От +400% до -25% - последните идеи за бонус-малус в "Гражданска отговорност"

снимки: пресцентър МВР

© Дневник

снимки: пресцентър МВР



Комисията за финансов надзор съобщи, че работната група след половин година работа е готова с предложение за въвеждането на системата бонус-малус при цените на задължителната застраховка "Гражданска отговорност". Идеята на нововъведението е шофьорите с повече нарушения да плащат повече, а прецизните - по-малко.


Отговорни за проекта са три институции: Комисията за финансов надзор (КФН), Министерството на вътрешните работи (МВР) и Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС), а в подготовката на текстовете е участвала и Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата". В следващите три месеца всички засегнати могат да изказват мнение по проекта. Това може да стане на телефона на КФН: 0800 44 444 или на електронен адрес на КФН: bonus-malus@fsc.bg


Цялата документация е достъпна на адрес https://www.fsc.bg/bg/normativna-uredba/obshtestveni-konsultatsii/




Работната група предлага две алтернативни скали за "бонус-малус": едната с 15 (петнадесет класа) при базов "неутрален" клас 6, пет класа "бонус" и девет класа малус. При нея в най-облагодетелстващия "бонус" клас се реализира отстъпка от 23% от базовата премия, а в най-утежняващия "малус" клас се реализира увеличение от 400% на базовата премия.


Втората скала съдържа 20 (двадесет класа) при базов "неутрален" клас 8, седем класа "бонус" и дванадесет класа малус. При нея в най-облагодетелстващия "бонус" клас се реализира отстъпка от 25% от базовата премия, а в най-утежняващия "малус" клас се реализира увеличение от 400% на базовата премия.


Идеята е в рамките на общественото обсъждане заинтересованите да кажат коя от двете скали предпочитат. Авторите на идеята отбелязват, че при системите с по-малко класове преходът от един в друг клас е по-бърз, но премиите се увеличават по-рязко. Максималният малус се предлага да е 400%, защото това ще позволи по-големи отстъпки в бонус класовете. И двете предложени скали са разработени от консултанта и на база на изчисления индекс на издръжливост са сред най-балансираните от всичките единадесет предложени варианта.


Собственикът или шофьорът


Носители на "бонус-малус" класа се предвижда да бъдат и собственикът на колата, и шофьорът, но на отделни основания - собственикът може да се разпорежда с превозното средство и да решава кой ще го управлява, а шофьорът действа в конкретната пътна обстановка. Предвижда се да се отчита това, че не всички коли на един собственик се карат с еднаква степен на риск и нарушенията на една кола няма да влияят на останалите.


Собственикът ще обявява водачите в полицата и двамата заедно ще носят административно наказание, ако не го направят.


Новите предложения изключват варианта, според който колите на държавната администрация да не подлежат на същия режим.


Продажба сам на себе си


Работната група предлага решение на проблема, при който собственикът препродава фиктивно колата си, за да избегне негативната оценка. Новият собственик ще се води "неутрален" клас, но при следваща препродажба натрупаните "малуси" ще се вземат предвид, така че следващият собственик да се окаже в същия "бонус-малус" клас, който би имал, ако собствеността не е била прехвърляна.

Коментари (113)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2978 Неутрално

    "Идеята на нововъведението е шофьорите с повече нарушения да плащат повече, а прецизните - по-малко."

    А тези с инцидентите дето ги правят нали и за тях ще важи?

  2. 2 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 734 Неутрално

    А защо не бонус -400%?

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    Колко пари усвоиха за тази "нова" боза !?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2885 Неутрално

    "Собственикът ще обявява водачите в полицата и двамата заедно ще носят административно наказание, ако не го направят."

    Това значи ли, че само изброените в полицата водачи, ще могат да управляват автомобила?

    И какво тръгваш някъде с приятели, 10 часа шофиране, никой няма право да те смени, щото преди една година не ти е хрумнало да запишеш всичките си познати в полицата?

  5. 5 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 995 Неутрално

    Вместо да го направят по-уредено и разбираемо - тези съвсем са го уср@ли!
    Между двата варианта почти няма разлика, а и защо бонуса е максимум 25%, докато малуса - 400%?!
    Толкова ли е трудно да се "препише" от някоя държава, където това отдавна е въведено, а не някакви си "експерти" да се упражняват за наша сметка!И ако питат мен - малуса трябва да е 1000%, защото някои имат толкова нарушения, че са не за подобни схеми, а за затвор, но продължават да правят мазало на пътя!

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10286 Неутрално

    По-добре е :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1161 Любопитно

    А защо не бонус -400%?
    —цитат от коментар 2 на zo


    На 250 лв бонус -400%...... колко е отстъпката? Само питам....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  8. 8 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1161 Любопитно

    Очевидно е, че се въртят около четворката - от 4х до 3/4х....добре, но това със собствеността и прехвърлянето МОЖЕ да засегне нищо не подозиращи купувачи, случайно попаднали във въртележката....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  9. 9 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    Сложно и мноооого тъпо!
    Наистина ли няма някакви нормални хора, които да се занимават със законите???

  10. 10 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    20 год вече го дъвчат тоя бонус-малус и пак нищо.

  11. 11 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2335 Неутрално

    преди 2 години гражданската ми беше 250 ,мин година 350 ,тази година току що платих 470 , да ни е честита новата тежест.

  12. 12 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 734 Весело

    До коментар [#7] от "the_flea":

    :) :) :)

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  13. 13 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1059 Любопитно

    индивидуална застраховка искаш да караш трябва да имаш ГО пък ако щеш на дядо ти каруцата карай ;)може да има индивидуално досие за една купчина простотии за ГО не може ;)
    правиш си лично ГО и караш каквото щеш и на който и да е ако направиш беля лапаш дървото в досието и т.н

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  14. 14 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 734 Весело

    До коментар [#13] от "MititU":

    Има значение и това, което караш, едни определени немски марки превръщат и иначе нормалните шефьори в по-агресивни такива.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  15. 15 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    Ето пример за функционираща МПС ГО система:

    SF31-SF35 : 31 - 35 год. без произшествие 20% от началната цена (80% отстъпка)
    SF26-SF30 : 26 - 30 год. без произшествие 25% от началната цена (75% отстъпка)
    SF16-SF25 : 16 - 25 год. без произшествие 35% от началната цена (65% отстъпка)
    SF9-SF15 : 9 - 15 год. без произшествие 40% от началната цена (60% отстъпка)
    SF5-SF8 : 5 - 8 год. без произшествие 55% от началната цена (45% отстъпка)
    SF4 : 4 год. без произшествие 60% от началната цена (40% отстъпка)
    SF3 : 3 год. без произшествие 70% от началната цена (30% отстъпка)
    SF2 : 2 год. без произшествие 85% от началната цена (15% отстъпка)
    SF1 : 1 год. без произшествие 100% от началната цена (0% отстъпка)
    SF½ : Най-малко 3 год. ЕС книжка 100% до 140% първа регистрация на МПС
    SFS : при изпадане от SF1 ca. 150% до 175%
    SF0 : Начинаещи с под 3 книжка, първа регистрация на МПС 200% до 260%
    M : Изпадане от SF0 или SF½ заради предизвикано проишествие със собствена вина 240% до 280%

  16. 16 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#15] от "Нинов":

    Схемата изглежда много разумна. Чия е?

  17. 17 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    До коментар [#16] от "batzdravo":

    На ФРГ.
    Застрахователите записват в общ регистър всеки, който има МПС ГО застраховка.
    Ако 7 год. няма застраховано МПС на твое име започваш с 100% до 140% = SF½ : Най-малко 3 год. ЕС книжка първа регистрация на МПС

  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    До коментар [#11] от "edin drug":

    Garantirano ot GERB !!! Як Картел.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8526 Неутрално

    Що не видят, къде по света има действаща система, ами харчат луди пари, за да измислят едно нищо.

  20. Както винаги всичко в интерес на застрахователите...........приемат ли това, ще стане мазало............
    Аман от лобистки закони!
    ГО трябва да е на шофора, не на МПС!

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  21. 21 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1968 Весело

    До коментар [#20] от "аЗ ГЕРБем баластра от река ВИТ не е бойку за МАГИСТРАЛАТЪ":

    Ше станат много бонусите. А така, я на колата малус, я на шофьора, все от някъде ще изскочи. Най-хубаво е как, при първа смяна на собствеността малус няма, за да няма злоупотреби, а при следваща вече има.

  22. 22 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    Ако купиш кола от някой дивак, покараш я и я продадеш, тоя който я купи от теб гризва дървото. Много умно.

  23. До коментар [#20] от "аЗ ГЕРБем баластра от река ВИТ не е бойку за МАГИСТРАЛАТЪ":Ше станат много бонусите. А така, я на колата малус, я на шофьора, все от някъде ще изскочи. Най-хубаво е как, при първа смяна на собствеността малус няма, за да няма злоупотреби, а при следваща вече има.
    —цитат от коментар 21 на usero


    Тия които са работили по този закон трябва да бъдат натирени ВЪН ОТ БЪЛГАРИЯ!
    Аман от малоумници!
    Закона е така написан, че де факто всички ще са на малус, дори и най-редовните и съвестни шофьори...........при евентуална покупка на кола втора ръка............

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  24. Ако купиш кола от някой дивак, покараш я и я продадеш, тоя който я купи от теб гризва дървото. Много умно.
    —цитат от коментар 22 на moreee


    Идиотско бих казал............само се чудя на коя калинка точно хрумна подобна идея...........

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  25. 25 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Неутрално

    До коментар [#4] от "niakoi_si":

    +++! Тези са завършени идиоти! Застраховката трябва да е на водача, а не на автомобила! Кой извършва нарушенията? Автомобилът или водачът? Ако двамата със съпругата ми сме в полицата и аз правя нарушетия, защо тя ще бъде наказана? Идиотия пълна! Нека някой изтъкне една, единствена причина (освен обем / мощност на двигателя, което също НЕ извършва нарушения) застраховката да не е на водача, а да е на автомобила!

  26. До коментар [#13] от "MititU":Има значение и това, което караш, едни определени немски марки превръщат и иначе нормалните шефьори в по-агресивни такива.
    —цитат от коментар 14 на zo


    Я раздуй за марките, тия немските.........много ми е интересно какво ще кажеш...

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  27. 27 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Любопитно

    До коментар [#14] от "zo":

    Наистина ли смятате, че марката на автомобила влияе на водача, а не е обратното?

  28. 28 Профил на пасъм
    пасъм
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Защо в моментът тук водачи(собственици на МПС) на възраст

  29. 29 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2636 Неутрално



    в допъл. на постове 15 и 17 базовата ставка зависи от сл. фактори:
    - марка и модел на МПС - колко щети правят? (например при Golf GTI е скъпо, а при Смарт евтино)
    - градът и квартала, където живее собственикът
    - образование (за инж. има отстъпка)
    - нощува ли МПСто в гараж?
    - мъж или жена? жените са по-евтини

    Ако някой друг шофира твоето МПС, той ти прецаква процентите, ако направи щети. Трябва преди това да се разберете за този казус.
    Ако си прецакаш процентите на над 200% , може да прехвърлиш колата да съпругата, тя да почне със 140%.

  30. 30 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Любопитно

    До коментар [#17] от "Нинов":

    Нинов, а как е уреден в Германия въпросът с водачите? Отиваме някъде (в Лисабон, например) с една кола аз и брат ми. В полицата сме аз и жена ми, брат ми го няма. Аз се разболявам и не мога да карам на връщане. Трябва ли и двамата да чакаме жена ми да долети от София до Лисабон, за да ни върне?

  31. 31 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    До коментар [#27] от "vassilun":

    Марката и моделът влияят на статистиката за действително направените щети, както и местоживеене', пол, образование, дори националност.

  32. 32 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Любопитно

    До коментар [#31] от "Нинов":

    Националност? Италианец плаща повече от датчанин? Как става това?

  33. 33 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    До коментар [#30] от "vassilun":

    Всеки може да кара автомобила, ако носи със себе си рег. талон. Ако направи щети по ГО - прецаква процентите на този, на чието име е застрахован автомобила.

    Едно лице може да застрахова на собствено име множество МПС със същите проценти, даже ще получи доп. отстъпка.

  34. 34 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    До коментар [#32] от "vassilun":

    Всичко е статистика.
    Китайците например са супер опасни шофьори.

  35. До коментар [#30] от "vassilun":Всеки може да кара автомобила, ако носи със себе си рег. талон. Ако направи щети по ГО - прецаква процентите на този, на чието име е застрахован автомобила.Едно лице може да застрахова на собствено име множество МПС със същите проценти, даже ще получи доп. отстъпка.
    —цитат от коментар 33 на Нинов


    Нинов, като казваш за реда спомени и цените :)

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  36. 36 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1411 Любопитно

    Сложно и мноооого тъпо!Наистина ли няма някакви нормални хора, които да се занимават със законите???
    —цитат от коментар 9 на ju.li


    Не си дал нито едно доказателство, че е "мнооооого тъпо". Вероятно защото си "мнооооого умен"?

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  37. 37 Профил на пасъм
    пасъм
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Защо в моментът тук водачи(собственици на МПС) на възраст
    —цитат от коментар 28 на пасъм


    Защо в моментът тук водачи(собственици на МПС) на възраст

  38. 38 Профил на пасъм
    пасъм
    Рейтинг: 595 Неутрално

    [quote#37:"пасъм"][/quote]

    Не знам защо не отива цялото мнение...
    Просто собственици до 25 години плащат повече без да са имали произшиствия или наказания от взиматето на книжка. Явно стажът няма значение сега

  39. 39 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Неутрално

    До коментар [#33] от "Нинов":

    Аз продължавам да твърдя, че системата със застраховка на водача е най-справедлива!

  40. 40 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3583 Неутрално

    До коментар [#10] от "dma12587967":

    Я бе, нищо...! Хич не е нищо. Застрахователите мажат дебело филията. Застрахованите го отнасят...!
    Сега е поредната пушилка, за да могат застрахователите пак да вдигнат полиците със стотина лева и да кажат, че искат още една или две години, за да си помислят още. Досегашната практика показва, че когато се повдигне въпросът за пореден път, всичко завършва с повишаване цената на услугата, без да се усеща промяна в качеството. Естествено облекченията за съвестните шофьори са минимални. Малусите ще са големи и то за незначителни нарушения. Всяко превишение на скоростта ще се разглежда, като много висок риск, за да те дерат двойно и тройно.

    Бивш tww09306483.
  41. 41 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3583 Неутрално

    До коментар [#25] от "vassilun":

    Да де, ама застрахователите искат да събират пари на брой автомобили, не на брой шофьори. Така е по-изгодно за тях.

    Бивш tww09306483.
  42. 42 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    До коментар [#39] от "vassilun":

    ами в 99,99% от времето водачът е същото лице (или съпруг(а), децата) на чието име е регистриран и застрахован автомобила.

  43. 43 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1228 Неутрално

    ГО в този вариант е противоконституционен.

    Каквото а да мислят тукашните застрахователи, само да ги предупредя ... стигне ли ГО 500 лева ... идват мултинационалните гиганти.
    Т.е. местните вдигайки цените ще докарат белите акули и ще бъдат изпапкани.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  44. 44 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Неутрално

    До коментар [#41] от "Petleshev":

    Шофьорите са многократно повече от автомобилите.

  45. 45 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    До коментар [#39] от "vassilun":

    може също да получиш доп. отстъпка ако застраховаш колата за таван километри на година.
    Моят е до 12 хил. км.
    В действ. навърта под 10 хил.

  46. 46 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1228 Неутрално

    Освен това, качи ли се ГО до 500 лв, се обезсмисля КАСКОТО.
    Досега застрахователите го ядоха със смъртните случаи, ще почнат да то ядат а за ламарини.
    Такива дела а хонорари ще им лепнат, чя ща са чудят защо въведоха бонус-малус, оказал се еректирал фалус за тях.

    Ще стане ... хитратъ сврака с дватъ крака

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  47. До коментар [#39] от "vassilun":може също да получиш доп. отстъпка ако застраховаш колата за таван километри на година.Моят е до 12 хил. км.В действ. навърта под 10 хил.
    —цитат от коментар 45 на Нинов


    Значи си вохененде фарер :)
    Тия километри дето ги споменаваш ги навъртам за макс три месеца......и не работя като шофьор.......работата ми е съвсем друга, та дай сега за цените........
    Аз ще ти кажа една цена.........форд галакси първа регистрация на мое име в Германия - 102 евро............на месец :)

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  48. 48 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Така е когато застрахователната мафия си има държава. Ако 5 или 10 години нямам ни едно нарушение бонуса трябва да ми е поне 75 процента от цената на застраховката. Щото озтачава, че само ми вземат пари и никакви рискове не покриват.... Изроди!

  49. 49 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3501 Неутрално

    Трябва да се има предвид, че "гражданската отговорност" не е доброволна, а под формата на данък. Тези интерпретации не само ще създадат нов хаос, но те са и произвол и вид потисничество.

  50. 50 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    До коментар [#47] от "заСТРАХОВАМЕ сичкУ живУ бонусите за нас ФАЛОСИТЕ ЗА ВАС":

    аз плащам €189 на година за Смарт.

  51. 51 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    До коментар [#49] от "Judjuk":

    Ами не карай кола,и никой няма да те задължава да сключваш ГО,за да те потиска държавата!
    В цял свят искат застраховка,без значение в каква форма е,гражданска задължителна или някакъв друг вид!

    sdg
  52. 52 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    До коментар [#47] от "заСТРАХОВАМЕ сичкУ живУ бонусите за нас ФАЛОСИТЕ ЗА ВАС":аз плащам €189 на година за Смарт.
    —цитат от коментар 50 на Нинов


    корекция****
    €184,97 за година SF16

  53. 53 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1866 Неутрално

    До коментар [#17] от "Нинов":

    Добре измислена система. Колко жалко, че ние пак откриваме топлата вода.

  54. 54 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 402 Неутрално

    имате право да избирате между секира и брадва ? кое предпочитате ? е така е в мутроландия и законите и , застраховката не е възпитателна мярка , цената и се определя от нанесени щети , както и от постоянни тегления по застрахователна полица , но другарите мафиоти никога не плащат ,те пишат закон при който другите им плащат а те само прибират , предложените варианти не са срамни ,те се престъпни

  55. 55 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Ако 5 или 10 години нямам ни едно нарушение бонуса трябва да ми е поне 75 процента от цената на застраховката. Щото озтачава, че само ми вземат пари и никакви рискове не покриват.... Изроди!

    До коментар [#48] от "znayko84":

    Не не трябва.
    И 25% ти е много.
    "Бонуса" ти е, че нямаш "малус".

    Системата е за озаптяване и наказване на системните нарушители по пътищата.
    Това е главната цел, не да гали по главичката изрядните.
    У нас застраховките са смешно ниски и това лесно може да се провери.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  56. До коментар [#47] от "заСТРАХОВАМЕ сичкУ живУ бонусите за нас ФАЛОСИТЕ ЗА ВАС":аз плащам €189 на година за Смарт.
    —цитат от коментар 50 на Нинов


    Купи си колело, по-добре :)

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  57. Ако 5 или 10 години нямам ни едно нарушение бонуса трябва да ми е поне 75 процента от цената на застраховката. Щото озтачава, че само ми вземат пари и никакви рискове не покриват.... Изроди!До коментар [#48] от "znayko84":Не не трябва.И 25% ти е много."Бонуса" ти е, че нямаш "малус".Системата е за озаптяване и наказване на системните нарушители по пътищата.Това е главната цел, не да гали по главичката изрядните.У нас застраховките са смешно ниски и това лесно може да се провери.
    —цитат от коментар 55 на г-н Саранди Говедаров


    Главната цел е застрахователите да си напълнят гушите моето момче.........
    Със закон в подобен вид.........
    Нещо подобно е на това за първия ден от болничните, които Винету преди малко отмени ............................

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  58. До коментар [#17] от "Нинов":Добре измислена система. Колко жалко, че ние пак откриваме топлата вода.
    —цитат от коментар 53 на Billy Pilgrim


    Откриваме вселената, бахти ТЪПАТА държава!

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  59. 59 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1411 Весело

    Този "дебат" може смело да се назове "пътни престъпници се опитват да намерят цаката на мярка, която ще ограничи престъпната им пътна дейност".
    Мараба, престъпници ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  60. 60 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Главната цел е застрахователите да си напълнят гушите моето момче.........
    Със закон в подобен вид.........

    До коментар [#57] от "заСТРАХОВАМЕ сичкУ живУ бонусите за нас ФАЛОСИТЕ ЗА ВАС":

    Недей,
    Първата ми застраховка в САЩ беше 1200 долара на година, за Форд Ескорт, като имаш предвид, че живеех в хубав квартал и си имах къща с гараж.

    Ако искаме добри обезщетения за смърт или телесни повреди - това е начина.
    Ние не сме по-силни от другите, със сигурност.....

    Банките са къде-къде по-голям проблем от застрахователите.....

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  61. 61 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#55] от "г-н Саранди Говедаров":

    коя система за озаптяване и дъра бъра ? тая система на се ли нарича ЗДП , или понеже нарекохте винетката ;право за достъп до пътната мрежа ; за да избягате от отговорноста за подържането и сега за да плащат други са измисляте фантасмагории за бонуси и малуси

  62. 62 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 402 Весело

    Този "дебат" може смело да се назове "пътни престъпници се опитват да намерят цаката на мярка, която ще ограничи престъпната им пътна дейност".Мараба, престъпници ;)
    —цитат от коментар 59 на Манчо


    пътни престъпници ? по кой закон е това ? тоя на али баба , или на шехеризада ?

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  66. Ако 5 или 10 години нямам ни едно нарушение бонуса трябва да ми е поне 75 процента от цената на застраховката. Щото озтачава, че само ми вземат пари и никакви рискове не покриват.... Изроди!До коментар [#48] от "znayko84":Не не трябва.И 25% ти е много."Бонуса" ти е, че нямаш "малус".Системата е за озаптяване и наказване на системните нарушители по пътищата.Това е главната цел, не да гали по главичката изрядните.У нас застраховките са смешно ниски и това лесно може да се провери.
    —цитат от коментар 55 на г-н Саранди Говедаров


    А колко смешно ниски за заплатите?
    На мен не ми пука, но знам че 80% от хората в България им е тежко и с тези цени.........
    Гледай си тъпата америка, къде точно миеш чинии?

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  67. [quote#65:"Манчо"][/quote]

    Хубавец.........имам златен талон красавецо.......
    И нито едно ПТП от както съм взел книжка през 1998 година...........

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  68. 68 Профил на Petio Petkov
    Petio Petkov
    Рейтинг: 61 Неутрално

    Застрахователното лоби ни готви най-голямата възможна тесла. Във Франция, Италия, Румъния и други европейски държави при определяне на коефициента бонус-малус се вземат предвид само НАРУШЕНИЯТА, ПОРАЖДАЩИ ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ЩЕТИ - т.е. изплащане на застрахователно обезщетение. За останалите - надвишил скоростта, говорил по телефона, отнел предимство, алкохол в кръвта и т.н. си има глоби, отнемане на свидетелството и други наказания. При това, ако нарушител, причинил щета покрие всички разходи, коефициентът му остава непроменен.
    Друга лудост е съотношението 25% максимален бонус при 400% максимален малус. В Румъния след 10 години прилагане на системата съотношението е 50% бонус - 80% малус.
    Три от застрахователните ни компании работят добре и на печалба в Румъния при посочените по-горе условия, но тук ни предлагат система, която до 4-5 години ще ни вкара всички в малуса.

  69. 69 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1411 Весело

    [quote#65:"Манчо"]
    —цитат от коментар 67 на заСТРАХОВАМЕ сичкУ живУ бонусите за нас ФАЛОСИТЕ ЗА ВАС
    Хубавец.........имам златен талон красавецо.......И нито едно ПТП от както съм взел книжка през 1998 година...........[/quote]

    Ти си единственият притежател на златен талон, който вие на умряло по повод бонус-малуса.
    Това има своето обяснение. Във виртуалността на "златния" ти талон. И "огромната" ти заплата. Все неща, които те избиват на вълчи вой!
    Честито, свръхзаплатени златноталоннико ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  70. Ще кажа само едно, пътната безопасност не е функция, задължение или делегирано право на контрол на застрахователните органи.
    За това си има Полиция, в частност КАТ, те са единствено отговорни за безопасността по пътищата, следващия отговорен е държавата, която трябва да осигури достатъчно качествени пътища за движение, НЕ МАРСИАНСКИ ПЕЙЗАЖИ наричащи се “път за обществено ползване“ и изискващи винетка за движение по тях..........разни частни фирми, пък било то и застрахователи нямат никакво отношение към безопасността, качеството на пътищата и всяко друго свързано с по-горе споменатите, задачата на последните е срещу съответна вноска да поемат отговорност за евентуални бъдещи щети, които биха настъпили в проишествие в което си станал волен или неволен участник и до тук.
    Друг е въприсът, че същите частни компании незаконно и противоконституционно се възползват безплатно от услугите на Национална Служба Полиция в качеството им на контролиращ и снакциониращ санкциониращ орган без да заплатят нито лев на държавата, т.е. плащаме за тази услуга аз и вие....................

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  71. 71 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3472 Неутрално

    "...Сложно и мноооого тъпо!Наистина ли няма някакви нормални хора, които да се занимават със законите???..."

    Колега, затова се мисли на избори, а не постфактум. Иначе тоз бил педераст, оня ЛГБТ, трети соросоид, а четвърти - МЪЖКАР, ПИЧ, а след това се оказва че е някой със сбъркано мислене.

    Между другото скоро ще научим, че автомобилът не е нещо от първа необходимост, а удобство, за което се плаща. И ще плащаме все повече. Лошото е, когато нещата не са логични, а под формата на санкция. Защото говедата по пътищата остават несанкционирани Особено пръчовете от НСО. ненаказани.

  72. 72 Профил на Petio Petkov
    Petio Petkov
    Рейтинг: 61 Неутрално

    Това са тарифите на ГО в Румъния в зависимост от обема на двигателя и възрастта на шофьора
    https://asfromania.ro/informatii-publice/infografice/tarife-de-referinta-rca

  73. Застрахователното лоби ни готви най-голямата възможна тесла. Във Франция, Италия, Румъния и други европейски държави при определяне на коефициента бонус-малус се вземат предвид само НАРУШЕНИЯТА, ПОРАЖДАЩИ ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ЩЕТИ - т.е. изплащане на застрахователно обезщетение. За останалите - надвишил скоростта, говорил по телефона, отнел предимство, алкохол в кръвта и т.н. си има глоби, отнемане на свидетелството и други наказания. При това, ако нарушител, причинил щета покрие всички разходи, коефициентът му остава непроменен.Друга лудост е съотношението 25% максимален бонус при 400% максимален малус. В Румъния след 10 години прилагане на системата съотношението е 50% бонус - 80% малус.Три от застрахователните ни компании работят добре и на печалба в Румъния при посочените по-горе условия, но тук ни предлагат система, която до 4-5 години ще ни вкара всички в малуса.
    —цитат от коментар 68 на Petio Petkov


    Точно така е!

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  74. 74 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1411 Весело

    Ще кажа само едно, пътната безопасност ..........
    —цитат от коментар 70 на заСТРАХОВАМЕ сичкУ живУ бонусите за нас ФАЛОСИТЕ ЗА ВАС


    Виййй, виййй до небесата, баровецо самосънувани, радваш ухото с всяка извивка на жалния си вой ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  75. 75 Профил на Petio Petkov
    Petio Petkov
    Рейтинг: 61 Неутрално

    Ето как се изчислява коефициента бонус-малус в Румъния
    Вземат се предвид само предизвикани пътни инциденти, породили застрахователни щети
    https://www.romasig.ro/bonus-malus/

  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. [quote#74:"Манчо"][/quote]

    Ти ще виеш повече от мен, бъди сигурен.............високата цена на застраховката няма да те спаси от идиоти на пътя...........

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  78. 78 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1983 Неутрално

    Играта тука е как се преминава нагоре/надолу през класовете. Щото ми се струва, че за една скорост ше бързат да те качат на 100-200% на черешата, а после и 5 години да си без нарушения ше ти смъкват по 5%. Лошо няма, ама в България специално ше има бунтове. И така и трябва.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  79. Играта тука е как се преминава нагоре/надолу през класовете. Щото ми се струва, че за една скорост ше бързат да те качат на 100-200% на черешата, а после и 5 години да си без нарушения ше ти смъкват по 5%. Лошо няма, ама в България специално ше има бунтове. И така и трябва
    [quote#78:"Суджук Герберите"]Играта тука е как се преминава нагоре/надолу през класовете. Щото ми се струва, че за една скорост ше бързат да те качат на 100-200% на черешата, а после и 5 години да си без нарушения ше ти смъкват по 5%. Лошо няма, ама в България специално ше има бунтове. И така и трябва.
    —цитат от коментар 78 на Суджук Герберите


    Обърна палачинката май а?

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  80. 80 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 930 Неутрално

    да се пофала за стотен път!
    НЕМАМ И НЕМА ДА ИМАМ КОЛА! НЕПОДВЛАСТЕН НА ИЗВРАТЕНИЯ МОЗЪК НА ТЕЗ..........ДА ГИ УТЕПАШ С АК47 ИМЕ МАЛКО НАКАЗАНИЕ!
    АЛО, АКО ШЕ ИМА МАЛУС 400%, ТРЕБВА ДА ИМА И БОНУС 400%! Или си заврете системата отзад.

  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  82. 82 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2019 Любопитно

    А защо не бонус -400%?
    —цитат от коментар 2 на zo


    Щото се прави, не в полза на шофьорите, а за да си направят застрахователите още по-дебела "баба"?

    мурзилка
  83. 83 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Не става ясно от статията - правят ли разлика съответните "експерти" между нарушения на водача и предизивикани щети (ПТП и друго). Защото аз например правя много нарушения, но нямам предизвикани щети и ПТП-та. Ерго ще получа ли Малус ?
    В по-общ план струва ми се държавните финансисти (макар да си уредиха големи заплати) не са компетентни - да вземем проблема с 1-вия ден болничен, проблема с касовите апарати, с тази застраховка ГО и системата Бонус-малус и много други неща.

  84. 84 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Гарантирано от ГЕПИ!

    Корупцията по високите етажи цепи мрака! Всеки ден. По много.

    Та, като се вдигне Народен съд 2, за коя точно интелигенция ще плачем?

  85. 85 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3859 Неутрално

    Не може за едно и също престъпление, да те санкционират два пъти!
    Веднъж плащаш глоба, втори път ти взимат пари за по-висока ГО?

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  86. 86 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    С две думи, за застрахователите ще е бонуса,
    за нас - фалоса... а, пардон... малоса беше. 😂😂

  87. 87 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    До коментар [#75] от "Petio Petkov":

    По-точно е да се каже "щети изплатени от застрахователя" , защото често за малки щети до няколко хиляди евро си заслужава сам да си ги платиш, вместо да си прецакаш процентите, съответно да ти скочат бъдещите вноски.

  88. 88 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    До коментар [#56] от "заСТРАХОВАМЕ сичкУ живУ бонусите за нас ФАЛОСИТЕ ЗА ВАС":

    ще си купя колело, ама друг нът.

  89. 89 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    До коментар [#85] от "hope":

    Точно така!
    Процентите не трябва да зависят от глобите, а единствено от щетите, действително изплатени от застрахователя.

  90. 90 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    Значи едната ми кола с "бонус", другата с "малус" а това с препродажбата кърти мивки.
    Толкова мотане за сътворяване на един кадаиф от причинно-следствени сметки, на който вече читавите адвокати са му намерили дупките.
    Тотална щета.

  91. 91 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#15] от "Нинов":

    Е да, добра рекламка е. Ама на практика застрахователя на всеки 2 години си "реорганизира" тарифите. Което разбира се значи, че точно на твоята тарифа се вдига базата и бонуса се изяжда.

  92. 92 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#48] от "znayko84":

    Т.е. ти очакваш парите, които си дал застрахователя да ти ги върне под формата на покрити щети. Е как да стане?

  93. 93 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    До коментар [#91] от "kykyyy":

    Заслужава си веднъж в годината да звъннеш на застрахователя и да ги помолиш да направят фина настройка надолу на тарифата.
    Важи за всички видове застраховки.

  94. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  95. 95 Профил на qtl36551020
    qtl36551020
    Рейтинг: 680 Неутрално

    Абсолютна глупост ,и затова хвърляме пари?Аз доколкото разбрах ако имаме 3 коли в семейството и имаме лош шофьор трябва и на трите да плащам висока гражданска.

  96. 96 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5648 Неутрално

    До коментар [#69] от "Манчо":

    И аз имам златен и аз съм против тази глупост. А за фирмите теслата е още по-голяма.
    Защо милиционерите и ДС не са по тази система отворко ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  97. 97 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 101 Неутрално

    Вижте абсолютно справедлива система няма.Ако аз бях законодател бих предложил следната система.Застраховка разбита на две части.Първата част както досега според вида на МПС защото не е все едно дали шофираш рено 1200 кубика или БМВ 540 или камион 12 тона.Втората част ,да е индивидуална разделена на възрастови групи ,за всяка група определена база.Във тази втора част трябва да се прилага бонус–малуса.Примерно млад водач до3 или 5г от правоспособност +50% от базата .Освен това нивата може да са
    4 бонус/примерно 3г без причинени щети изплатени от застрахователя -10% още 3г-20%
    още 3г -30% още3г -50%/,малус нивата също 4 но прогресивно увеличаващи се тоест за рецидивистите санкцията расте рязко.примерно ,първо произшествие в рамките на 3г + 10% /все пак безгрешни няма/ ,второ +30% ,трето +100%, и четвърто за безотговорни +300% след 3г чисти връщаш на ниво 2/+30%/ след още 3 чисти на базата.Тоест връщаш през ниво/все пак и стимул трябва/.
    Разбира се всичко е актюерски сметки но схемата трябва да е горе долу такава.
    И е по лесно за администриране и се избягва недомеслието при продажба на МПС.

  98. 98 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3472 Неутрално

    Абсолютна глупост ,и затова хвърляме пари?Аз доколкото разбрах ако имаме 3 коли в семейството и имаме лош шофьор трябва и на трите да плащам висока гражданска.
    —цитат от коментар 95 на qtl36551020


    а имаш ли нужда от 3 коли?
    Щом имаш 3 коли, значи си богат, и няма да е проблем да платиш висока ГО. И за трите.
    Не е нелогично.

  99. 99 Профил на apolon78
    apolon78
    Рейтинг: 232 Неутрално

    Решението е да има застраховка ГО на превозното средство, цената на която да зависи от мощност, тип и тегло.
    Отделно водачът трябва да има лична ГО, зависеща от навиците му.
    Разбира се, за да се приложи, трябва адекватен модел за оценка на риска и ефективно прилагане, а не измишлютините, имащи за цел единствено да пълнят нечия каца.

  100. 100 Профил на apolon78
    apolon78
    Рейтинг: 232 Неутрално

    До коментар [#97] от "стефан иванов":

    Извинявайте,
    Споделих подобно мнение, без да съм прочел поста Ви.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK