Проектанти ще предложат три варианта за тунел под Петрохан

Проходът Петрохан

© Цветелина Белутова

Проходът Петрохан



Поне три варианта за ново пътно трасе между София и Монтана с тунел под връх Петрохан ще предложат проектантите от Университета по архитектура, строителство и геодезия и фирма "Трансконсулт 22".


Днес председателят на управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски подписа договора за изработването на прединвестиционното проучване с тях.


Стойността на договора е 330 хил. лв. с ДДС, а срокът за изпълнение е 180 дни.




Въз основа на проучването ще бъде определен пътният габарит на направлението. Ще бъдат проучени необходимите капиталовложения, както и разходите за поддържане и годишна издръжка на пътя и пътните съоръжения.


След приключване на прединвестиционното проучване следва процедура за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС), въз основа на която ще бъде взето решение за одобрение на вариант за бъдещото трасе. Едва след положителна екооценка ще започне и изработването на идеен проект.

Ключови думи към статията:

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 606 Неутрално

    По-добре да не го правят.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  2. 2 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 606 Неутрално

    По-добре да не го правят.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  3. 3 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3246 Весело

    Само три?

    Баце с гербави авере май са приели, че мат'рялът със сигурност им е в торбата, та не требе да са зорат мно'о-мно'о да го прилъгват!

    Барем пет варианта предизборно, за всяко село по вариант требеше да обявят!

  4. 4 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 303 Неутрално

    Това е най-прекия път до бяло море до Дунав и съответно до моста на Видин. Редно е да се направи

  5. 5 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3774 Неутрално

    Това обяснява една информация преди време, публикувана и в "Дневник". Магистрала от Видин до Монтана и скоростен път Мездра - Ботевград. Територията между Монтана и Мездра не присъства в сметките. Враца и областта, окончателно изпадат от картината за развитие на северозапада.

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4867 Неутрално

    Бойко зарибява раята със светло бъдещо НЕсигурно строителство !!!
    Но пък реално захранват обръчите с реални пари в сегашно време.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 848 Неутрално

    ОК, не е ли Шипка в пъти по-приоритетен? Изглежда двойно по-голям от Петрохан, но не е ли и в пъти по-нужен? Ако има такса за минаване през Шипка, спокойно може да финансира Петрохан?

    Аз ли нещо пропускам или просто не АПИ "им е слоцжно"?

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  8. 8 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    Този тунел е едно от най-смислените неща, които могат да се случат в тази посока. Достатъчно е да се види трафика в отсечката Видин - Ботевград и то при положение, че на практика отсъства нормален път!

    Моста при Видин на практика се блокира от липсата на читаво трасе пресичащо Балкана. Проблема тук е, че Румънците нямат далавера, щото им намалява транзитните километри и от там приходите. И натискат за втори мост при Русе, което е пълна тъпотия погледнато откъм Българския интерес.

  9. 9 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Просто един пари за "нашите" хора за едни проекти,вероятно неизпълними,следват още нови проекти,и отново пари за такива хора, а може и баш консултанта оня от Цанков камък и студения резерв да включат, да се крепи стабилноста.
    Освен това пак ще се появи по телевизиите тиквата и ще се прави на велик.
    Материала,материала.



  10. 10 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#7] от "Луд Общественик":

    Що ми сложи минус някой?

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  11. 11 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Построихме всички магистрали, които сме започнали, направихме тунела под Шипка, скоростните пътища, за които през 3 месеца ни омайват, та стигнахме до тунел под Петрохан.
    Или просто идват избори?

  12. 12 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    До коментар [#10] от "Луд Общественик":

    Щото си луд? Само пълен малоумник може да каже Шипка е по-по-най-приоритетен от Петрохан, при положение, че И двата са еднакво приоритетни.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  13. 13 Профил на umnik
    umnik
    Рейтинг: 214 Неутрално

    VW искат бърз достъп от София до Видин.

  14. 14 Профил на Халдип Исйолов
    Халдип Исйолов
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    Това е добра идея, също и магистрала Скопие - София, развитие на пътна инфраструктура.

    Не си заслужава да се напрягаш безплатно.
  15. 15 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#12] от "Пипера е много лют":

    А ти си много умен? Единия тунел свързва Северна и Южна България и на кръстопът на няколко трнаспортни коридора, а другия свързва пустинята в Северозапада с кое? Със сигурност Шипка има приоритет пред Петрохан - още повече Шипка може да се самоиздържа и да носи печалба/финансира друго (Петрохан например). И когато имаш ограничени ресурси правиш приоритети - не може всичко.

    Ако нямаш аргументи, а можеш само да лепиш обидни тролски епитети, не ме вълнуваш.

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  16. 16 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2512 Любопитно

    До коментар [#7] от "Луд Общественик":


    ОК, не е ли Шипка в пъти по-приоритетен? .................Аз ли нещо пропускам или просто не АПИ "им е слоцжно"?
    —цитат от коментар 7 на Луд Общественик

    Изпускаш , че тази процедура и действие за тунел под Шипка вече е направена !
    Иначе като погледнеш ,
    нужен е не само под Шипка,
    нужен е тунел и под Петрохан
    и под Беклемето ! ! !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  17. 17 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2730 Неутрално

    Всеки тунел и път е много хубаво нещо.
    Под Шипка струва смешните 330 милиона трябваше вече да го строят ама се забави подхода нищо не пречи да се строи и Петрохан.

  18. 18 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    До коментар [#15] от "Луд Общественик":

    В Северозапада живеят хора, които са толкова важни, колкото и ти.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  19. 19 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    До коментар [#15] от "Луд Общественик":

    Ти виждал ли си трафика по пътя Видин-София бе, глупендер? Заради липсата на тунел при Петрохан АМ Хемус е задръстена от месеци. Да не говорим за пътя Монтана - Видин, където се избиха сума ти хора.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  20. 20 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#16] от "Чардо":

    Напълно съм съгласен, просто не виждам капацитет в АПИ и се чудя, защо почват друг тунел при положение, че влачат Шипка, не-знам-колко години вече. И ми е малко като локум :)
    Наистина не разбирам защо не се се строи вече?

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  21. 21 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#19] от "Пипера е много лют":

    С прости селяни не разговарям, а и нямам и досег принципно "приятелю"

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4867 Неутрално

    До коментар [#17] от "Да вярваме на истината":

    Ама ще имаме самолети - някой ден !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#7] от "Луд Общественик":

    Тунел при Шипка не е нужен. Там и сега е забранено за камиони, а и камионите се движат през прохода на републиката, защото е по-близо. От магистралата на Стара Загора до Шипка има към 1 час, за това време си почти в Търново.

  24. 24 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 251 Неутрално

    До коментар [#16] от "Чардо":Напълно съм съгласен, просто не виждам капацитет в АПИ и се чудя, защо почват друг тунел при положение, че влачат Шипка, не-знам-колко години вече. И ми е малко като локум :)Наистина не разбирам защо не се се строи вече?
    —цитат от коментар 20 на Луд Общественик


    Разбира се, че Шипка е по-приоритетен като връзка север-юг през Централна България, няма какво да се обсъжда толкова. Там вече се прави обход на Габрово и рано или късно ще се стигне до тунел.
    В Западна България вече има добро минаване на Стара Планина през Витиня. Понеже това не е най-удобното направление за Монтана/Видин и съответно Дунав Мост 2 се мисли за тунел под Петрохан. Едва ли ще се направи скоро, защото на практика ще дублира сегашното трасе Витиня - Ботевград - Мездра.
    В Източна България идеята за магистрала Черно море също с тунел/и отлежава и няма скоро да се започне дори.

  25. 25 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2512 Любопитно

    До коментар [#20] от "Луд Общественик":





    ................... просто не виждам капацитет в АПИ и се чудя, защо почват друг тунел при положение, че влачат Шипка, не-знам-колко години вече. И ми е малко като локум :)Наистина не разбирам защо не се се строи вече?
    —цитат от коментар 20 на Луд Общественик

    Там ти е грешката , че търсиш капацитет за изпълнение на строителство от един администратор , каквато е АПИ !
    АПИ са администратор!
    Не са изпълнители !
    Те , като бюджетен разпоредител задават задание и поръчват съобразно каквото им е отпуснато от бюджета !
    Като го няма заложено в бюджета ,
    АПИ няма от къде да вземат пари за да го възложат за изпълнение!

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4867 Неутрално

    До коментар [#25] от "Чардо":

    А винетките и ТОЛ-а ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#25] от "Чардо":

    Това казвам - те и с това не могат да се оправят за един тунел, искат да почват друг. Нямат капацитет за управление. Не съм си и помислял за строителство....


    Туко виж утре сме осъмнали с "Държавни тунели" ЕАД и едни 500млн да си кOпат :D

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  28. 28 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#23] от "Yavor Raychev":

    Не съм съгласен - един тунел би помогнал много на Казанлък/Габрово/Севлиево/Велико Търново. Да сравняваш проход с тунел ми е малко ябълки с банани

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  29. 29 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 453 Неутрално

    петроханският проход е софия-костинброд-беледие хан-гинци-бързия-берковица. вече от берковица накъде ще се отиде е друг въпрос (монтана е на 20 км от берковица)

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  30. 30 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#24] от "xax":

    Докато не се направи магистрала от магистралата до Шипка от юг и от бъдещата хемус, която вероятно няма да ходи до Търново до Шипка от север, тунела там води от нищото до нищото. Ако идваш от югоизток по-близо е да се мине през републиката. Ако идваш от югозапад, по-лесно е да минеш през София и бъдещата хемус. Единственият евентуален смисъл е за трафик от Пловдив, но и сега Пловдив - Казанлък е по-бързо през Стара Загора. Тунел под Шипка си е загуба на пари

  31. 31 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#28] от "Луд Общественик":

    Той би помогнал, но тези градове освен Севлиево, не генерират трафик сами по себе си. Тунела е начин да се премине планината. Кой е луд да дойде от Тракия, да излезе на Стара Загора и да кара над час през села и градове, за да стигне Шипка? А ако идваш от София с посока Севлиево пак няма да минеш от там

  32. 32 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#28] от "Луд Общественик":

    Той би помогнал, но тези градове освен Севлиево, не генерират трафик сами по себе си. Тунела е начин да се премине планината. Кой е луд да дойде от Тракия, да излезе на Стара Загора и да кара над час през села и градове, за да стигне Шипка? А ако идваш от София с посока Севлиево пак няма да минеш от там

  33. 33 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#32] от "Yavor Raychev":

    По тази логика за какво ти е тунел на Петрохан?

    Мисли малко извън съседните села на около тунела - Пловдив, Турция, Гръция, европейски транспортен коридор 9 - за мен ползите са очевидни. Затова им се чудя защо хвърлят усилия за супер трудни цели (Петрохан), когато имаш low hanging fruit като Шипка. Мир!

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  34. 34 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 848 Неутрално
  35. 35 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Тази идея е на повече от 50 г и трябва да се осъществи възможно най-бързо. Солун - София - Дунав - средна Европа е много важен път за България и ЕС. От Дунав /Видин, Лом/ до Кулата трябва да има магистрала /с тунел под Петрохан/. Икономическият ефект за страната ще бъде огромен.

  36. 36 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Самото споменаване на този тунел е признак за психични отклонения, напълно безсмислен и престъпно налудничав проект.

  37. 37 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    До коментар [#33] от "Луд Общественик":

    Повтарям като за дебили - значението на тунел под Петрохан многократно надхвърля областите, през които минава. И няма нищо общо с Шипка, който е на 200 км оттам. АПИ не е орган, който взима решения, или определя финансиране. Толкова е просто, да.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  38. 38 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    До коментар [#33] от "Луд Общественик":

    Повтарям като за дебили - значението на тунел под Петрохан многократно надхвърля областите, през които минава. И няма нищо общо с Шипка, който е на 200 км оттам. АПИ не е орган, който взима решения, или определя финансиране. Толкова е просто, да.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  39. 39 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Това е най-прекия път до бяло море до Дунав и съответно до моста на Видин. Редно е да се направи
    —цитат от коментар 4 на Yavor Raychev


    Пълни глупости, най-прекият път от Бяло море до Дунав е Александруполис - тунел под Шипка - Русе/Свищов. Колкото до моста на Видин, той да не би да е център на Вселената? Просто част от една по-дълга алтернатива на Коридор 10, която е била актуална през югославските войни.

  40. 40 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Самото споменаване на този тунел е признак за психични отклонения, напълно безсмислен и престъпно налудничав проект.
    —цитат от коментар 36 на xfh59608894


    Тъпчо, можеш ли да напишеш нещо смислено, от каквато и да е гледна точка или само демонстрираш деменция.

  41. 41 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Достатъчно е да се види трафика в отсечката Видин - Ботевград
    —цитат от коментар 8 на niakoi_si


    Още един лунатик. Трафикът от камиони по Видин - Ботевград се дължи единствено и само на липсата (засега) на тол-такси в България и Румъния, което прави преминаването по по-дългия и лош път през Видин по-евтино, спрямо Коридор 10. Когато двете страни въведат тол-системи, а Сърбия стане членка на ЕС, трафикът угасва и оставаш с 2 паметника на глупостта - мост и магистрала. За тунела не искам и да си помислям че чак такава простотия може да се реализира.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#33] от "Луд Общественик":Повтарям като за дебили - значението на тунел под Петрохан многократно надхвърля областите, през които минава. И няма нищо общо с Шипка, който е на 200 км оттам. АПИ не е орган, който взима решения, или определя финансиране. Толкова е просто, да.
    —цитат от коментар 37 на Пипера е много лют


    Просто е но дебилите няма да те разберат. Ще продължат да пишат глупости. Затова са дебили.

  44. 44 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#40] от "валентин николов":Тъпчо ще викаш на майка ти, слабоумен олигофрен.
    —цитат от коментар 42 на xfh59608894


    Мухльо, не можеш ли да напишеш нещо по същество или ще продължаваш да демонстрираш просташка тъпотия.

  45. 45 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 534 Неутрално

    при положение, че И двата са еднакво приоритетни.
    —цитат от коментар 12 на Пипера е много лют


    Тотални щуротии, тунелът под Петрохан ще обслужва нема и 100 хил. души - основно пенсионери и цигани, както и една безперспективна алтернатива на Коридор 10, докато тунелът под Шипка е безалтернативен и свързва икономическите ядра от Южна и Северна България, а именно Пловдив, Стара Загора и Хасково/Димитровград с Русе, Плевен и Търново. Свързва и Южна България, Източна Гърция и Турция с Букурещ, а от там и с 2/3 от Румъния.

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Форумните лумпени се загрижили за транзитния трафик, че щял да спести 20 минути ако мине през тунел, и за целта са съгласни държавата да погребе неколко милиарда. И наричат това еднакво важен проект с тунела под Шипка, свързващ Северна с Южна България. Нема такива тотални идиоти като в тоя форум, наистина ...

  48. 48 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    Проектанти ще предложат три варианта за тунел под Петрохан
    ...
    Само голи приказки случам толкоз време.
    Става досадно...

    В Русия съм! В Русия съм!
  49. 49 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Дори с тунел под Петрохан, Солун-София-Ниш-Будапеща е по-къс от Солун-София-Видин-Будапеща с цели 70 километра. Не скъсява почти нищо и от Истанбул за Будапеща. Та за какъв именно транзитен трафик го гласят олигофрените, защото за местния трафик че е безсмислен е повече от ясно, особено изключвайки най-големия град в Северозапада - Враца.

  50. 50 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3568 Неутрално

    За кого ще ги правят тези тунели след като няма пътници.
    По маршрута София-Берковица се тънтурка една маршрутка с 10 човека...

  51. 51 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#46] от "xfh59608894":
    Ти къде си учил икономика? На село или никъде? Сипеш фантастични цифри и глупости на едро. И без това няма значение какво говорят необразовани и глупави индивиди. По-добре се скрий и иди да нахраниш кокошките.

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    До коментар [#7] от "Луд Общественик":

    Тунела там е проектиран отдавна и подхода от Габрово е почти готов. И ще го почнат като сварят. А тук говорим за проучване на трасе, дори не е идеен проект.

  54. 54 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#33] от "Луд Общественик":

    Тунел под Петрохан е за да може да се мине от магистрала Струма към Дунав и Румъния и съответно Европа - т.е свързва се Солун с останалата част от Европа, включително и през Дунав.
    Аз не съм против и през Шипка да се прави тунел. Просто според няма да има смисъл и няма да има кой да минава по него, освен локален трафик. Повтарям пак, че до Шипка няма магистрали, а има цял град (Казанлък) и няколко села, които трябва да се минат, за да се стигне до там. Прохода е идеален, ако се ползва подбалканския път, но транзитния трафик не го ползва. Освен това от Пловдив до Шипка пътя е отвратителен, с много села и завои. 110 км отнемат 2 часа с кола, с камион - поне 2,5 часа. Ако тунелът под Шипка не е част от някакъв огромен проект, включващ магистрали от Пловдив до Търново например, такъв проект е безсмислен.
    Разликата с Петрохан е, че има магистрала от Гърция до София (на места се строи все още) и е проектиран скоростен път от Монтана до Видин. Връзката на София с Монтана през Витиня е около 50 км по-дълга и освен това минава през път, който е планински и съответно - труден за разширяване/правене на нова магистрала. Това са неща, които са започнали да се строят, за разлика между Шипка, където магистрала от Пловдив изобщо дори не е планирана някога да става.
    Иначе за централна България ако трябва да се прави нещо, то това е да се разшири прохода на републиката и евентуално да стане магистрала(въпреки че и сега на места повече от две ленти), вместо да се прави скъпо струващ тунел под Шипка, който да се ползва само от локален трафик. Също така ако се въведат такси съм сигурен, че местните хора ще предпочетат да ползват прохода, вместо да плащат тунела.

  55. 55 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6531 Неутрално

    Този проект твърде много закъсня

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  56. 56 Профил на Plamen Tsvetanov
    Plamen Tsvetanov
    Рейтинг: 5 Неутрално

    До коментар [#13] от "umnik":

    Има логика, ако ще транспортират по Дунав.

  57. 57 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10843 Неутрално

    Няма лошо, ако има алтернативно поддържано трасе :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  58. 58 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    Когато двете страни въведат тол-системи, а Сърбия стане членка на ЕС
    —цитат от коментар 41 на xfh59608894


    Това последното кога точно ще стане? Щото Турция от 60 години кандидатства в ЕС и още си е само кандидат. Сърбия има един голям проблем наречен Косово. Един бог знае кога ще го решат. Може след 20 години пак да са все още само кандидати.

    Та тунелът не е лоша идея.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  59. 59 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#54] от "Yavor Raychev":

    В Черна Гора (600,000 човека в цялата държава) има подобентунел - почти 4км, който свързва Подгорица с Бар. Всички ползват тунела, защото парите за такса са по-малко от парите за горивото, времето и въртенето на геврека по-стария път. Имах късмета да трябва мина по стария път и не те лъжа, но нямаше никой - две три коли за 15км. Всички минават отдолу. Не знам защо реши, че Ганьо е балък ще предпочете да минава прохода, ако има прав пър под него?

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  60. 60 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 338 Неутрално

    До коментар [#5] от "Vlado Nikolov":
    Според мен трябва да измерят трафика Видин -Пловдив- Капитан Андреево; Видин - София - Кулата и да преценят какво да строят - Монтана - София или Монтана - Ботевград. Най добрият вариант е да имаме и двете направления разширени спрямо трафика и при формажорни обстотелства да има нормален обход.
    Второто условие трябва да е цената на стройтелството + 50 години експлоатационни разходи.

  61. 61 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#60] от "Maslara":

    Да, и вместо тунел Петрохан, може да се прави магистрала Видин Монтана Ботевград, че ако остане и мост на Видин.

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  62. 62 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    До коментар [#58] от "Николов":

    Проблема на Турция е много по-голям от проблема на Сърбия с Косово. Турция се плъзга към миналото - диктатура, дрънкане на оръжия, вътрешни конфликти. Те се отдалечават от ЕС а не се приближават. В Сърбия пътя е правилен и от доста време се говори за сделка с Косово, засега хардлайнерите надделяват но рано или късно младото поколения ще победи и ще има сделка. Точно както Северна Македония накрая се разбра със съседите си след като дъртите титовисти-сърбомани измряха от старост.

  63. 63 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 251 Неутрално

    Магистрала или поне скоростен път Ботевград - Видин ще има и там е започната работа. Затова се поставя въпросът какъв е смисълът да се прави и другата връзка на София със СЗ България през Петрохан. Не забравяйте и че там транзитния трафик ще опре в Калафат - румънците нямат план да правят нещо съществено с пътя в тяхната част на Коридор 4 след Калафат.
    Тунел Шипка би могъл да е част от Коридор 9, който свързва Турция и Гърция с Русе и цяла Централна и Източна Европа. Това е предпочитаният маршрут за ТИРове от Турция, та и от Близкия Изток за Румъния и нагоре. Но, както някой каза, Коридор 9 и евентуална магистрала там (за която се говореше едно време) би трябвало да минава през Хаинбоаз и няма логика да прави завой на запад, само за да обхване Габрово и Казанлък. Тоест, големият въпрос е дали магистралата Русе - Велико Търново ще продължи на юг от Стара Планина и дали ще изберат маршрут през Шипка или Хаинбоаз, за да се стигне до Стара Загора и от там вече към Магистрала Марица.

  64. 64 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 338 Неутрално

    До коментар [#61] от "Луд Общественик":

    Въпреки, че съм от Враца, не виждам как ще оправдаем магистрала София - Ботевград - Враца -Видин след като Румъния не планира разширяване на пътя след Калафат. Според мен ще бъде нерентабилно да се поддържа при сегашния трафик. По- добре да имаме скоростен път Видин - Ботевград с изградени места за почивка и паркинги за камиони през 20 - 30 км.

  65. 65 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#58] от "Николов":

    Празни приказки.

    1. Кое точно от "Когато двете страни въведат тол-системи" не можа да разбереш, та реши да философстваш само по втората част на изречението и да правиш категорични изводи на база това философстване? Те са свързани, просто едното ще засили ефекта от другото, но къде е казано, че двете събития не могат да повлияят и независимо едно от друго?

    2. Нищо общо между Сърбия и Турция. Важна е само политическата воля на Запада да приеме дадена страна в ЕС, другото за преговорни глави и пр. са глупости. Турция я мотат именно защото никой не я иска в ЕС, докато при Сърбия е точно обратно - интересът на Запада е да я приеме за членка, за да я откъсне от Русия. Дали ще я приемат след 1 година, след 5 или след 10 е без значение в случая, подобни инфраструктурни проекти за милиарди се правят с перспектива от десетилетия напред, за да имат възможност да си избият вложенията. Та подобен тунел може и да е имал некаква хипотетична стойност като идея, ама не днес, а през 90-те. Сега е тотално безумие.

  66. 66 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#63] от "xax":

    Тунел под Шипка е в пъти по-подходящ от Хаинбоаз, защото отваря коридор не само към Търново и Русе/Букурещ, но и към важни индустриални градове като Габрово, Севлиево, Ловеч, Плевен, а от там и към ферибот Оряхово (и бъдещ мост), Крайова-Тимишоара-Будапеща, т.е. появява се по-къса алтернатива на Коридор 10, която напълно заобикаля натоварената АМ Тракия.
    Освен това, тунел под Шипка е по-удобен за връзката на Северна България с Пловдив и Пазарджик, като след време може да се изгради и магистрала/скоростен път Пловдив-Карлово-Казанлък, която отсечка и сега е достатъчно натоварена. Така че, когато се говори за подобни проекти, следва да се отчита и националният интерес, а не само удобството за транзитния трафик.

  67. 67 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#64] от "Maslara":

    Да направят магистралата до Враца, от там трафикът се дели към Видин и ферибот Оряхово. А от Враца-Монтана до Видин един нов път с поизправени завои, но минаващ покрай Лом. Като махнеш камионите, трафикът Монтана-Видин е доста слаб. Да изчакат въвеждането на тол-системата, изграждането на магистрала София-Ниш по цялата дължина, преговорите за Косово и евроинтеграцията на Сърбия, новите мостове на Дунав и тогава да преценят бъдещето на съответния коридор през Видин и дали ще има трафик или не, разбира се и плановете на Румъния.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK