъния, Франция, Италия и в други европейски държави се броят само нарушенията, довели до плащане на застрахователни обезщетения - признати от нарушителя или от съда - за останалите има глоби и точки. При това, при покриване на щетата, коефициентът бонус-малус не се променя.
Парадоксалното е в цялата тази ситуация е, че Евроинс, ДаллБогг, а отскоро и още един наш застраховател, работят и печелят добре в Румъния (Евроинс е сред най-силните) при по-нииски нива на ГО, заплащат по-големи обезщетения на пострадали и на роднини на загинали в ПТП, а тук реват че са на загуба
Petio Petkov
Рейтинг: 8 НеутралноЕто каква ГО плащат в Румъния:
Тръгва се от следните равнища -
Минимално - 271 лв (над 60 години, под 1200 куб.см.) и 397 лева (под 30 години, 1200 куб.см)
Маскимално - 574 лева (над 60 години, 2000 - 2500 куб.см.) 836 лева (под 30 години, 2000 -2500 куб. см.)
бонусът е 50%, а малусът – до 80%. Така шофьор без нарушения, довели до застрахователно събитие (с най-голям бонус) тръгва от 136 лв и 200 лв – при крайните възрастови категории и до 1200 куб.см и стига до 287 и съответно 418 лв. при големите двигатели
С най-големия малус – от 487 и 714,6 лева при най-малките двигатели до 1033 и 1504 лв. при най-големите
Застраховките на възрастовите категории от 30 до 60 години са почти идентични с минималната - за шофьори над 60 години.
източник – сайта на Румънския финансов надзор (АСФ) - нивата са от март 2019 - https://asfromania.ro/informatii-publice/infografi...
Джелсомино
Рейтинг: 447 НеутралноДо коментар [#38] от "о сандо":
След твоята забележка за правописа тръгнах засрамен да си търся дипломата по българска филология за да я изгоря, но не намерих такава. Намерих само една за локомотивен машинист, ама нея за една сбъркана дума няма да я горя.
Nikoi
Рейтинг: 979 НеутралноДо коментар [#31] от "Манчо":
От този почти готов модел , ми изтичат на д 5000 за каско , към 1200 за граждански на няколко коли , над 2000 местни данъци , над 40000 данъци и осигуровки годишно , срещу което държавата не ми дава нищо , като ми се случи застрахователно събитие ме въртят и сучат да не ми платят , не ми мият улицата нито веднъж годишно ,не ми прибират боклуците например във Варна , щото тесни улиците на целия квартал и неасфалтирани , а в другия град в който живея пък си чистя сам улицата от праха ,от листата , от снега ,пълня си сам дупките с асфалт ,който сам купувам, щото общината не и стигат 2000 лв данък ,който плащам ,а на улицата ми плащат още 100 човека .Всичко в тази държава е долна измама , крадене и лъжа и източване на парите ни и енергията ни с измислени хватки от супер раздутата администрация , за застрахователите сме дойни крави и догодина с този болус малус ще ни разкажат игрите с 100 % още увеличение на всички , същото замислят и в здравеопазването ,доплащане и частни застраховки със стотици месечно , щом сме овча нация о т идиоти ,така ще бъде до последния овен ,останал тук да го стрижат разни червени тарикати .
Маршалов
Рейтинг: 479 НеутралноНа стоп е задължително да се спира. Това е закон и този който не го е изпълнил, трябва датърпи последствия, независимо дали има, или няма, причинено ПТП в резултат на закононарушението му и не тия които не спират на Б2, не са добри водачи, а престъпници. мурзилка
hope
Рейтинг: 2502 НеутралноЩе увеличат печалбите на застрахователите.
Любовта ще спаси света!!!Аз съм ЗА, само защото си мисля, че колите не трябва да са толкова много, някои се надявам да се откажат!
Billy Pilgrim
Рейтинг: 1838 НеутралноДо коментар [#26] от "schroeder":
Съгласен съм. Не знам как точно е в други държави, но от опита ми с родните застрахователи става ясно че винаги ще се опитат да те метнат. Твърде вероятно е доста хора изведнъж да се окаже че трябва да плащат повече а намалението ако изобщо го има за някой ще е нищожно. В момента в който се окаже че тази система е по-неизгодна за застрахователите веднага ще върнат старата.
vassilun
Рейтинг: 4591 НеутралноДо коментар [#32] от "rossen4i4o":
Честно казано, колата от 500 коня би имала доста по-малко поражения! Евтините коли (70 коня) са по-опасни от скъпите при удар с еднаква скорост!
keepwalking
Рейтинг: 671 НеутралноАко някой се сеща тоя бургаската батка дето спря автобуса на Тракия ,дето искаше да бие шофьора щото му беше убил скоростта .
Тоя имаше 50 акта.Баща ми 40 години шофьор има един акт щото забравил че му е изтекла гражданската.
Това редно ли е джигита ,дето кара като луд и застрашава другите участници в движението да плаща едно и съща сума за гражданска както прилежния шофьор ..?Дефакто в момента баща ми плаща 100 лв и за джигита да няма никаква санкция и той да плаща 100 лв за ГО ..Това редно ли е ?
За това съм твърдо за бонус малус .Във всяка развита държава има такава система от години само при нас няма .
Маршалов
Рейтинг: 479 НеутралноВъпросният джигит не е само за малус, той е за затвора. мурзилка
jmf29537805
Рейтинг: 817 НеутралноХамилтона колко ще плаща?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3720 НеутралноДо коментар [#44] от "edin drug":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!+++
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3720 НеутралноДо коментар [#49] от "keepwalking":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Въпросът е в чия полза ще работи системата - дали в полза на Обществото или в полза на "застрахователите" !?!? Вие как мислите - накъде ще се наклонят везните ?
дерибеев
Рейтинг: 2717 Неутралнои здравния модел бил почти готов .... е там ще е ... малуса
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васМаршалов
Рейтинг: 479 НеутралноБонус 50% доста повече се ядва от мижавите до 25% у нас и е добро основание да се кара внимателно. мурзилка
Athanatos
Рейтинг: 1429 НеутралноДо коментар [#36] от "sasoss":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Напротив, става дума точни за частен въпрос.
Теория на вероятностите тук не е приложима - не може да налагаш наказание за вероятно бъдещо допуснато ПТП. Защото задтрахователите плащат само ако има ПТП.
Това че някой няма глоба за превишена скорост, не значи, че не нарушава!
Може да ползва антиеадар, навигация (която му казва полицаите), просто да е късметлия или да бъда рушвети всеки път, като го спрат.
А друг да наруши само веднуж, к точно тогава да го хванат.
НЯМА шофьор, който да не нарушава правилата - волно или неволно.
Затоса -правилмото е -малус само и единствено аки си причинил ПТП и си вкарал застрахователя си в разход.
За останалите нарушения ти вече си наказан, като са ти наложили глоба от КАТ.
Не е допустимо за едно нарушение да има две наказания.
А и застрахователите не са орган, който да налага наказания.
Athanatos
Рейтинг: 1429 НеутралноДо коментар [#45] от "Маршалов":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .И затова ЗДВП предвожда съответната глоба.
Застрахователя какъв е, че да налага и той наказание?!?
wanderer
Рейтинг: 2120 НеутралноДо коментар [#29] от "sasoss":
"Не е лоша, но застрахователите нямат интерес от нея. Ако имаха, досега щяха да я прилагат без намесата на държавата."
Мани интереса на застрахователите. Те нямат техническата възможност да я прилагат системата бонус-малус (рискът за ПТП е функция от нарушенията на водачите, които (не) се водят от КАТ).
Проблемът е "държавата", която в едно с транспортните фирми договорят (обществена поръчка) далеч, далеч по-ниска застраховка от тази за "простите граждани". Един личен автомобил (дядо ти Пешо) изминава годишно 5 хил. км, един служебен автомобил изминава минимум 25 хил. км (автобусите по 500 хил. км). Сиреч, пет пъти повече време е на пътя с риск за ПТП.
whitemare
Рейтинг: 1576 НеутралноЕто една проста схема - ако нямаш нарушения (актове) и птп през годината, на следващата получаваш 5% остъпка, а ако имаш - увеличава ти се вноската с 10%-20% в зависимост от нарушенията. И така всяка година, докато стигне 50% бонуса и 100% малуса. Ако имаш маулус, а през годината нямаш нарушения, следващата той ти се намалява с годишната стъпка. Така шофьорите ще бъдат стимулирани в дългосрочен период да бъдат съвестни. Освен това тая застраховка трябва да е лична на шофьора. Защото отговорността е негова, не на автомобила. Ако шофьор, който няма автомобил прави нарушения нон стоп с други коли, какви ще са санкциите за него? Примерно с наетите автомобили? Или споделените, или откраднатите?
"Проблемът на света е, че глупавите са самоуверени, а умните винаги се колебаят" Бертранд РъселМаршалов
Рейтинг: 479 ВеселоАлчен кучи син и не той не налага наказания, просто си увеличава печалбата. мурзилка
rossen4i4o
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#45] от "Маршалов":
знака СТОП , е спри ,осигури предимство , защо да спираш когато има видимост и няма никой с ПРЕДИМСТВО , ти спираш ли на пешоходна пътека когато няма пешоходци , само за да се огледаш дали от някъде не идва пешоходец ?
Маршалов
Рейтинг: 479 НеутралноДетко, иди отново си изучи образованието. После иди и изкарай и шофьорските курсове, ама ей така с положен труд от твоя страна и да е честно, а не с подкупи, или купуване на свидетелството за правоуправление. Разбира се, нямам нищо против ако не спреш самонадеяно на някой стоп преди завой и те отнесе някой ТИР. Така ще бъдат спасени вероятни невинни жертви. мурзилка
sasoss
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#56] от "Athanatos":
Напротив. Застрахователите оценяват риск (би трябвало).Те не оценяват бай Танатос колко добър шофьор, а какъв риск носи. За целта ползват статистика и математика, а не субективно мнение.
Няма никакво двойно наказание. За нарушенията на пътя КАТ налага образно казано наказание, а за застрахователите това е бизнес. Човекът с много глоби за превишена скорост е с по-голям риск да направи ПТП, съответно застрахователя събира пропорционално по-голяма премия. Същото е като с възрастовиет групи. Малкия танатос е супер шофьор, но е в групата с най-голям риск и съответно с най-голяма застраховка. Но ти се оплкваш САМО от това, защо за глоби би могло да има увеличение. Да позная ли защо?!
Има една приказка, че българина най-мрази да настине и да се мине. Можем да я перефразираме, че мрази да му се налага да плаща и ако все пак се налага, то да не е повече от комшията. Всички се оплакваме от хаоса и несправедливостите със застраховките, но когато някой нещо се опитва да направи, започва носене от десет кладенеца вода защо това няма смисъл. Само да не се настине или мине. Със сигурност новата система, спусната от държавата ще има много кусури. Но да бъде критикувана (при това предварително) на принципа "само да не ми бръкне в джоба" е малко лицемерно. Всъщност няма нужда да откриваме топлата вода. Има принципи и системи, които работят по света.
sasoss
Рейтинг: 524 ВеселоДо коментар [#61] от "rossen4i4o":
Да знаеш, че се разконспирира тотално. :) :)
Дали не е добре да започнеш с това какво е това животно "закон"?
Мислех, че с въпроса за колите с различна мощност е някаква грешка и си мислел за застраховка Каско, а не ГО. Но май проблемът е фундаментален...
Камен
Рейтинг: 1023 НеутралноПо този критерий най-безрискови са 18-годишните пишлемета, които вчера са взели книжки - просто са нямали още време да причинят щети.
Просто критерия "възраст" или "шофьорски стаж" е недостатъчен. Ти може да си изкарал книжка на 18 и до 28 да не си сядал в кола, нарушения не си правил... книжката ти е валидна 10 години, но си забравил вече как се кара - рисков водач ли си?
Най-разумно е като във Франция например - младите почват автоматично като висок риск, и с всяка година стаж без произшествия трупат бонус. Но за стаж се брои само времето, когато си имал застраховка на твое име. Ако си карал колата на баба си, в системата не ти се отчита. Така и тарикатите, които прехвърлят колата на учинайка си (за да хванат по-голям бонус) в един момент ще увиснат, защото учинайката ще умре или ще натрупа малус, а тарикатът се оказва без стаж и в групата с висок риск.
rossen4i4o
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#62] от "Маршалов":
абе , доземляк може да съм и по възрастен от теб , и внимавай какво пожелаваш на другите , да не се подхлъзнеш на някоя стълба и да си строшиш празната тиква
rossen4i4o
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#64] от "sasoss":
човече елементарна механика е , кола от 70 коня ще тежи 1 тон , кола от 500 коня 4 тона , едната ще се спре в дървото , другата ще продължи като го изкорени или отреже , каква е щетата ??? а , ако защитаваш тезата за по евтина гражданска на скъпи автомобили , регистриран като трактор , поне си изтупай прахта под фуражката
sasoss
Рейтинг: 524 ВеселоДо коментар [#67] от "rossen4i4o":
Както писах при теб проблемът е фундаментален!
Синдром на Дънинг-Крюгер?
Още веднъж да те попитам - правиш ли разлика между ГО и Каско? Да не питам за закони на физиката, а?
sasoss
Рейтинг: 524 ВеселоДо коментар [#67] от "rossen4i4o":
Ами дай да направим ГО според теглото на автомобила? :) :)
При равни други условия кола с 70 коня и кола с 500 коня ще предизвикат еднакви поражения върху едно и също дърво. Т.е. при едно и също тегло и една и съща скорост няма значение колко струва колата. Разликата ще е само в пораженията върху колата и на хората в нея. В тази кола със 70 коня ще има по-големи обезщетения по ГО за пътниците.
В колата с 500 коня ще има по-големи обезщетения по КАСКО за колата. Но пък каското е според стойността на автомобила. Така, че не виждам несправедливост.
Само не ми обяснявай как колите за половин милион тежат все по 4 тона и отгоре, а колите за 500 лева са все по 700 кг.
Marinov
Рейтинг: 8 НеутралноТова "почти" хич не ми вдъхва доверие, от колко време вече се изготвя този модел. Същата работа като и с тол системата и какво ли още не.
MarinovAthanatos
Рейтинг: 1429 НеутралноПървите ти две твърдения са погрешни.
Бизнес е, ако клиентът има свободната воля да купи или не даден продукт.
Когато купуването на продукта е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, то това е ПРИНУДА и СПЕКУЛАТИВЕН МОНОПОЛ. За какъв бизнес говорим тук?!?
Второто път е абсолютно погрешно. Няма НИКАКВА връзка между броя на глобите и риска да направиш ПТП.
Повече глоби означават много повече шофиране и много повече навъртяни километри - следователно - много повече опит. От там - много по-малък риск да направиш ПТП.
Кой е по-опасен на пътя - човек, навъртащ по 50 хил. км годишно и с 3 глоби за скорост от скрити камери на ограничения на безумни места, или човек, навъртащ по 3 хил. км годишно без нито една глоба?!?
Мен би ме било много повече страх от втория - човек без изградени реакции при рискова ситуация.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
Athanatos
Рейтинг: 1429 НеутралноИма принципи и системи, които работят по света.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .—цитат от коментар 63 на sasoss
Относно последното ти твърдение - да, прав си.
И именно това казвам и аз - да се приложи някоя работеща система, а не да се мисли такава, чиято единствена цел е да повиши средната цена на застраховките.
В повечето държави, където има такива системи, малусът се базира единствено на причинени ПТП с доказана вина. Правиш щети на застрахователя - повишава ти се застраховката. Няма връзка между нарушенията, за които си плащаш глобата и премията към застрахователя.
Маршалов
Рейтинг: 479 НеутралноС пример може ли? Ама документален, не ЕЖК. мурзилка
rossen4i4o
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#64] от "sasoss":
явно полирания ти мозък не може да схване че в градски условия , малката кола ще счупи витрината и ще спре , голямата има към 60% вероятност да убие някой вътре , а щом твърдиш че съм болен и имам незнам какъв си синдром , ще отида да искам инвалидна пенсия на база твоите твърдения
axd14700100
Рейтинг: 479 Неутрално... чичка, ти и гимназиална диплома (валидна) на свое име не можеш да откриеш, та... а и "роднините" ти са на същия хал, че и по-зле... сменяй форума, молим и 'айде, със здраве ) "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
sasoss
Рейтинг: 524 ВеселоЕ, сам се опровергаваш. При повече шофиране риска от ПТП е по-голям. Именно затова, например в Холандия, застраховката се прави и според изминатите километри.
Очевидно е - човекът с 50 хил. километра. :) :) :) По обективни причини. Бъркаш частния субективен случай със статистиката и математиката. Сигурно холандските застрахователи нищо не разбират. как не се са сетили да те питат как да си изчисляват риска...
sasoss
Рейтинг: 524 ВеселоДо коментар [#72] от "Athanatos":
Имаме допирна точка!!
Мисля, че не взеха някоя система наготово заради лобитата. На застрахователи, на автопревозвачи... Някой вече го спомена. Ние, средностатическите застраховани по ГО, да го духаме и да плащаме уж застраховка, а на практика данък.
sasoss
Рейтинг: 524 ВеселоДо коментар [#74] от "rossen4i4o":
Успех! Имаш огромен шанс.
Дали си спомняш какво си писал в първите си постове по темата? Може би да и затова започна това усукване, ама тонажа, ама витрината... Вземи напиши нещо и за СТОПа, че да се отсрамиш.
Маршалов
Рейтинг: 479 НеутралноОт данъците поне имаме някаква полза и ние, поне част от тях се връща към нас със сигурност. мурзилка
rossen4i4o
Рейтинг: 226 Неутралногледам доста гущери без опашки са изпълзяли да защитават измислени закони , не че малко крадът но искат още , все едно някой им е длъжен