С приемането на бюджет 2020 депутатите въведоха регистрация за имотите в Airbnb

С приемането на бюджет 2020 депутатите въведоха регистрация за имотите в Airbnb

© Надежда Чипева, Капитал



С окончателното приемане на проектозакона за бюджета за 2020 г. депутатите одобриха редактирана версия на новия регламент за собствениците на имоти, които се предлагат краткосрочно под наем чрез онлайн платформи. Предложението на депутатите Менда Стоянова от ГЕРБ и Валери Симеонов от "Обединени патриоти" предвижда собствениците на тези имоти да ги предлагат само ако са категоризирани по Закона за туризма или пък са регистрирани.


Първоначалната идея бе да бъдат задължително категоризирани, но след негативни реакции текстът бе смекчен. Той се нанася в Закона за туризма, но чрез преходните и заключителните разпоредби на проектозакона за бюджета за 2020 г., което пред "Дневник" Менда Стоянова обясни с желанието на управляващите да осигурят приходи в бюджета (повече по темата тук).


До 3 месеца след обнародването му собствениците на такива имоти трябва да се съобразят с новите правила. В приетите текстове се предвижда чрез съдебно решене да се спира достъпът от България до платформи, които предлагат нерегистрирани или некатегоризирани имоти. Мотивът на вносителите е, че целта е да се извадят от сивия сектор и да плащат данъци собствениците на тези имоти. Всичко по темата четете тук.




В края на деня почти нямаше дебати по текстовете от проектозакона с изключение на споровете, които предизвика размерът на партийната субсидия за следващата година. В крайна сметка депутатите решиха тя да е 8 лв. на действителен глас. Всичко по темата четете тук.


По-рано депутатите приеха минимално увеличение - от 10 лв., на доходите, за които се полагат помощи за отглеждане на дете. Така през 2020 г. помощи в пълен размер ще се полагат при средномесечен доход за предходните 12 месеца, по-нисък или равен на 410 лева на член от семейството. Ако този доход е между 410 и 510 лв. ще се ават 80% от помощта. Размерът на помощите обаче остава непроменен - 40 лева на дете. От опозицията отбелязаха, че предвид повишението на минималната работна заплата за пореден път от 1 януари тази стъпка не е значима.


Депутатите решиха още през 2020 г. под формата на ваучери за храна работодателите да могат да раздадат общо 350 млн. лв. Първоначално заложената сума беше 320 млн. лв., но по предложение на Менда Стоянова, председател на бюджетната комисия, сумата бе завишена на 350 млн. лв.


Въпреки протестите на БСП депутатите приеха, че приходите от концесията на летище "София" вместо да отидат по закон в т. нар. Сребърен фонд, ще бъдат отклонени за покриване задълженията на БДЖ.


Държавата да може да поеме нов дълг до 2.2 млрд. лв., а държавният дълг да не може да надхвърли 23.1 млрд. лв., приеха още депутатите.


От началото на следващата година НИМХ ще бъде второстепенен разпоредител с бюджетни средства, а неговият директор ще може да определя числеността и възнагражденията на персонала в рамките на одобрения бюджет за целта.


Депутатите предвидиха 10 млн. лв. от бюджета да отидат за помощ на родителите на деца над 4 г., които задължително трябва да ходят на предучилищна подготовка. Парите са за покриване на таксите за това.


С изменения в Закона за акцизите се въвежда видеонаблюдение в помещенията за производство и съхранение на етилов алкохол и тютюневи изделия и в тези, през които влиза и излиза персоналът.


Всичко за одобрения вече бюджет за 2020 г. четете тук.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 8318 Неутрално

    Качиха си партийната субсидия пеейки в един глас

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6143 Неутрално

    Тепърва ще гърмят бомбите на бюджета и ЕърБиендБи е саме един епизод ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на igkotzev
    igkotzev
    Рейтинг: 413 Неутрално

    България - страната на регистрациите, лицензите и ограниченията които никой не спазва, никой не мери имат ли ефект, но пък генерират добра корупция.

  4. 4 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 900 Весело

    Да обобщим ...
    БСП си извоюваха 8 лева субсидия и лесно ще си върнат дълговете към държавата следващита година.
    ДСБ ще останат единствената партия с дългове към държавата и субсидията им ще е равна на броя на депутатите им 00

  5. 5 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 948 Неутрално

    И кво, данъчните ще висят цял ден в сайта им, да следят кой се е регистрирал?
    По прости хора от държавните служители няма. Това съчетано с гербаджия е пълна катастрофа.
    Вместо да премахват регистрационни режими, те въвеждат.
    От прости милиционери - толкоз.

  6. 6 Профил на mitkoik
    mitkoik
    Рейтинг: 258 Неутрално

    Междувременно и партийната субсидия си вдигнаха в пълен синхрон между двете БКП-та

  7. 7 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 7718 Неутрално

    Браво бе, направиха си субсидията на 8 лв. тия безчестници, догодина и 15% няма да гласуват за парламент.

  8. 8 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Какво ревете !? Като се регистрирате ще можете да издавате и фактури , и ще имате и бизнес клиенти и през седмицата , а не само пияндурниците през уикенда !

  9. 9 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Регистрация - хубаво, а съгласие на съседите-кога?

  10. 10 Профил на Locke
    Locke
    Рейтинг: 753 Неутрално

    "В приетите текстове се предвижда чрез съдебно решене да се спира достъпът от България до платформи, които предлагат нерегистрирани или некатегоризирани имоти."

    Тоест ако си кача имот без да го регистрирам изведнъж българите потребители които използват тези сайтове няма да имат достъп до резервациите си? Еха.

  11. На времето, като бях с

    България - страната на регистрациите, лицензите и ограниченията които никой не спазва, никой не мери имат ли ефект, но пък генерират добра корупция.
    —цитат от коментар 3 на igkotzev


    На времето, като бях студент, по време лекции по ВЕИ, един доцент ни попита:
    - Знаете ли, колеги, колко разрешителни се изискват за откриване на ТЕЦ в България и колко в Италия?
    Естествно, ние не знаехме. Отговорът беше следният:
    - За Италия се изискват 15 разрешителни, а за България 75 разрешителни!

    ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!
  12. 12 Профил на Locke
    Locke
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#9] от "borkar":

    Аз ще започна да си питам съседите само ако и те ми търсят одобрението преди да си канят гости. Как така външни лица ще минават толкова близо до входната ми врата, където мога да им чуя стъпките? Какво ако убийци? Или още по-лошо, чужденци?

  13. 13 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 579 Неутрално

    До коментар [#9] от "borkar":

    Нека да позная, ти си съсед, който мечтае да бъде попитан за съгласие и категорично да откаже да подписва каквото и да е било?
    За твоя радост съгласие от 50% от собствениците и в момента е необходимо за апартамент за гости. И сега можеш да наклепаш съседа и да постигнеш принудително прекратяване експлоатацията на имота чрез спиране на ток и вода. Потекоха ти лигите? Ами смело напред! Ако и твоя лош съсед е толкова егоист като теб, ще си имате дългогодишно съвместно хоби свързано с писане на доноси, консултации у адвокати и трепетно очакване на последната инстанция...

  14. 14 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#13] от "kykyyy":

    Само не разбрах, кой е по-големия егоист в случая? Аз или ти?

  15. 15 Профил на Андонов
    Андонов
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Тия са крайно некомпетентни и некадърни.
    Толкоз.
    Важното е субсидията да е пак висока.

    “Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж Оруел
  16. 16 Профил на mitkoik
    mitkoik
    Рейтинг: 258 Неутрално

    Изборите минаха, данъците и субсидиите се вдигнаха.....

  17. 17 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5813 Неутрално

    Партийната субсидия 8 лв и всички доволни

  18. 18 Профил на SoloV
    SoloV
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Кой беше казал, че ГЕРБ са дясна партия...

