Избраният за концесионер на летището в София планира нов терминал до 10 години

Избраният за концесионер на летището в София планира нов терминал до 10 години

© Meridiam



Избраният за концесионер на летище "София" оператор Meridiam планира до десет години след подписването на договора да построи трети терминал. Оттогава смята да пристъпи и към повишение на летищните такси. Планиран е и нов карго терминал, както и хотел и паркинги за автомобили, съобщава "Капитал". Изданието припомня, че всички неизбрани кандидати обжалват решението на държавата.


Идеята на Meridiam е през първите години да обнови Терминал 1 и 2, за да се премахнат тапите и да се подобри преживяването на пътниците. Необходим е и паркинг, като изискването е на всеки 1 млн. пътници да има 300 паркинг места.


В плановете на компанията влизат разрушаването на Терминал 1, а на негово място ще се появи карго терминал. Следваща фаза е разширяването на Терминал 3, като ще се инвестира и в хотел. От фонда смятат, че има много голямо търсене на хотели близо до аерогарите навсякъде в Европа, като този ще бъде на територията на концесията.




От компанията посочват, че важна част от стратегията е да бъдат доведени нови авиокомпании и да има нови маршрути, като така се надгради успехът на нискотарифните авиокомпании.


Обединението победител е SOF Connect, като в него участие имат инвестиционния фонд Meridiam с 99% и строителната Strabag (1%), твърдят от кандидата. Летището в Мюнхен има специален ангажимент към SOF Connect като трето лице - летищен оператор, посочва изданието.


Meridiam е специализиран в дългосрочните инфраструктурни проекти. Досега фондът е инвестирал в 71 проекта глобално, в 23 страни, като е вложил 55 млрд. евро в тях. Компанията казва за себе си, че никога не е продала инвестиция, остават до края, както и че е не само финансираща компания, а се фокусират върху развитието. Портфолиото при инвестиции в летища включва централния терминал LaGuardia, Ню Йорк, Queen Alia International, Йордания, и Ivato and Nosy Be, Мадагаскар.

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2187 Неутрално

    Много добра новина!
    Хейтът може да започне немедленно...!!!

  2. 2 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 927 Неутрално

    Може ли малко по-бързо. Много ще сме благодарни.

  3. 3 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4004 Любопитно

    Чудесно-кога започват?

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  4. 4 Профил на Няма Фандък за лиляви и червени комунисти
    Няма Фандък за лиляви и червени комунисти
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    Много добра новина!Хейтът може да започне немедленно...!!!
    —цитат от коментар 1 на selqnin


    Куманезите като чуят концесия на летището и заквичават немедленно в кресчендо. Явно ще им секнат некои приходи и ще изгонят множество роднини от топлите службички.

  5. 5 Профил на Няма Фандък за лиляви и червени комунисти
    Няма Фандък за лиляви и червени комунисти
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    Може ли малко по-бързо. Много ще сме благодарни.
    —цитат от коментар 2 на Индиана


    Останалите кандидати обжалват, това ще забави всичко най-малко с година.

  6. 6 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4799 Неутрално

    Дано някой ден и ние имаме приличен терминал на летище "София"

  7. 7 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 387 Неутрално

    До коментар [#2] от "Индиана":

    Не, защото бурният растеж на трафика спря. За 2019 трафикът ще е на нивото на 2018 или дори леко на долу, а се задава и нова стагнация или дори рецесия.

  8. 8 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    Надявам се, този избор да се докаже като добър - все пак нека си припомним какво беше преди 10-15 години, така че напред и с повечко мисъл.

  9. 9 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    Личи си, че нямат намерение да инвестират сериозно тук.
    Прилича на проект на Пеевски, не на Летище Мюнхен.
    Баварците надали биха дали идея за терминалче без пътнически ръкави а с отвеждане до самолетите с автобуси.
    Преди 20 години избрахме сбъркана концепция за Терминал 2, сега пак настъпваме мотиката.

  10. 10 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Ще почнат, ама друг път. Нали същите строиха терминал 2 и видяхме как спазват срокове, а и качество. Козирката падна след първата буря. Но пък за сметка на това много ги бива да се рекламират по медиите и да обещават.

  11. 11 Профил на kalata
    kalata
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Летището в Мюнхен реално изобщо не участва в концесията,само се споменава името му,за да привлече внимание. Реалните концесионери могат да правят каквото си искат,още ли смята държавата,че те са най-подходящия избор?

  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4736 Неутрално

    Aeroports de Paris са моят кандидат! Ако конкурсът е честен, няма как да не спечелят!

  13. 13 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Надявам се, този избор да се докаже като добър ...
    —цитат от коментар 8 на tsvetko_51


    С това което видях на рендерите - надежда всяка оставете.

  14. 14 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Личи си, че нямат намерение да инвестират сериозно тук.Прилича на проект на Пеевски, не на Летище Мюнхен.
    —цитат от коментар 9 на Panda


    Oппаааа, Пеевски! Тоя май е станал глобален играч чак до LaGuardia, Ню Йорк, защото:

    "Meridiam е специализиран в дългосрочните инфраструктурни проекти. Досега фондът е инвестирал в 71 проекта глобално, в 23 страни, като е вложил 55 млрд. евро в тях. Компанията казва за себе си, че никога не е продала инвестиция, остават до края, както и че е не само финансираща компания, а се фокусират върху развитието. Портфолиото при инвестиции в летища включва централния терминал LaGuardia, Ню Йорк"

    Мъкааа, мъка ...

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK