Антимонополната комисия разреши да започне строителството на пътя Ботевград - Мездра

КЗК е приела аргументите на пътната агенция за това, че дейностите по обжалваната обществена поръчка са от изключително значение за всички граждани в България.

© Юлия Лазарова

КЗК е приела аргументите на пътната агенция за това, че дейностите по обжалваната обществена поръчка са от изключително значение за всички граждани в България.



Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) допусна предварително изпълнение на обществената поръчка за строителството на част от скоростния път между Ботевград и Мездра, съобщи "24 часа".


В антимонополния регулатор е обсъдена жалбата на отстранената от участие в процедурата "Трейс Груп Холд".


От текста на определението на КЗК се разбира, че тя е приела аргументите на пътната агенция за това, че дейностите по обжалваната обществена поръчка са от изключително значение за всички граждани в България, а проектът е мащабен и представлява транспортна връзка с национално и международно значение като обслужва общоевропейски транспортен коридор. Именно затова е разрешено строителството да започне без жалбата на "Трейс" да е обсъдена по същество.




След решението на КЗК е възможно сключването на договор за проектиране и строителство с победителя - обединение "МБ Лот 2 – 2019" с оферта от 222.4 млн. лв. Компаниите, които участват в него, са "Европейски пътища" (новото име на "Пътища Пловдив"), "Водно строителство – Благоевград" и словашката "Вахостав – СК".


Обединението ще строи т. нар. лот 2 - 13-километров участък с по-сложен терен, отколкото останалите 19 км (лот 1). Предвижда се пътят Ботевград - Мездра да е с две платна с по две ленти за движение в посока, с габарит 20 м, т. е. двойно по-широко от настоящото, тъй като в момента има по една лента за движение в посока.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3196 Неутрално

    Северозападът ще е все по-малко червен!!!!
    Дано е и все по-малко "ДПС"!!!

  2. 2 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 3416 Любопитно

    Колкото по- бързо се направи подходящ път от Видин до София- толкова по- добре за всички. Трафикът от Унгария в такъв случай ще заобикаля Сърбия и ще се пренасочи през Румъния и България. По този начин шумадийците- шовинисти ще останат с пръст в уста... или другаде!

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  3. 3 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7119 Неутрално

    "Именно затова е разрешено строителството да започне без жалбата на "Трейс" да е обсъдена по същество."

    Мирише на беззаконие

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  4. 4 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2175 Гневно

    Хайде-де, що народ пострада на този участък, още се кумите.

  5. 5 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4130 Неутрално

    Дано да стане до края на века, ама не съм сигурен. По-вероятно е, че ще направят автомагистрала Видин - Монтана, а от там - през Птрохан(тунел). Монтана - Враца, остава старото трасе, с победна лента в едната посока. Така беше представена визита на правителството, преди няколко месеца. И то в Дневник.

  6. 6 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1935 Неутрално

    Просто е от първостепенно значение да се направи този път. Да го почват най-накрая.

  7. 7 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1981 Неутрално

    "Именно затова е разрешено строителството да започне без жалбата на "Трейс" да е обсъдена по същество."Мирише на беззаконие
    —цитат от коментар 3 на neut


    Така е по закон, тавариш. То си пише кога се допуска започване. По-скоро мирише на недоволни каманизи. А дано да е по-често.

  8. 8 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2175 Гневно

    Колкото по- бързо се направи подходящ път от Видин до София- толкова по- добре за всички. Трафикът от Унгария в такъв случай ще заобикаля Сърбия и ще се пренасочи през Румъния и България. По този начин шумадийците- шовинисти ще останат с пръст в уста... или другаде!
    —цитат от коментар 2 на С Стоянов


    Звучи патриотично, ама е невярно.
    Само веднъж премини по шосе от Видин до Сегет през Румъния и ще разбереш защо тезата ти е голословна. Отклоняването на трафик ще е минимално, може би ще касае само този за/от Полша и западна Словакия/Унгария.

  9. 9 Профил на Marinov
    Marinov
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Отдавна трябваше да се направи този път, колко кататстрофи и колко загинали хора има на този път. Само дано да го направят качествено, иначе нищо няма да се промени от сега.

    Marinov
  10. 10 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 505 Неутрално

    То па един път по джендемите....работа нямат, повечето са в чужбина,а местните търкалят някакви строшляци от 1000 лв.

  11. 11 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    До коментар [#10] от "log_on":

    Никога не си ходил по тоя край, нали??

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  12. 12 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 325 Неутрално

    Баце през 2013 г. като ходи да реже лентичката на Дунав мост 2, мина ли му през акъла, че след моста няма път за тировете? Равносметката е, че за тези 6 години имаме разбити пътища и стотици катастрофи с десетки загинали. Ама важното е да се режат лентички.

  13. 13 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 1116 Неутрално
  14. 14 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1812 Весело

    До коментар [#1] от "selqnin":

    Северозападът си е все така червен. Само дето сега на мода е БКП-2 - както се казва и Той е прост и северозападналите прости, та си Го харесват.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  15. 15 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Да, хубаво е да стане този път. Само че вместо магистрала, "скоростен" такъв с по две платна.
    И знаейки, че такъв ще бъде, АПИ допуснаха изграденото с евросредства точно от Трейс околовръстно на Враца да е с габарит на нормален път от 1+1 платна, че и с прелез за цвят, докато това на Монтана е с по две.
    Далновидност!

  16. 16 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2524 Неутрално

    До коментар [#12] от "snower":

    И като няма пътища как успяха да преминат хиляди тирове всяка година от тогава ?. Аз като гледах от Видин, трафика не спира. Да, не е като на Русе но си е съвсем прилично. Отделно моста не е само за транзитен трафик, целия регион и от двете страни на моста печели от наличието му.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK