БДЖ обяви поръчка за доставка на мотриси с кетъринг зона и wi-fi за почти 237 млн. лева

През 2005 г. БДЖ получи последните нови мотриси

© Николай Дойчинов

През 2005 г. БДЖ получи последните нови мотриси



БДЖ - Пътнически превози" ЕООД обяви обществена поръчка за доставка и гаранционна поддръжка на до 16 броя електрически мотриси, предназначени за обслужване на бързи влакове за пътувания над 3 часа по основните железопътни линии на България, съобщиха от компанията. За последно БДЖ достави нови мотриси през 2005 година.


Прогнозната стойност на процедурата е почти 247 млн. лева без ДДС. Мотрисите трябва да бъдат 4- или 5-секционни с повишен комфорт за пътниците, секции с първа, втора класа и места за трудноподвижни лица и детски колички, видеонаблюдение, WI-FI и възможност за кетъринг зона.


Експлоатационната скорост е 160 км/ч, като параметрите са съобразени както с моментното състояние на железопътната инфраструктура, така и с програмата за инвестиции и развитие на железниците, уточняват от компанията.




Основни критерии на поръчката са покупната цена на мотрисите, както и стойността на тяхната поддръжка и разходите за превоз на единица пътник. Поръчката ще се проведе на два етапа - заявление за участие и подаване на технически и ценови оферти.


Очаква се новопроизведените електрически мотриси да се доставят в рамките на 36 месеца от датата на подписване на договора, а първия влак да бъде доставен 24 месеца след неговото подписване.


Процедурата е част от общия план за подобряване на условията за превоз на пътници и стратегическо развитие на държавните железници, включващ обновяване на съществуващия парк и закупуване на нов подвижен състав, като по този начин дружеството ще отговори на предизвикателствата в съвременните конкурентни условия.


В телевизионно интервю преди два месеца председателят на съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Григори Григориев обеща до средата на годината да бъде преодолян недостигът на вагони. Той обясни, че през миналата година са ремонтирани 100 вагона в заводи и 50 в предприятията на БДЖ, а за тази съотношението ще е обратното. В началото на 2020 г. се чакат и 20 вагона от "Дойче бан".


Нови вагони и локомотиви се чакат до 24 месеца, като вече е финализирана поръчка за 40 вагона, а пред финал е такава за 10 локомотива. БДЖ сключи и договор за ремонт на 46-те мотриси "Сименс", които извършват 60% от превоза на пътници.

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Айде поредната схема за кражба на ГЕРБ!

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  2. 2 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 899 Неутрално

    Преди разни нискочели да почнат да квичат как за БДЖ не бива да се дават пари да им припомним, че за „къщи за гости“ отидоха 200 милиона лева.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  3. 3 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2441 Неутрално

    каква марка са мотрисите? И какво значи кетъринг-зона?

  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5477 Неутрално

    До коментар [#3] от "deaf":

    Щом има поръчка, трябва да тепърва да дойдат оферти. Марката още не е известна. А кетъринг зоната едно време се наричаше "бюфет".

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 799 Неутрално

    Прекрасна новина. Най-накрая започва реално обновление на БДЖ за средните и дългите линии.

  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    С такава скорост влакове могат да се движат САМО от Септември до Свиленград. Тези само за там ли са. Отделно това ще са влакове, които ще превозват ученици и работници и ще спират на всякъде, за какво им са тогава 160 км/ч ???

  7. 7 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5477 Неутрално

    До коментар [#6] от "442":

    А пък по междуселските линии на Германия, такава скорост от 160 км/ч е номиналната. Докато при участъците Берлин-Мюнхен, или Берлин-Хамбург, има отсечки със скорост 300 км/ч. За френските TGV, няма какво да коментираме.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  8. 8 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2330 Неутрално

    Как му викаха на кейтъринга вьв вагон ресторанта? РСВ-то?

  9. 9 Профил на Nadarin Stoychev
    Nadarin Stoychev
    Рейтинг: 8 Любопитно

    На мен ми е любопитно в какво състояние са мотрисите от 2005 г

  10. 10 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2144 Неутрално

    каква марка са мотрисите? И какво значи кетъринг-зона?
    —цитат от коментар 3 на deaf

    След като отново водеща е най-ниската цена, най-вероятно е да са китайски.
    С бюфет.

  11. 11 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    "Експлоатационната скорост е 160 км/ч, като параметрите са съобразени както с моментното състояние на железопътната инфраструктура,"

    160 км/ч из железните пътища на Родината?
    Последния път (преди 10-12 години) пътувах с влак от София до Пловдив.
    Влакчето беше супер - новичък Сименс.
    Скоростта на участъците беше около пешеходната.
    В крайна сметка пътешествието ми отне около два часа.

    Някъде между Пазарджик и Пловдив храбро дигна около 70-80 км/ч.
    Та с тази ЖП инфрастуктура тази експлоатационна скорост ми се струва невъзможна.

    Panta rhei....
  12. 12 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3022 Неутрално

    И друг път съм писал,че и сега имаме локомотиви за скорост до 140 км ама средната скорост по главните линии е 75 а в отклоненията както около 40.Инфраструктурата се подменя много бавно,а на зоните за кетъринг им викахме РСВ преди и дори имаше количка която минаваше по купетата,имаше и радиоозвучаване - наближаваме гара Х-гарата се намира от дясната страна по посока на движението на влака,престой на влака 2 минути,влака потегля в 10 часа.Имаше павилиончета по гарите,чешми с течаща вода годна за пиене,всички възелни и по големи гари имаха ресторанти.Така,че това новото дето ще го купим е хубаво,но трябва да се пази от пътниците и да се поддържа от железничарите,а що се отнася до скоростите Чайката хвърчеше по бързо до Бургас и Варна въпреки,че на Карнобат спираше да го делят за двете посоки.Зтлатни пясъци и той беше по бърз.Ние имахме не лоша железница за онова време,но безхаберното отношение на министерството и генералната дирекция на БДЖ я разруши.

  13. 13 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#5] от "J.J.":

    Дано оправят и инфраструктурата.
    Преди години едни образи от чужбина глрдаха картата на България единия вика - е ми то морето било много близко до София. Вече знаеха за Слънчака и др. подобни месата за веселби.
    Като получи информация за колко време се стига до там с влак, мерака му угасна.
    Горкия, мислеше си че влаковете в България са такива като в Холандия...

    Panta rhei....
  14. 14 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4412 Неутрално

    Преди разни нискочели да почнат да квичат как за БДЖ не бива да се дават пари да им припомним, че за „къщи за гости“ отидоха 200 милиона лева.
    —цитат от коментар 2 на zo


    Държа да кажа първо, че това е добра новина и одобрявам закупуването на нови мотриси за БДЖ!

    Но, никак не съм съгласен, че кражбата на над 200 милиона за "къщи за тъщи" оправдава други подобни кражби!

  15. 15 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 531 Весело

    каква марка са мотрисите? И какво значи кетъринг-зона?
    —цитат от коментар 3 на deaf


    А и трите имена и ЕГН-то на собственика на печелившата оферта не са ясно записани в условията.

  16. 16 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 513 Неутрално

    Една добре развита ЖП инфраструктура би подобрила живота на българите поне колкото новите магистрали. Това е най-добрия транспорт за къси и средни разстояния.

  17. 17 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    Браво! Като наоравят цялото трасе до Бургас ще се мубава разстоянието за 3 часа.

  18. 18 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 322 Неутрално

    "160 км/ч из железните пътища на Родината?Последния път (преди 10-12 години) пътувах с влак от София до Пловдив.Влакчето беше супер - новичък Сименс. Скоростта на участъците беше около пешеходната.В крайна сметка пътешествието ми отне около два часа.Някъде между Пазарджик и Пловдив храбро дигна около 70-80 км/ч.Та с тази ЖП инфрастуктура тази експлоатационна скорост ми се струва невъзможна.
    —цитат от коментар 11 на Molossian


    Грешите!

    https://www.openrailwaymap.org/?lang=null&lat=42.88803956056295&lon=25.84808349609375&zoom=8&style=maxspeed

    Ето полезен източник! Синият цвят е лошо, тъмно зеленото също не е много добре. Добрите скорости започват от светло зелено през червено до лилаво.



    Ние имахме не лоша железница за онова време,но безхаберното отношение на министерството и генералната дирекция на БДЖ я разруши.
    —цитат от коментар 12 на chicago514


    Нелоша. Това е ключовото тук. Никога не е била добра тази инфраструктура, да да бъде разрушавана. Но, всичко е от контекст и сравнение.

    Сравненията тогава със западни железници е нямало, нито пък е имало комфортни автомобили/ автобуси.

    Сега се работи здраво, но постоянно има обжалвания от изгубилите фирми и търговете се бавят по половин или цяла година. Но след няколко години пътнически превози му свършва договора с държавата и този вид транспорт се либерализира и ще се случи това, което вече се случи с товарните превози. Там вече е либерализирано и има компании, които се справят доста добре.
    https://www.mediapool.bg/pimk-kupiha-parviya-umen-lokomotiv-v-bulgaria-news297461.html

    Затова и се бърза и с инфрата сега. Но терените са много трудни, необходими са мостове и много тунели. А това са много, много скъпи съоръжения. Плюс необходимата електрификация и другите комуникации. Но след няколко години пазара ще бъде отворен за всички, тоест, ще има добра услуга със сигурност.

    Горкия, мислеше си че влаковете в България са такива като в Холандия...
    —цитат от коментар 13 на Molossian


    geography is destiny

    Има и изключения, на богати страни с планини и много тунелно строителство, но генерално, ЖП инфрата се развива най-добре добре там, където има по-скоро равнинен релеф. Холандия е класически пример на такава страна. И това е една от основните причини да има такава жп мрежа там.

  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2155 Неутрално

    Съвсем разкошен пример за опорочен предварително търг, още с изискванията за него. За съжаление, в коментарите е пълен потрес...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на goofy
    goofy
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Страхотна новина! Предполагам, че новите мотриси ще са за южна България, тъй като мащабното подновяване на инфраструктурата, както и за всичко друго, първо там се случи. Северна ще почака най-вероятно още десетина години, но дано пуснат вагони по оста София-Варна, в които МОЖЕ да се регулира температурата, а не или +45 градуса, или никакво отопление, както е сега. Обичам ЖП-транпсорта, осемте часа път се издеянват, но палещата седелка: НЕ.

  21. 21 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Явно всички вече забравиха от колко години по направлението София - Бургас тече безкраен ремонт, който отдавна трябваше да е приключил, мотрисите отдавна да са доставени и разстоянието да се взима за под 4 часа. Ремонта не само не е приключил, но мотрисите не са поръчани а щели да се доставят след 3 години.
    Вече дори и журналистите не си правят труда да питат какво се случва. И докато чакаме да пътуваме за под 4 часа както обещаваха няколко транспортни министри, завършените отсечки са вече амортизирани и по тях плануваните скорости дори и към момента не са достижими.

  22. 22 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 348 Неутрално

    Ще пада лапачка и по този проект. 237 млн. лв. не е хич малка сума, комисионните по линията на суджука (т.е. данък ГЕРБ) ще са доста сочни.

  23. 23 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 4794 Неутрално

    А дано да се пооправят нещата в БДЖ, все пак е достъпен транспорт за пенсионери, ученици и студенти.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK