Превъзхождаме Турция по доста показатели за завода на "Фолксваген", смята Караниколов

България превъзхожда Турция по редица показатели в състезанието за привличане на нов завод на "Фолксваген", каза днес по Bulgaria on Air министърът на икономиката Емил Караниколов. "Превъзхождаме Турция с членството ни в ЕС, по-ниските оперативни разходи, висококвалифицираната работна ръка и локациите, които предлагаме", поясни той.




Предимствата на Турция са в по-големия автомобилен пазар, опитът в автомобилостроенето и фактът, че администрацията може да закупи голям брой коли от "Фолксваген".


Министърът повтори, че България продължава да е в състезанието за строежа на завода. Караниколов обясни, че инвестицията на германския концерн ще е за 1.4 млрд. евро и ще бъдат създадени между 4000 и 5000 работни места. Министърът припомни, че окончателното решение къде ще бъде построен заводът ще бъде взето през септември. За момента Турция е избрана за предпочитана страна, с която да се водят преговори.


Първата информация, че "Фолксваген" планира изграждане на нов завод за производство на коли "Шкода" извън Чехия и сред потенциалните места са страни на изток като България, се появи във вестник "Ханделсблат" през ноември миналата година. Впоследствие се разбра, че в него ще се правят коли от няколко марки на концерна.


Като потенциални места за завода се споменават площадката на бившия металургичен комбинат "Кремиковци" и терени в индустриална зона "Раковски" край Пловдив. В България вече има над 230 фирми, които произвеждат компоненти за автомобилната индустрия, а за тях работят над 60 хиляди души.

Коментари (99)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Какво смята Караниколов няма никакво значение.

  2. 2 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 1836 Неутрално

    Най-веè по евтина работна ръка нали!

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  3. 3 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3432 Неутрално

    Караниколов, псст, бе!
    Ей като ги отворите тия усти, па като не знаете кога да млъкнете!

    Доброто е заразно
  4. 4 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    Може и да превъзхождаме Турция по доста показатели,
    Но по корупция сме преди нея , по предлагани инвестиции след нея
    Приличаме си само , че турци управляват и двете "демократични" държави

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  5. 5 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 2935 Неутрално

    Ами депутатите искат да си возят г@зовете на премиум возила. Това едва ли е останало незабелязано! Така че за едно от конкурентните предимства на Турция са виновни прищевките на родните политици.

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  6. 6 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2180 Неутрално

    Германия не ме обича, а аз съм егати пича...

  7. 7 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4759 Неутрално

    Площадката на "Кремиковци" става само за снимане на филми за Втората световна война.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  8. 8 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    Превъзхождаме Турция единствено с членството ни в ЕС.
    Другото са празни приказки.

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  9. 9 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    "Превъзхождаме Турция по доста показатели за завода на "Фолксваген", смята Караниколов"

    Глупости! На търкалета!
    Един автобус инженери не можете събра!
    Само около Истамбул колко автомобилни заводи има! И готова работна ръка!

    В Русия съм! В Русия съм!
  10. 10 Профил на Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Рейтинг: 905 Весело

    ха, ха, България е в "състезанието" само за да подбива цената на турската оферта !
    Сериозни инвестиционни намерения в Тиквостан нема !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  11. 11 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    !Само около Истамбул колко автомобилни заводи има! !
    —цитат от коментар 9 на Веселин Дечев


    Айде изброй ги, да те видим !

  12. 12 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    Превъзхождаме Турция единствено с членството ни в ЕС.Другото са празни приказки.
    —цитат от коментар 8 на Kamenarski


    Това се оказа, че не е предимство.
    ЕС е пълен с регулации и тормози бизнеса.

    В Русия съм! В Русия съм!
  13. 13 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    А дали в Турция, министъра на икономиката е съучастник в рейдърски схеми?

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  14. 14 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    Дано наистина все още сме в играта !!!
    Иначе цитирания,заедно с Нено и правосъдният мишок са сред "блестящите" политически и управленски недоразумения през последните 30 години!!!

  15. 15 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3445 Неутрално

    висококвалифицираната работна ръка ....
    ================

    Стига бе! Няма в България, нито квалифицирани чиновници, вече няма и квалифицирана работа ръка

  16. 16 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    [quote#11:"zxp53317185"][/quote]

    Ами хвърли поглед край Йеникйой примерно ;)

    В Русия съм! В Русия съм!
  17. 17 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    Не съм либертарианец, а и мисля че такъв завод е жизнено важен за нашата икономика. Тоест министъра вместо да се плюнчи, да използва ситуацията и да предложат европейско изключение и съответно по - голяма държавна помощ. Докато още имат време.

  18. 18 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2180 Неутрално

    Интересно откъде ще ги вземат тези 5000 работника в България?
    Само питам. Да влезе, който се интересува в сайтовете за оценка на работодатели в България и да види в големите фирми какво мислят работещите за фирмите... Все едно са се наговорили пишат се едни и същи неща - не се заплаща извънредният труд, навсякъде шефовете са връзкари, лошо отношение към работника, лоша работна среда, ниско заплащане, липса на възложност за реализация... Като дойде VW в България и какво? България ще цъфне и върже ли? Нали българи ще управляват в този завод? А това значи хаос, кражби, крещене, лоша работна среда, ниско възнаграждение и т. н.
    Навремето една чужда фирма иска да стъпи в България и чужденците искат дават нормални заплати, но българските мениджъри им казали, че българите са бедни и за стотинки ще работят, и така заплатите стават български...

  19. 19 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3445 Неутрално

    До коментар [#12] от "Веселин Дечев":

    Това се оказа, че не е предимство.
    ЕС е пълен с регулации и тормози бизнеса.
    =====================

    Пак ти, със своите приказки?

  20. 20 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2032 Любопитно

    Не съм либертарианец, а и мисля че такъв завод е жизнено важен за нашата икономика. Тоест министъра вместо да се плюнчи, да използва ситуацията и да предложат европейско изключение и съответно по - голяма държавна помощ. Докато още имат време.
    —цитат от коментар 17 на zxp53317185


    Никакви изключения!
    Нали затова избягахме от социализЪма??

    В Русия съм! В Русия съм!
  21. 21 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    До коментар [#16] от "Веселин Дечев":
    Това не е отоговор! Кажете ми колко завода има около Истанбул, на кои марки и на каква отдалеченост. В противен случай е празнословене.

  22. 22 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    До коментар [#16] от "Веселин Дечев":
    Това не е отоговор! Кажете ми колко завода има около Истанбул, на кои марки и на каква отдалеченост. В противен случай е празнословене.

  23. 23 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov
    Рейтинг: 1385 Разстроено

    Тоя нещастен министър така и трябва да говори..............
    Номерът е следния къде предвиждат да се продават Шкодите !?!?
    Ако ще са за Источна Европа завода ще е в България ..........
    Ако ще са за Азиятския пазар - ще е в Турция.........

  24. 24 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3266 Неутрално

    Те тия от Фолксваген, не разбират. Добре, че е Караниколов, та да им отвори очите...! :)))

    Бивш tww09306483.
  25. 25 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    Никакви изключения!
    Нали затова избягахме от социализЪма??
    —цитат от коментар 20 на Веселин Дечев


    Такива като вас, не са и никога няма да избягат от него ;)

  26. 26 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    Превъзхождаме Турция единствено с членството ни в ЕС.Другото са празни приказки.
    —цитат от коментар 8 на Kamenarski


    Това, честно казано, не е кой знае какво предимство. Турция има споразумение за свободна търговия с ЕС, така че на практика е интегрирана в европейската икономиката. Лично аз не виждам и едно предисмтво да имаме пред Турция - нито достатъчно квалифицирана работна ръка, нито опит в автомобилостроенето, нито инфрастрктура и изградена верига на доставките. Постоянно поевтиняващата лира допълнително улеснява решението.

    over the under
  27. 27 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4742 Неутрално

    Десетки българи в чужбина, най-вече инженери, следят новините около завода, готови да се завърнат, отделно кадри в България има предостатъчно. Немците са разколебани най-вече от нестабилната турска валута, валута, която няма дори база за сравнение с евро обвързания български лев, което ще води до значителни финансови разходи, отделно качеството на българската работна ръка, каква е инфлацията в двете държави, политическата обстановка, покупателната способност, а и някои тикви в концерна може и да са разбрали, колко е дала България за Германия в последните 100 години, и колко е загубила от това...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  28. 28 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1318 Неутрално


    До коментар [#16] от "Веселин Дечев":Това не е отоговор! Кажете ми колко завода има около Истанбул, на кои марки и на каква отдалеченост. В противен случай е празнословене.
    —цитат от коментар 22 на zxp53317185


    Що не се погледне в Уикипедия?

  29. 29 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3445 Неутрално

    До коментар [#9] от "Веселин Дечев":

    Глупости! На търкалета!
    Един автобус инженери не можете събра!
    Само около Истамбул колко автомобилни заводи има! И готова работна ръка
    ================
    тук съм съгласен с теб, но все пак ти поставя минус) Защото си патологичния лъжец в други случаи ➖

  30. 30 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2032 Весело

    До коментар [#16] от "Веселин Дечев":Това не е отоговор! Кажете ми колко завода има около Истанбул, на кои марки и на каква отдалеченост. В противен случай е празнословене.
    —цитат от коментар 21 на zxp53317185


    Toyota Motor Manufacturing Turkey
    https://goo.gl/maps/oFutCv9QB8GcFy5w9

    Ford Otosan Yeniköy Fabrikası
    https://goo.gl/maps/k62a9BvFYayUAjWdA

    5 лева за консултацията.

    В Русия съм! В Русия съм!
  31. 31 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2032 Весело

    тук съм съгласен с теб, но все пак ти поставя минус) Защото си патологичния лъжец в други случаи ➖
    —цитат от коментар 29 на putinxujlo

    Ииии иху!
    Аз плюсове и минуси не колекционирам. :)

    В Русия съм! В Русия съм!
  32. 32 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    До коментар [#30] от "Веселин Дечев":

    Ама първо се консултирай ти по география, това са ти 100 километра от Истанбул.

  33. 33 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    Къде се навита третият свят между големите?

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  34. 34 Профил на ivan_v
    ivan_v
    Рейтинг: 407 Весело

    ако се съди по този дебат имаме доста умници ... бачкери и инженери по-скоро не...

  35. 35 Профил на Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Рейтинг: 905 Весело

    До коментар [#27] от "hamiltonf":

    и да не забравяме кадрите на Гриша КанЧеФ от Баховица, те напрайха супер много аутомобили и имат големо ноу-Хоу , йесссссссссс !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  36. 36 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2180 Неутрално

    Само някои от фабриките за производство на автомобили в Турция

    ANADOLU ISUZU OTOMOTİV SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
    Fabrika/Factory: Yedipõnarlar Mevkii Şekerpınar Köyü 41480 GEBZE/KOCAELİ
    Telefon/Telephone : 0 262 658 84 33
    Telefax : 0 262 658 88 21

    UZEL MAKİNA SANAYİ A.Ş.
    Fabrika/Factory: Topçular Kõşla Cad. 5 34140 RAMİ/İSTANBUL
    Telefon/Telephone : 0 212 567 08 41
    Telefax : 0 212 576 45 95

    ASKAM KAMYON İMALAT VE TİCARET A.Ş.
    Fabrika/Factory: Ankara Asfaltı 42 km. 41420 ÇAYIROVA/GEBZE
    Telefon/Telephone : 0 262 653 40 80
    Telefax : 0 262 653 61 88

    TÜRK TRAKTÖR VE ZİRAAT MAKİNALARI A.Ş.
    Fabrika/Factory: Güvercin Yolu 108-109 06563 GAZİ/ANKARA
    Telefon/Telephone : 0 312 211 01 90 – 0 312 211 02 00
    Telefax : 0 312 211 00 31 – 0 312 211 03 73

    BMC SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
    Fabrika/Factory: Kemalpaşa Cad. Põnarbaşõ Kavşağı 35060 PINARBAŞI/İZMİR
    Telefon/Telephone : 0 232 479 20 00
    Telefax : 0 232 479 13 64 – 0 232 479 12 88

    OTOYOL SANAYİ A.Ş.
    Merkez/Center: Ankara Asfaltõ Yanõ Gençosman Cad. 57 34700 KARTAL/İSTANBUL
    Telefon/Telephone : 0 216 451 64 58 – 0 216 451 69 59
    Telefax : 0 216 451 64 57

    Fabrika/Factory: Atatürk Cad. 22-24 54580 ARİFİYE/SAKARYA
    Telefon/Telephone : 0 264 229 22 00
    Telefax : 0 264 229 22 20

    FORD OTOMOTİV SANAYİ A.Ş.
    Fabrika/Factory: Kocaeli Gölcük Yolu 14. Km. 41470 İHSANİYE-GÖLCÜK/KOCAELİ
    Telefon/Telephone : 0 262 315 50 00
    Telefax : 0 262 315 50 02

    İNÖNÜ/ESKİŞEHİR
    Telefon/Telephone : 0 222 591 24 40 – 0 222 591 30 03
    Telefax : 0 222 591 30 05

    HONDA TÜRKİYE A.Ş.
    Fabrika/Factory: Yedipõnarlar Mevkii Şekerpõnar Köyü 41480 GEBZE/KOCAELİ
    Telefon/Telephone : 0 262 658 83 83
    Telefax : 0 262 658 84 17

    TOYOTA OTOMOTİV SANAYİİ TÜRKİYE A.Ş.
    Fabrika/Factory: Karaaptiler Köyü Asartarla Mevkii 54064 SAKARYA
    Telefon/Telephone : 0 264 295 02 95
    Telefax : 0 264 295 12 95

    HYUNDAI ASSAN OTOMOTİV SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
    Merkez/Center: Şehit Mehmet Fatih Öngül sok. No. 2 34742 KOZYATAĞI/İSTANBUL
    Telefon/Telephone : 0 216 571 63 63
    Telefax : 0 216 571 64 64

    Fabrika/Factory: Ali Kahya Beldesi 41000 KOCAELİ
    Telefon/Telephone : 0 262 365 19 00
    Telefax : 0 262 365 10 67

    OTOKAR OTOBÜS KAROSERİ SANAYİ A.Ş.
    Merkez/Center : Dumlupõnar cad. 24 A Blok 34855 KÜÇÜKYALI/İSTANBUL
    Telefon/Telephone : 0 216 489 29 50
    Telefax : 0 216 489 29 67

    Fabrika/Factory : Atatürk Cad. 9 54580 ARİFİYE SAKARYA
    Telefon/Telephone : 0 264 229 22 44
    Telefax: : 0 264 229 22 42KARSAN OTOMOTİV SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
    Fabrika/Factory: Akçalar Sanayi Bölgesi 16225 NİLÜFER/BURSA
    Telefon/Telephone : 0 224 484 21 70
    Telefax : 0 224 484 21 69

    TOFAŞ TÜRK OTOMOBİL FABRİKASI A.Ş.
    Merkez/Center: Büyükdere Cad. 145 Tofaş Han Kat 4-5 34394 ZİNCİRLİKUYU/İSTANBUL
    Telefon/Telephone : 0 212 275 33 90
    Telefax : 0 212 275 39 88

    Fabrika/Factory: Bursa Yalova Yolu 10 km 16001 BURSA
    Telefon/Telephone : 0 224 261 03 50
    Telefax : 0 224 255 09 47

    MAN TÜRKİYE A.Ş.
    Fabrika/Factory: Esenboğa Havalimanõ Yolu 20. Km. 06105 AKYURT/ANKARA
    Telefon/Telephone : 0 312 398 02 20
    Telefax : 0 312 398 10 18

    TEMSA SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
    Merkez/Center: Kõsõklõ cad. Şehit Teğmen İsmail Moray sok. 2/1 34662 ALTUNİZADE/İSTANBUL
    Telefon/Telephone : 0 216 326 31 10
    Telefax : 0 216 325 60 40

    Fabrika/Factory: Mersin Yolu Sasa Fabrikasõ Yanõ 01323 ADANA
    Telefon/Telephone : 0 322 428 21 70
    Telefax : 0 322 428 10 24

    MERCEDES BENZ TÜRK A.Ş.
    Fabrika/Factory: Burmalõçeşme Sok. Askeri Fõrõn Yolu 2 34271 TOPKAPI/İSTANBUL
    Telefon/Telephone : 0 212 482 35 00
    Telefax : 0 212 482 35 25

    Fabrika/Factory: Konya Adana Yol Kavşağõ 51400 AKSARAY
    Telefon/Telephone : 0 382 215 16 39
    Telefax : 0 382 215 13 55

    OYAK RENAULT OTOMOBİL FABRİKALARI A.Ş.
    Merkez/Center: Emirhan Cad. Barbaros Plaza C Blok 145/6 80700 BEŞİKTAŞ/İSTANBUL
    Telefon/Telephone : 0 212 326 44 44
    Telefax : 0 212 326 44 66
    Web Adresi/Web Adress : Linkleri görmek için lütfen Giriş Yapın veya Kayıt Olun …
    Fabrika/Factory: Organize Sanayi Bölgesi 16159 BURSA
    Telefon/Telephone : 0 224 219 45 00
    Telefax : 0 224 219 46 41

    ERKUNT TARIM MAKİNALARI SANAYİİ A.Ş.
    Fabrika/Factory:Organize Sanayi Bölgesi Batı Hun Cad. No:2 Sincan 06935 Ankara, TÜRKİYE
    Telefon: 0312 267 44 88 (pbx)
    Telefaks: 0312 267 44 91

  37. 37 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Високо квалифицирана работна ръка? И с какво се занимават тези хора сега, защото в турция работят в разни автозаводи)))

  38. 38 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    То бива бива да говорят лъжи, ама и на малките деца е ясно, че България няма как да е по-конкурентна от Турция за този завод. По всички показатели турците ни водят в този случай.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  39. 39 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#35] от "Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !":

    Другите не направиха и толкова включително и титани-легенди от тъмно-синия сектор

  40. 40 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2869 Неутрално

    Още в началото на проекта германците са били наясно с предимства и недостатъци на двете страни, няма какво да мерим пишки в случая. Турция може да има предимство, но ние пък имаме нужда от такива инвестиции за да се развиваме. Иначе по тая логика, че сме по-назад от тоя и оня, никой няма нищо ново да внесе тук. И ще четем злостни коментари.

  41. 41 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2032 Весело

    До коментар [#30] от "Веселин Дечев":Ама първо се консултирай ти по география, това са ти 100 километра от Истанбул.
    —цитат от коментар 32 на zxp53317185


    Той Итсамбул е огромна агломерация бе, чичо!
    Той се простира по целия Измитски залив. Ти да не искаш да сложат завода в центъра на града?! :D

    В Русия съм! В Русия съм!
  42. 42 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1650 Весело

    Такива хвалби към Турция не знам дали и по турските форуми може да прочете човек ?!? То ясно че ние сме зле, ама да ми се хвали Турция ... бич плийс ?!!

  43. 43 Профил на xefgo
    xefgo
    Рейтинг: 821 Неутрално

    До септемри ще изтече много вода. Тръмп още не е решил за Турция.... и може да се окаже, че германците са играли на руска рулетка. С други думи нищо не е приключило.

  44. 44 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3432 Весело

    До коментар [#33] от "LiberalToTheBones":


    Къде се навита третият свят между големите?
    —цитат от коментар 33 на LiberalToTheBones


    Кои големи, бе? Чистокръвните либерали в Турция ли?
    Ей, да ви се не види.

    Доброто е заразно
  45. 45 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    Тоя що не млъкне малко, големите пари обичат тишината.

  46. 46 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4742 Весело

    До коментар [#35] от "Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !":

    Гришата кога е бил автопроизводител?! Двата случая нямат нищо общо, да не тролим...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  47. 47 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2032 Весело

    До коментар [#36] от "anonim440":

    Списъкът е ...впечатляващ!
    И там са хиляди работници,готови обучени!

    В Русия съм! В Русия съм!
  48. 48 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    До коментар [#41] от "Веселин Дечев":

    Сам ставаш смешен, щото от "многото заводи около Истанбул" се оказаха 2 и то не точно около Истанбул... и това за 16 милиона град. Сорка, не ме впечатляваш ;)

  49. 49 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2962 Неутрално

    Превъзхождаме, вятър! Реално съществува само разрухата на Кремиковци.

  50. 50 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3801 Любопитно

    Ще се радват от управителният съвет на Фолксваген да споделят също тази оптимистична констатация на министъра, иначе нищо против нямам това да е така и от германския концерн да предпочетат България ! Засега , уви, предпочетената е Турция !

  51. 51 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2169 Неутрално

    До коментар [#27] от "hamiltonf":

    Ами в България предстои нова революция наесен, ако не забелязваш. Тя вече започна. То не е само Гешев, то е общо - Прасето е изкупило цяла България...

  52. 52 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Ако Фау Ве избере България, това ще ПОЛИТИЧЕСКО решение (нищо, че твърдят обратното). Единственото неизвестно в уравнението са ЕС санкциите за сондажите край Кипър. По всички други показатели - инфраструктура, демография, пазар, работна сила ... даже няма база за сравнение.

  53. 53 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3266 Неутрално

    До коментар [#21] от "zxp53317185":

    Турция има сериозна автомобилна промишленост. Доста сериозна.
    Край Истанбул е завода на Форд. Също Тойота, Хонда и Хюндай. В Бурса са Рено и Фиат. Заводи за двигатели и всякакви части има в Измир и Ескишехир. В Турция се произвеждат и някои модели на автобуси и камиони на Мерцедес и МАН. Не им знам фабриките къде са. Отделно бусове и всякакви още разновидности, които правят по различни лицензи на Пежо и Фиат.
    Най-общо казано, Турция произвежда автомобили от 60-те години на миналия век. Ние сега, сме на ниво общи приказки и разчитаме на харизмата на Бойко... ;)

    Бивш tww09306483.
  54. 54 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2346 Неутрално

    Гербавите са майстори на наглото празнословие комбинирано с неприятния аромат на насраните им гащи.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  55. 55 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2233 Разстроено

    ЦИТАТ : "Превъзхождаме Турция по доста показатели за завода на "Фолксваген", смята Караниколов"
    :-) превъзхождаХМЕ Турция при по-съвършен обществен строй от сегашния примитивен капитализъм и ТОГАВА заводите бяха в България

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  56. 55 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3266 Неутрално

    До коментар [#27] от "hamiltonf":

    "... Десетки българи в чужбина, най-вече инженери, следят новините около завода, готови да се завърнат, отделно кадри в България има предостатъчно..."!

    Да-а-а-а...! Може да си сигурен в тая работа. Даже са стегнали куфарите и са купили билети. Само чакат.
    Пък къде са тия предостатъчно кадри в България? Само ти знаеш, вероятно... :)))

    Бивш tww09306483.
  57. 57 Профил на Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Рейтинг: 905 Весело

    До коментар [#35] от "Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !":Гришата кога е бил автопроизводител?! Двата случая нямат нищо общо, да не тролим...
    —цитат от коментар 46 на hamiltonf


    Беше той, беше, тоя тЪпан !
    https://www.mediapool.bg/zavodat-na-grisha-ganchev-v-bahovitsa-stava-industrialen-park-news282280.html

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  59. 59 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3266 Неутрално

    До коментар [#51] от "Славейко":

    В България? Нова революция? Нищо такова няма да има... Кой ще я прави тази революция? 80-то процента от мат`ряла? Забрави...!

    Бивш tww09306483.
  60. 60 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2233 Неутрално

    Кадри в България има колкото искаш и то хора с опит в машиностроене на световно ниво = може да са пред пенсия ,но като за начало докато се обучи новия кадър стигат и артисват.
    Тези които са в чужбина са готови да се върнат, ако това което там им дават в евро или долари тук им го дават поне в левове.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 62 Профил на Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Рейтинг: 905 Весело

    Тези които са в чужбина са готови да се върнат, ако това което там им дават в евро или долари тук им го дават поне в левове.
    —цитат от коментар 60 на dark'star


    ХапЧето, ХапЧето не забравяй милиЧък !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  63. 63 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    Ако това е истина, определено е добър сигнал, че не всичко е решено. Трябва да предложим по - добра оферта!

    https://offnews.bg/ikonomika/katarskite-shejhove-porachaha-vtori-analiz-zashto-zavodat-na-vw-triab-708319.html

  64. 64 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3315 Неутрално

    Тоя що не млъкне малко, големите пари обичат тишината.
    —цитат от коментар 45 на foxa5


    Този министър е от квотата на патрЕотите , които , както знаем, са руски патриоти. С тези изявления Караниколов иска да се прави на български патриот , но съвсем наскоро беше , а българите бързо забравят , той като български министър действаше в полза на руските интереси в оръжейната търговия. Отне лиценза на наш оръжеен завод , за да отвори пазар на търговията с руско оръжие. Не бива да си правим илюзии. Част от министрите на Бойковото правителство , ако не цялото , действа в полза на руските интереси. В момента е задействана връзката Ердоган-Путин-Шрьодер- Фолксваген. Ердоган иска лобистка помощ от приятелчето си Путин , който чрез своя служител, бившия канцлер на Германия , сега на руска служба Шрьодер, въздейства на Фолксваген да строи завода в Турция. Руснаците отново действат срещу България в полза на Турция.

  65. 65 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 403 Весело

    Кадри в България има колкото искаш и то хора с опит в машиностроене на световно ниво = може да са пред пенсия ,но като за начало докато се обучи новия кадър стигат и артисват.Тези които са в чужбина са готови да се върнат, ако това което там им дават в евро или долари тук им го дават поне в левове.
    —цитат от коментар 60 на dark'star


    Ай стига смешки. България може само да произвежда седалки за фолксваген, и то в най-добрият случай.

    Много възможности са безвъзвратно пропуснати, благодарение на СТАБИЛНОСТТА става още по-лошо.

    Фолксваген, може да са всякакви, но е едно е сигурно, не са глупаци.

  66. 66 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    Нас к'во ни топли това? Все едно пазарът ни търси 7-10г VW, втора ръка, с пробег 80-120 хил.км.
    Не се споменава и още едно безспорно предимство на Турция - развитата сервизна мрежа. Не знам как стоят нещата с немските коли, но в сервиза на рено ми скриха шапката комшиите. Няма "не се допускат външни хора в сервиза", няма "вече направихме ремонта"... Обясняват каква е повредата, какво трябва да се направи и дават проформа кое колко ще струва. Т.е. ти правят безплатна диагностика. Цените бяха такива, че в София не бих могъл дори с части от моргите да ремонтирам така. Като разбраха, че искам да гледам, ми донесоха столче, маса и чадър. Почерпиха с кафе. Майстора домъкна шкаф на колелца с инструменти и пред мен смени повредената част. Направи ми впечатление лаптопа, с който свери необходимите усилия за болтовете и зави всичко с динамометричен ключ. Изрично ме питаха дали да ми опаковат старата част или да я изпратят за рециклиране (да се чете вторични суровини). При това, всичко стана на момента, без дивотии с предварително записване, оставяне на колата за няколко дни, измишльотини за липсваща част, дето трябвало да се поръчва месец и калкулиране на "всеки започнат час по ценоразпис". Бих искал да имаме подобен завод в България, но трудно ще ги стигнем турците...

  67. 67 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 403 Весело

    нестабилната турска валута, валута, която няма дори база за сравнение с евро обвързания български лев, .
    —цитат от коментар 27 на hamiltonf


    Икономиката ти е явно слабата част, пък и мисленето като цяло.
    Колкото по-слаба е лирата, толкова по-изгодно е за фолксваген.
    Левът е преоценен, и това не е преимущество.

    А за готовите да се върнат в България инжинери, няма какво да добавя, освен, че или ти си изкуфял, или тези които се готвят да се върнат в кочината при стабилността.

  68. 68 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 403 Весело

    нестабилната турска валута, валута, която няма дори база за сравнение с евро обвързания български лев, .
    —цитат от коментар 27 на hamiltonf


    Икономиката ти е явно слабата част, пък и мисленето като цяло.
    Колкото по-слаба е лирата, толкова по-изгодно е за фолксваген.
    Левът е преоценен, и това не е преимущество.

    А за готовите да се върнат в България инжинери, няма какво да добавя, освен, че или ти си изкуфял, или тези които се готвят да се върнат в кочината при стабилността.

  69. 69 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4093 Неутрално

    До коментар [#40] от "man_un":

    Турция може да има предимство, но ние пък имаме нужда от такива инвестиции за да се развиваме.
    ========
    Това е интересна начална точка......
    И дано ги навиете германците ....в това отношение. ...

    Bukalemun
  70. 70 Профил на asya29
    asya29
    Рейтинг: 371 Неутрално

    Какъв завод бе! Наистина ли другарите управляващи си вярват ?!
    Нали утре цената на ел. енергията за промишлени нужди ще я спретнете на 500 лв., а после ще долети тов.Чайка на гости на тов.Гушев да ни съобщи, че това е завод на Москвич и германците да си ходят.

    София без паметник с шмайзери!
  71. 71 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3959 Весело

    До коментар [#24] от "Petleshev":

    И аз им казвам-ето го многониковия трол от Добрич-той ще ви каже!

  72. 72 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3959 Весело

    До коментар [#33] от "LiberalToTheBones":

    Е,вие от Третия Пол ги знаете третите неща..

  73. 73 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3774 Неутрално

    Вярно е! Превъзхождаме ги в корупцията, в далаверите, в промяна условията в движение, най-вече в услуга на определени фирми и хора, в некадърност и тромавост на администрацията, в многобройните разрешителн(много подкупи) и много други "положителни" черти.

  74. 74 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3959 Весело

    До коментар [#51] от "Славейко":

    Ооо,на есен ли ще сваляте Бокаса?!Пушки внесохте ли от Русия??

  75. 75 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2346 Неутрално

    Герболяка, абе защо не хванете некой национално-отговорен гербав бизнесмен да вдигне завод за фолксвагени втора ръка на 150 хиляди километра?

    Обичам да грухтя и плюскам.
  76. 76 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4093 Любопитно

    До коментар [#66] от "ivanpopov":

    Много точен и професионален коментар. ....

    Тъкмо се чудих как да го обесня на тукашните доаени по темата. ....и вие се го обяснили достатъчно .....
    Като допълнение към коминтара ви ....мога да допълня ....че освен описаните от вас ''заводи за услуга ''.....във всеки град има и район от по скромни дюкянчета ....които също не са за подценяване.....
    В тях работят деца на възраст между 8......16 години ....като стажери. ....
    Това са млади чираци и калфи .....които в много отношения могат да ''скрият топката '' на всеки дипломиран авто инженер. ....и разбират перфектно как да боравят при ремонт и профилактиката на колата която им е донесъл клиента.

    Ако клиента желае ....тия млади хора могат да му разглобят автомобила 'парче по парче'.....и после отново да го сглобят ....със съответната гаранция. ....

    Турция е много напреднала в тая сфера ....и ако (лично впечатление)....на нейна територия продължават да се отварят фабрики от персонален тип .....тая междинна сфера на авто услуги може и да изчезне. ....

    Bukalemun
  77. 77 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4093 Весело

    До коментар [#66] от "ivanpopov":

    Няма "не се допускат външни хора в сервиза", няма "вече направихме ремонта"... Обясняват каква е повредата, какво трябва да се направи и дават проформа кое колко ще струва
    =======
    Ха ха ....верно е ....:)

    А автосервиза който посещавам ....има и специални кресла /масажисти ....
    И докато седя на тях ....си пия кайвето и се пазаря с малчуганите ....докато ми правят външно прочистване на мотора .....
    От 10 гонини не сменям сервиза си .....щото хората са достатъчни професионалисти и ги познавам от малки.....

    Bukalemun
  78. 78 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 875 Разстроено

    Превъзхождаме Турция по доста показатели за завода на "Фолксваген", смята Караниколов?!

    Смешник - когато няКОЙ "калинкаджия" се изказва трябва да се смееш, но нещата са по-скоро трагични?!
    И когато от "Фолксваген" почнат да се интересуват от мнението на тоз' "министър" може и завод у нас да построят, ама на куково лято?!!!!

  79. 79 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2962 Неутрално

    "Кадри в България има колкото искаш и то хора с опит в машиностроене на световно ниво = може да са пред пенсия ,но като за начало докато се обучи новия кадър стигат и артисват."
    До коментар [#60] от "dark'star":

    Имаше преди 30 години. Сега има само мутри и фантоми.

  80. 80 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Висококвалифицираната работна ръка...кой бе, полуграмотните бакалаври по публична администрация или социални дейности? Умрях от смях.

  81. 81 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#27] от "hamiltonf":

    Да, бързат да се върнат за 1000 лева заплата. Ти тъп ли си?

  82. 82 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4742 Весело

    До коментар [#81] от "gmranger":

    За 5 000 лв. "умния", за 5 000!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  83. 83 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2346 Неутрално

    И какво, накрая ще се окаже че само на шепа мицифайки и мутри плюс естествено изтривалки-герб им допада стабилността бокова....тцтцтц.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  84. 84
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  85. 85 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8172 Неутрално

    Още едно депесарско недоразумение.

  86. 86 Профил на petar__
    petar__
    Рейтинг: 360 Неутрално

    Въобще не ме интересува какво разсъждава тази карикатура на Пеевски

  87. 87 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    5000 работници са нищо, преди имахме в София сума ти заводи с по 2000-3000 души че и повече персонал.
    Квалификацията нужна за такъв завод като за тоя на Фолксваген не е нещо много голяма, средна е. Освен това те и си обучават задължително и не разчитат на готово.
    Разбира се че имаме шанс, не е ясно какви са плановете на Фолксваген, но имат конфликт в Чехия с профсъюзите и тоя завод е по скоро опит за бягство от Чехия, та в такъв случай пазара е ЕС и ние сме напред.

  88. 88 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Кадри в България има колкото искаш и то хора с опит в машиностроене на световно ниво = може да са пред пенсия ,но като за начало докато се обучи новия кадър стигат и артисват.Тези които са в чужбина са готови да се върнат, ако това което там им дават в евро или долари тук им го дават поне в левове.
    —цитат от коментар 60 на dark'star


    Дървени философи - пчелари, говорещи руски.

    В чужбина има и много турци, които вероятно са готови да се върнат. В момента един "германец" ни инсталира робот, на път за родния Кушадасъ.

  89. 89 Профил на Borislav Jordanov
    Borislav Jordanov
    Рейтинг: 382 Неутрално

    ... висококвалифицираната работна ръка...
    —цитат от коментар 0 на статия


    Лицето може би визира същата висококвалифицирана работна ръка, която е избягала да работи в чужбина? Щото в БеГе друго освен висококвалифицирани меринджеи, офис сътрудници, партийни тролове и журналясти не се произвежда.

  90. 90 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#88] от "velvoofell":

    Ето един германец - Щефан Дюрр, собственик и президент на Еконива какво прави в Русия, руските олигарси крадат и влачат в Лондон, а Щефан Дюрр прави огромен бизнес и работи за хората там. Това е само една много малка част от дейността му, той от нула създаде империя.
    https://www.youtube.com/watch?v=X2YmNN5fp2E

  91. 91 Профил на prx15601314
    prx15601314
    Рейтинг: 296 Неутрално

    Превъзхождаме Турция само по ниски заплати и това че сме в ЕС. По всичко друго сме гола вода.

  92. 92 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2169 Неутрално

    До коментар [#74] от "yanne":

    Тихо Янке, не издавай заверата !!!

  93. 93 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2169 Неутрално

    До коментар [#59] от "Petleshev":

    Сега като скочи свинското и туй-онуй... Като нямат прасета за Коледа. Ще му се иска на Бобонко да беше купил свинско за 2 милиарда, а не самолети, щото американците само могат да го изнудват, а тука точно материало е опасен...

  94. 94 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2169 Неутрално

    До коментар [#51] от "Славейко":В България? Нова революция? Нищо такова няма да има... Кой ще я прави тази революция? 80-то процента от мат`ряла? Забрави...!
    —цитат от коментар 59 на Petleshev


    Ти щото си представяш умнокрасива революция. Те освен че са малко (аз вече не се съотъждествявам с тях), са и тъпи (точно затова се отделих от тях) и карат по стари учебници по болшевишка революция...

    Представи си тъпогрозна революция, където народът слуша за стабилност и американски самолети и изпуска устопсувни сквернословия, а при петото посещение на супермаркетите и ако някой монополист (когото Кукурбита максима е могла да реформира, ма се е разбрала с него и не го е закачала) се сети да вдигне и цената на нещо, ела да видиш.

  95. 95 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10843 Любопитно

    Не разбирам, фирмата не реши ли вече?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  96. 96 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2169 Неутрално

    До коментар [#80] от "gmranger":

    баклавари

  97. 97 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    До коментар [#81] от "gmranger":За 5 000 лв. "умния", за 5 000!
    —цитат от коментар 82 на hamiltonf


    че ако е 5000 Фолксваген ще си го направят завода в Германия ..

    Ей им заплатите и усливията В РУСИЯ (ФВ имат заводи в Русия-за сведение) ..

    .."в обеспечении автопрома своей продукцией занято не менее 4 млн человек, а на самих автомобильных заводах трудится более 250 тыс. работников. По данным компании Kelly Services CIS, средний доход рабочего персонала у автопроизводителей в России составляет 50 тыс. рублей, у поставщиков автокомпонентов — 42–45 тыс. рублей. .."

    .."Серьезными перебоями в производстве автомобилей и двигателей Volkswagen в Калуге и даже полной остановкой конвейеров грозят недовольные своими окладами рабочие завода. Как стало известно Autonews.ru, между руководством предприятия и персоналом идут ожесточенные переговоры, в ходе которых Межрегиональный профсоюз «Рабочая ассоциация» (МПРА) выдвинул требование повысить оклады всем рабочим предприятия на 70%..."
    Подробнее на Autonews:
    https://www.autonews.ru/news/5cc40f6f9a7947359e82f129?ruid=NaN

  98. 98 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    5000 работници са нищо, преди имахме в София сума ти заводи с по 2000-3000 души че и повече персонал.
    Квалификацията нужна за такъв завод като за тоя на Фолксваген не е нещо много голяма, средна е. Освен това те и си обучават задължително и не разчитат на готово.Разбира се че имаме шанс, не е ясно какви са плановете на Фолксваген, но имат конфликт в Чехия с профсъюзите и тоя завод е по скоро опит за бягство от Чехия, та в такъв случай пазара е ЕС и ние сме напред.
    —цитат от коментар 87 на .


    Имат конфликти и в руската Калуга ..
    И къде ли не ..

    А у нас-гарантирано няма да имат а народът ще бачка усърдно ..
    За това-могат не един а няколко завода да вдигнат ..

  99. 99 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 653 Неутрално

    Само дето не можем да съберем 400-500 работника за ново производство, камо ли 4000-5000!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK