Ревизираните тол-такси са между 3 и 7 ст. на километър

Ревизираните тол-такси са между 3 и 7 ст. на километър

© Велко Ангелов



Тол-таксите за масовия тежкотоварен трафик – с тегло между 3.5 т и 12 т, ще са от 3 до 6 ст. на километър за автомагистрали и между 4 и 7 ст. за първи клас пътища в зависимост от емисионния клас на превозното средство. Това предвижда новият проект за изменение и допълнение на Тарифата за таксите, които се събират за ползване на републиканската пътна мрежа, публикуван днес за обществено обсъждане, обяви Министерството на регионалното развитие и благоустройството.


Това се наложи след като под заплахата на протести от страна на товарните и пътническите превозвачи в петък премиерът Бойко Борисов отстъпи от влезлия в сила закон и се съгласи таксите да бъдат намалени с около 40%.


Така системата ще започне с такси за автомагистралите и първи клас пътища (около 3 100 км). След три месеца търговска експлоатация на тол-системата анализите ще покажат дали с по-ниски тарифи и редуциран обхват, приходите, които държавата очаква от тол такси, ще бъдат същите като вече заложените в бюджета. Ако те са по-малко, ще се разгледа актуализиране на тарифите, посочва министерството.




От обхвата на тол-системата са извадени освен третокласните, и второкласните републикански пътища. Така след 1 март т.г. около 17 хил. км от около 20 хил. км републиканска пътна мрежа ще бъде безплатна за товарните автомобили над 3.5 тона, ако Народното събрание одобри промените в този им вид. След началото на тол-системата на 1 март тези превозни средства няма да плащат винетка за пътищата извън обхвата й.


Размерът на тол-таксите е обвързан с екологичната категория на превозното средство, както и с класа на пътя, за който ще се дължи - автомагистрали и първи клас. Стойността ще се изчислява на изминат километър като всяко навлизане в тол сегмент ще се приема за пълното му изминаване.


Товарните автомобили с тегло между 3,5 т и 12 т и с най-високите еко класове Евро V, Евро VI или EEV ще плащат по 3 ст. на километър на автомагистрала и 4 ст. на километър за първокласните пътища. За тези с емисионен клас Евро III или Евро IV тарифата ще е 4 ст. на километър за автомагистрала и 5 ст на километър за първи клас пътища, а за тези с най-ниската екокатегория – клас Евро 0, I или II – 6 ст. и 7 ст на километър, съответно за автомагистрала и първи клас пътища.


Тежкотоварните автомобили с тегло над 12 т и с две или три оси ще плащат в зависимост от емисионния си клас между 6 ст. и 11 ст. на километър за автомагистрали и между 5 ст. и 10 ст. на километър – за първи клас пътища.
Камионите с тегло над 12 тона, с четири и повече оси ще плащат в зависимост от емисионния си клас между 11 ст. и 20 ст. на километър за автомагистрала и между 10 ст. и 19 ст. – за първи клас пътища.


Тарифата за автобусите над 12 тона ще е една и съща за автомагистралите и първокласните пътища - от 2 ст. до 4 ст. на километър в зависимост от екокатегорията. Автобусите с тегло до 12 т, с емисионен клас Евро V, Евро VI или EEV тона ще плащат 1 ст. за автомагистрала и първи клас пътища, а тези с емисионен клас Евро III, Евро IV, Евро II, Евро I или Евро 0 - 2 ст. на километър за автомагистрали и първи клас пътища.


За ползване на платената пътна инфраструктура от пътни превозни средства с тегло над 3,5 т, използващи като единствен източник алтернативно гориво, тол таксата ще е в размер на 50 на сто от стойността, определена за съответния вид автомобили и за категория ЕВРО VI, EEV.


Срокът за събиране на предложения по проекта на тарифата е до 12 февруари 2020 г.

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5328 Неутрално

    Бойко пак даде задна.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1948 Неутрално

    Е защо не ги направят 0 за по-лесно!? Аман от селски тарикати, които не искат да си плащат.

  3. 3 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 795 Неутрално

    Дървената, зърнената и автобусната мафия ще разбиват пътищата безплатно! Турските камиони по Русе-Кап. Андреево ще плащат 10лв. ТОЛ, вместо 23лв. винетка!

  4. 4 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    Бойко пак даде задна.
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Нали така ви учеха в ППО -Крачка напред две назад.
    Сега пък Бойко виновен, а не тавагишч Ленин.

  5. 5 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 898 Неутрално

    До коментар [#2] от "svoboden":

    Не си прав. При най-ниската такса от 3 ст камион, който прави седмично София-Бургас-София, ще плаща 10% повече от сегашната винетна такса. Та какво остава за другите. Така че има значително увеличение (дори за евро 6), въпреки че целта на тол таксите е да са по-справедливи от винетните, а не по-високи.

    При преди искаха над 12ст, което е пълен абсурд за всеки бизнес план.

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5328 Неутрално

    До коментар [#4] от "4ort":

    Явно той е бил отличник.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    Е защо не ги направят 0 за по-лесно!? Аман от селски тарикати, които не искат да си плащат.
    —цитат от коментар 2 на svoboden


    Тия не са селски тарикати, които не искат да си плащат! Виж под всяка подобна статия кой е с първи коментар. Там е заровено кучето. Изгладняха на Позитно.

  8. 8 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1948 Неутрално

    До коментар [#5] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":

    Как може бизнес план да е основа за определяне на таксата!? Тя трябва да е изчислена така, че със събраните пари да се осигурява поддръжка на пътищата на световно ниво. Ако това означава 20 ст., трябва да е 20 ст., другото е да се задоволяваме с по-ниско качество щото някой си бил направил бизнес-план по някакъв си начин.

  9. 9 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#5] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":

    Какъв бизнес план? Всичко се плаща от клиента чиято стока се вози. С каква наглост международните превозвачи искат 11ст/км, след като в Сърбия да речем плащат над 45ст/км. Те ли всъщност плащат или клиента им? и защо не се издървят на Вучич, Меркел, Орбан и т.н. че съсипват бизнеса им? Как по дяволите тамошните фирми се оправят?

  10. 10 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#5] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":


    До коментар [#2] от "svoboden":Не си прав. При най-ниската такса от 3 ст камион, който прави седмично София-Бургас-София, ще плаща 10% повече от сегашната винетна такса. .
    —цитат от коментар 5 на Стабилни в мизерията, епизод пореден

    Как изобщо мислиш сегашната винетна система за някаква справедлива база. 10% върху нищо са пак нищо!

  11. 11 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 898 Неутрално

    До коментар [#8] от "svoboden":

    Не е нормално държавата да вдига таксата изневиделица с 5 пъти. Може след 10 години и 1лв на км да стане, но с постепенно и планирано увеличение, за да може бизнесът да се адаптира. Иначе просто го закриват административно.

  12. 12 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Со кротце и со благо. В началото така, да не се вдигнат Андрешковците на революция, и от дрипльовската, и от тарикатската порода. Но постепенно трябва да се научат и те.

  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5328 Неутрално

    До коментар [#8] от "svoboden":

    Никой не може да ви плати толкова колкото вие можете да откраднете !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#11] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":

    Русе - Кап. Андреево:
    С винетка - 23лв.
    С ТОЛ по правителственият ценоразпис - 40лв
    С ТОЛ по превозваческият ценоразпис - 10лв
    Как ги изчислихте тези 5лв?
    ---
    Ако някой тукашен върти по 150 000 км/год, да може. Ама защо не си каже приходите, а натъртва на разходите за и без това мижавия ТОЛ? Извършва стопанска дейност и ще плаща за това. Със сегашната винетна система му излиза 1ст/км. А на "деда ми" Петър с фиатчето (средностатистическият бг шофьор) винетката му струва около 2ст/км годишно.

  15. 15 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1292 Любопитно

    Абе, някой не ви ли каза, че тия магистрали ще ни излязат златни? Трябвало превозвачите да плащат повече? Това значи всички ние да плащаме повече, щото разликата винаги се плаща от крайният потребител - народа.

    мурзилка
  16. 16 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1979 Неутрално

    От което следва, че събраните такси ще покриват само заплатите на новоназначените 150 калинки и техническата поддръжка.
    Важното е че ГЕРБ все нещо прави 🙌❤🙌❤🙌❤🙌❤🙌

  17. 17 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#15] от "Маршалов":
    Ами защо тогава превозвачите протестират? Защото са Робин Худовци ли?
    Ясно е че всичко ще плати крайният потребител, вкл, турският, руският и този в ЕС. Не е ясно защо нашите камионджии се газират толкова, като те просто всички заедно ще си вдигнат цената за услугата с десетина %. А пък турските такива да почерпят, щото при тях си е сериозна отстъпката спрямо винетките.

  18. 18 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1292 Любопитно

    До коментар [#15] от "Маршалов":Ами защо тогава превозвачите протестират? Защото са Робин Худовци ли?Ясно е че всичко ще плати крайният потребител, вкл, турският, руският и този в ЕС. Не е ясно защо нашите камионджии се газират толкова, като те просто всички заедно ще си вдигнат цената за услугата с десетина %. А пък турските такива да почерпят, щото при тях си е сериозна отстъпката спрямо винетките.
    —цитат от коментар 17 на acarid


    Щото все някой трябва да протестира. Народа никакъв го няма, видно е дори в Перник. Омекнали са ни чурките. Очевидно е, че таксите за турците може да не са обвързани с това което плаща вътрешният транспорт. Какво пречи на тях да се наложат такси, колкото е необходимо? Доган ще е против и какво от това?

    мурзилка
  19. 19 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#18] от "Маршалов":
    Всичко пречи. Няма разумна логика която да обясни твоята! По добре не коментирай под статията, след като очевидно не си запознат с проблематиката!

  20. 20 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7849 Неутрално

    Правителството не е в състояние да прокара едно свое решение

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  21. 21 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5767 Весело

    Накрая ще стане "българска му работа"

  22. 22 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Вижте сега, ясно ми е, че на тия със заплати от 2К нагоре им е все тая за работещите бедни и че ще бъдат натоварени в цените, щото те самите няма да усетят почти нищо с техните големи бюджети. Ситият на гладния не вярва.

    мурзилка
  23. 23 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1979 Любопитно

    До [#18] от "Маршалов":
    Срещу кóго да протестират в Пееик, след като си ги избраха преди няколко месеца. ГЕРБ има мнозинство в ОС, шеф на ОС е Мики от ВМРО.

  24. 24 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2163 Неутрално

    Само ядове ще ядете с тия тол такси. Задръствания в пикове дни и часове, объркване всред хората които не пътуват често, допълнителни разходи за събиране на таксите. Що просто не си съберете същите пари през акцизи на горива и годишни такси на автомобили?

  25. 25 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5030 Неутрално

    Баце е идиот! Завършен идиот! Значи "превозните средства над 3.5 тона няма да плащат нищо за 17 от 20 хиляди км пътища", а леките автомобили ще плащат за всичко! Нека някой гербер (желателно е да е "Вярващият в НЕистината" от Габрово) да ми обясни логиката!

  26. 26 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8652 Неутрално

    От всеки протест го тресе треска и все отстъпва. Така държава не се управлява.

  27. 27 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#24] от "Таралеж":

    Що просто не си съберете същите пари през акцизи на горива и годишни такси на автомобили?
    —цитат от коментар 24 на Таралеж

    1. Щото вместо турските тирове да плащат за потрошаване на националните пътища, ще плащам аз, дето купувам гориво за косачката, лодката, резачката, по-скъп градски транспорт и за горелката за прасето!
    2. Щото годишните такси са местни данъци към Общината, и се харчат за общинската пътна мрежа и за заплати на общинарите.
    3. Щото акциза върху горивата не се харчи за пътища, по причина същата с акциза от ракията да не се строят кръчми. Тоест потребителска инфраструктура.

  28. 28 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 898 Неутрално

    До коментар [#14] от "acarid":

    Ама 23лв е дневната винетка. Да, правилно си сметнал, че за някой, инцидентно преминаващ България, разходите ще намалеят. Аз обаче ти говоря за Български превозвачи, които всеки божи ден карат. И ти давам пример за София и Бургас, което на 3ст ще струва 11.5лв в посока, по 250 работни дни - 2875 лв за година. При сегашна цена на годишна винетка 808лв. Те ти го увеличението.

  29. 29 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    До коментар [#25] от "vassilun":

    Първо не съм ГЕРБ-ер. И второ съм Против тези ниски цени и само 3000 километра в ток такси пътища.
    Ама аз отдавна съм преценил капацитета на ГЕРБ и знам, че няма да устои нищо радикално и докато икономиката расте няма ида се забележи.
    А ти искаш да промениш Борисов на 60 години. Ха ха.

  30. 30 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Язе камион не моем да караме, ама моем да се праим на идиот. Ще се изкажеме, значи. Требе да са по 45 ст. на километър таксите. Както в Сърбия. Спихнахме се туканка да ревеме, че сърбите и война водили, и Югославията им взели, и под една крива круша ги събрали сичките, да се карат кой да я обере, и да се настъпят по мазолите, и пак по-добре от нас живеят, тарикатите... Че едно нещо не ние като при тях. Ами нека тол-таксите точно като при тях да станат, че да си го имаме това едно нещо, дето да е като при тях, та дано да спрем да вием като сирените на руските бойни параходи. Хау!

  31. 31 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#28] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":
    Обясняваш ми как някой който върти близо 200 000км/год. по магистрала щял да плати цели 2850лв за цяла год? Този същият колко ще плати в Сърбия, Хърватия, Гърция, Турция, Македония, Унгария и т.н.
    Да, толкова са, вероятно между 60и 90 000лв, без да претендирам за точна сметка. Жив да го оплачеш!

  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5328 Неутрално

    До коментар [#31] от "acarid":

    Тия пари не се ли калкулираТ В НАВЛОТО ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4401 Неутрално

    ...... допълнителни разходи за събиране на таксите. Що просто не си съберете същите пари през акцизи на горива и годишни такси на автомобили?
    —цитат от коментар 24 на Таралеж


    Акцизът ли?
    Ами защо да е просто, като може да е сложно? От простото комисионна няма, докато за сложното са необходими консултанти, закупуване на техника, софтуери..., а всичко това носи комисионни, комисионни.

  34. 34 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1169 Неутрално

    Привидно Бойко пак се прави на мека Мария...само чака да тръгне тол таксата...после така ще им го тури...че и колкото и да въртят на държавата все по хубаво ще и става...

  35. 35 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4401 Неутрално

    Между другото каква е тази такса от 3 ст. на километър? Или 12 лв Сф-Бургас? Колко по-просто и логично щеше да е да се вдигне акциза на горивата с по 0,10 лв на литър (бензин, дизел), и между 5 и 10-15 ст на километър по магистралите. Реално акцизът откакто е въведен, не е променян.

  36. 36 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 3179 Весело

    От всеки протест го тресе треска и все отстъпва. Така държава не се управлява.
    —цитат от коментар 26 на Роси


    Той не управлява държава, а матр'ял.

    *ПКП-Проста кърджалийска путка-неформално любезно обръщение на мин. председателя към председателя на Нар. събрание
  37. 37 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2163 Неутрално

    До коментар [#27] от "acarid":

    Уважавам ти причините, но ще береш ядове като тръгнеш на път. Карал съм по такива платени пътища, задръствал съм се заради няколко стотинки такси.

  38. 38 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2163 Неутрално

    До коментар [#27] от "acarid":

    Уважавам ти причините, но ще береш ядове като тръгнеш на път. Карал съм по такива платени пътища, задръствал съм се заради няколко стотинки такси.

  39. 39 Профил на badboy14
    badboy14
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Парите от акциза за горивата трябва да отиват за екология,от цигарите и алкохола за здраве,това е смисълът на този вид данък.В територията отиват за пенсийка щото няма как иначе да се покрие дефицита в НОИ.
    Ако един камион с полуремарке изминава 400 км. на ден за година и има калпав спедитор и собственик,т.е половината му курсове са празни,то за година ще превозва 6000 тона или 6 000 000 кг. стока(това е за оня дето въртял 120 000 км. в Бг.). Другото са сметки дето се учат във втори клас и селски тарикати дето само са свикнали да взимат.

  40. 40 Профил на badboy14
    badboy14
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Парите от акциза за горивата трябва да отиват за екология,от цигарите и алкохола за здраве,това е смисълът на този вид данък.В територията отиват за пенсийка щото няма как иначе да се покрие дефицита в НОИ.
    Ако един камион с полуремарке изминава 400 км. на ден за година и има калпав спедитор и собственик,т.е половината му курсове са празни,то за година ще превозва 6000 тона или 6 000 000 кг. стока(това е за оня дето въртял 120 000 км. в Бг.). Другото са сметки дето се учат във втори клас и селски тарикати дето само са свикнали да взимат.

  41. 41 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#14] от "acarid":

    "А на "деда ми" Петър с фиатчето (средностатистическият бг шофьор) винетката му струва около 2ст/км годишно."

    Струва минимум 2 ст/км с включени градски и селски пътища, ако деда ми Петър си купи годишна винетка (97 лв.) и похарчи цялата годишна пенсия за гориво за 5000 км. Понеже пенсията му ще се вдигне чак от 1 юли, затова ще купи една месечна винетка от 30 лв. за да измине 500 км (отиване и връщане) до "по-евтиния" балнеоложки санаториум. И статистически ще стане 6 ст/км, ако и фиатчето да е десет пъти по-леко (десет пъти по-малко уврежда пътната настилка). А уж ТОЛ системата щеше да прави статистики.

  42. 42 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1918 Весело

    До коментар [#28] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":

    "И ти давам пример за София и Бургас, което на 3ст ще струва 11.5лв в посока, по 250 работни дни - 2875 лв за година. При сегашна цена на годишна винетка 808лв. Те ти го увеличението."

    Ами нали това е идеята!? Още когато се заговори за тол системата се търсеше решение как от 340 млн. лв. приходи от винетки да се съберат поне един милиард лв. за поддръжка на пътната инфраструктура. Според Вас кой трябва да плати - тоя, дето един път в годината отива в Бургас на почивка или тоя, дето изоглавено се щура всеки ден между София и Бургас? При това първият плаща цялото ДДС в едно с осигуровки върху горивото и автомобила (разходите за транспорт не се изваждат от брутния доход при облагането с осигуровки), а вторият не само си прихваща ДДС-то ( и за горивото, и за автомобила), ами и реализира търговска печалба.

  43. 43 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1918 Весело

    До коментар [#35] от "historama":

    "Колко по-просто и логично щеше да е да се вдигне акциза на горивата с по 0,10 лв на литър (бензин, дизел), "

    Така направи мосю Макрон и "жълтите жилетки" му блокираха "магистралите".
    Въпросът е: тракторите и другата специализирана техника (включително печки на нафта и бензинови горелки), която практически не ползва пътната мрежа, защо трябва да плащат за поддръжката на магистралите и първокласната пътна мрежа?
    Отделно, вдигането на акциза ще принуди търговците да си свият печалбата поради спадналото търсене … както е в Европа.

  44. 44 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#40] от "badboy14":

    "Парите от акциза за горивата трябва да отиват за екология,от цигарите и алкохола за здраве,това е смисълът на този вид данък"

    Единственият смисъл на този данък, акциза, е да се ограничи потреблението на стоки, към които обществото е "чувствително" - от картелни споразумения (ОПЕК най-вече) до "запушването" на живота на обществените места. (има акциз и на ел. енергията).
    Останалото, как акциза щял бил да отиде за здравето … на Дянков или за стипендии/помощи на децата от училището в Долно Нанагорнище, създавали гнезда за птичките-кукувуците, си е чиста долна пропаганда. Основно на грантаджии.

  45. 45 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4401 Неутрално

    До 40:"badboy14"....Парите от акциза за горивата трябва да отиват за екология,от цигарите и алкохола за здраве,това е смисълът на този вид данък......"

    Френд, грешиш. Идеята за този данък (акциза) за целия ЕС е един и същ - за подръжка на пътната мрежа. В България (и Люксембург) реално е най-нисък. Само че у нас Борисов и Горанов си го приемат като чист приход в ДБ, и си го харчат както те двамата решат.

  46. 46 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    Не мога да разбера защо всички се дърлят ,след като това е началото и нещата ще се регулират от само себе си с времето , на всички е ясно ,че вече ще има тол такси ,от тях ще се правят едни несимволични пари в държавата и това ще продължава вечно , ще се менят надолу и нагоре ,според интересите на държавата ни .

  47. 47 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4401 Неутрално

    До 43:"wanderer"...До коментар [#35] от "historama":"Колко по-просто и логично щеше да е да се вдигне акциза на горивата с по 0,10 лв на литър (бензин, дизел), "Така направи мосю Макрон и "жълтите жилетки" му блокираха "магистралите".Въпросът е: тракторите и другата специализирана техника (включително печки на нафта и бензинови горелки), която практически не ползва пътната мрежа, защо трябва да плащат за поддръжката на магистралите и първокласната пътна мрежа?...."

    Във Франция дизелът за селскостопанска техника е с много по-нисък акциз, и е оцветен. Което не пречи на френските селяни да си го ползват за ситроените (затова във Франция са шампионите с общия % на дизелови МПС). Там акцизът върху горивата са двойни на нашите.
    За нафтовите печки се ползва мазут (котелно гориво, със сяра до 1%), който у нас е с намален акциз (400 лв на 1000 л, а не 646 както е за автомобилния дизел). За бензиновите горелки нямам информация какъв бензин ползват (вероятно акцизен), но неговият дял е несъществен в общите продажби.

  48. 48 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    В крайна сметка автобусите ще плащат по- малко отколкото до сега ако таксата е 1 ст. и почти без увеличение при 2 ст. ... явно воя им се осмисли;

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  49. 49 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Ще се забатачи това с ТОЛ системата.
    А колко ли струва до сега!

  50. 50 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5030 Неутрално

    До коментар [#28] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":

    "И ти давам пример за София и Бургас, което на 3ст ще струва 11.5лв в посока, по 250 работни дни - 2875 лв за година."

    Вашите камиони всеки ден ли пътуват от София до Бургас?

    Ако да, то ТРЯБВА да плащат 2975 лева, защото много амортизират пътищата!

  51. 51 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1292 Любопитно

    До [#18] от "Маршалов":Срещу кóго да протестират в Пееик, след като си ги избраха преди няколко месеца. ГЕРБ има мнозинство в ОС, шеф на ОС е Мики от ВМРО.
    —цитат от коментар 23 на Ще върнем България в Европа


    Срещу боко и ОПГ-то от калинки?

    мурзилка
  52. 52 Профил на ish37391591
    ish37391591
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#9] от "acarid":
    В Сърбия на магистралите плащат всички,дори и леките автомобили.
    Така трябва да е и у нас.

  53. 53 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    До коментар [#9] от "acarid":В Сърбия на магистралите плащат всички,дори и леките автомобили.Така трябва да е и у нас.
    —цитат от коментар 52 на ish37391591


    Навсякъде по света се плащат магистралите. Обаче тук в България явно сме трансждендери в това отношение. Магистралите не са заплатени по-скъпо от останалите пътища. Къде на запад по магистралите се кара само със свинетка, а на обикновени, шосета се плаща толтакса? Отчитам, че тук четат и пишат колеги, които не могат да направят разлика между магистрала и нормално шосе и вдигат над 90км/час навсякъде, дори вътре в населените места.

    мурзилка




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK