"Плащай както караш" - финансовият надзор иска България да влезе в крак с новите тенденции

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (107)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Събирането на информация как всеки отделен шофьор "тръгва и спира" ми прилича на системата за "социален кредит" в Китай.
    Собствената ти кола става доносник.
    Егати!

    Доброто е заразно
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 221 Неутрално

    "...Най-новите тенденции при автомобилните производители и застрахователите са да събират и анализират информация за индивидуалното поведение на шофьора на пътя (например как потегля и спира, с каква скорост взима завоите), както чрез специални устройства, в градени в колите, така и чрез мобилни приложения..."


    Отколешната мечта на милиционера гербав...
    Що не се поучите от челния опит на другарите в Китай или Северна Корея...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  4. 4 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Ако съм направил нотариално заверено пълномощно за управление на друг без да го впиша в полицата какво праим?

  5. 5 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    Интересно. Застрахователите ще се издържат само от застраховките на НСО при това положение.

  6. 6 Профил на john trivolta
    john trivolta
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Не усещат ли колко са смешни: премиите на шофьора (т.е. ще зависят от поведението му), но застраховката - на колата? Все едно на фотомоделката да застраховат краката ... на баба й.

  7. 7 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#4] от "One Hour":

    Плащаш. Нотариалното пълномощно не може да обезсили полицата.

    Доброто е заразно
  8. 8 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#4] от "One Hour":

    По същия начин не можеш с нотариално заверено пълномощно да преотстъпваш самолетния си билет.

    Доброто е заразно
  9. 9 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 221 Неутрално

    пак общи приказки с цел измама на гражданите , повече ми прилича на плосък данък / раздаван на близки и роднини на власта / от колкото на застраховка ; гражданска отговорност ; , а включването на изсмукана от пръстите точкова система базирана на илюзорни престъпления нямащи нищо общо с пътната безопасност си е подигравка с хората , световни тенденции , ама друг път

  10. 10 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#2] от "Zhelyazkov":

    А колко по-лесно е просто да спазваш правилата и нито КАТ, нито застрахователи ще те закачат. Това със следеното е твурде много, но бонус-малус е абсолютно справедлива система за плащане на гражданска отговорност. Напълно нормално е, който нарушава правилата и създава опасност за живота на другите да плаща най-много. Само като се бръкне в джоба на българина, може да се превъзпита. Ама то било 90 км/ч ограничението на магистралата. Ами като е 90, ще караш с 90, като е 140 - със 140. Толкова е просто.

  11. 11 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 221 Весело

    Ако съм направил нотариално заверено пълномощно за управление на друг без да го впиша в полицата какво праим?
    —цитат от коментар 4 на One Hour


    Ще плащаш като поп, щото това е основната идея на законодателя гербав - да си стриже и дои електората...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  12. 12 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1246 Неутрално

    "Всички казват че ще се възползват застрахователите, но никой не казва как точно ще стане това. Парите ще са равни. Моделът е на финансов неутралитет. Безпочвени са подобни твърдения"

    Почти нямам познат, който да не е санкциониран за превишена скорост... обикновено на участъци с необосновано ограничение. Така и не разбирам какво означава "лош шофьор", който ще плаща примерно 1200 лв., и масата шофьори, които може би ще са не 0,6 а 60% и ще плащат 600 ... щото са по- малко лоши... на всичко отгоре са си платили за провинението на КАТ, при което не са нанесли и стотинка щета комуто и да е? Гражданска отговорност застраховката е задължителна затова, за да бъде защитен невинния при ПТП с нанесени щети и "малус"-а само тогава трябва да се калкулира на причинителя им. Не е тайна, че има злоупотреби, но този проблем си е на самите застрахователи. Дисциплинирането на водачите е задължение на полицията а не на застрахователите.
    п.п. Погледа от снимката кърти ... опазил ни Господ!

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  13. 13 Профил на big_papa
    big_papa
    Рейтинг: 404 Гневно

    Направо да командироват този индивид в Китай за обмен на челен опит - да докара в БГ системата за "Социален кредит" на китайците, задължителни следящи/шпиониращи приложения инсталирани на всеки телефон, по едно следящо устройство на всяка кола и готово - в рая на застрахователя сме! Банките в БГ приключват 2019 с рекордна печалба от близо 2 милиарда лева основно от такси, като гледам и на застрахователите им се е приискало. Такива гадости и по бай-Тошово време нямаше, тотално овладяна държава... Ай сиктир, мадър факъри....

  14. 14 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3798 Неутрално

    Този чичо хипстър стига е чел финтех колонката на techcrunch, ами да хване да приложи поне системите, които ги има в европа от 50 години.

    mr. Gorbachev, tear down this wall!
  15. 15 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8479 Любопитно

    А като махнем най-добрите (предполагам и те са 0,6%) и най-лошите колко ще плащат тези, които са най-много?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  16. 16 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#2] от "Zhelyazkov":А колко по-лесно е просто да спазваш правилата и нито КАТ, нито застрахователи ще те закачат. Това със следеното е твурде много, но бонус-малус е абсолютно справедлива система за плащане на гражданска отговорност. Напълно нормално е, който нарушава правилата и създава опасност за живота на другите да плаща най-много. Само като се бръкне в джоба на българина, може да се превъзпита. Ама то било 90 км/ч ограничението на магистралата. Ами като е 90, ще караш с 90, като е 140 - със 140. Толкова е просто.
    —цитат от коментар 10 на dzenlandia


    Принципно сте прав, но на практика у нас се получава точно обратното...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  17. 17 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#2] от "Zhelyazkov":

    Изпитваш ли презрение към балъците, които при знак за 90 км започват да карат с 90? Или просто те дразнят и почваш да им святкаш нетърпеливо?

    Доброто е заразно
  18. 18 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Може ли и камери в къщи че се не знае с какво се занимаваме, ами ако сме терористи?
    На бонус малуса нещо бонуса силно куца има мнооого малус и общо взето никакьв бонус

  19. 19 Профил на Zhelyazkov
    Zhelyazkov
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#10] от "dzenlandia":

    А, колко по- лесно е да имаш мозък в главата и да можеш, да разграничиш поредния опит за далавера на собствения ти гръб, ама... Ако не си забелязал пътищата в България са пълни с МАЛОУМНИ ОГРАНИЧЕНИЯ, които обаче са любими на ушев да сложи триножка, щото той е там да кешира, не да регулира движението. Та, ако това се приеме всеки от нас ще стане престъпник, който ще плаща два пъти за едно и също провинение. И само не ми оправдавай малоумието на Тракия, щото тая магистрала сме я плащали всички работещи в тази държава, но понеже някой яко е краднал, вече втора година ни дерат услужливо кожите с триножка, вместо да си оправят поразията. Жалкото е, че докато има блеещи овце, като теб, няма да има оправия.

    Цената на тока се определя от ДЪРЖАВАТА!!!
  20. 20 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    До коментар [#1] от "АзКлавдия":
    Уважаема, това вече се случва в света.
    Лично аз знам за такъв проект на италиански застраховател, за едната бройка щях и да участвам в него.

  21. 21 Профил на john trivolta
    john trivolta
    Рейтинг: 831 Весело

    От една страна, "бонус-малус"-а нарушава основата на застраховането - принципа на солидарността. От друга страна, ако го доведем до логическа крайност, то е справедливо най-добрите шофьори да бъдат освободени от задължителната ГО, т.е. цената за тях трябва да е нула. Е, какво да бъде: солидарност или справедливост? А, не казват от КФН, може и двете: хем XYZ отзад, хем душата - в рая.

  22. 22 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#10] от "dzenlandia":

    Ами да, то може да се направи и магистрала по която да се кара с 50. Само някое законче и хоп готово, един хубав калдаръм и те ти магистрала.

  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4356 Гневно

    нАГОВОРИХА СЕ КУП ГЛУПОСТИ В НАЦИОНАЛЕН ЕФИР В ЗАЩИТА ИНТЕРЕСИТЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИЯ КАРТЕЛ !!!
    ОСТАВКА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#21] от "john_3volta":

    Все пак да погледнем предложената скала, там има много-много наказания и маргинален бонус

  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4356 Гневно

    До коментар [#10] от "dzenlandia":

    вСЪЩНОСТ НЕ Е ТОЛОВА ПРОСТО.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2080 Разстроено

    Системата може да е логична и на теория финансово неутрална, но при сегашните нива на корупция, при липсата на конкуренция на българския пазар опитът на българина му подсказва, че ще бъде прецакан.

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  27. 27 Профил на Parol4o
    Parol4o
    Рейтинг: 227 Гневно

    Да вземат базата данни на КАТ за виновните за произшествия през последните пет-шест години и малуса е готов. На всички останали - бонус!! Ама друг път - така не им изнася. По-добре им е да вдигнат ГО на всички, а на някои - още повече... ГАДОВЕ!!!

    Колелото на историята се върти!
  28. 28 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Съдейки по коментарите (а и от челен опит), "дисциплина" е откровено мръсна дума в БеГе, а бъркането в джоба - единственият начин да накараш българинът да спазва някаква. Важи от най-простия човек, до най-високопоставеното лице в "държавата". Ясно е, че последните са си постлали така, че тях това да не ги засяга, но значи ли това, че всеки трябва да прави каквото си поиска? Не сме ли затова на дереджето, на което сме?

  29. 29 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 281 Неутрално

    Ако съм направил нотариално заверено пълномощно за управление на друг без да го впиша в полицата какво праим?
    —цитат от коментар 4 на One Hour


    Най-вероятно ти поемаш на 100% всички позитиви и негативи от действия и бездействия на упълномощения.

  30. 30 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#20] от "rainbou1":

    Застрахователите си гонят частния интерес. Ако питаш само тях, не социален кредит, ами ще въведат изискване всеки над 12 години да ходи с постоянно работеща челна камера, като постъпващото видео да е свързано с егн на човека..
    Въпросът е да не се допуска подобно нещо.

    Доброто е заразно
  31. 31 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1246 Неутрално

    До коментар [#10] от "dzenlandia":

    50% несъбрани пари от издадени актове говори за безхаберие на полицията, която сега ще се надява на застрахователите да им вършат работата с дисципкинирането... само че парите ще влизат в частен джиб ... е как да не си помисля, че застрахователите в момента не помпат нечии джобове на държавни служители ... като примерно на тоя със строгия поглед на снимката? Спмнете си как общините започнаха да си прибират местния данък за колите ... елементарно, като вкараха в системата за годишните прегледи изискването да е платен. Спокойно могат да вкарат и изискването да нямаш неплатени глоби.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  32. 32 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4295 Неутрално

    Това е най-голямото наливане на обществен ресурс в застрахователните дружества, с цел тяхното финансово оздравяване.

    USD (долар) Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО IBAN Code: UA913052990000026006046807167 Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s Войната не е свършила, едно дарение не стига! Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!
  33. 33 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#19] от "Zhelyazkov":

    А кой по-точно си ти да определяш кое ограничение е малоумно и кое не е? В качеството си на какъв спциалист определяш това? Точно заради такива пишман спациалисти, разбирачи от всичко имаме толкова много жертви по пътищата. Ако не си забелязал, магистралата се разпада и само крайно ограничен индивид би карал там със 140. Естествено, че незабавно трябва да се оправи, но не го правят. Това не означава, че трябва да създаваш опасност за живота на другите като караш като невидял път. Много искам бонус-малус да се въведе най-вече за хора с мислене като твоето.

  34. 34 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4295 Неутрално

    До коментар [#19] от "Zhelyazkov":



    Точно така е, браво "Zhelyazkov"!

    USD (долар) Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО IBAN Code: UA913052990000026006046807167 Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s Войната не е свършила, едно дарение не стига! Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!
  35. 35 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 274 Неутрално

    На този етап изграждане на връзка с КАТ за толкова подробни данни за всеки водач/собственик на МПС е абсолютна химера. Първо като цена, на второ място е пълно безумие от гледна точка на сигурност, защото ще е детска игра БД на КАТ да се преточи.

  36. 36 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 859 Неутрално

    До коментар [#4] от "One Hour":

    Или още повече - ако колата бъде открадната и крадецът причини ПТП?

    Герб-ерските тапири само тъпотии могат да измислят....

  37. 37 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Как да го набием на овцете - поредна итерация. И понеже сме в България, аз съм напълно убеден, че записващите устройства на черните седани от по 300 кс и нагоре, винаги ще отчитат в нормите като за порядъчен шофьор-пенсионер с Москвич.

  38. 38 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 281 Неутрално



    [quote#16:"Kamenarski"][/quote]

    ...и е добре да се предприеме поредната стъпка, практиката у нас да се промени. Напълно нормално е по-рисковите шофьори да плащат по-висока застраховка. Нарушаването на правилата за движение при всеки случай те прави по-рисков водач. Тук не е въпроса "дали?" а "как?" и не чувам от онези против конкретните предложения за бонус-малус да дават също така конкретни и аргументирани свои такива?

  39. 39 Профил на Zhelyazkov
    Zhelyazkov
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#33] от "dzenlandia":

    Г-н Смешник, най- обичам професори, като тебе, дето са виждали кола само на картинка от дъвка турбо, да ми обясняват неща. Айде, направи един път София- Варна през Търново и спазвай всички ограничения и като пристигнеш след 7+ часа, след като 100 пъти си свалил до 60, заради поредната отбивка, от която последно е излязла кола преди да падне комунизма, пак ще си говорим. Както написах и по- рано, иска се мозък, за да правиш елементарни връзки, при теб липсва такъв.

    Цената на тока се определя от ДЪРЖАВАТА!!!
  40. 40 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1246 Неутрално

    До коментар [#33] от "dzenlandia":

    К'ва магистрала к'ви пет лева? Най- много шофьори изгарят за превишения на скоростта при допълнителни ограничения от 30 и 40 км/ч, в някои населени места, при условие, че в цялата страна е 50 ... като примерно Старо Оряхово, и 50 или 60 на кръстовищата по междуградските пътища, по които разрешената скорост е 90.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  41. 41 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    А като махнем най-добрите (предполагам и те са 0,6%) и най-лошите колко ще плащат тези, които са най-много?
    —цитат от коментар 15 на penetrating


    То се смята лесно

    10 души ако платят по 10 единици се събират 100, при новата система отново ще се събират 100 единици, но 8 души ще плащат по 9 единици, а останалите 28 единици ще се покрият от двама.
    —цитат от коментар 0 на др Атанасов


    Досега е било 10 души плащат по 5 единици и се събират 50, при новата система 8 души ще плащат по 9 единици, а останалите 28 единици няма да се намери будала да ги плати.

    Да обясниме за верващите младежи, че туй било яката работа, че 90- тях години гражданската отговорност беше 25 марки (+ 80 марки за 2 седмици зелена карта, ако ше ходиш в странство). В началните години след 2000 след картелно наговаряне и кански агитпроп "така казАха от ЕС" я дигнаха на 50 лева. Нито катастрофите са намалели оттогава, нито някой е почнал да кара по - хубаво.

  42. 42 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#2] от "Zhelyazkov":А колко по-лесно е просто да спазваш правилата и нито КАТ, нито застрахователи ще те закачат. Това със следеното е твурде много, но бонус-малус е абсолютно справедлива система за плащане на гражданска отговорност. Напълно нормално е, който нарушава правилата и създава опасност за живота на другите да плаща най-много. Само като се бръкне в джоба на българина, може да се превъзпита. Ама то било 90 км/ч ограничението на магистралата. Ами като е 90, ще караш с 90, като е 140 - със 140. Толкова е просто.
    —цитат от коментар 10 на dzenlandia


    Такъв наивен идеализъм е изключително опасен при вземане на важни решения в пропита от корупция държава като България. Безумно каращи, но пък добре "свързани" хора, със скъпи и мощни автомобили, не получават никакви актове, ако ще и камери да наредиш през метър. Досети се сам защо.

  43. 43 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    Най-разумно ще е едно либерализиране на режима за регистрация на застрахователни компании. Ще се появи реална конкуренция, а и ще е възможно всеки сам да си регистрира застрахователна фирма и да застрахова колата си в нея.
    И в момента повечето застрахователи са кухи и използват презастрахователни услуги от големите компании.

  44. 44 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#2] от "Zhelyazkov":Изпитваш ли презрение към балъците, които при знак за 90 км започват да карат с 90? Или просто те дразнят и почваш да им святкаш нетърпеливо?
    —цитат от коментар 17 на АзКлавдия


    При неадекватно поставено ограничение 60 на първокласен път, когато някои "примерен" шофьор се движи с 40 от страх да не го одерат милиционерите, се образуват зад него колони от автомобили, напрежението се покачва, нетърпеливите състезателчета напират да изпреварват и точно там стават белите... Та на такива "примерни" водачи е хубаво не само да им се святка с фаровете, но и да им се свири с клаксона...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  45. 45 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4295 Любопитно

    До коментар [#42] от "Индиана":

    "...хора, със скъпи и мощни автомобили, не получават никакви актове, ако ще и камери да наредиш през метър. Досети се сам защо."?!



    И защо? Ако може да ни осветлиш!?

    USD (долар) Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО IBAN Code: UA913052990000026006046807167 Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s Войната не е свършила, едно дарение не стига! Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!
  46. 46 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4356 Неутрално

    До коментар [#33] от "dzenlandia":

    Хайде да отидем на Тракия в участъка с 90 и да караш с 90 в крайна лява да видим какво ще ти се случи и колко време ще издържиш? Философ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  47. 47 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#39] от "Zhelyazkov":

    Личи си кой никога не е спазвал ограниченията щом мислиш, че София - Варна ще ти отнеме 7+ часа. Карам от години и ниога не съм бил глобяван. При положение, че има толеранс от 15 км/ч да те глобят за превишена скорост означава, че си 100% рисков шофьор и бонус-малус трябва да те удари здраво. Аз на въпросните отбивки карам със 70-75 и абсолютно никога не съм имал проблем.

  48. 48 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4295 Весело

    До коментар [#46] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Браво "Кмете", задобряваш...

    USD (долар) Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО IBAN Code: UA913052990000026006046807167 Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s Войната не е свършила, едно дарение не стига! Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!
  49. 49 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Егати наглостта!!!
    Ким Чен Ир и Китайската комунистическа партия могат само скромно да конспектират внушенията.

  50. 50 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Ако може да ни осветлиш!?
    —цитат от коментар 45 на hamiltonf


    Не.

  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4356 Неутрално

    До коментар [#47] от "dzenlandia":

    Имаш ли златен талон ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 281 Неутрално



    До коментар [#33] от "dzenlandia":Г-н Смешник, най- обичам професори, като тебе, дето са виждали кола само на картинка от дъвка турбо, да ми обясняват неща. Айде, направи един път София- Варна през Търново и спазвай всички ограничения и като пристигнеш след 7+ часа, след като 100 пъти си свалил до 60, заради поредната отбивка, от която последно е излязла кола преди да падне комунизма, пак ще си говорим. Както написах и по- рано, иска се мозък, за да правиш елементарни връзки, при теб липсва такъв.
    —цитат от коментар 39 на Zhelyazkov


    ...явно съм сред най-големите балъци на света, но шофирам според ограниченията. Да, нека поне пред себе си съм честен - случва се понякога при ограничение 60 да мина с около 70, но избягвам да разсъждавам защо е поставен знака и още по-малко да гадая ще излезе ли кола от някъде. Държава от аналитици и мислители ставаме като седнем зад волана!? Хора, просто спазвайте правилата. Ако някъде те не са адекватни, правете постъпки да се променят...дори и да става дума за премахване на непотребен знак, но не и да го нарушавате понеже бил "неадекватен"!? Весели празници и бъдете живи и здрави!

  53. 53 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#39] от "Zhelyazkov":Личи си кой никога не е спазвал ограниченията щом мислиш, че София - Варна ще ти отнеме 7+ часа. Карам от години и ниога не съм бил глобяван. При положение, че има толеранс от 15 км/ч да те глобят за превишена скорост означава, че си 100% рисков шофьор и бонус-малус трябва да те удари здраво. Аз на въпросните отбивки карам със 70-75 и абсолютно никога не съм имал проблем.
    —цитат от коментар 47 на dzenlandia


    Значи сте просто хитър "престъпник" на ЗДП и правилника за прилагането му...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  54. 54 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 274 Неутрално

    [quote#16:"Kamenarski"]
    —цитат от коментар 38 на 06210311
    ...и е добре да се предприеме поредната стъпка, практиката у нас да се промени. Напълно нормално е по-рисковите шофьори да плащат по-висока застраховка. Нарушаването на правилата за движение при всеки случай те прави по-рисков водач. Тук не е въпроса "дали?" а "как?" и не чувам от онези против конкретните предложения за бонус-малус да дават също така конкретни и аргументирани свои такива?[/quote]

    нарушенията на ЗДП, не са застрахователни събития по полицата ГО, респективно застрахователят няма основание да завишава премията за изплатени щети. Всяка тарифа по ГО се подписва от актюер и се подкрепя от съответната статистика и така се внася в КФН. Нито една компания няма статистически данни, с които да обоснове 5% завишение по ГО за превишена скорост до 20 км. / ч. в населено място. Или казано по-просто, превишение до 20 км/ ч. да води до 5% повишение на ПТП. Рисковите водачи да си ги санкционира КАТ, това не е работа на застрахователите.

  55. 55 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#44] от "Kamenarski":

    Като са неадекватно поставени ограниченията, има си комисии (местни), дето ги решават тия неща.
    Всеки път, когато видиш на някое място знак стоп да е станал знак "дай предимство" или обратно, това е, защото някой не го е домързяло да придвижи въпроса, като се обърне към кат, областния управител, общината и т.н.,които заедно отговарят за тези неща.

    Доброто е заразно
  56. 56 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 4105 Неутрално

    До коментар [#1] от "АзКлавдия":

    "Собствената ти кола става доносник.
    Егати"
    ============
    Никакви нови коли! Още една причина!

    Еретик
  57. 57 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4295 Неутрално

    До коментар [#50] от "Индиана":

    Ами значи говориш глупости. След като си заснем, и Господ не може да махне скрие снимката ти. Тук са направили безупречна организация и координация. Във Варна имаше един случай, полицай, отбработващ снимките на бюро, вижда колата на съпругата си заснета, с превишение над 50км/ч., но нищо не е могъл да направи. Друго ако ти разправят, просто са лаишки приказки, "приказки на пазара"...

    USD (долар) Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО IBAN Code: UA913052990000026006046807167 Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s Войната не е свършила, едно дарение не стига! Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!
  58. 58 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#44] от "Kamenarski":Като са неадекватно поставени ограниченията, има си комисии (местни), дето ги решават тия неща.Всеки път, когато видиш на някое място знак стоп да е станал знак "дай предимство" или обратно, това е, защото някой не го е домързяло да придвижи въпроса, като се обърне към кат, областния управител, общината и т.н.,които заедно отговарят за тези неща.
    —цитат от коментар 55 на АзКлавдия


    Живеете в един "идеален" свят, искрено ви завиждам...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  59. 59 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1777 Неутрално



    Значи малусът би трябвало да расте, само когато застрахователят е платил щети. Ако шофьорът сам си ги е платил (за да не прецака бонуса) - това не му носи негативи, както и начина на шофиране и направените нарушения, които са друга бира.
    Там държавата цепи глоби и касира пачки (повечето държави).

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  60. 60 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2711 Неутрално

    Ами-и-и-и...! Честито на мат`ряла! Най-накрая, застрахователното лоби му намери цаката. Хем ще дере повече, хем ще плаща по-малко обезщетения. Уж, че били много загрижени...! Загрижени са, ама за това, как да ти набутат повече малуси. Естествено, малусите ще са за най-масовите нарушения, като превишения на скоростта с 10-20-30 километра в час. Естествено, това било много опасно и ти вменяват предварително вина, за което трябва да платиш повече. Обаче плащаш повече на частна компания, не на бюджета! И разни тарикати, като тоя на снимката се подписват на 15-20 хиляди лева месечно, а годишните бонуси са допълнително в размер на стотици хиляди! М-да-а-а-а, много са загрижени. Ама не за нас, ами за парите ни...!
    И да не забравите! Пак за ГЕРБ да гласувате...!

    Бивш tww09306483.
  61. 61 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4356 Неутрално

    До коментар [#59] от "Нинов":

    Гледай на запис какви дивотии се лансират.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  62. 62 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Събирането на информация как всеки отделен шофьор "тръгва и спира" ми прилича на системата за "социален кредит" в Китай.Собствената ти кола става доносник. Егати!
    —цитат от коментар 1 на АзКлавдия



    До коментар [#1] от "АзКлавдия":

    - "Фарс или никога вече самота"...
    - Фарс.

  63. 63 Профил на Zhelyazkov
    Zhelyazkov
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#47] от "dzenlandia":

    Аз пък съм бил глобяван и знаеш ли къде? Бяха отбили Хемус при Нови пазар, та се минаваше през нещо, като околовръстно и си движим ние колоната с около 80, обаче ушев знае, че в храстите има знак 50 и услужливо е сложил триножка, щото той не е там да спомага движението, той е там да кешира. Още си пазя снимката, на която ясно се вижда колоната от коли и камиони, всичко това беше ударено от ушев в него ден без да създавва и 1 процент опасност. И само за справка- толерансът е 10, толкова по въпроса колко имаш представа от шофиране и пътища! И за твое сведение имам всичките си точки в талона и така вече 15+ години.

    Цената на тока се определя от ДЪРЖАВАТА!!!
  64. 64 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 927 Неутрално

    ,,специални устройства, в градени в колите,, а не може ли и по един чип във задника на водача? Ей тия застрахователи са много нагли !!!

  65. 65 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#58] от "Kamenarski":

    Никакъв идеален свят. Била съм част от подобно "усилие" - поставяне на стоп вместо предимство и слагане на легнали полицаи в едно пловдивско село. Не е нито лесно, нито експресно (особено ако не е имало смърт на пешеходец последните години). Обаче стана и съм горда с малкия си принос.

    Доброто е заразно
  66. 66 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2711 Неутрално

    До коментар [#59] от "Нинов":

    На теория е така. Ама виж, нашите застрахователи надграждат закона, както е модерно да се казва...! Прибират ти едни пари предварително, на база техни предположения. ;)

    Бивш tww09306483.
  67. 67 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 281 Неутрално

    [quote#54:"our12595545"][/quote]

    Принципът на застраховането е доста елементарен - застрахователя събира едни пари от много хора и при определени събития плаща едни пари на малко хора. Целта е парите събирани от много хора да са повече от парите плащани на малко хора. При така поставената рамка аз не съм съгласен да плащам на равно с всички останали без значение от пътното ми поведение. В поста ти не видях аргументирано предложение а отново критика? Да, почти сигурно конкретните идеи за бонус-малус не са идеалните и най-справедливите. При всички положения обаче са по-добри от сегашното плащане "на калпак" и по комунистически "на всекиму според възможностите, на всекиму според потребностите".

  68. 68 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1777 Неутрално

    До коментар [#66] от "Petleshev":

    санкционерането на нарушителите е държавен монопол.

    Във ФРГ с това се занимават общините, които калкулират твърди приходи от глоби (най-вече от превишена скорост).

    Една снимачка при ограничение 60 км/ч заради ремонт на B27 при Walddorfhäslach е направила 200 хил. снимки за 5 месеца. Истинска печатница за пари!

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  69. 69 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2711 Неутрално

    До коментар [#55] от "АзКлавдия":

    Много е спорно това, което казваш. Давам ти следния пример. На магистралата между Шумен и Варна, преди да направят продължението заобикалящо Шумен, на отбивката от която слизаш от магистралата имаше ограничение на скоростта от 50 км./ч. Понеже масово движението минаваше от там, редовно имаше и патрулка с камера. И снимка са ми пращали, като съм абсолютно убеден, че данните със скоростта ми бяха манипулирани! Но, мисълта ми е друга... Веднага след като пуснаха продължението на магистралата, знака за ограничение от 50 км./ч. изчезна. Тоест отклонението вече не е опасно! И как така широко и с плавен завой отклонение ту става опасно, ту става безопасно. Вече по същото отклонение, мога да минавам с 90 км. в час, без никакъв проблем! Какви са тия комисии, които преценяват? Мисля и сама може да се сетиш...!

    Бивш tww09306483.
  70. 70 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2711 Неутрално

    До коментар [#68] от "Нинов":

    Лично аз, нямам нищо против парите от глоби за превишена скорост, да отиват в нашите общини и от там, директно за подобряване на пътната мрежа! При нас обаче е централизиран комунизъм, където пълниш централния бюджет, който плаща на общоизвестни фирми, въртящи баснословни обороти, защото са абонирани за печелене на обществени поръчки.

    Бивш tww09306483.
  71. 71 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#69] от "Petleshev":

    Вероятно някой възмутен като теб не се е ограничил да се оплаква само по форумите и затова знакът е "изчезнал".
    Пътните знаци не са поставени свише, а по човешка преценка, която често е грешна. Затова се променя и знаците изчезват и се появяват.

    Доброто е заразно
  72. 72 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4315 Неутрално

    До коментар [#66] от "Petleshev":санкционерането на нарушителите е държавен монопол.Във ФРГ с това се занимават общините, които калкулират твърди приходи от глоби (най-вече от превишена скорост).Една снимачка при ограничение 60 км/ч заради ремонт на B27 при Walddorfhäslach е направила 200 хил. снимки за 5 месеца. Истинска печатница за пари!
    —цитат от коментар 68 на Нинов


    Аз си мислех ,че немците спазват законите по пътищата!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  73. 73 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    До коментар [#8] от "АзКлавдия":

    Грербав тролей,не пиши глупости. Полиците са на колата, никъде не се вписва водача.

  74. 74 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#67] от "06210311":

    аз нали това ти обяснявам, че тарифата по ГО не се определя пода по тавана, делено на актуална лунна фаза - защитава се с актюерски изчисления на база статистиката на съответния застраховател, която е свързана със структурата на портфейла му от застраховки. Нека се слага завишение за наличие на ПТП, но не и да се приравнява одраскана задна броня с тежко ПТП с убити и осакатени (нещо, за което господинът от КФН не му се говори много). Събиране на пари основано на фантасмагории, че превишение на скоростта с 20 км/ч води до ПТП е жив рекет. А пък изобщо не искам да засягам темата, че 1/3 от ПТП-та ги пишат несъобразена скорост (на лед, при силен дъжд, попаднал в дупка) с пътната обстановка, дори и да си карал в рамките на ограничението по табела.

  75. 75 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2711 Неутрално

    До коментар [#67] от "06210311":

    Малката подробност е, че пак ще плащаме на калпак, само че повече. Това всъщност е основната идея на застрахователите. Какво се случи, когато започнахме да плащаме по 100 лева средно допълнително? Нищо освен, че апетита на застрахователите нарасна!
    Да не си помислиш, че изплатените от застрахователите щети са нараснали с 20 или 30 процента? Нищо такова...!
    Защо мислиш, че застрахователите и дума не искат да чуят за това, застраховката ГО да е поименна? Ами защото не ги интересува безопасност и катастрофи, ами ги интересуват парите на калпак да вървят през цялата година.
    Да си чул в обсъжданията за законопроектите и предложенията за формиране на начина на изчисление на застраховките да участват неправителствени организации или организации на шофьори? Ами няма и да чуеш. Сам се сещай, защо...!

    Бивш tww09306483.
  76. 76 Профил на vladivlad
    vladivlad
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#52] от "06210311":

    Лошо е да "избягвам да разсъждавам". Държавата ни е на това дередже ей заради такива послушковци, които избягват да разсъждават.

    Пътищата са осеяни с малоумни ограничителни знаци, поставени единствено за хранилка. И не, не твърдя, че всички трябва да карат като Фитипалди, а просто, че и тази област, както и всички други са забатачени от безхаберие, непрофесионализъм и желание за стригане на раята.

    Do or do not. There is no try. Yoda
  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  78. 78 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#52] от "06210311":Лошо е да "избягвам да разсъждавам". Държавата ни е на това дередже ей заради такива послушковци, които избягват да разсъждават.Пътищата са осеяни с малоумни ограничителни знаци, поставени единствено за хранилка. И не, не твърдя, че всички трябва да карат като Фитипалди, а просто, че и тази област, както и всички други са забатачени от безхаберие, непрофесионализъм и желание за стригане на раята.
    —цитат от коментар 76 на vladivlad


    Стригането и млякото са ясни, ама те гербулята и за месце отварят приказка...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  79. 79 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1246 Неутрално

    До коментар [#70] от "Petleshev":

    Проблема е, че реално не могат да си събират парите от глоби. Гамени разни с по поняколко неплатени акта си карат и не им пука... е как да ги дисциплинират, като не могат да им бръкнат в джоба. Бонус- малус е добра система, която обаче няма нищо общо с това недоразумение със същото име предлагано у нас. Какво им пречеше на застрахователите да си я въведат до сега? Близо 10 години се застраховах (общо към 1500 лв. премия) само в една компания ... при 0% бонус и без нито един лев изплатени от нея щети по моя вина. През това време съм платил една "снимка"100 лв.(73км/ч на моста на Варна), и 20 лв. за невключени светлини.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  80. 80 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 281 Неутрално

    До коментар [#67] от "06210311":аз нали това ти обяснявам, че тарифата по ГО не се определя пода по тавана, делено на актуална лунна фаза - защитава се с актюерски изчисления на база статистиката на съответния застраховател, която е свързана със структурата на портфейла му от застраховки. Нека се слага завишение за наличие на ПТП, но не и да се приравнява одраскана задна броня с тежко ПТП с убити и осакатени (нещо, за което господинът от КФН не му се говори много). Събиране на пари основано на фантасмагории, че превишение на скоростта с 20 км/ч води до ПТП е жив рекет. А пък изобщо не искам да засягам темата, че 1/3 от ПТП-та ги пишат несъобразена скорост (на лед, при силен дъжд, попаднал в дупка) с пътната обстановка, дори и да си карал в рамките на ограничението по табела.
    —цитат от коментар 74 на our12595545


    ОК, добре. Аз съм съгласен премията по ГО да е обвързана с виновно причинено ПТП. Нека се подеме тази идея? Готов съм да се обзаложа обаче, че тогава негативният вой ще е също така силен понеже и одраскана броня и не дай Боже причинена смърт на пътя все е ПТП. И когато се вземат предвид статистики по причините за изплащане на обезщетения по ГО, много вероятно форума ще гръмне от мнения "дааа бе ненаядоха се обирджии - за това, че съм огънал нечии калник понеже не са ми обработили пътя, ще ми натоварят застраховката с 30% ...за 2 калника ще ми скочи на 100%" ... примерно!? Предполагам знаеш, че в много от държавите, които имаме за пример, има профил на водачи, които НИКОЙ не иска да застрахова и се е появила застрахователна ниша на компании, които застраховат такива водачи на баснословни суми.

  81. 81 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#69] от "Petleshev":

    Понеже е възможно наистина да не си информиран за тези комисии, защото не ти е трябвало:наричат се Областна комисия по безопасност на движението, в тях влизат хора от областната управа, кат, прокуратура, сдружения на шофьори от всякакъв вид, нпо от областта и т.н.
    Нашият подход беше да пишем отделно на всички членове (е, едно и също писмо, просто с копие до), някои отговориха смислено, други с чиновническо носовирене, вдигнах телефонен скандал на нпо то, защото точно от там не отговориха никак и прочие веселби. Но въпросът се реши в крайна сметка.
    Накрая се оказа, че в комисията имам съученик, но беше повече повод за майтап, че късно съм се ориентирала, отколкото да помогне с нещо.
    За знаците в градовете има общинска комисия, поне за Пловдив е така.
    С тях даже трябва да е по-лесно.

    Доброто е заразно
  82. 82 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 281 Неутрално

    До коментар [#75] от "Petleshev":

    Стоте лева допълнително са заради съдебно решение увеличаващо кръга на лица подлежащи на обезщетение по ГО. Не ме разбирай погрешно - нито съм застраховател, нито имам и косвена връзка с този бизнес, но съм водач и собственик на мпс, който плаща около 300 лева на година за ГО и като такъв със силен стремеж да спазвам правилата като съм зад волана искам премията ми някак да зависи от това?
    Напълно съм съгласен, че ГО трябва да е на водача а не на автомобила!

  83. 83 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#75] от "Petleshev":

    преди да ръсиш простотии, вземи се ограмоти малко, че според българското законодателство (ЗЗД) собственикът на вещта е солидарно отговорен с причинителя на непозволеното увреждане. Или казано за профани - пострадалият може да съди както причинилият ПТП като водач, така и собственикът на МПС, с което е причинено ПТП. Толкова за малоумщината само шофьори да сключвали ГО.

  84. 84 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    "бонус-малус" все повече прилича на "бонус-фалус", в който бонуса е САМО за мутрите-застрахователи!

  85. 85 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 722 Весело

    До коментар [#10] от "dzenlandia":

    „...но бонус-малус е абсолютно справедлива система за плащане на гражданска отговорност...“

    Имате ли понятие какво представлява тази система? Или само си повтаряте дебилщините на тези „корифеи“? Тази система в нормалните държави(Германия) работи и определя стойността на гражданската отговорност в зависимост от застрахователното събитие и важи за колата, не за шофьора. Правиш катастрофа, ако си виновен, понасяш наказание за нарушението(точки, глоби, отнемане на правата), а застрахователната фирма ти повишава % за определяне на застрахователната вноска и то не повече от 25% на всяко произшествие. Нарушенията по пътя, ако не е настъпило застрахователно събитие, нямат нищо общо със застрахователната премия. Тази „система“ ако бъде въведена, моментално ще падне в съда, ако не в Българския „съд“ то в Европейския...

  86. 86 Профил на BULEXIT
    BULEXIT
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Има си регулатор на поведението на водачите на МПС и това са глобите при причиняване на ПТП.
    Те са достатъчно високи.
    Стига сте си измисляли допълнителни поводи за събиране на още пари.

  87. 87 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2711 Неутрално

    До коментар [#83] от "our12595545":

    М-да-а-а-а...! Българското право е много широкообхватно, разтегливо и променящо се, според някои моментни фактори. А доста български съдилища си избират, кои норми и закони да прилагат. Даже имам познати адвокати, които направо отказват дела, ако ще се водят в определени районни съдилища...
    Преповтарям думите на един мой добър познат: В България няма правосъдие, има съдопроизводство. В това съдопроизводство 90 процента има значение процедурата и 10 процента фактите. Понякога и фактите нямат почти никакво значение. Затова не е рядкост, по напълно идентични дела, да видиш напълно противоположни съдебни решения. ;)

    Бивш tww09306483.
  88. 88 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1246 Неутрално

    До коментар [#82] от "06210311":

    На автомобила се прави, като се добавя опция даваща право да се декларира, че ще го предоставяте на други лица, в следствие на което е нормално да плащате по- голяма премия. След като знаете какви ще бъдат последствията от евентуално застрахователно събитие причинено от друго лице с предоставената му от вас кола(начислен солиден малус), ще си правите добре сметката дали ще я предоставите на следващата година... ето и дисциплиниращия ефект :) Ако имате две деца на които давате автомобила си макар и рядко, не ми се струва нормално да се заплащат 3 застраховки. Честа практика е при произшествия с малки щети, участниците в тях да се разплащат помежду ... пак е дисциплиниращо :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  89. 89 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    Следваща стъпка - thought crime.

  90. 90 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4356 Неутрално

    До коментар [#82] от "06210311":

    Твърдение, което е елементарно за оборване и решение, за което излъгаха всички хора с цел лична облага.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  91. 91 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 281 Неутрално

    До коментар [#83] от "our12595545":М-да-а-а-а...! Българското право е много широкообхватно, разтегливо и променящо се, според някои моментни фактори. А доста български съдилища си избират, кои норми и закони да прилагат. Даже имам познати адвокати, които направо отказват дела, ако ще се водят в определени районни съдилища...Преповтарям думите на един мой добър познат: В България няма правосъдие, има съдопроизводство. В това съдопроизводство 90 процента има значение процедурата и 10 процента фактите. Понякога и фактите нямат почти никакво значение. Затова не е рядкост, по напълно идентични дела, да видиш напълно противоположни съдебни решения. ;)
    —цитат от коментар 87 на Petleshev


    Така е!... и на автомобила както е сега, и смесено - автомобила и водача, както се коментира да се промени и само на водача...винаги става дума за плащане на едни пари. Никой не обича да плаща. Аз също не обичам. И понеже никой не обича да плаща а комунизма с "безплатното" отече в канала, всеки почва да коментира евентуални промени от своята камбанария. Хроничните нарушители им е тегаво да обвързват ГО с нарушения на ЗДП. Домакинства с 3-4 автомобила и 2 водачи им е тегаво ГО да е на колата а не на водача. Домакинства с 1-2 коли, но 3-4 с книжки ще пропищят "ама защо сина ми да плаща ГО като се качва на кола макс 2 пъти в месеца да кара до село в мое присъствие" и т.н. Няма система при която всички да са доволни щом става дума да се плащат едни пари. Всъщност май има такава - сегашната!? Възможно най-комунистическата - плащаме наравно а при щета по ГО често гоним оня дето клати гората...теглим една на застрахователя па се приберем вкъщи.

  92. 92 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 281 Неутрално

    До коментар [#82] от "06210311":На автомобила се прави, като се добавя опция даваща право да се декларира, че ще го предоставяте на други лица, в следствие на което е нормално да плащате по- голяма премия. След като знаете какви ще бъдат последствията от евентуално застрахователно събитие причинено от друго лице с предоставената му от вас кола(начислен солиден малус), ще си правите добре сметката дали ще я предоставите на следващата година... ето и дисциплиниращия ефект :) Ако имате две деца на които давате автомобила си макар и рядко, не ми се струва нормално да се заплащат 3 застраховки. Честа практика е при произшествия с малки щети, участниците в тях да се разплащат помежду ... пак е дисциплиниращо :)
    —цитат от коментар 88 на ь


    Предният ми коментар беше към този пост. Извинявам се.

  93. 93 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2711 Неутрално

    До коментар [#65] от "АзКлавдия":

    Сама даваш отговор на доста въпроси. Казваш, че е много трудно в едно село да се сложат "легнали полицаи" и да се подменят няколко пътни знака. Тоест, както казвам и по-горе, на органите и застрахователите въобще не им дреме ни за ПТП-та, ни за пострадали. Още по-малко пък да мислят за превенция и за подобряване организацията на движение и промяна в пътищата така, че да има по-малко ПТП-та.
    Все се сещам за Франция и за техните кръгови движения. Масово се ползват по градове и села. В някои райони е много трудно да видиш два пътя да се пресичат директно. Всичко е с кръгови и с плавни отклонения. И да ти кажа, явно моного помага за безопасността. Иначе във Франция глобите са зверски и полицията много дебне...!
    При нас какво? Седнали си милиционерите в Астричката на някой пустеещ булевард в прмишлена зона, сложили камерата и се борят със злостните нарушители...! Ами, не става така!

    Бивш tww09306483.
  94. 94 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 274 Весело

    До коментар [#8] от "АзКлавдия":
    Абсолютно неудачна аналогия!

  95. 95 Профил на ЕТ
    ЕТ
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Или казано за профани - пострадалият може да съди както причинилият ПТП като водач, така и собственикът на МПС, с което е причинено ПТП.
    —цитат от коментар 83 на our12595545

    За това почвам да си мисля, че най-справедливо би било да има две застраховки - на колата и на водача. Не знам дали някъде го има, вярно, че се усложняват някои неща, но други пък стават по-точни. И няма да те глобяват, задето си дал колата на съседа, без да е вписан в полицата. Критериите за определяне на премиите тогава могат да се балансират също по-добре, примерно за по-мощна или по-стара кола да се плаща повече, или там каквото актюерите преценят. Но да се допуска симбиоза между КАТ и застрахователите е много опасно и вредно!

  96. 96 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 274 Весело

    Значи, с-мата в нормалните държави представлява следното: Застрахователната премия се повишава при настъпило и изплатено застрахователно събитие! Тоест, ако се бръкнеш и си платиш сам щетите, си е пито-платено! Нарушенията нямат нищо общо с размера на премията! Там се отнемат точки и евентуално правата за управление като всеки водач, ако се счита за ощетен, може да си търси правата в съда!
    Явно е, че не се прави разлика, м/у нарушение и застрахователно събитие, логиката е като във вица: Ти имаш ли аквариум? Не. Еб@ти педер@с@!

  97. 97 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#93] от "Petleshev":

    Не мога да разбера какво точно имаш предвид. Не беше "лесно", но не беше и невъзможно, стига да се захванеш. Никой не загина, нито пък се счупи от работа.
    Аз например това именно разбирам под "гражданско общество". Като куриоз - в нашата "селска" акция участва както действащият кмет, така и предишният, които не могат да се дишат взаимно, но го преглътнаха в името на каузата.
    Какво лошо намираш?
    Да седнем да чакаме кат специално да дойде да ни обърне внимание, след като по чудо не беше ставал инцидент над три години?
    Или да чакаме застрахователите? Малей...

    Доброто е заразно
  98. 98 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2767 Неутрално

    Сумата от 1200 лева ГО ви е проблема.
    Гледам тука има още само един двама като мене.
    Аз спазвам знаците и ограниченията прави криви няма значение.
    Имайте впредвид че ограничението трябва да гарантира безопасно преминаване не само при слънце и сух асфалт а и при дъжд поледица и сняг.
    Да имам златен талон и освен това никога не съм чул от познат да казва че са го глобили ей така за кеф.
    Винаги е имало някатъв повод

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  99. 99 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    С оглед факта, че нарушители много, но реално глобените са малко си мисля по-скоро за камери, които да следят кой пресича двойна непрекъсната, кой по време на задръстване остава в кръстовището след като е светнало червено, кой минава на червено, кой влиза в забранена улица, кой се движи в автобусната лента, кой прави ляв завой от дясна лента, кой спира да си купи цигари или да си приказва преди светофар или на автобусна спирка... Тези неща могат се следят автоматично, а може и да се даде достъп определени хора да следят за тях в реално време.

  100. 100 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7710 Неутрално

    При толкова пострадали и убити по пътя, все нещо трябва да се направи.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK