Между 40 и 50 инцидента има в БДЖ всеки месец

Между 40 и 50 инцидента има в БДЖ всеки месец

© Цветелина Белутова, Капитал



Инцидентите с влакове на БДЖ всеки месец са между 40 и 50. Това са данни, които не са се променили през последната година, но се очаква в следващата да намалеят благодарение на ремонтите, които се правят на остарелите вагони. В това увери в ефира на БНР председателят на съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Григорий Григоров.


Той посочи, че заради остарялата техника на компанията за изпълнение на графика на ден не достигат около 15 вагона. Общо на ден са нужни 128.


Обясни, че в холдинга основен проблем е вътрешната организация на ремонтите. Компанията разполага с около 300 вагона на средна възраст 35 години. През първите осем месеца на годината се ремонтирани 100, а до края на годината се очаква това да стане с още 50. Григоров очаква това да подобри изпълнението на графика.




В бюджета на компанията за тази година са заложени 64 млн. лв. за подобряване на техническото състояние на компанията, като Григоров обясни, че вероятно не всички ще бъдат използвани, "защото поръчките вървят бавно".


През следващата седмица се очаква БДЖ да обяви обществена поръчка за 40 нови вагона, като те ще бъдат използвани по дългите линии - София - Варна и София - Бургас, по които сега се пътува дълго. До края на септември или началото на октомври ще бъде обявена поръчка за нови 6 локомотива или 10, които ще могат да се движат с до 160 км/ч, които се очаква да бъдат доставени до година, обяви Григоров.


Той призна, че в компанията има обявени обществени поръчки, "чиято ефективност буди известно съмнение". Затова сега им се правел анализ и те ще бъдат или прекратени, или преформулирани, така че да свършат тази работа, за която са били предназначени. Той не уточни за кои поръчки говори.


Наскоро "Капитал" съобщи, че другата компания в холдинга - ННКЖИ, отново осигурява поръчки за доставка на релси на близки до осъдения бивш депутат от ДПС Илия Илиев. Повече по темата четете тук.


Предстои БДЖ да обяви новия си график, който по думите на Григоров ще бъде по-добър. По дългите маршрути ще има по-малко спирки, за връзките между Северна и Южна България ще се изчаква по-малко.

Ключови думи към статията:

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4296 Неутрално

    Ами в една държава всичко е горе-долу на едно равнище. Каквато ни е правосъдната система, такова ни е и образованието; каквито са ни болниците, такова ни е и БДЖ; каквито са ни медиите, такава ни е и туристическата индустрия.

    Ако БДЖ работеше безупречно, щеше да се получи рязък дисонанс с останалото.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  2. 2 Профил на Сенчеста фигура
    Сенчеста фигура
    Рейтинг: 2526 Любопитно

    Ако кашонерките на БДЖ изчезнат безследно, държавата ще стане по-богата. Комунистическата корупция в БДЖ продължава да я затрива от кражби и бездействие и във влаковете се возят безплатно цели катуни цигани.

    В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува.
  3. 3 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1295 Неутрално


    До коментар [#1] от "Norman Granz":

    И най важното, каквито са уоравляващите, такава и опозицията! Каквито са тъпите и грознните, такива и хубавите и умните! Мъка!

  4. 4 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4296 Неутрално

    До коментар [#2] от "Сенчеста фигура":

    "Комунистическата корупция в БДЖ продължава да я затрива от кражби и бездействие и във влаковете се возят безплатно цели катуни цигани."

    Не съм се качвал на български влак от десетина години; за последно пътувах от Владо Тричков за София и беше преживяване, сравнимо с експедициите в Конго през 19 век.

    Преди това съм пътувал за морето някъде по соц време и бешще същото, но не ми правеше впечатление, понеже не бях виждал друго.

    Някой ми беше казал, че през последните десетилетия от БДЖ били раздадени 400 ХИЛЯДИ карти за безплатно пътуване - на всичките десетки хиляди служители, на семействата им до n-то коляно, на "правоимащи" - милиционери, (фиктивни) инвалиди, на безимотни, безгащни, безмозъчни и не знам още какви навлеци.

    ЧЕТИРИСТОТИН ХИЛЯДИ!!

    Освон тева дори платените пътувания са субсидирани сигурно 75% от държавата, след като от Владо Тричков до София платих 1.20 (лев и двайсет), когато билетчето за градски автобус вече беше лев и шейсет.

    Е, какво се чудим, че БДЖ е един жив труп?!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  5. 5 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3110 Неутрално

    Аз нарочно пътувах завчера на връщане от морето от Бургас до Габрово. Много точно спазваха разписанията. Влаковете бяха препълнени и очевидно не им стигат вагони.
    Трябва модернизация на подвижният състав . Трябва да се отремонтират и много километри линии още. Но поне тук таме има напредък. Например гарите да учудващо чисти.
    Но едни 5-6 милиарда със оправянето на трасетата ще си трябват.

  6. 6 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9205 Неутрално

    Браво! А Борисов що не ходи там, ами тръгнал да оправя стадионите.

  7. 7 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    Нормално като за Индия и държава от третия свят...

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  8. 8 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1776 Неутрално
  9. 9 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    БДЖ е все още в 19-ти век!!!!
    Отдавна е време това да се промени, но никой няма топки да вземе "скалпела и да реже до здраво..."!!!

  10. 10 Профил на Сенчеста фигура
    Сенчеста фигура
    Рейтинг: 2526 Весело

    Нормално като за Индия и държава от третия свят...
    —цитат от коментар 7 на LiberalToTheBones


    Аз от много време повтарям, че вие, комунетата, сте разновидност на циганите/индийците. БДЖ е крепост на БСП. Бедежейците са назначени и останали там от социализЪма.

