Тази рубрика е създадена по проект, финансиран с подкрепата на Европейската комисия. Публикациите отразяват единствено мнението на автора и Европейската комисия не отговаря за съдържанието на информацията.

Увеличава се държавната помощ при промоция на българско вино в чужбина

Увеличава се държавната помощ при промоция на българско вино в чужбина

© Анелия Николова



Безвъзмездната помощ за промоции на вино става 80% при 50% досега, съобщи Държавен фонд "Земеделие". При представянето на вина зад граница тази година българските търговци ще получават завишеното финансиране по мярка "Популяризиране в трети държави" от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор 2019 – 2023 г.


Първият прием по мярката за 2020 г. ще бъде отворен от 17 февруари до 6 март 2020 г. По нея се промотират вина със защитено наименование за произход, защитено географско указание и сортови вина без тези защити.


Ако търговците решат да популяризират търговски марки и сортови вина без защита, те ще имат право единствено на финансиране от Европейския съюз в размер до 50% от стойността на промоционалните им проекти. Ако кандидатите промотират само вина със защита без техните търговски марки, ще могат да получат до 50% европейско финансиране и до 30% национално съфинансиране.




Друга новост е увеличението на годишния бюджет по мярката. За 2020 г. са предвидени близо 6.3 млн. лв. по направлението – близо 4 млн. лв. (3 911 600 лв.) европейско и над 2.3 млн. лв. (2 346 960 лв.) национално съфинансиране.


През 2018 г. по мярката бяха разпределени общо 4.69 млн. лв.


От мярката могат да се възползват търговски дружества, чиито приходи от лозаро-винарска дейност през последните 2 години надвишават 50% от общите им приходи. За подпомагане имат право да кандидатстват още организации на производители на лозаро-винарски продукти, асоциации на организации на производители на лозаро-винарски продукти, междупрофесионални организации по Закона за виното и спиртните напитки, държавни органи и институции, чиято дейност е свързана с насърчаване на бизнеса, както и професионални организации, работещи основно в лозаро-винарския сектор.


Срокът за изпълнение на промоционалните проекти е от 1 до 3 години от датата на сключване на договора с ДФ "Земеделие". Максималната стойност на едно проектно предложение за търговските дружества е до 1 млн. лв. Проектите на останалите допустими кандидати могат да достигат до 4 млн. лв.


По мярка "Популяризиране в трети държави" бенефициентите имат право да заявят финансиране за дейности, насочени към Китай, Япония, Хонконг, Тайван, Сингапур, Виетнам, Тайланд, Малайзия, Алжир, Русия, Беларус, САЩ, Канада, Мексико и Бразилия.


Новост при приемите през 2020 г. е, че за първи път ДФ "Земеделие" е подготвил списък с често допускани грешки при кандидатстване по мярката. Сред тях са случаите, при които бенефициентите не попълват точния брой търговски марки, които промотират. Често срещан пропуск от страна на дружествата е, че не предоставят достатъчно доказателствен материал - като присъствени списъци с броя гости на съответно събитие или снимков материал, удостоверяващ наличието на всички заявени за възстановяване разходи.


За удобство на потенциалните бенефициенти на официалната интернет страница на ДФ "Земеделие" са публикувани както често допусканите грешки, така и образци на документите за кандидатстване.

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2853 Неутрално

    Мъдро. Така се прави.

    SHADOWS of SOFIA
  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3237 Неутрално

    Да не говорим ,че досегашната държава и медийна помощ за тези които продават "второ вино" или следи от вино в евробакалиите , може да се смята за лоша практика!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3159 Любопитно

    ”промоция” не значеше ли намаление?😂😂😂
    ”на промоция”, ”голяма промоция” 😉😱

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  4. 4 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3159 Весело

    ”Меча кръв” във веригите в ЦЕ е постоянно на промоция —поне 20% 😉😂

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  5. 5 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#4] от "DDR":

    "...”Меча кръв” във веригите в ЦЕ е постоянно на промоция —поне 20%..."

    В "Алберт" - и 50%.
    Едно от първите неща, които направих, когато започнах работа в Чехия беше да предупредя колегите да не купуват българско вино от веригите - това не маже да бъде българското вино. Почти при всяко прибиране в България изпращам в завода един кашон с различни червени български вина, които са ми харесали и, като се върна обратно, организирам дегустация и кратка информационна беседа. Изпращал съм и бели български вина, колкото да полаская чешките колеги - чешките бели вина са по-добри от българските.

  6. 6 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1615 Любопитно

    То хубаво като идея, ама си мисля, накрая да не прилапат държавната подкрепа по схемата "къща за тъща"...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK