Срещу избора на концесионер на летище "София" са подадени две жалби

Срещу избора на концесионер на летище "София" са подадени две жалби

© Цветелина Белутова, Капитал



Изборът на консорциума "Соф кънект" с летищен оператор Мюнхен за концесионер на летище "София" се обжалва от двама от общо петимата кандидати. В последния възможен ден – 26 юли пред Комисията за защита на конкуренцията процедурата е атакувана от "Маг Оувърсийз Инвестмънт" ЛТД и Консорциум "Еърпортс де пари" ЕС.ЕЙ.


"Еърпортс де пари" е част от консорциума Group ADP и турската "ТАВ Хавалиманларъ Холдинг" и беше класиран на второ място. Докато "МАГ Оувърсийз Инвестмънтс" Лтд е водещият партньор в консорциум "Витоша", заел четвърта позиция след процедурата за концесия.


Изборът на "Соф кънект", в който акционери са фондът Meridiam и строителната компания "Щрабаг", а консултант е летище Мюнхен, беше определен за изненадващ. Офертата на победителя предвижда да заплаща на държавата 24.5 млн. евро годишно възнаграждение и да инвестира в следващите 35 години от концесията 608 млн. евро (плюс исканата от всички сума от 550 млн. лв. първоначално плащане).




При обявяването на победителя в концесията на 17 юли министърът на транспорта Росен Желязков не позволи да му бъдат задавани въпроси, а такива не липсват.

© Надежда Чипева, Капитал

При обявяването на победителя в концесията на 17 юли министърът на транспорта Росен Желязков не позволи да му бъдат задавани въпроси, а такива не липсват.


"Капитал" изчисли, че офертата е третата по сила на база годишното плащане към държавата, което е с тежест 55% и се нарежда на последно място като абсолютна стойност на инвестициите. Предимството, което осигурява изборът на "Соф кънект" е техническата оферта.


За сравнение класираният втори консорциум между "Еърпорт дьо Пари" и "Тафхваламаръ холдинг" беше готов да дава 32.8 млн. евро годишно като концесионна такса и да инвестира 903 млн. евро. Консорциум "Витоша", участниците в който управляват летища във Великобритания и Китай, бяха посочили най-ниско годишно възнаграждение - 19,95 млн. евро, но пък обещаваха да инвестират в летище "София" - над 1 млрд. евро за периода на концесията от 35 години.


При това положение се появиха твърдения, че роля в избора на концесионер има мястото за завода на "Фолксваген", което е обсъдено на високо германско-българско ниво. За момента концернът води преговори приоритетно с Турция, но наскоро министърът на икономиката Емил Караниколов обяви, че това е временно класиране и България остава в играта.


Според "Капитал" има и сериозни съмнение, че до този избор се е стигнало след лобизъм на силни местни бизнес интереси. Най-често спряганите имена са на Делян Пеевски и Кирил Домусчиев. Връзки с местни лица бяха отречени пред "Капитал" от обединението, но за тях говорят трима източници, близки до процедурата.


Освен пред КЗК процедурата за избор на концесионер на летище "София" може да се обжалва и пред Върховния административен съд. В зависимост от бързината на произнасяне по случая на регулаторния орган и магистратите, сключване на договор може да се забави с между два месеца и повече от една година.

Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1388 Неутрално

    Голяма сага с това летище, голямо нещо. А става въпрос за едно неголямо международно летище и толкоз. Явно че доста се влачи и източва от аеродрума, та хиените не искат да пуснат плячката.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  2. 2 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    "наскоро министърът на икономиката Емил Караниколов обяви, че това е временно класиране и България остава в играта"

    Това е вярно, но наистина до момента Турция е предпочитаната дестинация = не само заради обективни причини, но и поради лобирането на Катар, който е значителен инвеститор във "Фолксваген". Да не говорим, че има оферти за големи инвестиции в завода в Турция, което би спестило стотици милиони евро на "Фолксваген".

  3. 3 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    Голяма сага с това летище, голямо нещо. А става въпрос за едно неголямо международно летище и толкоз.
    —цитат от коментар 1 на tsyrvulan


    Вярно е, но за мащабите на България това е голяма сделка (или плячка). Ерго, има сага, но тя си е българска.

  4. 4 Профил на olga_kokoshkina
    olga_kokoshkina
    Рейтинг: 673 Неутрално

    Летище София остана може би единственото държавно летище в югоизточна Европа. Всички други големи летища около нас - Белград, Загреб, Солун, Скопие, Тирана, Варна, Бургас - намериха концесионери. Колкото повече се разтакаваме, толкова повече време губим за да развием летището в нашата столица.

  5. 5 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2854 Неутрално

    До коментар [#4] от "olga_kokoshkina":

    България има горчив опит както с държавни,така и с частни фирми.

  6. 6 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1388 Весело

    До коментар [#2] от "plamen_b":

    Алабала са тия приказки. Преведено на прост език, министърчето казва - докато дефакто няма сключен договор между Фолксваген и Турция, нищо не е сигурно и може всичко да се очаква.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  7. 7 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Комунистите ще се бият до последната капка кръв всичко да остане в техни раце. Приватизацията и свободният пазар, най-големите врагове на социалистите.

  8. 8 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2407 Неутрално

    Не може без да си запознат по–детайлно с офертите и съображенията на комисията, да изказваш компетентно мнение. По– скоро имам доверие на комисията и дано обжалването да мине по–бързо. А решениео там също е дело на експерти.

  9. 9 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2807 Неутрално

    Нищо чудно да се намерят връзки. Очакваме разследване на Биволъ

  10. 10 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 873 Неутрално

    Безумна концесия, най-добре да се прекрати и да се започне строежа на ново летище около София.

  11. 11 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4820 Неутрално

    Имат основания "Еърпорт дьо Пари"!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  12. 12 Профил на olga_kokoshkina
    olga_kokoshkina
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#5] от "deaf":

    Как няма да е " горчив" опитът ни с "частни фирми", след като всички частни фирми, които печелят държавни концесии в България, са свързани с комунистическите другарки и другари! Те знаят само и единствено как се краде от държавата, на това са научени, бизнес не знаят как да развиват.

  13. 13 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    Ако Фолксваген не ни даде завода, ние си вземаме летището. :)

  14. 14 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4145 Любопитно

    Кога най-после ще гласувате един закон за fast track инвестиции и да се спасите от жалбите ?!!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  15. 15 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3900 Неутрално

    "При това положение се появиха твърдения, че роля в избора на концесионер има мястото за завода на "Фолксваген", което е обсъдено на високо германско-българско ниво. За момента концернът води преговори приоритетно с Турция, но наскоро министърът на икономиката Емил Караниколов обяви, че това е временно класиране и България остава в играта."

    Възможно е, но офертата все пак е наистина добра, а инвеститорът - сериозен и стабилен ! Всички ще се спечелим от едно добро разработване и развитие на летище София !

  16. 16 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4820 Неутрално

    До коментар [#13] от "foxa5":

    Взимаме и Хюндай!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  17. 17 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    Между л-ще Мюнхен и Фолксваген няма нищо общо, за да се търсят връзки.

    Това е все едно да търсят връзка между Кока Кола и Пепси.
    Или между Газпром или Елпром.
    .... между Тереза Орловски и Майка Тереза.
    .... между Цар Борис и Бойко Борисов
    .... между Ким Ир Сен и Ким Уайлд

  18. 18 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3724 Неутрално

    "Еърпортс де пари" се пише "Еърпортс де Пари" (Aéroports de Paris).
    Париж не е някакво кварталче

  19. 19 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 873 Неутрално

    До коментар [#17] от "Нинов":

    Германската държава е връзката. Не вервайте като ви баламосват с приказки как това били частни компании и пр. Политиката и бизнесът винаги вървят в пакет и на Запад, и на Изток. Немаш си и представа за какво агресивно лобиране става дума от западни политици и дипломати да уредят тая или оная частна фирма, той ББ си го и признава. Напълно реално е да ни притискат сега за летището за да дойде VW, те не пропускат подобни възможности.

  20. 20 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    Когато КАПИТАЛЦИ искат да са в играта,веднага набеждават някой че е в съглашателство с Д.Пеевски и К.Домусчиев. :))))

    sdg
  21. 21 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2854 Неутрално

    До коментар [#19] от "izt21595181":

    +++

  22. 22 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    До коментар [#19] от "izt21595181":

    52% от акциите на Фолксваген ги държи сем. Порше.
    Ако те не искат завод в Б-я не може герм. държава да ги застави.
    Таквиз филми има сама в бълг. форуми, бъкани от експерти по голямата Геополитика.

  23. 23 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2165 Любопитно

    Приватизацията и свободният пазар, най-големите врагове на социалистите.
    —цитат от коментар 7 на happystory

    Кой даде летищата във Варна и Бургас на концесия?

  24. 24 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 873 Неутрално

    До коментар [#15] от "samoedin":

    Нищо нема са спечелиш. Първата им работа ще е да вдигнат таксите за да ограничат ръста на трафика и да отложат максимално инвестициите в нов терминал и писта.

  25. 25 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2165 Весело

    Как няма да е " горчив" опитът ни с "частни фирми", след като всички частни фирми, които печелят държавни концесии в България, са свързани с комунистическите другарки и другари!
    —цитат от коментар 12 на olga_kokoshkina

    Т.е. с ГЕРБ

  26. 26 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 873 Неутрално

    До коментар [#22] от "Нинов":

    А кой ти каза че искат или не искат завод в България и защо мислиш че отлагат избора толкова дълго? Просто организират търг с наддаване и чакат до последно кой какво ще им предложи, като тука освен самата фирма играе и политиката. Това са пазарлъци и сложни схеми, които нема как да знаем. Западняците са страшни сметкаджии и ще изкопчат максимума.

  27. 27 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2165 Весело

    Летище София остана може би единственото държавно летище в югоизточна Европа. Всички други големи летища около нас - Белград, Загреб, Солун, Скопие, Тирана, Варна, Бургас - намериха концесионери. .
    —цитат от коментар 4 на olga_kokoshkina

    Че те Загреб, Солун, Скопие, Варна, Бургас ....пак са държавни.

  28. 28 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    До коментар [#26] от "izt21595181":

    Да, това със сигурност е така, че пазарлъците и разиграването ще е до последно.

    Но държавата ФРГ не може да им каже "идете в Б-я за да може Мюнхен да получи л-ще София!"



  29. 29 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2426 Неутрално

    "Еърпортс де пари" се пише "Еърпортс де Пари" (Aéroports de Paris).Париж не е някакво кварталче
    —цитат от коментар 18 на historama


    Ако ще трябва да сме съвсем прецизни е "Аеропор дю Пари"

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  30. 30 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2426 Любопитно

    Западняците са страшни сметкаджии и ще изкопчат максимума.
    —цитат от коментар 26 на izt21595181

    Понеже източняците са алтруисти и не гонят никога интереса си.

    Явно никога не си работил с китайци, корейци, руснаци и други азиатци.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  31. 31 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8311 Неутрално

    Ако при Костов така се приватизираше, сега в България нямаше да има едно читаво предприятие.

  32. 32 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    Ако при Костов така се приватизираше, сега в България нямаше да има едно читаво предприятие.
    —цитат от коментар 31 на Роси


    Айде да не ти напомням за Балкан, Лукойл, Кремиковци, Каолин ...
    И десетките предприятия приватизирани за жълти стотинки на РМД-тат на "братовчедите".

  33. 33 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3724 Неутрално

    "Еърпортс де пари" се пише "Еърпортс де Пари" (Aéroports de Paris).Париж не е някакво кварталче
    —цитат от коментар 18 на historama


    Париж се пише с главни букви тролчета

  34. 34 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4789 Неутрално

    До коментар [#14] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Само това ни липсва! Fast track инвесхиции и - всичко при Прасчо и Доган!

  35. 35 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4789 Весело

    До коментар [#17] от "Нинов":

    Точно! 🤣 А и летище Мюнхен няма участие в консорциума. Само консултант е!

  36. 36 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Дневник, ако ще пишете правилно го направете моля.
    "Аеропор дьо Пари" а не "Еърпортс де пари". На френски буквата "s" не се произнася в множествено число или когато става дума за Париж. Не е Парис а Пари (кинти на български).
    Обжалването си е в тяхно демократично право. Единственото е, че вероятно е да се позабавят малко нещата.

  37. 37 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4789 Весело

    До коментар [#18] от "historama":

    По-точно се чете "Аеропор дю Пари"!

  38. 38 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3724 Неутрално



    До коментар [#29] от "FourOhFive":

    "Аеропор дю Пари", по-точно дьо Пари (de Paris)

    (du = de+le) не че толкова е важно, но се подразних, че Пари е написано с малка буква, при това 2 пъти

  39. 39 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4161 Весело

    До коментар [#32] от "Virgin":

    Балкан го разсипаха съпартийците ти от БКП,когато Костов го продаде за лев пилотите и стюардесите не бяха получавали заплати от половин година а самолетите ги арестуваха по международните летища по целия свят! Бъди коректен костов продаде оглозганите скелети на това което партайгеносетата оставихте!

    klimentm
  40. 40 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3724 Неутрално

    До 26:"izt21595181".....: Това са пазарлъци и сложни схеми, които нема как да знаем. Западняците са страшни сметкаджии и ще изкопчат максимума....."

    Да, западняците си правят добре сметката, и преговорите не винаги са лесни с тях. Но за разлика от китайци, руснаци и някои други азиатци спазват договорите. Което пък е добре за българските фирми.

  41. 41 Профил на Ivan Jontchev
    Ivan Jontchev
    Рейтинг: 241 Неутрално

    След като министъра не желае да отговаря на въпроси,без съмнения нещата са ясни.И този е от същата мафия

  42. 42 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3724 Неутрално

    До коментар [#39] от "klimentm":

    Колега, остави ги загубенячетата с този Балкан. При новата концесия ще има големи проблеми за Бългерия еър с летищните такси. Което не бива да ни радва, все пак тази авиокомпания - хубава или лоша осигурява работа на не малко хора.

  43. 43 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#40] от "historama":

    руските фирми - изящни в закона

  44. 44 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 684 Весело

    До коментар [#17] от "Нинов":

    Свежи сравнения, но неуместни. Мислиш ли, че по-младите знаят коя е Тереза Орловски, камо ли Ким Уайлд? Иначе си личи, че си пезаписвал касетки с музика.

  45. 45 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    До коментар [#44] от "Гарван":

    Смятай CC Catch в действителност се казва Каролине Мюлер. Допреди 5 години беше в топформа... но сега е понадебеляла.

    Който не знае коя е Ким Уайлд , няма да знае и кой е Ким Ир Сен.... и мистър Сенко.

  46. 46 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Покрай Нена при теб могат и да познайват Ким Уайлд, ама Тереза Орловски - Ъпсурт. Вчера се завъртя приказка с колегите 30+ и ги питах дали знаят Тереза Орловски и бат Рон Джеръми. Нямаха хал хабер та трябваше да ги ограмотявам. Е, аз пък не знаех по-новите звезди та ограмотяването беше взаимно.

  47. 47 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    До коментар [#46] от "Гарван":

    Значи при теб вчера се отворила тема за Тереза Орловски.
    Днес отваряш Дневник и от там пак изкача Тереза Орловски.

    Требе да пуснеш тото, щот има нещо им буш.

  48. 48 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#47] от "Нинов":
    Абе не знам, то и за Чичолина порното и политиката си лафихме та не съм сигурен ще думна ли джакпота? Въпреки това ще те послушам!

  49. 49 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    ...когато Костов го продаде за лев пилотите и стюардесите не бяха получавали заплати от половин година а самолетите ги арестуваха по международните летища по целия свят! !
    —цитат от коментар 39 на klimentm


    А Костов управляваше вече 2 години.

  50. 50 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5012 Неутрално

    Очакваха жалби срещу избора, нищо изненадващо

  51. 51 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    До коментар [#19] от "izt21595181":

    То да беше така с VW досега ББ да беше се изтипосал, като магнита за инвестиции в БГ. Предизборно.
    Мъката е че друг го притиска и мирише на свинеферма.

  52. 52 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 448 Неутрално

    До коментар [#22] от "Нинов":

    Само дето провинция Долна Саксония има блокираща квота в борда на директорите

  53. 53 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    До коментар [#52] от "primerno":

    Между провинция Саксония и провинция Бавария общото е като между Хановер 96 и Байерн Мюнхен.

  54. 54 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4789 Неутрално

    До коментар [#49] от "Virgin":

    "А Костов вече уппавляваше две години."

    Той и от двадесет години не е и помирисвал власт, но пак е виновен за всичко!

  55. 55 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Ако летището “София”не се концесионира,
    на комунистите голяма кражба им се открива.

  56. 56 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4789 Неутрално

    До коментар [#38] от "historama":

    Ако трябва да бъдем точни, не е нито дьо, нито дю, а е по средата френското de!

  57. 57 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4789 Неутрално

    Според мен най-добрата оферта е на Aeroports de Paris. А и трите парижки летища, които управляват са добри. Особено CDG. Не зная с какво офертата на Меридиам + Щрабах е технически по-добра, след като нито една от двете компании не е в бизнеса.

  58. 58 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 873 Неутрално

    Но държавата ФРГ не може да им каже "идете в Б-я за да може Мюнхен да получи л-ще София!"
    —цитат от коментар 28 на Нинов


    Когато става въпрос за бизнес от подобни мащаби политиката играе доста по-голема роля, отколкото си мислите. Или според теб западните държави могат да ходатайстват за своите частни корпорации, могат да им помагат в отношенията с държавите, в които правят бизнес или инвестират, но никога не се месят в решенията им и не разполагат с лостовете за това? Наивно е, особено за Германия, където държава и автомобилен бизнес са преплетени като свински черва.
    Напълно е възможно Германия да се е ангажирала с лобиране за България при такъв сценарий, имайки предвид че летището в Мюнхен е държавно-общинско, първо. Напълно е възможно България и Турция да са и с равни шансове от чисто икономическо естество, а в крайна сметка да натежи именно политиката и косвените подаръци. Напълно е възможно дори вече да са избрали България, но целенасочено да блъфират с медийните публикации за да изкопчат още от нас, осъзнавайки че наближават местни избори и могат да шантажират ГЕРБ и да получат всичко - и като фирма, и като държава.

  59. 59 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 873 Неутрално

    До коментар [#30] от "FourOhFive":

    И къде изобщо виде да се говори за азиатци тука, каква връзка имат че ги намесваш? Когато се говори за западняците в дадения контекст, естествено че става дума за разликата им спрямо българите, съответно какво правят в Азия има точно нулево значение.

  60. 60 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 873 Неутрално

    Да, западняците си правят добре сметката, и преговорите не винаги са лесни с тях. Но за разлика от китайци, руснаци и някои други азиатци спазват договорите.
    —цитат от коментар 40 на historama


    Ти май пишеш коментари само за да си издрискаш истеричните изблици, че руснаците били азиатци. Ех тая психясала обсебеност. Ако на западняк му се отдаде възможност да те прецака, позовавайки се на некакъв чисто формален повод по клауза от договора, и има интерес от това, ще те прецака на 100%, там прошка нема. А иначе освен сметкаджийството, другата им отличителна черта е лицемерието, чак до комични размери.

  61. 61 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    До коментар [#58] от "izt21595181":

    Цъ.
    Обратното е вярно - корпорациите казват на фрг-политиците какво да правят.
    В нашия казус ако л-ще Мюнхен каже на баварските политици да си заврат гегата във Фолксваген, онез ще отговорят: "Къси санипишките да ви изпълним желанието."

    Освен това л-ще Мюнхен е джуниър участик в консорциум от негермански фирми.

    По твоята логика би трябвало другият герм. участник Фрапорт да търси ходатайстване от герм. държава.
    И знаеш ли защо?
    Защото Фрапорт е единственият самостоятелен участник за концесията на софийското летище. Този път Фрапорт участва без ТИМ (и темподобни).

  62. 62 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 873 Неутрално

    До коментар [#61] от "Нинов":

    Фрапорт вече държи 2 от 3-те най-натоварени български летища, нема кой да им даде и софийското. А и не са държавна фирма и схемата става по-сложна.
    Както корпорациите казват на германските политици "какво да правят", така утре същите корпорации могат да осъмнат с нови глоби, така че не е точно както я мислиш.

  63. 63 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    До коментар [#62] от "izt21595181":

    52% от Фрапорт са държавна собственост:
    - 30% Провинция Хесен
    - 22% Община Франкфурт

    Шах.

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  65. 65 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Пътувах миналата седмица през летище София и какво видях:
    1)Край багажния терминал,където достъпът е ограничен само за работещи,беше кочина от люпки,опаковки ,обелки,празни кенове и шишета.
    2)Хамалите изпуснаха на два пъти багаж от ремаркето,да не описвам външния вид и раб.облекло на въпросните хамали.
    3)Тоалетните са кенефи
    4)Вода "Бачково"0,75 се продава за 4 (четири)лв.,а на западното летище,от което се върнах вчера 1 литър мин.вода беше 0,80 Евро.....
    5)Пристигането ми съвпадна със смяната на Гранична полиция-около 80% бяха жени-полицайки,т.е. връзкарки значи.
    Накратко:ПОМИЯРНИЦА!

  66. 66 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    До коментар [#64] от "izt21595181":

    и като иде Фолксваген у Турцеа ко праим бе бълг. геополитико?
    А?
    Отнемаме концесията на л-ще Мюнхен?
    Тва ли правим бре, умнико?
    А?

  67. 67 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    До коментар [#64] от "izt21595181":

    Бълг. експерт по голямата геополитика пикае на ламарина, смятайки, че свири маршова музика.

  68. 68 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 873 Неутрално

    До коментар [#66] от "Нинов":

    Пиеш една студена вода и казваш "брей, всинца ни измамиха, ашколсун". Защо мислиш че протакат избора толкова дълго бе, дървен философе?

  69. 69 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    До коментар [#68] от "izt21595181":

    Мисля, че оценката ти за тежестта на Б-я на международната сцена е силно преувеличена.
    Кои са тез бълг. политици, дето ще идат да преговарят с "германците"?
    Бат Бойко?
    Радев?
    Горанов?
    Фандъкова?
    Плевньо?

    Тях ги знаем какво правят по цял ден.

    Когато твърдиш нещо, преди това трябва да го визуализираш с конкретни лица, вършещи конкретни действия в заобикаляща среда от конкретни ограничения и съответната мотивация за постигане на резултати.
    Исус няма да слезе от небето да я свърши таз работа.

  70. 70 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 873 Неутрално

    До коментар [#69] от "Нинов":

    За такива неща не се преговаря, а се използват посредници. Просто са им намекнали на нашите, че ако дадат летището ще си увеличат значително шансовете за завод на VW. Може и да не са, не съм им светил, казвам само, че такъв сценарий е напълно реалистичен на фона на избрания кандидат за концесията, протакането за завода, контролираното изпускане на информация по германските медии и т.н.

  71. 71 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    До коментар [#70] от "izt21595181":

    Друг сценарий е по-вероятен, а именно местните бълг. играчи са вкарали л-ще Мюнхен като парлама.

    Не германците, а българските съучастници са причината да получат концесията.

    Фрапорт така спечели концесия в Гърция за 13 л-ща в консорциум с някакв си гръцки дядо.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK