Еврокомисията засега не смята да финансира "Струма"

Проектът на тунела

© Агенция

Проектът на тунела



Дострояването на автомагистрала "Струма" засега остава без европейско финансиране. Това се разбира от отговор на апликацията на България от страна на Европейската комисия, цитиран от "Капитал". В него се посочва, че се нарушават европейски директиви с проекта, според който трасето минава през защитени територии, а графикът и сумата, които прилага България, са необмислени или грешни.


В писмото до българските власти се посочва още, че одобреното с екооценка преди две години трасе не е идентично с това, за което са получени европейски средства.


Това на практика означава, че проектът няма как да бъде финансиран с каквито и да е европейски средства, а ако бъде изпълнен така, дори има




риск от наказателна процедура


о Директивата за местообитанията, заключава изданието. То припомня, че с голямо закъснение едва в началото на август Агенция "Пътна инфраструктура" е подала апликационната форма за финансиране на трасето между Крупник и Кресна по оперативна програма "Транспорт". малко преди това кабинетът обяви, че ще финансира от бюджета този участък, ако еврокомисията не го направи.


Отговорът на еврокомисията е от 15 октомври. Срокът на България за допълнителни разяснения е два месеца.


България кандидатства за 267 млн. евро, които покриват част от разходите, а еврокомисията обявява, че ако отпусне пари, те ще са малко над 227 млн. евро.


Еврокомисията пише в писмото си и че


използването на съществуващия път Е79 е проблемно


за безопасността на пътниците и перспективите за околната среда. Срещу преминаването на магистралата през Кресненското дефиле имаше протести на природозащитници и еколози. Правителството обаче използва аргумента, че избягването на дефилето ще забави строителството и ще доведе до загуба на европейско финансиране. Затова бе предложен вариантът за едната посока на трасето да минава през дефилето, а другата - не.


Докладът за екооценката беше направен от фирма "Данго проект консулт" и подкрепи варианта на правителството за ново трасе, източно от дефилето, в посока София, и използване на Е79 в посока Гърция, припомня "Капитал".

Говорител на еврокомисията е коментирал пред изданието, че финансиране ще бъде одобрено само ако се спазят всички правила.


Междувременно Агенция "Пътна инфраструктура" съобщи, че


започва строителството на тунел "Железница" от автомагистрала "Струма",


както и на пътните участъци непосредствено преди и след него. Съоръжението ще е с дължина около 2 км и ще бъде най-дългият пътен тунел, изграждан досега в България. Изпълнението е обособено в три части - тунела, пътя преди и след него, за да може на обекта да се работи едновременно и да завърши в срока на оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 г.


Тунелът ще бъде с две отделни тръби за движение. Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 108 м и 18 м, подпорна стена и др. Изпълнител на тунел е консорциум "АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018", в който участват: "ДЖИ ПИ ГРУП" АД, "ГЛОБАЛ КЪНСТРЪКШЪН" ООД и "ВИА ПЛАН" ЕООД. Стойността на договора е 185 370 370.37 лв. без ДДС.


Отсечката след тунела е с дължина 1.4 км. Ще бъдат построени селскостопански подлез, подпорна и укрепителна стена, отводнителни съоръжения, изграждане и реконструкция на инженерни мрежи и др. Изпълнител на строително-монтажните работи е "ПСТ ГРУП" ЕАД. Стойността на договора е 18 442 297.40 лв. без ДДС. Строителният надзор е на ДЗЗД "ПЪТКОНСУЛТ 2000-КОНСУЛТ 64", в което са: "ПЪТКОНСУЛТ 2000" ЕООД и "КОНСУЛТ 64" ООД. Техният договор е за 465 222 лв. без ДДС.

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8655 Неутрално

    Нищо, по-важно е, че ни снеха мониторинга.

  2. 2 Профил на Dark Avenger alias Дечо Пора
    Dark Avenger alias Дечо Пора
    Рейтинг: 1435 Весело

    мда, Баци финансира от (виртуалния) излишЪк в бюджета !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  3. 3 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1747 Неутрално

    Благодарете за това на онзи, дето е е с евтините конски вагони, Тома Белев, както и на останалите от Зеления октопод.
    Между другото няма официално становище, не бързайте да се радвате, небългарите.

  4. 4 Профил на damned
    damned
    Рейтинг: 270 Неутрално

    Това е , хотелиерската мафия не иска да има читав път от София до Гърция! И това напълно сериозно го казвам.

  5. 5 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 809 Неутрално

    Благодарете за това на онзи, дето е е с евтините конски вагони, Тома Белев, както и на останалите от Зеления октопод.Между другото няма официално становище, не бързайте да се радвате, небългарите.
    —цитат от коментар 3 на НеКой


    Нищо бе баце, сега онбашият ще възложи в нагласена обществена поръчка да вземе правилната фирма, а ти ще плащаш глобите на ЕК за дето си си превърнал държавата в ККК (курви, кочина, корупция)

    Евроатлантида
  6. 6 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Това е , хотелиерската мафия не иска да има читав път от София до Гърция! И това напълно сериозно го казвам.
    —цитат от коментар 4 на damned


    Нашата хотелиерска мафия ли? Че тя по-силна ли е от гръцката, която пък иска да има клиенти от България, Румъния и Украйна? Хайде малко по-кротко с конспирациите, а вместо това по-сериозно да гледаме на действащите правила, които сме се съгласили да изпълняваме.

  7. 7 Профил на smehur_co
    smehur_co
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Баце утече.

    Вяра. Надежда. Любов.
  8. 8 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2314 Неутрално

    Дали ще присвояват повече от европейските средства или от обществените - на управляващите им е все тая. Нещо повече, ясно им е, че се затяга контролът върху присвояването на европейски средства, затова се насочват към нашите, обществени средства. Класически случай на безстопанственост по смисъла на чл. 219 от Наказателния кодекс, само дето решението ще бъде политическо и няма как да бъде разследвано.

  9. 9 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1144 Любопитно

    Доколкото разбирам от статията - имаме трасе, одобрено от екокомисия, за което ЕС би ни дала пари. Вместо това решаваме да минем по друго, неодобрено трасе, с мотива че...сме щели да загубим еврофинансиране? И сега ни казват, че ще го загубим, а ние се запъваме за въпросното трасе и сме готови да се откажем от европарите?

    Някой ще ми обясни ли с какво толкова е специално избраното трасе? Така поставено звучи дебилно, дори за нивото на сегашното правителство.

  10. 10 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4133 Весело

    " Еврокомисията пише в писмото си и че използването на съществуващия път Е79 е проблемно за безопасността на пътниците и перспективите за околната среда."

    Лоши новини за гепи груп ! Поредната порция лесно усвоени милиони се затормозява ! Много неприятна новина ! Сега да започват да бълват по медиите на успелия млад мъж новини какви са патриоти и как душата си дават за да има пътища у нас, а тия от ЕС искат да им попречат в тези им безкористни намерения.....

  11. 11 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    интересно за магистрала Тракия която също минаваше през защитени територии и беше пример за корупция нямаше проблеми, а за Хемус и Струма - проблемите са огромни макар да са абсолютно същите. Като се включи и че за Южен поток имаше огормни проблеми да минава през България обаче за Турски порток такивап роблеми не бяха намерени изниква въпроса -не е ли ЕК инструмент за буането на България в овата Османска империя на Ердоган? А като добавим и елемнти като избиването ан животнитеп в България както и инвестициите в Турция за сметка на България и акртинкртата става ясна.

  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4960 Неутрално

    До коментар [#9] от "kapitan_laino":

    Аз мога да обясня, поне както аз го разбирам!

    Избраното трасе избягваше дефилето чрез дълъг тунел (май беше около 14 км). Няма българска фирма, която да може да построи толкова дълъг тунел. Та заради това се избра друго трасе, за да може да се облажат българските строители и да се обвинят зелените, че откраднатите пари няма да са от ЕС, а ще са от бюджета! Зелените / Костов / Сорос/ Америка за България / Лозан Панов / Калин Калпакчиев са виновни!

  13. 13 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2876 Неутрално

    Цялата тъпотия е от факта, че навремето някой идиот пробута безумието с тунела...

    Еколозите и тяхните тъпотии са отделна глава.

    Да го правят с каквото искат финансиране, само да стане, колкото се може по-бързо.

  14. 14 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4960 Неутрално

    До коментар [#11] от "jobssboj":

    АМ "Тракия и АМ "Хемус" НЕ са еврокоридори и няма как да получат еврофинансиране!

    BTW - Хърватия и Сърбия построиха за много по-кратко време повече магистрали БЕЗ евросредства!

  15. 15 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1686 Неутрално

    Лошо няма да има пари за раздаване, така де за усвояване ...

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  16. 16 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1824 Весело

    Ами те и Хемус не финансират, пък се строи

    Нали фолксваген спазва правилата и инвестира в правова и демократична държава, това е най-важното

  17. 17 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1824 Весело

    До коментар [#11] от "jobssboj":АМ "Тракия и АМ "Хемус" НЕ са еврокоридори и няма как да получат еврофинансиране!BTW - Хърватия и Сърбия построиха за много по-кратко време повече магистрали БЕЗ евросредства!
    —цитат от коментар 14 на vassilun


    Да със заеми на 4 % лихва

  18. 18 Профил на draxter
    draxter
    Рейтинг: 326 Весело

    Е нали преди година тиквоча обяви, че вади Джи Пи Груп от всички държавни поръчки. Как така пак джи пи груп? :Д

  19. 19 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    До коментар [#11] от "jobssboj":АМ "Тракия и АМ "Хемус" НЕ са еврокоридори и няма как да получат еврофинансиране!BTW - Хърватия и Сърбия построиха за много по-кратко време повече магистрали БЕЗ евросредства!
    —цитат от коментар 14 на vassilun


    Костов също построи магистрала без еврофинанс, но не бие тъпана.

  20. 20 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1644 Весело

    Е нали преди година тиквоча обяви, че вади Джи Пи Груп от всички държавни поръчки. Как така пак джи пи груп? :Д
    —цитат от коментар 18 на draxter


    Ще се ползва натрупания ценен опит при строежа на трамвайното трасе по Графа :)

  21. 21 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#9] от "kapitan_laino":

    Ами да ти обясня - предишният проект и трасе бяха голяма хапка (възможности за изпълнение ) за нашите фирми и те не можеха да я глътнат. Сегашния проект е удобен за тях - строи се там където и хората от античността са се справяли.

  22. 22 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2524 Неутрално

    Труден и тегав проект, упорито саботиран от зелени грантаджии.
    Въпреки всичко обаче фактите са си факти и построеното си е там! Много мина, малко остава.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  23. 23 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3272 Весело

    До коментар [#19] от "Alexander97":

    Е да, ама баце требва да реже лентички! Иначе му страда егото! Пък на Костов не му пукаше.

  24. 24 Профил на Dark Avenger alias Дечо Пора
    Dark Avenger alias Дечо Пора
    Рейтинг: 1435 Весело

    До коментар [#14] от "vassilun":

    BTW - Хърватия и Сърбия построиха за много по-кратко време повече магистрали БЕЗ евросредства!
    —цитат от коментар 14 на vassilun


    и за многоооооо дълго време ще има да мочат убавото и сладко китайско ... пишленце !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  25. 25 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1436 Неутрално

    Към коментар # 13 от niakoi_si :
    "някой идиот пробута безумието с тунела"
    Моля Ви не пишете глупости кой знае и не знае нещо от пътно строителство !
    Единственото разумно и модерно техническо решение за този участък(Кресненско дефиле) беше и остава с дълъг тунел !
    В Австрийските Алпи има няколко магистрални тунела с дължина над 15-20км построени за рекордно строително време и без особени проблеми !
    При нашия случай единствените работни проблеми донякъде могат да бъдат сложния литоложки състав на вместващите скални формации изградени много често от кристалинни серицитови шисти , които при това са силно тектонски обработени .
    Но трудности от такъв характер са вече от близкото минало и са решени от новите тунелно-пробивни машини с автоматично бетониране и анкериране на тунела в скалните масиви .
    Така причините за търсене на други проектни варианти преместени на изток от сегашния път Е79 трябва да се търсят не в тунелите ,
    а по други стечения на обстоятелства ! ! !

  26. 26 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#11] от "jobssboj":АМ "Тракия и АМ "Хемус" НЕ са еврокоридори и няма как да получат еврофинансиране!BTW - Хърватия и Сърбия построиха за много по-кратко време повече магистрали БЕЗ евросредства!
    —цитат от коментар 14 на vassilun


    въпросът е на каква цена. Погледни Хърватска колко има да плаща за магистралите, а за Сърбия - не се знае знае ли се какво са обещали на Китай и какво още могат да загубят в бъдеще.

  27. 27 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    До коментар [#3] от "НеКой":

    Да, благодарете, че се спазват законите! И за Рила буферната зона, и за Калиакра и за Пирин - нямат едно читаво законосъобразно действие. Действат си както си знаят, както са ги учили.

  28. 28 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    До коментар [#25] от "deutscher._":

    Виж и гърците какви тунели правят и колко.

  29. 29 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1378 Любопитно

    До коментар [#12] от "vassilun":

    Прав си точно тунелът ни изяде главата.
    Заради него испуснахме парата дето беше наредена и приготвена до последното евро.
    Ноооо на стройтелната мафия не само пишките но и зъбките се оказаха малки за такъв строеж.
    А лъжичките и коремчетата големи.
    Така и не разбрах защо новото трасе го заложиха еднопосочно а не двупосочно.
    Имам едни съмнения ама те не са баш съмнения а убеждения.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  30. 30 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Към коментар # 13 от niakoi_si :"някой идиот пробута безумието с тунела"Моля Ви не пишете глупости кой знае и не знае нещо от пътно строителство !Единственото разумно и модерно техническо решение за този участък(Кресненско дефиле) беше и остава с дълъг тунел !В Австрийските Алпи има няколко магистрални тунела с дължина над 15-20км построени за рекордно строително време и без особени проблеми !При нашия случай единствените работни проблеми донякъде могат да бъдат сложния литоложки състав на вместващите скални формации изградени много често от кристалинни серицитови шисти , които при това са силно тектонски обработени .Но трудности от такъв характер са вече от близкото минало и са решени от новите тунелно-пробивни машини с автоматично бетониране и анкериране на тунела в скалните масиви .Така причините за търсене на други проектни варианти преместени на изток от сегашния път Е79 трябва да се търсят не в тунелите , а по други стечения на обстоятелства ! ! !
    —цитат от коментар 25 на deutscher._


    С други ГеПи и подобни нямат знания и умения да го пробият и се прави всичко възможно да се смени проекта, за да надебелее, още, обръча

  31. 31 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    До коментар [#4] от "damned":

    Евалата конспираторе! Велик си! И Банско швейцарската мафия го прецака! А нашите лобисти-политици най-големите патриоти!

  32. 32 Профил на ltq22310954
    ltq22310954
    Рейтинг: 612 Неутрално

    Благодарете за това на онзи, дето е е с евтините конски вагони, Тома Белев, както и на останалите от Зеления октопод.Между другото няма официално становище, не бързайте да се радвате, небългарите.
    —цитат от коментар 3 на НеКой


    Заменям Свинско-руския октопод за Зеления, може и с доплащане от моя страна :-)))

  33. 33 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 2044 Весело

    [quote#17:"001"][/quote]

    А при нас са с 30% данък Тримата Шишковци!

  34. 34 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#25] от "deutscher._":

    Вярно че има тунели,но я кажи по колко евро се плаща за влизане в тунела,на всяко ПТП?!

    sdg
  35. 35 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 592 Неутрално

    До коментар [#4] от "damned":

    Лекувай се докато не е късно!

  36. 36 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Временно се изпариха мечтите за скорострелно придвижване до Бялото море на автомобилите с регистрации С и В,последните са от северните ни съседи...Мъка!

  37. 37 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 615 Неутрално

    Искам да разбера дали засяга защитени зони или защитени територии, защото статута им е различен.

  38. 38 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#14] от "vassilun":

    Да де ама за това Хърватия има най-скъпите магистрални такси в Европа.

    Морски
  39. 39 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 615 Неутрално

    До коментар [#12] от "vassilun":

    По принцип е така, но прословутият 15 км. тунел беше проектиран от швейцарка фирма (ако съм запомнил правилно), която имаше пряк интерес в бъдещото му построяване. А двоводите, които правят такова съоръжение икономически необосновани са наистина солидни.

  40. 40 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Ами нийе честно това, дето отказват да финансират магистрала. После се чудят, че емигрантите не издържали пътя и се споминали в Англия. То нисе издържа вече!

  41. 41 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Това е , хотелиерската мафия не иска да има читав път от София до Гърция! И това напълно сериозно го казвам.
    —цитат от коментар 4 на damned


    Читавият път няма да намали времепътуването, а само жертвите на пътя. Пак ще се чака по границите!

  42. 42 Профил на foreverman77
    foreverman77
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#3] от "НеКой":

    Казваш, тези, които не са във властта от 20г са виновни???

    Това, само един завършен гербер-мутропоклонник може да го каже.

  43. 43 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2524 Неутрално

    До коментар [#12] от "vassilun":
    Глупости. Първо - за наша всеобща гордост такава фирма има. Ще оставя на тебе ако наистина те интересува, да си я намериш сам и прочетеш коя е и какво изпълнява, и е изпълнявала в историята си.
    Второ - проблемът беше с цената и безопасността. Твърди се, че районът е земетръсен и толкова дълъг тунел има своите рискове.
    Трето - след пусковите, експлоатационните и амортизационните разходи се изчисляваха на прекалено високи стойности спрямо възможностите на България в обозримото бъдеще.
    Зелените винаги са пред скоба, разбира се. Те не дават нищо да се строи, даже съществуващото трасе искат да се спре и там да си бъде дива природа.
    Дори тук, в Икономедия по темата има доста написано, така че просто ползвай архива на платформата. Е, ако си преценил да си платиш за съдържанието, а не сърфираш безплатно.
    Няма конспирации, просто е трудно и скъпо.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  44. 44 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2524 Весело

    До коментар [#29] от "dedoliben":
    Не си разбрал, оти не си чел.
    А не си чел, оти хич не те брига темата.
    Така че...пииииип...

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  45. 45 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 668 Неутрално

    В момента в който властите се отказаха от дългия тунел както бе решено и разрешено само за да угодят на интересите на строителните компании, стана ясно че това е един "сговор на глупци" който ще завърши зле!
    Единственото което АПИ трябваше да направят още през 2012 бе да обявят ЕВРОПЕЙСКИ търг за проектиране и строителство на дългия тунел и вероятно вече щеше да е пред завършване!

  46. 46 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Явно всичко се върти около Джи Пи Груп на Вальо - няма как савецките му КГБ гассудари да стоят на сухо,я! Баце уж каза, че тая фирма повече няма да строи, ама тя си „строи” - няколко стотин милиона евро били преджобили нас и евроданъкоплатците и ги трансферирали във виолончелото на един преател на Путя. Схемата продължава явно, ГешефТ е Радос нещо се бе наел уж да проверява, резултат нещо?? Надали, длъжни сме на Батюшките, щото са ни „асвабадили” и то не един път, трябва да сме им признателни и да ги обичаме.... и така до Второто Пришествие или докато Империятта на Злото пукне веднъж и за винаги, безвъзвратно!

  47. 47 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Явно всичко се върти около Джи Пи Груп на Вальо - няма как савецките му КГБ гассудари да стоят на сухо,я! Баце уж каза, че тая фирма повече няма да строи, ама тя си „строи” - няколко стотин милиона евро били преджобили нас и евроданъкоплатците и ги трансферирали във виолончелото на един преател на Путя. Схемата продължава явно, ГешефТ е Радос нещо се бе наел уж да проверява, резултат нещо?? Надали, длъжни сме на Батюшките, щото са ни „асвабадили” и то не един път, трябва да сме им признателни и да ги обичаме.... и така до Второто Пришествие или докато Империятта на Злото пукне веднъж и за винаги, безвъзвратно!

  48. 48 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Явно всичко се върти около Джи Пи Груп на Вальо - няма как савецките му КГБ гассудари да стоят на сухо,я! Баце уж каза, че тая фирма повече няма да строи, ама тя си „строи” - няколко стотин милиона евро били преджобили нас и евроданъкоплатците и ги трансферирали във виолончелото на един преател на Путя. Схемата продължава явно, ГешефТ е Радос нещо се бе наел уж да проверява, резултат нещо?? Надали, длъжни сме на Батюшките, щото са ни „асвабадили” и то не един път, трябва да сме им признателни и да ги обичаме.... и така до Второто Пришествие или докато Империятта на Злото пукне веднъж и за винаги, безвъзвратно!

  49. 49 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#3] от "НеКой":

    Да бе, Тома Белев е писал фалшивата апликационна форма и я е внесъл в ЕК, а АПИ и господарите им от Гепи Груп са целите в бяло, нали умнико?!

  50. 50 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10661 Неутрално

    Първият пример как ще действа България в новия период на новата Еврокомисия. Отказва се от европари, защото те вървят с контрол, който не се харесва на Кой. Затова ще краде и харчи нашите пари.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  51. 51 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3095 Неутрално

    До коментар [#3] от "НеКой":

    Благодарете за това на онзи, дето е е с евтините конски вагони, Тома Белев, както и на останалите от Зеления октопод.Между другото няма официално становище, не бързайте да се радвате, небългарите.
    —цитат от коментар 3 на НеКой


    За спасяването на Кресненското дефиле, както и на туристическия бизнес и на земеделието в района най-много сме благодарни на Боян Петров, който посвети живота си на дефилето и настояваше да се построи веднага магистрала. Това което искат да правят твоите господари не е магистрала. Проект за тунел има 2008 година и това е решението за магистралата. Построявнето на половин път и унищожаването на дефилето и бизнеса на местните и местното земеделие ще струва толкова или повече от построяването на тунел.
    Осъзнавам, че написаното няма да разберете, защото сте завършили училище с връзки и сте убеден, че да си роб е най-чудесния възможен живот.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  52. 52 Профил на odyssey6195
    odyssey6195
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#6] от "Smoke":

    Гърция има туристи от целя свят, не заради някаква мафия а заради други причини .
    Мафията се намира в границата които измъчва главно БЪЛГАРИТЕ (не Гърците)
    всички знаем какво правят митничарите и ще са най нещастни Българи когато (и ако) България влезе в Шенген.
    Магистралата Струма е най добър шанс на република България да се възползва от Солунско пристанище, явно това не е приоритет не Бг политици и на интересите известни като "мафия" ...

    Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί, το κύκλου μήκος ίνα ορίση διαμέτρω, παρήγαγεν αριθμόν απέραντον, καί όν, φεύ, ουδέποτε όλον θνητοί θα εύρωσι.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK