България ще оспори в съда пакета "Мобилност", ако не получи отстъпки

Росен Желязков

© Георги Кожухаров

Росен Желязков



България е готова да отнесе до Съда на Европейския съюз разпоредбата за връщането на камиона в страната на домуване по време на месечната почивка на водача, ако Европейският парламент пиеме тази промяна в пакета "Мобилност". Това съобщи пред БНТ министърът на транспорта Росен Желязков, който заяви, че България няма да отстъпи по този въпрос, който ощетява българските транспортни фирми.


В момента страната преговаря и по други спорни разпоредби, които се предлагат - за връщането на шофьора за почивка в родината си, за забраната седмичната почивка да се прекарва в камиона, както и за директивата за командироване, която увеличава разходите за персонал. В момента вървят т.нар. триалози - в Съвета на ЕС, където са държавите, в Европейския парламент, където са депутатите, и в Европейската комисия, която е вносител и наблюдател, каза Желязков.


По думите на министъра връщането на шофьора за отпуската му в страната може да става само доброволно, защото всеки има право да избере къде да прекара свободното си време. Нощуването извън камиона той оцени като приемливо, но само ако има гаранции за безопасността на камиона.


Шест държави се противопоставят на част от промените – България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия и Литва. Те поддържат позицията, че задължението за връщане на празните камиони ще е незаконна протекционистка мярка, която засяга сериозно компаниите от техните държави, води до загуба на работни места, по-голяма икономическа емиграция и противоречи на правото на ЕС.

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10661 Неутрално

    Макрон прекали няколко пъти и си мисля, че си създаде растяща група недоброжелатели не само във Франция

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 1 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 875 Неутрално

    Пакетът мобилност, противоречи на основните принципи залегнали в изгранждането на ЕС - свободно движение на стоки, хора и капитал.

    Макрон (не само заради това), се превръща в една основна машина, която преследва интересите на Франция за сметка на целия ЕС и ще се окаже прът в колелото на европейския съюз.

  3. 3 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 875 Неутрално

    Пакетът мобилност, противоречи на основните принципи залегнали в изгранждането на ЕС - свободно движение на стоки, хора и капитал.

    Макрон (не само заради това), се превръща в една основна машина, която преследва интересите на Франция за сметка на целия ЕС и ще се окаже прът в колелото на европейския съюз.

  4. 4 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 875 Неутрално

    Пакетът мобилност, противоречи на основните принципи залегнали в изгранждането на ЕС - свободно движение на стоки, хора и капитал.

    Макрон (не само заради това), се превръща в една основна машина, която преследва интересите на Франция за сметка на целия ЕС и ще се окаже прът в колелото на европейския съюз.

  5. 5 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 875 Неутрално

    Извинявам се за спама, мисля че има проблем със зареждането на нови коментари на сайта.

  6. 6 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1781 Неутрално

    Да го оспори. Може да ползва адвокатските услуги на онзи с очилцата, който се пуска на всички избори и който е най-големият му противник. Той учи право в Софийския около 15 години, трябва все нещо да е научил за това време.

  7. 7 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3272 Неутрално

    Ха! След дъжд качулка! Дремаха месеци наред, докато можеше да се свърши работа, а сега се напъват. Пухльовци нещастни!

  8. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5445 Неутрално

    Поредните предизборни шменти бокели. Защо не го оспориха до момента големите 'мУже" !?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5445 Неутрално

    Поредните предизборни шменти бокели. Защо не го оспориха до момента големите 'мУже" !?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    Да го оспори. Може да ползва адвокатските услуги на онзи с очилцата, който се пуска на всички избори и който е най-големият му противник. Той учи право в Софийския около 15 години, трябва все нещо да е научил за това време.
    —цитат от коментар 6 на galapagas


    Жамбаски си построи кампания за изборите върху пакта мобилност.От друга страна защитаваше интересите на превозвачите .И друг път съм го казвал за водачите изобщо не му пука.При еднакво навло , превозвачите от стара Европа плащат за хотел а нашите не.

    SHADOWS of SOFIA
  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5445 Неутрално


    До коментар [#7] от "Vlado Nikolov":

    Отвориха торбата с лъжите. После пак кишата ще им е виновна и ланския сняг.
    Само на кражбите нищо и никой никога не им пречи.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5445 Неутрално



    До коментар [#10] от "К2":

    Те и други заплати плащат и други застраховки и други социални пакети на водачите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8655 Неутрално

    Притежателите на транспортни фирми може да искат шофьорите да изкарват почивките си в камионите, но дали шофьорите искат. И дали това не е в тяхна вреда ,и за сметка на тяхното здраве.

  14. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8655 Неутрално

    Притежателите на транспортни фирми може да искат шофьорите да изкарват почивките си в камионите, но дали шофьорите искат. И дали това не е в тяхна вреда ,и за сметка на тяхното здраве.

  16. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8655 Неутрално

    Притежателите на транспортни фирми може да искат шофьорите да изкарват почивките си в камионите, но дали шофьорите искат. И дали това не е в тяхна вреда ,и за сметка на тяхното здраве.

  17. 17 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8655 Неутрално

    Притежателите на транспортни фирми може да искат шофьорите да изкарват почивките си в камионите, но дали шофьорите искат. И дали това не е в тяхна вреда ,и за сметка на тяхното здраве.

  18. 18 Профил на cbd55596436
    cbd55596436
    Рейтинг: 327 Неутрално

    Той е равносилен на това Източна Европа да наложи мита на стоките, идващи от Франция..
    —цитат от коментар 13 на Пипера е много лют


    Амче да наложе бе, Баце.... Ама нашите патреоте са силни само на приказки и на маса, нали?

  19. 18 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#10] от "К2":Те и други заплати плащат и други застраховки и други социални пакети на водачите.
    —цитат от коментар 12 на КМЕТ В СЯНКА


    Естествено. Само , че това е против интересите на хотелиерите и водачите. Как си го представят това заради няколко лакомника да ощетят хотелиерите. Ами нали ще им се изсмеят гадно в лицето. Може и да звучи цинично но това е действителността.

    SHADOWS of SOFIA
  20. 20 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2759 Весело

    Тъкмо да видим съда в Страсбург , демек Франция , ще отреже ли главата на петела за да нахрани бедните източно европейски Гаврошовци !!!

  21. 21 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2759 Весело

    Тъкмо да видим съда в Страсбург , демек Франция , ще отреже ли главата на петела за да нахрани бедните източно европейски Гаврошовци !!!

  22. 22 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    "..за връщането на шофьора за почивка в родината си, "

    Това изобщо екологично ли е?

  23. 23 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    Няма какво да оспорва. Или се съгласява или мястото ти не е там, да правиш многомилионен бизнес, за който нито си подготвен, нито си учил.

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  24. 24 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3272 Весело

    До коментар [#11] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Няма го Станишев, та да се оправдават с него. Ама ще намерят друг виновник.

  25. 25 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    и като го отнесат в съда какво от това? Все едно съдитте не са от същите държави които промотират това решение... пълна халва е този евросъюз в сегашната си форма

  26. 26 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2696 Неутрално

    Ако някои предвиждани разпоредби бъдат приети, но противоречат на правото на ЕС, то те трябва да се разгледат от европейския съд, който да реши въпроса по същество. Както вървят нещата обаче, май ще се стигне до съда.

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на Vrijheid
    Vrijheid
    Рейтинг: 1006 Весело

    Кого ще съдиш , бе охлюв смешен ?
    Ще го хванете Макрон за пакета с уста, ти и мутренските утайки , за които лобираш.
    Имате авторитет и уважение пред западните лидери колкото на шепа умрели хлебарки.
    Вие сте долни европомияри и логично получавате само евро-шамари

    Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Kesey
  29. 29 Профил на Dark Avenger alias Дечо Пора
    Dark Avenger alias Дечо Пора
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    До коментар [#28] от "Vrijheid":

    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍


    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  30. 30 Профил на voodoo_child
    voodoo_child
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    Защо липсва коментар по номер 8, а има два коментара с номер 18?
    Вземете се в ръце.
    Макар че, след като преди дни видях първи коментар (на ник betona) под статия от ден, преди тя да е публикувана, май тук вече всичко е възможно.

  31. 31 Профил на voodoo_child
    voodoo_child
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#30] от "voodoo_child":

    А, и два коментара с номер 13, даже.

  32. 32 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3585 Весело

    До коментар [#30] от "voodoo_child":

    А дори имаха приложение за телефонно гласуване

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  33. 33 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3585 Неутрално

    А всъщност пропуснат е един закъснял полет довел до ... пакета

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  34. 34 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2699 Весело

    "По думите на министъра връщането на шофьора за отпуската му в страната може да става само доброволно, защото всеки има право да избере къде да прекара свободното си време. "

    Мда, не е лесно да си неподготвен. хайде министър може да не е грамотен, но няма ли в това министерство някакви юристконсулти да му кажат да не говори глупости.
    Командирован служител приключва своята командировка когато се завърне в мястото където е регистрацията на командировалата го компания. Тоест българският водач на товарен автомобил ако е бил командирован във друга държава, докато не се завърне обратно във България не приключва командировката си и не може да излезе в отпуск.
    Сега когато се е завърнал във България и излезе ефективно във отпуск, наистина си е негова работа къде ще ходи да почива...

    Модератора е неадекватен!
  35. 35 Профил на Vrijheid
    Vrijheid
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    Нидей така бай Макроне, бай Ганьо е по-голем тарикат от теб и пак ше те надцака.
    Помниш ли 93-та година кога Емо Костадинов ви вкара гол в последната минута и отпаднахте ?

    Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Kesey
  36. 36 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    Ха! След дъжд качулка! Дремаха месеци наред, докато можеше да се свърши работа, а сега се напъват. Пухльовци нещастни!
    —цитат от коментар 7 на Vlado Nikolov



    Уверявам те, че не са дремали, дори някой си евродепутат от ГЕРБ Андрей Новаков се изцепи, че Макрон е « победен « и се наложи лично Боко да му набие обръчите и то в ефир . Не разбирам, защо е цялата тупурдия по « Пакета Макрон « ? Някои хора от правителството, дават ли си сметка, че няма и не може да има толкова мощна българска фирма, която да разполага с 6,5 милиарда евро за закупуване на нови ТИРове и, че става въпрос за участие на смесени фирми на руски и български олигарси . От правителството мислят ли, че ние сме умните и тарикатите в Европа, а другите рупат доматите барабар с колците и не знаят този факт, още повече, че « Пакетът Макрон « касае всички фирми в Европа, а не само българските ?!
    Защо българските евродепутати застават така твърдо в защита на олигарсите ? Има ли шофьори, които да са против това да получават европейски заплати, при европейски условия на труд и европейско осигуряване и трудов стаж ? Или това НЕ Е изгодно на олигарсите, но за това пък си имат адвокати в лицето на българските евродепутати и правителството ?!

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  37. 37 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 926 Неутрално

    Този пакет мобилност е поради това че българските превозвачи масово не са български.Това са германски и френски фирми които не плащат данъци и осигуровки в цял размер.Аз работих в логистиката в Испания.Аз плащам данъци в Испания,наем в Испания и харча пари в Испания.И идва някакъв миризлив румънец с румънски бус и ми взима курса,понеже е дал по ниска цена.Или полски.Е как ще ми харесва този факт.И прави курс - Барселона Мадрид.Може да съм българин,но плащам данъци в Испания.И то на 1500 евро.А Румънеца или българина на 460 лева.Напълно правилно решение да спрат тия камиони.И въобще не ме интересува или ми пука,колко български семейства ще останат без доходи.Аз също имам семейство.Не може единия да плаща данъци за да поддържа магистралите,а другия да идва с камиона от 3000 километра и само да чупи.Ако спрете на някой голям Карфур покрай магистрала ще видите колко румънски бусове чакат за курсове.Някой с дни не мърдат оттам.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  38. 38 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4133 Неутрално

    " България е готова да отнесе до Съда на Европейския съюз разпоредбата за връщането на камиона в страната на домуване по време на месечната почивка на водача, ако Европейският парламент пиеме тази промяна в пакета "Мобилност". Това съобщи пред БНТ министърът на транспорта Росен Желязков, който заяви, че България няма да отстъпи по този въпрос, който ощетява българските транспортни фирми."

    Не България, а лакеите на олигарси и небългарски интереси ще се опитат да лобират в полза на едни типове, които изобщо не искат българските шофьори да се трудят при нормални условия на труд, които искат да ги експлотират като животни и те да работят в скотски условия на труд, пикаейки по храстите, спестявайки едни мизерни евра за нормална почивка, както всеки друг техен европейски колега....Жалка работа !

  39. 39 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3600 Неутрално

    Наскоро в О.К. се появи един камион с варненска регистрация, шофьор ирландец и контейнер пълен с трупове на виетнамци, който от години не се бе връщал в България.
    Съществуват данни за 65 000 тира с българска регистрация, от които само 5 000 се движат по родните пътища. Колко ли от тях са собственост на българи, и колко на руски собственици, регистрирани у нас? И чии интереси защитават Жамбазки и Новаков?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK