В деня на символичната си стачка автобусните превозвачи получиха първо обещание

В деня на символичната си стачка автобусните превозвачи получиха първо обещание

© Надежда Чипева, Капитал



В деня, в който обявиха символична стачка, автобусните превозвачи получиха първо обещание, което би трябвало да спре реалните протести, насрочени за 13 януари.


Пред журналисти в Народното събрание министърът на транспорта Росен Желязков съобщи, че още на следващото правителствено заседание ще бъдат предложени за разглеждане промени в Закона за автомобилните превози, съобщи "Фокус".


Те трябва да ограничат нелегалните превози, от които страдат превозвачите. По повод второто искане - за създаване на нов контролен орган, който има част от компетенциите на Пътна полиция, данъчните и автомобилната администрация, Желязков посочи, че и по този въпрос се работи.




"Говорим и за новата републиканска пътна схема, както и за субсидиите и за компенсациите за пътническите превози в слабонаселените планински райони и др.", допълни още той, като визира още няколко от исканията на превозвачите.


За министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Авравома символичната стачка е опит за показване на проблемите, които трябва да бъдат решени. По повод недоволството на автобусните превозвачи от преминаването от електронни винетки към тол такса Аврамова посочи, че тя не е толкова голям проблем, колкото се изтъква.


Тя посочи, че може да се помисли за промяна в Закона за обществените поръчки, която да предвиди промяна в тарифите, плащани на превозвачите от държавата по дългосрочни договори. Нов текст би трябвало да позволява те да се актуализират, когато има форсмажорно обстоятелство, каквото е въвеждане на задължителна тол такса.


Аврамова отбеляза, че предложените суми за изминат километър са намалени почти наполовина след диалог при първото предлагане на тарифите.


"До 1 март ще въведем тол системата. Смятам, че с общи усилия постепенно ще въведем и ще заработи нашата система за таксуване", допълни още министърът.


Сред другите искания на автобусните превозвачи са промяна на предлагания модел за оскъпяването и поевтиняването на застраховката "Гражданска отговорност" (т.нар. бонус-малус система) и даването на възможност да кандидатстват по европрограми за покупка на нови по-екологични автобуси.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK