С такава скорост влакове могат да се движат САМО от Септември до Свиленград. Тези само за там ли са. Отделно това ще са влакове, които ще превозват ученици и работници и ще спират на всякъде, за какво им са тогава 160 км/ч ???
А пък по междуселските линии на Германия, такава скорост от 160 км/ч е номиналната. Докато при участъците Берлин-Мюнхен, или Берлин-Хамбург, има отсечки със скорост 300 км/ч. За френските TGV, няма какво да коментираме.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
"Експлоатационната скорост е 160 км/ч, като параметрите са съобразени както с моментното състояние на железопътната инфраструктура,"
160 км/ч из железните пътища на Родината? Последния път (преди 10-12 години) пътувах с влак от София до Пловдив. Влакчето беше супер - новичък Сименс. Скоростта на участъците беше около пешеходната. В крайна сметка пътешествието ми отне около два часа.
Някъде между Пазарджик и Пловдив храбро дигна около 70-80 км/ч. Та с тази ЖП инфрастуктура тази експлоатационна скорост ми се струва невъзможна.
И друг път съм писал,че и сега имаме локомотиви за скорост до 140 км ама средната скорост по главните линии е 75 а в отклоненията както около 40.Инфраструктурата се подменя много бавно,а на зоните за кетъринг им викахме РСВ преди и дори имаше количка която минаваше по купетата,имаше и радиоозвучаване - наближаваме гара Х-гарата се намира от дясната страна по посока на движението на влака,престой на влака 2 минути,влака потегля в 10 часа.Имаше павилиончета по гарите,чешми с течаща вода годна за пиене,всички възелни и по големи гари имаха ресторанти.Така,че това новото дето ще го купим е хубаво,но трябва да се пази от пътниците и да се поддържа от железничарите,а що се отнася до скоростите Чайката хвърчеше по бързо до Бургас и Варна въпреки,че на Карнобат спираше да го делят за двете посоки.Зтлатни пясъци и той беше по бърз.Ние имахме не лоша железница за онова време,но безхаберното отношение на министерството и генералната дирекция на БДЖ я разруши.
Дано оправят и инфраструктурата. Преди години едни образи от чужбина глрдаха картата на България единия вика - е ми то морето било много близко до София. Вече знаеха за Слънчака и др. подобни месата за веселби. Като получи информация за колко време се стига до там с влак, мерака му угасна. Горкия, мислеше си че влаковете в България са такива като в Холандия...
Една добре развита ЖП инфраструктура би подобрила живота на българите поне колкото новите магистрали. Това е най-добрия транспорт за къси и средни разстояния.
"160 км/ч из железните пътища на Родината?Последния път (преди 10-12 години) пътувах с влак от София до Пловдив.Влакчето беше супер - новичък Сименс. Скоростта на участъците беше около пешеходната.В крайна сметка пътешествието ми отне около два часа.Някъде между Пазарджик и Пловдив храбро дигна около 70-80 км/ч.Та с тази ЖП инфрастуктура тази експлоатационна скорост ми се струва невъзможна.
Нелоша. Това е ключовото тук. Никога не е била добра тази инфраструктура, да да бъде разрушавана. Но, всичко е от контекст и сравнение.
Сравненията тогава със западни железници е нямало, нито пък е имало комфортни автомобили/ автобуси.
Сега се работи здраво, но постоянно има обжалвания от изгубилите фирми и търговете се бавят по половин или цяла година. Но след няколко години пътнически превози му свършва договора с държавата и този вид транспорт се либерализира и ще се случи това, което вече се случи с товарните превози. Там вече е либерализирано и има компании, които се справят доста добре. https://www.mediapool.bg/pimk-kupiha-parviya-umen-lokomotiv-v-bulgaria-news297461.html
Затова и се бърза и с инфрата сега. Но терените са много трудни, необходими са мостове и много тунели. А това са много, много скъпи съоръжения. Плюс необходимата електрификация и другите комуникации. Но след няколко години пазара ще бъде отворен за всички, тоест, ще има добра услуга със сигурност.
Горкия, мислеше си че влаковете в България са такива като в Холандия...
Има и изключения, на богати страни с планини и много тунелно строителство, но генерално, ЖП инфрата се развива най-добре добре там, където има по-скоро равнинен релеф. Холандия е класически пример на такава страна. И това е една от основните причини да има такава жп мрежа там.
Страхотна новина! Предполагам, че новите мотриси ще са за южна България, тъй като мащабното подновяване на инфраструктурата, както и за всичко друго, първо там се случи. Северна ще почака най-вероятно още десетина години, но дано пуснат вагони по оста София-Варна, в които МОЖЕ да се регулира температурата, а не или +45 градуса, или никакво отопление, както е сега. Обичам ЖП-транпсорта, осемте часа път се издеянват, но палещата седелка: НЕ.
Явно всички вече забравиха от колко години по направлението София - Бургас тече безкраен ремонт, който отдавна трябваше да е приключил, мотрисите отдавна да са доставени и разстоянието да се взима за под 4 часа. Ремонта не само не е приключил, но мотрисите не са поръчани а щели да се доставят след 3 години. Вече дори и журналистите не си правят труда да питат какво се случва. И докато чакаме да пътуваме за под 4 часа както обещаваха няколко транспортни министри, завършените отсечки са вече амортизирани и по тях плануваните скорости дори и към момента не са достижими.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Тиква загубена
Рейтинг: 0 НеутралноАйде поредната схема за кражба на ГЕРБ!
Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!zo
Рейтинг: 626 НеутралноПреди разни нискочели да почнат да квичат как за БДЖ не бива да се дават пари да им припомним, че за „къщи за гости“ отидоха 200 милиона лева.
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYdeaf
Рейтинг: 3096 Неутралнокаква марка са мотрисите? И какво значи кетъринг-зона?
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5598 НеутралноДо коментар [#3] от "deaf":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевЩом има поръчка, трябва да тепърва да дойдат оферти. Марката още не е известна. А кетъринг зоната едно време се наричаше "бюфет".
J.J.
Рейтинг: 838 НеутралноПрекрасна новина. Най-накрая започва реално обновление на БДЖ за средните и дългите линии.
442
Рейтинг: 1569 НеутралноС такава скорост влакове могат да се движат САМО от Септември до Свиленград. Тези само за там ли са. Отделно това ще са влакове, които ще превозват ученици и работници и ще спират на всякъде, за какво им са тогава 160 км/ч ???
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5598 НеутралноДо коментар [#6] от "442":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевА пък по междуселските линии на Германия, такава скорост от 160 км/ч е номиналната. Докато при участъците Берлин-Мюнхен, или Берлин-Хамбург, има отсечки със скорост 300 км/ч. За френските TGV, няма какво да коментираме.
Таралеж
Рейтинг: 2492 НеутралноКак му викаха на кейтъринга вьв вагон ресторанта? РСВ-то?
Nadarin Stoychev
Рейтинг: 8 ЛюбопитноНа мен ми е любопитно в какво състояние са мотрисите от 2005 г
Virgin
Рейтинг: 12 НеутралноСлед като отново водеща е най-ниската цена, най-вероятно е да са китайски.
С бюфет.
Molossian
Рейтинг: 340 Неутрално"Експлоатационната скорост е 160 км/ч, като параметрите са съобразени както с моментното състояние на железопътната инфраструктура,"
Panta rhei....160 км/ч из железните пътища на Родината?
Последния път (преди 10-12 години) пътувах с влак от София до Пловдив.
Влакчето беше супер - новичък Сименс.
Скоростта на участъците беше около пешеходната.
В крайна сметка пътешествието ми отне около два часа.
Някъде между Пазарджик и Пловдив храбро дигна около 70-80 км/ч.
Та с тази ЖП инфрастуктура тази експлоатационна скорост ми се струва невъзможна.
chicago514
Рейтинг: 1076 НеутралноИ друг път съм писал,че и сега имаме локомотиви за скорост до 140 км ама средната скорост по главните линии е 75 а в отклоненията както около 40.Инфраструктурата се подменя много бавно,а на зоните за кетъринг им викахме РСВ преди и дори имаше количка която минаваше по купетата,имаше и радиоозвучаване - наближаваме гара Х-гарата се намира от дясната страна по посока на движението на влака,престой на влака 2 минути,влака потегля в 10 часа.Имаше павилиончета по гарите,чешми с течаща вода годна за пиене,всички възелни и по големи гари имаха ресторанти.Така,че това новото дето ще го купим е хубаво,но трябва да се пази от пътниците и да се поддържа от железничарите,а що се отнася до скоростите Чайката хвърчеше по бързо до Бургас и Варна въпреки,че на Карнобат спираше да го делят за двете посоки.Зтлатни пясъци и той беше по бърз.Ние имахме не лоша железница за онова време,но безхаберното отношение на министерството и генералната дирекция на БДЖ я разруши.
Molossian
Рейтинг: 340 НеутралноДо коментар [#5] от "J.J.":
Panta rhei....Дано оправят и инфраструктурата.
Преди години едни образи от чужбина глрдаха картата на България единия вика - е ми то морето било много близко до София. Вече знаеха за Слънчака и др. подобни месата за веселби.
Като получи информация за колко време се стига до там с влак, мерака му угасна.
Горкия, мислеше си че влаковете в България са такива като в Холандия...
vassilun
Рейтинг: 5047 НеутралноДържа да кажа първо, че това е добра новина и одобрявам закупуването на нови мотриси за БДЖ!
Но, никак не съм съгласен, че кражбата на над 200 милиона за "къщи за тъщи" оправдава други подобни кражби!
usero
Рейтинг: 561 ВеселоА и трите имена и ЕГН-то на собственика на печелившата оферта не са ясно записани в условията.
nodamncat
Рейтинг: 461 НеутралноЕдна добре развита ЖП инфраструктура би подобрила живота на българите поне колкото новите магистрали. Това е най-добрия транспорт за къси и средни разстояния.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2926 НеутралноБраво! Като наоравят цялото трасе до Бургас ще се мубава разстоянието за 3 часа.
rwn
Рейтинг: 346 НеутралноГрешите!
https://www.openrailwaymap.org/?lang=null&lat=42.88803956056295&lon=25.84808349609375&zoom=8&style=maxspeed
Ето полезен източник! Синият цвят е лошо, тъмно зеленото също не е много добре. Добрите скорости започват от светло зелено през червено до лилаво.
Нелоша. Това е ключовото тук. Никога не е била добра тази инфраструктура, да да бъде разрушавана. Но, всичко е от контекст и сравнение.
Сравненията тогава със западни железници е нямало, нито пък е имало комфортни автомобили/ автобуси.
Сега се работи здраво, но постоянно има обжалвания от изгубилите фирми и търговете се бавят по половин или цяла година. Но след няколко години пътнически превози му свършва договора с държавата и този вид транспорт се либерализира и ще се случи това, което вече се случи с товарните превози. Там вече е либерализирано и има компании, които се справят доста добре.
https://www.mediapool.bg/pimk-kupiha-parviya-umen-lokomotiv-v-bulgaria-news297461.html
Затова и се бърза и с инфрата сега. Но терените са много трудни, необходими са мостове и много тунели. А това са много, много скъпи съоръжения. Плюс необходимата електрификация и другите комуникации. Но след няколко години пазара ще бъде отворен за всички, тоест, ще има добра услуга със сигурност.
geography is destiny
Има и изключения, на богати страни с планини и много тунелно строителство, но генерално, ЖП инфрата се развива най-добре добре там, където има по-скоро равнинен релеф. Холандия е класически пример на такава страна. И това е една от основните причини да има такава жп мрежа там.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1401 НеутралноСъвсем разкошен пример за опорочен предварително търг, още с изискванията за него. За съжаление, в коментарите е пълен потрес...
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКgoofy
Рейтинг: 561 НеутралноСтрахотна новина! Предполагам, че новите мотриси ще са за южна България, тъй като мащабното подновяване на инфраструктурата, както и за всичко друго, първо там се случи. Северна ще почака най-вероятно още десетина години, но дано пуснат вагони по оста София-Варна, в които МОЖЕ да се регулира температурата, а не или +45 градуса, или никакво отопление, както е сега. Обичам ЖП-транпсорта, осемте часа път се издеянват, но палещата седелка: НЕ.
tri
Рейтинг: 456 НеутралноЯвно всички вече забравиха от колко години по направлението София - Бургас тече безкраен ремонт, който отдавна трябваше да е приключил, мотрисите отдавна да са доставени и разстоянието да се взима за под 4 часа. Ремонта не само не е приключил, но мотрисите не са поръчани а щели да се доставят след 3 години.
Вече дори и журналистите не си правят труда да питат какво се случва. И докато чакаме да пътуваме за под 4 часа както обещаваха няколко транспортни министри, завършените отсечки са вече амортизирани и по тях плануваните скорости дори и към момента не са достижими.
shisharko
Рейтинг: 229 НеутралноЩе пада лапачка и по този проект. 237 млн. лв. не е хич малка сума, комисионните по линията на суджука (т.е. данък ГЕРБ) ще са доста сочни.
Peni Nikol
Рейтинг: 3278 НеутралноА дано да се пооправят нещата в БДЖ, все пак е достъпен транспорт за пенсионери, ученици и студенти.
Peni Nikol