    В Дневник.бг има точно 1 русофил, но с над 300 профила. Щраквайте му редовно ! и да пътува.
  11. 11 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3110 Неутрално

    До коментар [#9] от "selqnin":

    БДЖ има собственост или по-скоро всичките железници за над 22 милиарда лева. Безброй постройки по гарите терени по гарите.
    Трябва обаче добър мениджмънт да се раздвижи.

  12. 12 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    До коментар [#11] от "Да вярваме на истината":

    Именно- трябва нормален - пазарен бизнес план и стратегия, която ще изхвърли кухите структури4 и тунеядците, а това никой не смее да го направи, защото щеу разбута "кошера с оси" и ще наруши комфорта на клиентелата!!!
    Иначе познавам бившият шеф Владко от студентските години...нямам думи...!!!

  13. 13 Профил на deinakz
    deinakz
    Рейтинг: 152 Неутрално

    Локомотиви и машинисти също не достигат. Трябват нови и трябва да се прекрати безогледната продажба на годен подвижен състав. Старата техника може да се рециклира и приведе в модерен вид, със значително по-малко средства отколкото струва покупката и поддръжката на нова. В другите държавни железници обикновено купуват, за да допълват, а не защото са спечелили от скрап. Но там (с малки изключения) инфраструктурата им е в изряден вид, а по гарите депата и халетата се използват, вместо да се рушат. По аналогичен начин стоят нещата и в другия обществен транспорт у нас. Купува се без да се тества и съобразява с условията, не се поддържа, не се използват депа и халета по предназначение, не достига персонал, недофинансирането и източването са постоянни. Ако няма желание на държавно ниво общественият транспорт да се развива, то няма как стане, пък ако ще и Дойче бан ни купи всичко. Ще трябва барабар с немците да дойде.

  14. 14 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5518 Неутрално

    Кражбите и източването в БДЖ не са спирали, как няма да има постоянно инциденти. Да се чуди човек как има още желаещи да пътуват с влакове, поверявайки живота си на тях.

  15. 15 Профил на Халдип Исйолов
    Халдип Исйолов
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    Не помня от кога не съм се качвал на влак, скоро приятел беше пътувал от София до Петрич и положението е почти като в Индия...

    Не си заслужава да се напрягаш безплатно.
  16. 16 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Имат планирани много линии,но нямат техниката и парите да ги изпълнят.
    Има закъснения и един контрольор каза на протестиращ пътник-Кажете на Бойко,той дава парите за БДЖ.

  17. 17 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 995 Неутрално

    Единственото добро на БДЖ е, че не ти трябва да си даваш парите за ВЛАКЧЕ НА УЖАСИТЕ.
    (Защо не, щом БДЖ, наред с БП, са можеби единствените държавни монополи с управляващи кадри от Живково време. Ако не по стаж, то по манталитет. А за кражбите да не говорим - най-големите са от вътрешни хора, но досега не сме чули някой да лежи в пандиза).

  18. 18 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 4009 Неутрално

    БДЖ - една черна дупка!

  19. 19 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4555 Неутрално

    Това е нормално, защото БДЖ състава е в окаяно състояние!

  20. 20 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3110 Неутрално

    До коментар [#12] от "selqnin":

    Трябват съкращения успоредно с модернизацуята. Иначе влаковете се пълнят вече. Спокойно вместо да се блъскат хората по още един вагон трябва на композиция особено лятото.
    Влак Бургас-Софуя с 4 вагона единият първа класа, който не си запази място остава в коридора.
    И въпреки това и заради товарните превози БДЖ намали задълженията си от 800 милиона на под 200 милиона.
    И сега им отпуснаха 272 милиона държавна помощ те не могат да ги изхарчат щото като поръчаш подвижният състав чакаш да ти изпълнят поръчката.

  21. 21 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 2092 Любопитно

    Колко управленски проблеми биха се решили скорострелно ,ако управляващите накачат масово плебса по влаковете....

  22. 22 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2330 Любопитно

    В БДЖ навремето на отговорните длъжности работеха хора завършили военно училище, със съответните навици и дисциплина.
    Сега е бай Сульо.

    В Русия съм! В Русия съм!
  23. 23 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1291 Весело

    бдж не е релси и гари, а само влакове и разписание... бдж е оператор (държавен) по държавни релси, които се стопанисват от нкжи... (те и релсите са скапани, ма туй е друга тема)
    и основния проблем с бедежето плюс комунистическата архаичност и произтичащото оттам гепене и безхаберие е, че при некоя от комундерските коалицийки преди 10-15 години (най-вероятно и с помоща на автобусното лоби) им беше даден монопол за осигуряване на услугата пътнически железопътен транспорт до 2024 година... което автоматично направи влизането на частни пътнически оператори върху държавните релси ако не физически невъзможно, то поне обречено на милион административни пречки и десетилетия загуби... и тъй като частниците не ядат репа, а рейсаджиите и те деца хранят, бедежето си вей байряка, търкаля некви опасни за живота на пътниците и инфраструктурата таралясници, точи тонове нафта, ръси поръчки за милирди на приятели и роднини и прочее...
    но нека да сме оптимисти, дано монопола не бъде подновен и след 5-6 години се появят частни оператори, дето да турат комунистическото бедеже дето му е мястото - на бунището на историята.

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  24. 24 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    А Всевишния БХ защо кара "джипка" на охраната (което и по закон е забранено) из страната на срещи разни и да инспектира още по-разни нагласени
    А защо не пътува с влак и то "ненагласен" , та да го видиме тогава , а ?
    Може да стане по-интересно от много гледни точки . А вие как мислите ?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK