Оптимизмът за пробив в полза на България в пакета "Макрон" се оказа преждевременен

Оптимизмът за пробив в полза на България в пакета "Макрон" се оказа преждевременен

© Надежда Чипева, Капитал



Европейската комисия спира пакета "Макрон". Подобни заглавия вероятно са зарадвали не един собственик на транспортна фирма в България, но са, меко казано, неверни. Всъщност се случва точно обратното, пише кореспондентът на "Капитал" в Брюксел.


По-рано днес базираното в белгийската столица издание "Политико" писа, а БТА разпространи информацията в България, за взето днес "нечувано" решение на Еврокомисията в полза на противниците на промените - България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия, Литва. Според "Политико" е постигнато отстъпление от "триалозите", на които пакетът бе обсъден с европарламента и Европейския съвет, когато бяха приети възможно най-рестриктивните за страните в източната част на ЕС мерки. Най-пагубно за българските транспортни фирми е правилото камионите да се връщат в страната на собственика на всеки осем седмици.


"Капитал" пише обаче, че днес е станало ясно, че групата на недоволните не стига за формиране блокиращо малцинство. За останалите страни изискванията за връщане на камионите са несъществени.




Аргументът на България - че връщането на камионите празни увеличава замърсяването и противоречи на току що предложения от ЕК "Зелен пакт", не подтикна ЕК да задейства едно от правомощията си – да изтегля законодателни предложения, ако те се отличават твърде много от първоначално предложените текстове, информира изданието. Вместо това, ЕК се е ангажирала да направи оценка за въздействието на новите правила – за завръщане на камионите и някои ограничения пред интермодалния транспорт и ако открие негативи, да предложи ново законодателство в областта. Това е слабо утешение за страните, които са недоволни от новите правила, тъй както, първо, оценката на ЕК може да не открие негативи, а второ, предложенията й след това да не бъдат приети, коментира "Капитал".


На практика днес може да се каже, че България окончателно загуби битката по пакета "Макрон" в транспорта, заключава публикацията.


Правителството вече даде заявка, че ще заведе дело в Европейския съд, тъй като счита част от мерките като непропорционални или нарушаващи договорите за ЕС.

Ключови думи към статията:

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1316 Весело

    "Свободно движение на хора,стоки и капитали "КО КО каза ???? КО,НИЕ!!:D:D:D:D

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  2. 2 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#1] от "MititU":
    Просто е. Движението на стоки с камиони от Марсилия до Щутгарт, или от Ротердам до Страсбург , да речем, не е добре да се извършва от тъмни балкански юридически лица, които се отчитат само на властващата в България мафия, а брадясалите шофьори са принудени да не спят денонощия, да се къпят веднъж на три месеца и да пикаят по храстите.

  3. 3 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#1] от "MititU":

    Винаги, когато правата и правилата са спазени. Ако фирмата е голяма и наистина е фирма, то тя трябва да има бази в цяла Европа и персонал не само от БГ. В противен случай, да се замислят за бизнеса си!

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  4. 4 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#1] от "MititU":Винаги, когато правата и правилата са спазени. Ако фирмата е голяма и наистина е фирма, то тя трябва да има бази в цяла Европа и персонал не само от БГ. В противен случай, да се замислят за бизнеса си!
    —цитат от коментар 3 на LiberalToTheBones


    айде покажи ми базите на големите IT компании къде плащат данъци кажи сега Бойнг,Али Баба и т.н огромни компании къде имат подразделения в ЕС и къде плащат данъци :D:D:D:D

    нещо един напъни за глоби от страна на ЕС към тях ама удариха на камък ми се струва :D:D:D:D

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  5. 5 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#1] от "MititU":Просто е. Движението на стоки с камиони от Марсилия до Щутгарт, или от Ротердам до Страсбург , да речем, не е добре да се извършва от тъмни балкански юридически лица, които се отчитат само на властващата в България мафия, а брадясалите шофьори са принудени да не спят денонощия, да се къпят веднъж на три месеца и да пикаят по храстите.
    —цитат от коментар 2 на zegi


    Що нали всички сме равни или някой е по-равен :D:D:D:D

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  6. 6 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3801 Весело

    "Оптимизмът за пробив в полза на България в пакета "Макрон" се оказа преждевременен"

    Някакъв шегобиец публикувал във вестника съобщение за смъртта на Марк Твен. На другия ден писателят отговорил с кратка бележка:
    "Слуховете за моята смърт са твърде преувеличени"

  7. 7 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2978 Неутрално

    До коментар [#6] от "Един препатил":

    - Сър Джон, сър Ричард ми каза че сте починал вчера.
    - Както виждате, сър Роланд - аз съм жив и здрав.
    - Извинете ме сър Джон, но на сър Ричард имам повече доверие, отколкото на Вас.

  8. 8 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1317 Любопитно

    Не били компютри а компоти и не сме ги изнесли а са ни ги върнали.
    Нека някой който знае да каже и да го докаже.
    Колко данъци са постъпили от тези фирми в бюджета колко са осигуровките и на какви заплати на шофьорите внесени в НОИ?
    Имам братовчед беше стройтел седми разряд бригадир.
    През 90та си би камшика и обиколи Русия,Ирак и по Европа.
    Да ама годинире си вървят дойде време за пенсия а тя една никаква.
    И какво разправя наляво и надясно сега.
    -Абе май трябваше да се осигурявам.
    Нееееееееееееееее
    -Ебати скапаната държава кво ще правя сега с тая пенсия.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  9. 9 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    И Андрешко не е вчерашен.
    Ще смени номерата на камионите си, регистрацията на фирмата си и пак ще джитка из Европа...

  10. 10 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3380 Неутрално

    Яааа! Измаменото камилче?

  11. 11 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2504 Неутрално

    Що трябва шофьорите да се прибират с камион? Самолетите не са ли открити за Европарламента?

  12. 12 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Демонстрация на върховно лицемерие от страна на европейските бюрократи. Не ми пука за оядените бг собственици на транспортни компании. Но ме отвращава двуличието на псевдо либерал-комунистите овладели ЕС.

  13. 13 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 2315 Неутрално

    Демонстрация на върховно лицемерие от страна на европейските бюрократи. Не ми пука за оядените бг собственици на транспортни компании. Но ме отвращава двуличието на псевдо либерал-комунистите овладели ЕС.
    —цитат от коментар 12 на bpcorp


    Точно казано!

  14. 14 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4731 Неутрално

    До коментар [#12] от "bpcorp":

    Къде го видяхте "двуличието", колега? Тези правила няма ли да важат и за португалските превозвачи? За гръцките? А за финландските? И трите страни (Португалия, Гърция, Финландия) са в периферията на ЕС, но не протестират! Защо ли?

  15. 15 Профил на STRATOR38
    STRATOR38
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    Камионите да возят товари до България!
    Или регистрация на фирма в Централна Европа.

  16. 16 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3801 Любопитно

    "Най-пагубно за българските транспортни фирми е правилото камионите да се връщат в страната на собственика на всеки осем седмици."

    А онзи прословут влекач, регистриран във Варна от фирма на ирландска гражданка и неизвестно още колко такива - и те ли ще се връщат в страната на собственика на всеки шест седмици?

  17. 17 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    Само ми е интересно,с каква злоба и ехидно звучене е статията,и на повечето коментиращи тука.
    Що бе другари комунисти,вас кво ви топли това че прецакват фирмите на по бедните държави в ЕС,за да оправят техните си по най лицемерен начин?
    Скоро четох една статия,как някой откраднал 18 тона шоколад.
    Оказа се че,са дали поръчката на австрийска фирма,тя прехвърлила на унгарска,а тя на чешка.
    Ей такива са нашите фирми,третите в поръчката!

    sdg
  18. 18 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3773 Неутрално

    Подобни заглавия вероятно са зарадвали не един собственик на транспортна фирма в България, но са, меко казано, неверни. Всъщност се случва точно обратното, пише кореспондентът на "Капитал" в Брюксел."

    Всъщност подобни заглавия зарадват единствено пет партии/медии/петима от рмс. Така изведено го прави не по малко фалшиво от
    https://www.dnevnik.bg/analizi/2019/12/17/4006254_skandalut_s_vnosa_na_bokluci_bi_triabvalo_da_raztursi/
    а стандарта не по висок от ...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  19. 19 Профил на boyanv
    boyanv
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Бойко колко пъти побеждава Макрон...пък сега какво се случи. Когато Макрон идва във Варна слушахме за голямата българска победа. Писаха журналята глупости, разбрахме, че всичко каквото сме поискали сме постигнали и т.н. Няколко въпроса:
    1. Може ли да ни обяснят журналята какво са имали предвид, когато са писали за голямата българска победа;
    2. Всички повярвали на това означава, че са вярвали в идеята човек прочел една книга през живота си може да наложи исканията си над немската администрация и френската държава;
    3. Къде се скриха победителите;
    4. Къде се скриха тези дето вярваха на победителите?

    Μπόικο δεύτερη βουλγαρική δολοφόνος
  20. 20 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4083 Неутрално

    " На практика днес може да се каже, че България окончателно загуби битката по пакета "Макрон" в транспорта, заключава публикацията."

    Не България ! Една група " работодатели" с типичния байгановски манталитет, които искат да товарят работниците си до безкрай, да ги експлотират без да се грижат за тях, здравето им, нормалните почивки, необходими за възстановяване от тежките международни курсове, които искат да печелят на техен гръб и накрая да се правят на " патриоти" пред света с така спечелените пари ! Напълно заслужено Брюксел показа червен картон на подобни жалки мераци....

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 994 Неутрално

    До коментар [#9] от "palav_nik":

    Не познаваш транспорта. Няма как да се смени регистрация на фирма и да работиш. Секторът е регулиран с цел да не се подбиват цени и има национални квоти за брой курсове от и към различните дестинации, които после се дават на фирмите. Така не става да купиш 100 камиона, което всъщност е много лесно, и да караш. Колко е първа вноска и да внасяш лизинг? Та... Българските фирми просто карат на ръбана регулациите- взимаш стока до Франция, правиш курсове из Европа, докато не се прибереш пълен, за да не губиш от празния курс, с това разрешително. Но пък иначе цената трябва да ти е бая по-висока и губиш работа. То това и искат франсетата, де. Да не караме все едно имаме двойнии тройни квоти и да им взимаме работата(заради което има квоти).
    В Турция примерно за разрешителните имат изискване за поне 30 камиона. Имат 100-200 фирми и нови не могат да влязат.
    Абе, дълга тема е, но регистрация в друга страна не става и не е цел на промените.

  23. 23 Профил на Neznámý
    Neznámý
    Рейтинг: 52 Неутрално

    Сега, това за работодателите, че са тъмни балкански субекти и искат да печелят на гърба на работника, е така, но истината е, че западните фирми са неконкурентноспособни спрямо източноевропейските и за да не загубят пазарите си на превози, въвеждат точно пакета на Макарона... Нашите имат двойно и тройно по-ниски цени, добре уплътняват курсовете, за да не пътуват празни и западноевропейските се дразнят, защото за френските шофьори с 5 хил € заплата няма работа... Много е писано по темата, никой не го е грижа както и преди за брадясалия източноевропеец зад волана, интересува ги парите да остават в Западна Европа... И да попитам - колко пъти сте видели португалски, финландски и гръцки камион?! Гръцки съм виждал преди 15 години и шофьорът беше българин...

  24. 24 Профил на BULEXIT
    BULEXIT
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#1] от "MititU":Просто е. Движението на стоки с камиони от Марсилия до Щутгарт, или от Ротердам до Страсбург , да речем, не е добре да се извършва от тъмни балкански юридически лица, които се отчитат само на властващата в България мафия, а брадясалите шофьори са принудени да не спят денонощия, да се къпят веднъж на три месеца и да пикаят по храстите.
    —цитат от коментар 2 на zegi


    Навярно си мислиш, че камионите на френските фирми се карат от русокоси изискани джентълмени с бели якички, вратовръзки , фини обноски, колежанско образование и безупречна хигиена?

  25. 25 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3531 Неутрално

    До 22:"атанас"..... Така не става да купиш 100 камиона, което всъщност е много лесно, и да караш. Колко е първа вноска и да внасяш лизинг? Та... Българските фирми просто карат на ръбана регулациите- взимаш стока до Франция, правиш курсове из Европа, докато не се прибереш пълен, за да не губиш от празния курс, с това разрешително......"

    Не знаех, че да купиш 100 камиона всеки поне по 0,5 млн (общо около 50 млн евраки) било фасулска работа! А какво му пречи на фирмаджията да си регистрира дъщерна фирма някъде там, по техните правила, и печалбата да си я изнася в България? Както правят Лидл, Кауфланд, Карфур?
    (макар че точно печалбата я изнасят там, като си купуват Бентли, или къщи в Барцелона)


  26. 26 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Големите фирми с многото камиони ще си разделят бизнеса, ще се регистрират част от тях в някое измислено княжество като Люксембург, ще си направят база и ще продължат. Въпроса е за по-малките фирми с по няколко камиона на лизинг - те какво правят. Но да, че западно европейците се показаха що за стока са - в това няма две мнения.

  27. 27 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Предвиждам аз регистрации на фирми в няколко европейски страни и карамбол на камиони между тях. Откача се ремаркето в точка Х и се закача на нов камион. Това каза един превозвач, явно има начин.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK