Една трета от фирмите използват социални мрежи, за да наемат служители

Една трета от фирмите използват социални мрежи, за да наемат служители

© Анелия Николова



През тази година 33.8% от фирмите използват различни видове социални медии, за да развиват дейността си и да разширяват своето присъствие в интернет. Това показват данните на НСИ от проведено изследване сред бизнеса. Най-популярни са Facebook, LinkedIn, Xing, Yammer, Probook.bg и др., в които 33.2% от компаниите поддържат свой профил.


Общо 73.9% от тях използват профила си за подобряване на имиджа или за рекламиране на продуктите си. 62.7% го използват, за да получават обратна връзка от клиентите си, а 32.8% - за наемане на служители. Общо 29.5% от фирмите казват, че ползват профилите за контакти и сътрудничество с техни партньори.


Всяка трета фирма (36.5%) използва приложения като Skype, WhatsApp, Facetime, Viber




за гласови или видеоразговори през интернет за служебни цели, а 46.4% предоставят на служителите си преносими устройства, които разполагат с мобилна интернет връзка, сочат още данните.


Относителният дял на заетите в предприятията, които използват компютър ежедневно за изпълнение на служебните си задължения, е 32.1%, а на 28.7% от работещите е осигурен достъп до интернет. Заетите, които използват преносими устройства с мобилна интернет връзка за служебни цели, са 11.4%.


Едва 10.9% от бизнеса продава стоки и услуги онлайн,


а реализираният оборот от електронна търговия възлиза на 4.5% от общия им оборот. Относителният дял на тези, които осъществяват уеб продажби, е 10%, а на тези, използващи съобщения от тип EDI (електронен обмен на данни) - 1.5%.


За десетгодишен период относителният дял на предприятията, които продават стоки и услуги чрез електронна търговия, се е увеличил близо три пъти.


Почти в сто процента от предприятията има интернет, а високоскоростният, надежден и непрекъснат интернет достъп е основна необходимост за предприятията и 93.7% от тях имат постоянен достъп до глобалната мрежа. За връзка с интернет предприятията основно използват DSL или друг вид фиксирана технология (80.5%), като при 64.8% от тях скоростта на най-бързата фиксирана връзка е по-висока от 30 Mbps.


По данните


половината от фирмите (50.7%) разполагат със собствен уебсайт,


като 12.6% посочват, че използват информация за поведението на посетителите на уебсайта (брой кликвания, разглеждани елементи, продължителност на сесията и др.) с цел реклама или подобряване на клиентската удовлетвореност. На сайта си 79.1% от фирмите дават информация за предлаганите стоки или услуги; дават връзка или препратка към профила си в социална медия - 34.5%; възможност за онлайн поръчки или резервации на стоки или услуги - 26.3%.


Всяко пето предприятие (20.1%) има заети, чиято основна работа е да разработват, управляват или поддържат информационни системи или софтуерни приложения. През предходната 2018 г. 10% от предприятията са наели или са се опитали да наемат специалисти в тази област, като 41.6% от тях са изпитали трудности при намирането на подходящи кадри.


За да повишават квалификацията на служителите си, 10.1% от работодателите осигуряват обучение в областта на информационните технологи.


Данните от изследването показват, че 85% от фирмите прилагат


различни мерки за информационна сигурност,


като сред най-разпространените са поддържане на актуализиран софтуер (74.1%), удостоверяване чрез сигурна парола (72.3%), контрол на достъпа до мрежата на предприятието (51.1%) и архивиране на данните на отделно място - 50.7%.


През предходната календарна година


6.3% от фирмите са срещали проблеми поради инциденти, свързани със сигурността,


като при 12.6% тези инциденти са довели до недостъпност на информационни услуги, а при 7.5% са били унищожени или повредени данни. Едва 2.8% от фирмите имат застраховка срещу такива инциденти.

Ключови думи към статията:

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1281 Весело

    Това е изключително несериозно.
    Говори красноречиво за нивото на фирмите.
    Все едно официслната държавна политика да се провежда по Фейсбук, Сладур или Гепиме😂

    В Русия съм! В Русия съм!
  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10973 Неутрално

    Това е наистина интересно изследване. Още по-интересно е да се сравни с други страни, които са напред пред нас в класациите по икониомически параметри.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2075 Неутрално

    Кое след "Кеймбридж аналитика" точно не е ясно за мрежите, които кой знае защо още наричат "социални"...?!

  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5008 Любопитно

    До коментар [#1] от "Веселин Дечев":

    Другарю Гечев, ти какво разбираш от фирми?!

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  5. 5 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2275 Неутрално

    Що за кретенски превод. Това чудо Probook.bg не работи от 2013, Xing е някакви нишова мрежичка в Германия. Ако и остатъка от фактите са с това качество ....

  6. 6 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2356 Неутрално

    Глупости всички знаят, че най-добрите кандидати са по кръстовищата.

  7. 7 Профил на Black Label
    Black Label
    Рейтинг: 415 Неутрално

    Нормално, социалните мрежи са част от живота ни, всичко е обвързано с тях.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK