Да обичаш себе си е новият детокс

Да обичаш себе си е новият детокс

© Пощенска банка



Банският костюм, който кара жените да се чувстват облечени и на плажа, здравословни напитки и сладолед на поносими цени, "зряло" сирене от ядки кашу. Това правят трите компании, които са победители в конкурса, който им дава възможност да пораснат още, след като са минали фазата на стартъпи. Заедно с още 10 те получиха възможност да се състезават за наградата през последните няколко месеца.


През юни българският офис на глобалната мрежа Endeavor (която издирва и подпомага предприемачи с големи идеи) избра 10 български компании с голям потенциал за растеж за пилотното издание на новата си програма за растеж Dare to Scale. Програмата е първата от този род в България, насочена към бизнеси, които вече са преминали през стартъп фазата и са в началото на по-мащабното разрастване на дейността си. Пилотният проект се реализира съвместно с Пощенска банка и с подкрепата на една от най-големите български софтуерни компании - "Скейл Фокус", както и на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия.

Кой грабна наградите


На финала в "София тех парк" в четвъртък вечер десетте получиха по 5 минути да спечелят журито, което се ръководеше от критериите какъв е потенциалът за глобален растеж, колко ясно са определени стратегически цели, колко силни са презентационните умения.




Да обичаш себе си е новият детокс


"Да обичаш себе си е новият деткос" е мотото на големия победител в конкурса - "Фрудада" (Frudada). Тя е семейна компания, която цели на достъпни цени за повече хора да предлага смутита от различни плодове, лимонада без захар, сладолед, включително такъв със студено пресовани плодове и растително мляко. Пазара на тези продукти в България компанията оценява на 70 млн. лв., разпределени към момента в около 10 фирми. От самото начало семейната компания става лидер при смутитата с 200% ръст "още в самото начало", а през следващите години се очаква той да бъде 20-30% годишно, продажбите на сладолед в момента са за около 200 хил. лв. годишно. За следващите 3 години компанията планира общите й приходи да нараснат до 5 млн. лв., а точките за дистрибуция да нараснат от 400 на 1500. Искат да предложат на пазара и замразено смути, а също и да се покажат в чужбина. Смятат заедно със Столичната община и Министерството на образованието да създадат павилиони близо до училищата за здравословна алтернатива на закуските на учениците.


Да обичаш себе си е новият детокс

© Endevor


Cheese The Queen - с това претенциозно име върви напред вторият сред наградените. Основателят Вера Минкова разказа за единствения засега продукт на фирмата - "зряло" сирене от кашу с три вкуса, с "премиум качество", за да може малкото количество да дава много на организма. И също да съчетава здравословния ефект с гурме изживяването. Прави се от биологични ферментирали ядки кашу, не съдържа глутен, лактоза, соя и други потенциални алергени. В момента се произвежда само ръчно, а целта е да достигне до повече потребители.


Да обичаш себе си е новият детокс

© Endevor


Сандра и Карла от MORÉ NOIR - правят такива бански костюми, които да не представят жените като "ходещо парче гола плът", а да се чувстват облечени в тях. Това обяснява и по-нетипичните за това облекло материи, като коприната например. Банските са директно адресирани към жени на 25-40 г., с интереси в модата, пътуването и грижата за себе си и с добър доход. Създателите изчисляват, че пазарът на луксозни бански костюми, на който и те вече са играч, е за 220 млн. долара глобално, като 50% от него достигат до най-престижните вериги магазини и до клиентите, към които те се стремят. Целта им е да вземат 0.5% от пазара и до 5 г. оборотът им да достигне 3.2 млн. долара.

Победителите, които от юни насам заедно с останалите 10 са минали различни обучения и са имали за ментори утвърдени професионалисти от различни компании, получиха за награда допълнителни менторски часове, представяне в бизнес медии и специални преференции от Пощенска банка. Компанията, класирана на първо място, получи и покана да се присъедини към годишната сбирка на Endeavor - събитие, което събира на едно място селектираните предприемачи, менторите и борда на директорите на българския офис на предприемаческата мрежа.


Сред членовете на журито бяха предишният президент Росен Плевнелиев, Димитър Шуманов, изп. директор на Пощенска банка, Виктор Билянски, съосновател и главен технически директор на ScaleFocus, и др.


Кой още се осмелява да расте


Сред десетте финалисти бяха създателите на боята, която превръща всяка стена в дъска за писане и рисуване и имат вече 4 хил. клиенти от цял свят - Escreo. Разработват и нов продукт, който ще позволи на боядисаните с него стени да абсорбират шума.


Фирмата dev.bg е намерила ниша в сектора на подбора на персонал. Създателите смятат, че много хора, особено в ИТ сектора в България, не си намират правилното място и те са намерили формулата, по която да решат този въпрос. За да помогнеш, трябва да си бил на тяхно място - заради този принцип ментори на кандидатите се явяват успешни хора от различни сфери.


Създателите на BGService, която е от години на пазара и със свои софтуерни продукти, сега предлагат на клиентите си софтуер, с който изпращаните от тях имейли с прикачени файлове предварително да бъдат изчистени от данни, които биха нарушили правилата за защита на личните данни, известни като GDPR.


Prospecto group стои зад broshura.bg - платформата, която предлага на търговците да не пълнят пощенските кутии на потенциалните си клиенти с хартиени дипляни, а да ги информират дигитално. Компанията предлага и измерване на броя на хората, които са отворили електронната брошура, а после са посетили физическия магазин. Имат желание да се развиват и извън Европа.


Девет специалисти в различни сфери са в основата на проекта ENOTI.bg - мобилно приложение, което работи съвместно с агенциите за недвижими имоти, като поддържа дигитален портфейл на всички заявени от собствениците имоти и осигурява потенциални купувачи и огледи. Собственикът може да следи колко хора се интересуват от неговия или подобен имот, за колко би могъл да го продаде, да види всичките му предимства.


Няколко архитекти създават в зората на кризата студиото за дизайн Funk. Въпреки трудностите и лошия тайминг разбират, че са много успешни в дизайна на заведения и въобще концепции на публични пространства - като например тези за коуъркинг. Чисто финансово индивидуалният дизайн на жилища им поглъща повече ресурс отколкото им връща. Но планират вбъдеще да правят дизайн на нови жилища - да са готови за нанасяне, с което да спестят на собствениците много главоболия.


DNHSoft предлага на големите медии генератор на хиперлокални новини - случки, важни за жителите на дадено село, например, за описването на които не си заслужава да пратиш репортер, но в същото време биха се чели от по-широк кръг хора. Този въпрос се решава чрез набор от доброволци, които биха съобщавали такива новини, а софтуер ги редактира до вид за публикуване. За фалшивите новини контролът е на самите вестници, които да отговарят за доброволците, а софтуерът не допуска снимки с насилие, обидни думи и пр.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK