През 2020 г. "Марс" ще наблегне на продуктите за домашни любимци

Предраг Милинчич

© Анелия Николова

Предраг Милинчич



Компанията "Марс" ще продължи и през 2020 г. да пуска по няколко нови продукта на българския пазар, сред които такива за домашни любимци. Потребителите вече могат да купят "Баунти дарк", а през следващите месеци ще се появят "Сникърс крисп" - с оризов елемент, дъвките "Джуси фрут" и продукт от марката за хигиенни средства за котки Catsan, каза пред журналисти Мартин Димитров, бранд мениджър в компанията.


За отиващата си година компанията отчита 3% ръст в приходите от продажби при 4% година по-рано.


За сравнение, другите страни в групата Mars BBA, в която влизат общо 12 адриатически, балкански и балтийски страни, отчитат ръст от средно 4.5%. Предраг Милинчич, директор на "Марс" за България, обаче посочи, че това са осреднени данни и например в развиващи се пазари като албанския растежът е 12%. Данните за България той определи като устойчив растеж.




Милинчич посочи, че през идната година компанията ще обърне особено внимание на продуктите за домашни любимци.


На българския пазар компанията има най-висок дял в стойност при продажбите на дъвки от 89% (тя е дистрибутор на "Орбит", "Хуба буба и др.), при храните за домашни любимци има 50% дял, а при шоколадите - 4.8%. Пазарът на шоколад в България се оценява на около 210 млн. евро и годишен ръст от 10-15 млн. евро.


През годината най-много расте категорията на храната за котки и кучета - с 15%, но в същото време нейният дял в продажбите е нисък, посочва компанията.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK