Да обичаш себе си е новият детокс

Да обичаш себе си е новият детокс

© Пощенска банка



Банският костюм, който кара жените да се чувстват облечени и на плажа, здравословни напитки и сладолед на поносими цени, "зряло" сирене от ядки кашу. Това правят трите компании, които са победители в конкурса, който им дава възможност да пораснат още, след като са минали фазата на стартъпи. Заедно с още 10 те получиха възможност да се състезават за наградата през последните няколко месеца.


През юни българският офис на глобалната мрежа Endeavor (която издирва и подпомага предприемачи с големи идеи) избра 10 български компании с голям потенциал за растеж за пилотното издание на новата си програма за растеж Dare to Scale. Програмата е първата от този род в България, насочена към бизнеси, които вече са преминали през стартъп фазата и са в началото на по-мащабното разрастване на дейността си. Пилотният проект се реализира съвместно с Пощенска банка и с подкрепата на една от най-големите български софтуерни компании - "Скейл Фокус", както и на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия.


Кой грабна наградите


На финала в "София тех парк" в четвъртък вечер десетте получиха по 5 минути да спечелят журито, което се ръководеше от критериите какъв е потенциалът за глобален растеж, колко ясно са определени стратегически цели, колко силни са презентационните умения.




Да обичаш себе си е новият детокс


"Да обичаш себе си е новият деткос" е мотото на големия победител в конкурса - "Фрудада" (Frudada). Тя е семейна компания, която цели на достъпни цени за повече хора да предлага смутита от различни плодове, лимонада без захар, сладолед, включително такъв със студено пресовани плодове и растително мляко. Пазара на тези продукти в България компанията оценява на 70 млн. лв., разпределени към момента в около 10 фирми. От самото начало семейната компания става лидер при смутитата с 200% ръст "още в самото начало", а през следващите години се очаква той да бъде 20-30% годишно, продажбите на сладолед в момента са за около 200 хил. лв. годишно. За следващите 3 години компанията планира общите й приходи да нараснат до 5 млн. лв., а точките за дистрибуция да нараснат от 400 на 1500. Искат да предложат на пазара и замразено смути, а също и да се покажат в чужбина. Смятат заедно със Столичната община и Министерството на образованието да създадат павилиони близо до училищата за здравословна алтернатива на закуските на учениците.


Да обичаш себе си е новият детокс

© Endevor


Cheese The Queen - с това претенциозно име върви напред вторият сред наградените. Основателят Вера Минкова разказа за единствения засега продукт на фирмата - "зряло" сирене от кашу с три вкуса, с "премиум качество", за да може малкото количество да дава много на организма. И също да съчетава здравословния ефект с гурме изживяването. Прави се от биологични ферментирали ядки кашу, не съдържа глутен, лактоза, соя и други потенциални алергени. В момента се произвежда само ръчно, а целта е да достигне до повече потребители.


Да обичаш себе си е новият детокс

© Endevor


Сандра и Карла от MORÉ NOIR - правят такива бански костюми, които да не представят жените като "ходещо парче гола плът", а да се чувстват облечени в тях. Това обяснява и по-нетипичните за това облекло материи, като коприната например. Банските са директно адресирани към жени на 25-40 г., с интереси в модата, пътуването и грижата за себе си и с добър доход. Създателите изчисляват, че пазарът на луксозни бански костюми, на който и те вече са играч, е за 220 млн. долара глобално, като 50% от него достигат до най-престижните вериги магазини и до клиентите, към които те се стремят. Целта им е да вземат 0.5% от пазара и до 5 г. оборотът им да достигне 3.2 млн. долара.

Победителите, които от юни насам заедно с останалите 10 са минали различни обучения и са имали за ментори утвърдени професионалисти от различни компании, получиха за награда допълнителни менторски часове, представяне в бизнес медии и специални преференции от Пощенска банка. Компанията, класирана на първо място, получи и покана да се присъедини към годишната сбирка на Endeavor - събитие, което събира на едно място селектираните предприемачи, менторите и борда на директорите на българския офис на предприемаческата мрежа.


Сред членовете на журито бяха предишният президент Росен Плевнелиев, Димитър Шуманов, изп. директор на Пощенска банка, Виктор Билянски, съосновател и главен технически директор на ScaleFocus, и др.


Кой още се осмелява да расте


Сред десетте финалисти бяха създателите на боята, която превръща всяка стена в дъска за писане и рисуване и имат вече 4 хил. клиенти от цял свят - Escreo. Разработват и нов продукт, който ще позволи на боядисаните с него стени да абсорбират шума.


Фирмата dev.bg е намерила ниша в сектора на подбора на персонал. Създателите смятат, че много хора, особено в ИТ сектора в България, не си намират правилното място и те са намерили формулата, по която да решат този въпрос. За да помогнеш, трябва да си бил на тяхно място - заради този принцип ментори на кандидатите се явяват успешни хора от различни сфери.


Създателите на BGService, която е от години на пазара и със свои софтуерни продукти, сега предлагат на клиентите си софтуер, с който изпращаните от тях имейли с прикачени файлове предварително да бъдат изчистени от данни, които биха нарушили правилата за защита на личните данни, известни като GDPR.


Prospecto group стои зад broshura.bg - платформата, която предлага на търговците да не пълнят пощенските кутии на потенциалните си клиенти с хартиени дипляни, а да ги информират дигитално. Компанията предлага и измерване на броя на хората, които са отворили електронната брошура, а после са посетили физическия магазин. Имат желание да се развиват и извън Европа.


Девет специалисти в различни сфери са в основата на проекта ENOTI.bg - мобилно приложение, което работи съвместно с агенциите за недвижими имоти, като поддържа дигитален портфейл на всички заявени от собствениците имоти и осигурява потенциални купувачи и огледи. Собственикът може да следи колко хора се интересуват от неговия или подобен имот, за колко би могъл да го продаде, да види всичките му предимства.


Няколко архитекти създават в зората на кризата студиото за дизайн Funk. Въпреки трудностите и лошия тайминг разбират, че са много успешни в дизайна на заведения и въобще концепции на публични пространства - като например тези за коуъркинг. Чисто финансово индивидуалният дизайн на жилища им поглъща повече ресурс отколкото им връща. Но планират вбъдеще да правят дизайн на нови жилища - да са готови за нанасяне, с което да спестят на собствениците много главоболия.


DNHSoft предлага на големите медии генератор на хиперлокални новини – случки, важни за жителите на дадено село, например, за описването на които не си заслужава да пратиш репортер, но в същото време биха се чели от по-широк кръг хора. Този въпрос се решава чрез набор от доброволци, които биха съобщавали такива новини, а софтуер ги редактира до вид за публикуване. За фалшивите новини контролът е на самите вестници, които да отговарят за доброволците, а софтуерът не допуска снимки с насилие, обидни думи и пр.

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5008 Весело

    "...замразено смути"!?



    Доказано, замразеното смути е вредно...
    Ама нищо, проектчето е важно...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  2. 2 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    А что ето “коуринг”?

  3. 3 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    До коментар [#2] от "Таралеж":

    Това е ”богатството и разнообразието” на съвтеменният български език, чиито ”ковачи” не го владеят.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  4. 4 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    Добри идеи! Поздравления! Няма как да не се съглася с колегата за мързеливото лошо смути. Но пък мързеливите хора са мнозинсвото тъй че бизнес моделът ще е успешен. Аз като не толкова мързелив препоръчвам пресен спанак, плодове каквито има в географския район, и нещо за разреждане. Аз предпочитам кисело мляко и вода, но също е добре прясно мляко, бадемово мляко, сойено или каквото и да е. Само не добавяйте захарни неща или подсладени сокове!

  5. 5 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3227 Весело

    До коментар [#4] от "Таралеж":

    Има и мързелива баница. Нареждаш в намазнена тава готовите кори,слагаш във фурната и ето ти баницата...

  6. 6 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    До коментар [#5] от "deaf":

    Да бе! По-добре мързелива баница (или смути) отколкото моя мъж баница не яде .

  7. 7 Профил на stokn
    stokn
    Рейтинг: 764 Неутрално

    Добри идеи! Поздравления! Няма как да не се съглася с колегата за сойено или каквото и да е. Само не добавяйте захарни неща или подсладени сокове!
    —цитат от коментар 4 на Таралеж


    "Сойено"
    Ама верно ли? Пази Боже сляпо да прогледа!

  8. 8 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1476 Любопитно

    От какво се детоксикираме с нектари, бански костюми с финтифлюшки и ферментирало кашу?

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  9. 9 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2945 Весело

    Вероятно е така... А "детокс" е серия от измами с цел обиране пари от самовлюбени :)
    Нещо като хвърляне на пачки през прозореца.

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  10. 10 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    Сокчетата не знам колко детоксицират, но зеолита със сигурност.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  11. 11 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    Интересно какви са тези бански, в които дамите да се чувстват облечени..

    Panta rhei....
  12. 12 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    До коментар [#11] от "Molossian":

    "буркини"

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  13. 13 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1476 Весело

    До коментар [#11] от "Molossian":

    Една снимка казва повече от 1000 думи, а много снимки колко казват, не се наемам да изчислявам 🙂

    https://morenoir.com/collections/all-products

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10973 Весело

    Няма лошо, но тези, представени в общата група според мен имат по-голям потенциал за растеж :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  15. 15 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    А что ето “коуринг”?
    —цитат от коментар 2 на Таралеж


    ЧЕРТ ЕГО ЗНАЕТ.ПОТОМУЧТО МЪЙ ГЛОБАЛНИЕ...

  16. 16 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    А что ето “коуринг”?
    —цитат от коментар 2 на Таралеж


    ЧЕРТ ЕГО ЗНАЕТ.ПОТОМУЧТО МЪЙ ГЛОБАЛНИЕ...

  17. 17 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2356 Неутрално

    Ако си жулнеш една душманска пак ли е самообичане?

  18. 18 Профил на Петя
    Петя
    Рейтинг: 2525 Неутрално

    Аааа не може да се сравнява със "Всички ме обичат :-))

  19. 19 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 936 Неутрално

    До коментар [#4] от "Таралеж":Има и мързелива баница. Нареждаш в намазнена тава готовите кори,слагаш във фурната и ето ти баницата...
    —цитат от коментар 5 на deaf


    Това, на което казваш "мързелива баница", сега вече е просто "баница". А класическата баница с дърпани кори, се казва вече "старовремска баница".

  20. 20 Профил на Приказки от шипковия храст
    Приказки от шипковия храст
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Какво ли означава, че пазарът на ъ-ъ-ъ... "смутитата" бил 70 милиона лева? Че са продали по 10 лева смутита на всеки българин с адресна регистрация в България, или това са сънищата им за рокфелеровата ябълка в родни условия?
    Чекай сега да видиме що е то "смути".

  21. 21 Профил на Приказки от шипковия храст
    Приказки от шипковия храст
    Рейтинг: 749 Весело

    То смутиту по Тошово време било бебешко плодово пюре, бе!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK