Дървената, зърнената и автобусната мафия ще разбиват пътищата безплатно! Турските камиони по Русе-Кап. Андреево ще плащат 10лв. ТОЛ, вместо 23лв. винетка!
Не си прав. При най-ниската такса от 3 ст камион, който прави седмично София-Бургас-София, ще плаща 10% повече от сегашната винетна такса. Та какво остава за другите. Така че има значително увеличение (дори за евро 6), въпреки че целта на тол таксите е да са по-справедливи от винетните, а не по-високи.
При преди искаха над 12ст, което е пълен абсурд за всеки бизнес план.
Тия не са селски тарикати, които не искат да си плащат! Виж под всяка подобна статия кой е с първи коментар. Там е заровено кучето. Изгладняха на Позитно.
До коментар [#5] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":
Как може бизнес план да е основа за определяне на таксата!? Тя трябва да е изчислена така, че със събраните пари да се осигурява поддръжка на пътищата на световно ниво. Ако това означава 20 ст., трябва да е 20 ст., другото е да се задоволяваме с по-ниско качество щото някой си бил направил бизнес-план по някакъв си начин.
До коментар [#5] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":
Какъв бизнес план? Всичко се плаща от клиента чиято стока се вози. С каква наглост международните превозвачи искат 11ст/км, след като в Сърбия да речем плащат над 45ст/км. Те ли всъщност плащат или клиента им? и защо не се издървят на Вучич, Меркел, Орбан и т.н. че съсипват бизнеса им? Как по дяволите тамошните фирми се оправят?
До коментар [#5] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":
До коментар [#2] от "svoboden":Не си прав. При най-ниската такса от 3 ст камион, който прави седмично София-Бургас-София, ще плаща 10% повече от сегашната винетна такса. .
—цитат от коментар 5 на Стабилни в мизерията, епизод пореден
Как изобщо мислиш сегашната винетна система за някаква справедлива база. 10% върху нищо са пак нищо!
Не е нормално държавата да вдига таксата изневиделица с 5 пъти. Може след 10 години и 1лв на км да стане, но с постепенно и планирано увеличение, за да може бизнесът да се адаптира. Иначе просто го закриват административно.
Со кротце и со благо. В началото така, да не се вдигнат Андрешковците на революция, и от дрипльовската, и от тарикатската порода. Но постепенно трябва да се научат и те.
До коментар [#11] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":
Русе - Кап. Андреево: С винетка - 23лв. С ТОЛ по правителственият ценоразпис - 40лв С ТОЛ по превозваческият ценоразпис - 10лв Как ги изчислихте тези 5лв? --- Ако някой тукашен върти по 150 000 км/год, да може. Ама защо не си каже приходите, а натъртва на разходите за и без това мижавия ТОЛ? Извършва стопанска дейност и ще плаща за това. Със сегашната винетна система му излиза 1ст/км. А на "деда ми" Петър с фиатчето (средностатистическият бг шофьор) винетката му струва около 2ст/км годишно.
Абе, някой не ви ли каза, че тия магистрали ще ни излязат златни? Трябвало превозвачите да плащат повече? Това значи всички ние да плащаме повече, щото разликата винаги се плаща от крайният потребител - народа.
От което следва, че събраните такси ще покриват само заплатите на новоназначените 150 калинки и техническата поддръжка. Важното е че ГЕРБ все нещо прави 🙌❤🙌❤🙌❤🙌❤🙌
До коментар [#15] от "Маршалов": Ами защо тогава превозвачите протестират? Защото са Робин Худовци ли? Ясно е че всичко ще плати крайният потребител, вкл, турският, руският и този в ЕС. Не е ясно защо нашите камионджии се газират толкова, като те просто всички заедно ще си вдигнат цената за услугата с десетина %. А пък турските такива да почерпят, щото при тях си е сериозна отстъпката спрямо винетките.
До коментар [#15] от "Маршалов":Ами защо тогава превозвачите протестират? Защото са Робин Худовци ли?Ясно е че всичко ще плати крайният потребител, вкл, турският, руският и този в ЕС. Не е ясно защо нашите камионджии се газират толкова, като те просто всички заедно ще си вдигнат цената за услугата с десетина %. А пък турските такива да почерпят, щото при тях си е сериозна отстъпката спрямо винетките.
Щото все някой трябва да протестира. Народа никакъв го няма, видно е дори в Перник. Омекнали са ни чурките. Очевидно е, че таксите за турците може да не са обвързани с това което плаща вътрешният транспорт. Какво пречи на тях да се наложат такси, колкото е необходимо? Доган ще е против и какво от това?
мурзилка
До коментар [#18] от "Маршалов": Всичко пречи. Няма разумна логика която да обясни твоята! По добре не коментирай под статията, след като очевидно не си запознат с проблематиката!
Вижте сега, ясно ми е, че на тия със заплати от 2К нагоре им е все тая за работещите бедни и че ще бъдат натоварени в цените, щото те самите няма да усетят почти нищо с техните големи бюджети. Ситият на гладния не вярва.
До [#18] от "Маршалов": Срещу кóго да протестират в Пееик, след като си ги избраха преди няколко месеца. ГЕРБ има мнозинство в ОС, шеф на ОС е Мики от ВМРО.
Само ядове ще ядете с тия тол такси. Задръствания в пикове дни и часове, объркване всред хората които не пътуват често, допълнителни разходи за събиране на таксите. Що просто не си съберете същите пари през акцизи на горива и годишни такси на автомобили?
Баце е идиот! Завършен идиот! Значи "превозните средства над 3.5 тона няма да плащат нищо за 17 от 20 хиляди км пътища", а леките автомобили ще плащат за всичко! Нека някой гербер (желателно е да е "Вярващият в НЕистината" от Габрово) да ми обясни логиката!
1. Щото вместо турските тирове да плащат за потрошаване на националните пътища, ще плащам аз, дето купувам гориво за косачката, лодката, резачката, по-скъп градски транспорт и за горелката за прасето! 2. Щото годишните такси са местни данъци към Общината, и се харчат за общинската пътна мрежа и за заплати на общинарите. 3. Щото акциза върху горивата не се харчи за пътища, по причина същата с акциза от ракията да не се строят кръчми. Тоест потребителска инфраструктура.
Ама 23лв е дневната винетка. Да, правилно си сметнал, че за някой, инцидентно преминаващ България, разходите ще намалеят. Аз обаче ти говоря за Български превозвачи, които всеки божи ден карат. И ти давам пример за София и Бургас, което на 3ст ще струва 11.5лв в посока, по 250 работни дни - 2875 лв за година. При сегашна цена на годишна винетка 808лв. Те ти го увеличението.
Първо не съм ГЕРБ-ер. И второ съм Против тези ниски цени и само 3000 километра в ток такси пътища. Ама аз отдавна съм преценил капацитета на ГЕРБ и знам, че няма да устои нищо радикално и докато икономиката расте няма ида се забележи. А ти искаш да промениш Борисов на 60 години. Ха ха.
Язе камион не моем да караме, ама моем да се праим на идиот. Ще се изкажеме, значи. Требе да са по 45 ст. на километър таксите. Както в Сърбия. Спихнахме се туканка да ревеме, че сърбите и война водили, и Югославията им взели, и под една крива круша ги събрали сичките, да се карат кой да я обере, и да се настъпят по мазолите, и пак по-добре от нас живеят, тарикатите... Че едно нещо не ние като при тях. Ами нека тол-таксите точно като при тях да станат, че да си го имаме това едно нещо, дето да е като при тях, та дано да спрем да вием като сирените на руските бойни параходи. Хау!
До коментар [#28] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден": Обясняваш ми как някой който върти близо 200 000км/год. по магистрала щял да плати цели 2850лв за цяла год? Този същият колко ще плати в Сърбия, Хърватия, Гърция, Турция, Македония, Унгария и т.н. Да, толкова са, вероятно между 60и 90 000лв, без да претендирам за точна сметка. Жив да го оплачеш!
Акцизът ли? Ами защо да е просто, като може да е сложно? От простото комисионна няма, докато за сложното са необходими консултанти, закупуване на техника, софтуери..., а всичко това носи комисионни, комисионни.
Привидно Бойко пак се прави на мека Мария...само чака да тръгне тол таксата...после така ще им го тури...че и колкото и да въртят на държавата все по хубаво ще и става...
Между другото каква е тази такса от 3 ст. на километър? Или 12 лв Сф-Бургас? Колко по-просто и логично щеше да е да се вдигне акциза на горивата с по 0,10 лв на литър (бензин, дизел), и между 5 и 10-15 ст на километър по магистралите. Реално акцизът откакто е въведен, не е променян.
Той не управлява държава, а матр'ял.
🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
Парите от акциза за горивата трябва да отиват за екология,от цигарите и алкохола за здраве,това е смисълът на този вид данък.В територията отиват за пенсийка щото няма как иначе да се покрие дефицита в НОИ. Ако един камион с полуремарке изминава 400 км. на ден за година и има калпав спедитор и собственик,т.е половината му курсове са празни,то за година ще превозва 6000 тона или 6 000 000 кг. стока(това е за оня дето въртял 120 000 км. в Бг.). Другото са сметки дето се учат във втори клас и селски тарикати дето само са свикнали да взимат.
Парите от акциза за горивата трябва да отиват за екология,от цигарите и алкохола за здраве,това е смисълът на този вид данък.В територията отиват за пенсийка щото няма как иначе да се покрие дефицита в НОИ. Ако един камион с полуремарке изминава 400 км. на ден за година и има калпав спедитор и собственик,т.е половината му курсове са празни,то за година ще превозва 6000 тона или 6 000 000 кг. стока(това е за оня дето въртял 120 000 км. в Бг.). Другото са сметки дето се учат във втори клас и селски тарикати дето само са свикнали да взимат.
"А на "деда ми" Петър с фиатчето (средностатистическият бг шофьор) винетката му струва около 2ст/км годишно."
Струва минимум 2 ст/км с включени градски и селски пътища, ако деда ми Петър си купи годишна винетка (97 лв.) и похарчи цялата годишна пенсия за гориво за 5000 км. Понеже пенсията му ще се вдигне чак от 1 юли, затова ще купи една месечна винетка от 30 лв. за да измине 500 км (отиване и връщане) до "по-евтиния" балнеоложки санаториум. И статистически ще стане 6 ст/км, ако и фиатчето да е десет пъти по-леко (десет пъти по-малко уврежда пътната настилка). А уж ТОЛ системата щеше да прави статистики.
До коментар [#28] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":
"И ти давам пример за София и Бургас, което на 3ст ще струва 11.5лв в посока, по 250 работни дни - 2875 лв за година. При сегашна цена на годишна винетка 808лв. Те ти го увеличението."
Ами нали това е идеята!? Още когато се заговори за тол системата се търсеше решение как от 340 млн. лв. приходи от винетки да се съберат поне един милиард лв. за поддръжка на пътната инфраструктура. Според Вас кой трябва да плати - тоя, дето един път в годината отива в Бургас на почивка или тоя, дето изоглавено се щура всеки ден между София и Бургас? При това първият плаща цялото ДДС в едно с осигуровки върху горивото и автомобила (разходите за транспорт не се изваждат от брутния доход при облагането с осигуровки), а вторият не само си прихваща ДДС-то ( и за горивото, и за автомобила), ами и реализира търговска печалба.
"Колко по-просто и логично щеше да е да се вдигне акциза на горивата с по 0,10 лв на литър (бензин, дизел), "
Така направи мосю Макрон и "жълтите жилетки" му блокираха "магистралите". Въпросът е: тракторите и другата специализирана техника (включително печки на нафта и бензинови горелки), която практически не ползва пътната мрежа, защо трябва да плащат за поддръжката на магистралите и първокласната пътна мрежа? Отделно, вдигането на акциза ще принуди търговците да си свият печалбата поради спадналото търсене … както е в Европа.
"Парите от акциза за горивата трябва да отиват за екология,от цигарите и алкохола за здраве,това е смисълът на този вид данък"
Единственият смисъл на този данък, акциза, е да се ограничи потреблението на стоки, към които обществото е "чувствително" - от картелни споразумения (ОПЕК най-вече) до "запушването" на живота на обществените места. (има акциз и на ел. енергията). Останалото, как акциза щял бил да отиде за здравето … на Дянков или за стипендии/помощи на децата от училището в Долно Нанагорнище, създавали гнезда за птичките-кукувуците, си е чиста долна пропаганда. Основно на грантаджии.
До 40:"badboy14"....Парите от акциза за горивата трябва да отиват за екология,от цигарите и алкохола за здраве,това е смисълът на този вид данък......"
Френд, грешиш. Идеята за този данък (акциза) за целия ЕС е един и същ - за подръжка на пътната мрежа. В България (и Люксембург) реално е най-нисък. Само че у нас Борисов и Горанов си го приемат като чист приход в ДБ, и си го харчат както те двамата решат.
Не мога да разбера защо всички се дърлят ,след като това е началото и нещата ще се регулират от само себе си с времето , на всички е ясно ,че вече ще има тол такси ,от тях ще се правят едни несимволични пари в държавата и това ще продължава вечно , ще се менят надолу и нагоре ,според интересите на държавата ни .
До 43:"wanderer"...До коментар [#35] от "historama":"Колко по-просто и логично щеше да е да се вдигне акциза на горивата с по 0,10 лв на литър (бензин, дизел), "Така направи мосю Макрон и "жълтите жилетки" му блокираха "магистралите".Въпросът е: тракторите и другата специализирана техника (включително печки на нафта и бензинови горелки), която практически не ползва пътната мрежа, защо трябва да плащат за поддръжката на магистралите и първокласната пътна мрежа?...."
Във Франция дизелът за селскостопанска техника е с много по-нисък акциз, и е оцветен. Което не пречи на френските селяни да си го ползват за ситроените (затова във Франция са шампионите с общия % на дизелови МПС). Там акцизът върху горивата са двойни на нашите. За нафтовите печки се ползва мазут (котелно гориво, със сяра до 1%), който у нас е с намален акциз (400 лв на 1000 л, а не 646 както е за автомобилния дизел). За бензиновите горелки нямам информация какъв бензин ползват (вероятно акцизен), но неговият дял е несъществен в общите продажби.
До [#18] от "Маршалов":Срещу кóго да протестират в Пееик, след като си ги избраха преди няколко месеца. ГЕРБ има мнозинство в ОС, шеф на ОС е Мики от ВМРО.
—цитат от коментар 23 на Ще върнем България в Европа
Навсякъде по света се плащат магистралите. Обаче тук в България явно сме трансждендери в това отношение. Магистралите не са заплатени по-скъпо от останалите пътища. Къде на запад по магистралите се кара само със свинетка, а на обикновени, шосета се плаща толтакса? Отчитам, че тук четат и пишат колеги, които не могат да направят разлика между магистрала и нормално шосе и вдигат над 90км/час навсякъде, дори вътре в населените места.
мурзилка
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3969 НеутралноБойко пак даде задна.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!svoboden
Рейтинг: 2329 НеутралноЕ защо не ги направят 0 за по-лесно!? Аман от селски тарикати, които не искат да си плащат.
acarid
Рейтинг: 788 НеутралноДървената, зърнената и автобусната мафия ще разбиват пътищата безплатно! Турските камиони по Русе-Кап. Андреево ще плащат 10лв. ТОЛ, вместо 23лв. винетка!
4ort
Рейтинг: 2899 НеутралноНали така ви учеха в ППО -Крачка напред две назад.
Сега пък Бойко виновен, а не тавагишч Ленин.
Стабилни в мизерията, епизод пореден
Рейтинг: 577 НеутралноДо коментар [#2] от "svoboden":
Не си прав. При най-ниската такса от 3 ст камион, който прави седмично София-Бургас-София, ще плаща 10% повече от сегашната винетна такса. Та какво остава за другите. Така че има значително увеличение (дори за евро 6), въпреки че целта на тол таксите е да са по-справедливи от винетните, а не по-високи.
При преди искаха над 12ст, което е пълен абсурд за всеки бизнес план.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3969 НеутралноДо коментар [#4] от "4ort":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Явно той е бил отличник.
4ort
Рейтинг: 2899 НеутралноТия не са селски тарикати, които не искат да си плащат! Виж под всяка подобна статия кой е с първи коментар. Там е заровено кучето. Изгладняха на Позитно.
svoboden
Рейтинг: 2329 НеутралноДо коментар [#5] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":
Как може бизнес план да е основа за определяне на таксата!? Тя трябва да е изчислена така, че със събраните пари да се осигурява поддръжка на пътищата на световно ниво. Ако това означава 20 ст., трябва да е 20 ст., другото е да се задоволяваме с по-ниско качество щото някой си бил направил бизнес-план по някакъв си начин.
acarid
Рейтинг: 788 НеутралноДо коментар [#5] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":
Какъв бизнес план? Всичко се плаща от клиента чиято стока се вози. С каква наглост международните превозвачи искат 11ст/км, след като в Сърбия да речем плащат над 45ст/км. Те ли всъщност плащат или клиента им? и защо не се издървят на Вучич, Меркел, Орбан и т.н. че съсипват бизнеса им? Как по дяволите тамошните фирми се оправят?
acarid
Рейтинг: 788 НеутралноДо коментар [#5] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":
Как изобщо мислиш сегашната винетна система за някаква справедлива база. 10% върху нищо са пак нищо!
Стабилни в мизерията, епизод пореден
Рейтинг: 577 НеутралноДо коментар [#8] от "svoboden":
Не е нормално държавата да вдига таксата изневиделица с 5 пъти. Може след 10 години и 1лв на км да стане, но с постепенно и планирано увеличение, за да може бизнесът да се адаптира. Иначе просто го закриват административно.
smotlixx
Рейтинг: 664 НеутралноСо кротце и со благо. В началото така, да не се вдигнат Андрешковците на революция, и от дрипльовската, и от тарикатската порода. Но постепенно трябва да се научат и те.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3969 НеутралноДо коментар [#8] от "svoboden":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Никой не може да ви плати толкова колкото вие можете да откраднете !!!
acarid
Рейтинг: 788 НеутралноДо коментар [#11] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":
Русе - Кап. Андреево:
С винетка - 23лв.
С ТОЛ по правителственият ценоразпис - 40лв
С ТОЛ по превозваческият ценоразпис - 10лв
Как ги изчислихте тези 5лв?
---
Ако някой тукашен върти по 150 000 км/год, да може. Ама защо не си каже приходите, а натъртва на разходите за и без това мижавия ТОЛ? Извършва стопанска дейност и ще плаща за това. Със сегашната винетна система му излиза 1ст/км. А на "деда ми" Петър с фиатчето (средностатистическият бг шофьор) винетката му струва около 2ст/км годишно.
Маршалов
Рейтинг: 515 ЛюбопитноАбе, някой не ви ли каза, че тия магистрали ще ни излязат златни? Трябвало превозвачите да плащат повече? Това значи всички ние да плащаме повече, щото разликата винаги се плаща от крайният потребител - народа.
мурзилкаЩе върнем България в Европа
Рейтинг: 1824 НеутралноОт което следва, че събраните такси ще покриват само заплатите на новоназначените 150 калинки и техническата поддръжка.
Важното е че ГЕРБ все нещо прави 🙌❤🙌❤🙌❤🙌❤🙌
acarid
Рейтинг: 788 НеутралноДо коментар [#15] от "Маршалов":
Ами защо тогава превозвачите протестират? Защото са Робин Худовци ли?
Ясно е че всичко ще плати крайният потребител, вкл, турският, руският и този в ЕС. Не е ясно защо нашите камионджии се газират толкова, като те просто всички заедно ще си вдигнат цената за услугата с десетина %. А пък турските такива да почерпят, щото при тях си е сериозна отстъпката спрямо винетките.
Маршалов
Рейтинг: 515 ЛюбопитноЩото все някой трябва да протестира. Народа никакъв го няма, видно е дори в Перник. Омекнали са ни чурките. Очевидно е, че таксите за турците може да не са обвързани с това което плаща вътрешният транспорт. Какво пречи на тях да се наложат такси, колкото е необходимо? Доган ще е против и какво от това? мурзилка
acarid
Рейтинг: 788 НеутралноДо коментар [#18] от "Маршалов":
Всичко пречи. Няма разумна логика която да обясни твоята! По добре не коментирай под статията, след като очевидно не си запознат с проблематиката!
neut
Рейтинг: 515 НеутралноПравителството не е в състояние да прокара едно свое решение
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restpet_fire
Рейтинг: 5644 ВеселоНакрая ще стане "българска му работа"
Маршалов
Рейтинг: 515 НеутралноВижте сега, ясно ми е, че на тия със заплати от 2К нагоре им е все тая за работещите бедни и че ще бъдат натоварени в цените, щото те самите няма да усетят почти нищо с техните големи бюджети. Ситият на гладния не вярва.
мурзилкаЩе върнем България в Европа
Рейтинг: 1824 ЛюбопитноДо [#18] от "Маршалов":
Срещу кóго да протестират в Пееик, след като си ги избраха преди няколко месеца. ГЕРБ има мнозинство в ОС, шеф на ОС е Мики от ВМРО.
Таралеж
Рейтинг: 2703 НеутралноСамо ядове ще ядете с тия тол такси. Задръствания в пикове дни и часове, объркване всред хората които не пътуват често, допълнителни разходи за събиране на таксите. Що просто не си съберете същите пари през акцизи на горива и годишни такси на автомобили?
vassilun
Рейтинг: 4836 НеутралноБаце е идиот! Завършен идиот! Значи "превозните средства над 3.5 тона няма да плащат нищо за 17 от 20 хиляди км пътища", а леките автомобили ще плащат за всичко! Нека някой гербер (желателно е да е "Вярващият в НЕистината" от Габрово) да ми обясни логиката!
Роси
Рейтинг: 7720 НеутралноОт всеки протест го тресе треска и все отстъпва. Така държава не се управлява.
acarid
Рейтинг: 788 НеутралноДо коментар [#24] от "Таралеж":
1. Щото вместо турските тирове да плащат за потрошаване на националните пътища, ще плащам аз, дето купувам гориво за косачката, лодката, резачката, по-скъп градски транспорт и за горелката за прасето!
2. Щото годишните такси са местни данъци към Общината, и се харчат за общинската пътна мрежа и за заплати на общинарите.
3. Щото акциза върху горивата не се харчи за пътища, по причина същата с акциза от ракията да не се строят кръчми. Тоест потребителска инфраструктура.
Стабилни в мизерията, епизод пореден
Рейтинг: 577 НеутралноДо коментар [#14] от "acarid":
Ама 23лв е дневната винетка. Да, правилно си сметнал, че за някой, инцидентно преминаващ България, разходите ще намалеят. Аз обаче ти говоря за Български превозвачи, които всеки божи ден карат. И ти давам пример за София и Бургас, което на 3ст ще струва 11.5лв в посока, по 250 работни дни - 2875 лв за година. При сегашна цена на годишна винетка 808лв. Те ти го увеличението.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2173 НеутралноДо коментар [#25] от "vassilun":
Първо не съм ГЕРБ-ер. И второ съм Против тези ниски цени и само 3000 километра в ток такси пътища.
Ама аз отдавна съм преценил капацитета на ГЕРБ и знам, че няма да устои нищо радикално и докато икономиката расте няма ида се забележи.
А ти искаш да промениш Борисов на 60 години. Ха ха.
gr52
Рейтинг: 975 НеутралноЯзе камион не моем да караме, ама моем да се праим на идиот. Ще се изкажеме, значи. Требе да са по 45 ст. на километър таксите. Както в Сърбия. Спихнахме се туканка да ревеме, че сърбите и война водили, и Югославията им взели, и под една крива круша ги събрали сичките, да се карат кой да я обере, и да се настъпят по мазолите, и пак по-добре от нас живеят, тарикатите... Че едно нещо не ние като при тях. Ами нека тол-таксите точно като при тях да станат, че да си го имаме това едно нещо, дето да е като при тях, та дано да спрем да вием като сирените на руските бойни параходи. Хау!
acarid
Рейтинг: 788 НеутралноДо коментар [#28] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":
Обясняваш ми как някой който върти близо 200 000км/год. по магистрала щял да плати цели 2850лв за цяла год? Този същият колко ще плати в Сърбия, Хърватия, Гърция, Турция, Македония, Унгария и т.н.
Да, толкова са, вероятно между 60и 90 000лв, без да претендирам за точна сметка. Жив да го оплачеш!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3969 НеутралноДо коментар [#31] от "acarid":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Тия пари не се ли калкулираТ В НАВЛОТО ?
historama
Рейтинг: 684 НеутралноАкцизът ли?
Ами защо да е просто, като може да е сложно? От простото комисионна няма, докато за сложното са необходими консултанти, закупуване на техника, софтуери..., а всичко това носи комисионни, комисионни.
BiGman
Рейтинг: 5968 НеутралноПривидно Бойко пак се прави на мека Мария...само чака да тръгне тол таксата...после така ще им го тури...че и колкото и да въртят на държавата все по хубаво ще и става...
historama
Рейтинг: 684 НеутралноМежду другото каква е тази такса от 3 ст. на километър? Или 12 лв Сф-Бургас? Колко по-просто и логично щеше да е да се вдигне акциза на горивата с по 0,10 лв на литър (бензин, дизел), и между 5 и 10-15 ст на километър по магистралите. Реално акцизът откакто е въведен, не е променян.
Николай Колев
Рейтинг: 3256 ВеселоТой не управлява държава, а матр'ял. 🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
Таралеж
Рейтинг: 2703 НеутралноДо коментар [#27] от "acarid":
Уважавам ти причините, но ще береш ядове като тръгнеш на път. Карал съм по такива платени пътища, задръствал съм се заради няколко стотинки такси.
Таралеж
Рейтинг: 2703 НеутралноДо коментар [#27] от "acarid":
Уважавам ти причините, но ще береш ядове като тръгнеш на път. Карал съм по такива платени пътища, задръствал съм се заради няколко стотинки такси.
badboy14
Рейтинг: 8 НеутралноПарите от акциза за горивата трябва да отиват за екология,от цигарите и алкохола за здраве,това е смисълът на този вид данък.В територията отиват за пенсийка щото няма как иначе да се покрие дефицита в НОИ.
Ако един камион с полуремарке изминава 400 км. на ден за година и има калпав спедитор и собственик,т.е половината му курсове са празни,то за година ще превозва 6000 тона или 6 000 000 кг. стока(това е за оня дето въртял 120 000 км. в Бг.). Другото са сметки дето се учат във втори клас и селски тарикати дето само са свикнали да взимат.
badboy14
Рейтинг: 8 НеутралноПарите от акциза за горивата трябва да отиват за екология,от цигарите и алкохола за здраве,това е смисълът на този вид данък.В територията отиват за пенсийка щото няма как иначе да се покрие дефицита в НОИ.
Ако един камион с полуремарке изминава 400 км. на ден за година и има калпав спедитор и собственик,т.е половината му курсове са празни,то за година ще превозва 6000 тона или 6 000 000 кг. стока(това е за оня дето въртял 120 000 км. в Бг.). Другото са сметки дето се учат във втори клас и селски тарикати дето само са свикнали да взимат.
wanderer
Рейтинг: 2427 НеутралноДо коментар [#14] от "acarid":
"А на "деда ми" Петър с фиатчето (средностатистическият бг шофьор) винетката му струва около 2ст/км годишно."
Струва минимум 2 ст/км с включени градски и селски пътища, ако деда ми Петър си купи годишна винетка (97 лв.) и похарчи цялата годишна пенсия за гориво за 5000 км. Понеже пенсията му ще се вдигне чак от 1 юли, затова ще купи една месечна винетка от 30 лв. за да измине 500 км (отиване и връщане) до "по-евтиния" балнеоложки санаториум. И статистически ще стане 6 ст/км, ако и фиатчето да е десет пъти по-леко (десет пъти по-малко уврежда пътната настилка). А уж ТОЛ системата щеше да прави статистики.
wanderer
Рейтинг: 2427 ВеселоДо коментар [#28] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":
"И ти давам пример за София и Бургас, което на 3ст ще струва 11.5лв в посока, по 250 работни дни - 2875 лв за година. При сегашна цена на годишна винетка 808лв. Те ти го увеличението."
Ами нали това е идеята!? Още когато се заговори за тол системата се търсеше решение как от 340 млн. лв. приходи от винетки да се съберат поне един милиард лв. за поддръжка на пътната инфраструктура. Според Вас кой трябва да плати - тоя, дето един път в годината отива в Бургас на почивка или тоя, дето изоглавено се щура всеки ден между София и Бургас? При това първият плаща цялото ДДС в едно с осигуровки върху горивото и автомобила (разходите за транспорт не се изваждат от брутния доход при облагането с осигуровки), а вторият не само си прихваща ДДС-то ( и за горивото, и за автомобила), ами и реализира търговска печалба.
wanderer
Рейтинг: 2427 ВеселоДо коментар [#35] от "historama":
"Колко по-просто и логично щеше да е да се вдигне акциза на горивата с по 0,10 лв на литър (бензин, дизел), "
Така направи мосю Макрон и "жълтите жилетки" му блокираха "магистралите".
Въпросът е: тракторите и другата специализирана техника (включително печки на нафта и бензинови горелки), която практически не ползва пътната мрежа, защо трябва да плащат за поддръжката на магистралите и първокласната пътна мрежа?
Отделно, вдигането на акциза ще принуди търговците да си свият печалбата поради спадналото търсене … както е в Европа.
wanderer
Рейтинг: 2427 НеутралноДо коментар [#40] от "badboy14":
"Парите от акциза за горивата трябва да отиват за екология,от цигарите и алкохола за здраве,това е смисълът на този вид данък"
Единственият смисъл на този данък, акциза, е да се ограничи потреблението на стоки, към които обществото е "чувствително" - от картелни споразумения (ОПЕК най-вече) до "запушването" на живота на обществените места. (има акциз и на ел. енергията).
Останалото, как акциза щял бил да отиде за здравето … на Дянков или за стипендии/помощи на децата от училището в Долно Нанагорнище, създавали гнезда за птичките-кукувуците, си е чиста долна пропаганда. Основно на грантаджии.
historama
Рейтинг: 684 НеутралноДо 40:"badboy14"....Парите от акциза за горивата трябва да отиват за екология,от цигарите и алкохола за здраве,това е смисълът на този вид данък......"
Френд, грешиш. Идеята за този данък (акциза) за целия ЕС е един и същ - за подръжка на пътната мрежа. В България (и Люксембург) реално е най-нисък. Само че у нас Борисов и Горанов си го приемат като чист приход в ДБ, и си го харчат както те двамата решат.
Nikoi
Рейтинг: 1095 НеутралноНе мога да разбера защо всички се дърлят ,след като това е началото и нещата ще се регулират от само себе си с времето , на всички е ясно ,че вече ще има тол такси ,от тях ще се правят едни несимволични пари в държавата и това ще продължава вечно , ще се менят надолу и нагоре ,според интересите на държавата ни .
historama
Рейтинг: 684 НеутралноДо 43:"wanderer"...До коментар [#35] от "historama":"Колко по-просто и логично щеше да е да се вдигне акциза на горивата с по 0,10 лв на литър (бензин, дизел), "Така направи мосю Макрон и "жълтите жилетки" му блокираха "магистралите".Въпросът е: тракторите и другата специализирана техника (включително печки на нафта и бензинови горелки), която практически не ползва пътната мрежа, защо трябва да плащат за поддръжката на магистралите и първокласната пътна мрежа?...."
Във Франция дизелът за селскостопанска техника е с много по-нисък акциз, и е оцветен. Което не пречи на френските селяни да си го ползват за ситроените (затова във Франция са шампионите с общия % на дизелови МПС). Там акцизът върху горивата са двойни на нашите.
За нафтовите печки се ползва мазут (котелно гориво, със сяра до 1%), който у нас е с намален акциз (400 лв на 1000 л, а не 646 както е за автомобилния дизел). За бензиновите горелки нямам информация какъв бензин ползват (вероятно акцизен), но неговият дял е несъществен в общите продажби.
ь
Рейтинг: 1181 НеутралноВ крайна сметка автобусите ще плащат по- малко отколкото до сега ако таксата е 1 ст. и почти без увеличение при 2 ст. ... явно воя им се осмисли;
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!jmf29537805
Рейтинг: 956 НеутралноЩе се забатачи това с ТОЛ системата.
А колко ли струва до сега!
vassilun
Рейтинг: 4836 НеутралноДо коментар [#28] от "Стабилни в мизерията, епизод пореден":
"И ти давам пример за София и Бургас, което на 3ст ще струва 11.5лв в посока, по 250 работни дни - 2875 лв за година."
Вашите камиони всеки ден ли пътуват от София до Бургас?
Ако да, то ТРЯБВА да плащат 2975 лева, защото много амортизират пътищата!
Маршалов
Рейтинг: 515 ЛюбопитноСрещу боко и ОПГ-то от калинки? мурзилка
ish37391591
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#9] от "acarid":
В Сърбия на магистралите плащат всички,дори и леките автомобили.
Така трябва да е и у нас.
Маршалов
Рейтинг: 515 НеутралноНавсякъде по света се плащат магистралите. Обаче тук в България явно сме трансждендери в това отношение. Магистралите не са заплатени по-скъпо от останалите пътища. Къде на запад по магистралите се кара само със свинетка, а на обикновени, шосета се плаща толтакса? Отчитам, че тук четат и пишат колеги, които не могат да направят разлика между магистрала и нормално шосе и вдигат над 90км/час навсякъде, дори вътре в населените места. мурзилка