  19. 19 Профил на Kingpin
    Kingpin
    Рейтинг: 750 Весело

    Абе я направо вземете пример от Путимир в Мо$$ковята - забрана на продажба на телефони и лаптопи без предварително одобрени от ДС социални приложения !
    В Фейсбук и ЮТУБ ще има само лайфове на Вожда , всеки, който не го гледа навреме ще бъде обявен за чужд шпионин
    Изключване от упаднъчния империалистически соросоиден световен интернет и
    използване само на български чебур-нет със сървъри в Сарая и НАП директна връзка в новата яхта на гурливия бездомен финансов гуру - Вла-Гуран

    Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Kesey
  20. 20 Профил на SaveBG
    SaveBG
    Рейтинг: 522 Неутрално
  21. 21 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 957 Неутрално

    Хубаво е да има някакъв контрол над краткосрочните наеми, защото и много по-богати градове от София страдат. Краткосрочното отдаване на туристи (които в 99% от случаите са по-богати от нас) води до свиване на дългосрочното предлагане, а в същото време населението на града расте.

  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5002 Неутрално

    До коментар [#10] от "Locke":

    Безумие! Сега Booking ще пусне в AirBnB обява на нерегистриран имот и обратното! Тъп, по-тъп, гербер!

  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5002 Неутрално

    До коментар [#18] от "Solo":

    "Кой беше казал, че ГЕРБ са дясна партия ..."

    Само БСП може да каже нещо подобно за БСП2!

  24. 24 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1710 Весело

    Какво ревете !? Като се регистрирате ще можете да издавате и фактури , и ще имате и бизнес клиенти и през седмицата , а не само пияндурниците през уикенда !
    —цитат от коментар 8 на Dankol


    А ако се регистрира квартирата И КАТО ОФИС с канцеларски услуги (ТВ с порно'канали и секреТУТКАа на часова ставка) понятие си нЕмата к'ви пари ще текат. И за собственика, и за НАП с тези смешни 10% ДОД. И няколко момичета ще се прехранват, и ще си плащат данък като "доставчици на секретарски услуги/уроци по "френски", преводи и т.н.
    До коментар [#8] от "Dankol":

    -------------------
    И кво, данъчните ще висят цял ден в сайта им, да следят кой се е регистрирал?По прости хора от държавните служители няма. Това съчетано с гербаджия е пълна катастрофа.Вместо да премахват регистрационни режими, те въвеждат.От прости милиционери - толкоз.
    —цитат от коментар 5 на SSS


    Виж, в нормалните държави С ДЕЙСТВАЩА СЪДЕБНА СИСТЕМА (като нашенската) нещата работят различно: НАП не следи 24/7 всеки и/или всички публикували в Аирбнб имотите си.

    Полека лека вкарват данните им в отделен файл в системата, и правят кръстосана проверка дали собственика декларира доходи. Декларира-оставят го на мира ама **** (за *** по нататък). НЕ ДЕКЛАРИРА НИЩО ЗА ГОДИНА ама има препоръки от гости-влиза в т.н. "задълбочена проверка", и апаша е в киреча. И го пишат в медиите! демек-УМНАТА!

    Относно ***:

    В Израел (население почти 9 млн, НЯМА МЪРТВИ ДУШИ) работят към 5,500 служители в т.н. Администрация за приходите на държавата, включваща и митниците и фин'министерството. Не успях да намеря колко са "бачкерите" в паралелните стуктури в България. Някой разбирач да информира за данните.

    Правят се спорадични проверки, при съмнения-задълбочени. НАКАЗАНИЯТА ЗА ШИКАЛКАВЕНЕ СА....КОФТИ! Почва се от ЯКИ ГЛОБИ+КОНФИСКАЦИЯ на имущества, и има ГОДИНИ ПАНДИЗ за...попрекалилите. Та всеки си прави сметка струва ли се да се шикалкави или не.
    До коментар [#5] от "SSS":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  25. 25 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#3] от "igkotzev":

    ... И на първоначалните идеи, които след негативни реакции биват смекчени, но все пак остават затрупвайки с бюрократизъм и добавени нови врати за корупция.

  26. 26 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Който открие заложената вратичка, честито.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  27. 27 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 473 Неутрално

    А Горанов на airbnb ли "наема" или?

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  28. 28 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2463 Весело

    До коментар [#8] от "Dankol":
    "Като се регистрирате ще можете да издавате и фактури , и ще имате и бизнес клиенти и през седмицата "

    Като си регистрираме имотите по … Закона за туризма (каквото всъщност дупедавците са гласували) ще ни издават фактури за "озвездяване" и наистина ще имаме "бизнес клиенти" -хрантутниците на Ангелкова плюс бездомни милиционери като финансовия ни министър. Тия повече приличат на туристи, отколкото дошлите в имотите ни за ден-два да извършване на някакво проучване или консултация.
    И какво праим, ако следващият месец имотът е нает за една-две години от фирма за нейни служители? Пак ли ще са плаща на празно-рекламниците на Ангелкова за дерегистрация, на антуража на бездомния финансов министър за данъчна ревизия?

    И защо само имотите на физическите лице!? SAP, VMwere също аутсорсват услуги. Да не би да плащат данък-печалба за продаденият софтуер извън България. Я, Мендата да спретне един регистър за всеки създаден софтуер! В Узбекистан и Казахстан има такива.

  29. 29 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3056 Неутрално
  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  31. 31 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 473 Неутрално

    До коментар [#29] от "karatista":

    Еми как го регулира Бостън - с налагане на комунизъм. Ето така. Значи когато една камара ITта се изсипят в Пало Алто (най-известното нали) няма проблем,че цените скочили 10 пъти, но в Бостън - big problem.
    Тези що не си направят един tech park и готово! В София почти да стане хахахаххаха...

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5957 Неутрално

    Това с регистрацията е ясно. Ще видим как ще го регламентират. Ще се признават ли някакви разходи за собствениците преди облагането ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    До коментар [#31] от "Суджук Герберите":

    Ако не ти харесва можеш да видиш и Берлин и Ню Йорк

  34. 34 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 536 Неутрално

    "В приетите текстове се предвижда чрез съдебно решене да се спира достъпът от България до платформи, които предлагат нерегистрирани или некатегоризирани имоти."

    Не че нещо, ама чак пък спрат достъпа до платформите от БГ...
    И как ще стане тая работа ако може да попитам, щото през VPN може да се логвам откъдето си поискам

  35. 35 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1750 Неутрално

    Мърши гербави

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  36. 36 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3619 Неутрално

    Нормално е да има регистрация на имотите и проверки дали собствениците си плащат данъците, друг е въпросът дали администрацията ще го направи удобен процес или ще се забалтави, както очаквам.
    Също така смятам, че самите платформи няма да имат нищо против един път годишно да информират данъчните власти за дохода от всеки имот, реализиран при тях.
    Така поне е в Гърция, предполагам и в други държави в Западна Европа.

  37. 37 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 808 Неутрално

    валери симеонов като хотелиер не е редно по тоя начин да си разчиствоа конкуренцията пред него , закона не го коментирам материята не ми е ясна !!! АКО ЦЕНИТЕ НА НОЩУВКИТЕ СКОЧАТ ОБАЧЕ И ТОВА СЕ ОТРАЗИ НА БРОЯ НА РАЗХОЖДАШИТЕ СЕ ЕВРОПЕЙЦИ И НЕ САМО ПРЕЗ УИКЕНДИТЕ С ЕФТИНИТЕ ПОЛЕТИ НИКАК НЯМА ДА Е ДОБРЕ ЗА БИЗНЕСА КАТО ЦЯЛО ГОВОРЯ ЗА ТАКСИТА РЕСТОРАНТИ ЗАВЕДЕНИЯ И ПРОЧИЕ КАТО ЦЯЛО

  38. 38 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1217 Разстроено

    До коментар [#24] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Както си писал няколко пъти, Израел е бамбашка държава. Ама България е бая бамбашка сръвнена с Еврейската държава.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  39. 39 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2699 Неутрално

    Много добри промени ,аз също не съм съгласен да плащам огромни суми за жилището си в затворен комплекс с басейн и да го поддържаме едни и същи хора ,а изведнъж лятото ,басейна ни да се пълни с някакви непознати ,които били под наем ,при това собствениците винаги не желаят да плащат за поддръжката ,ама иначе искат да им е красиво край басейна и двора да е поддържан блестящо ,за да дават скъпо апартаментчетата си .

  40. 40 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    До коментар [#39] от "edin drug":

    Ти не си съгласен да плащаш, други собственици "винаги не желаят да плащат", ко праити тугава? Кой ще ви плаща масрафа?

  41. 41 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    Нормално е ако правиш безнес от имота си, да плащаш данъци. В нормална държава, където данъците ти биха се използвали за нещо полезно. Не и в България, където се краде като за последно. AirBnb и Booking не предоставят данъчна информация на никого, не са и длъжни. Така че НАП ще ядат репата.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  42. 42 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    Управляващите се сприпнаха да защитават бизнеса на мутрите-хотелиери.

  43. 43 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3619 Неутрално

    До коментар [#41] от "Darcas":

    Ако например ги помоли ще предоставят инфо, те едва ли искат да са извън закона.

  44. 44 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#21] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":

    //води до свиване на дългосрочното предлагане, а в същото време населението на града расте. //
    =====================
    Що бе цървулане кой ти пречи дългосрочно да си поръчаш от сайт.

  45. 45 Профил на koliok5
    koliok5
    Рейтинг: 361 Неутрално

    Нещата са ясни: трябва да се плащат данъци. Не може да има търговска дейност без да се плащат данъци. А как да се направи това без регистрация на обектите? Не казвам, че трябва режима да е отвратно тежък - напротив...

    Както пишеше в някой от първите ни закони след Освобождението: От секо нещо що има кяр се дължи дан на царя!

  46. 46 Профил на Татьяна Лаптева
    Татьяна Лаптева
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Если хотите быть финансово независимым человеком, то научитесь играть на игровых автоматах с выводом реальных денег https://accords-land.net/azartnye-igry/avtomaty-na-dengi-s-vyvodom-na-kartu/ если научитесь их обыгрывать, получите постоянных источник дохода.

  47. 47 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#41] от "Darcas":Ако например ги помоли ще предоставят инфо, те едва ли искат да са извън закона.
    —цитат от коментар 43 на boevbisser


    Само със съдебна заповед при основание за извършено престъпление като укриване на данъци. Само че те са регистрирани в САЩ и не виждам как и защо ще дават данъчна информация на България, освен ако нямаме такава спогодба. Аз не знам да има такава.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  48. 48 Профил на ddiddo
    ddiddo
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Ама за какво му е на вносителя Симеонов да си регистрира тъпия хотел в Аирбнб...за какво му е Аирбнб изобщо, нали си има държавни служители, които са задължени да му ползват хотела...няма нужда от свободен пазар, камо ли от споделен пазар!! Ако няма Аирбнб, Букинг.ком... като в соца... само ведомствени станции ще останат.

  49. 49 Профил на димитър иванов
    димитър иванов
    Рейтинг: 263 Неутрално

    До коментар [#19] от "Firestarter":

    Колко е бил прав Алеко Константинов.-:" Пази боже сляпо да прогледа."Този мизерник , който живее в чужда къща и на който не му се чуваше думата ,защото вечно мърмореше нещо под носа си ,сега се взе много на сериозно, сега когато той бил министър на финансите ,той решавал. За малките хора и големите им амбиции.

  50. 50 Профил на димитър иванов
    димитър иванов
    Рейтинг: 263 Разстроено

    До коментар [#45] от "koliok5":

    Ето го и светлото бъдеще ,ето ги и новите демократични завоевания на все по демократичните форми на управление; Нови хрантутници и нови респективно данъци за тяхното изхранване,нови злоупотреби , нови кражби от данъкоплатеца, с две думи "прогрес". Пропастта между управляващите и народа се разширява всеки ден и това закономерно ще доведе до падането на гладимащите в тази пропаст.

  51. 51 Профил на димитър иванов
    димитър иванов
    Рейтинг: 263 Разстроено

    До коментар [#16] от "mitkoik":

    Да , Остава да му мислят тия ,които ще ги плащат, нали ,независимо от факта ,че с изкуствено поддържаният висок % на администрация, за ефективен корпоративен вот и драстичното свиване на ефективната популация на реално заетите в производственият сектор, в същност ставките на облагане растат за последните, и няма край и няма край на шир и длъж; Ехо; ехо, и няма няма край.

  52. 52 Профил на frisky
    frisky
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#47] от "Darcas":

    Да, но Букинг са холандци...

    Да се знае: https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7729679
  53. 53 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#47] от "Darcas":Да, но Букинг са холандци...
    —цитат от коментар 52 на frisky


    И са регистрирани в съответствие с холандското законодателство. А в момента никой в ЕС не иска да обменя данни с НАП, познай защо?

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  54. 54 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 488 Неутрално

    От ГЕРБери мисъл не се очаква. То на хартия има и глоби ако някой си хвърли фаса на земята, но реално никой не го следи. Ще падне хубава корупцийка

  55. 55 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 717 Неутрално

    Тия освен глупости и законни кражби нищо друго не сътворяват в НС-то.Ще дойде ден,когато с един ритник на пейката под висилката ще се реши веднъж завинаги проблема с озаконените от тях кражби и всички глупости сътворени от тях ще отекат в канала,както винаги е ставало. до сега. Историята помни,какво ли не.Никой,никога и нищо не е било вечно.Само глупците се надяват,че ще им се размине.Господ,забавя но никога не забравя и не пропуска да въздаде всеки му заслуженото.



    не е бил вечно.

  56. 56 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2463 Неутрално

    До коментар [#36] от "boevbisser":

    “Нормално е да има регистрация на имотите и проверки дали собствениците си плащат данъците, ”

    Всеки имот си има и данъчна партида, и номер в кадастъра, и вписване в Агенията със съответното разрешение за какви нужди (жилищни, търговски, промишлени, военни) ще се ползва.. И всеки собственик плаща данък върху данъчната оценка на общината, плаща такса смет.
    Вярно е, че има известна колизия, когато имотът е част от етажна собственост (по отношение подръжката на етажната собственост, но това е въпрос на етажната собственост (Закон за етажната собственост), но не на Закона за туризма.
    Но когато става дума за самостоятелна къща, кой точно доход искате да ми обложите - доматите от градината, “помощите” от съседа като компенсация, че си държи колата във втория гараж или “гостите от чужбина” (от Букинг), които компенсират разходите по подръжката докато са били на гости.
    Как ще ми “озвездят” къщата, цялата къща, когато “гостите” ползват само две стаи и само едната баня? Ако ме “озвездят”, трябва да плащам ДДС и данък печалба за собственото си (и на семейството) пребиваване, втори път. Кумът на Владислав Горанов що не е регистрирал апартамента си за гости като го е предоставил на кумеца си-финансовия министър. Цялата кохорта герберски КОМПИри и прокурор-стутки твърдят, че всичко е законно. И сега Менда “великата” в едно с патриота Валери ги направиха “туристи”.

  57. 57 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    Що е гербав все е лайно.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  58. 58 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 592 Неутрално

    Госпожа "срамна буба" пак се издъни.

  59. 59 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1710 Весело

    До коментар [#36] от "boevbisser":“Нормално е да има регистрация на имотите и проверки дали собствениците си плащат данъците, ”Всеки имот си има и данъчна партида, и номер в кадастъра, и вписване в Агенията със съответното разрешение за какви нужди (жилищни, търговски, промишлени, военни) ще се ползва.. И всеки собственик плаща данък върху данъчната оценка на общината, плаща такса смет....
    ...
    ....Но когато става дума за самостоятелна къща, кой точно доход искате да ми обложите - доматите от градината, “помощите” от съседа като компенсация, че си държи колата във втория гараж или “гостите от чужбина” (от Букинг), които компенсират разходите по подръжката докато са били на гости.Как ще ми “озвездят” къщата, цялата къща, когато “гостите” ползват само две стаи и само едната баня? Ако ме “озвездят”, трябва да плащам ДДС и данък печалба за собственото си (и на семейството) пребиваване, втори път. Кумът на Владислав Горанов що не е регистрирал апартамента си за гости като го е предоставил на кумеца си-финансовия министър. Цялата кохорта герберски КОМПИри и прокурор-стутки твърдят, че всичко е законно. И сега Менда “великата” в едно с патриота Валери ги направиха “туристи”.
    —цитат от коментар 56 на wanderer


    Ааа, правиш се на 2 и пол'вина май (МАЙТАААП!!!) Облагат се само доходи от търговска дейност, и заплати. По нашенско и други неща се облагат, но това не е по темата.

    Та така:

    1. Ако ядеш сам доматите-нЕма данък. Ако ги продаваш на пазара-приспадаш си разходите и плащаш данък на остатъка.

    2. Ако комшията не ти плаща пари-нищо не дължиш. Ако ти плаща пари-дължиш данък. Проблем възниква ако ежемесечно ти дава 5 каси бира/кашонче ракия, на стойност около наема на подобен гараж. По нашенско това се счита заплащане в натура при търговска дейност, и се облага.

    3. Ако гостите ти от чужбина САМО КОМПЕНСИРАТ разходите за тяхното пребиваване (ток, вода и амортизация на имота/мебелите) тогава не плащаш. Защото е търговска дейност с приходи равни на разходите, баланса е 0. Ако приходите надвишават разходите-тогава трябва да плащаш.

    4. Понятие си нЕмам как ще "озвездяват" в твоя имот. Сигурен съм обаче че никой няма да иска да плащаш данък печалба и ДДС за собственото ти (или на семейството ти) пребиваване. Освен ако ти не решиш че тъщата/зетът трябва да ти плащат за това че живеят в твойта къща. Но ще плащаш данък върху доходите само ако те ти платят, иначе няма какво да се облага.

    5. Относно Горанов и кумеца му: Виж, и омразния на всички чорбаджия изьедник е "хора", и той като другите хора има право да пусне младото семейство на което е бил кум да живее БЕЗВЪЗМЕЗДНО в свой имот. Според както са изтълкували случая-това не е незаконно, въпреки че ползващият имота е фин'министър. Доколко е БЕЗВЪЗМЕЗДНО...въпрос на щателно разследване на обстоятелствата -дали Горанов (и ведомството му) са направили нещо от което кумецът получава материални/други облаги. В обществен аспект-смърди та вони тази ситуация, ама...това има, как'Минке!
    До коментар [#56] от "wanderer":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  60. 60 Профил на Martin Tarpev
    Martin Tarpev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Претопяват ли политиците AIRBNB в манджата на мътния хотелиерски бизнес и държавните тежести, покрай него?

    https://martintarpev.wordpress.com/2019/12/12/претопяват-ли-политиците-airbnb-в-манджата/

  61. 61 Профил на Martin Tarpev
    Martin Tarpev
    Рейтинг: 8 Гневно

    Регулациите срещу AIRB&B: Поредните места за настаняване на политически и бизнес дружки

    https://martintarpev.wordpress.com/2019/11/27/регулациите-срещу-airbb-поредните-места/

  62. 62 Профил на Martin Tarpev
    Martin Tarpev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Грабежи по домовете
    Нов тип политически наркотик прави властта зависима от периодични влизания с взлом
    https://martintarpev.wordpress.com/2019/12/18/грабежи-по-домовете/

  63. 63 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 308 Неутрално

    До коментар [#9] от "borkar":
    Виж това може да стане и така да не им се разрешава да ги дават под наем ако това е кооперация в която всеки има права.
    Така е в Ню Йорк и може да се прокара и в София.
    Кооперацията решава дали имаш право да си даваш апартамента под наем и за колко време и при какви условия.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK