Консорциум с участието на летище Мюнхен ще е концесионерът на летище София

Консорциум с участието на летище Мюнхен ще е концесионерът на летище София

© Надежда Чипева, Капитал



За концесионер на летище "София" съм избрал консорциум "Соф кънект" с летищен оператор Мюнхен, съобщи на пресконференция днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщения Росен Желязков, цитиран от агенция "Фокус".


Победителят е получил 86.12 точки. На второ място е класиран консорциумът между "Еърпорт дьо Пари" и "Тафхваламаръ холдинг" с 80.31 точки. Третото място е за "Фрапорт България ЕАД" с 80.19 точки. Четвърто и пето място заемат съответно консорциум "Витоша" и "ССБ София еърпорт Джей ви".


Желязков припомни, че процедурата за летище София е започнала с решение на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщения от 2 юли 2018 година.




Водещ в спечелилото обединение е фондът Meridiam, посочва "Капитал". Той е базиран в Париж и е фокусиран към инфраструктурни проекти в Европа, Северна Америка и Африка. За летище София си партнира със строителя Strabag.


При отварянето на офертите стана ясно, че "Соф кънект" е готов да плаща 24.542 млн. евро годишно и да инвестира 608 млн. евро. Концесионните такси от летище София ще влизат в Държавния фонд за гарантиране устойчивост на държавната пенсионна система. Първоначалната концесионна такса в размер на 550 млн. лв, ще влезе в бюджета и може да се използва за изплащане на дълговете на БДЖ и НКЖИ към държавата.

Коментари (85)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5217 Любопитно

    "За концесионер на летище "София" съм избрал консорциум "Соф кънект" с летищен оператор Мюнхен, съобщи на пресконференция днес министърът на транспорта..."


    "...съм избрал .."?! Верно ли така е казал?

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  2. 2 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1875 Весело

    Ако може софийското летище да заработи на 70% от мюнхенското, ще е прекрасно!

  3. 3 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1875 Весело

    "...съм избрал .."?! Верно ли така е казал?
    —цитат от коментар 1 на hamiltonf


    Не знае ли, че в това правителство само един избира?

  4. 4 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3042 Неутрално

    Браво. Най-накрая свърши сагата с летище София и сега можем да започнем да модернизираме БДЖ!

  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3196 Неутрално

    Добре звучи!!!
    Да видим как ще работят!
    Практиката като критерий за истина!!!!

  6. 6 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1631 Неутрално

    Чак съм изненадан, че не са тимаджиите.
    Браво

  7. 7 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 936 Неутрално

    Според червената пропаганда, трябваше да спечелят турците!

  8. 8 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5394 Неутрално

    Още един, който говори от първо лице единствено число

  9. 9 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    Разгеле. Да го оправят най-накрая това летище, че е такъв коптор.

  10. 10 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3643 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf":

    Не, не е казал това.
    Издънка на Фокус.
    Цялото първо изречение е малоумно, всъщност.

    Доброто е заразно
  11. 11 Профил на johngoti
    johngoti
    Рейтинг: 767 Неутрално

    До коментар [#7] от "balkantourist":

    явно са взели впредвид че турците като оператори на летищата в загреб и тбилиси изгониха нискобюджетните компании турците участват за да разчистват пътя на новото летище в истанбул

    Ларнака бие лошо бие .....що щот 7 е добро число
  12. 12 Профил на kbl56616150
    kbl56616150
    Рейтинг: 52 Неутрално

    Време е да се изрита държавата от стопанисването на всички национални летища

  13. 13 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 343 Неутрално

    До коментар [#2] от "plamen_b":

    То сега си работи на 70% от мюнхенското. Че и повече. Малко подобрения му трябват, ако трябва да го сравняваме с най-добрите в западна Европа. За мен за пример за Франкфурт, Хелзинки, Виена и Кьолн.

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  14. 14 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4118 Неутрално

    Успех на новоизбрания концесионер и нека превърне летище " София" едно модерно и добре работещо летище, с високи стандарти за сигурност, удобство на пътниците и много по - голям пътникооборот отколкото виждане сега ! София, а и цялата ни страна, го заслужава !

  15. 15 Профил на Vulture
    Vulture
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Е сега остава и немците да върнат жеста и Фолксваген да построят завод в БГ. А дано, ама надали.

  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5018 Неутрално

    Според червената пропаганда, трябваше да спечелят турците!
    —цитат от коментар 7 на balkantourist


    Само дето НЯМА турски кандидат!

  17. 17 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    Дано малко по малко да замяза на Мюнхенското.

  18. 18 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Време е да се изрита държавата от стопанисването на всички национални летища
    —цитат от коментар 12 на kbl56616150

    Че то Flughafen München е държавно.
    Всъщност то е в консорциума за да се покрие изискването за летищен оператор.
    Реално концесията на летището се дава на
    http://www.meridiam.com/en/

  19. 19 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4118 Неутрално

    " Победителят е получил 86.12 точки. На второ място е класиран консорциумът между "Еърпорт дьо Пари" и "Тафхваламаръ холдинг" с 80.31 точки. Третото място е за "Фрапорт България ЕАД" с 80.19 точки. Четвърто и пето място заемат съответно консорциум "Витоша" и "ССБ София еърпорт Джей ви"."

    Победата на консорциум "Соф кънект" с летищен оператор Мюнхен е убедителна и очаквана, за който е следил внимателно подадените отпреди оферти на всички участници в конкурса !

  20. 20 Профил на johngoti
    johngoti
    Рейтинг: 767 Неутрално

    До коментар [#16] от "vassilun":

    аре ве няма класираните на второ място кой са

    Ларнака бие лошо бие .....що щот 7 е добро число
  21. 21 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5018 Неутрално

    "Първоначалната концесионна такса, в размер на 550 млн. лв,, ще влезе в бюджета и може да се използва за изплащане на дълговете на БДЖ и НКЖИ към държавата."

    Горното е доста смущаващо! Концесионната такса влиза в бюджета и ще покрие дългове на БДЖ и НКЬИ към бюджета??? Т. е. бюджета ще забрави за едни 550 милиона!

  22. 22 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 359 Неутрално

    До коментар [#2] от "plamen_b":То сега си работи на 70% от мюнхенското. Че и повече. Малко подобрения му трябват, ако трябва да го сравняваме с най-добрите в западна Европа. За мен за пример за Франкфурт, Хелзинки, Виена и Кьолн.
    —цитат от коментар 13 на sherekhan


    летище София = 70% летище Мюнхен

    Ти изобщо знаеш ли къде е летище Мюнхен ??? Че не си личи..

  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5018 Весело

    До коментар [#7] от "balkantourist":явно са взели впредвид че турците като оператори на летищата в загреб и тбилиси изгониха нискобюджетните компании турците участват за да разчистват пътя на новото летище в истанбул
    —цитат от коментар 11 на johngoti


    Не знаех, че турци управляват трите парижки летища! Благодаря, че ме уведомихте! 🤣🤣🤣

  24. 24 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1365 Неутрално

    Ако може софийското летище да заработи на 70% от мюнхенското, ще е прекрасно!
    —цитат от коментар 2 на plamen_b


    Ако може София да стане на 70% от Мюнхен... ми не може.
    Иначе новината звучи добре, ама ще поживеем, ще видим.

  25. 25 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Дано малко по малко да замяза на Мюнхенското.
    —цитат от коментар 17 на 442


    "От "Соф Кънект" представиха стратегия за развитието на летището и ръста на пътниците, която ще бъде реализирана в четири фази. През първата е предвидено увеличаване на пасажерите до 8.8 млн. до 2022 г. Планирано е да се направи ремонт на терминалите 1 и 2, както и открит паркинг за автомобили.
    Втората фаза на проекта им предвижда увеличаване на пътниците до 12.3 млн. до 2030 г. Тогава ще бъде направена и най-голямата инвестиции в изграждането на нов трети терминал от 608 млн. евро. Третият терминал ще бъде разположен на около 800 метра от станцията на метрото и ще има 11 местостоянки. Разстоянието от летището до самолета ще се минава пеш от пътниците, а не по-ръкав, заради предпочитанията на нискобюджетните авиокомпании."

    Дотук не съм впечатлен.

  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5018 Любопитно

    До коментар [#16] от "vassilun":аре ве няма класираните на второ място кой са
    —цитат от коментар 20 на johngoti


    Aeroport de Paris! Това са класираните незнайно защо на второ, а не на първо място! Турци ли са?

  27. 27 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3530 Неутрално

    До коментар [#7] от "balkantourist":явно са взели впредвид че турците като оператори на летищата в загреб и тбилиси изгониха нискобюджетните компании турците участват за да разчистват пътя на новото летище в истанбул
    —цитат от коментар 11 на johngoti


    Ако се пусне един високоскоростен влак от София до Истанбул (какъвто трябва да се пусне) със спирка на новото истанбулско летище, турците ще дръпнат една значителна част от българския пътникопоток на далечни разстояния.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  28. 28 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 359 Неутрално

    [quote#25:"Panda"][/quote]

    И какво ще те впечетли.. Имаме летище от долнопробен клас (особено Терминал 1 )..
    Плана им да изградят нов голям терминал, който да замести тая кочина си е перфе !

  29. 29 Профил на johngoti
    johngoti
    Рейтинг: 767 Неутрално

    До коментар [#23] от "vassilun":

    ами тея дет управляват трите парижки летища виж с какво участие са и турците с колко ....ма чукча не чете само пише

    Ларнака бие лошо бие .....що щот 7 е добро число
  30. 30 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    До коментар [#6] от "deymus":

    Този път Фрапорт участваше самостоятелно без ТИМ.

  31. 31 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5018 Неутрално

    До коментар [#27] от "FourOhFive":

    Търкиш и сега превозват много българи до САЩ, Австралия. Дъщеря ми ще лети до Хонг Конг през Истанбул прес Август!

  32. 32 Профил на vadrigar
    vadrigar
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#26] от "vassilun":

    На второ място е останала офертата на Aeroports de Paris Group заедно с турската "ТАВ Хаварлиманларъ Холдинг"

    Хаварлиманларъ- чисти французи. ;)

  33. 33 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5018 Весело

    До коментар [#23] от "vassilun":ами тея дет управляват трите парижки летища виж с какво участие са и турците с колко ....ма чукча не чете само пише
    —цитат от коментар 29 на johngoti


    Дай инфо, Чукча! Аз зная, че Aeroports de Paris са мажоритарен акционер в турската компания, а не обратното! Обориме, Чукча! 🤣🤣🤣

  34. 34 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#13] от "sherekhan":

    Мюнхен обслужва над 46млн. пътници годишно. Провери данните за София, после извади едно калкулатУрче и сметни дали това са 70 на сто.

  35. 35 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5018 Неутрално

    До коментар [#26] от "vassilun":На второ място е останала офертата на Aeroports de Paris Group заедно с турската "ТАВ Хаварлиманларъ Холдинг"Хаварлиманларъ- чисти французи. ;)
    —цитат от коментар 32 на vadrigar


    Може ли данни за акционерната структура на турската компания? Благодаря!

  36. 36 Профил на johngoti
    johngoti
    Рейтинг: 767 Неутрално

    До коментар [#26] от "vassilun":

    На второ място е класиран консорциумът между "Еърпорт дьо Пари" и "Тафхваламаръ холдинг"

    чети ве чукча чети

    Ларнака бие лошо бие .....що щот 7 е добро число
  37. 37 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2961 Неутрално



    Собственици на л-ще Мюнхен са:
    - 51% Свободната държава Бавария
    - 26% ФРГ
    - 23% баварската столица Мюнхен

  38. 38 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5018 Любопитно

    До коментар [#36] от "johngoti":

    Чета, аз, чета! Каква е акционерната структура на "Тафхваламаръ холдинг", Чукча?

  39. 39 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 343 Неутрално

    До коментар [#22] от "sv3tli0":

    Аз за разлика от теб съм посетил над 120 държави, Ганьо :)

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  40. 40 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2929 Неутрално

    Ако може софийското летище да заработи на 70% от мюнхенското, ще е прекрасно!
    —цитат от коментар 2 на plamen_b


    Едно от най-добрите летища в света. Добра новина

  41. 41 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 676 Неутрално

    За мен за пример за Франкфурт, Хелзинки, Виена и Кьолн.
    —цитат от коментар 13 на sherekhan


    До коментар [#13] от "sherekhan":

    Точно пък Виена... летището им след ремонта е доста неадекватно, особено връзката между терминалите...

    Просто изразяваме личното си мнение!
  42. 42 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 343 Неутрално

    До коментар [#34] от "8th_ball":

    Пич, аз имах предвид като ниво на обслужване и огранизация, не като брой пътници. Все ми е тая дали Софийското летище ще обслужва 10 или 100 млн. пътници :) Аз летя над 30-40 пъти годишно, по бизнес и по лични поводи и ме интересува да е ок обслужването. За сега е на средно европейско ниво. Има летища като Лутън, Рим, Родос и т.н. които са на много ниско ниво, София не е толкова зле, даже напротив.

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  43. 43 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#42] от "sherekhan":

    Тогава, пич, просто се научи да се изразяваш по-добре. Би ти помогнало и при пътуванията в чужбина.

  44. 44 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    Мюнхенското летище е за пример, дано и нашето стане такова.

  45. 45 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    До коментар [#34] от "8th_ball":Пич, аз имах предвид като ниво на обслужване и огранизация, не като брой пътници. Все ми е тая дали Софийското летище ще обслужва 10 или 100 млн. пътници :) Аз летя над 30-40 пъти годишно, по бизнес и по лични поводи и ме интересува да е ок обслужването. За сега е на средно европейско ниво. Има летища като Лутън, Рим, Родос и т.н. които са на много ниско ниво, София не е толкова зле, даже напротив.
    —цитат от коментар 42 на sherekhan


    Точно в обслужването е голяма бедата. Нашите гащници с едни изсулени униформи се движат все едно на забавен кадър в сравнение с останалите.

    А тия 30-40 полета на година, хич не са за хвалба да ти кажа. Обикновено прецаканите мениджъри ги разкарват като пръскачки из лозе по самолетите. Другите гледат да летят в краен случай.

  46. 46 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 1385 Весело
  47. 47 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 359 Неутрално

    До коментар [#22] от "sv3tli0":Аз за разлика от теб съм посетил над 120 държави, Ганьо :)
    —цитат от коментар 39 на sherekhan


    Не си личи да си ги посещавал :)
    Поне по манталитета, се връзваш на средно интелигентен селянин, пък ако искаш посети и Марс.. :)

  48. 48 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 899 Неутрално

    Ако е вярно това дето са писали в Капитал, че в консорциума участва Щтрабаг......защо има учудени, 25% от "австрийската" фирма се държи от мнооогоооооооо близък до Путин руски олигарх по име Дерипаска....гАспадарите са наредили местните ибрикчии изпълнили........Задунайская губерния!

  49. 49 Профил на alehandro77
    alehandro77
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Идеално, сега да ги налеем в бездънното БДЖ

    Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.
  50. 50 Профил на cosmo
    cosmo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    до всички фенове на Мюнхенското летище : консорциумът включва щрабаг, а зад щрабаг прозира силно един млад преуспял мъж с жълт ОПЕЛ ... алоооо

  51. 51 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    Ако се пусне един високоскоростен влак от София до Истанбул (какъвто трябва да се пусне) със спирка на новото истанбулско летище, турците ще дръпнат една значителна част от българския пътникопоток на далечни разстояния.
    —цитат от коментар 27 на FourOhFive


    Лошо няма. Едно от старите истанбулски летища е в топ 20 в света по трафик. Имат полети буквално за целия свят.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  52. 52 Профил на boras
    boras
    Рейтинг: 286 Любопитно

    Добро решение но плана за оздравяване на БДЖ, ще видим до какво ще доведе.

  53. 53 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    "Първоначалната концесионна такса в размер на 550 млн. лв, ще влезе в бюджета и може да се използва за изплащане на дълговете на БДЖ и НКЖИ към държавата."

    Ей това е финансова операция. Парите влизат в държавния бюджет, дават се на длъжниците (как?) и те си изплащат дълговете към държавата. Хем се опрощават дълговете, хем парите остават на разположение на държавата.

  54. 54 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4205 Неутрално

    До 30:"Нинов"]До коментар [#6] от "deymus":Този път Фрапорт участваше самостоятелно без ТИМ...."

    Моля?

  55. 55 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    Браво. Най-накрая свърши сагата с летище София и сега можем да започнем да модернизираме БДЖ!
    —цитат от коментар 4 на Да вярваме на истината


    Отдавна е време, но БДЖ, Топлофикация-София и други подобни "социални" предприятия влизат в поименния списък на свещенните крави, украсени с цветя и с боядисани в златно рога.

  56. 56 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    До коментар [#54] от "historama":

    4. „Фpaпopт Бългapия“ EAД. Зa изпълнeниeтo нa изиcĸвaнeтo зa тexничecĸи cпocoбнocти и финaнcoви възмoжнocти e пocoчeнo Фpaпopт AГ Фpaнĸфypт Eъpпopт Cъpвиcиc Уъpлдyaйд;

    https://gradat.bg/infrastruktura/pet-evropeyski-operatora-podadoha-oferti-za-koncesiya-na-letishche-sofiya

  57. 57 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4205 Неутрално

    Летището се концесионира от консорциум, някаква специално учредена за това местна фирма с летището на Мюнхен, и ще се ползва мениджмънта, или просто организацията на управление на летища, създадена от екипа на Летище Мюнхен. За което дирекцията на летище Мюнхен ще получава ежегодна такса, и ще има свой представите (директор) на място със РЗ подобна на Карлос Грон. За първата година на договора условията на КТД ще останат в сила, а на втората на столичните аристократки ще им покажа изходните врати към метрото. Персоналът ще бъде съкратен поне на 30%, а много от дейностите ще ги аутсорстват, включ. и хигиенистките. А 100% от летищните такси ще остават в концесионера, а вие си нямате и на представа за какво става дума!
    Тепърва ще разберем на кого Бойкича е дал аеропорта, но не може да няма топла връзка с бг комунисти, и връзка с асвабадителката.

  58. 58 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4205 Неутрално

    До коментар [#56] от "Нинов":

    Тимаджийките от Варна си точеха зъбите за летище София.

  59. 59 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    До коментар [#58] от "historama":

    Ами дай тогава информация кои са акционерите на Фрапорт България ЕАД.
    Е-то стои за "еднолично".

    Тимадджийте са акционери във Фрапорт Туинстар Варна и Бургас АД.

  60. 60 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    До коментар [#58] от "historama":

    „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД е германо-българскa компания, която спечели концесия за управление на летище Варна и летище Бургас за 35 години. В съвместната компания, Фрапорт притежава мажоритарен дял от 60%. Компанията управлява и развива двете морски летища – врати към българското Черноморие, предоставящи денонощно обслужване: летище Варна в североизточна и летище Бургас в югоизточна България.

  61. 61 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4542 Неутрално

    До коментар [#7] от "balkantourist":

    Е,тя червената пропаганда...

  62. 62 Профил на npj45368855
    npj45368855
    Рейтинг: 250 Неутрално

    До коментар [#31] от "vassilun":

    Ти пък понаучи малко български правопис: през се пише с 'з', а август - с малка буква (това е месец, а не Римският император).

  63. 63 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5018 Неутрално

    До коментар [#31] от "vassilun":Ти пък понаучи малко български правопис: през се пише с 'з', а август - с малка буква (това е месец, а не Римският император).
    —цитат от коментар 62 на npj45368855


    "През" зная, че се пише със "З"! Това е печатна грешка! А писане на месеците с главна буква ми е "професионално изкривяване" 🤣 - на английски се пишат с главна буква!

  64. 64 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4085 Неутрално

    Първоначалната концесионна такса в размер на 550 млн. лв, ще влезе в бюджета и може да се използва за изплащане на дълговете на БДЖ
    ___________
    Абе нали щяха да разследват фондейшън Конрад Аденауер и бенефициентите за корупционни схеми и подкупи???
    Продажни мижутурковчета! Летището само от паркинга ще изкара повече за 35г.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  65. 65 Профил на iqa35578297
    iqa35578297
    Рейтинг: 26 Неутрално

    До коментар [#24] от "Лео":

    София със сигурност е на 70% от Мюнхен, но е столица на България, а не на Бавария. Когато България еър стане Луфтханза и БМВ се преместят тук и тъова ще стане.

  66. 66 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4542 Весело

    До коментар [#16] от "vassilun":

    Аха..."Тафхваламаръ холдинг" е занзибарски..

  67. 67 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5018 Неутрално

    До коментар [#16] от "vassilun":Аха..."Тафхваламаръ холдинг" е занзибарски..
    —цитат от коментар 66 на yanne


    Убий гл*пака с мълчание!

  68. 68 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4205 Неутрално

    До коментар [#59] от "Нинов":

    Нинов, не знам кои са акционерите, но знам, че главната администрация на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД е на летище Варна, и има само един германец, директор. Всичко останало са ТИМ.
    Бъди уверен, но работещите на Терминал 2 знаят какво ги чака, и хич не им е приятно.

  69. 69 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5217 Неутрално

    А можеше спечелилите да лобират за завода на "ФВ", ама нямаме пипе...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  70. 70 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    До коментар [#68] от "historama":

    Функцията на германците е да са директори.... за всичко останало биха били прекалено скъпи.... пък и си има читави българи.

  71. 71 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    До коментар [#4] от "Да вярваме на истината":

    Което е грубо заобикаляне на закона. При това не е за първи път от гробарите. Под светлото ръководство на Дянков и Горанов сребърния фонд линее. С одобрението на баце разбира се. Ма матрияла подкрепя. Що да не го пострижат за пореден път?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  72. 72 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 591 Неутрално

    До коментар [#15] от "Vulture":

    От твоите уста в Божиите уши.

  73. 73 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3530 Неутрално

    До коментар [#27] от "FourOhFive":Търкиш и сега превозват много българи до САЩ, Австралия. Дъщеря ми ще лети до Хонг Конг през Истанбул прес Август!
    —цитат от коментар 31 на vassilun


    Точно така е. Особено за дестинации в Азия/Австралия/Африка Истанбул е прекрасно място за връзка от София.
    За САЩ не толкова, защото летиш в обратната посока първоначално, за да си направиш връзката, а след това дългият полет е по-дълъг. От Истанбул до Ел Ей са 13 часа. От Лондон са 10. Три часа са си осезателна разлика. А иначе от София до Истанбул са малко над 500 километра. Това един бърз влак го взема за два часа и половина. Ако приспаднеш пътуването до летището, висене на опашки за секюрити, висене на гейт, самия полет, излиза по-кратко. Особено ако има услуга чекин за дългия полет да става още на гарата в София.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  74. 74 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3530 Неутрално

    [quote#51:"Николай Николов"][/quote]

    Търкиш имат най-много директни международни връзки от която и да е друга авиокомпания в света.

    На мен лично не са ми най-любимите, предимно заради ужасно ориенталския трансфер на Ататюрк, може би сега с новото летище нещата ще се променят. Но имат желание и успяват да предложат продукт, който е на нивото, дори над нивото на водещите европейски компании.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  75. 75 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5235 Весело

    Сега остава и билетите по линията SOF-MUC да поевтинеят!!!
    Нали са "вътрешна линия"!!!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  76. 76 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1875 Весело

    Ако може софийското летище да заработи на 70% от мюнхенското, ще е прекрасно!
    —цитат от коментар 2 на plamen_b

    Едно от най-добрите летища в света. Добра новина
    —цитат от коментар 40 на arcanum


    Май трябваше да поясня - 70% от мюнхенското летище мерено в ефективност и удобство за пътниците. (Ясно е, че софийското няма да се сравнява с него по брой пътници и полети скоро).

    Мюнхенското летище е много ефективно при обработката на пътниците (чек-ин, проверките за сигурност и дори паспортните проверки) за разлика от софийското. То е лесно за ориентиране (особенно 2-ри терминал, използван от Луфтханза), но това вероятно няма да може да се промени в София (а и за размерите на летище София това не е фатално). Най-важното - при прекачване в рамките на 2-ри терминал в Мюнхен не се изисква повторна проверка за сигурност, което прави прекачването бързо и лесно за разлика от много други летища с подобен капацитет като Шарл дьо Гол в Париж. А при прекачване от един полет от държава извън Шенген (примерно, България) на друг (примерно, за САЩ) няма нужда и от паспортна проверка. Мюнхен има достатъчно ресторанти и магазини, без да кара пътниците да минават през тях ако не искат (както е в Брюксел, във Франкфурт или във Виена, например). Бизнес-салоните на Луфтханза са просторни и със солидно меню от услуги (включително душове за презокеанските полети), мезета (с традиционния баварски леберкез за обяд и вечера, яйца и бекон за закуска плюс избор от няколко салати и гарнитури) и разнообразни напитки по всяко време.

  77. 77 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1875 Весело

    До коментар [#37] от "Нинов":

    Може да сме сигурни, че нито един от собствениците на летище Мюнхен не е давал подкупи за да спечелят конкурса за летище София. Почти невероятно е и някой от служителите да си го е позволил. Това говори добре за конкурса!

  78. 78 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    Ако се пусне един високоскоростен влак от София до Истанбул (какъвто трябва да се пусне) със спирка на новото истанбулско летище, турците ще дръпнат една значителна част от българския пътникопоток на далечни разстояния.
    —цитат от коментар 27 на FourOhFive


    Тюрк Хава Йоларъ (Търкиш Еърлайнз) и сега взимат значителна част от българския пътникопоток на далечни разстояния - с 2-3 полета от София и 1-2 полета от Варна дневно. Влак не им трябва.

  79. 79 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3530 Неутрално

    Бизнес-салоните на Луфтханза са просторни и със солидно меню от услуги (включително душове за презокеанските полети), мезета (с традиционния баварски леберкез за обяд и вечера, яйца и бекон за закуска плюс избор от няколко салати и гарнитури) и разнообразни напитки по всяко време.
    —цитат от коментар 76 на plamen_b


    Мисля, че точно в това отношение Луфтханза изостава след Ер Франс. Говоря за бизнес салона, не за този за първа класа, в който не съм бил.

    Бизнес салоните на Ер Франс на Де Гол са превъзходни, менюто е изискано и има селф-сърв шампанско. Какво повече иска човек.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  80. 80 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3530 Неутрално

    [quote#78:"plamen_b"][/quote]

    Да, така е. Много хора пътуват през Истанбул, особено от югоизточна България. От Бургас то истанбулското летище е по-близо, отколкото до софийското.

    Мисълта ми беше, че влакът има по-голям капацитет, струва по-малко да бъдат превозени повече хора. Ако това се отрази в крайната цена на билета (например София-Ел Ей през Истанбул с влак - $700, сравнено с $900, колкото струва през Франкфурт или Париж) има потенциал за още.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  81. 81 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 929 Неутрално

    До коментар [#37] от "Нинов":Може да сме сигурни, че нито един от собствениците на летище Мюнхен не е давал подкупи за да спечелят конкурса за летище София. Почти невероятно е и някой от служителите да си го е позволил. Това говори добре за конкурса!
    —цитат от коментар 77 на plamen_b


    Да ни е честито Лудогорец София Еърпорт 😀 Киро да почерпи!

  82. 82 Профил на sau57616620
    sau57616620
    Рейтинг: 270 Неутрално

    До коментар [#81] от "Фат Ким":

    Съвсем друг е скоро ще го разберете

  83. 83 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 929 Неутрално

    До коментар [#81] от "Фат Ким":Съвсем друг е скоро ще го разберете
    —цитат от коментар 82 на sau57616620


    Шиши не играеше ли с Копенхаген ?

  84. 84 Профил на Marinov
    Marinov
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Поне вече приключи сагата с избирането на концесионер. А тепърва ще разберем какъв концесионер са избрали.

    Marinov
  85. 85 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    До коментар [#57] от "historama":

    преди време Бойкич успокои хигиенистките от Т-2 че няма да ги уволнява.
    Еърпорт Мюнхен + Герб?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK