БДЖ обяви поръчка за нови вагони, чака се и за локомотиви

Остарелите локомотиви често вадят от строя влаковете на БДЖ.

© Калина Горанова, Капитал

Остарелите локомотиви често вадят от строя влаковете на БДЖ.



Държавната компания "БДЖ - Пътнически превози" обяви поръчка за доставката на 40 нови вагона, а скоро се очаква да бъде обявен и търг за 10 локомотива. Това съобщава "Капитал". Остарелите и постоянно авариращи локомотиви са най-честата причина през последните години за спиране на влакове.


Поръчката за вагоните е за прогнозни 76.7 млн лв. без ДДС и доставка до 2 г. след подписване на договор. Средната цена на един локомотив пък е около 5 млн. лева, което означава, че общо с вагоните инвестицията за нов подвижен състав ще стане около 125 млн. лв., изчислява изданието.


Поръчката за пътнически вагони предвижда 22 от въпросните 40 да са второкласни, като 8 от тях ще бъдат достъпни и за хора с намалена подвижност. Първокласните ще бъдат 10, а останалите 8 ще са вагон-бистра. Новите пътнически вагони на БДЖ ще са без купета.




В по-дългосрочен план е предвидено и купуване на 10-12 нови мотриси за скорост 160 км/ч. С тях ще се обслужват около 40 влака дневно на средни разстояния между големите градове.


Междувременно "Холдинг БДЖ" обяви промени, според които "БДЖ - Пътнически превози" и "БДЖ - Товарни превози" са преобразувани в еднолични акционерни дружества. В тях ще се създадат мениджърски екипи на мястото на един управител досега. Мотивът за това е, че "изпълнението на основните задачи не е на необходимото ниво".


Преобразуването на "БДЖ - Пътнически превози" и "БДЖ - Товарни превози" в ЕАД се очаква да приключи до края на януари 2020 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 2669 Любопитно

    Докато дочакаме нови вагони, после и нови локомотиви - ще трябва да търсим нови релси, после обновяване на ж.п. гарите и т.н - до безкрай....

    [email protected]
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 2669 Гневно

    Всички, които съсипаха и продължават да съсипват БДЖ -то , до стената - за съсипване на националната сигурност !!!

    [email protected]
  3. 3 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    Бьлгарските железници имат нужда от нови вагони и локомотиви.

  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2766 Неутрално

    Накрая да не стане като с трамвайните мотриси на СО , хърватските били хубави и евтини па купиха някакви скъпи и смотани!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на deinakz
    deinakz
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Само че, това преобразуване на двете дружества на мен ми прилича на опит за заобикаляне забранителния списък и бъдещата им приватизация, а не на реформа за бъдещо развитие. Да не се окаже, че този нов подвижен състав и всякаква друга модернизация при превозвачите са подарък за Васил Божков, а не за българските граждани. Не е като да не сме го гледали тоя филм вече.

    Когато несправедливостта е закон, съпротивата е дълг.
  6. 6 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#3] от "Mia san Bayern":

    Ето какво са направили поляците:

    Inside the Polish High Speed Train / PKP Pendolino

  7. 7 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2867 Неутрално

    Кой е производителят на тези вагони? И на локомотивите?

  8. 8 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2074 Неутрално

    При необходимост от 350 вагона, 180 локомотива у 48 мотриси поръчката е смешна. Според мене автобусното лоби пречи. Щото ако има влакове София-Бургас у София-Варна да не да с 200, а със 160 километра в час кой ще пътува с автобусите?

  9. 9 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7545 Неутрално

    Вместо излишни руски тръби, колко нови влакове и вагони могат да се купят.

  10. 10 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Пак замазват с вагони за милиони фасадата на скапаната инфраструтура. По нея високоскоростни влакове никога няма да се появят и ще се пътуват 300-400 км за 5-8 часа во веки веков.
    Циркаджии на харча.

  11. 11 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    При необходимост от 350 вагона, 180 локомотива у 48 мотриси поръчката е смешна. Според мене автобусното лоби пречи. Щото ако има влакове София-Бургас у София-Варна да не да с 200, а със 160 километра в час кой ще пътува с автобусите?
    —цитат от коментар 8 на Да вярваме на истината


    Хубавото на вашите сметки е че никога не присъства цената.
    Ако трима души пътуват на сто километра примерно до Благоевград с кола за двадесет лева.
    Пита се колко трябва да струва билетът за влак до Благоевград за да свали хората от колите да има пари за подръжка и за амортизация на новите локомотиви и вагони.
    А за заплати?
    Само принудително пътниците се качват на влак в целият свят. С забрана на междуградски автобуси и високи пътни такси.
    Или както беше в соца с липса и на автобуси и на коли.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  12. 12 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Приватизацияяяяяяя.....

    Махай го това от държавната хранилка.

    И за крадците ще се намери решение, и пътниците ще са доволни.

    Мятай в частния сектор. И ще е по-добре за всички.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK