
© Надежда Чипева, Капитал
Министерският съвет пое ангажимент за осигуряване на 1.38 млрд. лева за изграждането на последните почти 89 километра от автомагистрала "Хемус". Става въпрос за участъка между 222-и и 310-и километър - след връзката с пътя Русе - Велико Търново до строящия се в момента участък Белокопитово - Буховци.
За целта се увеличава размерът на ангажиментите за разходи, които Министерството на регионалното развитие и благоустройството може да поеме през 2019 г. С това се цели планиране на завършването на автомагистралата от София до Варна, съобщи правителствената информационна служба.
С парите ще се плати изготвянето на технически проекти и изпълнение на строително-монтажните работи в отсечката в периода до 2022 г.
През миналата година правителството предостави 1.3 млрд. лв. за строителството на 134 км в отсечката от Боаза до връзката с пътя Русе - Велико Търново, като за изпълнител без търг беше избрана държавната компания "Автомагистрали" ЕАД. Тя от своя страни избра подизпълнители.
Вече стана факт и първият скандал покрай удължаването на "Хемус", в частта и в Ловешко. Той беше свързан с унищожаването на коритото на река Вит. Въпреки това и новите три участъка от магистралата ще се правят от "Автомагистрали" ЕАД. Дружеството е собственост на МРРБ и наскоро си гарантира и половин милиард лева за укрепване на свлачища.
При всеки повод Бойко Борисов споменава колко важно е изграждането на "Хемус", като завършването й е сред основните приоритет в управленската програма на правителството.
В момента в експлоатация са участъците от София до Боаза и от с. Белокопитово до Варна с обща дължина около 180 км. Предстои изграждането на още почти толкова.
Какво остава да се направи от "Хемус":
Участък 1 (15,26 км) - започва от Боаза, където ще приключва изграждащата се в момента отсечка, и ще е до пресичането с път III-307 Луковит - Угърчин, включително пътен възел "Дерманци".
Участък 2 (19.2 км) - от края на пътен възел "Дерманци" - при пресичане с път III-307 Луковит - Угърчин, до връзката с път III-3005 Радювене - Катунец, включително пътен възел "Каленик".
Участък 3 (17.08 км) - започва от края на пътен възел "Каленик" при пресичането с път III-3005 Радовене - Катунец до връзката с път II-35 Плевен - Ловеч, включително и пътен възел "Плевен".
Участък 4 (26.8 км) - от края на пътен възел "Плевен" при пресичане с път II-35 Плевен - Ловеч до път III-301 Летница - Ловеч, включително пътен възел "Летница"
Участък 5 (23.2 км) - от края на пътен възел "Летница" при пресичането с път III-301 до път III-303 Бутово - Павликени, включително и пътния възел.
Участък 6 (32.6 км) - от края на пътния възел на път III-303 Павликени - Левски до път 1-5 Русе - Велико Търново, включително и пътния възел.
Тези шест участъка ще се изградят от "Автомагистрали" АД с вече отпуснатите 1.3 млрд. лева
Участък 7 (43.6 км) - след пресичането на път I-5 Русе - Велико Търново до км 265 при пресичането с път II-51 Бяла - Търговище.
Участък 8 (33.5 км) - след пресичането с път II-51 Бяла - Търговище и е до връзката с път II-49 Търговище - Разград.
Участък 9 (11.9 км) - участъкът е от пресичането с път II-49 и до изграждащия се в момента участък Белокопитово - Буховци, при пресичането на път I-4 с път III-5102).
С поетите като ангажимент от страна на правителството 1.38 млрд. лева ще се изградят последните три участъка.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2358 НеутралноЩе е малко по-скъпо павиран път до Луната да се направи!
Libertarianism is just anarchy for rich peopleboevbisser
Рейтинг: 3184 НеутралноБрей, ти да видиш, току виж я направили, добри новини за северна българия. Да коментираме цените е излишно, толкова ни е паднал критерия за харчене парите на данъкоплатците.
tsyrvulan
Рейтинг: 893 НеутралноХемус е започната преди да съм се родил. Дано доживея да е видя завършена в цялото си трасе.
ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.vassilun
Рейтинг: 4428 НеутралноКраденето продължава!
Гешев е радост!
Цацаров е богатство!
БМЗ
Рейтинг: 980 Неутрално1,4 млрд. лв за 90 км, не е ли маалко скъпичко?
Апокалипсисът апокалиптиченvassilun
Рейтинг: 4428 НеутралноНяма страшно! Баце плаща!
tsyrvulan
Рейтинг: 893 НеутралноДо коментар [#5] от "БМЗ":
ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.Не съм запознат с ценообразуването. От това което съм дочул, 10 млн. на километър се смята за нормална цена. Ако има виадукти, мостове и други инженерно-технически строителни дейности, цената може и да скочи.
penetrating
Рейтинг: 5583 НеутралноЗа #Кой всичко, а на народа чиста вода (перифраза на стар социалистически ВиК лозунг)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertНо напоследък и чистата вода стана кът :)
Пипера е много лют
Рейтинг: 1421 НеутралноЛично г-н Борисов ще ги извади от бащинията си.
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU1001
Рейтинг: 1625 ВеселоМного комунета във форума . Как беше
Вожда каза - рахат
народа и василий казва - локум
hhhuuunnnn
Рейтинг: 561 Неутралносъвсем естествено е комунистите у форума да са против - те, винаги трябва да се напомня, не са българи, а чумоносна секта
нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневникniakoi_si
Рейтинг: 648 НеутралноСамо така, кучетата нека си лаят, важното е кервана да върви!
bkstoja
Рейтинг: 383 НеутралнопРезидента няма ли мнение по този въпрос? нещо куцо да намери???
papunqk
Рейтинг: 504 НеутралноНа вас пък все комунистите ви изкачат пред хоризонта. Хората са преди всичко РЕАЛИСТИ. Свикнете. Стига сте търсили архаична ретроградност. С такова ежедневие ще стигнем до ..... никъде!
Манчо
Рейтинг: 2049 ЛюбопитноОколо 15 милиона на км - по какви критерии ти е "скъпичко"? Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
alray
Рейтинг: 385 НеутралноМиналата седмица Горанов сподели 800-850 милиона, а излишъкът е 1,3... Точно колкото са "преценили че струва" :)
telqk
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#2] от "boevbisser":
Ами бърза, един призрак броди из бойколандия, призрака на пешкира. Цветът няма значение.
idiotstavrev
Рейтинг: 274 НеутралноЗначи само да уточним за неразбралите:
"Десните милционери" ще строят магистралата с държавно дружество. АПИ ще възлага на МРРБ да строи - държавата ще плаща на себе си.
Класика в комунистическия жанр.
thenetizen
Рейтинг: 434 НеутралноНе разбирам от тази материя, но някъде има ли разбивка на тези ориентировачни 10 милиона на километър? Просто технологията ми изглежда доста елементарна на фона на други строителни дейности, работят разни чукумбита за жълти стотинки, не ги виждам да си скъсват гъза от работа. Материалите ли са скъпи, труда ли? Някак си адски много пари са това за нещо “елементарно”.
realguru
Рейтинг: 2603 НеутралноАйде да става по-бързо че там редовно стават катастрофи.
А теренът не е същия като в Тракия. С пъти по-сложен е. И затова е по-скъпа.
https://www.youtube.com/watch?v=yVydaYe7Isg
https://www.youtube.com/watch?v=dKwT3HTz0WA
Роси
Рейтинг: 7912 НеутралноВ края на миналата година , съвсем незаконно, прехвърлиха едни 500 милиона за "Хемус" които да се изразходват тази година. Тези пари стоят ли или негласно си ги изхарчиха за друго.
RingRoad
Рейтинг: 773 ВеселоТова е най-бързия начин да построи бързо!
"I try to get it across to my players that working hard is a quality." Sir Alex FergusonVarban
Рейтинг: 8 НеутралноЕдно добро решение на правителството! И не само Хемус трябва да бъде завършена, но и трябва да се действа и завърши АМ "Черно море" от Варна до Бургас!
yanne
Рейтинг: 993 НеутралноДо коментар [#4] от "vassilun":
Е,да не строим като при Кистаки.Само да крадем викаш?!
yanne
Рейтинг: 993 НеутралноДо коментар [#18] от "idiotstavrev":
Ами да плащеше на Вас,ама вие даже и за строители не ставате.Всъщност за нищо не ставате.
yanne
Рейтинг: 993 НеутралноДо коментар [#19] от "thenetizen":
Аз веднага ви предлагам да си основете стеоителна фирма и да строите-строите!
yanne
Рейтинг: 993 НеутралноДо коментар [#23] от "Varban ":
И до Русе и Струма да се довърши.На двете места екоталибаните пречат обаче много!
Росен Радославов
Рейтинг: 1805 НеутралноДо коментар [#3] от "tsyrvulan":
Аз бях малък като я започнаха. Тате ми казваше, че като направят шосето без да има коли насреща по-бързо ще стигаме до морето от Шумен. Не се получи да ме вози по такъв път тате. После аз обещавах същото на вече 38 годишният ми син като беше малко момче. Не можах да го заведа до морето по магистрала.
21 години след раждането на първият ми син се роди вторият ми син. На него обещавах същото. Порасна. Няколко пъти ходихме по магистрала до морето. За няма и 50 години стана. в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
Росен Радославов
Рейтинг: 1805 НеутралноДо коментар [#19] от "thenetizen":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoПри социализма, тоест на ония пари 1 км. струваше 1 милион лева.
Ако е било вярно разбира се. Нормална е цената.
silverman
Рейтинг: 729 НеутралноПоне има воля от страна на Бойко Борисов да изгради магистралата!
Един препатил
Рейтинг: 2947 НеутралноЧетем:
"Министерският съвет пое ангажимент за осигуряване на 1.38 млрд. лева за изграждането на последните почти 89 километра от автомагистрала "Хемус".
"През миналата година правителството предостави 1.3 млрд. лв. за строителството на 134 км в отсечката от Боаза до връзката с пътя Русе - Велико Търново..."
И смятаме:
През миналата година - 134 км. за 1,3 млрд. лв. т.е. 9,7 млн. лв. на километър.
Следващата година - 89 км. за 1,38 млрд. лв. т.е. 15,5 млн. на километър.
Или догодина - 5,8 млн. лв. на километър повече отколкото лани.
Няма да питаме как става тази работа. Само молим да не ни се обяснява как теренът е по-сложен. И да не ни се искат конкретни примери за корупция - ето го примерът.
Един препатил
Рейтинг: 2947 НеутралноДо коментар [#30] от "silverman":
"И така, датата е 12 август 2012 г. Новината гръмна:
„Планираме до 2017 г. автомагистрала „Хемус” да бъде готова“. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
Павлова откри днес рехабилитираната пътна отсечка Старо Оряхово-Гроздьово във Варненска област, предаде Национална Агенция „Фокус”.
Според Павлова е задължително целият неизграден участък от магистралата Варна – София между Ябланица и Шумен да бъде построен наведнъж от един изпълнител. Тя посочи, че ориентировъчната цена на трасето е около 1 млрд. евро.
До 2014 г. трябва да се направи идейният проект за магистралата и да се уточни точното трасе, през което ще минава. До 2017 г., след като бъде избран изпълнителят магистралата, трябва да бъде цялостно изградена."
Обърнете внимание не само на срока, но и на цената между Ябланица и Шумен - 1,96 млрд. лв.
А сега вижте колко е станала - 2,68 млрд. лв.
720 млн. лв. повече или 37% над първоначалната оценка.
Т.е. оскъпяване с 5% на година от 2012 г. досега.
Е, защо тогава да се бърза? Важното е, че има воля, нали?
Манчо
Рейтинг: 2049 ВеселоНяма значение, важното е, че не ти липсва мерак да се изокаш осъдително ;)
Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
Росен Радославов
Рейтинг: 1805 НеутралноДо коментар [#31] от "Един препатил":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoТрасето е различно.
Около с. Буховци ровят като къртици.
Росен Радославов
Рейтинг: 1805 НеутралноДо коментар [#20] от "realguru":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoСофия Варна след Правец, където свършваше имаше адски завои. Сега ги няма. Като идвах за протеста на 6-ти ноември джипиеса изведнъж се загуби. Показва, че съм нива, а карам по магистрала. И като не видях завоите разбрах, че са ги прескочили. Много беше гадно там.
Един препатил
Рейтинг: 2947 НеутралноДо коментар [#34] от "Росен съм аз а Путлер ще капитулира":
Трасето е различно, защото в 2016 г. Бойко Борисов самолично и незаконно спря процедурата по строителството. За да ни докажел, че няма нищо общо с Пеевски. И нареди да се промени трасето - уж за по-евтино. Ето колко му е по-евтиното и защо се размотават толкова години.
jif44392826
Рейтинг: 221 РазстроеноДори и с Хемус, северна България, няма да настигне южна.
Проблемът е, че няма свръзаност на севера с юга, а не на запада с изтока.
Тоест, освен Хемус трябват повече пътища през Стара Планина
lz2
Рейтинг: 2536 НеутралноИзбрали сме го да ни харчи парите от данъците! Няма какво да завиждате! Като изберат др. Хр.Иванов-той ще харчи. Само дето не е възможно да стане де! ПравописА е поле за изява на неграмотните!
Emilyano
Рейтинг: 8 Неутралноа колко ще се откраде да не се коментира нали
Костадин Иванов
Рейтинг: 3570 ВеселоДо коментар [#3] от "tsyrvulan":
Еретик"Хемус е започната преди да съм се родил. Дано доживея да е видя завършена в цялото си трасе."
===========
Е, аз вероятно съм малко по-стар.
Карал съм учебен камион по предварително построени участъци на АМ "Марица" преди 37 години. Е, доживях! Има я!
И на тебе пожелавам да дочакаш "Хемус", голям кеф е!
Мойсей затова е мотал евреите 40 години в пустинята.
gorskiq1
Рейтинг: 438 НеутралноНачи подизпълнители.Нема търгове ,нема чудесии и крадене на корем