Откъде идват чуждите туристи в България (графика)

Откъде идват чуждите туристи в България (графика)

© Летище Варна



Министерството на туризма трябва да си промени стратегията за национална туристическа реклама, по която в момента се харчат 15 млн. лв. бюджетни пари годишно. За това призоваха преди ден от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции (АБТТА). Те аргументираха тезата си с голямата промяна в смятаните по традиция за основни пазари, откъдето идват туристи в България.


Организацията даде примери с това, че Румъния по данни към края на септември 2019 г. на Националния статистически институт е на второ място по брой нощувки и нощували и при това без никакви "маркетингови усилия" от страна на държавата. В същото време на смятаните винаги за най-силни пазари като Германия и Русия се наблюдава спад от години, а през тази той е и доста голям - от 23% за Германия и от 15% за Русия. Повече по темата четете тук.


В графиките може да се видят броя нощувки през първите девет месеца на годината за първите десет държави и изменението в броя на пренощувалите туристи по държави между първите девет месеца на 2019 г. и същия период на 2018 г. Данните са на НСИ.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK