Тази рубрика е създадена по проект, финансиран с подкрепата на Европейската комисия. Публикациите отразяват единствено мнението на автора и Европейската комисия не отговаря за съдържанието на информацията.

Близо 70% от стоките в 4 големи търговски вериги са български

Близо 70% от стоките в 4 големи търговски вериги са български

© Надежда Чипева, Капитал



Повече от 67% от асортимента в основните хранителни категории в търговските вериги Billa, Kaufland, Lidl и T MARKET се състои от български продукти. Този дял е най-висок при месните продукти – 76%, следван от хляба със 73%, млечните продукти с 64% и плодове и зеленчуци с 57%. Това съобщава сдружението за модерна търговия, в което те членуват.


През последната година четири от най-големите търговски вериги в България са изкупили повече от 111 хил. тона плодове и зеленчуци от български производители. Сред тях са над 15 хил. тона ябълки, почти 28 хил. тона картофи, повече от 5 млн. броя листни зеленчуци, близо 27 хил. тона дини и пъпеши и над 10 хил. тона домати, сочат данните на организацията.


Всяка от четирите вериги работи с между 120 и 200 местни производители и помага за развитието на техния бизнес. Български компании произвеждат и почти 40% от продуктите под собствени марки на ритейлърите.




Това показват данните от анкета за работа с български производители за периода 1 ноември 2018 година - 30 октомври 2019 г. Участници в анкетата са членовете на Сдружението за модерна търговия (СМТ) "Билла България", "Кауфланд България", "Лидл България" и "Максима България". Тези четири компании са сред най-големите ритейлъри у нас с общ пазарен дял над 30% в сектора на търговията с бързооборотни стоки и имат повече от 360 магазина в цяла България.


Според експерти от веригите българските производители могат да работят успешно с големите търговски компании, ако покриват няколко важни условия. Сред тях са да предлагат продукти с постоянно високо качество и по международните стандарти и да могат да доставят договорените количества в срок и с подходяща опаковка. Покриването на тези критерии може да отвори и вратите към външни пазари, което са постигнали повече от 45 български компании. Благодарение на партньорството си с търговските вериги те успешно реализират продукцията си в чужбина.


76% от месните продукти в четири вериги са български


Данните от анкетата показват, че повече от 67% от асортимента в основните хранителни категории се състои от български продукти. Те се доставят от между 120 и 200 български производителя, с които работи всяка от четирите компании. Основни хранителни категории, обхванати от анкетата са "Месо и месни продукти", "Хляб и хлебни изделия", "Плодове и зеленчуци" и "Мляко и млечни продукти".


Според резултатите 76% от стоките в категория "Месо и месни продукти" в четирите вериги са произведени в България. В категория "Хляб и хлебни продукти" 73% от асортимента е доставян от родни хлебопроизводители. Те предлагат не само различни видове хляб, но и заготовки за печене на хлебни изделия на място в магазините.


Много голям е делът на българските продукти и в категория "Млечни продукти" – 64%.


Данните от анкетата показват, че 57% от плодовете и зеленчуците в тези вериги са отгледани в България.


Веригите са купили над 111 хил. т български плодове и зеленчуци


През последната година тези четири вериги са изкупили повече от 111 хил. тона плодове и зеленчуци от български производители. Сред тях са над 15 хил. тона ябълки, почти 28 хил. тона картофи, повече от 5 млн. броя листни зеленчуци, близо 27 хил. тона дини и пъпеши и над 10 хил. тона домати.


Всяка верига работи с между 120 и 200 български доставчици на храни


Анкетата на Сдружението за модерна търговия показва, че всяка от четирите вериги работи с между 120 и 200 български производители, които им доставят хранителни стоки от собствените си марки и произвеждат продукти за брандовете на ритейлърите.


Почти 40% от собствените марки на веригите се произвеждат в България


Резултатите от анкетата показват, че 38% от продуктите от собствените марки на участниците в четирите основни хранителни категории се произвеждат в България. Най-голям дял е в категорията "Месо и месни продукти" – 63.5%, а при "Хляб и хлебни изделия" числото е 56%.


Повече от 45 български компании изнасят продуктите си в чужбина през търговските вериги


През последната година над 45 български компании развиха бизнеса си и излязоха на международни пазари благодарение на партньорството си с търговските вериги, съобщават самите те. Това стана възможно чрез производството на собствени брандове на ритейлърите.

Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6223 Любопитно

    Глупости !
    В зарзаватчийнацата на ъгъла - 10 кв.метра има-няма - 80 % от стоките не са български !!!!

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3270 Весело

    Унищожиха я таз държава!

  3. 3 Профил на gonz0104
    gonz0104
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":

    Статията не е за зарзаватчийниците зад ъгъла

  4. 4 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3174 Неутрално

    Айде ве:)
    Не може да бъде. Нали тука във форума има много екземпляри дето ме убеждаваха, че нищо не произвеждаме.
    Нали?! Лъжат веригите мамка им!

  5. 5 Профил на Калиманата
    Калиманата
    Рейтинг: 437 Разстроено

    До коментар [#1] от "karabastun":

    Те ти говорят за големите вериги, ти си знаеш твойта зарзавтчийница!!! И каква стока има в този плод и зеленчук, зависи само от собственика, на борсата има достатъчно продукти от България! Обаче хитреца предпочита да вземе вносни боклуци защото са по-ефтини. Тук е ролята на държавата да стимулира сектора като налага високи мита на вносните плодове и зеленчуци, ама надявай се!

  6. 6 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3174 Неутрално

    А аз лично не пазарувал от веригите Ами от месарници, хлебарници, зарзаватчийница, млекарници дето всичко си е българско.

  7. 7 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3174 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":

    В истинските зарзаватчийница и на пазара в зависимост от сезона стоките да и до 99% български.
    В момента няма как да са само български щото не произвеждаме цитруси, маслини, в момента нямаме дини и след като сме в такъв сезон ти искаш да бе внасяме ли?!
    Е аз искам да има всичко целогодишно ако ще в момента дините да са от Коста Рика.

  8. 8 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    Проблема не е че не продават български токи. Проблема е в това, на какви цени ги купуват и на какви цени ги продават. На практика веригите прибират голямата част от печалбата, а производителите поемат цялата тежест и риск от производството и получават трохи. Това е основният проблем в търговията. Дистрибутора печели много повече от прозиводителя, а рискува много по-малко!

  9. 9 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 573 Весело

    Защо белените тиквени семки са от Китай?
    Срамота, тикви ли нямаме?

  10. 10 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално



    Алкохолът и цигарите, продавани от веригите, също са отечествено бълг.производство.
    За хейтърите единствената оставаща дъвка е да винят веригите, че в чувáли изнасяли валута зад граница.



  11. 11 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#8] от "wnl03619584":

    Веригите са регистрирани в България фирми, публикуващи приходите, разходите и печалбата си, които са слаба ракия с други браншове с висока норма на печалба.

    Ако веригите бяха печеливш бизнес, американците щяха да са водещи в тази област в България.

  12. 12 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 967 Неутрално

    Това е добре !
    ....но също така означава, че на родните производилтели ръцете се извиват лесно !

  13. 13 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1221 Неутрално

    Проблема не е че не продават български токи. Проблема е в това, на какви цени ги купуват и на какви цени ги продават. На практика веригите прибират голямата част от печалбата, а производителите поемат цялата тежест и риск от производството и получават трохи. Това е основният проблем в търговията. Дистрибутора печели много повече от прозиводителя, а рискува много по-малко!
    —цитат от коментар 8 на wnl03619584


    Прав си обаче има едни думички дето българските производители от всички браншове много мразят.
    Те са единство и коопериране.
    Докато всеки сам се спасява така ще е.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  14. 14 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4104 Неутрално

    Звучи добре/стига да е истина/ за нашите производители на храни!

  15. 15 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#13] от "dedoliben":

    Трудно е да се кооперира с конкуренти, произвеждащи същите продукти.

  16. 16 Профил на marianapopska
    marianapopska
    Рейтинг: 313 Неутрално

    България е благодатна за разнообразни продукции. Това е добра новина за нашите производители и търговци.

  17. 17 Профил на gonz0104
    gonz0104
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Алкохолът и цигарите, продавани от веригите, също са отечествено бълг.производство.За хейтърите единствената оставаща дъвка е да винят веригите, че в чувáли изнасяли валута зад граница.
    —цитат от коментар 10 на Нинов


    Бърбъна,рома и те ли са Бг производство?

  18. 18 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 592 Неутрално

    До коментар [#8] от "wnl03619584":

    Проблема не е че не продават български токи. Проблема е в това, на какви цени ги купуват и на какви цени ги продават. На практика веригите прибират голямата част от печалбата, а производителите поемат цялата тежест и риск от производството и получават трохи. Това е основният проблем в търговията. Дистрибутора печели много повече от прозиводителя, а рискува много по-малко!
    —цитат от коментар 8 на wnl03619584


    Това, което сте написал, го разбирам. Не разбирам друго: защо, след като на производителя му е неизгодно, се натиска да влезе във веригите и приема всякакви условия? Ми да си създаде логистична база, да купи парцели и да построи и поддържа магазини, да обучи и да плаща на персонал. Тогава една стотинка няма да даде на веригите, цялата печалба ще си е за него.

  19. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#17] от "gonz0104":

    Кой пие бърбън и ром?

    Българинът пие бира, вино и ракия... и музиката да свири.

  20. 20 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1351 Неутрално

    Ако български(те) производители на хляб, месо, мляко, сирене, плодове и зеленчуци, консерви, напитки и т.н. и т.н. седнат на една маса и си направят КООПеративен супермаркет, няма да имат посредник в продажбите и ще продават директно на крайния клиент.
    Лесно е да се сетиш, но не го виждаме.
    Защо не го правят?
    Кой им пречи?
    Явно сегашната система - да продават на т.нар."вериги" - им носи повече позитиви, каквото и да приказват.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  21. 21 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    Ако български(те) производители на хляб, месо, мляко, сирене, плодове и зеленчуци, консерви, напитки и т.н. и т.н. седнат на една маса и си направят КООПеративен супермаркет.
    —цитат от коментар 20 на Торбеш


    Няма таквиз филми.
    Не могат да седнат на една маса, защото няма да могат да се разберат кой, колко и на какви цени ще продава в този кооперативен магазинт.

    Коопертивни вериги (като ЕДЕКА във ФРГ) може да съществуват само между малки търговци, но не и м/У производители.

    Производителите могат единствено да имат собсвени фирмени магазин, като българската "Тандем", занимаваща се от отглеждането на говедото и прасето, до продажбата в магазинтъ.

  22. 22 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#9] от "jmf29537805":

    Защо белените тиквени семки са от Китай? Срамота, тикви ли нямаме?
    —цитат от коментар 9 на jmf29537805


    Тикви - бол, семе - йок.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  23. 23 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    До коментар [#11] от "Нинов":

    Знаете мног добре за проблема. Има го и в Германия. Фалират някой производител, защото всяка година го натискат за все по-ниски цени и после започват да работят със слдеващия.

  24. 24 Профил на rnd123
    rnd123
    Рейтинг: 5 Весело

    Къде са даунските подлоги, които казват, че нищо не се произвежда?

  25. 25 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    До коментар [#18] от "pavian":

    Производителите се натискат да работят с веригите, защото те държат много, ама много голям процент от търговията на дребно. Един производител на ябълки какъв нагазин ще си построи?!? Или ще стои на пазара да ги продава. Ами то вече никой не ходи на пазара да купива плодове и зеленчуци.

  26. 26 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#23] от "wnl03619584":

    Веригите също са под натиск да прелагат стоките си на ниски цени.
    Например преди време в стар Билдцайтунг от 1964 год. видях рекламни оферти за краве масло на промоция за 2,50 дойчмарки пакетчето, тоест на същите цени като днес.
    Подобна е и ситуацията при кафето и брашното с непроменени цени за последните 60 години.
    Веригите в момента са подложени на масирана атака от онлайн търговци, предлагащи дори храна за доставка.
    Цъкаш със смартфона, определяш си ден и час на доставката и млад момък спира с камионче и ти носи с количка каквото си поръчал: от каси с напитки, до храни изсикващи хладилник.
    Борсовата капитализация на Metro AG в момента е €5,18 млрд.
    Чешкият милиардер Daniel Kretinsky вече притежава 30% от акциите на Метро, планирайки да придобие цялата фирма.
    Пък да не говорим за Джеф Безос, който ако рече може ей така да удари на масата десет милиарда без да му мигне окото.
    Веригите отдвана не са това, за което ги смятат в българските форуми.

  27. 27 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8418 Неутрално

    Това е добра новина. Значи все пак някой сее и копае.

  28. 28 Профил на bgzdravka
    bgzdravka
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Тази ПР акция може доста добре да замаже очилата на средностатистическия родолюбец на бг производството и да им каже "ей на ние подпомагаме бг производството , не се страхувайте и елате да пазарите без резева" , НО статистиката трябва да се чете между редовете и ако са честни да покажат реално какви количества от различните стоки минава през техните магазини. Говорят за % от асортимента е видиш ли над 50, а на всички ни е ясно, че само определени асортименти правят 70-80 % от продажбите в цялата категория, например колко тира картофи от Полша се продават , в сравнение с кг БГ артикулите гулия, ряпа. алабаж, цвекло и т.н в примера 75 % са бг артикули , но бас ловя че като кг картофите са многократно повече спрямо бг артикулите.

    и да признаем ПР акцията е добра , а както знаем веригите са добри и в маркетинга , а таргет групата е дефенирана

  29. 29 Профил на Ivanov
    Ivanov
    Рейтинг: 278 Неутрално

    Монополи и картели да няма, останалото : да се оправя всеки както акъла и куража му позволяват.

    Поздрави!
  30. 30 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10009 Весело

    До коментар [#11] от "Нинов":

    Веригите са печеливш бизнес. Пример: в топ 10 на най-богатите хора и в САЩ, и в Германия са собственици нна вериги :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  31. 31 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#30] от "penetrating":

    Цъ.
    Най-богатите хора в САЩ (и в света) са електро- и компютърни инженери.
    Сем. Уолтън са гола вода и кал в ушите.
    Най-богатият европеец (французинът Арно) също е електроинженер.

  32. 32 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#30] от "penetrating":

    В посл. 5 год в САЩ има масови фалити на ритейлъри... и молове.

  33. 33 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10009 Весело

    До коментар [#31] от "Нинов":

    Професия е едно (съгласен), бизнес, който развиват е друго. Уолтън младши и старши са колкото Бил Гейтс :)
    В Германия пък Алди и Кауфланд водят немската листа :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  34. 34 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално
  35. 35 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#33] от "penetrating":

    Братята Албрехт вече не сред живите.
    На тяхно място има фондация без собственик.

    Те, Дитер Шварц и онзи швед на Икея са богати, защото никога не са плащали дивидент. Тоест магазините и стоките в тях са богатството, което при драматична промяна в бизнес средата може бързо да иде на кино.

  36. 36 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10009 Неутрално

    До коментар [#34] от "Нинов":
    До коментар [#35] от "Нинов":

    Възможно е. Но са в класациите. Фондациите им са отдавна, още докато са били живи. Иначе е ясно ще ритейл пазара на място е в криза. Най-бързо загиват нехраителните. Гледам книжарниците, сега виждам от линка и Радиошак. Ще минат в Интернет (почти) всички

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  37. 37 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#36] от "penetrating":

    Значи в Германия също не е лесно.
    Антон Шлекер не само фалира, но май даже влезе в затвора.
    В момента разпарчедисват Реал, продават го на части, по подобие на Кайзер'с и Тенгелман.
    Карщат фалира, пред това Хортен и Зин.
    Навремето преди 30 год. герм. богаташи от търговия бяха много повече: имаше Хайди Хортен, имаше фрау Шикеданц, която беше най-богатата във ФРГ. Техните наследници, завалиите са зле в буквалния смисъл на думата. Мадлен Шикеданц се вайка, че ги няма десетте милионна евро годишно, които тя е харчела някога.
    Трябва да се гледат не само класациите на богатите хора от един бранш, но и на разорилите им се колеги конкуренти.
    Дитер Шварц ги е бастисал, какато и психарите Албрехт.
    Много е трудно нормален бизнесмен дето трябва да нахрани не само семейството си, но и любовниците и курвите, както да купи на всички мерцедес, да се конкурира със скъперници, каращи раздрънкани коли и пазаруващи в собтсвените дискаунтъри (Алди).

  38. 38 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10009 Весело

    До коментар [#37] от "Нинов":

    Тук сте напълно прав :)
    Бизнесът е в криза, цените са изпилени. В тази връзка към този списък по подобни причини аз мога да сложа голям куп знаменити компютърни компации, моите любими ДЕК (Вакс), а и АйБиЕм успешно преминава към услуги, а не към разнасяне на кутии...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  39. 39 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    До коментар [#38] от "penetrating":

    Значи да кажем през 1953 г Карл Албрехт е имал 3 магазина в Есен и някой друг е имал 3.
    Другият си е купил с печалбата бенц, ходил е със семейството си на скъпа почивка, а Албрехт е "фкарал" печалбата в нов, 4-ти магазинт.
    След една петилетка Карл има 30 магазина, докато другият си кара на трите, замисляйки се дали да отвори нов четвърти или да си купи по-луксозен апартамент.

    Състезанието се решава в самото начало.

  40. 40 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10009 Весело

    До коментар [#39] от "Нинов":

    Но това не прави Карл Албрехт губещ :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  41. 41 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1754 Весело

    Бърбъна,рома и те ли са Бг производство?
    —цитат от коментар 17 на gonz0104

    Навремето бяха българско производство, дори имаха общ бранд: "МЕНТЕ" ама гадните западни големи вериги им затриха производството...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  42. 42 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1754 Любопитно

    До коментар [#28] от "bgzdravka":

    Бъркаш "предлагане" с "платежоспособно търсене". Търговеца (веригите в нашия случай) могат само да предлагат стока, а не накарат хората да пазаруват насила само от определена стока. От там е нормално и това което наблюдаваш: веригата е сложила на рафта полски, френски и български картофи, ама полските вървели с тировете, а българските само си стояли на рафта защото ВЕРИГИТЕ НЯМА КАК ДА ПРИНУДЯТ КУПУВАЧИТЕ ДА ПАЗАРУВАТ КАКВОТО ХАРЕСВА НА ВЕРИГАТА ИЛИ НА ПОЛИТИЦИТЕ, НА ТЕБ, НА МЕН ИЛИ НА НЯКОЙ ДРУГ. За наша радост, сами си избираме какви картофи да купим, и пак за наша радост в магазина има картофи от няколко държави та да си избираме... Та ако имаш проблем с пазаруването, ще го търсиш у пазаруващите, а не при търговеца, той си е свършил работата и е осигурил изобилно и вносна и местна стока.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  43. 43 Профил на bgzdravka
    bgzdravka
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#42] от "gost22":

    Не бъркам нищо. Искам да подчертая че 60-70% български асортимент НЕ Е РАВНО на 60-70% продадено количество БЪЛГАРСКИ ПРОДУКТИ. Защо като са писали колко хил. т ябълки са продали, не напишат и колко хил.т вносна ябълки са продали? няма и да го напишат

    Става дума за леко подведаща статия за хора без икономическо образование или познания.

  44. 44 Профил на bgzdravka
    bgzdravka
    Рейтинг: 328 Весело

    До коментар [#42] от "gost22":

    И хайде не ми пробутвай тези глупости "Търговеца (веригите в нашия случай) могат само да предлагат стока" без да влияят на избора на клиента , защото така уби голяма част от отделите в търговските вериги свързани с маркетинга .
    Разбира се че може да имаш избор от продукти от всякъде все пак не сме в планова икономика.

  45. 45 Профил на bgzdravka
    bgzdravka
    Рейтинг: 328 Весело

    и сега се загледах специално в зарзават , че ПЕТ вида формират 80 хил. тона от общо 111 хил. тона прибави краставицата и гроздето и ето ти 109 х. тона продадена бг продукти от СЕДЕМ вида. та останалите 60% БГ артикули ти формират 2 х. тона и ето ти картинката - 60% БГ артикули от които 7 бр ти формират 97 % от продажбите в количество, и това е само за БГ продуктите.

  46. 46 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1754 Весело

    До коментар [#45] от "bgzdravka":

    Браво, току що преоткри правилото "80/20"... Сега ако схванеш, че при свободния пазар търговеца предлага, но няма как да принуди клиента да купува от определен производител, ще бъде прекрасно. Просто големите вериги няма как да задължат клиентите си да пазаруват само от българските продукти. Нищо подвеждащо няма: изложили са на щандовете и щендерите едикакъв си процент стоки от български производители. Това, че някой бърка "изложено" със "закупено" си е негов си проблем (който се решава с четене и учене).
    Всъщност може търговец да принуди клиентите да купуват стока дето не я искат, дори се е случвало в българските магазини — за да купиш хубава книга, трябваше да купиш и още три до пет книги "Партиздат" или подобни простотии, ама режима дето продаваше по този начин взе че фалира и се срина още миналия век...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  47. 47 Профил на bgzdravka
    bgzdravka
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#46] от "gost22":

    1. Снизходителните думи разбира се ще ги подмина, защото са елемент на лична култура , а не на компетентно мнение.
    2. Виждам, че сте теоретик , но не и практик на свободния пазар. (Колкото и да ни се иска съмнявам се някога да видим "невидимата ръка")
    3. Това е прессъобщение на сдружението за модерна търговия , преразказано във формата на новина. "Това съобщава сдружението за модерна търговия, в което те членуват."
    още повече :""Тази рубрика е създадена по проект, финансиран с подкрепата на Европейската комисия. Публикациите отразяват единствено мнението на автора и Европейската комисия не отговаря за съдържанието на информацията."

    Аз разбира се не виждам нищо нередно във всичко това. Също мисля, че Доналд Тръмп е избран за президент , чрез информиран избор на избирателите и Кеймбридж Аналитика нямат нищо общо стова.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK