Автобусните превозвачи започват стачка от утре

Снимката е от протеста през лятото на 2018 година.

© Анелия Николова

Снимката е от протеста през лятото на 2018 година.



Планираната за утре предупредителна стачка на автобусните превозвачи ще се проведе, съобщи днес председателят на Управителния съвет на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова. Протестът ще се изразява в поставяне на плакати на автобусите.


Ако до месец от страна на управляващите няма ясни ангажименти за решаването на проблемите на превозвачите, на 13 януари ще има ефективна стачка със спиране на линии и протестни шествия.


Според Милтенова от 10 години не се прави нищо, за да се улесни животът на превозвачите. Сред основните им искания са криминализиране на нелегалните превози, изключването на автобусите по редовни линии от обхвата на тол системата и компенсации за превоза на хората, ползващи намаление, и задължителните за експлоатация губещи редовни линии.




Нов проблем е предложената методика за формиране на компонента бонус-малус в застраховката "Гражданска отговорност". Частните автобусни превозвачи искат да имат и достъп до европейско финансиране, тъй като до момента има забрана да бъдат бенефициенти по програми на ЕС.


По изчисления на конфедерацията нерегламентираните превози носят годишни загуби от над 300 милиона лева на държавата и са довели до фалита на 1500 транспортни фирми.


На конференция днес, посветена на проблемите на сектора, беше съобщено, че две трети от фирмите, регистрирани през 1998 година, вече не съществуват.


"Имахме среща в началото на година с премиера и там бяха поети конкретни ангажименти, но към днешна дата нищо от тях не е свършено. Единствено Законът за автомобилните превози е на финалната права по съгласуване и до седмица би трябвало да бъде приет от Министерски съвет", каза Милтенова.


Председателят на националния съюз на автобусните превозвачи Ивайло Константинов уточни, че символичният протест търси медийната и обществената подкрепа. Според него първата стъпка в правилната посока от страна на правителството може да се направи със Закона за автомобилните превози, който да регламентира платените пътувания.


По важната стъпка за Константинов е създаването на нов контролен орган, който да установява наличието на нерегламентиран превоз. Той би трябвало да има част от правомощията на "Пътна полиция", данъчните и Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".


Последният ефективен протест на автобусните превозвачи беше през юни 2018 година. Той беше предизвикан от предложен Закон за създаване на Българска автомобилна камара. След протеста законопроектът беше оттеглен.

Ключови думи към статията:

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 308 Неутрално

    Ако нелегалните превозвачи наистина са предизвикали такива загуби, изчакайте да видите какви ще са загубите от бонус-фалос и от тол системата

  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3003 Неутрално

    Според Милтенова от 10 години не се прави нищо, за да се улесни животът на превозвачите.
    _______________
    Баце за тези милиарди дето ги дава за магистрали в полза на приближени към ДПС превозвачи(легални и нелегални), можеше да направи железница който да визи пътници за 2 часа до Варна и час и половина до Бургас!
    Иначе не виждам никакъв проблем в споделеното пътуване!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 979 Неутрално

    Според Милтенова от 10 години не се прави нищо, за да се улесни животът на превозвачите._______________Баце за тези милиарди дето ги дава за магистрали в полза на приближени към ДПС превозвачи(легални и нелегални), можеше да направи железница който да визи пътници за 2 часа до Варна и час и половина до Бургас! Иначе не виждам никакъв проблем в споделеното пътуване!
    —цитат от коментар 2 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Докато личните интереси в тая страна са над обществените, хаоса ще продължи и никакви стачки няма да помогнат.
    Всъщност в известна степен, превозвачите си го заслужават всичко това!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  4. 4 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Как не се направи нищо бе?
    ПО ЗАПОВЕД НА ДОГАНЯ РАЗСИПАХА ЖЕЛЕЗНИЦИТЕ!
    Съсипаха ви конкуренцията и пак ривете.
    Потапяй се бе. три тола и то голеви за вас

  5. 5 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 843 Неутрално

    От Димитровград до Хасково вървят през 30 минути автобуси.5 минути преди да дойдат на спирката идват частни коли-копърки и качват на цената на автобуса 2 лева.Как няма да фалират автобусите.
    В село има автобус до Пловдив в 13,00,но в 12,30 преди него друга конкурентна легална автобусна фирма качва пътниците и първия остава празен.

  6. 6 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 998 Неутрално

    Бас държа, че ще искат да криминализират фейсбук групите за споделено пътуване.

  7. 7 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    А безплатна нафта не искат ли? Сещам се как преди време протестираха срещу Wizzair и Ryanair, че им изяждали "пазара".

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  8. 8 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 913 Любопитно

    Тези защо реват? Има много излишни автобуси, няма хора, всеки се спасява поединично. Ами акоБДЖ не беше разбито и окрадено ??? Причина за което са и голяма част от същите тези автобусни превозвачи !

  9. 9 Профил на save_knforest
    save_knforest
    Рейтинг: 1212 Любопитно

    Тоз Ивайло Константинов нали беше онзи депутат от Герб, който сам напусна парламента. От Дупница, какво търси в съсловната организация и с какво и е помогнал, докато беше депутат? Освен с проблемите на "Юнион-Ивкони" свързани с безопастността на пътниците. Няма ли заведени дела срещу тази фирма и него от пострадали?

  10. 10 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 462 Неутрално

    И тези сърбат това, което си надробиха.
    Заради тях разсипаха БДЖ. Не успяха да се нагодят към новите реалности и споделеното пътуване - единственото, което им хрумна, беше да реват пред властта да го забрани.
    Да фалират.

  11. 11 Профил на krummm
    krummm
    Рейтинг: 590 Неутрално

    След като ликвидирахме БДЖ, ще сърбаме попарата на рейсаджиите.

  12. 12 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    От Димитровград до Хасково вървят през 30 минути автобуси.5 минути преди да дойдат на спирката идват частни коли-копърки и качват на цената на автобуса 2 лева.Как няма да фалират автобусите.В село има автобус до Пловдив в 13,00,но в 12,30 преди него друга конкурентна легална автобусна фирма качва пътниците и първия остава празен.
    —цитат от коментар 5 на Сд


    Това се правя много лесно, но няма воля за справяне с проблема!!
    Двама от ДАИ Пазарджик се качват в леката кола и одрусват шофьорчето с 5000лв глоба и този даже ще заобикаля автогарата след това.

  13. 13 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    З А К Р И В А Й ... :-) Пътниците да пътуват с БДЖ !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  14. 14 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    Превозвачите имат проблеми, но това е бизнесът - никой не ти гарантира печалбата.

    Искат компенсации, разбирате ли, за намаленията на пътниците и за губещите линии. А кой ги бие да пътуват по тези губещи линии? Който иска, да кандидатства и да превозва по тях. Но всеки знае, че тези линии да губещи. Защо тогава се напъват да ги вземат и после да реват, че били губещи?

    Искали да бъдат изключени от тол системата, да не плащат за магистрали. Искали за тях да не важи бонус-малус. Ами и аз искам така! И шофьорът на товарния камион го иска. И шофьорът на куриерската фирма също. Всички искаме само да ядем, без да плащаме. Да получаваме, без да даваме. Има ли луд, който да не го иска? Да, ама някой трябва да плаща, за да пътува по магистралите и да отговаря за шофирането си с цената застраховката.

    Тези транспортни фирми дали не искат и да им бъдат отменени данъците и осигуровките? А държавна субсидия не искат ли също така да им дадем?

    За копърките и за нелегалните превозвачи съм съгласен. Лично съм ги виждал. Преди години съм пътувал в такава копърка. Едно такси, в което се качваме 3-4 души на цената билета и онзи казва "ако ни спре полиция, кажете, че се познавате и пътувате заедно". Основно такива неща се случват в копърките към курортите през лятото. Ако отидете до ЖП гарата в Бургас, там винаги има таксита. И през лятото почти всяко чака да вземе 3-4 души и да ги закара до Слънчев бряг, Несебър , Равда или региона на цената билета на автобуса.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  15. 15 Профил на shakez
    shakez
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Да бе. А след тях ще започнат ефективна стачка и шофьорите на камиони, защото и те ще се чувстват онеправдани и излъгани заради тол таксите. Ама аз като тръгна с колата искам да има път, а не да карам по кратери. Докато тежките превозни средства, които съсипват пътищата не започнат да плащат пропорционално, за да може да се поддържат тези пътища. Ще плащат, защо да не плащат. За бонус-малус, не разбирам какви са проблемите. Като предизвиквате ПТП-та, или застрашавате другите участници в движението, ще си плащате, ТИКВИ!

  16. 16 Профил на MikeDimit PhotoScriptum
    MikeDimit PhotoScriptum
    Рейтинг: 8 Весело

    Абе, колко ще станат органите за контрол в тая държава?! Я по лесно закривай всички и направи един, ама читав!

  17. 17 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#15] от "shakez":

    Май не разбираш, че всичко се плаща не от превозвача, а от крайният потребител! Въвеждат нови такси с тол-системата: покачва се навлото и респективно цената на крайния продукт, който камиона превозва. Така ще бъде и с автобусния билет. Това важи за всяка такса, данък и т.н. Въпросът е къде отиват парите и за какво се харчат.

  18. 18 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1314 Неутрално

    Как не се направи нищо бе?ПО ЗАПОВЕД НА ДОГАНЯ РАЗСИПАХА ЖЕЛЕЗНИЦИТЕ!Съсипаха ви конкуренцията и пак ривете.Потапяй се бе. три тола и то голеви за вас
    —цитат от коментар 4 на scott


    Не беше по заповед на Доганя, а на Вили Бец.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  19. 19 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1314 Неутрално

    До коментар [#17] от "sbk":

    Не е в това въпросът! Въпросът е дали разходите за поддръжка на пътищата са по-големи или по-малки от приходите от тол такси.
    Защото ако са по-големи, пак бедните плащат на богатите, както обикновено.
    На коректен либерален език, на това му викат стимулиране на икономически активните хора.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  20. 20 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#18] от "tribiri":

    ма верно ли?
    Доганя реши да развива АВТОБУСИТЕ! И КУПИ СИЧКО В СЕКТОРЪТ.
    ЩО,ШЕ ПОПИТАШ ТИ? МИ ЗА ДА МОЖ ДА ИМА ЕФТИН И КОНКУРЕНТЕН ТРАНДПОРТ ДЕЛИОРМАНА-ИСТАМБУЛ! Това, разорение за жп линните софия-бургас е само допълнителна екстра. Плюс, че КРАСНАХА от железниците със вагони. Две в едно на промоциа. ДОГАНЯ Е КУКЛОВОДЪТ ТАМ. САМО ТОЙ, ДРУГОТО Е СТАТИСТИ.

  21. 21 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2970 Неутрално

    Умишлено унищожени железници и пак недоволстват.
    Ами държавата да си оправя БДЖ като на запад и готово.

  22. 22 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 572 Неутрално

    От Димитровград до Хасково вървят през 30 минути автобуси.5 минути преди да дойдат на спирката идват частни коли-копърки и качват на цената на автобуса 2 лева.Как няма да фалират автобусите.В село има автобус до Пловдив в 13,00,но в 12,30 преди него друга конкурентна легална автобусна фирма качва пътниците и първия остава празен.
    —цитат от коментар 5 на Сд


    То има легално регистрирани автобусни фирми, но прибират парите нелегално в джоба и само дето се водят легално регистрирани.

  23. 23 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Ако нелегалните превозвачи наистина са предизвикали такива загуби, изчакайте да видите какви ще са загубите от бонус-фалос и от тол системата
    —цитат от коментар 1 на Yavor Raychev


    То дори да има едно незаето място в автобуса те ще обвинят нелегалните превозвачи.
    Решението е всеки да може да се регистрира като превозвач срещу такса от 1 лев и притежание на личен автомобил или автобус.

  24. 24 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1285 Неутрално

    Абсолютно безмислена стачка. Или приемат условията, по които работят в цивилизованите страни или затварят лавките. Просто удобен повод за някои български евродепутати да упражняват красноречието си в европарламента и да защитават вече изгубена кауза.

  25. 25 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 478 Неутрално

    ...щели да търсят обществена подкрепа!?!? Тези строшиха нагломера! За никой друг бранш освен за техния не е направено повече - ликвидиране на железопътния транспорт!!! В коя друга държава в Европа няма железопътен транспорт??.. Косвена улика е, но все пак...сещам се за един голЕм шеф-автобусаджия фен на скъпите коли...5 000 000 лева за играчка плати ;) Или някой ще каже "скъпо и евтино са относителни"?...

  26. 26 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    Автобусните превозвачи - една от най-големите мафии в тая държава, които умишлено съсипаха единствената друга алтернатива за масово придвижване на хора особено БДЖ.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  27. 27 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#17] от "sb
    "Май не разбираш, че всичко се плаща не от превозвача, а от крайният потребител!"

    Точно така е, но казваш А пропускайки да кажеш Б - точно защото крайния потребител е този който плаща крайната сметка, то той има и опцията да не я плати. Цената на всяко нещо е тази която купувачът е готов да плати. Продавачът е този, който следва да намести всички разходи в цена, която устройва онзи който я плаща. Нека направят София-Варна 100 лв. ако искат и тогава ще раберат какво значи недостиг на приходи. То и в момента цените на автобусните билети са такива, че ако човек калкулира само горивото на автомобила излиза автобусен билет = 1 човек пътуващ на газ или 2 човека пътуващи на дизел. Ами ако в лека кола се съберат 4-мапътници им излиза поне 2 пъти по-евтино от автобусен билет..в момента!!! За редовно пътуващи по дадена дестинация си струва покупка на евтин автомобил на газ - с всички разходи по него ще бъде по-евтино от автобусния билет. Някъде нещо не се връзва!?

  28. 28 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#19] от "tribiri":

    Въпросът ти не е съвсем коректен, защото тези пътища ще се ползват и от тези, които не плащат тол такси. Освен това ако ще го задаваме, той ще важи и за винетките.
    В интерес на истината тол-таксата е справедлив начин за платено ползване на част от пътната мрежа, защото повече ще плаща този, който ползва повече, но от особена важност е стойността на това ползване. И дали ще има алтернатива - ако ще има, кой и как ще покрие амортизирането на алтернативните маршрути.

  29. 29 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    А продадените билети не са ли договор !

  30. 30 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 155 Неутрално

    До коментар [#17] от "sb"Май не разбираш, че всичко се плаща не от превозвача, а от крайният потребител!"Точно така е, но казваш А пропускайки да кажеш Б - точно защото крайния потребител е този който плаща крайната сметка, то той има и опцията да не я плати. Цената на всяко нещо е тази която купувачът е готов да плати. Продавачът е този, който следва да намести всички разходи в цена, която устройва онзи който я плаща. Нека направят София-Варна 100 лв. ако искат и тогава ще раберат какво значи недостиг на приходи. То и в момента цените на автобусните билети са такива, че ако човек калкулира само горивото на автомобила излиза автобусен билет = 1 човек пътуващ на газ или 2 човека пътуващи на дизел. Ами ако в лека кола се съберат 4-мапътници им излиза поне 2 пъти по-евтино от автобусен билет..в момента!!! За редовно пътуващи по дадена дестинация си струва покупка на евтин автомобил на газ - с всички разходи по него ще бъде по-евтино от автобусния билет. Някъде нещо не се връзва!?
    —цитат от коментар 27 на 06210311


    А вие не отчитате третата опция .Услугата или стоката просто изчезват нарича се дефицит /по време на соца беше нещо нормално/ цената ниска ама го няма и потребителя е лишен от стоката или услугата.
    Примерно на запад има хеликоптери линейки тука няма, има свръх луксозни хотели ,тука няма.Има скоростни влакове ,тука няма.А други стоки и услуги са с отчайващо качество спрямо западното отново заради цената.Образование,здравеопазване
    дори прословутите таксита ниска тарифа ,но стари амортизирани коли,доста
    бай Мангу и пенсионери шофьори и тн

  31. 31 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#27] от "06210311":

    Мисля, че няма такава опция - повишението за един води лавинообразно до повишението на всичко в системата. Ако поскъпнат автобусните билети нима смяташ, че цените на споделеното пътуване ще останат на сегашните си нива. Или че хората ще спрат да пътуват - може да го сторят само тези, които го правят за удоволствие. Ще има свиване на потреблението, но съвсем минимално.

  32. 32 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1314 Неутрално

    До коментар [#18] от "tribiri":ма верно ли?Доганя реши да развива АВТОБУСИТЕ! И КУПИ СИЧКО В СЕКТОРЪТ.ЩО,ШЕ ПОПИТАШ ТИ? МИ ЗА ДА МОЖ ДА ИМА ЕФТИН И КОНКУРЕНТЕН ТРАНДПОРТ ДЕЛИОРМАНА-ИСТАМБУЛ! Това, разорение за жп линните софия-бургас е само допълнителна екстра. Плюс, че КРАСНАХА от железниците със вагони. Две в едно на промоциа. ДОГАНЯ Е КУКЛОВОДЪТ ТАМ. САМО ТОЙ, ДРУГОТО Е СТАТИСТИ.
    —цитат от коментар 20 на scott


    Значи изкопуваш целия сектор и сваляш цените!!! Това е нов принос в световната икономическа теория. Тъпанарите кейсианци, монетаристи, неолиберални икономисти ни убеждаваха до сега, че наличието на монополи повишава цените.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  33. 33 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#32] от "tribiri":

    кога са свалили цените бе?
    Билета Сохия-Бургас ти беше 15 лева. Само и единствено защото, влака ти возеше на 13. сега днеска, влака ти вози на 22, а рейса на 30! Щот стана така, че влака ти закаснява, закъсна, нозиш се кък ромова и секви отрепки. Хем дигат цената, хем съсипнат конкуренса, хем ревът. Колкот до делиорманските афтобуси: има един на ден до София и поне 4-54 до Истамбул. Само нез, дето си пътявет с афтомобили, или па верват на слухове може да кажан, че някога изобщо е имало СВАЛЯНЕ на цени по аэтобисите......

  34. 34 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#30] от "стефан иванов":

    В пазарната икономика липсата на стока или услуга означава едно сигурно нещо - няма търсене на такава.

  35. 35 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#31] от "sbk":

    Автобусният транспорт не е социална услуга като градския транспорт в големите градове. Каквито и размествания да се случат в крайна сметка всичко ще си дойде на мястото и ще продават тези, които имат пазар за това което продават. Елементарно. Няма нужда от поредния браншови вой.

  36. 36 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#35] от "06210311":

    Никъде не твърдя, че е социална. Аз дори не разделям автобусния от товарния транспорт. Друг въпрос е, щом го повдигаш, че железопътният транспорт беше до известна степен социална услуга (предвид намаленията, които даваше на учащи се и пенсионери), която в момента липсва и отчасти е заменена от споделеното пътуване.
    А това, че всичко ще си дойде на мясото: така ще бъде, но на каква цена!

  37. 37 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1486 Любопитно

    До коментар [#27] от "06210311":

    Точно така, няма как при такава сметка да им вървят нещата на автобусите. Нормално, автомобил на газ с четирима пътници би трябвало да излиза по-скъпо от четири билета за автобус за същата дестинация. Всичко под тази сметка е надути цени на автобусните превозвачи. Също е нормално, ако цените на билетчето растат, то да расте и броя на хората, дето ще "сипят билетчето" в леката кола и ще им излезе сметката.
    Нищо де, просто превозвачите ще учат икономиката по трудния начин.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  38. 38 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 155 Неутрално

    До коментар [#30] от "стефан иванов":В пазарната икономика липсата на стока или услуга означава едно сигурно нещо - няма търсене на такава.
    —цитат от коментар 34 на 06210311


    Нещо да кажеш за свръхзвуковите пътнически самолети? Имаше ги сега ги няма що така? Просто са прекалено скъпи дори за западняците.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK